Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Toimiiko muilla Gigantin sivut kunnolla? Välillä maksutavat tai osa niistä häviää näkyvistä, ei anna lisätä tuotteita koriin niiden omilta sivuilta, mutta esim. TV:n listauksissa lisääminen onnistuu. Sitten kun tuote on korissa, ei voi kuitenkaan ostaa Elcare takuun laajennusta (ei ostonappia).

Puhelimen kanssa ilman kirjautumista näyttäisi toimivan normaalisti.
 
Multitronicille yläpeukku asiakaspalvelusta. Tilasin heiltä kiintolevyn minkä saatavuus näytti tukkurilla hyvää, mutta todellisuudessa toimitus olisikin saatu vasta muutaman viikon päähän. Aspasta lähestyttiin s-postitse heti seuraavana päivänä että nyt tilanne on tällainen, jaksatko odotella tuotetta vai mitä tehdään?

Ehdotin vastaavaa saman valmistajan levyä tilalle joka oli itseasiassa halvempi ja pidemmällä takuulla (retail-versio) kun itse tyhmyyksissäni olin sähkpostista etsinyt jonkun vuosia sitten alennuksessa olleen levyn linkin ja tilannut sillä tutkimatta hintoja tarkemmin. Tämä vaihto onnistui kivuttomasti ja erotussumma kilahti tilille oitis.

Ehkä sitä on vaan niin tottunut Gigantti/Power -tier skeidaan että tällainenkin "perusjuttu" tuntuu mainitsemisen arvoiselta.

Yleensä on se "Saatavilla 9999+ kappaletta 24h sisällä" tuote joka todellisuudessa on tulossa joskus kuukauden päästä, ja missään sivustolla ei asiasta mainita, saati infota jälkikäteen sähköpostiin että saatavuudessa on ongelmia. Siinä sitten epätietoisena venailee, ja aspasta kysymällä harvoin saa mitään vastausta tai sitten senkin viikon-kahden viiveellä. Parhaassa tapauksessa sen tuotteen voi kuitenkin tilata tunnin päästä noutoon myymälään, mutta postitse sitä ei saada perille lupauksista huolimatta ja rahojen palautus tilausta peruuttaessa onkin sitten oma tarinansa...

Ja en tiedä onko sattumaa mutta tuntuu että tiettyjen liikkeiden kanssa asioidessa (Jimm's, Multitronic, Data Systems näin esimerkkinä) posti toimii joka kerta todella hyvin, mutta varsinkin Gigantista ja myös esim. Verkkokauppa.comista tilattaessa paketit tuntuu makoilevan postinkin hallussa välillä erittäin kauan. Liekö ainakin näillä firmoilla joilla enemmistö taitaa olla yritysasiakkaita, on kuitenkin joku ohituskaista Postille jonka takia ne paketit kulkee ripeästi? Itse tässä etelässä kuitenkin elelen joten kuvittelisi että Helsingistä paketit tulee nopeammin perille kuin vaikka Turusta tai Vaasasta.

Multin paketti lähti perjantai illalla Postin haltuun ja oli tänään päivällä noudettavissa lokerosta. Viime keskiviikkona Järvenpäästä yksityisen toimesta lähetetty paketti sen sijaan on vieläkin matkalla, Vantaalla lajittelussa seurannan mukaan.

Itsellä taas kokemusta siitä että Multitronicilla kaikki kestää kauan. Muut toimittaa varastossa olevat tavarat parissa päivässä ja multitronicilla kestää jo se paketin postitus sen 3 päivää ja viikon ennen kuin on tavara perillä.
 
Ostin viimeviikolla gigantin black friday alesta tuotteen joka kuuluu tähän ryhmään jota ei saa palauttaa avattuna:
  • Avatut hygieniatuotteet (hyvinvointilaitteet, karvanpoistolaitteet, hammasharjat, kasvoharjat, ihonkuorintalaitteet ja in-ear -laitteet)
Nyt sitten tiputtivat hintaa vielä lisää reilusti ja avasin tietysti jo paketin, mutta ei liene ongelmaa jos ostan saman tavaran uudestaan ja palautan sen avaamattomana muoveissa tuolla alkuperäisellä kuitilla?
 
Ostin viimeviikolla gigantin black friday alesta tuotteen joka kuuluu tähän ryhmään jota ei saa palauttaa avattuna:
  • Avatut hygieniatuotteet (hyvinvointilaitteet, karvanpoistolaitteet, hammasharjat, kasvoharjat, ihonkuorintalaitteet ja in-ear -laitteet)
Nyt sitten tiputtivat hintaa vielä lisää reilusti ja avasin tietysti jo paketin, mutta ei liene ongelmaa jos ostan saman tavaran uudestaan ja palautan sen avaamattomana muoveissa tuolla alkuperäisellä kuitilla?
Gigantti kyllä yleensä maksaa tuollaisissa tapauksissa erotuksen ihan pyytämällä.
 
Taas vahvistui kokemus, että ainakaan gigantin myymälään ei kanata mennä hakemaan mitään "hyllystä", jos on mahdollista tilata netistä noudettavaksi.

Eka case:
Tarjouksessa ollut Xbox konsoli. Netissä näyttää että laitteita on myymälässä. Myyjä: "joo, niitä on mennyt ihan hirveitä määriä, jos ei ole siinä lavalla, niin ne on nyt jo loppu" ... "Mites kun tämä nettisivu sanoo että noudettavissa 2h kuluessa?" ... "joo, on saldovirhe, kun on mennyt niin paljon näitä, ei niitä ole oikeasti"

- > Tilasin laitteen parkkipaikalla netistä, kävin pyörimässä muilla asioilla ja hain konsolin noutopisteeltä.

Toka case:
Tarjouksessa ollut näppäimistö. Myymälän hyllyt tyhjänä. Myyjä: "joo, kyllä niitä pitäisi olla". Kaksi myyjää kävi etsimässä, kumpikaan ei löytänyt tuotetta varastosta. Yritettiin myydä vaihtoehtoista tuotetta, joka tietenkään ei ollut tarjouksessa. Ostin kuitenkin hiiren. Tiskillä kovasti yritettiin myydä puhelinliittymiä. Tilasin haluamani näppiksen illalla netistä, ja hain myymälästä seuraavan aamuna.

Ymmärtäähän sen, että varsinkin sesonkipäivinä myyjillä ei ole aikaa etsiä tavaroita varastosta, mutta luulisi että noilla olisi edes joku alkeellinen malli olemassa, että joku tietää missä esimerkiksi kampanjatuotteet on varastossa. Sen sijaan aikaa tuntuu olevan sähkö ja puhelinliittymien kauppaamiseen.
 
Varsinkin BF:nä tavaroiden varastaminen on melko helppoa, kun asiakkaita on paljon. Eli hyvin mahdollista, että esimerkiksi näppäimistöt on varastettu tai muuta. Tai sitten varasto hoidettu vähän huonosti, toki olettaisin tavaraa tulevan älyttömiä määriä BF:nä, joten varaston organisointi voi olla vähän vaikeata.

Ekaan keissiin veikkaisin vain, että koska xboxin kate todennäköisesti niin pieni, niin myyjä ei jaksanut nähdä mitään vaivaa sen eteen.
 
Taas vahvistui kokemus, että ainakaan gigantin myymälään ei kanata mennä hakemaan mitään "hyllystä", jos on mahdollista tilata netistä noudettavaksi.

Eka case:
Tarjouksessa ollut Xbox konsoli. Netissä näyttää että laitteita on myymälässä. Myyjä: "joo, niitä on mennyt ihan hirveitä määriä, jos ei ole siinä lavalla, niin ne on nyt jo loppu" ... "Mites kun tämä nettisivu sanoo että noudettavissa 2h kuluessa?" ... "joo, on saldovirhe, kun on mennyt niin paljon näitä, ei niitä ole oikeasti"

- > Tilasin laitteen parkkipaikalla netistä, kävin pyörimässä muilla asioilla ja hain konsolin noutopisteeltä.

Toka case:
Tarjouksessa ollut näppäimistö. Myymälän hyllyt tyhjänä. Myyjä: "joo, kyllä niitä pitäisi olla". Kaksi myyjää kävi etsimässä, kumpikaan ei löytänyt tuotetta varastosta. Yritettiin myydä vaihtoehtoista tuotetta, joka tietenkään ei ollut tarjouksessa. Ostin kuitenkin hiiren. Tiskillä kovasti yritettiin myydä puhelinliittymiä. Tilasin haluamani näppiksen illalla netistä, ja hain myymälästä seuraavan aamuna.

Ymmärtäähän sen, että varsinkin sesonkipäivinä myyjillä ei ole aikaa etsiä tavaroita varastosta, mutta luulisi että noilla olisi edes joku alkeellinen malli olemassa, että joku tietää missä esimerkiksi kampanjatuotteet on varastossa. Sen sijaan aikaa tuntuu olevan sähkö ja puhelinliittymien kauppaamiseen.
Hyvinkin samantyylisiä kokemuksia, varsinkin tarjoustuotteiden kohdalla. Myymälästä ei löydy eikä myyjä osaa auttaa mutta liikkeestä uloskävellessä noutoon tilatessa löytyy ja on hetken kuluttua noudettavissa. Useammankin kerran on käynyt samalla tavalla ja nykyään vaan suoraan tilaan noutoon ellei ole tarvis käydä ensin tuotetta ihmettelemässä fyysisesti myymälässä.
 
Verkkokauppa case

Osta tuote sunnuntai iltana kotona.
Hae tuote postista tiistaina
-> Avaa verkkokaupan sivu katsoaksesi pari faktaa

-> Hintaa pudotettu 20€

onko verkkiksellä tapana maksaa erotusta? Tuote tullut MA tarjoukseen..
 
Verkkokauppa case

Osta tuote sunnuntai iltana kotona.
Hae tuote postista tiistaina
-> Avaa verkkokaupan sivu katsoaksesi pari faktaa

-> Hintaa pudotettu 20€

onko verkkiksellä tapana maksaa erotusta? Tuote tullut MA tarjoukseen..
Verkkokauppa tuskin mitään hyvittää. Palauttamaan joudut ja uudelleeen tilaamaan.
 
Verkkokauppa case

Osta tuote sunnuntai iltana kotona.
Hae tuote postista tiistaina
-> Avaa verkkokaupan sivu katsoaksesi pari faktaa

-> Hintaa pudotettu 20€

onko verkkiksellä tapana maksaa erotusta? Tuote tullut MA tarjoukseen..
Kannattaa kysyä heiltä suoraan, että ovatko valmiita hyvittämään vai kierrätkö palautuksen kautta. Lopputulos on sama, joten 1+1 laskemalla antasivat paremman kuvan tekemällä asian asiakkaan kannalta helpommalla tavalla. Mutta eihän se välttämättä noin mene :D
 
Varailin Gigantista hyvässä alessa olleen smart-lamppusetin eilen illalla. Tänä aamuna odotteli viesti, että saldovirheen takia tuotetta ei olekaan saatavilla, pahoittelut.
Onkohan tämmöisissä keisseissä Giganteilla ja kumppaneilla velvollisuutta toimittaa tuotetta (tai vastaavaa tuotetta), kun kuitenkin varaus tehtynä. Edelleen tuota saisi monesta muusta liikkeestä pk-seudun ulkopuolelta, joten ei nyt kuvittelisi olevan mahdoton tehtävä taikoa yhtä allekirjoittaneelle.
Jonottelen tässä Gigantin chättiin Koitan jonotella Giganti chättiin, jos vaan päästäisivät edes jonon hännille, muttei olisi pahitteeksi ymmärtää, onko varauksen tekeminen jonkinlainen sitoumus kaupan osalta tarjota tuotetta kyseiseen hintaan. Meinasin postitse tilata tämän ympärille ison kasan muuta smart-sälää, mutta onneksi en ehitnyt, kun homma oli tarkoitus rakentaa tän paketin bridgen ja dimmerin ympärille.
 
Ainakin aiemmin myymälään menemällä, ne ovat voineet järkätä tuotteen toisesta myymälästä toimitettuna suoraan sulle.
 
Verkkokauppa case

Osta tuote sunnuntai iltana kotona.
Hae tuote postista tiistaina
-> Avaa verkkokaupan sivu katsoaksesi pari faktaa

-> Hintaa pudotettu 20€

onko verkkiksellä tapana maksaa erotusta? Tuote tullut MA tarjoukseen..
Ehkä pientä pelisilmää olisi ostajallakin voinut olla, tiesit oletettavasti että black week alkaisi seuraavana päivänä jolloin hinnat voivat hyvinkin muuttua..
 
Verkkokauppa case

Osta tuote sunnuntai iltana kotona.
Hae tuote postista tiistaina
-> Avaa verkkokaupan sivu katsoaksesi pari faktaa

-> Hintaa pudotettu 20€

onko verkkiksellä tapana maksaa erotusta? Tuote tullut MA tarjoukseen..
Verkkokauppa.com on listahintojen maineessa, en tiedä mistä pitää kaivaa myyjä jolla sen verran natsoja että voi jotain ominäpäin toimia.
Verkkokaupa,com hintatakuu kierto oli hintavakuutus, en tarkistanut onko enään voimassa, käsitys ettei ole ja siinä oli sellaiset viritykset että kaukana Gigantin hintatakuusta.

Eli, jos et saanut alennusta/hyvitystä, ja tuote on nyt edullisempi, niin osta edullisempi ja palauta kalliimpi (jos vielä palautus mahdollisuus)

Kerro ketjuun miten kävi.
 
Ei ihan ketjun liikkeisiin kuuluva mutta laitetaan kuitenkin.

Aina ei voi moittia postia hitaudesta. Eilen tilasin BF tarjousluurin DNA:lta, tilaus sisään klo 11.47. Tänään tuli viesti klo 10.30 paketti noudettavissa lähi ärrältä. Näin sen homman pitäisi aina toimia,

Eikä ollut mikään pikana tilattu vaan normi toimitus ilmaisilla postikuluilla.
 
Verkkokauppa.com on listahintojen maineessa, en tiedä mistä pitää kaivaa myyjä jolla sen verran natsoja että voi jotain ominäpäin toimia.
Verkkokaupa,com hintatakuu kierto oli hintavakuutus, en tarkistanut onko enään voimassa, käsitys ettei ole ja siinä oli sellaiset viritykset että kaukana Gigantin hintatakuusta.

Eli, jos et saanut alennusta/hyvitystä, ja tuote on nyt edullisempi, niin osta edullisempi ja palauta kalliimpi (jos vielä palautus mahdollisuus)

Kerro ketjuun miten kävi.
20€ takia en jaksanut vaivautua. Oletin, ettei muovinen tekokuusi mene mihinkään BF tarjoukseen mutta näköjään meni.

Piti tilata sunnuntaina kun parempi osapuoli näki, että varastossa vain 4 kpl.. (Tilaa nyt ettei tarvi sitten kirota kun ei ole varastossa, se on sesonki tuote ei niitä enempää tule jne)
Yllättäen BF week varastosaldo kasvoi yli 25kpl..
 
No, voi helkutti powerin asiakaspalvelua. Verkkokaupasta tilasin kuulokkeet, maksoin mobilepaylla, ja maksun vahvistuksen jlk näytölle viestiä että tapahtuma peruutettu. Otin kuvakaappaukset ja kysyi chatissa mites nyt kun mobilepaylta lähti se summa? Pyydettiin odottelee pari kolme päivää jos se katevaraus vaikkapa häviäis. Ei hävinnyt. Uudelleen asiakaspalveluun yhteyttä, ja totesivat, että olis pankkin/mobilepayn velvollisuus poistaa se ostotapahtuma. Pankki/mobilebay eivät ota siihen mitään kantaa. Että sillai
 
Hajosi Gigantista vuosi ja viikko sitten ostetut nappikuulokkeet. Olen kohta lähdössä kiikuttamaan näitä takasin. Onkohan noilla ollut tapana lyödä uudet kouraan vai lähetellä johonkin helv huoltoon? Jabra Elite Active 75t kyseessä. Pohdin myös mikähän olisi paras myymälä hoitaa asia helsingissä :hmm:
 
Gigantista tilaus 2.8.2021, PS5-peli Jedi Fallen Order. Hinta 11,95 + postit. Pariin kertaan yhteys chatin kautta että missäs on, no ei tietoa koska tulee varastoon.

Soittivat keskiviikkona (1.12.) mutta en ehtinyt vastaamaan joten soitin takaisin. Annoin luvan tallentaa puhelun. Vartin odotustajan jälkeen vastasivat ja halusivat perua kyseisen tilauksen. Ensin sanoin etten halua perua koska voin odottaa vaikka ensi kesään. Neitokainen toisessa päässä vakuutti ettei peliä tule varastoon ja kollegakin kuulemma vakuuttaa ettei tule enää tarjolle. Annoin siis perua ja sanoin, että toivottavasti ei tule sitten ensi viikolla varastoon kovalla hinnalla.

Meni alle 2 vrk niin peli putkahti varastosaldoon (yli 100 kpl) ja hinta 49,95 e.

Chatti oli niin ruuhkainen ettei päässyt edes jonottamaan ja puhelinpalvelussa oli 16 henkä jo jonossa. Mitenköhän tässä etenisi. On kyllä niin huijattu olo kuin vain voi olla.
 
Ikävä tilanne, mutta toisaalta jos ei ollut kiire niin miksi suostua perumaan tilaus? Varsinkin näin kuluttajakaupassa kun ei ole mitään ongelmaa perua myöhemminkin jos löytää vaikka muualta halvemmalla tms.
 
Tilasin SSD-levyn gigantilta, ja haluaisin perua tilaukseni. Olen yrittänyt päästä chättiin kymmeniä kertoja, mutta jono on aina liian täynnä. Nyt yritin päästä chättiin 5 minuuttia sen avaamisen jälkeen, mutta liian täynnä prkl. Palauttaminen on varmaan ainoa vaihtoehto?
 
Päivitys aiempaan viestiin Jedi-pelin tiimoilta. Soitin aspaan heti kun avasivat. Esitin tapahtuneen ihan asiallisesti ja mieshenkilö toisessa päässä ihmetteli miten näin on päässyt käymään. Sanoi ettei vedätys ole ollut tarkoituksellista. Joka tapauksessa hoiti asian erinomaisesti ja myi nykyisellään 49,95 euron hinnalla olevan pelin alkuperäisellä tarjoushinnalla 11,95 e. Jospa se nyt tällä toisella kierroksella jopa tulisikin perille.
 
Tilasin SSD-levyn gigantilta, ja haluaisin perua tilaukseni. Olen yrittänyt päästä chättiin kymmeniä kertoja, mutta jono on aina liian täynnä. Nyt yritin päästä chättiin 5 minuuttia sen avaamisen jälkeen, mutta liian täynnä prkl. Palauttaminen on varmaan ainoa vaihtoehto?
Jos pääset paikanpäälle niin peruminen onnistuu helposti. Itselläni gigantti kävelymatkan päässä niin tuli siellä peruttua kun netin kautta mahdotonta. Veikkaan että tahalleen trhneet perumisen vaikeaksi. Esim verkkokauppa.comissa voi perua ihan vaan klikkaamalla peru.
 
Tilasin SSD-levyn gigantilta, ja haluaisin perua tilaukseni. Olen yrittänyt päästä chättiin kymmeniä kertoja, mutta jono on aina liian täynnä. Nyt yritin päästä chättiin 5 minuuttia sen avaamisen jälkeen, mutta liian täynnä prkl. Palauttaminen on varmaan ainoa vaihtoehto?
Laita sähköpostilla peruutus jos olet saanu jo tilausnumerot, yms. tiedot itelles. Gigantin chatti ja puhelinpalvelu on nykyään aivan surkealla tasolla, sitä kautta ei tosiaan pääse läpi ellei käy uskomattoman hyvä tuuri...
 
Tilasin SSD-levyn gigantilta, ja haluaisin perua tilaukseni. Olen yrittänyt päästä chättiin kymmeniä kertoja, mutta jono on aina liian täynnä. Nyt yritin päästä chättiin 5 minuuttia sen avaamisen jälkeen, mutta liian täynnä prkl. Palauttaminen on varmaan ainoa vaihtoehto?

Onko mahdollista vain jättää se postiin? Silloin se palautuisi ihan Gigantin omien ohjeiden mukaisesti.

Gigantista ei välttämättä saa peruttua edes lähettämätöntä tilausta. Ilmeisesti rippuu ihan siitä ketä sattuu olemaan toisessa päässä kun sitä yrittää. Chatissa ilmeisesti vähemmän innostunutta porukkaa.
 
Pitäisi palauttaa Poweriin tuote postin kautta. Mukana ei tullut palautustarraa/osoitetta. Lähetystunnuksella voin tehdä palautuksen, mutta mistä löytäisin osoitteen johon laittaa menemään. Olenko vain idiootti, enkä löydä heidän sivuiltaan osoitetta. Palautuslomakkeenkin täytin eikä siitäkään tullut apua. Edit* pitänee varmaan odottaa, että vastaavat tuohon palautuslomakkeeseen...
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi palauttaa Poweriin tuote postin kautta. Mukana ei tullut palautustarraa/osoitetta. Lähetystunnuksella voin tehdä palautuksen, mutta mistä löytäisin osoitteen johon laittaa menemään. Olenko vain idiootti, enkä löydä heidän sivuiltaan osoitetta. Palautuslomakkeenkin täytin eikä siitäkään tullut apua. Edit* pitänee varmaan odottaa, että vastaavat tuohon palautuslomakkeeseen...

Sanoisin, että Postista asiakaspalautus toimittaisi.
 
Tuntuu olevan Giganttin asiakaspalautus kovin hidas kokemus. 26.11 laitoin matkahuollon kautta näytön takaisin ja vieläkin möllöttää matkahuollon toimipisteessä odottaen noutoa Gigantin päässä "Lähetys on nyt noudettavissa Matkahuollosta Helsinki ". Eilen yritin Gigantin chat asiakaspalvelusta kysyä onko palautuksessa jokin ongelma ja sanoivat että menee 3 viikkoa. Hakevatko ne kerran viikossa matkahuoltoon kertyneet palautukset vai miten tuo noilla toimii?
 
Luulis kyllä että Gigantilla olis palvelu että paketit viedään perille asti eikä tarvi itse hakea mistään toimipisteestä.
 
Luulis kyllä että Gigantilla olis palvelu että paketit viedään perille asti eikä tarvi itse hakea mistään toimipisteestä.
Näinhän sitä luulisi. Ihmettelen vain miksi se seurannan mukaan odottaa matkahuollossa hakua jo viikon verran. Saapa nähdä joutuuko olemaan uudestaan yhteydessä Giganttiin, jos puhelimella pääsi paremmalle asiakaspalvelijalle:sleep:
 
Näinhän sitä luulisi. Ihmettelen vain miksi se seurannan mukaan odottaa matkahuollossa hakua jo viikon verran. Saapa nähdä joutuuko olemaan uudestaan yhteydessä Giganttiin, jos puhelimella pääsi paremmalle asiakaspalvelijalle:sleep:
Matkahuolto varmaan jotain mokannut vaan.
 
Matkahuolto varmaan jotain mokannut vaan.
Soittelin matkahuoltoon, ei kuulemaa vikaa niiden päässä. Gigantin asiakastuki ei sanonut mitään hyödyllistä kuin sen, että pitää vain odottaa. Minusta aika outoa, että seisonut paketti nyt Kampissa 3.12 lähtien. Kerran kuussako ne sieltä hakee paketteja :rage:
 
Soittelin matkahuoltoon, ei kuulemaa vikaa niiden päässä. Gigantin asiakastuki ei sanonut mitään hyödyllistä kuin sen, että pitää vain odottaa. Minusta aika outoa, että seisonut paketti nyt Kampissa 3.12 lähtien. Kerran kuussako ne sieltä hakee paketteja :rage:
Eikai nyt mikään yhtään isompi firma nouda itse paketteja mistään Matkahuollon toimipisteestä? Luulisi menevän samoin kuin Prismoilla jne, että paketit tuodaan suoraan yritykselle, ja samalla napataan mahdolliset lähetykset kylkeen. Toki kumman moka tuo on, Matkahuollon vai Gigantin, niin siihen vaikea sanoa.
 
Soittelin matkahuoltoon, ei kuulemaa vikaa niiden päässä. Gigantin asiakastuki ei sanonut mitään hyödyllistä kuin sen, että pitää vain odottaa. Minusta aika outoa, että seisonut paketti nyt Kampissa 3.12 lähtien. Kerran kuussako ne sieltä hakee paketteja :rage:
Eiköhän se ole sitten hukattu johonkin Matkahuollon tai Gigantin toimesta. Vai sanoiko matkahuollosta että se on ihan 100% varmasti siellä Kampissa hyllyssä odottamassa noutoa?
Itsellä kokemusta kilpailjalta ja ei tosiaan haettu ite paketteja mistään vaan ne tuotiin meille päivittäin samalla kun hakivat lähtevät.
 
Eiköhän se ole sitten hukattu johonkin Matkahuollon tai Gigantin toimesta. Vai sanoiko matkahuollosta että se on ihan 100% varmasti siellä Kampissa hyllyssä odottamassa noutoa?
Itsellä kokemusta kilpailjalta ja ei tosiaan haettu ite paketteja mistään vaan ne tuotiin meille päivittäin samalla kun hakivat lähtevät.

Eikai nyt mikään yhtään isompi firma nouda itse paketteja mistään Matkahuollon toimipisteestä? Luulisi menevän samoin kuin Prismoilla jne, että paketit tuodaan suoraan yritykselle, ja samalla napataan mahdolliset lähetykset kylkeen. Toki kumman moka tuo on, Matkahuollon vai Gigantin, niin siihen vaikea sanoa.
Palautus lähetettiin Gigantin palautuskoodilla 26.11 ja tosiaan 3.2 saapui Kampin keskukseen tekstillä "Helsinki, Kampin Keskus Narinkka 1. Lähetys on nyt noudettavissa Matkahuollosta Helsinki." Matkahuollon asiakaspalvelija viime viikolla lupasi selvitellä tarvitseeko paketti jotain toimia. Mutta heikolta näyttää.
 
Tuo Kampin Matkahuolto välillä vähän sekoilee noiden pakettien kanssa, meilläkin olisi pitänyt paketit tulla suoraan firmalle mutta ovat pariin kertaan jääneet jumiin tuonne Kamppiin.
 
Ostin ja hain lieden eilen, ja tänään huomasin, että 19.12. asti on joku liesikampanja tulilla. Ilmainen toimitus ja asennus. Aattelin että saisko sen asennuksen nyt tohon vielä kaupan päälle: https://www.gigantti.fi/cms/20181126_083032/liesikampanja/

Giganin aspa "toimii":
- puhelu: olet jonossa sijalla *tuut* puhelu katkeaa
- chat: Jonossa on tällä hetkellä niin monta ihmistä, että keskimääräinen jonotusaika on yli 30 minuuttia. Tästä syystä jonoon liittyminen on hetkellisesti suljettu.

Vittu. Pitänee käydä tinkaamassa asiasta sitten illalla paikan päällä. Kai tuon asennuksen nyt saa eilen ostettuun tuotteeseen vielä. Ettei tarvii roudata sitä takas sinne, perua kaupat, tilata uudestaan ja sit ne tuo sen saman lieden takas mun luokse ja asentaa...
 
Mites tuo Multitronic? Mulla on nyt kaks päivää tilaus seisonut "odottaa käsittelyä" tilassa. Jännästi myös tilausvaiheessa valitsin korttimaksun ,mutta missään vaiheessa ei mitään maksua peritty vaan tilaus meni vaan läpi. Tuleeko tuolta jälkikäteen joku maksulinkki ?
 
Ostin ja hain lieden eilen, ja tänään huomasin, että 19.12. asti on joku liesikampanja tulilla. Ilmainen toimitus ja asennus. Aattelin että saisko sen asennuksen nyt tohon vielä kaupan päälle: https://www.gigantti.fi/cms/20181126_083032/liesikampanja/

Giganin aspa "toimii":
- puhelu: olet jonossa sijalla *tuut* puhelu katkeaa
- chat: Jonossa on tällä hetkellä niin monta ihmistä, että keskimääräinen jonotusaika on yli 30 minuuttia. Tästä syystä jonoon liittyminen on hetkellisesti suljettu.

Vittu. Pitänee käydä tinkaamassa asiasta sitten illalla paikan päällä. Kai tuon asennuksen nyt saa eilen ostettuun tuotteeseen vielä. Ettei tarvii roudata sitä takas sinne, perua kaupat, tilata uudestaan ja sit ne tuo sen saman lieden takas mun luokse ja asentaa...
Tuskin saat ilmaista toimitusta ja asennusta, kun et edes alunperin tilannut toimituksella vaan hait lieden itse kaupasta.

Jos olisit tilannut netistä, maksanut kotiinkuljetuksesta ja asennuksesta, niin sitten ehkä olisivat voineet hyvittää.

Miksi edes haluaisit ilmaisen asennuksen jos jo hait lieden itse ja se on paikallaan?

Posti nuo liedet asentaa kotiinkuljetuksen yhteydessä, eli ei sieltä Gigantista ketään tule sitä asentamaan.
 
Tuskin saat ilmaista toimitusta ja asennusta, kun et edes alunperin tilannut toimituksella vaan hait lieden itse kaupasta.

Jos olisit tilannut netistä, maksanut kotiinkuljetuksesta ja asennuksesta, niin sitten ehkä olisivat voineet hyvittää.

Miksi edes haluaisit ilmaisen asennuksen jos jo hait lieden itse ja se on paikallaan?

Posti nuo liedet asentaa kotiinkuljetuksen yhteydessä, eli ei sieltä Gigantista ketään tule sitä asentamaan.

No kun ei tuota ollut tarjolla, kun sen kuukausi sitten ostin. Eilen se tuli noudettavaksi ja en silloin tiennyt tuosta tarjouksesta.

Sähkökytkennäthän se homma siinä on. Näemmä on lainvastaista kytkeä itse 2vaihevirtaisia laitteita.

Samahan se sinänsä on. Pitänee palauttaa liesi ja tuovat sen sitten takaisin minulle kun joutavat, jos homma ei onnistu niin, että liesi on jo mulla.

Edit: sain chatin kautta lopulta jonkun kiinni, ja lupasivat myyjäliikkeestä soittaa, että onnistuuko ilman palautusrumbaa. Ei oo mun vikani, että tollaisia tarjouksia tarjoavat, ja totta kai tarjoukset kiinnostavat, jos niitä tarjotaan... Jos ostaa kaupasta jotain, ja huomenna on 80€ halvempi hinta, niin kyllä sen 80€ yleensä saa tingattua sieltä takaisin tollaisella aikataululla.

Edit2: tulevat asentamaan 28.12. kun olen lomalla, niin kerkiän olla päivystämässä kotona. Jeejee, hyvää asiakaspalvelua Gigantilta :hungry:
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ei taida olla yhtään huonoa asiakaspalvelu tai takuukokemusta, ja tullut asioitua Powerissa, Verkkiksessä, Gigantissa ja Jimmsillä. Ainakin itse huomannut, että kun asiallisesti lähestyy ilman että heti iskee kaikkia vaatimuksia tiskiin, niin toinenkin osapuoli on huomattavasti joustavampi ja vastaanottavampi. Jos taas menee sotakirves tanassa hoitamaan asiaa, niin monesti vastaanotto voi olla vähän kylmempi. Aspatyötä tehdessä tuli ainakin itse ihan kylmästi joustettua asiallisten ja mukavien henkilöiden kohdalla, kun taas vähemmän mukavien kohdalla en joustanut ollenkaan. Jotain käytöstapoja hyvä omata.

Lähinnä tuohon Ihmemiehen tilanteeseen viitaten, jos asiallisesti esittää asiansa, niin kyllä yritykset noihin monesti suostuu ja joustaa.
 
Niin. No taisin jotenkin niin asian chatissa muotoilla, että saako tätä liestarjousta vielä tähän tilaukseen jälkikäteen? Laitoin tilaustiedot siihen, ja lupasi selvittää myyjäliikkeeltä. En siis vaatinut mitään tai palautuksista puhunut, kysyin vaan että onnistuisko tällanen vielä, kun tänään tällaisen tarjouksen huomasin. Myyjäliikkeestä soitettiin että onnistuu, ja sovittiin asennuspäivä sitten. Eipä tässä kai kiire ole mihinkään.
 
Niin. No taisin jotenkin niin asian chatissa muotoilla, että saako tätä liestarjousta vielä tähän tilaukseen jälkikäteen? Laitoin tilaustiedot siihen, ja lupasi selvittää myyjäliikkeeltä. En siis vaatinut mitään tai palautuksista puhunut, kysyin vaan että onnistuisko tällanen vielä, kun tänään tällaisen tarjouksen huomasin. Myyjäliikkeestä soitettiin että onnistuu, ja sovittiin asennuspäivä sitten. Eipä tässä kai kiire ole mihinkään.
Jep. Just noin et asiallisesti esittää ja antaa toiselle alkuun vapaat kädet, eikä ensimmäisenä sano, että ”jos ei onnistu niin kannan sitten sen ostetun teille ja tilaan uuden”.
 
Taloon.comista hyvä palautuskokemus. Laitoin palautuksen postilla 24.11, perillä 30.11 ja rahat palautui 3.12. Muuten noiden tarjoukset oli kyllä suoraan kusetusta. Samat tarjoushinnat näkyy olevan edelleen vaikka silloin luki "3 päivää enää!" ja muualta sai paljon halvemmalla samat Makitan koneet.
 
Taloon.comista hyvä palautuskokemus. Laitoin palautuksen postilla 24.11, perillä 30.11 ja rahat palautui 3.12. Muuten noiden tarjoukset oli kyllä suoraan kusetusta. Samat tarjoushinnat näkyy olevan edelleen vaikka silloin luki "3 päivää enää!" ja muualta sai paljon halvemmalla samat Makitan koneet.
Taloon.com kanssa saa oikeasti olla varovainen, mainostus on aggressiivista ja suurin osa tuotteista on koko ajan jossain tarjouksessa joka vaihtelee viikosta toiseen. Käyttävät myös röyhkeästi evästeitä mainostuksessa, kerran kun erehdyt googlaamaan jotain tuotetta niin samantien ilmestyy kyseiset tuotteet Taloon.comin mainosbannereihin muille sivuille. Puljussa on kyllä ihan hyvääkin toisaalta, valikoima on iso ja sieltä saa paljon semmosia tuotteita joita ei muualta saa, esimerkiks talonrakennustarvikkeita jotka on muuten vain tukkuliikkeistä tai ulkomailta tilattavissa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 834
Viestejä
4 879 832
Jäsenet
78 692
Uusin jäsen
josasim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom