Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Jimm's : lähetys yleensä samana päivänä kuin tilaus, pl. suuret ruuhkajulkaisut ja black fridayt jne
Verkkokauppa.com : melkein yhtä nopea

Muu suomalainen toimittaja : toista viikkoa odottelen "varastossa" olevan tuotteen lähettämistä... sinänsä ihmetyttää sekin että, verkkis/jimms tilatessa varastosaldo siellä vähenee sen verran kun olen tilannut, tuolla saldo pysyi samana. Liekö tavaraa oikeasti varastossakaan. Sähköpostiin vastaaminenkin on ilmeisen vaikeaa ja puhelimessa vaan rahiseva odotusmusiikki, mahtavaa, ehkä jatkossa vaan näistä alussa mainituista taatusti hyvin toimivista tilailen. Kolme viikkoa jos täyttyy ilman elonmerkkejä niin maksupalvelunvälittäjän kautta sai kaiketi maksun reklamoitua takaisin. Jos näin käy niin voin päivittää firman nimenkin tänne.
 
Roborock S5 wifi lopetti toiminnan ja täytyy sanoa, että olisi pitänyt ostaa Gigantista tai Verkkokaupasta niin olisi voinut viedä laitteen tiskille, uus tilalle ja homma hoidettu. Nyt kaksi viikkoa mennyt ja eikä www.RobottiEkspertti.fi ole vieläkään ilmoittanut mitä tuon kanssa tehdään. Sentään vastaavat, mutta jokaisen viestin jälkeen menee aina muutama päivä odotteluun.
 
Jos Gigantin verkkokaupasta tilattu monitori osoittautuukin paskaksi valovuotoa/pikselivikaisuutta yms. niin voiko monitorin käydä palauttamassa paikalliseen Giganttiin ja mahdollisesti sieltä saada korvaava monitori tilalle?
 
Jos Gigantin verkkokaupasta tilattu monitori osoittautuukin paskaksi valovuotoa/pikselivikaisuutta yms. niin voiko monitorin käydä palauttamassa paikalliseen Giganttiin ja mahdollisesti sieltä saada korvaava monitori tilalle?

Kyllähän sen tuotteen voi aina palautusoikeuden turvin palauttaa ja sitten ostaa uuden tilalle. Gigantin verkko-ostokset voi viedä sinne paikalliseen myymälään, ei ole pakko postittaa. Varsinaisesti vaihtamaan tuskin alkavat valovuodon/pikseleiden takia, yleensä nuo mielletään enemmän ominaisuudeksi kuin viaksi. Toki jos on joku kunnon kuolleiden pikseleiden rypäs keskellä näyttöä niin sitten eri mutta silloinkin pistävät todennäköisesti takuuhuoltoon sen sijaan, että suoraan saisi uuden tilalle.
 
Jos Gigantin verkkokaupasta tilattu monitori osoittautuukin paskaksi valovuotoa/pikselivikaisuutta yms. niin voiko monitorin käydä palauttamassa paikalliseen Giganttiin ja mahdollisesti sieltä saada korvaava monitori tilalle?

Voit palauttaa ja saat uuden, mikäli sieltä vain uutta löytyy hyllystä. Tai vähintäänkin palauttavat rahat ja ostat uuden.
 
Onko kokemuksia, mikä on Multitronicin kanta testatun näytönohjaimen palautukseen? Ottavatko takaisin jos 14 päivän sisällä palauttaa?
 
Onko kokemuksia, mikä on Multitronicin kanta testatun näytönohjaimen palautukseen? Ottavatko takaisin jos 14 päivän sisällä palauttaa?
Ote heidän ehdoista:
Palautus (Ostoksen peruuttaminen)

Asiakkaalla on ostoksilleen yleisten koti- ja postimyyntiehtojen mukaisesti 14 päivän palautusoikeus edellyttäen, että alla mainitut ehdot täyttyvät. Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin silloin kun tuote ostetaan liikkeestä. Asiakkaalla on myös oikeus avata tuotteen pakkaus, tutustua ohjekirjoihin sekä kokeilla tuotetta palautusoikeuttaan menettämättä. Palautusoikeus päättyy kun tuote otetaan käyttöön.

Tarkemmin löytyy täältä: Consumer - Return policy
 
Miten tuotakin nyt tulkitaan?
On oikeus kokeilla tuotetta - eli näyttis koneeseen ja peli käyntiin
Ei saa ottaa käyttöön - eli näyttis koneeseen ja peli käyntiin
 
Tuotteen saa ottaa käyttöön lyhytaikaisesti. Hygieniatuotteiden tai kuulokkeiden (jotka menevät korvakäytävään) ottaminen käyttöön kumoaa palautuksen.
 
Miten tuotakin nyt tulkitaan?
On oikeus kokeilla tuotetta - eli näyttis koneeseen ja peli käyntiin
Ei saa ottaa käyttöön - eli näyttis koneeseen ja peli käyntiin

On kyllä mielenkiintoista että mistään ei tunnu löytyvän määritelmää mikä on kokeilun ja käyttöönoton ero. Kuinka monta tuntia pitää pelata että näyttis on otettu kunnolla käyttöön? :confused:
 
On kyllä mielenkiintoista että mistään ei tunnu löytyvän määritelmää mikä on kokeilun ja käyttöönoton ero. Kuinka monta tuntia pitää pelata että näyttis on otettu kunnolla käyttöön? :confused:

Kuluttaja-asiamiehen linjaus 12, verkkokauppa ja etämyynti. Olennaisin boldattuna toisesta lauseesta, tämä on se lähtökohta.
Kannattaa katsoa myös päätös KRIL 1718/32/2009 joka osunee aika lähelle tätä keissiä.

12. Vastuu vastaanotetusta tavarasta ja tavaraan tutustuminen

Kuluttajan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaan takaisin peruuttamistilanteessa. (KSL 6:18)

Kuluttajalla on kuitenkin oikeus avata tai purkaa pakkaus, tarkastaa tavaran ominaisuudet ja toimivuus ja tutustua siihen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen. (HE 157/2013)

Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. (KSL 6:18.2)

Kuluttaja oli asentanut sinetöimättömänä toimitetun CD-kartan GPS-paikantimeen ja koekäyttänyt sitä. Kuluttajariitalautakunta katsoi, että toimenpide oli edellytyksenä sille, että paikantimen toimintaa oli voitu kokeilla, eikä kyse ollut käyttöön ottamisesta. Pelkästään tuotteen pakkauksen purkaminen ei myöskään vaikuttanut peruutusoikeuteen. Kuluttajalla oli peruutusoikeus.
(KRIL 451/36/07)

Kuluttaja ei menettänyt peruuttamisoikeuttaan pelkästään sen vuoksi, että hän oli tarkastanut kaiuttimen ja yrittäessään asentaa kaiuttimen todennut sen olevan epäsopiva hänen autoonsa.
(KRIL 835/36/2009)

Kuluttaja oli asentanut prosessorin tietokoneen osaksi ja koekäyttänyt sitä. Kuluttajariitalautakunta katsoi, että asentaminen ei sellaisenaan osoita, että prosessori olisi otettu kuluttajansuojalain tarkoittamalla tavalla käyttöön vaan oli edellytyksenä sille, että tuotteen toimintaa oli voitu kokeilla. Säännöksen perustelujen mukainen samaan tapaan kokeilu kuin liiketiloissa ei rajoita kokeiluoikeutta niin, ettei sitä olisi lainkaan
(KRIL 1718/32/2009)

Kuluttaja osti verkkokaupasta lampun ja lampunvarjostimen. Hän palautti tuotteet ilman alkuperäispakkausta. Kuluttajariitalautakunta katsoi, että kuluttaja ei ollut menettänyt peruuttamisoikeuttaan, vaikka alkuperäispakkaus oli hävitetty.
(KRIL 4030/36/2010)

Kuluttaja oli ostanut 359 euron arvoisen digikameran ja ottanut sillä neljän päivän aikana 306 kuvaa. Kuluttajalla ei ollut peruutusoikeutta. Arvioinnissa kiinnitettiin huomiota kuvien suureen määrään sekä siihen, että kameraa oli käytetty neljänä päivänä.
(KRIL 2556/36/2009)

Jos kuluttaja kuitenkin ottaa huolenpitovelvoitteensa vastaisesti tavaran käyttöönsä, hän ei menetä peruuttamisoikeutta, mutta vastaa tavaran arvon alentumisesta. Tavaran arvon alentuminen määritellään kohtuuden mukaan. Joidenkin tavaroiden, kuten vaatteiden osalta arvo voi alentua hyvin lyhyen käytön jälkeen olennaisesti. Tietyissä kestokulutushyödykkeissä, kuten uusissa ajoneuvoissa, arvon aleneminen voi käyttöönoton jälkeen olla euromääräisesti huomattava. Jos tavara on tullut sen käyttämisen johdosta myyntikelvottomaksi, kuluttaja vastaa tavarasta sen koko arvolla. (KSL 6:18.2)

Kuluttaja ei vastaa kuitenkaan tavaran arvonalennuksesta, jos elinkeinonharjoittaja ei ole antanut kuluttajalle ennen sopimuksen tekemistä tietoa peruuttamisoikeuden käyttämistä koskevista ehdoista, määräajoista ja menettelyistä. (KSL 6:18.3)

Myyjällä on vaaranvastuu siitä, että tavara tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee ostajasta riippumattomasta syystä joko ennen sen luovutusta kuluttajan hallintaan tai sen jälkeen kun se on luovutettu takaisin myyjän tarjoamalle rahdinkuljettajalle, esimerkiksi jos tavara vaurioituu tai katoaa postissa. (KSL 5:6.1–2 mom)
 
Kuluttaja-asiamiehen linjaus 12, verkkokauppa ja etämyynti. Olennaisin boldattuna toisesta lauseesta, tämä on se lähtökohta.
Kannattaa katsoa myös päätös KRIL 1718/32/2009 joka osunee aika lähelle tätä keissiä.

Niin ei tuossa edelleenkään selvästi rajata missä menee käyttöönoton raja? Ok, eli jos käytän kameraa 4 päivää ja otan yli 300 kuvaa se on ilmeisesti käyttöönottoa. Entä jos olisin käyttänyt sitä 2 päivää? :confused:
Prosessorin tai näytönohjaimen tapauksessa ei tietenkään voi tietää kuinka paljon niitä on käytetty ennen palautusta.
 
Niin ei tuossa edelleenkään selvästi rajata missä menee käyttöönoton raja? Ok, eli jos käytän kameraa 4 päivää ja otan yli 300 kuvaa se on ilmeisesti käyttöönottoa. Entä jos olisin käyttänyt sitä 2 päivää? :confused:
Prosessorin tai näytönohjaimen tapauksessa ei tietenkään voi tietää kuinka paljon niitä on käytetty ennen palautusta.

Eihän kukaan voi tehdä mitään kaiken kattavaa listaa jossa on jokaiselle tuotteelle maailmassa käyttöaika tai -määräraja jonka alla kaikki on kokeilua ja jonka yli menevä on käyttöönottoa. Epäselvissä tilanteissa apua voi kysellä kuluttajaneuvoalta tai asia voidaan ratkaista KRIL:ssa, mutta noista linjauksista nyt saa aika hyvää kuvaa, että esim. näyttiksen tapauksessa sen asentaminen koneeseen ja lyhyt testaus on ok, mutta kymmenen tunnin maratonpelisessio välttämättä ei ole. Kamerakin varmaan olisi määritelty käyttöön otetuksi jos sitä olisi käytetty kaksi päivää, mutta jos sitä olisi käytetty tunti ja sinä aikana räpsitty 100 kuvaa eri asetuksilla niin tämä taas voisi hyvinkin olla vielä kokeilemista.

Kuten tuossakin sanottu, lähtökohta on että kotona voi testata samalla tavalla kuin myymälässä. Kuinka pitkät testisessiot yleensä pääset myymälässä vetämään? Toisella puolella taas asiaa tarkastellaan siltä kannalta, että testausta ei voida kokonaan kieltääkään vaikka normaalisti kyseisen kaltaista tuotetta ei myymälässä välttämättä edes pääsisi testaamaan, kuten prosessoriesimerkissä.
 
Giganttia tulee suosittua monessakin ostossa tuon vaivattomamman palautusmahdollisuuden vuoksi. Onneksi joutunut vain ehkä kerran käyttämään, mutta eipä tarvitsisi jeesustella onko kortti ollut koneessa 2 vai 3 päivää tjsp.
 
Onhan tuo testauksen ja käyttöönoton raja kieltämättä hieman häilyvä ja myös hieman tuotekohtaista. Itse näkisin sen kuitenkin pääpiirteittäin niin että testaukseksi lasketaan jotakuinkin se mitä voit tehdä myymälässäkin, mutta saat vain tehdä sen omissa kotioloissa rauhassa ja lopullisessa käyttöympäristössä. Käyttöönotoksi itse lasken siinä kohtaa kun revitään kaikki suojamuovit irti ja kuljetetaan vaikka kännykkää taskussa mukana jolloin se nuhraantuu ja pölyyntyy. Tai ajetaan polkupyörällä 40km testilenkki jolloin sen laakerit ja muut kuluvat osat ovat jo "käyttöönotettu". Kyllä suurimmassa osassa tuotteita tutustuminen ennen lopullista ostopäätöstä on mahdollista tehdä säilyttäen sen kunto uutta vastaavana (=myyntikuntoinen). Jos et itse tiennyt että 40km jälkeen on pohkeet kipeänä joten pyöräily ei ollutkaan sun juttu, niin ei se mielestäni enää oikeuta palauttaa tuotetta sopimattomana. Jos taas viet sen kotiisi ja rengas ei sovi telineeseen tai huomaatkin että korkeussäädöt eivät riitä, niin siinä kohtaa tottakai puhutaan mielestäni testauksesta.

Pitkältihän nämä jää ostajan moraaliselle vastuulle, koska monet tuntuu tekevän vaikkapa niin että haetaan näytönohjain Gigantista, kokeillaan maksimi ylikellotuskyvyt ja jos ei kellotu hyvin niin palautetaan "testattuna". Nämä tuotteet päätyvät joskus hyllyyn uusien joukkoon ja itse en ainakaan tuollaista tuotetta haluaisi ostaa omakseni enää, millä joku on perseillyt. Varsinkin verkkokaupoista on joskus tullut paketti mikä on selvästi avattu ja uudelleen sinetöity, usein kaikki pakkausmateriaalit ym. on olleet ihan tiptop kunnossa mutta aina käy mielessä että mikähän tämänkin tarina on.

Outletistä välillä on tullut ostettua törkyhalvalla "kerran kokeiltu" tuotteita mistä puuttuu tyyliin jo kaikki johdot, kaikki suojamuovit ja pinnatkin on jo naarmuilla. En ymmärrä miten kaupat viittii tollasta kuraa enää ottaa takaisin edes, ehkä ne on niitä hankalia asiakkaita mistä mielummin pääsee eroon ja hyvittää rahet kuin taistelee asian kanssa. Sinänsä ei pitäisi valittaa kun Outlet-löytöjä noiden takia toisinaan tulee tehtyä, mutta loppuviimein tuollainen perseily näkyy kauppojen kuluttajahinnoissa joita muutenkin nostaa tarpeeksi moni asia jatkuvasti.
 
Näemmä ei kannata odottaa Gigantissa että saa vastaavilla ominaisuksilla varustetun tuotteen hajonneen tilalle, varsinkin jos hajonnut tuote on poistunut myynnistä. Eikä varsinkaan silloin jos olet ostanut tuotteen tarjoushinnalla, niin hyvittävät vain sen tarjoushinnan vaihdossa uuteen tuotteeseen tai tilille.
Ei näköjään kannata ostaa mitään alennusmyynnistä, vaan maksaa täysi hinta tai kärsit nahoissasi jos vastaavaa ei enää ole saatavilla, vaan se on uudempi versio jolloin maksat välirahan tai otat rahat ja kävelet toiseen kauppaan.
 
Niin? Jos tuotetta ei korjata eikä liikkeellä ole antaa tilalle vastaavilla ominaisuuksilla olevaa tuotetta, on hyvitys aina seuraava vaihtoehto. Ja luonnollisesti hyvitetään tuotteen ostosumma.

Sehän olisikin kätevää, että ostat tarjouksessa olevan tuotteen 25 eurolla alkuperäisen hinnan ollessa vaikka 50 euroa ja sitten vaadit hyvitykseksi tuotteen alkuperäistä hintaa etkä sitä, minkä olet itse siitä maksanut... :zoom:
 
Varmaan ajettiin takaa sitä että ei saa vastaavaa tuotetta tilalle, vaan hyvityksen siitä tarjoushinnasta, ja jos haluais vaikka saman vehkeen uudemman version tilalle niin joudut maksamaan täyden erotuksen uuden version ja maksamasi alennushinnan väliltä.

Takuun alainen viallinen tuotehan pitäisi ensisijaisesti korjata tai korvata vastaavalla tuotteella, ja kauppa purkaa vasta jos näistä kumpikaan ei onnistu. Tässä tapauksessa saman tuotteen uudempi versio voisi olla se vastaava tuote, mutta joutuisit maksamaan väliä saadaksesi sen mikäli olet ostanut tuotteen alennuksella etkä täydellä hinnalla. Jos olisit ostanut alun perin täydellä hinnalla, vaikka 50 euroa, etkä alennushinnalla, vaikka 25 euroa, et joutuisi maksamaan väliä saman hintaisesta uudesta versiosta.

Esim. omalla kohdalla monien parjaama Acer on laittanut takuuvaihdokkina ihan huomattavasti uudemman, paremman ja kalliimman koneen tilalle kun vanhaan ei saanut korjausosia. Ei kyselty mitä maksoit tästä kun ostit, vaan laitettiin se mikä nykyisessä line-upissa täytti vähintään ne speksit mitä alkuperäisessä oli.
 
Eikö ne @Junaski suostuneet pyytämään Itäkeskuksen Giganttia lähettämään sulle tismalleen samaa uutta hiirtä tilalle, kerran sieltä tuota löytyy hyllystä? Oletko koittanut saisiko takuuhomman hoidettua suoraan valmistajan kautta?
 
Hiukan ohi aiheen, mutta ei nyt sopivampaa ketjua löytynyt. Emolevy pitäisi laittaa takuuseen tietokonekauppa.fi puljuun. Palautusohjeissa mainitaan, että emo pitää laittaa antistaattiseen pussiin. Roskiinhan se on tietysti mennyt. Alkavatko nillittämään asiasta ja tuohon vedoten eivät huoli emoa takuuseen?
Tuosta putiikista ei tiedä mitä käy. Veli ei saanut uutta emolevyä aikanaan palautettua/takuuseen, vaikka hänelle tullessa se ei toiminut, koska useita socketin pinnejä oli vinossa. Hänen ainut virhe oli ostaa emolevy sieltä.
 
Eikö ne @Junaski suostuneet pyytämään Itäkeskuksen Giganttia lähettämään sulle tismalleen samaa uutta hiirtä tilalle, kerran sieltä tuota löytyy hyllystä? Oletko koittanut saisiko takuuhomman hoidettua suoraan valmistajan kautta?
Joo ei puhettakaan katsoi koneelta että onko tarjolla, ja vastaus oli ei. Eipä tuota enää valmistajan kautta voi hoitaa kun hajonnut hiiri on varmaan gigantin elektroniikkaromussa. You live and you learn niinkuin lontoossa sanotaan. Ei kyllä tee mieli ostaa enää mitään alesta kun ei tiedä saako enää samanlaista tilalle.
 
Hiukan ohi aiheen, mutta ei nyt sopivampaa ketjua löytynyt. Emolevy pitäisi laittaa takuuseen tietokonekauppa.fi puljuun. Palautusohjeissa mainitaan, että emo pitää laittaa antistaattiseen pussiin. Roskiinhan se on tietysti mennyt. Alkavatko nillittämään asiasta ja tuohon vedoten eivät huoli emoa takuuseen?

Taitaa olla jäänteitä menneiltä ajoilta. Varsinkaan halvemmissa emolevyissä ei ole edes uutena antistaattisia pusseja. Ylipäätään suojaukset ovat kehittyneet ja kotielektroniikkaa tietokoneet mukaanlukien on lähes mahdotonta saada sähköpurkauksilla rikki nykyään.
 
Joo ei puhettakaan katsoi koneelta että onko tarjolla, ja vastaus oli ei. Eipä tuota enää valmistajan kautta voi hoitaa kun hajonnut hiiri on varmaan gigantin elektroniikkaromussa. You live and you learn niinkuin lontoossa sanotaan. Ei kyllä tee mieli ostaa enää mitään alesta kun ei tiedä saako enää samanlaista tilalle.

Niin katsoi koneelta, että ei ole keskusvarastolla? Sanoitko heille suoraan, että kun teiltä löytyy tismalleen samaa tuotetta Itäkeskuksen myymälästä niin vaadit uuden postitusta sieltä rahojen palautuksen sijaan? Mikäli ei onnistu niin itse ainakin vaatisin hiirtä takaisin tässä kohtaa ja kokeilisin valmistajaa, ennenkuin suostuisin kauppojen purkuun. Hiirihän on käytännössä sinun omaisuuttasi kunnes hyväksyt kauppojen purun, joten se on Gigantin ongelma mikäli ovat menneet sen hävittämään.

Tuossa "ei tee mieli ostaa mitään alesta" puheessa sen sijaan ei kyllä sinänsä ole mitään järkeä, eihän se alennuksesta ostaminen mitenkään kalliimmaksi tule tai ei aletuotteista rahojaan menetä. Eiköhän se takuuaikana hajoavien yksilöiden määrä ole muutenkin aika pieni niihin kaikkiin alennuksista ostettuihin laitteisiin suhteutettuna. Vähän saa homman kuulostamaan siltä, ikäänkuin olisi ollut fiksumpaa ostaa hiiri normaalihintaan jotta nyt olisi "saanut uuden tilalle". Ei se nyt ihan noinkaan ole, sieltä tulee vain se summa rahaa takaisin mitä aikanaan annettiin..
 
Tuo alehiirihomma, tai se että siinä on nyt ollut joku ongelma, ei kyllä minunkaan järkeeni mahdu.

Ostaa alennushintaisen hiiren -> käyttää sitä -> hiiri hajoaa -> saa rahat takaisin -> ostaa tilalle uuden hiiren normaalihinnalla = tilanne rahallisesti sama kuin jos olisi alun perinkin ostanut normaalihintaisen hiiren ja sen hajottua saanut vastaavanmallisen tilalle. Paitsi että nyt on saanut käyttää sitä alkuperäistä hiirtä jonkin aikaa ja sitten kun ostaa tilalle uuden hiiren, on siinä taas täysi takuu ja se uusi hiirikin uudempaa ja parempaa mallia.

Ja ihan yhtä hyvin olisi voinut käydä niin, että se tarjoushiiri olisikin kestänyt ihan normaalin käyttöiän jolloin olisi ollut hyvä ja erityisen halpa hiiri sitten käytössä.
 
Laitetaas Powerista ja puhelimen palautusoikeudesta negatiivinen palaute tänne. Powerin palautusoikeuksien ehdoissa mainitaan, että palautusoikeus ei koske myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu. Tämän perusteella voisi kuvitella että verkkokaupasta tehdyssä tilauksessa olisi 60 päivän palautusoikeus. Näin kävi:

  • Tee tilaus Powerin verkkokaupasta click and collect -tyyppisenä lähimpään myymälään.
  • Saa viesti, että puhelin on kassalla noudettavana. Mene myymälään, kävele suoraan kassalle, maksa puhelin.
  • Päätä palauttaa puhelin noin 30 päivää oston jälkeen.
  • Myyjä: myymälästä ostetulla puhelimella ei ole palautusoikeutta. Ainoastaan 14 päivän tyytyväisyystakuu.
  • Sano että tilaus on tehty verkkokaupasta ja vain nouto ja maksu oli tehty myymälästä.
  • Myyjä: Ei vaikutusta.
  • Sano että kuluttajaviraston mukaan nettitilaukset on aina etämyyntiä, vaikka nouto ja maksu olisi tehty myymälään.
  • Myyjä: Voin tulostaa palautusehdot.
  • Lähde vittuuntuneena ulos myymälästä.

Power siis tulkitsee ainakin puhelimien osalta click and collect -tilaukset samana kuin ostaisi suoraan myymälästä ilman mitään nettitilausta. Otin myös sähköpostilla yhteyttä Powerin asiakaspalveluun ja he sanoivat että koska maksu on tehty myymälään, pitää palautusasiat hoitaa myymälän kanssa. Kuluttajaviraston kautta tapausta voisi koittaa viedä eteenpäin, mutta koska kyseessä olevan puhelimen hinta ei ole tähtitieteellinen niin en käytä aikaa asiaan tämän enempää.

Sanomattakin selvää, että jatkossa en tule asioimaan Powerissa enää.
 
Laitetaas Powerista ja puhelimen palautusoikeudesta negatiivinen palaute tänne. Powerin palautusoikeuksien ehdoissa mainitaan, että palautusoikeus ei koske myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu. Tämän perusteella voisi kuvitella että verkkokaupasta tehdyssä tilauksessa olisi 60 päivän palautusoikeus. Näin kävi:

  • Tee tilaus Powerin verkkokaupasta click and collect -tyyppisenä lähimpään myymälään.
  • Saa viesti, että puhelin on kassalla noudettavana. Mene myymälään, kävele suoraan kassalle, maksa puhelin.
  • Päätä palauttaa puhelin noin 30 päivää oston jälkeen.
  • Myyjä: myymälästä ostetulla puhelimella ei ole palautusoikeutta. Ainoastaan 14 päivän tyytyväisyystakuu.
  • Sano että tilaus on tehty verkkokaupasta ja vain nouto ja maksu oli tehty myymälästä.
  • Myyjä: Ei vaikutusta.
  • Sano että kuluttajaviraston mukaan nettitilaukset on aina etämyyntiä, vaikka nouto ja maksu olisi tehty myymälään.
  • Myyjä: Voin tulostaa palautusehdot.
  • Lähde vittuuntuneena ulos myymälästä.

Power siis tulkitsee ainakin puhelimien osalta click and collect -tilaukset samana kuin ostaisi suoraan myymälästä ilman mitään nettitilausta. Otin myös sähköpostilla yhteyttä Powerin asiakaspalveluun ja he sanoivat että koska maksu on tehty myymälään, pitää palautusasiat hoitaa myymälän kanssa. Kuluttajaviraston kautta tapausta voisi koittaa viedä eteenpäin, mutta koska kyseessä olevan puhelimen hinta ei ole tähtitieteellinen niin en käytä aikaa asiaan tämän enempää.

Sanomattakin selvää, että jatkossa en tule asioimaan Powerissa enää.
Eniten tuossa ihmetyttää, että huomasit vasta kuukauden jälkeen miten puhelin olikin sinulle väärä. Eihän sitä omaa edes tarvi, jos hakee välillä uutta tilalle kokeiluun.
 
Eniten tuossa ihmetyttää, että huomasit vasta kuukauden jälkeen miten puhelin olikin sinulle väärä. Eihän sitä omaa edes tarvi, jos hakee välillä uutta tilalle kokeiluun.

Tuo ei ollut ollenkaan pointtina postauksessani. Miksi tarjota millekään tuotteelle 60 päivän palautusoikeutta, jos palautuksiin suhtaudutaan tuollaisella asenteella.
 
Tuo ei ollut ollenkaan pointtina postauksessani. Miksi tarjota millekään tuotteelle 60 päivän palautusoikeutta, jos palautuksiin suhtaudutaan tuollaisella asenteella.

Tuon ekan viestin perusteella siellä varmaan onkin käyty aikamoista sisäistä taistelua, varsinkaan jos edes erillisestä aspasta ei voi saada palvelua myymälöiden ohi. Kuulostaa tyypilliseltä "liitytään franchisingiin etujen takia" -skenaariolta. Ota fyysiset tulosteet mukaan näistä verkkokaupan asiakasoikeuksista KKV:n sivuilta ja istu siellä myymälässä niin kauan, että joku suomea ymmärtävä saapuu paikalle.
 
Mitä nyt vähän tutkin tuota @Occelot mainitsemaa tilannetta, niin periaatteessa Powerin ehdoista on tulkittavissa, että Click&Collect tilaukset lasketaan myymäläostoiksi ja 60 päivän palautusoikeus annetaan vain verkko-ostoksille. Näemmä Gigantinkin ehdoista löytyy tälläinen kohta: "Ne toimitustavat, joissa tilaus on noudettava myymälästä, mutta hinta on maksettu verkon välityksellä, lasketaan internet-tilauksiksi, joita sääntelevät kuluttajansuojalaki (20.7.1978/38) ja henkilötietolaki (22.4.1999/523).". Tilanne olisi siis päätynyt samoin myös kilpailijalla. Kyseessä varmaan yleinen käytäntö, että verkkokaupat määrittelevät ostokanavan sen mukaan missä maksu on tapahtunut. Sitä en tiedä onko tällainen tulkinta oikeaoppinen vai ei, kun nuo kaikenmaailman pykälät ovat aina niin tulkinnanvaraisia.

KKV:han siis määrittää etämyynnin näin: "Etämyynti on kaupankäyntiä, jossa ostaja ja myyjä eivät ole samanaikaisesti läsnä. Kauppa ja sitä edeltävä markkinointi tapahtuu kokonaan sähköpostilla, puhelimella tai muilla viestintävälineillä." ja "Tuotteen toimitustavalla ei ole merkitystä. Kyseessä on etämyynti, vaikka toimitustavaksi on sovittu nouto myymälästä, jos itse sopimus on tehty etänä.". Kauppahan ei periaatteessa tässä tapauksessa tapahdu ensimmäisen määritelmän mukaisesti kokonaan etänä, kun itse maksutapahtuma suoritetaan kasvotusten kaupassa. Toisaalta tuo jälkimmäinen määritelmä on tulkinnanvaraisempi. Syntyykö sopimus tuotteen varauksen yhteydessä vai vasta maksettaessa? Hieman kaksijakoinen tilanne minkä olisi pystynyt asiakkaan toimesta välttämään suorittamalla maksun netissä. Huono asiakaskokemushan tuosta jää jokatapauksessa ja kaupatkin saisivat pyrkiä välttämään näitä ilmoittamalla selkeämmin, jos Click&Collectia ei lasketa etämyynniksi.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas Powerista ja puhelimen palautusoikeudesta negatiivinen palaute tänne. Powerin palautusoikeuksien ehdoissa mainitaan, että palautusoikeus ei koske myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu. Tämän perusteella voisi kuvitella että verkkokaupasta tehdyssä tilauksessa olisi 60 päivän palautusoikeus. Näin kävi:

  • Tee tilaus Powerin verkkokaupasta click and collect -tyyppisenä lähimpään myymälään.
  • Saa viesti, että puhelin on kassalla noudettavana. Mene myymälään, kävele suoraan kassalle, maksa puhelin.
  • Päätä palauttaa puhelin noin 30 päivää oston jälkeen.
  • Myyjä: myymälästä ostetulla puhelimella ei ole palautusoikeutta. Ainoastaan 14 päivän tyytyväisyystakuu.
  • Sano että tilaus on tehty verkkokaupasta ja vain nouto ja maksu oli tehty myymälästä.
  • Myyjä: Ei vaikutusta.
  • Sano että kuluttajaviraston mukaan nettitilaukset on aina etämyyntiä, vaikka nouto ja maksu olisi tehty myymälään.
  • Myyjä: Voin tulostaa palautusehdot.
  • Lähde vittuuntuneena ulos myymälästä.

Power siis tulkitsee ainakin puhelimien osalta click and collect -tilaukset samana kuin ostaisi suoraan myymälästä ilman mitään nettitilausta. Otin myös sähköpostilla yhteyttä Powerin asiakaspalveluun ja he sanoivat että koska maksu on tehty myymälään, pitää palautusasiat hoitaa myymälän kanssa. Kuluttajaviraston kautta tapausta voisi koittaa viedä eteenpäin, mutta koska kyseessä olevan puhelimen hinta ei ole tähtitieteellinen niin en käytä aikaa asiaan tämän enempää.

Sanomattakin selvää, että jatkossa en tule asioimaan Powerissa enää.
Itse veisin asian eteenpäin ja se että kyseessä oli halpa tuote jolla ei itselle ole väliä, on tässä asiassa vain etu.
Tällöin Power joutuu käyttämään selvittelyyn Kuluttajaviraston kanssa omaa miestyövoimaa ja kun kerran laki sanoo yhtä ja Power toista. Lienee selviö että Power tuossa toiseksi jää.

Tuolloin seuraava asiakas samassa tilanteessa ei joudu saman asian kanssa ongelmiin, tai sitten virasto antaa seuraavalle asiakkaille nopean vastauksen ja Power joituu myös tämän asiakkaan kohdalla ottamaan puhelimen vastaan ja antamaan siitä rahat takaisin.

Ja tosiaan kun kyseessä ei ole sinulle niin tärkeästä kapineesta, niin se että viekö tämän käsittely 2kk, vuoden vaiko 5 vuotta niin tuskin paljon sinua haittaisi.

Itse ainakin näkisin sen vaivan, että ei ainakaan seuraavat asiakkaat kärsisi asiasta.
 
Ota fyysiset tulosteet mukaan näistä verkkokaupan asiakasoikeuksista KKV:n sivuilta ja istu siellä myymälässä niin kauan, että joku suomea ymmärtävä saapuu paikalle.
Tällöin Power joutuu käyttämään selvittelyyn Kuluttajaviraston kanssa omaa miestyövoimaa ja kun kerran laki sanoo yhtä ja Power toista. Lienee selviö että Power tuossa toiseksi jää.

Tarkensin tuota edeltävää viestiäni. En itseasiassa osaa sanoa, että onko Powerin väärässä oleminen lopulta kumminkaan niin täysi selviö tässä tilanteessa. Kauppa ei ole tapahtunut etämyynnin määritelmän mukaisesti kokonaan etänä vaan se on viety maksutapahtuman yhteydessä loppuun vasta myymälässä. Selvemmät nämä määritelmät kyllä saisivat näissä olla ja en sinänsä yhtään ihmettele, että asiakaskaan ei huomaa ajatella tällaista seikkaa. Eikä tosin kaupoillakaan tunnu olevan sen kummempaa halua tuoda näkyvämmin asiakkaan tietoon, että myymälävaraukset eivät välttämättä olekaan etämyyntiä.

Onhan noi powerin ongelmat jo sitä tasoa, että varmaan seuraavana konkkaan hakeutuva ketju:


En lähtisi tekemään tuon Trustpilotin pohjalta suurempia päätelmiä yrityksistä. Gigantilla on tuolla arvosana 1.3/5, joten se menee varmaan vielä nopeammin nurin? Vastaavasti varmaan foorumin kritisoiduimmalla firmalla CDON:lla on arvosana 4.0/5.
 
Mitä nyt vähän tutkin tuota @Occelot mainitsemaa tilannetta, niin periaatteessa Powerin ehdoista on tulkittavissa, että Click&Collect tilaukset lasketaan myymäläostoiksi ja 60 päivän palautusoikeus annetaan vain verkko-ostoksille. Näemmä Gigantinkin ehdoista löytyy tälläinen kohta: "Ne toimitustavat, joissa tilaus on noudettava myymälästä, mutta hinta on maksettu verkon välityksellä, lasketaan internet-tilauksiksi, joita sääntelevät kuluttajansuojalaki (20.7.1978/38) ja henkilötietolaki (22.4.1999/523).". Tilanne olisi siis päätynyt samoin myös kilpailijalla. Kyseessä varmaan yleinen käytäntö, että verkkokaupat määrittelevät ostokanavan sen mukaan missä maksu on tapahtunut. Sitä en tiedä onko tällainen tulkinta oikeaoppinen vai ei, kun nuo kaikenmaailman pykälät ovat aina niin tulkinnanvaraisia.

KKV:han siis määrittää etämyynnin näin: "Etämyynti on kaupankäyntiä, jossa ostaja ja myyjä eivät ole samanaikaisesti läsnä. Kauppa ja sitä edeltävä markkinointi tapahtuu kokonaan sähköpostilla, puhelimella tai muilla viestintävälineillä." ja "Tuotteen toimitustavalla ei ole merkitystä. Kyseessä on etämyynti, vaikka toimitustavaksi on sovittu nouto myymälästä, jos itse sopimus on tehty etänä.". Kauppahan ei periaatteessa tässä tapauksessa tapahdu ensimmäisen määritelmän mukaisesti kokonaan etänä, kun itse maksutapahtuma suoritetaan kasvotusten kaupassa. Toisaalta tuo jälkimmäinen määritelmä on tulkinnanvaraisempi. Syntyykö sopimus tuotteen varauksen yhteydessä vai vasta maksettaessa? Hieman kaksijakoinen tilanne minkä olisi pystynyt asiakkaan toimesta välttämään suorittamalla maksun netissä. Huono asiakaskokemushan tuosta jää jokatapauksessa ja kaupatkin saisivat pyrkiä välttämään näitä ilmoittamalla selkeämmin, jos Click&Collectia ei lasketa etämyynniksi.

Hyvin bongattu Gigantin ehdoista maksamiseen liittyvä kohta. Powerin ehdoista en huomannut vastaavanlaista mainintaa. Taidan laittaa Kuluttajaneuvontaan tiedustelun onko asiasta ennakkotapausta tai mikä heidän tulkinta maksutavan/paikan vaikutuksesta on.
 
Mitä nyt vähän tutkin tuota @Occelot mainitsemaa tilannetta, niin periaatteessa Powerin ehdoista on tulkittavissa, että Click&Collect tilaukset lasketaan myymäläostoiksi ja 60 päivän palautusoikeus annetaan vain verkko-ostoksille. Näemmä Gigantinkin ehdoista löytyy tälläinen kohta: "Ne toimitustavat, joissa tilaus on noudettava myymälästä, mutta hinta on maksettu verkon välityksellä, lasketaan internet-tilauksiksi, joita sääntelevät kuluttajansuojalaki (20.7.1978/38) ja henkilötietolaki (22.4.1999/523).". Tilanne olisi siis päätynyt samoin myös kilpailijalla. Kyseessä varmaan yleinen käytäntö, että verkkokaupat määrittelevät ostokanavan sen mukaan missä maksu on tapahtunut. Sitä en tiedä onko tällainen tulkinta oikeaoppinen vai ei, kun nuo kaikenmaailman pykälät ovat aina niin tulkinnanvaraisia.

KKV:han siis määrittää etämyynnin näin: "Etämyynti on kaupankäyntiä, jossa ostaja ja myyjä eivät ole samanaikaisesti läsnä. Kauppa ja sitä edeltävä markkinointi tapahtuu kokonaan sähköpostilla, puhelimella tai muilla viestintävälineillä." ja "Tuotteen toimitustavalla ei ole merkitystä. Kyseessä on etämyynti, vaikka toimitustavaksi on sovittu nouto myymälästä, jos itse sopimus on tehty etänä.". Kauppahan ei periaatteessa tässä tapauksessa tapahdu ensimmäisen määritelmän mukaisesti kokonaan etänä, kun itse maksutapahtuma suoritetaan kasvotusten kaupassa. Toisaalta tuo jälkimmäinen määritelmä on tulkinnanvaraisempi. Syntyykö sopimus tuotteen varauksen yhteydessä vai vasta maksettaessa? Hieman kaksijakoinen tilanne minkä olisi pystynyt asiakkaan toimesta välttämään suorittamalla maksun netissä. Huono asiakaskokemushan tuosta jää jokatapauksessa ja kaupatkin saisivat pyrkiä välttämään näitä ilmoittamalla selkeämmin, jos Click&Collectia ei lasketa etämyynniksi.

KKV:n sivuilla sanotaan
Esimerkiksi pelkkä puhelimitse tehty ajanvaraus hammaslääkärille tai kampaajalle tai liikkeestä ostettavan tavaran varaaminen verkkosivuilla ei merkitse sopimuksen syntymistä etäviestimellä.
Silti tässä Powerin tapauksessa kysymys on huonosti muotoilluista palautusehdoista. Yleensä kai on ollut tapana tulkita epäselvät tapaukset kuluttajan eduksi.
 
Hyvin bongattu Gigantin ehdoista maksamiseen liittyvä kohta. Powerin ehdoista en huomannut vastaavanlaista mainintaa. Taidan laittaa Kuluttajaneuvontaan tiedustelun onko asiasta ennakkotapausta tai mikä heidän tulkinta maksutavan/paikan vaikutuksesta on.

Nopealla vilkaisulla Gigantin toimitusehdot ovat selkeämmin ja paremmin ilmaistu. Powerin osalta toimitusehdot ovat melko lyhyet ja tulkinnanvaraiset. Periaatteessa tuolla Powerin toimitusehdoissa tämän kohdan voisi tulkita niin, että C&C ei ole heidän mielestään verkko-ostos: "Click&Collect -varaukset ovat varauksia myymälän varastossa tai keskusvarastossa olevasta tuotteesta ja ostos tapahtuu asiakkaan valitsemasta myymälästä, kun asiakas on saanut myymälästä viestin tulla noutamaan varauksensa." Lähinnä siksi, että tuossa he puhuvat C&C:n kohdalla myymäläostoksesta kun taas myöhemmin verkko-ostoksista sanotaan näin: "60 päivän palautus- ja vaihto-oikeus koskee kaikkia power.fi-nettikaupasta ostettuja tuotteita.". Selkeämmin tuon saisi jokatapauksessa ilmaista. Tuota C&C tulkintaa kuitenkin kysellään aika ajoin, joten selkeää tuo homma ei kuluttajien mielestä ole.

Periaatteessa kuitenkin kaupan näkökulmasta tuo C&C vastaa pitkälti sitä, että asiakas tekee ostoksen myymälässä. Nuo varataan kaupan saldoilta ja joku käväisee ottamassa sen tuotteen asiakkaalle sivuun hyllystä/varastosta. Lisäksi maksu menee myymälälle. Jos maksaa verkossa ja valitsee toimituksen myymälään niin maksu menee oletettavasti "keskusvarastolle" ja tuote myös toimitetaan sieltä myymälään. Sinänsä siis koko taustaprosessi on erilainen vaikka asiakkaalle ei välttämättä näy muuta eroa kuin maksutapa. Tämä ei tietysti ole mitään sellaista mikä kuuluisi asiakkaalle ajateltavaksi. Voisi kuitenkin sanoa, että käytännössä Power ja Gigantti ovat nyt itse aiheuttaneet nämä palautustilanteiden ongelmat ja epäselvyydet. Aiemmin kaikkiin ostokanaviin päti tismalleen samat ehdot, jolloin näissä ei voinut olla epäselvyyttä. Tätä ehtojen identtisyyttä mainostettiin pitkään myös erittäin näkyvästi mutta myymälän palautusehtojen karsiminen toteutettiin hiljaisuudessa. Eihän kukaan tietenkään mainosta huonontavansa niitä ehtojaan. En yhtään ihmettelisi vaikka monella olisi mennyt täysin ohi tuo myymäläostosten palautusehtojen muutos ja asia ilmenee sitten vasta kantapään kautta.

EDIT:
KKV:n sivuilla sanotaan

Silti tässä Powerin tapauksessa kysymys on huonosti muotoilluista palautusehdoista. Yleensä kai on ollut tapana tulkita epäselvät tapaukset kuluttajan eduksi.

Katsos perhana, johonkin oli haudattu tuollainenkin esimerkki. Siinähän se heidän tulkintansa sitten tulikin selkeästi. Olisihan se liikaa vaadittu myös KKV:lta, että nuo eri aihepiirien tiivistykset sisältäisivät samat esimerkit kuin nuo täysimääräiset linjaukset. Niitä esimerkkejä ei näissä lopulta ihan hirveän montaa kuitenkaan ole, joten tarvetta karsimiseen ei pitäisi olla. Itse otin nuo lainaukseni etämyynnin määritelmän selittävältä sivulta ja siellä oli vain alkuosa tuosta lainaamastasi esimerkistä. Verkkokauppa, posti- ja puhelinmyynti ovat etämyyntiä
 
Viimeksi muokattu:
Huhhu. Yleisesti ottaen uskaltaisitteko kaiken tuon "rantin" jälkeen ostaa netistä yli tonnin näyttöä POWER-verkkokaupasta? Pikselivikaisuus/valovuoto/flickering ongelmat ottaen huomioon palautuksineen, onko worth? Power on myös täällä fyysisesti samalla paikkakunnallakin, mutta ajattelin tilata verkkokaupasta jos uskallan kaiken Power-rantin jälkeen :D
 
Gigantista lahjakortin palautus?


Tein tilauksen johon käytin lahjakortin ja maksutapa on klarnan osamaksu loppusummalle. Miten tässä käy jos otankin yhteyttä ja haluan perua tilauksen?
 
Gigantista hintaan X ostetulla näytöllä palautusaikaa jäljellä, tänään alkaa myynti hintaan X-100€. Hyvittävätkö erotuksen helpommin kuin tilaamalla uusi näyttö ja palauttamalla aiemmin ostettu?
 
Gigantista hintaan X ostetulla näytöllä palautusaikaa jäljellä, tänään alkaa myynti hintaan X-100€. Hyvittävätkö erotuksen helpommin kuin tilaamalla uusi näyttö ja palauttamalla aiemmin ostettu?
Sen kun marssit kuitin kanssa myymälään, niin sulle hyvitetään toi erotus. Jos maksoit kortilla, niin kannattaa ottaa sama kortti mukaan, tai sitten tilinumero.
 
Sen kun marssit kuitin kanssa myymälään, niin sulle hyvitetään toi erotus. Jos maksoit kortilla, niin kannattaa ottaa sama kortti mukaan, tai sitten tilinumero.
Kiitos, tosin tuo nyt tarjoukseen tuleva on "Rajoitettu erä, vain netistä", että sitten on varmaan turha mennä itkemään, jos loppuvat heti, eikä itsellä ole alehintaan tilausta sisässä.
 
Kiitos, tosin tuo nyt tarjoukseen tuleva on "Rajoitettu erä, vain netistä", että sitten on varmaan turha mennä itkemään, jos loppuvat heti, eikä itsellä ole alehintaan tilausta sisässä.
Hieman kimurantimpi tilanne tuo, jos varma haluaa olla, niin tilaat näytön netistä myymälään toimitettuna, ja perut tilauksen samalla kun haet hyvityksen. Tällöin ei tarvitse kuskailla näyttöä edes takaisin.

e. Toki tällöin rahat ovat muutaman päivän jumissa Gigantilla (palautuksissa kestää aina muutama arkipäivä, ellei tähän ole tullut muutosta), ellei ota laskulla.
 
Hieman kimurantimpi tilanne tuo, jos varma haluaa olla, niin tilaat näytön netistä myymälään toimitettuna, ja perut tilauksen samalla kun haet hyvityksen. Tällöin ei tarvitse kuskailla näyttöä edes takaisin.
Joo, tuolla tavalla sitä kannattanee yrittää. Prosentuaalisesti tuo alennus on sen verran pieni, että virheetöntä näyttöä ei viitsisi ruveta vaihtamaan toiseen yksilöön. Mutta toki tuo 100€ kelpaa, jos sen saa pelkkää pankkikorttia roudaamalla.
 
Joo, tuolla tavalla sitä kannattanee yrittää. Prosentuaalisesti tuo alennus on sen verran pieni, että virheetöntä näyttöä ei viitsisi ruveta vaihtamaan toiseen yksilöön. Mutta toki tuo 100€ kelpaa, jos sen saa pelkkää pankkikorttia roudaamalla.
Vaihtaahan sitä ei tarvitse, kyllä sen hyvityksen saa, jos on toinen näyttö tulossa.
 
Vaihtaahan sitä ei tarvitse, kyllä sen hyvityksen saa, jos on toinen näyttö tulossa.
Sitä tarkoitinkin, että siinä tapauksessa tuohon puljaamiseen kannattaa ryhtyä, jos homma hoituu pelkän pankkikortin roudaamisella. Mutta näytön vaihtorumbaan lähteminen ei oikein houkuttele tuolla hintaerolla.

EDIT: chatin kautta ei irronnut muuta kuin 100€ arvokoodi, jonka voi käytttää Gigantin verkkokaupassa tai kivijalassa seuraavien 3 vuoden aikana. Menkööt nyt noin, ettei tarvi lähteä paikanpäällä käymään
 
Viimeksi muokattu:
Gigantista lahjakortin palautus?


Tein tilauksen johon käytin lahjakortin ja maksutapa on klarnan osamaksu loppusummalle. Miten tässä käy jos otankin yhteyttä ja haluan perua tilauksen?
Todennäköisesti lahjakortin arvo palautetaan....lahjakorttina.
 
Joo näin se meni omassa tapauksessa

Tuliko sulle postitse ihan se lahjakortti sitten takasin? vai tuleeko ne sähköisinä myös, että näkyy se pitkä numerolitannia ja 3 numeroinen cvc-koodi?

Kun joskus muista saaneeni arvokoodin ja se toimii vain kivijalkaliikkeessä.
 
Tuliko sulle postitse ihan se lahjakortti sitten takasin? vai tuleeko ne sähköisinä myös, että näkyy se pitkä numerolitannia ja 3 numeroinen cvc-koodi?

Kun joskus muista saaneeni arvokoodin ja se toimii vain kivijalkaliikkeessä.
Myymälästä antoivat suoraan lahjakortin, sillä olis saanu sit ostettua sieltä tai netistä tavaraa.
 
Entä jos 65" tuumaisen töllön pakkaus poissa ja mieli muuttuu verkkokauppa.comin ostoksen suhteen kuukauden sisään?
Yritin etsiä heidän sivuiltaan asiasta, toki postitus menee vaikeaksi kun pakkaus puuttuu.

Siltä varalta mietin jos joku vielä parempi tarjous kk sisään ja vaihto kiinnostaisi :)


Edit: Olikin siellä että asiakkan velvoite säilyttää pakkausmateriaalit sen varalta.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom