Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Ostin kesäkuussa Powerista Mi 11 Lite & Mi Watch Lite bundlen. Kellon lataus alkoi temppuilemaan ja vein tänään se takaisin liikkeeseen olettaen että se menisi takuuhuoltoon. Vaan eipä mennyt huoltoon, antoivat uuden kellon tilalle.
 
Ostin kesäkuussa Powerista Mi 11 Lite & Mi Watch Lite bundlen. Kellon lataus alkoi temppuilemaan ja vein tänään se takaisin liikkeeseen olettaen että se menisi takuuhuoltoon. Vaan eipä mennyt huoltoon, antoivat uuden kellon tilalle.
Oletettavasti tiedossa oleva vika johon valmistajalla ei ole halpaa korjauskeinoa olemassa joko tuotteen rakenteen tai kustannusten takia, ja ovat antaneet ohjeen tuotteen vaihtamisesta suoraan uuteen?
 
Onko Gigantin kohdalla toimiva/kulutun palautusmuoto, että ei hae pakettia pakettiautomaatista vaan antaa sen palautua takaisin lähettäjälle?
 
On. Varmistakaa asia siltä gigabotilta. Se kertoo tuon, muualla ohjeissa sitä ei lue.

Yleisten pykälien mukaan tuota ei tarvitse laskea palautukseksi, mutta jos yritys hyväksyy sen niin sitten se on.

Tai siis tuo on tilauksen peruutus ja just tarkastin että tuolla gigabotissa vielä lukee niin.
 
samaa kertoi aspan täti joka soitti aattona koskien sähköpostitse lähetettyä peruutuspyyntöä. eli hitaampi tapa on jättää noutamatta paketti ja odottaa sen itse palautuvan takaisin giganttiin (rahata tulee takaisin 1-2kk aikana) tai sitten noudata paketin ja raahat sen takaisin lähimpään giganttiin ja saat rahat takaisin heti
 
Saako Gigantin verkkosivulla enää näkyviin asiakasarvosteluja tuotteista, mulla ei ole toiminut millään selaimella.
 
Kiitti, vastauksesi innoittama vielä yritin Operalla ja sillä ilmestyikin. Jostain syystä Waterfoxilla, Chromella ja Edgellä ei onnistu.
Taitaa olla joku Adblokkeri liian tiukalla sulla. Itselläkin yhdellä koneella jossa on todella tiukalla mainosestot ei näy oikeastaan missään sivuilla kommenttikentät tai arvostelut mutta kun ottaa blokkerin pois päältä niin näkyy.
 
Taitaa olla joku Adblokkeri liian tiukalla sulla. Itselläkin yhdellä koneella jossa on todella tiukalla mainosestot ei näy oikeastaan missään sivuilla kommenttikentät tai arvostelut mutta kun ottaa blokkerin pois päältä niin näkyy.
Mulla se näyttääkin olevan Bitdefenderin Anti-tracker, ja siinä "Customer Interaction" blokkaus.
Chromesta sain pois päältä, muista en löydä koko Anti-trackeria.
 
Onko kukaan palauttanut onnistuneesti Giganttiin vähän isompaa ostosta, mistä kuitti on toisen nimellä ja saanut rahat omalle eikä alkuperäisen ostajan tilille? Tuli ostettua pari viikkoa käytetty uudenveroinen telkka pakkauksineen ja kuitteineen kaikkineen, mutta olen melko pettynyt siihen. Mietin, jos olisi palauttanut Giganttiin. On vielä palautusoikeuden sisällä.
 
Ymmärrän senkin näkökulman. Mutta onko tästä kellään kokemuksia, epäonnistuneita tai onnistuneita?
 
Veloittaako Power kannettavan palautuksesta tyhjennysmaksun samaan tapaan kuin Gigantti? En mitään mainintaa siitä Powerin sivuilla huomaa (Palautukset - Power.fi) eli ilmeisesti ei, mutta onko jollain omakohtaista kokemusta asiasta?
 
Jos sulle kelpaa Gigantin lahjakortti, niin senhän saat vaikka kuitti ois Kekkosen nimellä. Rahat Gigantti palauttaa vain ja ainoastaan alkuperäiselle maksutavalle ja tästä ei poiketa mistään syystä.
 
Jos sulle kelpaa Gigantin lahjakortti, niin senhän saat vaikka kuitti ois Kekkosen nimellä. Rahat Gigantti palauttaa vain ja ainoastaan alkuperäiselle maksutavalle ja tästä ei poiketa mistään syystä.

Äsken Gigantin chatissa aspa sanoi toista. Sanoi, että palautuksen pitää tehdä alkuperäinen kuittiin merkitty ostaja, mutta rahat voi ohjata kenen tilille tahansa.
 
Äsken Gigantin chatissa aspa sanoi toista. Sanoi, että palautuksen pitää tehdä alkuperäinen kuittiin merkitty ostaja, mutta rahat voi ohjata kenen tilille tahansa.

Vähän outo aspa, koska Gigantin tapoihin ei kuulu tarkistella henkkareita palautuksen yhteydessä. Myöskään tuo rahojen palautus toiselle maksutavalle ei ole sallittua rahanpesusyistä.
 
Jos sulle kelpaa Gigantin lahjakortti, niin senhän saat vaikka kuitti ois Kekkosen nimellä. Rahat Gigantti palauttaa vain ja ainoastaan alkuperäiselle maksutavalle ja tästä ei poiketa mistään syystä.

Oisko sulla jotain lähdettä antaa näiden kommenttien tueksi, esim. oletko Gigantissa töissä vai mitä kautta sanot tietäväsi asian täysin varmaksi? Kysymyksenä olevasta hommasta kun paistaa sellainen fiilis, että kyse on päivästä ja aspasta, eli sattumasta kiinni.
 
Oisko sulla jotain lähdettä antaa näiden kommenttien tueksi, esim. oletko Gigantissa töissä vai mitä kautta sanot tietäväsi asian täysin varmaksi? Kysymyksenä olevasta hommasta kun paistaa sellainen fiilis, että kyse on päivästä ja aspasta, eli sattumasta kiinni.

Kaveri on Gigantin aluemyyntipäällikkö. Ei kai se ollut kun WhatsAppissa kysyä. En tietenkään voi sanoa onko frankkari-Giganteissa eri käytäntö kuin ketjun omissa myymälöissä, tämä on ketjun omien myymälöiden kanta.
 
Kaveri on Gigantin aluemyyntipäällikkö. Ei kai se ollut kun WhatsAppissa kysyä. En tietenkään voi sanoa onko frankkari-Giganteissa eri käytäntö kuin ketjun omissa myymälöissä, tämä on ketjun omien myymälöiden kanta.

Mahtaakohan Vantaan Tammiston Gigantti olla näitä franchising-yksiköitä? Se on itselle se normipaikka asioida. Siellä sujunut asiat yleensä tähän asti aina toivotulla tavalla.
 
Mahtaakohan Vantaan Tammiston Gigantti olla näitä franchising-yksiköitä? Se on itselle se normipaikka asioida. Siellä sujunut asiat yleensä tähän asti aina toivotulla tavalla.
Ei ole fränkkäri. Kun googlaa Gigantin nimellä fonectasta, näkee onko se fränkkäri vai ei. Esim Tammisto on Gigantti Oy Ab:n alla, ja Porvoon Gigantin kohdalla lukee Porvoon Kodintekniikka Oy.

 
Tilasin verkkokaupasta outlet telkkarin joulun alla 21.12, jolle sovin kotiinkuljetuksen Postin kanssa päivämäärälle 7.1.22. Alkaako 14 päivän palautusoikeus tilauspäivämäärästä (21.12) vai toimituspäivämäärästä (7.1.22)?

Verkkokaupan sivuilta tämä ei selviä. Enkä edes tiedä vielä olenko palauttamassa telkkaria ennen kuin olen todennut onko siinä valovuotoja.
 
Tilasin verkkokaupasta outlet telkkarin joulun alla 21.12, jolle sovin kotiinkuljetuksen Postin kanssa päivämäärälle 7.1.22. Alkaako 14 päivän palautusoikeus tilauspäivämäärästä (21.12) vai toimituspäivämäärästä (7.1.22)?

Verkkokaupan sivuilta tämä ei selviä. Enkä edes tiedä vielä olenko palauttamassa telkkaria ennen kuin olen todennut onko siinä valovuotoja.

Se alkaa tavaran vastaanottamisesta.
 
Äsken Gigantin chatissa aspa sanoi toista. Sanoi, että palautuksen pitää tehdä alkuperäinen kuittiin merkitty ostaja, mutta rahat voi ohjata kenen tilille tahansa.
Eihän sinun ole pakko edes antaa tietojasi kun jotain ostat gigantista joten ei kuitissa välttämättä lue mitään.

Itse olen palauttanut giganttiin tavaraa ja aina mennyt niin että rahat palautetaan samanlailla kun on maksettu, eli samalle kortille millä maksoinkin ja tähän ei ole koskaan tarjottu mitään muuta keinoa. Sensijaan mitään henkkareita ei ole kyllä kyselty koskaan.
 
Annetaanpas vaihteeksi positiivista palautetta tänne. Tilasin Black fridayna Gigantista itselleni uudet keittiökodinkoneet(jääkaappipakastin, liesi, astianpesukone) ja siihen kylkeen kotiinkuljetus, asennus ja vanhojen poisvienti. Toimituspäiväksi sovittiin myyjän kanssa joulunpyhien jälkeinen maanantai. Joulu tuli ja minulle alkoi tulla koronaoireita joitten takia jouduin lähtä testiin. Maanantaiaamuna sain testituloksen joka oli sitten positiivinen. Aikasempina päivinä ei ollut mitenkään mahdollista saada yhteyttä Gigantin asiakaspalveluun, johtuen joulunpyhistä, jotta olisin voinut siirtää laitteiden toimituspäivää. Kuljetusfirma sitten soitti melkein heti perään saatuani tietää koronatestin olleen positiivinen, että ovat tulossa tuomaan laitteita. Selitin asian heille ja aikoivat ilmoittaa asiasta Gigantille jotka sitten ovat minuun yhteydessä. Tästä hieman yli viikko eteenpäin ja Gigantin asiakaspalvelusta soittivat ja saatiin vaivattomasti sovittua uusi toimituspäivä kun olin jo tervehtynyt taudista. Nyt on sitten laitteet kotiin tuotuna, asennettuna ja vanhat poisvietynä. Hieman olin henkisesti jo valmistautunut siihen, että jonkulainen vääntö tästä asiasta tulisi, perustuen täältä luettuihin juttuihin ja ihmisten kokemuksiin kyseisestä firmasta. Ei tarvinnut siis mitään lisämaksuja maksella eikä vääntää mistään. Kiitokset siis Gigantille hyvästä palvelusta :thumbsup:
 
Annetaanpas vaihteeksi positiivista palautetta tänne. Tilasin Black fridayna Gigantista itselleni uudet keittiökodinkoneet(jääkaappipakastin, liesi, astianpesukone) ja siihen kylkeen kotiinkuljetus, asennus ja vanhojen poisvienti. Toimituspäiväksi sovittiin myyjän kanssa joulunpyhien jälkeinen maanantai. Joulu tuli ja minulle alkoi tulla koronaoireita joitten takia jouduin lähtä testiin. Maanantaiaamuna sain testituloksen joka oli sitten positiivinen. Aikasempina päivinä ei ollut mitenkään mahdollista saada yhteyttä Gigantin asiakaspalveluun, johtuen joulunpyhistä, jotta olisin voinut siirtää laitteiden toimituspäivää. Kuljetusfirma sitten soitti melkein heti perään saatuani tietää koronatestin olleen positiivinen, että ovat tulossa tuomaan laitteita. Selitin asian heille ja aikoivat ilmoittaa asiasta Gigantille jotka sitten ovat minuun yhteydessä. Tästä hieman yli viikko eteenpäin ja Gigantin asiakaspalvelusta soittivat ja saatiin vaivattomasti sovittua uusi toimituspäivä kun olin jo tervehtynyt taudista. Nyt on sitten laitteet kotiin tuotuna, asennettuna ja vanhat poisvietynä. Hieman olin henkisesti jo valmistautunut siihen, että jonkulainen vääntö tästä asiasta tulisi, perustuen täältä luettuihin juttuihin ja ihmisten kokemuksiin kyseisestä firmasta. Ei tarvinnut siis mitään lisämaksuja maksella eikä vääntää mistään. Kiitokset siis Gigantille hyvästä palvelusta :thumbsup:
Gigantilla kyllä homma toimii jos vaan jollain ilveellä saa asiakaspalveluun yhteyden, se kun tuntuu yleensä olevan käytännössä mahdotonta.
 
Itse tilasin Gigantista BF:nä lieden ja asennuspäivä.piti olla 27.12. no nyt ovat jo pariinkiin otteeseen soittaneet ja siirtäneet sitä, tällä hetkellä tieto on tammikuun viimeinen päivä, mutta ei sekään ole kiveen hakattu. Kuulemma valmistajan toimitusvaikeuksista johtuu, ja haluan juuri ko. mallin. Antoivat sittrn jo 150e hyvitystä hinnasta jonka palauttivat kortille. Mielestäni aika hyvin! Ei jää paha hinta liedelle, joka oli jo BF-alen kautta 200e edullisempi kuin normihinta, ja nyt siis 350e alempi hinta yhteensä. Kun nyt vain vielä saisi sen laitteen...
 
Viimeksi muokattu:
Kun nyt vain vielä saisi sen laitteen...
Toivottavasti jostain muualta kuin Hobby Hallista :)

No veikkaan että Power tai Gigantti, no oli mikä oli,
(edit oli Gigantti) niin oliko merkki liesi yleisellä tuotekoodilla, vai joku myyjän oma merkki/koodi ? siis sillä ajatuksella että voisi katsella tarjontaa muualta.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti jostain muualta kuin Hobby Hallista :)

No veikkaan että Power tai Gigantti, no oli mikä oli, niin oliko merkki liesi yleisellä tuotekoodilla, vai joku myyjän oma merkki/koodi ? siis sillä ajatuksella että voisi katsella tarjontaa muualta.
Gigantti tosiaan kyseessä. Muokkasin viestiä.
 
Tuntuu, että koneessa kuin koneessa on toimitusvaikeuksia. Juuri olemme ostamassa astianpesukonetta ja kaikissa halutuissa koneissa tuntuu olevan vähintään 5 viikon toimitusaika. Kaikissa kaupoissa.
 
Tuntuu, että koneessa kuin koneessa on toimitusvaikeuksia. Juuri olemme ostamassa astianpesukonetta ja kaikissa halutuissa koneissa tuntuu olevan vähintään 5 viikon toimitusaika. Kaikissa kaupoissa.
Joo, tuohan on ihan yleinen juttu, että kontit on maailmasta loppu. Meillä kävi yliopistossa Suomen IKEAn tyyppi pitämässä luennon, ja sanoi huumorilla, että jos jollakulla on suhteita tarjota käytettäväksi 50 000 konttia ja niille rahtilaivat, niin pistää viestiä. Antaa vähän mittakaavaa siitä, kuinka paljon kuljetuskapasiteettia maailmasta puuttuu.
 
Joo, tuohan on ihan yleinen juttu, että kontit on maailmasta loppu. Meillä kävi yliopistossa Suomen IKEAn tyyppi pitämässä luennon, ja sanoi huumorilla, että jos jollakulla on suhteita tarjota käytettäväksi 50 000 konttia ja niille rahtilaivat, niin pistää viestiä. Antaa vähän mittakaavaa siitä, kuinka paljon kuljetuskapasiteettia maailmasta puuttuu.
Ja tuohon vielä komponentti- ja raaka-ainepulat päälle niin ei ihmekään että toimitusajat ovat mitä ovat. Yksittäiset pikkutavarat sentään liikkuvat vielä jotenkuten lentäen mutta tuskin jotain pesukoneita paljon lentokoneella kuskataan.
 
Itse tilasin Gigantista BF:nä lieden ja asennuspäivä.piti olla 27.12. no nyt ovat jo pariinkiin otteeseen soittaneet ja siirtäneet sitä, tällä hetkellä tieto on tammikuun viimeinen päivä, mutta ei sekään ole kiveen hakattu. Kuulemma valmistajan toimitusvaikeuksista johtuu, ja haluan juuri ko. mallin. Antoivat sittrn jo 150e hyvitystä hinnasta jonka palauttivat kortille. Mielestäni aika hyvin! Ei jää paha hinta liedelle, joka oli jo BF-alen kautta 200e edullisempi kuin normihinta, ja nyt siis 350e alempi hinta yhteensä. Kun nyt vain vielä saisi sen laitteen...

Pitääkin tilata Mielen pesukone ja kuivausrumpu Gigsusta, jos myöhästyvät niin kysyy hyvitystä "vihaisena". Toimitusajat vaan arvioita, koska saapuu keskusvarastoon. Eiköhän noi myöhästy monta kk. Ois iskun paikka kun huvikseen vaan kattelen jos uusisi :D
 
Vähän kauhulla katselen noita toimitusviivästyksiä :redface: Tilasin itse jääkaappipakastimen mökille black fridayna. Valitsin toimituksen ajankohdaksi mahdollisimman myöhäisen maanantain koska kuljetus "ensimmäiseltä kynnykseltä" vaatii yhteysaluslauttaa jne. Eli tuotetta ei siis ollut heti varastossa ja tarkoituksella jätin itselleni mahdollisimman pitkän "järjestelyajan" kuljetuksen kanssa.

Vielä hieman toista viikkoa tuohon toimitukseen, mutta gigantin saldo näyttää taas nollaa ja saapuvaksi keskusvarastoon hieman ennen toimituspäivää. Hyväksyn toki pienen alen ja ymmärrän että jos tuotetta ei ole niin sille ei voi minkään. Sitä en hyväksy edes ihan pienellä alella, että tuotetta on tässä välissä ollut varastossa ihan kivasti, mutta nyt ne olisi myyty johonkin ja jäisin itse nuolemaan näppejä :confused2:

Enpäs maalaile piruja seinälle ja toki olen tottunut kierrättämään kitinät tarvittaessa KKV:n kautta :p
 
Vähän kauhulla katselen noita toimitusviivästyksiä :redface: Tilasin itse jääkaappipakastimen mökille black fridayna. Valitsin toimituksen ajankohdaksi mahdollisimman myöhäisen maanantain koska kuljetus "ensimmäiseltä kynnykseltä" vaatii yhteysaluslauttaa jne. Eli tuotetta ei siis ollut heti varastossa ja tarkoituksella jätin itselleni mahdollisimman pitkän "järjestelyajan" kuljetuksen kanssa.

Vielä hieman toista viikkoa tuohon toimitukseen, mutta gigantin saldo näyttää taas nollaa ja saapuvaksi keskusvarastoon hieman ennen toimituspäivää. Hyväksyn toki pienen alen ja ymmärrän että jos tuotetta ei ole niin sille ei voi minkään. Sitä en hyväksy edes ihan pienellä alella, että tuotetta on tässä välissä ollut varastossa ihan kivasti, mutta nyt ne olisi myyty johonkin ja jäisin itse nuolemaan näppejä :confused2:

Enpäs maalaile piruja seinälle ja toki olen tottunut kierrättämään kitinät tarvittaessa KKV:n kautta :p
Mulle ne soitti molemmilla kerroilla vajaa viikko ennen toimituspäivää että pitää siirtää. Saldoja en ole seurannut mutta eiköhän ne nollaa näytä jos kerran kyse valmistajan toimitusvaikeuksista.
 
Pitääkin tilata Mielen pesukone ja kuivausrumpu Gigsusta, jos myöhästyvät niin kysyy hyvitystä "vihaisena". Toimitusajat vaan arvioita, koska saapuu keskusvarastoon. Eiköhän noi myöhästy monta kk. Ois iskun paikka kun huvikseen vaan kattelen jos uusisi :D
Eikös nuo Euroopassa valmisteta, niin miksi olisi toimitusongelmia? Eri asia jos on joku Kiinassa valmistettu.
 
Eikös nuo Euroopassa valmisteta, niin miksi olisi toimitusongelmia? Eri asia jos on joku Kiinassa valmistettu.

Sama ongelma kuin eurooppalaisilla autotehtailla.. Alihankkijoilta ei saada osia yms. Vaikka kyseessä on vain pesukone, on siinä elektroniikkaa vähintään riittävästi.
 
Eikös nuo Euroopassa valmisteta, niin miksi olisi toimitusongelmia? Eri asia jos on joku Kiinassa valmistettu.

Mielehän tekee omalla tehtaallaan ziljoona moottoria vuodessa. Ec-moottorituotanto tökkii semikonduktoripulan takia erittäin pahasti (en tiedä onko Mielellä näin, mutta muilla teollisuudenaloilla on jopa vuoden viiveitä). Siihen lisäksi sirupulat + koronatapaukset ym.
 
Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.
 
Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.
Tänään palautin myymälään tuotteen ja rahat oli samantien samalla tilillä jolta tuotteen olin maksanutkin.
 
Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.

Mulla oli klarna laskulla jota en ollut maksanut, tuntui että hiton kauan siinä koko prosessissa meni kun ensin odotteli että se tavara lähtisi takaisinpäin postista, sitten seilasi jonnekin Ruotsiin. Sanoisin että pari viikkoa meni siitä kun seurantaketju päättyi jonnekin Vantaan ulkomaanterminaaliin(tms), ja se oli suora hakemattoman tuotteen palautus, eikä rahaakaan ollut varsinaisesti liikkunut.
 
Mulla oli klarna laskulla jota en ollut maksanut, tuntui että hiton kauan siinä koko prosessissa meni kun ensin odotteli että se tavara lähtisi takaisinpäin postista, sitten seilasi jonnekin Ruotsiin. Sanoisin että pari viikkoa meni siitä kun seurantaketju päättyi jonnekin Vantaan ulkomaanterminaaliin(tms), ja se oli suora hakemattoman tuotteen palautus, eikä rahaakaan ollut varsinaisesti liikkunut.
Oot verkkokauppiaan kulmasta katsottuna unelma-asiakas.
 
Mites pitkään Gigantilla on yleensä kestänyt rahojen palautus? Laitoin siis tuotteen palautukseen postin kautta ja reilu viikko sitten meni perille eikä ole kuulunut mitään.
Mulla meni varmaan melkein kuukausi, että sai rahat takaisin. Ensi kerralla voisi viedä myymälään, jos hairahtaa jotain Gigantista ostamaan.
 
Hain Verkkokauppa.comista uuden läppärin, jo asennusvaiheessa ilmeni graafisia häröjä ja myöhemmin työpöydällä satunnaisia parvia vihreitä pikseleitä eri ohjelmissa/ikkunoissa. Vein koneen Verkkokaupan huoltotiskille ja ilmiön todettuaan asiakaspalvelija haki varastosta uuden koneen tilalle joka toistaiseksi on toiminut moitteetta. Eli tämä meni niin kuin asioiden pitäisikin mennä.
 
Lasketaankohan Applea, vai missä ketjussa pitäisi kehua? Tilasin Apple.com:sta usbc-3,5mm adapteri/dacin ma klo 16 -> ke klo 13 noudettavana aikataululla. Hollannista DHL:llä, postikulut sisältyi hintaan. Aika kovaa suorittamista Applelta. Tilauskin onnistui ilman mitään rekisteröintejä - yhteystiedot ja maksu kortilla, ja tilaus sisässä. Jossain muissa liikkeissä ei oltaisi samassa ajassa ehditty edes aloittaa varastosta tuotteiden keräilyä vielä :smoke: Ei kai mulla muuta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 048
Viestejä
4 879 407
Jäsenet
78 747
Uusin jäsen
iznogod

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom