Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Kehoitan kuluttajana kriittisempään ajatteluun, jos et maksa tuotteesta tai palvelusta, sinä olet se jota myydään.

En tiedä mitä tietoja MyPower kerää mutta en ihmettelisi jos haluttaisiin tietää vaikka syntymäaika. Tuota jatkuvasti käyttämällä autat heitä rakentamaan tarkan profiilin, mitä ostat vanhemmille, lapsille, vaimolle, yms...

Tuo 5€/250€ bonus eli ns. jatkuva 2% cashbnack ei kovin kummoinen ole, ja Power tekee juuri tässä sen että oletuksena katsot heiltä + paniikki käyttää pisteet äkkiä, johon on joku 15pv aikaraja. Todennäköisesti pisteet jää käyttämättä.
Jos Power niin kovasti asiakkaita ajattelee, miksei takuuportaali voi olla ilman MyPower-ohjelmaa? Kuitit sähköpostiin? Ja montako kertaa niitä takuukuitteja tarvii.

Heitin hatusta muutamia tuotteita ja ajattelin vertailla onko Powerissa samat hinnat:
Samsung S21+ 5G puhelin, Proshop 899€, Power 1049€. Eroa 150€

Samsung S6 galaxy tab lite tabletti, Kärkkäinen 329€, Power 348€, eroa 19€

NOCTUA NH-D15 jäähy, Tietokonekauppa.fi 89€, Power 109,90€, eroa 20,9€

Nuo ostamalla powerista maksaa sulle 1506,9€ ja juu, saat cashback 30,1€ mutta jos olisit hankkinut tuotteet muualta, olisit säästänyt 150€+19€+20,9€ = 189,9€.
Poweria käyttämällä todellisuudessa siis menetit 189,9€-30,1€ cashback = 159,8€.

Powerista saa samalla hinnalla. Tietenkin katson saako netistä muualta halvemmalla.
 
Mulla on Gigantista ollut edelleen enimmäkseen hyviä kokemuksia. Nämä voivat olla tietysti myyjä- ja liikekohtaisia juttuja. Aika harvoin on mitään ylimääräistä viime aikoina tyrkytetty, ja jos on joku sähkösopimus-kamppis ollut menossa, on riittänyt että sanoo ettei kampanja kiinnosta. Sama toimii tuoteturvavakuutusten tarjoamisiin ym. Lähes kaikki tavara on myös ollut hyllyssä eikä myyjän kanssa tarvitse pienempien laitteiden ja ostosten hankkimiseksi asioida, ellei itse halua. Olen silti aika usein antanut myyjän kirjoittaa kuitin, koska sillä saan varmistettua saavani sähköpostikuitin ja se taas on helpompi hoitaa myyjän kanssa kuin kassalla. Tietämilleni fiksuille myyjille sallin tämän jo ihan siksi, että ehkä saavat sillä itselleen provikkaa. Olen siis myös antanut rekisteröidä itseni Gigantin järjestelmään. Tämän mahdollisesti Gigantille tuottama asiakasprofilointimahdollisuus on, varsinkin kun perushenkilötietojani (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköposti) kummempaa tietosisältöä ei minusta ole rekisteröity, mielestäni varsin hyväksyttävissä oleva yksityisyyteni vähennys. Kuitenkin kun olen myös Facebookin palveluiden käyttäjä, ja omistin Android-puhelimen monta vuotta, niin ostoshistoriani Gigantissa yhdistettynä perustason henkilötietoihini on aika vähäistä profilointia ja Gigantin siitä saama mahdollinen rahallinen hyöty mitätön.

Powerin telkkarinkalibrointimainospuheet ovat kyllä ihan oma lukunsa.

Kodinkoneliikkeillä on tarkat seurannat kilpailijoiden hinnoitteluun. Kun yhdessä ketjussa on jotain tarjouksessa, sama tarjous tulee Giganttiin ja/tai Poweriin pikavauhtia. Verkkokauppa.com on tässä ihan mestari. Tuote maksaa tasan 0,10 e vähemmän kuin mitä on olennaisten kilpailijoiden halvin hinta, ellei ole jostain erityisen poikkeuksellisesta kamppiksesta kyse.
 
Ostin powerin outletista myymälädemona olleen w10 läppärin (halvin joka löytyi, menee sukulaiselle satunnaiseen nettiselailukäyttöön).

Kun hain läppärin, ilmoitettiin että koneeseen on asennettu päivitykset valmiiksi, ja että hinta olisi koneen hinta + 69e asennuksista. Kieltäydyin tästä asennuspalveluksen maksamisesta koska siitä ei oltu sovittu/ilmoitettu etukäteen. Tämän jälkeen tuli ehdotus että jos maksan puolet asennuspalvelusta, johon myöskin annoin kieltävän vastauksen.

Lopulta sovittiin että en maksa yhtään mitään tuosta asennuspalvelusta (myyjälle positiivinen palaute tästä). Varsinkin jos on Windows käyttöjärjestelmänä, tuo 69€ siitä että maksimissaan menet ja klikkaat windows updatea on aika kova etenkin tilanteessa jossa laitteen hinta on 270€.

Myyjä myös mainits, että jonkunverran noita menee puoleen hintaan juurikin siksi, että ennakkoon ei ilmoiteta sivustolla tuosta asennuspalvelusta. Nyt kun asiaa olen miettinyt, taitaa olla tarkoituksellista että tuota ei ilmoiteta. Vaikka saisivat tuosta tuon n. 35€/kone, on se kuitenkin kassavirtaa talon sisälle.

Palvelu on varmasti hyvä tietyille kohderyhmille, mutta mielestäni on väärin että tuo tehdään kysymättä ja yritetään laskuttaa automaattisesti ilman että siitä on sovittu.
En kyllä itse käyttäisi hetkeäkään konetta, jossa on windows valmiiksi asennettuna ja sitä on sörkkinyt joku asiakas ja myyjä myymälässä. Itse vetäisin kovon sileäksi ja uusi puhdas asennus alle.
 
En kyllä itse käyttäisi hetkeäkään konetta, jossa on windows valmiiksi asennettuna ja sitä on sörkkinyt joku asiakas ja myyjä myymälässä. Itse vetäisin kovon sileäksi ja uusi puhdas asennus alle.
Juuri näin. Voi olla vaikka mainerisofta taustalla piilossa.

Windowsin asennusohjelmalla saa kyllä puhtaan asennuksen.
 
Nykyisillä GDPR-säädöksillä väitän kyllä, että firmat eivät todellakaan laita satunnaisen kuluttajan tietokoneeseen mitään tuollaisia. Sakot pahimmillaan 4% konsernin liikevaihdosta, jollain Gigantilla tuo olisi yli 200 miljoonaa euroa.
 
Nykyisillä GDPR-säädöksillä väitän kyllä, että firmat eivät todellakaan laita satunnaisen kuluttajan tietokoneeseen mitään tuollaisia. Sakot pahimmillaan 4% konsernin liikevaihdosta, jollain Gigantilla tuo olisi yli 200 miljoonaa euroa.
Niin, pahimmillaan.. Ensikertalaiselta ja "emmätienny" -asenteella sakko ehkä prosentin tuosta joten riskinottokin kannattaisi. Ja tuskin itse firma tuota tekisi vaan joku yksittäinen duunari jolle paska valuisi kun selviäisi että joku olisi viritellyt omiaan asennuspakettiin.
 
Netraudasta tilattu Bluetooth kaiutin. Haettu torstaina postista lounaalla. Töiden jälkeen illalla kokeilin niin mitkään napit ei toimi. Samana iltana lähetetty reklamaatio. Volyymi, valot. Eq jne.


Nyt haluaavat että laitan sen maahantuojalle korjattavaksi, mutta eihän tämä nyt näin voi mennä. En halua korjattua missä kestää ties miten pitkään vaan tilaamani uuden toimivan tuotteen.

14 päivän palautus ja vaihtooikeus vielä on joten meinasin vaatia uutta tuotetta tai kaupan purkua.

Vai mitä sanoo io tech raati voiko myyjäliike vaatia että se korjataan?

Tähän asti olluthyvä tuuri niin ei ole tullut valmiiksi rikkinäistä vielä vastaan.
 
Netraudasta tilattu Bluetooth kaiutin. Haettu torstaina postista lounaalla. Töiden jälkeen illalla kokeilin niin mitkään napit ei toimi. Samana iltana lähetetty reklamaatio. Volyymi, valot. Eq jne.


Nyt haluaavat että laitan sen maahantuojalle korjattavaksi, mutta eihän tämä nyt näin voi mennä. En halua korjattua missä kestää ties miten pitkään vaan tilaamani uuden toimivan tuotteen.

14 päivän palautus ja vaihtooikeus vielä on joten meinasin vaatia uutta tuotetta tai kaupan purkua.

Vai mitä sanoo io tech raati voiko myyjäliike vaatia että se korjataan?

Tähän asti olluthyvä tuuri niin ei ole tullut valmiiksi rikkinäistä vielä vastaan.
Jos netistä tilasit niin voit palauttaa ja saada rahat takaisin. Jos et halua rahoja takaisin niin kauppa voi lähettää tuotteen korjaukseen, uuden antamisen sijaan.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä itse käyttäisi hetkeäkään konetta, jossa on windows valmiiksi asennettuna ja sitä on sörkkinyt joku asiakas ja myyjä myymälässä. Itse vetäisin kovon sileäksi ja uusi puhdas asennus alle.

Eiköhän silti kyse ole ns puhtaasta asennuksesta. Kaikki tiedot poistettu käyttäen sitä Windowsin omaa työkalua.
 
Jos netistä tilasit niin voit palauttaa ja saada rahat takaisin. Jos et halua rahoja takaisin niin kauppa voi lähettää tuotteen korjaukseen, uuden antamisen sijaan.

Useilla myyjillä ja maahantuojilla on eri käytäntö DOA (dead on arrival) hajoamisten ja muiden takuukorjausten kanssa.

Vaikka maahantuoja haluaa kaikki korjattavaksi/huollon tarkistettavaksi DOA:t vaihdetaan heti.

Mutta eri yrityksillä on eri käytäntöjä.

Paljon itsellekkin tullut tuotteita jotka eivät toimi lainkaan mutta kun on tarkistanut ne niin kyse onkin käyttäjän/asentajan virheestä ja tuote on 100% toimiva.
 
Nykyisillä GDPR-säädöksillä väitän kyllä, että firmat eivät todellakaan laita satunnaisen kuluttajan tietokoneeseen mitään tuollaisia. Sakot pahimmillaan 4% konsernin liikevaihdosta, jollain Gigantilla tuo olisi yli 200 miljoonaa euroa.

Ensin täytyy jäädä kiinni ja yleensähän noi sakot on jotain 100-200k€. Ja tuskin ne firmat virallisesti mitään typerää teekään vaan se on se myyjä joka sinne jotain asentelee omin päin. Vakoilusoftia tai muuta.

Netraudasta tilattu Bluetooth kaiutin. Haettu torstaina postista lounaalla. Töiden jälkeen illalla kokeilin niin mitkään napit ei toimi. Samana iltana lähetetty reklamaatio. Volyymi, valot. Eq jne.


Nyt haluaavat että laitan sen maahantuojalle korjattavaksi, mutta eihän tämä nyt näin voi mennä. En halua korjattua missä kestää ties miten pitkään vaan tilaamani uuden toimivan tuotteen.

14 päivän palautus ja vaihtooikeus vielä on joten meinasin vaatia uutta tuotetta tai kaupan purkua.

Vai mitä sanoo io tech raati voiko myyjäliike vaatia että se korjataan?

Tähän asti olluthyvä tuuri niin ei ole tullut valmiiksi rikkinäistä vielä vastaan.

Ei ole tosiaan kovinkaan asiakasystävällistä jos asiakas joutuu odottelemaan viikkokausia korjausta tavarasta joka on juuri ostettu. Fiksu firma antaa kyllä uuden heti tilalle jos on ihan uudesta tavarasta kyse.
 
Aika tuuhea skenaario, että Gigantin myyjät asentelisivat mitään softia sinne. Tai Gigantti tai muu liike edes ylipäätään.
 
Gigantin outlet tarjonta on näköjään jalkautunut torin puolelle. Kuka noita palautustuotteita noilla hinnoilla ostaa? Pikaisesti vilkaisin kiinnostavampien tuotteiden osalta vähä hintatasoa niin elektroniikan osalta sai kyl tehtaanmuoveissakin edullisemmin jostain muualta samaisen tuotteen kun tuolta Outletista..
 
Gigantin outlet tarjonta on näköjään jalkautunut torin puolelle. Kuka noita palautustuotteita noilla hinnoilla ostaa? Pikaisesti vilkaisin kiinnostavampien tuotteiden osalta vähä hintatasoa niin elektroniikan osalta sai kyl tehtaanmuoveissakin edullisemmin jostain muualta samaisen tuotteen kun tuolta Outletista..
Mielestäni kätevää etsiä sieltä tiettyä tuotetta itselle sopivasta myymälästä. Itse olen joskus jotain ostanut outletista ja saanut hintaa tingattua.
 
Aika tuuhea skenaario, että Gigantin myyjät asentelisivat mitään softia sinne. Tai Gigantti tai muu liike edes ylipäätään.

Ei kovinkaan todennäköistä toki, mutta mahdollisuus on aina olemassa. Eikä muutenkaan 95% ostajista tarvitse mitään 69€ maksavaa windowspäivitystä, kun sen voi tehdä parilla hiirenklikkauksella ja maksaa 0€.

Toisaalta aika tuuhea skenaario koko se Vastaamo-keissikin on. Niin vaan kävi kuitenkin.
 
Olihan jossain gigantin uutena myydyssä telkkarissakin pornoa täynnä koko sivuhistoria.

Hyvin oli nollattu sekin asiakaspalautus, jos nyt ei myyjä itse ollut vähän telkkaria töissä testannut.
 
Eipä noissa tavallisella tallaajalla ole muuta, kun luottaa myyjän sanaan. Vähän enempi koneen elämästä tajuava näkee tietty onko asia näin ja jos ei ole niin on aihetta isomman luokan reklamaatioon imo.
 
Eikös tuo Winkun oma virustorjunta tai kenties viisaan ostajan itse asentama F-Secure tms. huomaisi pahimmat haittaohjelmat? Tuskin pahantahtoinenkaan myyjä tai koneen ex-käyttäjä kuitenkaan mitään virustutkien ulkopuolelle jäävää agenttitason softaa tulevan random-asiakkaan koneeseen alkaisi virittää. Ymmärrän tietysti että luottoahan se aina kysyy ottaa omaan käyttöön valmiiksi asennettu tai jo aiemmin käytössä ollut kone.
 
Eikös tuo Winkun oma virustorjunta tai kenties viisaan ostajan itse asentama F-Secure tms. huomaisi pahimmat haittaohjelmat? Tuskin pahantahtoinenkaan myyjä tai koneen ex-käyttäjä kuitenkaan mitään virustutkien ulkopuolelle jäävää agenttitason softaa tulevan random-asiakkaan koneeseen alkaisi virittää. Ymmärrän tietysti että luottoahan se aina kysyy ottaa omaan käyttöön valmiiksi asennettu tai jo aiemmin käytössä ollut kone.

Eiköhän se suurin vitutus ja luottamuksen puute tule siitä että halpaan läppäriin pistetään luvatta 69€ päivityspaketti jonka huomaa ostaja sitten vasta kassalla. Sitten kompromissina kertovat että no joo maksat vaan puolet siitä "oikeasta" hinnasta kun kerta myyjä on niin höveliällä päällä. Mutta vain tämän kerran. Ja kun kerta asiakas on niin hyvä tyyppi. Sitten vielä koitetaan myydä sähköä tai puhelinliittymää. Mahtava ostokokemus kyllä varmaan. En ihmettele jos osa tollasen jälkeen varmuuden vuoksi pistää kovon sileäksi ja asentaa puhtaan winukan.
 
Voi olla tilastoharha koska en ole asioinnut kuin itiksen ja stockan Power-myymälöissä, mutta molemmista on välittyny joka kerta sellainen "hälläväliä fiilis". Tuotteita on sijoiteltu vähän miten sattuu ja esittelykappaleet esillä kai vain koska pakko. Eilen itiksessä näytti siltä että päällä olevat telkkarit oli sijoitettu siten, että kuvaa oli pakko katsoa nenä ruudussa kiinni. esim 75" perusledin kuva on aika surullista katsottavaa alle metristä. Molemmissa myymälöissä tuntuu myös olevan joku remppa aina päällä.

Aika monta tuotetta on tullut palautettua näihin ja joka kerta saa odottaa myyjää ikuisuuden. Jonoa ei onneksi yleensä ole ollut. Palautukset joko syynätään todella tarkkaan, tai heitetään avaamattomina johonkin. Esim. Galaxy tab s7:n tarkastus oli laite päälle ja kiitos. Toista halpistablettia syynättiin taskulampulla ja loisteputken alla naarmuja jahdatessa. Riippuu kai myyjän fiiliksestä. Myyjille on selvästi painotettu että rahoja ei palauteta tilille kuin aivan viimeisenä keinona. Kysellään palautuksen syytä (selvästi haetaan tilaisuutta myydä joku toinen tuote, jossa tämä syy on eliminoitu). Jankataan lahjakorttia siihen asti kunnes huomataan että asiakas alkaa oikeasti hermostumaan...

Rahat toki aina palautuneet ongelmittaja + 60pv palautusoikeus todennäköisesti pitää minut asiakkaana jatkossakin :speechless:
 
Nyt on minullakin kokemusta gigantin asiakaspalvelusta.
Tilasin kaksi switch peliä ja kun paketti saapui niin tietenkin toinen sieltä löytyvistä peleistä oli väärä joten tuli laitettua viestiä asiakaspalveluun (kiitos sille joka tuon sähköpostin tänne oli laittanut joskus) ja pari päivää yli 2 viikkoa meni kun ottivat yhteyttä.
Nyt pitäisi olla oikea tuote tulossa postissa ja sain jopa pitää tuon väärän pelin eli tavallaan ihan ok kokemus jos se oikea tuote sieltä nyt saapuu.
Onhan tuo vastaus aika ihan luvattoman pitkä, mutta täällähän joku sanoikin, että vastausta saa pari viikkoa odotella.
Tälleen kiireettömässä tapauksessa tuo kuitenkin oli mulle paljon parempi vaihtoehto kuin jonottaa chatissa jotta pääsee juttelemaan jonkun botin kanssa tai soittaa maksulliseen numeroon.
 
Olihan jossain gigantin uutena myydyssä telkkarissakin pornoa täynnä koko sivuhistoria.
Se oli väite, mutta tarinassa jäi ilmaan se oliko kuitenkaan niin. (jos puhe siitä tapauksessa missä asiakas oli iltapäivä lehdessä meuhkannut)
- Oliko palautus laive vai uusi.
- Viimeinen asiakas oli kirjautunut omalla tilillään (selain historia).


Ei kovinkaan todennäköistä toki, mutta mahdollisuus on aina olemassa. Eikä muutenkaan 95% ostajista tarvitse mitään 69€ maksavaa windowspäivitystä, kun sen voi tehdä parilla hiirenklikkauksella ja maksaa 0€.

En tiedä prosenttijakoa, mutta joka tapauksessa palveleva tietokonekauppa ainakin tarjoaa asennuspalvelua ja siitä on osalla asiakkaita oikeata lisäarvoa. ja silloin suht kohtuu hintainen jossa tuolla rahalla saa kaikki kuntoon.

Ne jotka eivät tarvi, niin taasen säästävät kuin ei tarvi sellaisesta maksaa.

Markkinointi tapa on kyllä ongelma, lähentelee välillä vedätystä.
 
Eikös tuo Winkun oma virustorjunta tai kenties viisaan ostajan itse asentama F-Secure tms. huomaisi pahimmat haittaohjelmat? Tuskin pahantahtoinenkaan myyjä tai koneen ex-käyttäjä kuitenkaan mitään virustutkien ulkopuolelle jäävää agenttitason softaa tulevan random-asiakkaan koneeseen alkaisi virittää. Ymmärrän tietysti että luottoahan se aina kysyy ottaa omaan käyttöön valmiiksi asennettu tai jo aiemmin käytössä ollut kone.
No ei se virustorjunta voi mitään tehdä jos softa asennetaan ennen virustorjuntaohjelmistoa. Virustorjuntasoftan ajaminen saastuneessa koneessa onkin jo liian myöhäistä.
 
No ei se virustorjunta voi mitään tehdä jos softa asennetaan ennen virustorjuntaohjelmistoa. Virustorjuntasoftan ajaminen saastuneessa koneessa onkin jo liian myöhäistä.
Virustorjuntasofta voi tehdä, parhaimillaan jopa poistaa
Ajaminen ei ole myöhäistä.

Mutta virustorjuntasofta ei ole sataprosenttinen edes silloin jos se on hyökkäyksen hetkellä asennettu, eikä se ole jälkeenpäin asennettuna ole myöskään sitä.

Siinä samaa mieltä että jos epäilys uudesta laitteesta, niin suojautuminen lähtee tyhjäntemisellä. Mutta jos oikeasti epäilys vihamielisestä hyökkäyksestä, niin ammattilaisella paremmat mahkut onnistua tehtävässä.

Jos taasen "myyjä" on pahantahtoinen ja eritysiesti haluaa hyökätä asiakkaan koneeseen ja hommansa "osaa", niin, onnistumis mahdollisuudet on, ihan riippumatta onko ostettu lisäpalvelua vai ei.
 
Multitronicille yläpeukku asiakaspalvelusta. Tilasin heiltä kiintolevyn minkä saatavuus näytti tukkurilla hyvää, mutta todellisuudessa toimitus olisikin saatu vasta muutaman viikon päähän. Aspasta lähestyttiin s-postitse heti seuraavana päivänä että nyt tilanne on tällainen, jaksatko odotella tuotetta vai mitä tehdään?

Ehdotin vastaavaa saman valmistajan levyä tilalle joka oli itseasiassa halvempi ja pidemmällä takuulla (retail-versio) kun itse tyhmyyksissäni olin sähkpostista etsinyt jonkun vuosia sitten alennuksessa olleen levyn linkin ja tilannut sillä tutkimatta hintoja tarkemmin. Tämä vaihto onnistui kivuttomasti ja erotussumma kilahti tilille oitis.

Ehkä sitä on vaan niin tottunut Gigantti/Power -tier skeidaan että tällainenkin "perusjuttu" tuntuu mainitsemisen arvoiselta.

Yleensä on se "Saatavilla 9999+ kappaletta 24h sisällä" tuote joka todellisuudessa on tulossa joskus kuukauden päästä, ja missään sivustolla ei asiasta mainita, saati infota jälkikäteen sähköpostiin että saatavuudessa on ongelmia. Siinä sitten epätietoisena venailee, ja aspasta kysymällä harvoin saa mitään vastausta tai sitten senkin viikon-kahden viiveellä. Parhaassa tapauksessa sen tuotteen voi kuitenkin tilata tunnin päästä noutoon myymälään, mutta postitse sitä ei saada perille lupauksista huolimatta ja rahojen palautus tilausta peruuttaessa onkin sitten oma tarinansa...

Ja en tiedä onko sattumaa mutta tuntuu että tiettyjen liikkeiden kanssa asioidessa (Jimm's, Multitronic, Data Systems näin esimerkkinä) posti toimii joka kerta todella hyvin, mutta varsinkin Gigantista ja myös esim. Verkkokauppa.comista tilattaessa paketit tuntuu makoilevan postinkin hallussa välillä erittäin kauan. Liekö ainakin näillä firmoilla joilla enemmistö taitaa olla yritysasiakkaita, on kuitenkin joku ohituskaista Postille jonka takia ne paketit kulkee ripeästi? Itse tässä etelässä kuitenkin elelen joten kuvittelisi että Helsingistä paketit tulee nopeammin perille kuin vaikka Turusta tai Vaasasta.

Multin paketti lähti perjantai illalla Postin haltuun ja oli tänään päivällä noudettavissa lokerosta. Viime keskiviikkona Järvenpäästä yksityisen toimesta lähetetty paketti sen sijaan on vieläkin matkalla, Vantaalla lajittelussa seurannan mukaan.
 
Mitenköhän gigantin tapauksessa tilauksen peruminen onnistuisi. Tilattuna siis isolle kodinkoneelle kotiinkuljetus. Toimitusaika todella pitkä ja nyt black fridayna tuli paljon parempi tarjous niin tilasin eri laitteen. Chatti on kuitenkin aina niin täynnä että edes jonoon ei pääse. Ainoa keino lienee sitten vaan odotella että kotiinkuljetus tulee ja olla avaamatta ovea tms? Tämä tietysti vähän ikävää kuljettajalle, gigantille ja itsellenikin, mutta ei liene oikein muita vaihtoehtoja? En kuitenkaan viitsisi ottaa tuota vastaankaan vaikka toki palautusoikeushan on, mutta aika työlästä sitten palauttaa. Vai voiko nettitilauksia peruuttaa esim. myymälässä? Kellään kokemuksia tällaisesta?

On kyllä typerä systeemi ettei voi olla vaan "peru tilaus" nappia tuolla nettisivuilla.
 
Mitenköhän gigantin tapauksessa tilauksen peruminen onnistuisi. Tilattuna siis isolle kodinkoneelle kotiinkuljetus. Toimitusaika todella pitkä ja nyt black fridayna tuli paljon parempi tarjous niin tilasin eri laitteen. Chatti on kuitenkin aina niin täynnä että edes jonoon ei pääse. Ainoa keino lienee sitten vaan odotella että kotiinkuljetus tulee ja olla avaamatta ovea tms? Tämä tietysti vähän ikävää kuljettajalle, gigantille ja itsellenikin, mutta ei liene oikein muita vaihtoehtoja? En kuitenkaan viitsisi ottaa tuota vastaankaan vaikka toki palautusoikeushan on, mutta aika työlästä sitten palauttaa. Vai voiko nettitilauksia peruuttaa esim. myymälässä? Kellään kokemuksia tällaisesta?

On kyllä typerä systeemi ettei voi olla vaan "peru tilaus" nappia tuolla nettisivuilla.
Myös puhelin on keksitty....tai käy liikkeessä perumassa.
 
Myös puhelin on keksitty....tai käy liikkeessä perumassa.
Niin tätähän siis kysyin että voiko liikkeessä perua. Mutta tulin liikkeeseen ja onnistui peruminen hienosti ja ihan kassalla ilman jonoa.

Puhelin on tässä ihan yhtä turha kuin chat, tai no puhelimella sentään pääsee johonkin jonoon, mutta palvelu todennäköisesti suljetaan ennen omaa vuoroa kuitenkin.
 
Toimiiko muilla Gigantin sivut kunnolla? Välillä maksutavat tai osa niistä häviää näkyvistä, ei anna lisätä tuotteita koriin niiden omilta sivuilta, mutta esim. TV:n listauksissa lisääminen onnistuu. Sitten kun tuote on korissa, ei voi kuitenkaan ostaa Elcare takuun laajennusta (ei ostonappia).

Puhelimen kanssa ilman kirjautumista näyttäisi toimivan normaalisti.
 
Multitronicille yläpeukku asiakaspalvelusta. Tilasin heiltä kiintolevyn minkä saatavuus näytti tukkurilla hyvää, mutta todellisuudessa toimitus olisikin saatu vasta muutaman viikon päähän. Aspasta lähestyttiin s-postitse heti seuraavana päivänä että nyt tilanne on tällainen, jaksatko odotella tuotetta vai mitä tehdään?

Ehdotin vastaavaa saman valmistajan levyä tilalle joka oli itseasiassa halvempi ja pidemmällä takuulla (retail-versio) kun itse tyhmyyksissäni olin sähkpostista etsinyt jonkun vuosia sitten alennuksessa olleen levyn linkin ja tilannut sillä tutkimatta hintoja tarkemmin. Tämä vaihto onnistui kivuttomasti ja erotussumma kilahti tilille oitis.

Ehkä sitä on vaan niin tottunut Gigantti/Power -tier skeidaan että tällainenkin "perusjuttu" tuntuu mainitsemisen arvoiselta.

Yleensä on se "Saatavilla 9999+ kappaletta 24h sisällä" tuote joka todellisuudessa on tulossa joskus kuukauden päästä, ja missään sivustolla ei asiasta mainita, saati infota jälkikäteen sähköpostiin että saatavuudessa on ongelmia. Siinä sitten epätietoisena venailee, ja aspasta kysymällä harvoin saa mitään vastausta tai sitten senkin viikon-kahden viiveellä. Parhaassa tapauksessa sen tuotteen voi kuitenkin tilata tunnin päästä noutoon myymälään, mutta postitse sitä ei saada perille lupauksista huolimatta ja rahojen palautus tilausta peruuttaessa onkin sitten oma tarinansa...

Ja en tiedä onko sattumaa mutta tuntuu että tiettyjen liikkeiden kanssa asioidessa (Jimm's, Multitronic, Data Systems näin esimerkkinä) posti toimii joka kerta todella hyvin, mutta varsinkin Gigantista ja myös esim. Verkkokauppa.comista tilattaessa paketit tuntuu makoilevan postinkin hallussa välillä erittäin kauan. Liekö ainakin näillä firmoilla joilla enemmistö taitaa olla yritysasiakkaita, on kuitenkin joku ohituskaista Postille jonka takia ne paketit kulkee ripeästi? Itse tässä etelässä kuitenkin elelen joten kuvittelisi että Helsingistä paketit tulee nopeammin perille kuin vaikka Turusta tai Vaasasta.

Multin paketti lähti perjantai illalla Postin haltuun ja oli tänään päivällä noudettavissa lokerosta. Viime keskiviikkona Järvenpäästä yksityisen toimesta lähetetty paketti sen sijaan on vieläkin matkalla, Vantaalla lajittelussa seurannan mukaan.

Itsellä taas kokemusta siitä että Multitronicilla kaikki kestää kauan. Muut toimittaa varastossa olevat tavarat parissa päivässä ja multitronicilla kestää jo se paketin postitus sen 3 päivää ja viikon ennen kuin on tavara perillä.
 
Ostin viimeviikolla gigantin black friday alesta tuotteen joka kuuluu tähän ryhmään jota ei saa palauttaa avattuna:
  • Avatut hygieniatuotteet (hyvinvointilaitteet, karvanpoistolaitteet, hammasharjat, kasvoharjat, ihonkuorintalaitteet ja in-ear -laitteet)
Nyt sitten tiputtivat hintaa vielä lisää reilusti ja avasin tietysti jo paketin, mutta ei liene ongelmaa jos ostan saman tavaran uudestaan ja palautan sen avaamattomana muoveissa tuolla alkuperäisellä kuitilla?
 
Ostin viimeviikolla gigantin black friday alesta tuotteen joka kuuluu tähän ryhmään jota ei saa palauttaa avattuna:
  • Avatut hygieniatuotteet (hyvinvointilaitteet, karvanpoistolaitteet, hammasharjat, kasvoharjat, ihonkuorintalaitteet ja in-ear -laitteet)
Nyt sitten tiputtivat hintaa vielä lisää reilusti ja avasin tietysti jo paketin, mutta ei liene ongelmaa jos ostan saman tavaran uudestaan ja palautan sen avaamattomana muoveissa tuolla alkuperäisellä kuitilla?
Gigantti kyllä yleensä maksaa tuollaisissa tapauksissa erotuksen ihan pyytämällä.
 
Taas vahvistui kokemus, että ainakaan gigantin myymälään ei kanata mennä hakemaan mitään "hyllystä", jos on mahdollista tilata netistä noudettavaksi.

Eka case:
Tarjouksessa ollut Xbox konsoli. Netissä näyttää että laitteita on myymälässä. Myyjä: "joo, niitä on mennyt ihan hirveitä määriä, jos ei ole siinä lavalla, niin ne on nyt jo loppu" ... "Mites kun tämä nettisivu sanoo että noudettavissa 2h kuluessa?" ... "joo, on saldovirhe, kun on mennyt niin paljon näitä, ei niitä ole oikeasti"

- > Tilasin laitteen parkkipaikalla netistä, kävin pyörimässä muilla asioilla ja hain konsolin noutopisteeltä.

Toka case:
Tarjouksessa ollut näppäimistö. Myymälän hyllyt tyhjänä. Myyjä: "joo, kyllä niitä pitäisi olla". Kaksi myyjää kävi etsimässä, kumpikaan ei löytänyt tuotetta varastosta. Yritettiin myydä vaihtoehtoista tuotetta, joka tietenkään ei ollut tarjouksessa. Ostin kuitenkin hiiren. Tiskillä kovasti yritettiin myydä puhelinliittymiä. Tilasin haluamani näppiksen illalla netistä, ja hain myymälästä seuraavan aamuna.

Ymmärtäähän sen, että varsinkin sesonkipäivinä myyjillä ei ole aikaa etsiä tavaroita varastosta, mutta luulisi että noilla olisi edes joku alkeellinen malli olemassa, että joku tietää missä esimerkiksi kampanjatuotteet on varastossa. Sen sijaan aikaa tuntuu olevan sähkö ja puhelinliittymien kauppaamiseen.
 
Varsinkin BF:nä tavaroiden varastaminen on melko helppoa, kun asiakkaita on paljon. Eli hyvin mahdollista, että esimerkiksi näppäimistöt on varastettu tai muuta. Tai sitten varasto hoidettu vähän huonosti, toki olettaisin tavaraa tulevan älyttömiä määriä BF:nä, joten varaston organisointi voi olla vähän vaikeata.

Ekaan keissiin veikkaisin vain, että koska xboxin kate todennäköisesti niin pieni, niin myyjä ei jaksanut nähdä mitään vaivaa sen eteen.
 
Taas vahvistui kokemus, että ainakaan gigantin myymälään ei kanata mennä hakemaan mitään "hyllystä", jos on mahdollista tilata netistä noudettavaksi.

Eka case:
Tarjouksessa ollut Xbox konsoli. Netissä näyttää että laitteita on myymälässä. Myyjä: "joo, niitä on mennyt ihan hirveitä määriä, jos ei ole siinä lavalla, niin ne on nyt jo loppu" ... "Mites kun tämä nettisivu sanoo että noudettavissa 2h kuluessa?" ... "joo, on saldovirhe, kun on mennyt niin paljon näitä, ei niitä ole oikeasti"

- > Tilasin laitteen parkkipaikalla netistä, kävin pyörimässä muilla asioilla ja hain konsolin noutopisteeltä.

Toka case:
Tarjouksessa ollut näppäimistö. Myymälän hyllyt tyhjänä. Myyjä: "joo, kyllä niitä pitäisi olla". Kaksi myyjää kävi etsimässä, kumpikaan ei löytänyt tuotetta varastosta. Yritettiin myydä vaihtoehtoista tuotetta, joka tietenkään ei ollut tarjouksessa. Ostin kuitenkin hiiren. Tiskillä kovasti yritettiin myydä puhelinliittymiä. Tilasin haluamani näppiksen illalla netistä, ja hain myymälästä seuraavan aamuna.

Ymmärtäähän sen, että varsinkin sesonkipäivinä myyjillä ei ole aikaa etsiä tavaroita varastosta, mutta luulisi että noilla olisi edes joku alkeellinen malli olemassa, että joku tietää missä esimerkiksi kampanjatuotteet on varastossa. Sen sijaan aikaa tuntuu olevan sähkö ja puhelinliittymien kauppaamiseen.
Hyvinkin samantyylisiä kokemuksia, varsinkin tarjoustuotteiden kohdalla. Myymälästä ei löydy eikä myyjä osaa auttaa mutta liikkeestä uloskävellessä noutoon tilatessa löytyy ja on hetken kuluttua noudettavissa. Useammankin kerran on käynyt samalla tavalla ja nykyään vaan suoraan tilaan noutoon ellei ole tarvis käydä ensin tuotetta ihmettelemässä fyysisesti myymälässä.
 
Verkkokauppa case

Osta tuote sunnuntai iltana kotona.
Hae tuote postista tiistaina
-> Avaa verkkokaupan sivu katsoaksesi pari faktaa

-> Hintaa pudotettu 20€

onko verkkiksellä tapana maksaa erotusta? Tuote tullut MA tarjoukseen..
 
Verkkokauppa case

Osta tuote sunnuntai iltana kotona.
Hae tuote postista tiistaina
-> Avaa verkkokaupan sivu katsoaksesi pari faktaa

-> Hintaa pudotettu 20€

onko verkkiksellä tapana maksaa erotusta? Tuote tullut MA tarjoukseen..
Verkkokauppa tuskin mitään hyvittää. Palauttamaan joudut ja uudelleeen tilaamaan.
 
Verkkokauppa case

Osta tuote sunnuntai iltana kotona.
Hae tuote postista tiistaina
-> Avaa verkkokaupan sivu katsoaksesi pari faktaa

-> Hintaa pudotettu 20€

onko verkkiksellä tapana maksaa erotusta? Tuote tullut MA tarjoukseen..
Kannattaa kysyä heiltä suoraan, että ovatko valmiita hyvittämään vai kierrätkö palautuksen kautta. Lopputulos on sama, joten 1+1 laskemalla antasivat paremman kuvan tekemällä asian asiakkaan kannalta helpommalla tavalla. Mutta eihän se välttämättä noin mene :D
 
Varailin Gigantista hyvässä alessa olleen smart-lamppusetin eilen illalla. Tänä aamuna odotteli viesti, että saldovirheen takia tuotetta ei olekaan saatavilla, pahoittelut.
Onkohan tämmöisissä keisseissä Giganteilla ja kumppaneilla velvollisuutta toimittaa tuotetta (tai vastaavaa tuotetta), kun kuitenkin varaus tehtynä. Edelleen tuota saisi monesta muusta liikkeestä pk-seudun ulkopuolelta, joten ei nyt kuvittelisi olevan mahdoton tehtävä taikoa yhtä allekirjoittaneelle.
Jonottelen tässä Gigantin chättiin Koitan jonotella Giganti chättiin, jos vaan päästäisivät edes jonon hännille, muttei olisi pahitteeksi ymmärtää, onko varauksen tekeminen jonkinlainen sitoumus kaupan osalta tarjota tuotetta kyseiseen hintaan. Meinasin postitse tilata tämän ympärille ison kasan muuta smart-sälää, mutta onneksi en ehitnyt, kun homma oli tarkoitus rakentaa tän paketin bridgen ja dimmerin ympärille.
 
Ainakin aiemmin myymälään menemällä, ne ovat voineet järkätä tuotteen toisesta myymälästä toimitettuna suoraan sulle.
 
Verkkokauppa case

Osta tuote sunnuntai iltana kotona.
Hae tuote postista tiistaina
-> Avaa verkkokaupan sivu katsoaksesi pari faktaa

-> Hintaa pudotettu 20€

onko verkkiksellä tapana maksaa erotusta? Tuote tullut MA tarjoukseen..
Ehkä pientä pelisilmää olisi ostajallakin voinut olla, tiesit oletettavasti että black week alkaisi seuraavana päivänä jolloin hinnat voivat hyvinkin muuttua..
 
Verkkokauppa case

Osta tuote sunnuntai iltana kotona.
Hae tuote postista tiistaina
-> Avaa verkkokaupan sivu katsoaksesi pari faktaa

-> Hintaa pudotettu 20€

onko verkkiksellä tapana maksaa erotusta? Tuote tullut MA tarjoukseen..
Verkkokauppa.com on listahintojen maineessa, en tiedä mistä pitää kaivaa myyjä jolla sen verran natsoja että voi jotain ominäpäin toimia.
Verkkokaupa,com hintatakuu kierto oli hintavakuutus, en tarkistanut onko enään voimassa, käsitys ettei ole ja siinä oli sellaiset viritykset että kaukana Gigantin hintatakuusta.

Eli, jos et saanut alennusta/hyvitystä, ja tuote on nyt edullisempi, niin osta edullisempi ja palauta kalliimpi (jos vielä palautus mahdollisuus)

Kerro ketjuun miten kävi.
 
Ei ihan ketjun liikkeisiin kuuluva mutta laitetaan kuitenkin.

Aina ei voi moittia postia hitaudesta. Eilen tilasin BF tarjousluurin DNA:lta, tilaus sisään klo 11.47. Tänään tuli viesti klo 10.30 paketti noudettavissa lähi ärrältä. Näin sen homman pitäisi aina toimia,

Eikä ollut mikään pikana tilattu vaan normi toimitus ilmaisilla postikuluilla.
 
Verkkokauppa.com on listahintojen maineessa, en tiedä mistä pitää kaivaa myyjä jolla sen verran natsoja että voi jotain ominäpäin toimia.
Verkkokaupa,com hintatakuu kierto oli hintavakuutus, en tarkistanut onko enään voimassa, käsitys ettei ole ja siinä oli sellaiset viritykset että kaukana Gigantin hintatakuusta.

Eli, jos et saanut alennusta/hyvitystä, ja tuote on nyt edullisempi, niin osta edullisempi ja palauta kalliimpi (jos vielä palautus mahdollisuus)

Kerro ketjuun miten kävi.
20€ takia en jaksanut vaivautua. Oletin, ettei muovinen tekokuusi mene mihinkään BF tarjoukseen mutta näköjään meni.

Piti tilata sunnuntaina kun parempi osapuoli näki, että varastossa vain 4 kpl.. (Tilaa nyt ettei tarvi sitten kirota kun ei ole varastossa, se on sesonki tuote ei niitä enempää tule jne)
Yllättäen BF week varastosaldo kasvoi yli 25kpl..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 328
Viestejä
4 491 816
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom