Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Jotenkin hieman epäselvästi gigantin sivuilta löytyy joten onko kokemuksia mahdollisesta tilauksen peruuttamisesta ennenkuin se on toimitettu? Eli tilanne se että nyt saisi kuivausrumpuja ilmaisella kotiinkuljetuksella. Haluamani tuote ei ole muuten missään alessa ja toimitusaika olisi joulukuun puolella. Ajatuksena olisi tilata kuivausrumpu ilmaisella kotiinkuljetuksella ja jos black fridayna/muuten ennen toimitusta tulee joko gigantissa tai muualla tuo sama tarjoukseen niin peruisin tämän gigantin tilauksen ja tilaisin muualta/uudestaan gigantista paremmalla hinnalla.

En nyt uskoisi, että tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa perua tilausta tavarasta jota ei ole toimitettukkaan, mutta olisi tietysti kiva olla 100% varma ennen tilausta. Jonkun pikkutavaran kanssahan tämä olisi helppoa kun sen voisi muutenkin vaan viedä takaisin vaikka olisi vähän aikaa käyttänytkin, mutta en saa mitenkään itse vietyä jotain kuivausrumpua giganttiin takaisin. Mutta tosiaan voisi kuvitella että ennenkuin sitä tuovat niin voisi vaan ilmoittaa että ei tarvii tuoda.

Jos on tulossa vasta joulukuun puolella, niin BF on 46 päivän päästä. Gigantilla on 50 päivää palautusoikeus ja jos hinta tuona aikana tippuu, niin voit pyytää erotusta hinnasta. Nyt se on varsinkin helppoa, kun et ole tuotetta edes saanut.
 
Joko soitat tai laitat sähköpostia Gigantin asiakaspalveluun ja kerrot että perut tilauksen. Jos sinulla on tilausvahvistus/tilausnumero niin aina helpottaa asian hoitamista.
 
Power-ketju alkaa ostaa ja myydä käytettyä kodinelektroniikkaa, tavoitteena saada vuodessa 20 000 tonnia romua kierrätykseen Suomesta, Tanskasta ja Norjasta

Harvemmin lainaan itseäni, mutta tämä on nyt näköjään alkanut. Eli ostoksista saa hyvitystä viemällä vanhaa elektroniikka astianpesukoneesta vatkaimiin (netissä pitää täyttää kaavakkeet valmiiksi):


Tätä päivää olen odottanut. Tiesin, että on joku syy hamstrata ylimääräistä rojua. Koskakohan tuolla menee rahahanat kiinni?
 
No kaikki rahat kannattaa tietysti ottaa pois mitä saa, mutta eipä tuolla taida rikastumaan päästä. Laskurissa esim. yli 3 vuotiaan kuivausrummun hyvitysarvio on 5 euroa riippumatta siitä ruksiiko kunnoksi toimiva vai rikkinäinen. No tuon tietysti ymmärtää siksi, että noita laitteita ei pysty oikein mitenkään kattavasti testaamaan luovutustapahtumassa, joten oletus lienee että kaikki tulee rikkinäisenä. Eli käytännössä maksetaan vain laitteista joissa on vielä mahdollisesti myös valmistajan virhevastuuta olemassa/varaosia saatavilla. Jos Powerille myytävä laite on toimiva, todennäköisesti paremman hinnan saa vapailta markkinoilta, ja joku hakee vielä tuotteen kotoa, jolloin jää kuljetuksen vaiva pois. Tai sitten kierrättää "ilmaiseksi" jonkun roskalavaryhmän kautta, sieltä löytyy hakijoita melkein mille tahansa romulle. Toki käytännössä vaatii että romut saa dumpattua noutoa odottamaan jonnekin pihamaalle, nuo ilmaisen tavaran kyttääjät kun usein jättävät hakematta.
 
Tätä päivää olen odottanut. Tiesin, että on joku syy hamstrata ylimääräistä rojua. Koskakohan tuolla menee rahahanat kiinni?

hamss.JPG




Powerin myyjien fiilis on varmaan sama kun joku jyväjemmäri ajaa romumetallikauppiaan pihaan peräkärrillä ja raottaa pressua. Siellä kun aletaan veistämään mitä vanhasta 2,2m kangaspäälysteisestä sähköjohdosta saa tai vanhasta lankapuhelimesta joka asiakkaan mielestä aivan varmasti sisältää arvometalleja, kuitenkaan unohtamatta vanhoja emalisia kattiloita.

Aiheesta kettuleipään, kuinka kauan kestää gigantin palautuksien eurojen näkyminen?
 
Hei! Muistutamme, että tilauksesi XXXX toimitetaan 2021-10-11 16:00 ja 21:00 välillä. Terveisin Gigantti

ja netissä lukee:
Soitamme sinulle noin tuntia ennen tuotteen saapumista.


~klo 15:30 tulee viesti:

Hei! Olemme yrittäneet toimittaa tilauksesi XXXXXX mutta valitettavasti et ollut paikalla. Ole hyvä ja ota yhteyttä numeroon 020 321 321 (8,4 snt/min). Huomioi, että toimituksen uudesta varauksesta saattaa aiheutua lisäkuluja. Terveisin Gigantti

Mitään puhelua ei ole tullut. Soitin heti töissä asiakaspalveluun, 7 jonossa, en kerennyt odotella. Lähdin kotiin, 9 jonossa. Söin tuossa äsken, 12 jonossa. Pitää varmaan seuraavalla kerralla jäädä odottelemaan.
 
ja netissä lukee:

~klo 15:30 tulee viesti:

Mitään puhelua ei ole tullut. Soitin heti töissä asiakaspalveluun, 7 jonossa, en kerennyt odotella. Lähdin kotiin, 9 jonossa. Söin tuossa äsken, 12 jonossa. Pitää varmaan seuraavalla kerralla jäädä odottelemaan.

Eikö tuo ole ihan normaalia Postin toimintaa?
 
ja netissä lukee:



~klo 15:30 tulee viesti:



Mitään puhelua ei ole tullut. Soitin heti töissä asiakaspalveluun, 7 jonossa, en kerennyt odotella. Lähdin kotiin, 9 jonossa. Söin tuossa äsken, 12 jonossa. Pitää varmaan seuraavalla kerralla jäädä odottelemaan.
30min jonotin. Automaattinen viesti oli ollut, joku moka siellä. Ei ollut varastossa (vaikka piti) kun kuljetus oli lähtenyt liikenteeseen tjs. Toimitusta ei satu huomiselle, vaan keskiviikolle.
 
Tilasin gigantista nyt sitten kuivausrummun ilmaisella kotiinkuljetuksella. Tilauksessa oli kovin tarkkaa koska kuljetus on(eri hinnat eri päivillä ja kellonajoilla) no otin siitä sitten ilmaisen ajan, mutta vahvistuksella ei olekkaan nyt mitenkään merkattu toimitusaikaa eikä siis edes toimituspäivää.

Varmaan selvinnee gigantin asiakaspalvelusta, mutta miten nämä nyt menevät? Ymmärrän jos eivät saa varastoon ennen tuota niin tuo valitsemani aika ei päde, mutta jos saavatkin paljon aikaisemmin niin päteekö tuo valitsemani aika/päivä? Olen todella harvoin kotona ja tarvitsen oletettavasti vapaa päivän tms tuota kotiinkuljetusta varten, mutta voiko käydä niin että soittavat vaan jonain random päivänä että joo tunnin päästä tullaan tms typerää?
 
Tilasin gigantista nyt sitten kuivausrummun ilmaisella kotiinkuljetuksella. Tilauksessa oli kovin tarkkaa koska kuljetus on(eri hinnat eri päivillä ja kellonajoilla) no otin siitä sitten ilmaisen ajan, mutta vahvistuksella ei olekkaan nyt mitenkään merkattu toimitusaikaa eikä siis edes toimituspäivää.

Varmaan selvinnee gigantin asiakaspalvelusta, mutta miten nämä nyt menevät? Ymmärrän jos eivät saa varastoon ennen tuota niin tuo valitsemani aika ei päde, mutta jos saavatkin paljon aikaisemmin niin päteekö tuo valitsemani aika/päivä? Olen todella harvoin kotona ja tarvitsen oletettavasti vapaa päivän tms tuota kotiinkuljetusta varten, mutta voiko käydä niin että soittavat vaan jonain random päivänä että joo tunnin päästä tullaan tms typerää?
Tuo sitova toimitusaika tuntuu käytännössä pätevän vaan asiakkaaseen, ei kuljetukseen. Sun pitää ottaa se palkaton vapaa ja olla sovittuna aikana kotona, mutta yleisellä tasolla nämä elektroniikkapuljut voi perseillä kuljetuksen pari tuntia tai päivänkin ketuilleen, ilmotus tulee jos tulee. Hyvityksenä saat 30e lahjakortin, jos osaat vaatia.
 
Tulipa tänään ostettua uusi TV Gigantista. Varasin netin kautta hintaan 999e, käytettyä/asiakaspalautusta myydään 998e hintaan.
Kuitissa hinta 999e ja missään ei mitään mainintaa käytetystä. Nyt kuitenkin kotona huomasin että paketti on avattu (ja uudet teipit laitettu) ja siinä on tarra "optimoitu ja käyttövalmiina". Osaako kukaan sanoa annettiinko mulle nyt kuitenkin varastolta käytetty? Kukaan ei kaupannut mitään optimointia missään vaiheessa.
Asiakaspalvelu ei osaa sanoa mitään. Soittopyynnön jätti kuulemma liikkeeseen, mutta aiemminkaan ei ole soittopyyntöön vastattu.
Himottaisi ottaa tv jo käyttöön, mutta kai tässä pitää odotella että joskus saa liikkeeseen yhteyden. Töiden puolesta en huomenna ainakaan ehtisi liikkeessä käymään.
 
Tulipa tänään ostettua uusi TV Gigantista. Varasin netin kautta hintaan 999e, käytettyä/asiakaspalautusta myydään 998e hintaan.
Kuitissa hinta 999e ja missään ei mitään mainintaa käytetystä. Nyt kuitenkin kotona huomasin että paketti on avattu (ja uudet teipit laitettu) ja siinä on tarra "optimoitu ja käyttövalmiina". Osaako kukaan sanoa annettiinko mulle nyt kuitenkin varastolta käytetty? Kukaan ei kaupannut mitään optimointia missään vaiheessa.
Asiakaspalvelu ei osaa sanoa mitään. Soittopyynnön jätti kuulemma liikkeeseen, mutta aiemminkaan ei ole soittopyyntöön vastattu.
Himottaisi ottaa tv jo käyttöön, mutta kai tässä pitää odotella että joskus saa liikkeeseen yhteyden. Töiden puolesta en huomenna ainakaan ehtisi liikkeessä käymään.

Sait käytetyn/asiakaspalautuksen.
 
tarra "optimoitu ja käyttövalmiina". Osaako kukaan sanoa annettiinko mulle nyt kuitenkin varastolta käytetty? Kukaan ei kaupannut mitään optimointia missään vaiheessa.

Taisit saada just näytön kalibroinnin ilmaiseksi. Niillä on yleensä muutama toosa valmiiksi kalibroituna jotta voidaan myydä se 99 euron palvelu jollekin onnettomalle joka ei itse osaa säätää kuvaa kohdalleen. Voi olla ettei ollut kalibroimattomia varastossa niin löivät tuon sulle.
 
Taisit saada just näytön kalibroinnin ilmaiseksi. Niillä on yleensä muutama toosa valmiiksi kalibroituna jotta voidaan myydä se 99 euron palvelu jollekin onnettomalle joka ei itse osaa säätää kuvaa kohdalleen. Voi olla ettei ollut kalibroimattomia varastossa niin löivät tuon sulle.
Asiakaspalautukset voivat vähemmän yllättäen päätyä "kalibroitavaksi", niin niitä ei tarvitse myydä outletissa vaan voi myydä listahintaa kalliimmalla.
 
Taisit saada just näytön kalibroinnin ilmaiseksi. Niillä on yleensä muutama toosa valmiiksi kalibroituna jotta voidaan myydä se 99 euron palvelu jollekin onnettomalle joka ei itse osaa säätää kuvaa kohdalleen. Voi olla ettei ollut kalibroimattomia varastossa niin löivät tuon sulle.
Tämä kuulostaa järkevälle. Ilmeisesti oli viimeinen kappale kun poistui tänään myymälän listalta. Jotain päivämäärätarroja 02/2021 löytyi myös (avatuista) muovitaskuista.
Luulisi että siinä olisi tarroja "palautus" tms. jos tosiaan olisi asiakaspalautus. En hoksannut katsoa missä liikkeessä sitä oli käytettynä, että oliko juuri siellä mistä hain omani. Nyt ei ainakaan ollut uutena eikä käytettynä paikallisessa. Paketti ainakin oli avattu fiksusti, eli pohjan kautta, ei sivulla olevaa katkoviivaa pitkin, mitä kautta itse avaisin.
 
Asiakaspalautukset voivat vähemmän yllättäen päätyä "kalibroitavaksi", niin niitä ei tarvitse myydä outletissa vaan voi myydä listahintaa kalliimmalla.

Onhan näitä huhuja ollut netissä paljon liikkeellä, mutta hirveän montaa todennettua ja dokumentoitua tapausta ei ole tullut vastaan. Jos on heittää linkkiä lähteeseen jossa asiaa on tutkittu ja todennettu näin tapahtuvan niin tutustun mielelläni.
 
Kyselläänpäs täällä, jos jollain olisi tietoa. Elikkäs tilasin 22.9 kannettavan tietokoneen gigantista. Gigantti toimitti koneen viimein 7.10, mikä päiväys myös kuitissa. Nyt gigantin sivuilla tuo PC-Weekend eli tietyistä windows kannettavista -20% alennus, minkä piirissä myös tämä aiemmin tilaamani kannettava.
Kysymys kuuluukin, miten helposti gigantilta on saanut ns. erotuksen hyvityksenä. Vai onko vaihtoehtoina vain palauttaa vanha ja tilata sama nyt tarjoushinnalla? Et vaikuttaako alkaa edes kyselemään heidän suunnaltaan.
 
Kyselläänpäs täällä, jos jollain olisi tietoa. Elikkäs tilasin 22.9 kannettavan tietokoneen gigantista. Gigantti toimitti koneen viimein 7.10, mikä päiväys myös kuitissa. Nyt gigantin sivuilla tuo PC-Weekend eli tietyistä windows kannettavista -20% alennus, minkä piirissä myös tämä aiemmin tilaamani kannettava.
Kysymys kuuluukin, miten helposti gigantilta on saanut ns. erotuksen hyvityksenä. Vai onko vaihtoehtoina vain palauttaa vanha ja tilata sama nyt tarjoushinnalla? Et vaikuttaako alkaa edes kyselemään heidän suunnaltaan.

Kannattaa kysyä. Mä oon kahden tuotteen kohdalla kysynyt, toisesta sain erotuksen lahjakorttina ja toisesta pyysivät tuomaan takaisin myymälään ja ostamaan uuden tarjoushinnalla.
 
Kannattaa kysyä. Mä oon kahden tuotteen kohdalla kysynyt, toisesta sain erotuksen lahjakorttina ja toisesta pyysivät tuomaan takaisin myymälään ja ostamaan uuden tarjoushinnalla.
Kannatti sain chatin välityksellä -20% hyvityksen siitä alkuperäisestä maksustani ja vahvistuksen sähköpostiin. Tarjosi palautusta alkuperäisen maksutavan mukaan tai lahjakorttia.
 
Tilasin tuotteen Gigantin verkkokaupasta, koska se oli hiukan edullisempi kuin muualla. Tilausta ei ole kuitenkaan viikossa ehditty lähettää, joten houkuttaisi suuresti hankkia sama tuote kilpailijalta, koska sitä olisi heti saatavilla. Palautuvatkohan rahat takaisin, jos vaan jätän tilauksen noutamatta? :hmm:
 
Kannatti sain chatin välityksellä -20% hyvityksen siitä alkuperäisestä maksustani ja vahvistuksen sähköpostiin. Tarjosi palautusta alkuperäisen maksutavan mukaan tai lahjakorttia.

Hyvä että Gigantilla toimii.. Ostin joku aika sitten uuden luurin Elisalta, parin viikon päästä puhelimen hinta tippui muutamalla kympillä ja mukaan sai lisävarusteita kaupanpäälle.

Elisan aspasta kysyin saako mistään alennusta vaikka heillä ei hintatakuuta olekkaan.. Ei kuulemma voi mitään.. Pitää palauttaa luuri ja ostaa uusi tilalle. Palautukseen en sitten viitsinyt lähteä koska vanha puhelin oli hävitetty ja kaikki siirretty uuteen luuriin, lisäksi esim panssarilasi oli jo asennettu. En tiedä olisivatko luuria edes ottaneet takaisin.

Jäi kyllä vähän paskan maku suuhun, aspa ei edes yrittänyt mitään kompensaatiota saada. Ilmoitin samalla että kun sopimus päättyy liittymät vaihtuu sitten periaatteen takia muualle, mutta ei tuntunut kiinnostavan.
 
Hyvä että Gigantilla toimii.. Ostin joku aika sitten uuden luurin Elisalta, parin viikon päästä puhelimen hinta tippui muutamalla kympillä ja mukaan sai lisävarusteita kaupanpäälle.

Elisan aspasta kysyin saako mistään alennusta vaikka heillä ei hintatakuuta olekkaan.. Ei kuulemma voi mitään.. Pitää palauttaa luuri ja ostaa uusi tilalle. Palautukseen en sitten viitsinyt lähteä koska vanha puhelin oli hävitetty ja kaikki siirretty uuteen luuriin, lisäksi esim panssarilasi oli jo asennettu. En tiedä olisivatko luuria edes ottaneet takaisin.

Jäi kyllä vähän paskan maku suuhun, aspa ei edes yrittänyt mitään kompensaatiota saada. Ilmoitin samalla että kun sopimus päättyy liittymät vaihtuu sitten periaatteen takia muualle, mutta ei tuntunut kiinnostavan.
Elisaltahan ei muutenkaan kannata ostaa mitään, ei anakaan kivijalkaliikkeestä. Mitään palautusoikeutta ei ole. Itse juuri tämän takia suosin verkkokauppaa kun sinne on helppo palauttaa ja ottavat kaiken takaisin ilman mitään tenttaamista.
 
Tämä kuulostaa järkevälle. Ilmeisesti oli viimeinen kappale kun poistui tänään myymälän listalta. Jotain päivämäärätarroja 02/2021 löytyi myös (avatuista) muovitaskuista.
Luulisi että siinä olisi tarroja "palautus" tms. jos tosiaan olisi asiakaspalautus. En hoksannut katsoa missä liikkeessä sitä oli käytettynä, että oliko juuri siellä mistä hain omani. Nyt ei ainakaan ollut uutena eikä käytettynä paikallisessa. Paketti ainakin oli avattu fiksusti, eli pohjan kautta, ei sivulla olevaa katkoviivaa pitkin, mitä kautta itse avaisin.
Ja varmistus tuli Gigantista. Juuri näin se oli. Töllö oli valmiiksi kalibroitu ja uusi.
 
Ja varmistus tuli Gigantista. Juuri näin se oli. Töllö oli valmiiksi kalibroitu ja uusi.
Kyllä se on 99% varmuudella asiakaspalautustuote/demolaite - jos se on oikeasti kalibroitu niin kyllä Gigantilla on siitä dokumentti antaa mukaan miten se on toteutettu.

Kaikki omat näytöt ja TV:t jotka olen palauttanut löytyivät myynnistä "kalibroituina/optimoituina" parin päivän sisään palautuksesta. Palauttamani läppäri taidettiin myydä "valmiiksi päivitettynä ja optimoituna".
 
Minulla on kokemus vuosien takaa Netville Oy:stä/IT-Kauppakeskus Netvillestä , josta tilasin postimyynnistä monitorin ja ytitin palauttaa monitorin käyttämättömä alkuperäisessä postin tuomassa paketissa 14 päivän sisällä. Eivät vastanneet liikkestä palautusta koskeviin sähköposteihin. Puhelimessa olivat epäkorrekteja ja löivät aina luurin kiinni. Lopulta tein ilmoituksen kuluttajariitalautakuntaan, joka käsitteli asian. Lautakunta määräsi liikkeen ottamaan palautuksen vastaan ja palauttamaan osto summan. Liike ei noudattanut päätöstä.

Olen tainut pari ostosta elämäni aikana palauttaa, joten onnistumisprosentti on aika huono.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se on 99% varmuudella asiakaspalautustuote/demolaite - jos se on oikeasti kalibroitu niin kyllä Gigantilla on siitä dokumentti antaa mukaan miten se on toteutettu.

Kaikki omat näytöt ja TV:t jotka olen palauttanut löytyivät myynnistä "kalibroituina/optimoituina" parin päivän sisään palautuksesta. Palauttamani läppäri taidettiin myydä "valmiiksi päivitettynä ja optimoituna".
Tuossa joku jo aiemmin kysyi todisteita, sillä jos Gigantti valehtelisi tuotteen olevan uusi ja kalibroitu, vaikka kyseessä olisi asiakaspalautus, olisi tuo selvä petos. Tosin sulla on varmasti yhtä paljon todisteita kuin järvessä vettä.
 
Tuossa joku jo aiemmin kysyi todisteita, sillä jos Gigantti valehtelisi tuotteen olevan uusi ja kalibroitu, vaikka kyseessä olisi asiakaspalautus, olisi tuo selvä petos. Tosin sulla on varmasti yhtä paljon todisteita kuin järvessä vettä.
Eipä mulla käynyt mielessä mitään todisteita alkaa keräämään, lähinnä myötähäpeää ja omanlaista huvittuneisuutta tuo toiminta sai aikaan. Paitsi että kävin netistä tilatun ja kivijalkaliikkeeseen palauttamani TV:n ostamassa takaisin ”kalibroituna” kun hinta oli silloista tarjoustakin matalampi (TV meni siskolle, häntä ei kuvan ”pilveily” häirinnyt toisin kuin minua). Ja olihan se tavallaan kalibroitu kun oli mun tekemät säädöt edelleen sisällä.

Tää muistu mieleen, menee aika läheltä aihetta: IL: Gigantista ostetun uuden television sivuhistoria oli tulvillaan pornoa – "Olisi pitänyt myydä B-tuotteena"
 
Jotenkin kyllä kanssa ihmettelen että miksi gigantti avaisi uusien paketteja ja tekisi jotain kalibrointeja?(muuten kuin vasta siinä vaiheessa jos joku on niin tyhmä että maksaa tuosta "palvelusta" ja avaisivat sitten myydyn laitteen paketin ja tekisivät tuon "kalibroinnin") Itse en ainakaan koskaan hyväksy avattua pakettia vaan ostan vain sellaisia joissa kaikki sinetit ja tarrat paikoillaan.
 
Jotenkin kyllä kanssa ihmettelen että miksi gigantti avaisi uusien paketteja ja tekisi jotain kalibrointeja?(muuten kuin vasta siinä vaiheessa jos joku on niin tyhmä että maksaa tuosta "palvelusta" ja avaisivat sitten myydyn laitteen paketin ja tekisivät tuon "kalibroinnin") Itse en ainakaan koskaan hyväksy avattua pakettia vaan ostan vain sellaisia joissa kaikki sinetit ja tarrat paikoillaan.
On niillä ainakin ennen niitä ollut aina muutamia varastossa jotka on kalibroitu valmiiksi, voivat sitten myyntitilanteessa sanoa että löytyis valmiiksi kalibroitu versio ja saat sen hyvään hintaan.
 
On niillä ainakin ennen niitä ollut aina muutamia varastossa jotka on kalibroitu valmiiksi, voivat sitten myyntitilanteessa sanoa että löytyis valmiiksi kalibroitu versio ja saat sen hyvään hintaan.
Luulisi, että moni joka on lähtenyt ostamaan teeveetä, on myös valmistautunut sen kuljettamaan, lainannut autoa tai jopa vuokrannut pakun. Niin ei siinä tilanteessa oikein kannata jäädä odottelemaan paria tuntia, kun töllö laitetaan kuntoon. Se onkin sitten eri asia, kannattaako siitä maksaa mitään ekstraa. Itse en maksaisi.
 
Osaako joku sanoa miksi Gigantit on kiinni tänään? Ei kait ole mikään erikoisempi päivä edes?
 
Vähän outo tuo Power-ketjun logistiikka touhu. Täällä on varmasti ollut jo aiheesta keskustelua jossain. Huomasin näppiksen 20€ halvemmalla kun mitä muualla näkyi myytävän. Lähimmät myymämälät joiss click & collect olivat Espoossa ja Vantaalla (ite Helsingissä). Tilasin sitten sen Stockan myymälään "nouda myymälästä 3-7 arkip. kuluessa" . Naureskelin itsekseni, että siinä on ainakin varattu kuljetukselle reilusti aikaa. Hymy alkaa kohta vähitellen hyytyä kun nyt vajaata viikkoa myöhemmin kävin tarkastamassa tilanteen seurannasta. Tuote on lähtenyt alunperin ruotsin terminaalista liikkeelle ja on nyt norjassa kuljetuksessa :confused2: Eipä siinä mitään, kun ei ole kiire eikä sitä ihan parissa päivässä luvattukaan.

Välillä kun menee alustavasti ja ilman vakavaa ostoaikomusta katsomaan tuotetta vaikkapa Itiksen poweriin ja heiltä ei sitä löydy, niin lähes poikkeuksetta spermatukka näpyttelee salamana tuotetiedot päätteelleen ja on jo puoliväkisin tilaamassa sitä about samalle päivälle jostain toisesta lähialueen myymälästä :hmm:

e. tuote saapuikin noudettavaksi about noihin aikoihin kun yllä olevan kirjoitin. Powerille :thumbsup:

e2. kehutaan nyt jätkäsaaren verkkokauppaakin sujuvasta palautuksesta samaan positiivisuuspurkaukseen. Palautustiskille ei tarvinnut jonottaa ja liekö rehellisyyttä säteilevien silmieni ansiota, mutta 120€ hintaisen näppiksen boxia ei edes avattu tiskillä. Olisi nyt edes vähän helistellyt :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Ostin powerin outletista myymälädemona olleen w10 läppärin (halvin joka löytyi, menee sukulaiselle satunnaiseen nettiselailukäyttöön).

Kun hain läppärin, ilmoitettiin että koneeseen on asennettu päivitykset valmiiksi, ja että hinta olisi koneen hinta + 69e asennuksista. Kieltäydyin tästä asennuspalveluksen maksamisesta koska siitä ei oltu sovittu/ilmoitettu etukäteen. Tämän jälkeen tuli ehdotus että jos maksan puolet asennuspalvelusta, johon myöskin annoin kieltävän vastauksen.

Lopulta sovittiin että en maksa yhtään mitään tuosta asennuspalvelusta (myyjälle positiivinen palaute tästä). Varsinkin jos on Windows käyttöjärjestelmänä, tuo 69€ siitä että maksimissaan menet ja klikkaat windows updatea on aika kova etenkin tilanteessa jossa laitteen hinta on 270€.

Myyjä myös mainits, että jonkunverran noita menee puoleen hintaan juurikin siksi, että ennakkoon ei ilmoiteta sivustolla tuosta asennuspalvelusta. Nyt kun asiaa olen miettinyt, taitaa olla tarkoituksellista että tuota ei ilmoiteta. Vaikka saisivat tuosta tuon n. 35€/kone, on se kuitenkin kassavirtaa talon sisälle.

Palvelu on varmasti hyvä tietyille kohderyhmille, mutta mielestäni on väärin että tuo tehdään kysymättä ja yritetään laskuttaa automaattisesti ilman että siitä on sovittu.
 
Ostin powerin outletista myymälädemona olleen w10 läppärin (halvin joka löytyi, menee sukulaiselle satunnaiseen nettiselailukäyttöön).

Kun hain läppärin, ilmoitettiin että koneeseen on asennettu päivitykset valmiiksi, ja että hinta olisi koneen hinta + 69e asennuksista. Kieltäydyin tästä asennuspalveluksen maksamisesta koska siitä ei oltu sovittu/ilmoitettu etukäteen. Tämän jälkeen tuli ehdotus että jos maksan puolet asennuspalvelusta, johon myöskin annoin kieltävän vastauksen.

Lopulta sovittiin että en maksa yhtään mitään tuosta asennuspalvelusta (myyjälle positiivinen palaute tästä). Varsinkin jos on Windows käyttöjärjestelmänä, tuo 69€ siitä että maksimissaan menet ja klikkaat windows updatea on aika kova etenkin tilanteessa jossa laitteen hinta on 270€.

Myyjä myös mainits, että jonkunverran noita menee puoleen hintaan juurikin siksi, että ennakkoon ei ilmoiteta sivustolla tuosta asennuspalvelusta. Nyt kun asiaa olen miettinyt, taitaa olla tarkoituksellista että tuota ei ilmoiteta. Vaikka saisivat tuosta tuon n. 35€/kone, on se kuitenkin kassavirtaa talon sisälle.

Palvelu on varmasti hyvä tietyille kohderyhmille, mutta mielestäni on väärin että tuo tehdään kysymättä ja yritetään laskuttaa automaattisesti ilman että siitä on sovittu.
Onhan tuo hintana muutenkin ihan tajuton, paremmassakin perustason läppärissä helposti 10% koneen hinnan päälle. Windowsissa taitaa olla automaattipäivitykset oletuksena käytössä eli vaatii heidän päässä työntekijän käynnistämään koneen verkkoyhteydellä ja kappas kun homma hoitaa ittensä. Ymmärtäisin jos tuo palvelu sisältäisi myös muut ajurit ja ohjelmistot, kuten näytönohjaimen ja/tai piirisarja-ajurit, mutta niitä tuskin siellä kaikki edes osaa päivittää.

Ehdottomasti minimi olisi mainita tuosta "palvelusta" ja erityisesti sen hinnasta asiakkaalle...
 
Ostin powerin outletista myymälädemona olleen w10 läppärin (halvin joka löytyi, menee sukulaiselle satunnaiseen nettiselailukäyttöön).

Kun hain läppärin, ilmoitettiin että koneeseen on asennettu päivitykset valmiiksi, ja että hinta olisi koneen hinta + 69e asennuksista. Kieltäydyin tästä asennuspalveluksen maksamisesta koska siitä ei oltu sovittu/ilmoitettu etukäteen. Tämän jälkeen tuli ehdotus että jos maksan puolet asennuspalvelusta, johon myöskin annoin kieltävän vastauksen.

Lopulta sovittiin että en maksa yhtään mitään tuosta asennuspalvelusta (myyjälle positiivinen palaute tästä). Varsinkin jos on Windows käyttöjärjestelmänä, tuo 69€ siitä että maksimissaan menet ja klikkaat windows updatea on aika kova etenkin tilanteessa jossa laitteen hinta on 270€.

Myyjä myös mainits, että jonkunverran noita menee puoleen hintaan juurikin siksi, että ennakkoon ei ilmoiteta sivustolla tuosta asennuspalvelusta. Nyt kun asiaa olen miettinyt, taitaa olla tarkoituksellista että tuota ei ilmoiteta. Vaikka saisivat tuosta tuon n. 35€/kone, on se kuitenkin kassavirtaa talon sisälle.

Palvelu on varmasti hyvä tietyille kohderyhmille, mutta mielestäni on väärin että tuo tehdään kysymättä ja yritetään laskuttaa automaattisesti ilman että siitä on sovittu.
Ikävän kuuloista touhua. Katteet on ilmeisesti niin alhaalla ja tulosvaatimukset korkealla, että yhtään keinoa kuluttajan rahojen viemiseksi ei jätetä käyttämättä. Ei yllättäisi yhtään jos tämä maksullinen asennuspalvelu sisältää lisäksi jotain free trial softa-asennuksia ketjun sopimuskumppaneiden valikoimista.

Nykyään tuntuu muutenkin, että vaatii enemmän osaamista estää jatkuvasti vyöryviä päivityksiä, kuin päivittäminen. Bloatwaren poistamisesta puhumattakaan. Esim Asuksen läppärin kanssa on tullut toivottua että voisi siirtyä ajassa takaisin siihen hetkeen ennen ensikäynnistystä ja vastata kieltävästi muutaman tärkeältä kuulostavan lisukkeen asentamistiedusteluihin. Päivityksen "asentaminen" kuulostaa myös aika raskaalta toimenpiteeltä verrattuna siihen mitä se yleensä käytännössä tarkoittaa, eli ok-nappulan klikkaamista ja ehkä pienen hetken odottelua.
 
Onhan tuo hintana muutenkin ihan tajuton, paremmassakin perustason läppärissä helposti 10% koneen hinnan päälle.
Asennuspalvelusta puhe ?

Ei palvelun kustannuksiin taida vaikuttaa se maksaako se läppäri kaksisataa vai kaksitonnia, yksittäisessä vertailussa se paritonnin kone voi olla edullisempi. Toki tiputin, hajotin ja hukkasin tyylinen riski kalliimmassa isompi, mutta läppäreissä aika pieni.

Mutta osuudesta riippumatta, oli euro tai viisi, niin lisähinnan(rahan) pyyttäminen kaupan (hinnan) sopimisen jälkeen on silkkaa huijausta.

Jos tuote myyty verkkokaupassa, niin kaikki kulut kerrottava, ja nimenomaan se kokonais hinta, sen saa erotella mistä koostuu, mutto se lopullinen kokonaishinta se "isoin" ja selkein luku. Toimituskulut etämyynnissä oltava myös selkeät. Jos niitä ei noudossa ole, niin niitä ei sitten oikeasti ole.


Lentomatkoissa harrastettiin tuota pakollisten lisähintaisten palveluilla rahastus huijaamista, samaa tehtiin ns lippupalveluissa, lippua markkinointii tietynhintaiseksi, mutta niihin lisättiin pakollisia lisämaksuja.
 
Ostin powerin outletista myymälädemona olleen w10 läppärin (halvin joka löytyi, menee sukulaiselle satunnaiseen nettiselailukäyttöön).

Kun hain läppärin, ilmoitettiin että koneeseen on asennettu päivitykset valmiiksi, ja että hinta olisi koneen hinta + 69e asennuksista. Kieltäydyin tästä asennuspalveluksen maksamisesta koska siitä ei oltu sovittu/ilmoitettu etukäteen. Tämän jälkeen tuli ehdotus että jos maksan puolet asennuspalvelusta, johon myöskin annoin kieltävän vastauksen.

Lopulta sovittiin että en maksa yhtään mitään tuosta asennuspalvelusta (myyjälle positiivinen palaute tästä). Varsinkin jos on Windows käyttöjärjestelmänä, tuo 69€ siitä että maksimissaan menet ja klikkaat windows updatea on aika kova etenkin tilanteessa jossa laitteen hinta on 270€.

Myyjä myös mainits, että jonkunverran noita menee puoleen hintaan juurikin siksi, että ennakkoon ei ilmoiteta sivustolla tuosta asennuspalvelusta. Nyt kun asiaa olen miettinyt, taitaa olla tarkoituksellista että tuota ei ilmoiteta. Vaikka saisivat tuosta tuon n. 35€/kone, on se kuitenkin kassavirtaa talon sisälle.

Palvelu on varmasti hyvä tietyille kohderyhmille, mutta mielestäni on väärin että tuo tehdään kysymättä ja yritetään laskuttaa automaattisesti ilman että siitä on sovittu.
On kyllä härskiä toimintaa, ja mun mielestä tietokoneen kaltaisessa laitteessa, joka on kuitenkin erittäin henkilökohtainen laite kuten puhelin, niin mua henkilökohtaisesti hirvittäisi se, että joku on tehnyt sen koneen kanssa jotain mistä mä en tiedä.

Sanokaa vaan hulluksi ja neuroottiseksi, kyllä mä nyt valmistajiin vielä luotan kun tiedän että heillä on tuotanto automatisoitu jne mutta se, että joku satunnainen henkilö asentelee koneen kanssa vaikka mitä ja mun pitäis ruveta sitä sitten tyytyväisenä käyttämään... ei kiitos.

Valitettava kehitys on myös tuo, etenkin Powerissa, että tuosta jatkuvasta pakkosyötöstä johtuen saat paremman asiakaskokemuksen kun et asioi myymälässä ollenkaan vaan hoidat kaikki netistä. Eihän sen näin pitäisi olla, mutta myyjän tehtävä ei ole enää (onko koskaan ollutkaan?) auttaa asiakasta vaan maksimoida oma ja firmansa tilipussi. Se on tietysti yritysten tarkoitus, mutta pitääkö se näin räikeästi tuoda asiakkaalle esiin en tiedä.

Powerin myymälään mentäessä tarvitsee olla suurinpiirtein kyltti mukana jossa lukee
  • ei, en liity MyPower
  • kyllä, sähkösopimus on kunnossa
  • en vaihda operaattoria
  • en tarvitse teidän 350% katteen usb-kaapeleita,
  • kyllä se koskee myös hdmi-kaapeleita
  • hae vaan kalibroimaton televisio,
  • joo kyllä tiedän mitä kalibrointi tarkoittaa
  • en siltikään osta kalibroitua telkkaria...
Tämä sikailuhan menee nyt jo siihen että ennen kuin palautettu tv oli outletissa -20% niin nyt siihen tehdään kalibrointi ja lisätään +200€ hintaa joten asiakkaan kannalta olisi loogista, että paketti on avattu vaikka todellisuudessa se on asiakaspalautus. Ei näin Power.
 
Powerissa on sentään se hyvä puoli että voit itse hakea hyllystä tuotteen ja kävellä sen kanssa kassalle ilman että kukaan häiritsee. Myyjä korkeintaan kysyy että "tarvitsetko apua" josta on helppo kieltäytyä.

Sen sijaan kolmella edellisellä Gigantin reissulla tuotetta ei ole ollut hyllyssä vaan geelitukka on hakenut sen varastosta. Tämän jälkeen pitää mennä tietokoneelle tekemään kuitti ja sitten alkaa jankutus a) DNA:n puhelinliittymistä b) DNA:n nettiliittymistä c) kusetussähkösopimuksista
 
Sen sijaan kolmella edellisellä Gigantin reissulla tuotetta ei ole ollut hyllyssä vaan geelitukka on hakenut sen varastosta. Tämän jälkeen pitää mennä tietokoneelle tekemään kuitti ja sitten alkaa jankutus a) DNA:n puhelinliittymistä b) DNA:n nettiliittymistä c) kusetussähkösopimuksista
d) Tuohi-kortista e) laitteen lisätakuusta/turvasta f) tietoturva- ja virustorjuntapaketista g) ...
 
Powerissa on sentään se hyvä puoli että voit itse hakea hyllystä tuotteen ja kävellä sen kanssa kassalle ilman että kukaan häiritsee. Myyjä korkeintaan kysyy että "tarvitsetko apua" josta on helppo kieltäytyä.

Sen sijaan kolmella edellisellä Gigantin reissulla tuotetta ei ole ollut hyllyssä vaan geelitukka on hakenut sen varastosta. Tämän jälkeen pitää mennä tietokoneelle tekemään kuitti ja sitten alkaa jankutus a) DNA:n puhelinliittymistä b) DNA:n nettiliittymistä c) kusetussähkösopimuksista
On ilmeisesti eroja eri liikkeissä.

Power, tiedän mitä teen asiakas, myyjät kimpussa. Ostoaikeissa, Tarvitsen myyjää, ei näy missään. (No keskimäärin Powereissa kyllä henkilökuntaa)

Gigantti, tyrkytys, se osataan, mutta monessa gigantissa Nä-iitto meininki, myyjään kontakti, taistele asiasi (en halu kuin sen mitä tarvin)->tietokoneelle, henkilötietojen kerääminen, taistele se läpi, saat postit lapun, sen jälkeen kassalle, maksat, poistu liikkeestä ja mene noutopisteeseen, jonotus numero, plim, tiskille, kerrot asian, henkilö lähtee etsimään tuotetta, saat tuotteen.

Ennen vanhaa, kodinkoneliikkeissä, asia hoidettiin yhden myyjän kanssa loppuun saakka, tarvittaessa sinne peräluukuun/kärryyn asti. Koska myyjä ollut sama asikkaan lapsuudesta asti, niin kauppa kävi sujuvasti.
 
Viimeksi muokattu:
Powerin myymälään mentäessä tarvitsee olla suurinpiirtein kyltti mukana jossa lukee
  • ei, en liity MyPower
  • ...

Kaiken muun allekirjoitan, mutta en tota. Näkee takuutiedot netistä, ja saa bonusta/cashbackia. Just eilen ostin tietokonekotelon. 2.46e euroa jäi maksamaan. Toki myös tarkoittaa, että syydän tuonne rahaa, mutta hinnat on samat muualla ja Power on ainoa joka antaa bonusta. Ei ole vaikea valita mistä hakee. Lisäksi tohon MyPoweriin pystyy liittymään kotona.

Toki jos S-bonus, plussakortit, lidl-pisteet yms. ei napostele muutenkaan, niin sitten kannattaa jättää väliin.
 
Kaiken muun allekirjoitan, mutta en tota. Näkee takuutiedot netistä, ja saa bonusta/cashbackia. Just eilen ostin tietokonekotelon. 2.46e euroa jäi maksamaan. Toki myös tarkoittaa, että syydän tuonne rahaa, mutta hinnat on samat muualla ja Power on ainoa joka antaa bonusta. Ei ole vaikea valita mistä hakee. Lisäksi tohon MyPoweriin pystyy liittymään kotona.
Jos iso firma profiloi asiakasta, niin asiakas ei ole se voittaja.

Ymmärsin että kritiikki oli siinä ahdistavassa henkilötietojen keräämisessä, ja noissa liittyä meidän henkilötieto ohjelmaan missä luovut oikeuksistasi.

Näiden ohjelmien avulla ko ketjut voivat luoda entistä epäselvempää markkinointia. Tuotteiden hinnat riippuu siitä oletko luovuttanut tietosi, ei, et saa halvemmalla, vaan saat sen markkinoituun hintaan.


Takuut toki hoitu aiemmin ilman henkilötietojen luovuttamista.
 
Kaiken muun allekirjoitan, mutta en tota. Näkee takuutiedot netistä, ja saa bonusta/cashbackia. Just eilen ostin tietokonekotelon. 2.46e euroa jäi maksamaan. Toki myös tarkoittaa, että syydän tuonne rahaa, mutta hinnat on samat muualla ja Power on ainoa joka antaa bonusta. Ei ole vaikea valita mistä hakee. Lisäksi tohon MyPoweriin pystyy liittymään kotona.

Toki jos S-bonus, plussakortit, lidl-pisteet yms. ei napostele muutenkaan, niin sitten kannattaa jättää väliin.
Kehoitan kuluttajana kriittisempään ajatteluun, jos et maksa tuotteesta tai palvelusta, sinä olet se jota myydään.

En tiedä mitä tietoja MyPower kerää mutta en ihmettelisi jos haluttaisiin tietää vaikka syntymäaika. Tuota jatkuvasti käyttämällä autat heitä rakentamaan tarkan profiilin, mitä ostat vanhemmille, lapsille, vaimolle, yms...

Tuo 5€/250€ bonus eli ns. jatkuva 2% cashbnack ei kovin kummoinen ole, ja Power tekee juuri tässä sen että oletuksena katsot heiltä + paniikki käyttää pisteet äkkiä, johon on joku 15pv aikaraja. Todennäköisesti pisteet jää käyttämättä.
Jos Power niin kovasti asiakkaita ajattelee, miksei takuuportaali voi olla ilman MyPower-ohjelmaa? Kuitit sähköpostiin? Ja montako kertaa niitä takuukuitteja tarvii.

Heitin hatusta muutamia tuotteita ja ajattelin vertailla onko Powerissa samat hinnat:
Samsung S21+ 5G puhelin, Proshop 899€, Power 1049€. Eroa 150€

Samsung S6 galaxy tab lite tabletti, Kärkkäinen 329€, Power 348€, eroa 19€

NOCTUA NH-D15 jäähy, Tietokonekauppa.fi 89€, Power 109,90€, eroa 20,9€

Nuo ostamalla powerista maksaa sulle 1506,9€ ja juu, saat cashback 30,1€ mutta jos olisit hankkinut tuotteet muualta, olisit säästänyt 150€+19€+20,9€ = 189,9€.
Poweria käyttämällä todellisuudessa siis menetit 189,9€-30,1€ cashback = 159,8€.
 
Kehoitan kuluttajana kriittisempään ajatteluun, jos et maksa tuotteesta tai palvelusta, sinä olet se jota myydään.

En tiedä mitä tietoja MyPower kerää mutta en ihmettelisi jos haluttaisiin tietää vaikka syntymäaika. Tuota jatkuvasti käyttämällä autat heitä rakentamaan tarkan profiilin, mitä ostat vanhemmille, lapsille, vaimolle, yms...

Tuo 5€/250€ bonus eli ns. jatkuva 2% cashbnack ei kovin kummoinen ole, ja Power tekee juuri tässä sen että oletuksena katsot heiltä + paniikki käyttää pisteet äkkiä, johon on joku 15pv aikaraja. Todennäköisesti pisteet jää käyttämättä.
Jos Power niin kovasti asiakkaita ajattelee, miksei takuuportaali voi olla ilman MyPower-ohjelmaa? Kuitit sähköpostiin? Ja montako kertaa niitä takuukuitteja tarvii.

Heitin hatusta muutamia tuotteita ja ajattelin vertailla onko Powerissa samat hinnat:
Samsung S21+ 5G puhelin, Proshop 899€, Power 1049€. Eroa 150€

Samsung S6 galaxy tab lite tabletti, Kärkkäinen 329€, Power 348€, eroa 19€

NOCTUA NH-D15 jäähy, Tietokonekauppa.fi 89€, Power 109,90€, eroa 20,9€

Nuo ostamalla powerista maksaa sulle 1506,9€ ja juu, saat cashback 30,1€ mutta jos olisit hankkinut tuotteet muualta, olisit säästänyt 150€+19€+20,9€ = 189,9€.
Poweria käyttämällä todellisuudessa siis menetit 189,9€-30,1€ cashback = 159,8€.
Herää kysymys että missä on se kuuluisa Powerin hintarobotti on..
 
Herää kysymys että missä on se kuuluisa Powerin hintarobotti on..

Vähän ilkeästi sanoen, se nostaa hintoja muiden perässä.

Tiettävästi, oikeasti Power seuraa aktiivisesti tärkeiden kilpailijoiden hintoja, samaa tekee kilpailijatkin, mikä näykyy eriäden liikkeiden tuotehinnoittelussa kun jokin kilpailijoista muuttaa tuotteen hintaan



Teknisesti ei hajua miten (koodia, ihmisiä?), tuo hintarobotti on vain markkinointi nimi heidän hinnoitteluun liittyen.



Hintarobotilla myös sivutaan kiellettyä hintatakuu-, markkinoiden halvin yms. markkinointia, ja hyvin siinä onnistuneet.

Kodinkoneliikkeiden perus kikka tunnettujen merkkien mallinumerot, kilpailijoilla keskenään erilaiset, plus sitten ne ketjujen omat merkit.
Varastosaldot ja myymäläsaatavuus käänteisesti hinnan edullisuuden kanssa.

Reksiteröitymisestä, helpottaa toki kaupan puola, kun kaikki asiakas kontaktit on tallessa, naamat vaihtuu, mutta asiakas on tuttu, mutta asiakas ei tajuakkaan kuinka tuttu.

Tiedä sitten koska siitä hyötyä.
 
Kehoitan kuluttajana kriittisempään ajatteluun, jos et maksa tuotteesta tai palvelusta, sinä olet se jota myydään.

En tiedä mitä tietoja MyPower kerää mutta en ihmettelisi jos haluttaisiin tietää vaikka syntymäaika. Tuota jatkuvasti käyttämällä autat heitä rakentamaan tarkan profiilin, mitä ostat vanhemmille, lapsille, vaimolle, yms...

Tuo 5€/250€ bonus eli ns. jatkuva 2% cashbnack ei kovin kummoinen ole, ja Power tekee juuri tässä sen että oletuksena katsot heiltä + paniikki käyttää pisteet äkkiä, johon on joku 15pv aikaraja. Todennäköisesti pisteet jää käyttämättä.
Jos Power niin kovasti asiakkaita ajattelee, miksei takuuportaali voi olla ilman MyPower-ohjelmaa? Kuitit sähköpostiin? Ja montako kertaa niitä takuukuitteja tarvii.

Heitin hatusta muutamia tuotteita ja ajattelin vertailla onko Powerissa samat hinnat:
Samsung S21+ 5G puhelin, Proshop 899€, Power 1049€. Eroa 150€

Samsung S6 galaxy tab lite tabletti, Kärkkäinen 329€, Power 348€, eroa 19€

NOCTUA NH-D15 jäähy, Tietokonekauppa.fi 89€, Power 109,90€, eroa 20,9€

Nuo ostamalla powerista maksaa sulle 1506,9€ ja juu, saat cashback 30,1€ mutta jos olisit hankkinut tuotteet muualta, olisit säästänyt 150€+19€+20,9€ = 189,9€.
Poweria käyttämällä todellisuudessa siis menetit 189,9€-30,1€ cashback = 159,8€.

Ihan hyvidä diilejä powerissa on kyllä tänä vuonna ollut. Toki sieltä kallistakin tavaraa löytää. Yleensä kannattaa vähän katsella mistä saa kannattaa ostaa.

Lisäksi tuo 60p palautus on aika jees. Itse uskalsin aloittaa keväällä louhinnan sillä perusteella, että voin palauttaa jos koko homma jää kananlennoksi. Ilman poweria en välttämättä olisi päässyt peliin mukaan lainkaan. Ja ei niitä koneita en palauttanut, koska homma vieläkin on kannattavaa. 3080ti tuli ostettua pelikoneeseen @ 1700€, mutta kärkyin proshopin 3080ti arpajaisia ja sieltä onnisti niin pistin kortin takaisin.

Viime viikonloppuna tuolta sai tilattua 6600xt kortteja 530€/kpl eikä kappale rajoitusta. Toki miinuksena niiden toimitus kuun vaihteessa, mutta silti tuohon hintaan ja ilman kappalerajoituksia hieno homma.

Pisteille en oikein laske arvoa ne on lisäbonus vaikka niitä mukavasti on kertynytkin. Oliko niitä nyt 1-2 vuotta aikaa käyttää ettei ihan 15 päivän sisään tartte...

Okei olen mä kerran liikkeessäkin käynyt kun hain LG 48CX:n mitä näytti 1kpl hyllyssä olevan. No siinä olikin se kalibrointi tarra ja alkoi sen pakkomyyminen. Kun kerroin, että tulee tietokoneen näytöksi ja löytyy spyderin laite niin sitä alettiin haukkumaan ettei ole oikeaa kalibrointia. Repivät sitten kalibrointi tarran pois sillä välillä kun tv tuotiin lastauslaiturille. Siitä kokemuksesta jäi vähän paska maku.

Samoin kerran tilasin 8x pakettikoneet, mutta peruuttivat niistä 7kpl. Voi olla, että siellä luki 1kpl per asiakas :asif:
 
Ihan hyvidä diilejä powerissa on kyllä tänä vuonna ollut. Toki sieltä kallistakin tavaraa löytää. Yleensä kannattaa vähän katsella mistä saa kannattaa ostaa.

Lisäksi tuo 60p palautus on aika jees. Itse uskalsin aloittaa keväällä louhinnan sillä perusteella, että voin palauttaa jos koko homma jää kananlennoksi. Ilman poweria en välttämättä olisi päässyt peliin mukaan lainkaan. Ja ei niitä koneita en palauttanut, koska homma vieläkin on kannattavaa. 3080ti tuli ostettua pelikoneeseen @ 1700€, mutta kärkyin proshopin 3080ti arpajaisia ja sieltä onnisti niin pistin kortin takaisin.

Viime viikonloppuna tuolta sai tilattua 6600xt kortteja 530€/kpl eikä kappale rajoitusta. Toki miinuksena niiden toimitus kuun vaihteessa, mutta silti tuohon hintaan ja ilman kappalerajoituksia hieno homma.

Pisteille en oikein laske arvoa ne on lisäbonus vaikka niitä mukavasti on kertynytkin. Oliko niitä nyt 1-2 vuotta aikaa käyttää ettei ihan 15 päivän sisään tartte...

Okei olen mä kerran liikkeessäkin käynyt kun hain LG 48CX:n mitä näytti 1kpl hyllyssä olevan. No siinä olikin se kalibrointi tarra ja alkoi sen pakkomyyminen. Kun kerroin, että tulee tietokoneen näytöksi ja löytyy spyderin laite niin sitä alettiin haukkumaan ettei ole oikeaa kalibrointia. Repivät sitten kalibrointi tarran pois sillä välillä kun tv tuotiin lastauslaiturille. Siitä kokemuksesta jäi vähän paska maku.

Samoin kerran tilasin 8x pakettikoneet, mutta peruuttivat niistä 7kpl. Voi olla, että siellä luki 1kpl per asiakas :asif:
No onhan toikin tietysti eräänlaista että että tilaa kortin ja ajaa sillä prossu kuumana kaksi kuukautta kryptoja ja sitten palauttaa sen.. pitääkin näköjään olla tarkkana että ei osta noista outleteista mitään jos ihmiset tollaista tekee.
 
No onhan toikin tietysti eräänlaista että että tilaa kortin ja ajaa sillä prossu kuumana kaksi kuukautta kryptoja ja sitten palauttaa sen.. pitääkin näköjään olla tarkkana että ei osta noista outleteista mitään jos ihmiset tollaista tekee.

Parempi vaan niin riittää muille. Vinkkaa hyvät tarjoukset triidiin niin kelpaa ainakin mulle ja monelle muulle varmaan oikein hyvin. Harmittaasti outlettikin on yleensä täynnä serriä. Taitaa paremmat vehkeet hävitä aika nopsaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 351
Viestejä
4 492 419
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom