Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Omat kokemukset Powerista eivät ole paskoja (yhden kerran piti tosin lähes myyjän kanssa riidellä että uskoi minua ja halusin ostaa sen tarjouksessa ja varastossa olevan jk/pk:n enkä muuta kalliimpaa laitetta) mutta Powerin myyjät tuskin isoa provikkaa saavat koska tuntuu ettei heitä edes kiinnosta tulla kysymään voivatko mahdollisesti auttaa..

Kun Gigantin geelitukat hyökkäävät heti kimppuun saa Powerissa pyöriä hyvinkin rauhassa ettei kukaan häiritse..
Itsellä on tuttu, joka on ollut töissä sekä Powerissa että Gigantissa opiskeluiden ohessa, ja ainakin silloin Powerissa oli paremmat provikat. Toki en tiedä onko korona vaikuttanut tms, kun ei ole kaveri niissä hommissa hetkeen ollut.
 
Kun Gigantin geelitukat hyökkäävät heti kimppuun saa Powerissa pyöriä hyvinkin rauhassa ettei kukaan häiritse..
Vahva tämä. Giganttiin ei tarvitse tosiaan kuin mennä sisään ovesta niin geelitukat tappelevat kuka selviää taistelusta "palvelemaan" eli tyrkyttämään liittymä- ja sähkösopimuksia ja lisäturhia laitteille. Powerissa on aina joutunut oikein metsästämään myyjiä kun tuntuvat suunnilleen juoksevan karkuun kun yrittää lähestyä.

Hmm... Jos powerissa on paremmat provikat niin mistä se muodostuu? Ei ainakaan asiakkaan palvelemisesta (tai sitten provikka on niin suuri ettei tarvitse montaa asiakasta palvella) kun siellä ihan oikeasti tarvitsee metsästää niitä myyjiä että saa palvelua. Luulisi provikkapalkkaisen suorastaan juoksevan asiakkaan luo jos liksa on siitä kiinni.
 
Vahva tämä. Giganttiin ei tarvitse tosiaan kuin mennä sisään ovesta niin geelitukat tappelevat kuka selviää taistelusta "palvelemaan" eli tyrkyttämään liittymä- ja sähkösopimuksia ja lisäturhia laitteille. Powerissa on aina joutunut oikein metsästämään myyjiä kun tuntuvat suunnilleen juoksevan karkuun kun yrittää lähestyä.

Hmm... Jos powerissa on paremmat provikat niin mistä se muodostuu? Ei ainakaan asiakkaan palvelemisesta (tai sitten provikka on niin suuri ettei tarvitse montaa asiakasta palvella) kun siellä ihan oikeasti tarvitsee metsästää niitä myyjiä että saa palvelua. Luulisi provikkapalkkaisen suorastaan juoksevan asiakkaan luo jos liksa on siitä kiinni.
Missä Powerissa mahdoit käydä?

Lähimmässä Powerissa tulee aina geelitukka palvelemaan. Tosin aina joudun kieltäytymään, koska haluan ensiksi itse etsiä tuotteen.
 
Missä Powerissa mahdoit käydä?

Lähimmässä Powerissa tulee aina geelitukka palvelemaan. Tosin aina joudun kieltäytymään, koska haluan ensiksi itse etsiä tuotteen.
Ainakin Järvenpäässä kun se on lähin ja siellä on viimeaikoina useimmin tullut käytyä, sama ilmiö tosin on esiintynyt Vantaan puolellakin. Aina on suunnilleen myyjät juoseet karkuun kun on ollut jotain asiaa.

Omien kokemuksien mukaan paras olisi jos olisi sellainen gigantin ja powerin välimuoto että myyjät eivät tulisi suoraan iholle mutta niiltä saisi tarvittaessa palveluakin. Valitettavasti toisessa ovat liian aktiivisia ja toisessa taas ei meinaa saada kiinni millään.
 
JKL Gigantissa viime kesänä tv:n osto meni näin:

Pyysin 100-120hz tv:tä ja sanoin että ensisijaisesti LG Oled. Myyjä sanoi että ei halua myydä oledia, kun kuvan värit menee pilalle jos ikkunoista tulee auringonvaloa ruutuun. Möi väkisin Samsungin qledin, koska tarjous. Kotona huomaan että tv on 50hz eikä 100hz niinkuin luvattu, paketista ei käynyt ilmi. Kiikutan romun takaisin ja vaadin vaivasta hyvitystä, kun ajoa tuli yhden tv:n takia 80km. Antaa alennusta 50€ korvaavasta tuotteesta, joka on se LG oled mitä alunalkaen kysyin. Surkea lafka, jota käytän nykyään vain sen takia että powerilla ei aina ole haluttuja tuotteita hyllyssä. Valitsen myös nykyään tuotteet aina kotona revikoiden mukaan, ja kieltäydyn myyjien palvelusta näissä kaupoissa.
 
JKL Gigantissa viime kesänä tv:n osto meni näin:

Pyysin 100-120hz tv:tä ja sanoin että ensisijaisesti LG Oled. Myyjä sanoi että ei halua myydä oledia, kun kuvan värit menee pilalle jos ikkunoista tulee auringonvaloa ruutuun. Möi väkisin Samsungin qledin, koska tarjous. Kotona huomaan että tv on 50hz eikä 100hz niinkuin luvattu, paketista ei käynyt ilmi. Kiikutan romun takaisin ja vaadin vaivasta hyvitystä, kun ajoa tuli yhden tv:n takia 80km. Antaa alennusta 50€ korvaavasta tuotteesta, joka on se LG oled mitä alunalkaen kysyin. Surkea lafka, jota käytän nykyään vain sen takia että powerilla ei aina ole haluttuja tuotteita hyllyssä. Valitsen myös nykyään tuotteet aina kotona revikoiden mukaan, ja kieltäydyn myyjien palvelusta näissä kaupoissa.

Tämän takia tilaan netistä ja noudattaa myymälästä. Tulee tosin tilattua vain myymälän hyllystä löytyviä tuotteita. Yleensä ei kannata jotain telkkaria lähteä myymälään ihmettelemään koska yrittävät väkisin myydä kalliimpaa mallia, yrittävät väkisin myydä turhia lisäpalveluita ja malli telkkarin vielä viritetty niin että ne tarjousmallien kuvat näyttävät heikoilta ja kalliimmat huomattavasti paremmilta..
 
No onhan nyt ostajallakin jokin vastuu omista toimistaan. Jos olet ostamassa oled:a, miksi ostat jotain muuta?

Autokaupassakin menet ostamaan Mersua ja palaat kotiin Nissanissa, koska myyjä?

Wau, olipa hyvä vertaus. Minä luotin vain myyjän sanaan tietämättömänä tuotteista. Ja pääasia tuolloin oli saada se 100hz paneeli, ei näyttöteknologia. Jos se samsung olisi 450€ halvempana ollut sitä mitä pyysin, myyjä sekä ostaja olisi ollut molemmat tosi tyytyväisiä. Mutta kun se oli hitaalla paneelilla pc&konsolikäyttöä ajatellen.
 
No onhan nyt ostajallakin jokin vastuu omista toimistaan. Jos olet ostamassa oled:a, miksi ostat jotain muuta?

Autokaupassakin menet ostamaan Mersua ja palaat kotiin Nissanissa, koska myyjä?

On, mutta tässä ostaja oli kertonut mitä haluaa ja myyjä luvannut sitä mitä haluttiin, mutta myi muuta

Pyysin 100-120hz tv:tä ja
...
Kotona huomaan että tv on 50hz eikä 100hz niinkuin luvattu,

Auto vertaus olisi ollut, tarvin bensa nelivedon, katselut tuota nelivetomersua, myyjä tässä parempi neliveto audi, kotona kappas, tulikin etuvetoinen diesel.


Ostaja toimii oikein kun reklamoi heti virheen havaittua, menee ihan basaari huijarimeinikiksi, jos myymälässä pitää paketti aukaista ja lähteä siinä noutopisteen tiskillä kokoamaan testiympäristö ja testaamaan pitääkä kaikki myyjän lupaukset paikkansa.
 
Viimeksi muokattu:
Mites muuten gigantin nettimyynnin palautus, eli laitan postissa tavaran asiakaspalautuksena takaisin ilmatteeksi, mutta maksaako gigantti minulle takaisin tuotteen hinnan vai tuotteen + alkuperäiset toimituskulut kotia?
 
Mites muuten gigantin nettimyynnin palautus, eli laitan postissa tavaran asiakaspalautuksena takaisin ilmatteeksi, mutta maksaako gigantti minulle takaisin tuotteen hinnan vai tuotteen + alkuperäiset toimituskulut kotia?

Lain mukaan toimituskulut pitää aina palauttaa. Sen sijaan tuotteen palautuskuluja ei tarvitse, mutta Giganttilla taitaa olla asiakaspalautussopimus, eli se maksaa myös palautuksen.
 
Ostin Elisalta puhelinta perheenjäsenelle. Käpisteltiin myyjän kanssa iPhone 12:sta, ja päädyttiin kauppoihin. Montakin virheellistä tietoa kertoi ominaisuuksista vaikka itsekin olin aika pinnallisesti perillä laitteesta, mutta kuuntelin sujuvasti vaiti.

Kotimatkalla huomattiin, että pakkauksessa lukee iPhone 12 Mini. Kuitissa myös tuotteena iPhone Mini, mutta hinta kuitenkin iPhone 12:n, eli satasen kalliimpi! Luonnollisesti marssin takaisin, ja sanoin että perutaan kaupat. Tämä onnistui, todella vaivautunutta mutinaa ja selittelyä kuitenkin, kuinka hinta voi olla siksi väärin, koska kassakone ei näytä koko tuotteen nimeä (!), ja hinta syötetään käsin! No uskoo ken tahtoo ja voi olla tottakin, vaikka kuulostaa aivan kivikautiselta systeemiltä. Uusi puhelin haettiin sitten Verkkokauppa.com:sta, koska Elisaa ei 800 euron kauppa kiinnostanut riittävästi.
 
Tilasin Klarnalaskulla Gigantista tavaraa. Valitsin sen vaihtoehdon jossa maksan kaiken kerralla. Se tavaran piti tulla noin kuukauden päästä. Oletettasti se tulee ajallaan, tuo on vielä usemman viikon päässä. Mutta tuo klarna lasku tuli samana tai seuraavana päivänä tilauksesta, ja siinä oli eräpäivä parin viikon päästä. Oletettavasti Gigantti on tehnyt tuossa virheen.

Jos en haluaisi tuota ennakkoon maksaa, niin kummasta päästä tuota lähtisi yrittämään korjata? En ole juurikaan koskaan klarnalla mitään tilallut, kesällä taisi joku tilaus olla josta tuli lasku oikeaoppisesti vasta tavaran jälkeen, ja sen maksoin pois. Mulla on kyllä muutama klarnalla tilattu näytönohjain ollut tuolla juurikin Gigantissa roikkumassa tammikuusta lähtien, niistä ei ole mitään kuulunut sen puoleen laskusta kuin näytönohjaimista, eikä oletettasti tule kuulumaankaan.
 
Jos en haluaisi tuota ennakkoon maksaa, niin kummasta päästä tuota lähtisi yrittämään korjata?

Laskun pitäis lähteä vasta kun tuote toimitetaan. Tuntien gigantin asiakaspalvelun, saat varmaan helpommin asioitua klarnan kanssa. Laskujahan pystyy tutkimaan ja toimenpiteitä tekemään klarnan verkkopalvelussa. Vilkaisepa voiko siellä suoraan painella että tuote ei ole saapunut vai pitääkö oikein laittaa viesti niiden aspaan.
 
Tänään palautin yhden lisää vk.comiin, perheen harjoista, ostettu 25 eurolla. Ovh oli silloin 59,90.


Ei pidä latausta kuin muutaman kerran ajan, sitten sammuu. Lataus kestää 1,5pv ja lähes seuraavana päivänä lataukseen taas.

Ei ole kyllä laadulla kullattu tuo malli, selvisi että oli Nimh-akkuinen, mistä tuo ennen aikainen alle vuodessa taphtunut heikkenemä johtuu.

No rahat sai kortille, pankkiin, niin tyytyväisiä ollaan. 4 kpl noita palautettu kaikkiaan.

Mainittakoon että tuota Mikki Hiiri lisävartta eivät pyytäneet.
 
Laskun pitäis lähteä vasta kun tuote toimitetaan. Tuntien gigantin asiakaspalvelun, saat varmaan helpommin asioitua klarnan kanssa. Laskujahan pystyy tutkimaan ja toimenpiteitä tekemään klarnan verkkopalvelussa. Vilkaisepa voiko siellä suoraan painella että tuote ei ole saapunut vai pitääkö oikein laittaa viesti niiden aspaan.

Joo katselinpa tuonne. Tietysti nyt vielä ei pysty tuota vaihtoehtoa valitsemaan, koska se tilaus tuli tehtyä viime viikolla. Mutta toivottasti tuon saa helpommin hoidettua Klarnan päässä.
 
Tilasin Klarnalaskulla Gigantista tavaraa. Valitsin sen vaihtoehdon jossa maksan kaiken kerralla. Se tavaran piti tulla noin kuukauden päästä. Oletettasti se tulee ajallaan, tuo on vielä usemman viikon päässä. Mutta tuo klarna lasku tuli samana tai seuraavana päivänä tilauksesta, ja siinä oli eräpäivä parin viikon päästä. Oletettavasti Gigantti on tehnyt tuossa virheen.

Jos en haluaisi tuota ennakkoon maksaa, niin kummasta päästä tuota lähtisi yrittämään korjata? En ole juurikaan koskaan klarnalla mitään tilallut, kesällä taisi joku tilaus olla josta tuli lasku oikeaoppisesti vasta tavaran jälkeen, ja sen maksoin pois. Mulla on kyllä muutama klarnalla tilattu näytönohjain ollut tuolla juurikin Gigantissa roikkumassa tammikuusta lähtien, niistä ei ole mitään kuulunut sen puoleen laskusta kuin näytönohjaimista, eikä oletettasti tule kuulumaankaan.
Odota nyt hetki ja sitten voit klarnan sivuilta käydä ilmoittaan onglemasta > en ole saanut tilaustani ja he laittavat laskun jäihin toistaiseksi
 
Hyvä kokemus Tammiston Gigantista viime viikonloppuna. Ostamani tuotteen hinta oli pudonnut parikymmentä prosenttia. Annoin vaihtoehdoiksi palautuksen ja hinnan hyvityksen. Mielellään hyvittivät erotuksen. Liekö sitten vaikuttanut, että tuote oli yhä avaamattomassa pakkauksessaan.
 
Hyvä kokemus Tammiston Gigantista viime viikonloppuna. Ostamani tuotteen hinta oli pudonnut parikymmentä prosenttia. Annoin vaihtoehdoiksi palautuksen ja hinnan hyvityksen. Mielellään hyvittivät erotuksen. Liekö sitten vaikuttanut, että tuote oli yhä avaamattomassa pakkauksessaan.
Eiköhän Gigantti hyvitä kaikki 50pv sisällä ostetut (poislukien ehkä puhelimet jne joissa ei ole palautusoikeutta), koska muuten asiakas voi vain palauttaa tuotteen ja ostaa sen uudestaan.
 
Joo. Gigantin sivuilta en kuitenkaan löytänyt tietoa hyvityksestä. Itse en olisi mennyt käyttöön otetun tuotteen hinnan putoamisesta ruikuttamaan.
 
Joo. Gigantin sivuilta en kuitenkaan löytänyt tietoa hyvityksestä. Itse en olisi mennyt käyttöön otetun tuotteen hinnan putoamisesta ruikuttamaan.
Hyvittävät myös jos löydät muualla halvemmalla tuon palautusajan puitteissa tai ostotapahtumassa (edellyttää että tuotetta Suomessa varastosaa).
 
Kerta toisensa jälkeen saa pettyä tuohon Gigantin "nouda tunnissa"-lupaukseen. 4-5h tilauksen jälkeen päätin kotimatkalla käydä kysymässä, josko olisi jo noudettavissa: no, ei ole. Varastossa on kuulemma paljon avaamattomia pahvilaatikoita! Pitäisiköhän jonkun sitten avata niitä, että päätyvät asiakkaan käsiin? D'aah! :poop:

edit: no tuli edes samaksi päiväksi, joten ei ihan maailma kaatunut.
 
Viimeksi muokattu:
Power-ketju alkaa ostaa ja myydä käytettyä kodinelektroniikkaa, tavoitteena saada vuodessa 20 000 tonnia romua kierrätykseen Suomesta, Tanskasta ja Norjasta
 
Joo-o, aamu odotettu apk:ta ja asennusta. Valitsin joustavan ajan 8-13, mutta näköjään joustaakin loppupäästä ja omat aikataulut ei. Aamulla kukonlaulun aikaan tuli vielä tekstari, että tuntia ennen soitetaan, joopajoo. Tietenkään asian viipeestä ei tule infoa ja aspakin vaan soittaa maksullista hissimusiikkia. Asentaja / kuljettaja, jos luet tämän, niin soita heti...
 
Joo-o, aamu odotettu apk:ta ja asennusta. Valitsin joustavan ajan 8-13, mutta näköjään joustaakin loppupäästä ja omat aikataulut ei. Aamulla kukonlaulun aikaan tuli vielä tekstari, että tuntia ennen soitetaan, joopajoo. Tietenkään asian viipeestä ei tule infoa ja aspakin vaan soittaa maksullista hissimusiikkia. Asentaja / kuljettaja, jos luet tämän, niin soita heti...
Gigantti? Jos tuosta ajasta on sovittu ni turhaan oottelet, ilmotat vaan soittajalle kun tavottelee että ei onnistu kun eivät soittaneet sovittuna aikana. Siitä sitten kettuuntunut viesti asiakaspalveluun niin korvaavat harmin yleensä 50e lahjakortilla. Jos ehdottavat pienempää ni ilmota, että perut kaupat ja ostat paikasta missä pidetään kiinni sopimuksista.
 
Joo-o, aamu odotettu apk:ta ja asennusta. Valitsin joustavan ajan 8-13, mutta näköjään joustaakin loppupäästä ja omat aikataulut ei. Aamulla kukonlaulun aikaan tuli vielä tekstari, että tuntia ennen soitetaan, joopajoo. Tietenkään asian viipeestä ei tule infoa ja aspakin vaan soittaa maksullista hissimusiikkia. Asentaja / kuljettaja, jos luet tämän, niin soita heti...


Gigantti? Jos tuosta ajasta on sovittu ni turhaan oottelet, ilmotat vaan soittajalle kun tavottelee että ei onnistu kun eivät soittaneet sovittuna aikana. Siitä sitten kettuuntunut viesti asiakaspalveluun niin korvaavat harmin yleensä 50e lahjakortilla. Jos ehdottavat pienempää ni ilmota, että perut kaupat ja ostat paikasta missä pidetään kiinni sopimuksista.

Joo, sehän se. Puolisen tuntia luuri jonotusta, niin homma nytkähti eteenpäin, lahjakortti hyvitystäkin luvattiin. Tyypit tuli reilun tunnin myöhässä paikalle ja soittivat melkeimpä vasta pihasta. Varsin sekaisin on alihankintaketju tai sen ohjaus / valvonta.
 
Onko joku onnistunut palauttamaan television Gigantin myymälään ilman pahvilaatikkoa?. Vanhuksilta ei huolineet, kun kerta ehdoissa lukee niin nettisivulla.
 
Onko tuotteen kunnolle palautusehtoja?
Kyllä. Tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ja ilman ulkoisia kolhuja tai vaurioita. Myös kaikkien myyntipakkauksen sisältämien tarvikkeiden sekä kaupanpäällisten tulee olla mukana. Televisiot tulee palauttaa alkuperäisessä myyntipakkauksessaan.

Siitä vaan yrittämään. Aika selkeät nuo ohjeet ja ehdot ovat.
 
Siitä vaan yrittämään. Aika selkeät nuo ohjeet ja ehdot ovat.
Juu selkeät ovat imternetin ihmeellisessä maailmassa seikkaileville. Mutta jos ostat myymälästä, niin ei.

Oikein hyvä oletus että kaikki henkilöt iästä riippumatta tarkistavat kaiken internetistä. Lieneekö asiasta edes mainintaa kuitissa ym. papereissa?.
 
Juu selkeät ovat imternetin ihmeellisessä maailmassa seikkaileville. Mutta jos ostat myymälästä, niin ei.

Oikein hyvä oletus että kaikki henkilöt iästä riippumatta tarkistavat kaiken internetistä. Lieneekö asiasta edes mainintaa kuitissa ym. papereissa?.

Ota huomioon, että liikkeestä ostettaessa kyseessä on myyjän vapaaehtoinen vaihto- ja palautusoikeus, jonka ehdot he määrittelevät itse.

Etämyynnin 14 vuorokauden peruutusoikeus sisältää myös ehtoja, joihin on hyvä tutustua ennen ostoa.
 
Varmaan ne ehdot ja palautusoikeuden rajoitukset voi myymälässä tarkistaa myyjältä jos ei halua/osaa netistä katsoa.

Vaatimus laatikon säilyttämisestä televisiolle on mielestäni ihan ymmärrettävä kun miettii että se pitäis saada säilöttyä myymälässä/varastossa ehjänä jotta se saadaan myytyä jollekin muulle. Ja ehkä se seuraava ostajakin tykkäis laatikosta jotta telkkarin saa helpommin ehjänä kotiin.
 
Juu selkeät ovat imternetin ihmeellisessä maailmassa seikkaileville. Mutta jos ostat myymälästä, niin ei.

Oikein hyvä oletus että kaikki henkilöt iästä riippumatta tarkistavat kaiken internetistä. Lieneekö asiasta edes mainintaa kuitissa ym. papereissa?.
Eihän millään myymälästä ostetulla tavaralla ole automaattista palautusoikeutta vaan liikkeiden tarjoama palautusoikeus on vain ja ainoastaan asiakaspalvelua. Näin ollen liike saa ihan itse määritellä palautuksen ehdot ja asiakas sitten joko hyväksyy ehdot ostotapahtumassa tai ei hyväksy ja siirtyy seuraavaan liikkeeseen.
 
Pelkästään maalaisjärkeen kuuluu se, että jos telkkaria lähdet palauttamaan, niin laatikko sille pitää olla. En uskaltais edes autossa kuljettaa ilman ja huonolla tuurilla se hajoaa matkalla takaisin liikkeeseen. Aina pitäisi laatikot säilyttää sen aikaa, että selviää myös ns. maanantaikappaleet. Helpottaa elämää huomattavasti.
 
Heitetään tähän tämä outlet tuote esimerkkinä. Myyvät ilman pakkausta. Outlettiinhan nuo palautetut menee jos niitä on käytetty.


Voihan tuo tietysti olla demo tuote, mutta giganttikaan ei näytä laatikoitaan säilyttelevän.
 
Turha tästä on vääntää kättä. Kivijalkakaupasta ostetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta ellei kauppa sellaista tarjoa asiakaspalveluna ja tällöin kauppa määrittelee palautuksen ehdot ihan itse.

Tuo esimerkki taasen todennäköisesti on netistä ostettu ja palautettu lakisääteisen palautusoikeuden turvin.

Mutta ainahan voit ottaa telkkarin kainaloon ja mennä paikallisen Gigantin palautustiskille kiljumaan, että "Minulla on oikeus!" ja samalla vääntää jotain itkuvirttä.
 
Viimeksi muokattu:
Juu selkeät ovat imternetin ihmeellisessä maailmassa seikkaileville. Mutta jos ostat myymälästä, niin ei.

Oikein hyvä oletus että kaikki henkilöt iästä riippumatta tarkistavat kaiken internetistä. Lieneekö asiasta edes mainintaa kuitissa ym. papereissa?.

Luetteles tähän liikkeet joiden kuiteissa on kaikki tiedot mainittu palautusehdoista lähtien.

Ostajallakin on vastuu, ei muuta kuin leuka rintaan ja parempi onni ensi kerralla.

Ja tietysti edunvalvontaa kannattaa miettiä jos nykymaailmassa ei enää pärjää.
 
Oletus vanhuksilla oli että 50 päivän palautusoikeus koskee myös liikkestä ostettuja tavaroita, ilmeisesti asia ei näin sitten ole. Mutta onko viesteihin pakko lisätä provosointia kuten viittauksia että minä olisin niin tyhmä että menisin itkemään liikkeeseen ja huutamaan että minulla on oikeus?, ja seuraavan käyttäjän viittaus että olisin jotenkin edunvalvonnan tarpeessa. En koko aikana ole edes puhunut itsestäni, vaan yli 70-vuotiaista ihmisistä jotka eivät käytä internettiä ostoksien tekemiseen.
 
Viimeksi muokattu:
.En edes puhunut itsestäni, ja sinulta sekä seuraavalta kirjoittajalta ei näköjään onnistu kuin provosointi. Vielä jos viisaudessasi selität että miten joku on voinut palauttaa nettiostoksen joka on televisio postin kautta ilman pakkausta?. Nyt en jauha tästä enää enempää enkä edes meinannut ennenkuin alkoi näitä provosoivia lauseita kuten "Mutta ainahan voit ottaa telkkarin kainaloon ja mennä paikallisen Gigantin palautustiskille kiljumaan, että "Minulla on oikeus!" ja samalla vääntää jotain itkuvirttä." ja seuraavan postaajan "Ja tietysti edunvalvontaa kannattaa miettiä jos nykymaailmassa ei enää pärjää." ilmaantua.
Netistä ostetun tuotteen voi palauttaa kivijalkaan. Ei sitä postin kautta välttämättä tarvitse lähettää.
 
Netistä ostetun tuotteen voi palauttaa kivijalkaan. Ei sitä postin kautta välttämättä tarvitse lähettää.
Tässähän vaan ihmettelin että kuitenkin ovat huolineet television ilman pakkausta, vaikka ehdoissa lukee toista. Nyt lopetan tästä asiasta jauhamisen, pitäkööt vanhukset televisionsa, ei liikuta minua enää millään tavalla ennenkuin perin sen joskus.
 
Tässähän vaan ihmettelin että kuitenkin ovat huolineet television ilman pakkausta, vaikka ehdoissa lukee toista. Nyt lopetan tästä asiasta jauhamisen, pitäkööt vanhukset televisionsa, ei liikuta minua enää millään tavalla ennenkuin perin sen joskus.
Mistä tiedät tuon? Esimerkiksi esittely-tv, jos se on esillä vaikka vuoden, niin turha sitä pakettia on niin pitkään pitää varastossa viemässä tilaa.
 
Mistä tiedät tuon? Esimerkiksi esittely-tv, jos se on esillä vaikka vuoden, niin turha sitä pakettia on niin pitkään pitää varastossa viemässä tilaa.
"Asiakaspalautus. Uudenveroinen, ei alkuperäistä pakkausta"

kun taas toisessa televisiossa joka on palautettu ohjeiden mukaan lukee.

"Asiakaspalautus. Uudenveroinen, alkuperäispakkauksessa, sis. myyntipakkauksen tarvikkeet."

Tästä asiasta en enää keskustele, koska ei ole enää mitään tarvetta

Edit. Jos lukee noita gigantin outlet tuotteiden kuvauksia, niin joka tuotteessa luke onko kunto mikä ja onko pakkaus ja onko asiakaspalautus.
 
Tuli ehkä hieman kärkkäästi kirjoitettua mutta tosiaan Gigantilla on se 50 päivän palautusoikeus mutta oikeuden mukana seuraa myös ehtoja kuten tämä laatikon vaatiminen.

Se, että joissain tuotteissa ei sivujen mukaan ole laatikkoa, selittynee verkko-ostoksella. Verkosta ostettaessa seuraa automaattisesti 14 vuorokauden palautusoikeus eikä sen ajan puitteissa laatikkoa tarvita. Mutta mikäli lähtee palauttamaan verkosta ostettua televisiota 15-50 päivän aikana, tarvitaan laatikko.

Olen entisessä elämässäni käsitellyt satoja reklamaatioita Cittarissa ja sielläkään osa asiakkaista ei ymmärtänyt, että palautusoikeus on vapaaehtoinen lisäpalvelu eli voidaan asettaa ehtoja palautukselle.
 
Viimeksi muokattu:
Sinänsä luonnollista, että pakkaus tulee säilyttää, koska se helpottaa jälleenmyyntiä ja on toki hyvä turva kuljetuksen sekä varastosäilytyksen aikana, mutta siis eihän se nyt mikään välttämättömyys suoranaisesti ole. Itse olen ollut omissa ja kavereiden muutoissa mukana ja niin telkkarit kuin kaikki muutkin romppeet ovat siirtyneet ilman pakkauksia ihan ehjinä perille asti :)
 
Tuli ehkä hieman kärkkäästi kirjoitettua mutta tosiaan Gigantilla on se 50 päivän palautusoikeus mutta oikeuden mukana seuraa myös ehtoja kuten tämä laatikon vaatiminen.

Se, että joissain tuotteissa ei sivujen mukaan ole laatikkoa, selittynee verkko-ostoksella. Verkosta ostettaessa seuraa automaattisesti 14 vuorokauden palautusoikeus eikä sen ajan puitteissa laatikkoa tarvita. Mutta mikäli lähtee palauttamaan verkosta ostettua televisiota 15-50 päivän aikana, tarvitaan laatikko.

Olen entisessä elämässäni käsitellyt satoja reklamaatioita Cittarissa ja sielläkään osa asiakkaista ei ymmärtänyt, että palautusoikeus on vapaaehtoinen lisäpalvelu eli voidaan asettaa ehtoja palautukselle.
Juu unohdin mainita että verkosta varasin heille sen vehkeen, ja ei ollut hajuakaan että tuo menee etämyynnin piiriin silloin. No eivät nyt sitten edes halua vaihtaa enää, joten paljon melua tyhjästä.
 
Hei

Kiitos yhteydenotostasi. Pahoittelemme viiveestä aiheutunutta harmia ja vaivaa.

Verkkokauppa.comilla on selvityksessä ratkaisu näytönohjaimien pitkään toimitusajan suhteen tavarantoimittajien kanssa. Asia ratkeaa seuraavan parin viikon kuluessa, ja tiedotamme ratkaisusta kaikille asiakkaille yhtä aikaa.
 
Motonetistä on itsellä huonoimmat palautuskokemukset tavaratalon tiskillä, mm. sekoittavat etämyynnin lakisääteisen ja oman 30vrk ehtonsa ja sitä edellisellä kerralla eivät meinanneet ottaa itse "uutena" myymäänsä osaa takaisin perusteella että "on käytetty". Myivät siis auton varaosan jota oli joku tumpelo yrittänyt asentaa ja palauttanut tai sitten suoraan tehtaalla b-stokkia laitettu lootaan, vaan paketista ei nähnyt päälle päin että oli avattu. Se sitten siihen hälytinlaatikkoon varaosatiskillä, että ei varmasti ollut mahdollisuuttakaan tarkastaa ennen maksua, osan kanssa kotiin ja tämä allek. tumpelo sentään totesi sen vääränmalliseksi jo ennen kuin yritti asennusta tai edes avasi pakettia. Palautustiskillä sitten avasivat, ja kyllähän siellä kieltämättä vähän naarmuinen komponentti oli. Uskoivat sentään lopulta, että vika oli nyt heidän päässään, vaan siinäkin joutui uhkaamaan luottoyhtiölle reklamoinnilla.

Mielllään en olisi se ehdottomasti oikeutensa tunteva mulkku, mutta siinä kaupassa välillä näköjään pitää, varsinkin kun en ns. turhaa palauttelua ole sinne koskaan harrastanut.
On vaan jäänyty sellainen käsitys, että palautukset eivät olisi tervetulleita, ja se 30vrk tarjotaan pitkin hampain muodollisesti kun kilpailijoillakin on. Ei sitä varmaan kukaan rakasta, mutta asiaa ei silti tarvitsisi niin asiakkaalle näyttää. Muutenkin motonetissä on tullut ainoan kerran sellainenkin ilmiö (kahteen otteeseen), että on pyydetty näyttämään käsilaukkua kassalla. En kuulu etniseen enkä edes sukupuolivähemmistöön, niin jääköön arvailuksi, miksi olen kantanut käsilaukkua kassalle, mutta en uskoisi, että jokaista naisoletettua pyydetään näyttämään käsilaukkunsa sisältö ihan ns. varmuuden vuoksi kassalla, tyyliin avattu kassi on rehellisyyspassi, niin en aukaissut itsekään sitten vaan pyysin soittamaan poliisille jos varkautta epäilevät. Eivät soittaneet, sain kehotuksen olla asioimatta heillä jos "ehdot eivät miellytä". No ei hirveästi miellytä rahaakaan kantaa tuollaiseen sitten, mutta joskus ei saa tarvittavia kamppeita muualta. Surkeaa asiakaspalvelua joka tapauksessa.

Toisaalta nämä voisi mennä huonon koulutuksen piikkiin, että joku elämänkoululainen siellä ajattelee olevan työnantajankin etu ropata rutiinilla asiakkaiden taskuja tai kieltäytyä palautuksista, kun en haluaisi uskoa sen olevan virallinen linja kuitenkaan missään kaupassa enää nykyaikana, kun jaloillaan voi yleensä äänestää.

Tuossa olisi hyllyssä pari varaosaa vielä, mitä heidän "oma" samassa pihassa oleva motonet-korjaamonsa ei suostunut asentamaan autoon, kun on kuulemma paskaa laatua, no ymmärrän täysin että mieluummin laitetaan parempaa osaa silloin kun osan hinta on kympin ja työn hinta satasen, tms. Ne sentään ovat selvästi avaamattomia, hinta ei ole iso mutta pitäisi varmaan vielä niistäkin käydä periaatteessa tekemässä palautus, kun kerta oma korjaamo hylkäsi ja turhaan ostin, tällä kertaa olivat täysin autoon sopivat kuitenkin. Liekö motonet sitten niin puhtaasta halpaketju, kun ei minusta alkuperäisessä Bromanin AD-liikkeessä tuollaista ollut, päinvastoin tuntui välillä että panostavat osien hyvään laatuun vähän turhan paljon hinnan ja saatavuuden kustannuksellakin sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin hieman epäselvästi gigantin sivuilta löytyy joten onko kokemuksia mahdollisesta tilauksen peruuttamisesta ennenkuin se on toimitettu? Eli tilanne se että nyt saisi kuivausrumpuja ilmaisella kotiinkuljetuksella. Haluamani tuote ei ole muuten missään alessa ja toimitusaika olisi joulukuun puolella. Ajatuksena olisi tilata kuivausrumpu ilmaisella kotiinkuljetuksella ja jos black fridayna/muuten ennen toimitusta tulee joko gigantissa tai muualla tuo sama tarjoukseen niin peruisin tämän gigantin tilauksen ja tilaisin muualta/uudestaan gigantista paremmalla hinnalla.

En nyt uskoisi, että tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa perua tilausta tavarasta jota ei ole toimitettukkaan, mutta olisi tietysti kiva olla 100% varma ennen tilausta. Jonkun pikkutavaran kanssahan tämä olisi helppoa kun sen voisi muutenkin vaan viedä takaisin vaikka olisi vähän aikaa käyttänytkin, mutta en saa mitenkään itse vietyä jotain kuivausrumpua giganttiin takaisin. Mutta tosiaan voisi kuvitella että ennenkuin sitä tuovat niin voisi vaan ilmoittaa että ei tarvii tuoda.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 328
Viestejä
4 491 816
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom