Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeknoR
  • Aloitettu Aloitettu
Edit: Marelli Magneti paksin kaasujouset, hyvät ja halvat, Marelli Magneti uskallettu painaa tuotteeseen. Edelliset oli muistaakseni Lesjöforssit, joka on tilannut jostain vinkuintiasta blankkoa tavaraa omaan pakettiinsa, näiden kanssa jatkuvia ongelmia paikallaan pysymisen kanssa, onneksi ei mennyt lasista läpi kantta sulkiessa. Tuli vaihdettua konepellistä kiinnityskappaleet epäillessäni niitä kuluneiksi, mutta ongelma poistui noilla Marelli Magneteilla ja ovat vielä Lesjöforsseja tehokkaammatkin.

Jos edes Lemförder ei kestä, niin olisikohan uusi alkuperäinen osa suuremmalla todennäköisyydellä Saksassa valmistettu ja kestävä? Hintaa luonnollisestikin vähintään tuplat. :whistling:

BMW näyttäisi tarjoavan tuohon enää vain Value Line osaa, joka on jossain vaiheessa ollut edellisen version Lemförder johon on lisäksi leimattu BMW:n varaosanumero. Malesian Lemförderissä ei ole mitään valumerkintöjä, laserilla (?) tehty tehtaan oma koodi jolla ei tule yhtään hakutuloksia, toisessa (!) tukivarressa oli myös Lemförderin logo samalla menetelmällä. Value-Line OEM on Schmiedmannilla tosiaan tuplahintainen Febi-Bilsteiniin (joka näyttää vahvasti Malesian kamalta..), jos pystyy tiskillä tsekkaamana tavaran ennen ostoa niin kuitenkin harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.

Kolinat ei kuulemma poistuneet kokonaan reaktiotankojen vaihdolla ja ovat lähteneet taas voimistumaan, eli tosta autosta mennee myös tukivarret vaihtoon. Täytyy samalla tekohengittää noita reaktiotankojen palloja rasvalla. Mitäköhän tukivarsiksi sitten tilaisi...Meyle HD:kin taitaa olla vahvistettu vaan kumipuslan osalta mikä ei ole ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi sprintteriin laittaa uusi ilmastoinnin kompressori. Mitä merkkiä kannattaisi välttää tai onko hyviä kokemuksia näistä; nrf, nissesens, maxgear, mahle, ridex, stark? Muissa on 110mm hihnapyörä mutta mahlessa 119mm, liekkö 9mm koko erolla suurempaa merkitystä
 
ainakin mahle noista on sellanen jonka vois kuvitella olevan laatua mutta se on tarvikkeena peruskiinalaatua, reiät ym vähän sinnepäin jne.
ei kannata lisähintaa maksaa ainakaan.

NRF ja Nissens linjalla menisin, ennemmin kuin ridex/stark/maxgear... paitsi jos Mahlen saan samaan rahaan niin se "voi" olla parempi, tai voi olla olemattakin..
 
Mahle 256€ ja nissens 260€ ja nrf 247€.. tuota mahlea löytyy kyllä sitten 297€ ja melkein 400€ hintaankin. En ymmärrä, että samat speksit kaikissa versioissa mutta jokin laatuerohan nuissa kaiketi on oltava kun hinnat heittelee nuin. Taidan mennä tuolla mahle/nissens hinnat alkaen versiolla kun retkipakuun tulossa jolla ei nyt jokapäivä käyttöä ole.. trodosta olen ensmäistä kertaa tilaamassa, luulisi tulevan n. viikossa osat tuolta?
 
Mahle 256€ ja nissens 260€ ja nrf 247€.. tuota mahlea löytyy kyllä sitten 297€ ja melkein 400€ hintaankin. En ymmärrä, että samat speksit kaikissa versioissa mutta jokin laatuerohan nuissa kaiketi on oltava kun hinnat heittelee nuin. Taidan mennä tuolla mahle/nissens hinnat alkaen versiolla kun retkipakuun tulossa jolla ei nyt jokapäivä käyttöä ole.. trodosta olen ensmäistä kertaa tilaamassa, luulisi tulevan n. viikossa osat tuolta?

Tilaisin ennemmin aeromotorssilta.
 
Fenno steelin pakoputket ainakin kannattaa jättää hyllyyn. Sopivuus on ala-arvoista. Kannakkeet on siellä, mihin on sattunut osumaan, laipat hitsattu vinoon, äänenvaimennin ja putki eivät istu yhteen edes välttävästi. Ihan koko rahalla pelkkää paskaa.
 
Fenno steelin pakoputket ainakin kannattaa jättää hyllyyn. Sopivuus on ala-arvoista. Kannakkeet on siellä, mihin on sattunut osumaan, laipat hitsattu vinoon, äänenvaimennin ja putki eivät istu yhteen edes välttävästi. Ihan koko rahalla pelkkää paskaa.

Harmi jos joissakin noin. Yarikseen ainakin sopi hyvin ja saa korjausosan, ettei tarvitse kattia vaihtaa(on alunperin keskivaimentimen kanssa yhtäpuuta).
 
Bremboihin tullut siirryttyä jarruosissa, Made in Italy
Brembo.jpg
 
Harmi jos joissakin noin. Yarikseen ainakin sopi hyvin ja saa korjausosan, ettei tarvitse kattia vaihtaa(on alunperin keskivaimentimen kanssa yhtäpuuta).
Joo, tämä oli nyt ihan huippu epäsopivuudessaan. Myyjä tilaa uudet osat ja mittaillaan, onko yksittäiskappaleet näin rupinset vai onko kaikki sopimatonta roskaa. Aiemminkin on Fennon huonosti sopivia putkia meillä korjaamolle tullut, mutta on kuitenkin saanut vähällä vaivalla soviteltua tai kumeissa on ollut liikkumavaraa riittävästi. Tällä kertaa tosiaan useita senttejä heittoa kannattimissa, putkien asennoissa ja laippakin hitsattu vinoon. Oli kyse sitten manantai-aamun ekasta hitsausnäytteestä tai ei, niin jatkossa taitaa tulla vain Bosalia, Walkeria ja Dinexiä kalustoon.
 
Raidetangoa.

FAG sisempi raidetangonpää alkoi tekemään kuolemaa, molemmat vaihtoon. Toisen puolen niveleen olin vaihtanut rasvat Redlinen punaiseen, ja se ei oirehtinut. Vaikuttiko rasvan vaihto, mene ja tiedä.

Moog raidetanon päät, yhdessä talvessa ruostuneet sen verran ettei mutteria saanut teräsharja/irroitusöljy-kombon avulla irti, vaan jumahti siihen ruostuneeseen kierteeseen ja kuusiokolo pyöreäksi. Toiselle puolelle aseistauduin ruostetta vastaan akkuporan & teräsharjalaikan kanssa, aukesi. Ensimmäisessä tuntuu/kuuluu hankausta tietyssä asennossa niveltä liikuttaessa, voisi mielenkiinnosta ottaa auki. Ei jatkoon.

Delphi raidetanhon pää (omaa hätävaraa) vaikutti lupaavalta paketissa, maalit ja 10.9 kiristyspultit ja rasvaa kuulostaisi olevan. Raidetangon kierre oli huono, meni puolet matkasta ok mutta lopussa tarvi työkaluja. Vaihdossa tarvittavien työkalujen mitat on pitänyt myös keksiä uudestaan. Ei jatkoon.

Vaico raidetanko. En löytänyt omasta hyllystä toiselle puolen sisempää päätä, kivijalassakin oli hiljaista, mutta sieltä löytyi halpa (=Viron hintaan) Vaicon kokonainen tanko.Halpuus näytti johtuvan hintavirheestä, kun toiselle puolen olisi maksanut tuplaten. Anyway, fiksun oloinen osa, rasvaa oli molemmissa nivelissä hyvin, Made in Turkey. Täytyy ostaa varalle näitä.

Brembot:

Haluatko kertoa mistä osasta / mihin kärryyn oli kyse? Omat etupäässä MB/BMW ja laatu edellä.
 
Moog raidetanon päät, yhdessä talvessa ruostuneet sen verran ettei mutteria saanut teräsharja/irroitusöljy-kombon avulla irti, vaan jumahti siihen ruostuneeseen kierteeseen ja kuusiokolo pyöreäksi. Toiselle puolelle aseistauduin ruostetta vastaan akkuporan & teräsharjalaikan kanssa, aukesi. Ensimmäisessä tuntuu/kuuluu hankausta tietyssä asennossa niveltä liikuttaessa, voisi mielenkiinnosta ottaa auki. Ei jatkoon.

Kannattaa ne kierreosat uittaa tervassa, tai jossain muussa asennusrasvassa kun kasailee paikoilleen, merkistä huolimatta. Kaikkein pahin just kasata kuivana, sit vesi ja kosteus muhittaa ne ruosteeseen ja jumiin. kunhan jotain on välissä..
 
  • Tykkää
Reactions: B12
Kannattaa ne kierreosat uittaa tervassa, tai jossain muussa asennusrasvassa kun kasailee paikoilleen, merkistä huolimatta. Kaikkein pahin just kasata kuivana, sit vesi ja kosteus muhittaa ne ruosteeseen ja jumiin. kunhan jotain on välissä..

Ongelmana siis pallonivelen kierteiden ruostuminen, mutteri lähti kyllä iloiseen liikkeelle, mutta jumahti siihen kierteen päähän mikä oli ruostunut.
 
Ongelmana siis pallonivelen kierteiden ruostuminen, mutteri lähti kyllä iloiseen liikkeelle, mutta jumahti siihen kierteen päähän mikä oli ruostunut.

No juu tollaset on ärsyttäviä. Induktiolla pitää lämmittää mutteria ja toivoa että pulttipyssyllä lähtee nousemaan ruosteen yli.
 
Onko kokemuksia noista edukkaista ajovalon umpiooista. Autodoc tarjoaa hiton halvalla Abakus merkkistä ja seuraava on Johns. Molemmat on itelle ihan outoja, mutta en oo kyllä yhtään skenesä. Umpio on vaan niin helppo vaihtaa että arvelin kyllä että vois kerranki ite tehdä.
 
Onko kokemuksia noista edukkaista ajovalon umpiooista. Autodoc tarjoaa hiton halvalla Abakus merkkistä ja seuraava on Johns. Molemmat on itelle ihan outoja, mutta en oo kyllä yhtään skenesä. Umpio on vaan niin helppo vaihtaa että arvelin kyllä että vois kerranki ite tehdä.

istuvuus voi olla hyvä, tai sit jää rakoa reunaan. arpapeliä.
 
Onko kokemuksia noista edukkaista ajovalon umpiooista. Autodoc tarjoaa hiton halvalla Abakus merkkistä ja seuraava on Johns. Molemmat on itelle ihan outoja, mutta en oo kyllä yhtään skenesä. Umpio on vaan niin helppo vaihtaa että arvelin kyllä että vois kerranki ite tehdä.

Jos päädyt edukkaisiin, osta sitten molemmat. Suurella todennäköisyydellä eivät ole identtiset alkuperäisten kanssa.
 
Onko kokemuksia noista edukkaista ajovalon umpiooista. Autodoc tarjoaa hiton halvalla Abakus merkkistä ja seuraava on Johns. Molemmat on itelle ihan outoja, mutta en oo kyllä yhtään skenesä. Umpio on vaan niin helppo vaihtaa että arvelin kyllä että vois kerranki ite tehdä.
Kannattaa katsoa myös Aeromotorsin tarjonta. Palautus Viroon on ainakin helppoa ja edullista (jos sen joutuu itse maksamaan). En kyllä tiedä Autodocin palautusprosessista tai hinnoista.
 
Vaico muovinen öljypohja oli hyvälaatuinen, luulin sen olevan OEM osa. Tilalle meni Topran joka oli tehty jostain ämpärinkannesta suunnilleen, huono laatu.
 
Raidetangoa.

FAG sisempi raidetangonpää alkoi tekemään kuolemaa, molemmat vaihtoon. Toisen puolen niveleen olin vaihtanut rasvat Redlinen punaiseen, ja se ei oirehtinut. Vaikuttiko rasvan vaihto, mene ja tiedä.

Sama oire FAG:n osalla täälläkin (MB W203). Auton kuittipinosta bongattuna ikää ja kilometrejä vaivaiset 3v/50tkm. Lemförderiä tilalle huikeaan ~15 euron kappalehintaan. FAG toki merkittävät 5 euroa halvempi.
 
Jos päädyt edukkaisiin, osta sitten molemmat. Suurella todennäköisyydellä eivät ole identtiset alkuperäisten kanssa.
Ja vaikka ovat identtiset, niin tulee ruman näköinen, kun uusi muoviumpio on kirkas ja toinen samea. Voi tulla katsastuksessa sanomista.
Merkeistä TYC oli jopa parempi kuin alkuperäinen umpio: kuparijohdot olivat paksummat. Jos sillä 10 cm pätkällä umpion sisässä nyt on merkitystä.

Kun umpion vaihtaa, niin yleensä joutuu säätämään valokuviota. Ja pitää varautua, että tarvikeumpioissa ruuvinreiät ja istuvuus ei mene kerralla kuntoon, niin helppokin työ voi venyä. Jos on pedantti ihminen ja istuvuus tärkeä, niin en suosittele tarvikeumpiota tai oikein muutakaan alkuperäiseen ulkonäköön vaikuttavaa koriosaa.
 
Eihän sillä oo paskankaan väliä mille se näyttää. Jos kelpaa katsastuksessa niin sitten hyvä.

Millä tuota valokuviota säädät kun korkeussäätöki on umpion sisällä. Ei asentaakkaan voi kun yhteen asentoon.
 
Lemförder yläpallonivelet kesti noin 59tkm ja 5v. Kumit oli ehjät ja uutena laitoin rasvanipat ja vähintään joka vuosi rasvaa mikä sopii kyseiseen käyttöön. Toinen nivel oli täysin väljä ja toisessa alkavaa välystä. Alkuperäiset kestää paremmin mutta toisaalta nuo lemförderit on halvat noin 10€ kpl ja osa on helppo vaihtaa niin ajattelin huvikseen kokeilla miten uudet samanlaiset kestää ilman rasvanippoja.
 
noniin Elringin tekemä vaihteiston päätytiiviste vuotaa ja on kastellut pohjamuovin... OEM:ia siis tilalle...
 
Lemförder yläpallonivelet kesti noin 59tkm ja 5v. Kumit oli ehjät ja uutena laitoin rasvanipat ja vähintään joka vuosi rasvaa mikä sopii kyseiseen käyttöön. Toinen nivel oli täysin väljä ja toisessa alkavaa välystä. Alkuperäiset kestää paremmin mutta toisaalta nuo lemförderit on halvat noin 10€ kpl ja osa on helppo vaihtaa niin ajattelin huvikseen kokeilla miten uudet samanlaiset kestää ilman rasvanippoja.


Joo nämä vanhatkin hyvät merkit alkaa olemaan aika sutta ja sekundaa. Itse just tässä piti vähän jousia alkaa vaihtamaan niin homma levis vähän käsiin kun piti napamutterit ottaa auki jotta sai tolpat pois. No nyt siten toisella puolella on laakerissa välystä ja toinen jollottaa entistä enemmän. Tukivarren puslat oon vaihtanut pari kertaa, febin alapallot ja puslat kesti joku 30tkm ja laitoin sen jälkeen vanhat tukivarret takas mihin olin varuilta vaihtanut lemförderin puslat. Nyt joku 40tkm ja toinen pusla irronnut vulkanoinnista. Sen sijaan noi joku 110tkm ajetut joskus 2009 vuonna ostettut lemförderin alapallot ja rt-päät on ihan helvetin jämäkät vieläkin. Mutta kun kyseessä on vanha golf iv alusta niin harkitsen alapallojen vaihtamista kuitenkin kun joutuu kulmat säätämään. Autossa on vielä 350tkm jälkeen orkkis raidetangon sisäpäät ja tuntuu nääkin kuin uusilta ilman välystä. Alkaa olemaan vaan niin ruosteensyömät nämä nini joutuu toholla koittaa lämmittää kun pitää saada herkäksi ennen kuin vie kulmien säätöön. Luulen että ottaa siinä noi rt-päiden rasvat vähän lämpöä ja paras vaihtaa varmaan nekin, mutt mut...Vaikeita päätöksiä...

Niin ja olihan mulla ihan kysymyskin: Onko noista meylen pyörän laakereista kokemusta, mitähän sieltä paketista vois odottaa. FAG ei ole ainakaan omalla listalla enää mitenkään korkealla ja skf maksaa melkein tuplat. Ei oo prässsiä enää työsyhdeetuna käytettävissä niin joutuu ostaa varmaan jonkun holkkisarjan kierretangolla, lähtiskö niillä tuo laakerikooli ola-akselista irti vai korkkaako kierteet? Vois teettää muttta haluavat 50e per puoli täällä pk-seudulla jos vien olka-akselin ja navan niin ei pystyt nyt. Saa vinkata jos tietää jos joku tekis ton 15min homman vähän edukkaammin.
 
Joo nämä vanhatkin hyvät merkit alkaa olemaan aika sutta ja sekundaa. Itse just tässä piti vähän jousia alkaa vaihtamaan niin homma levis vähän käsiin kun piti napamutterit ottaa auki jotta sai tolpat pois. No nyt siten toisella puolella on laakerissa välystä ja toinen jollottaa entistä enemmän. Tukivarren puslat oon vaihtanut pari kertaa, febin alapallot ja puslat kesti joku 30tkm ja laitoin sen jälkeen vanhat tukivarret takas mihin olin varuilta vaihtanut lemförderin puslat. Nyt joku 40tkm ja toinen pusla irronnut vulkanoinnista. Sen sijaan noi joku 110tkm ajetut joskus 2009 vuonna ostettut lemförderin alapallot ja rt-päät on ihan helvetin jämäkät vieläkin. Mutta kun kyseessä on vanha golf iv alusta niin harkitsen alapallojen vaihtamista kuitenkin kun joutuu kulmat säätämään. Autossa on vielä 350tkm jälkeen orkkis raidetangon sisäpäät ja tuntuu nääkin kuin uusilta ilman välystä. Alkaa olemaan vaan niin ruosteensyömät nämä nini joutuu toholla koittaa lämmittää kun pitää saada herkäksi ennen kuin vie kulmien säätöön. Luulen että ottaa siinä noi rt-päiden rasvat vähän lämpöä ja paras vaihtaa varmaan nekin, mutt mut...Vaikeita päätöksiä...

Niin ja olihan mulla ihan kysymyskin: Onko noista meylen pyörän laakereista kokemusta, mitähän sieltä paketista vois odottaa. FAG ei ole ainakaan omalla listalla enää mitenkään korkealla ja skf maksaa melkein tuplat. Ei oo prässsiä enää työsyhdeetuna käytettävissä niin joutuu ostaa varmaan jonkun holkkisarjan kierretangolla, lähtiskö niillä tuo laakerikooli ola-akselista irti vai korkkaako kierteet? Vois teettää muttta haluavat 50e per puoli täällä pk-seudulla jos vien olka-akselin ja navan niin ei pystyt nyt. Saa vinkata jos tietää jos joku tekis ton 15min homman vähän edukkaammin.
Jos pystyt hitsaamaan sisäkooliin, on se jäähtymisen jälkeen löysä pesäänsä. Febest pyörän laakeri on nyt kestänyt 60tkm:ä Lexuksessa.
 
noi laakerikoolit lähtee silleen että tekee rälläkällä railon mitä pääsee paukuttamaan paineilmataltalla. Vaikka vähän vinosta kulmasta, sekin auttaa. Sitten lämpöä -> talttaa -> lämpöä -> talttaa.
Toiminu aina...
 
NRF Termostaattikotelo 725078

aeromotorsista ostettu termostaattikotelo. Viallinen, meni hyvin paikalleen, mutta anturin kiinnike, siis mihin tulee johto, todella kireä ja ei niin yhteensopiva. Anturi myös näytti lämpöarvoina ihan mitä sattuu. Ja lopuksi paukahti maksimiin. Näytti maksimia, vaikka auto seissyt reilun vuorokauden.
Ja vielä tästä, että nyt sitten meni koko kotelo vaihtoon. Tiiviste päädystä alkoi vuotamaan ja termostaattikin sökö. Ei jatkoon.
 
.... Febest pyörän laakeri on nyt kestänyt 60tkm:ä Lexuksessa.
Että pitikin kehua. Huomasin eilen laakerin ääntävän. Tässä on Toyotalla suunnitteluvirhe, eikä alkuperäinen laakeri kestä kuin 250tkm:ä. Febest on onnistunut tuottamaan vain neljäsosan kestävän korvikkeen, eli aivan surkea suoritus. Harmillisesti tuossa kohdassa autoa on "German Engineering", eli on työläs vaihtaa.

Nyt pitäisi keksiä, että tilaisiko Aeromotorsilta Blue Printin 80€:lla, Aeromotorsilta Timkenin 350€:lla, vai keksisikö vielä jotain muuta.
 
FAG alapallonivelten mukana tulleet pultit oli liian pitkät. Joutu pistää vanhoilla.
 
Bemarin tukivarsista ainakin Lemförderit on Made in Germany ja ilmeisesti ihan ZF:n tehtaalla. Vaikuttavat ihan laadukkailta.
Lemförder riippuu näemmä mallista. E90 vaihdoin reaktiotangot koska pallot ihan loppu, sieltä löytyi 2 vuotta vanhat samanlaiset Made in Malaysia Lemförderit kuin olin ostanut tilalle. Heh-heh. Alkuperäisiä TRW:iä on useammista tullut vastaan 300+tkm ajettuna, mutta noihin kärryihin nekin tulevat nykyään, ehkä jopa samasta Malesian tehtaasta kuin nämä Lemförderit.
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta M539 Restorationia tuijotelleena nuo Lemförderit on ainakin sen bemariprojekteissa tosiaan mallista riippuen joskus kunnollisia Made in Germany mutta usein myös kiinakuraa tms.
 
Mikähän tuo railo on uudessa jarrulevyssä? Levyn merkki ABE

1725035464036.png

Ehkä nämä on niitä levyjä joita näkee noissa youtube-feedin pätkissä, kun tuossa idempänä miehet mekoissa ja jeesussandaaleissa valmistaa levyjä romuraudasta manuaalisorvilla.

Urakkatahti on sellainen että kun pinta on saatu tasaiseksi niin ei todellakaan ole aikaa ruveta ruuvaamaan terää irti levyn pinnasta.
 
Sit pitää vain tottua siihen, et asiat ei ole kuten pitäisi.
Ja nyt näyttäs, et on säästetty väärässä paikassa :tdown:
Ajattelitko, että jos maksat levystä 10-kertaisen hinnan, se on jotenkin tehty eri tavalla? On aivan samanlainen sorvattu valuraudan palanen. Tällä kertaa näytti käyneen huono tuuri, kun on naarmu jo valmiiksi. Ehkä kysyisin jotain hinnan hyvistystä valmistusvirheeseen vedoten.
 
Ajattelitko, että jos maksat levystä 10-kertaisen hinnan, se on jotenkin tehty eri tavalla? On aivan samanlainen sorvattu valuraudan palanen. Tällä kertaa näytti käyneen huono tuuri, kun on naarmu jo valmiiksi. Ehkä kysyisin jotain hinnan hyvistystä valmistusvirheeseen vedoten.

Ainakin hieman laadukkaammin, kuin tuo kuvan levy.
 
FAG käyttää läpinäkyviä nivelten suojakumeja, kokemuksia kestosta?

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta M539 Restorationia tuijotelleena nuo Lemförderit on ainakin sen bemariprojekteissa tosiaan mallista riippuen joskus kunnollisia Made in Germany mutta usein myös kiinakuraa tms.

Koitin tallilla ihmetellä laatikoita mitä en ole tähän topicciin laittanut, onko jotain yhtäläisyyksiä, ehkä materiaalin/energian/työn määrä on se mikä nopeiten ajaa vinkuintiaan. Kaikki ~vuoden sisään hankittuja, idän ihmeissä ei valmistusleimoja, Euroopassa tehdyissä valmistusleimat 2023 eli ei mitään vanhaa varastoa kyseessä.

Lemförder BMW E87 takatukivarsi (camper) - kiinapaskaa
TRW alapallo, Mersun yleismalli Y2K - kiinapaskaa
FAG takatukivarren pallonivel BMW yleismalli 2005+ - Turkista, ok
Triscan BMW 1M/M3 alatukivarsi - kiinapaskaa
Sasch viskokytkin MB W124 - Made in Germany
ATE käsijarruvaijeri - Turkista, ok
Febi Bilstein raidetanhon suojakumisarja BMW E87 - Made in Germany, laatu ok
 
Testaus ei kestänyt pitkään, Lemförder pallonivelet kesti ilman rasvanippoja huimat 10tkm. Alkoi pitämään narinaa ja pauketta ja siellähän oli yllätys yllätys väljä nivel. Luultavasti tehtaalla ei ole laitettu ollenkaan rasvaa mutta ei nuo säännöllisesti rasvattunakaan (n.59tkm) kestä lähellekään samoja kilometrejä mitä alkuperäiset nivelet (reilu 110tkm).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 266
Viestejä
4 507 170
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom