Motonetistä on itsellä huonoimmat palautuskokemukset tavaratalon tiskillä, mm. sekoittavat etämyynnin lakisääteisen ja oman 30vrk ehtonsa ja sitä edellisellä kerralla eivät meinanneet ottaa itse "uutena" myymäänsä osaa takaisin perusteella että "on käytetty". Myivät siis auton varaosan jota oli joku tumpelo yrittänyt asentaa ja palauttanut tai sitten suoraan tehtaalla b-stokkia laitettu lootaan, vaan paketista ei nähnyt päälle päin että oli avattu. Se sitten siihen hälytinlaatikkoon varaosatiskillä, että ei varmasti ollut mahdollisuuttakaan tarkastaa ennen maksua, osan kanssa kotiin ja tämä allek. tumpelo sentään totesi sen vääränmalliseksi jo ennen kuin yritti asennusta tai edes avasi pakettia. Palautustiskillä sitten avasivat, ja kyllähän siellä kieltämättä vähän naarmuinen komponentti oli. Uskoivat sentään lopulta, että vika oli nyt heidän päässään, vaan siinäkin joutui uhkaamaan luottoyhtiölle reklamoinnilla.
Mielllään en olisi se ehdottomasti oikeutensa tunteva mulkku, mutta siinä kaupassa välillä näköjään pitää, varsinkin kun en ns. turhaa palauttelua ole sinne koskaan harrastanut.
On vaan jäänyty sellainen käsitys, että palautukset eivät olisi tervetulleita, ja se 30vrk tarjotaan pitkin hampain muodollisesti kun kilpailijoillakin on. Ei sitä varmaan kukaan rakasta, mutta asiaa ei silti tarvitsisi niin asiakkaalle näyttää. Muutenkin motonetissä on tullut ainoan kerran sellainenkin ilmiö (kahteen otteeseen), että on pyydetty näyttämään käsilaukkua kassalla. En kuulu etniseen enkä edes sukupuolivähemmistöön, niin jääköön arvailuksi, miksi olen kantanut käsilaukkua kassalle, mutta en uskoisi, että jokaista naisoletettua pyydetään näyttämään käsilaukkunsa sisältö ihan ns. varmuuden vuoksi kassalla, tyyliin avattu kassi on rehellisyyspassi, niin en aukaissut itsekään sitten vaan pyysin soittamaan poliisille jos varkautta epäilevät. Eivät soittaneet, sain kehotuksen olla asioimatta heillä jos "ehdot eivät miellytä". No ei hirveästi miellytä rahaakaan kantaa tuollaiseen sitten, mutta joskus ei saa tarvittavia kamppeita muualta. Surkeaa asiakaspalvelua joka tapauksessa.
Toisaalta nämä voisi mennä huonon koulutuksen piikkiin, että joku elämänkoululainen siellä ajattelee olevan työnantajankin etu ropata rutiinilla asiakkaiden taskuja tai kieltäytyä palautuksista, kun en haluaisi uskoa sen olevan virallinen linja kuitenkaan missään kaupassa enää nykyaikana, kun jaloillaan voi yleensä äänestää.
Tuossa olisi hyllyssä pari varaosaa vielä, mitä heidän "oma" samassa pihassa oleva motonet-korjaamonsa ei suostunut asentamaan autoon, kun on kuulemma paskaa laatua, no ymmärrän täysin että mieluummin laitetaan parempaa osaa silloin kun osan hinta on kympin ja työn hinta satasen, tms. Ne sentään ovat selvästi avaamattomia, hinta ei ole iso mutta pitäisi varmaan vielä niistäkin käydä periaatteessa tekemässä palautus, kun kerta oma korjaamo hylkäsi ja turhaan ostin, tällä kertaa olivat täysin autoon sopivat kuitenkin. Liekö motonet sitten niin puhtaasta halpaketju, kun ei minusta alkuperäisessä Bromanin AD-liikkeessä tuollaista ollut, päinvastoin tuntui välillä että panostavat osien hyvään laatuun vähän turhan paljon hinnan ja saatavuuden kustannuksellakin sitten.