Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Tuo ei ollut ollenkaan pointtina postauksessani. Miksi tarjota millekään tuotteelle 60 päivän palautusoikeutta, jos palautuksiin suhtaudutaan tuollaisella asenteella.

Tuon ekan viestin perusteella siellä varmaan onkin käyty aikamoista sisäistä taistelua, varsinkaan jos edes erillisestä aspasta ei voi saada palvelua myymälöiden ohi. Kuulostaa tyypilliseltä "liitytään franchisingiin etujen takia" -skenaariolta. Ota fyysiset tulosteet mukaan näistä verkkokaupan asiakasoikeuksista KKV:n sivuilta ja istu siellä myymälässä niin kauan, että joku suomea ymmärtävä saapuu paikalle.
 
Mitä nyt vähän tutkin tuota @Occelot mainitsemaa tilannetta, niin periaatteessa Powerin ehdoista on tulkittavissa, että Click&Collect tilaukset lasketaan myymäläostoiksi ja 60 päivän palautusoikeus annetaan vain verkko-ostoksille. Näemmä Gigantinkin ehdoista löytyy tälläinen kohta: "Ne toimitustavat, joissa tilaus on noudettava myymälästä, mutta hinta on maksettu verkon välityksellä, lasketaan internet-tilauksiksi, joita sääntelevät kuluttajansuojalaki (20.7.1978/38) ja henkilötietolaki (22.4.1999/523).". Tilanne olisi siis päätynyt samoin myös kilpailijalla. Kyseessä varmaan yleinen käytäntö, että verkkokaupat määrittelevät ostokanavan sen mukaan missä maksu on tapahtunut. Sitä en tiedä onko tällainen tulkinta oikeaoppinen vai ei, kun nuo kaikenmaailman pykälät ovat aina niin tulkinnanvaraisia.

KKV:han siis määrittää etämyynnin näin: "Etämyynti on kaupankäyntiä, jossa ostaja ja myyjä eivät ole samanaikaisesti läsnä. Kauppa ja sitä edeltävä markkinointi tapahtuu kokonaan sähköpostilla, puhelimella tai muilla viestintävälineillä." ja "Tuotteen toimitustavalla ei ole merkitystä. Kyseessä on etämyynti, vaikka toimitustavaksi on sovittu nouto myymälästä, jos itse sopimus on tehty etänä.". Kauppahan ei periaatteessa tässä tapauksessa tapahdu ensimmäisen määritelmän mukaisesti kokonaan etänä, kun itse maksutapahtuma suoritetaan kasvotusten kaupassa. Toisaalta tuo jälkimmäinen määritelmä on tulkinnanvaraisempi. Syntyykö sopimus tuotteen varauksen yhteydessä vai vasta maksettaessa? Hieman kaksijakoinen tilanne minkä olisi pystynyt asiakkaan toimesta välttämään suorittamalla maksun netissä. Huono asiakaskokemushan tuosta jää jokatapauksessa ja kaupatkin saisivat pyrkiä välttämään näitä ilmoittamalla selkeämmin, jos Click&Collectia ei lasketa etämyynniksi.
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaas Powerista ja puhelimen palautusoikeudesta negatiivinen palaute tänne. Powerin palautusoikeuksien ehdoissa mainitaan, että palautusoikeus ei koske myymälästä ostettua puhelinta, jonka pakkaus on avattu. Tämän perusteella voisi kuvitella että verkkokaupasta tehdyssä tilauksessa olisi 60 päivän palautusoikeus. Näin kävi:

  • Tee tilaus Powerin verkkokaupasta click and collect -tyyppisenä lähimpään myymälään.
  • Saa viesti, että puhelin on kassalla noudettavana. Mene myymälään, kävele suoraan kassalle, maksa puhelin.
  • Päätä palauttaa puhelin noin 30 päivää oston jälkeen.
  • Myyjä: myymälästä ostetulla puhelimella ei ole palautusoikeutta. Ainoastaan 14 päivän tyytyväisyystakuu.
  • Sano että tilaus on tehty verkkokaupasta ja vain nouto ja maksu oli tehty myymälästä.
  • Myyjä: Ei vaikutusta.
  • Sano että kuluttajaviraston mukaan nettitilaukset on aina etämyyntiä, vaikka nouto ja maksu olisi tehty myymälään.
  • Myyjä: Voin tulostaa palautusehdot.
  • Lähde vittuuntuneena ulos myymälästä.

Power siis tulkitsee ainakin puhelimien osalta click and collect -tilaukset samana kuin ostaisi suoraan myymälästä ilman mitään nettitilausta. Otin myös sähköpostilla yhteyttä Powerin asiakaspalveluun ja he sanoivat että koska maksu on tehty myymälään, pitää palautusasiat hoitaa myymälän kanssa. Kuluttajaviraston kautta tapausta voisi koittaa viedä eteenpäin, mutta koska kyseessä olevan puhelimen hinta ei ole tähtitieteellinen niin en käytä aikaa asiaan tämän enempää.

Sanomattakin selvää, että jatkossa en tule asioimaan Powerissa enää.
Itse veisin asian eteenpäin ja se että kyseessä oli halpa tuote jolla ei itselle ole väliä, on tässä asiassa vain etu.
Tällöin Power joutuu käyttämään selvittelyyn Kuluttajaviraston kanssa omaa miestyövoimaa ja kun kerran laki sanoo yhtä ja Power toista. Lienee selviö että Power tuossa toiseksi jää.

Tuolloin seuraava asiakas samassa tilanteessa ei joudu saman asian kanssa ongelmiin, tai sitten virasto antaa seuraavalle asiakkaille nopean vastauksen ja Power joituu myös tämän asiakkaan kohdalla ottamaan puhelimen vastaan ja antamaan siitä rahat takaisin.

Ja tosiaan kun kyseessä ei ole sinulle niin tärkeästä kapineesta, niin se että viekö tämän käsittely 2kk, vuoden vaiko 5 vuotta niin tuskin paljon sinua haittaisi.

Itse ainakin näkisin sen vaivan, että ei ainakaan seuraavat asiakkaat kärsisi asiasta.
 
Ota fyysiset tulosteet mukaan näistä verkkokaupan asiakasoikeuksista KKV:n sivuilta ja istu siellä myymälässä niin kauan, että joku suomea ymmärtävä saapuu paikalle.
Tällöin Power joutuu käyttämään selvittelyyn Kuluttajaviraston kanssa omaa miestyövoimaa ja kun kerran laki sanoo yhtä ja Power toista. Lienee selviö että Power tuossa toiseksi jää.

Tarkensin tuota edeltävää viestiäni. En itseasiassa osaa sanoa, että onko Powerin väärässä oleminen lopulta kumminkaan niin täysi selviö tässä tilanteessa. Kauppa ei ole tapahtunut etämyynnin määritelmän mukaisesti kokonaan etänä vaan se on viety maksutapahtuman yhteydessä loppuun vasta myymälässä. Selvemmät nämä määritelmät kyllä saisivat näissä olla ja en sinänsä yhtään ihmettele, että asiakaskaan ei huomaa ajatella tällaista seikkaa. Eikä tosin kaupoillakaan tunnu olevan sen kummempaa halua tuoda näkyvämmin asiakkaan tietoon, että myymälävaraukset eivät välttämättä olekaan etämyyntiä.

Onhan noi powerin ongelmat jo sitä tasoa, että varmaan seuraavana konkkaan hakeutuva ketju:


En lähtisi tekemään tuon Trustpilotin pohjalta suurempia päätelmiä yrityksistä. Gigantilla on tuolla arvosana 1.3/5, joten se menee varmaan vielä nopeammin nurin? Vastaavasti varmaan foorumin kritisoiduimmalla firmalla CDON:lla on arvosana 4.0/5.
 
Mitä nyt vähän tutkin tuota @Occelot mainitsemaa tilannetta, niin periaatteessa Powerin ehdoista on tulkittavissa, että Click&Collect tilaukset lasketaan myymäläostoiksi ja 60 päivän palautusoikeus annetaan vain verkko-ostoksille. Näemmä Gigantinkin ehdoista löytyy tälläinen kohta: "Ne toimitustavat, joissa tilaus on noudettava myymälästä, mutta hinta on maksettu verkon välityksellä, lasketaan internet-tilauksiksi, joita sääntelevät kuluttajansuojalaki (20.7.1978/38) ja henkilötietolaki (22.4.1999/523).". Tilanne olisi siis päätynyt samoin myös kilpailijalla. Kyseessä varmaan yleinen käytäntö, että verkkokaupat määrittelevät ostokanavan sen mukaan missä maksu on tapahtunut. Sitä en tiedä onko tällainen tulkinta oikeaoppinen vai ei, kun nuo kaikenmaailman pykälät ovat aina niin tulkinnanvaraisia.

KKV:han siis määrittää etämyynnin näin: "Etämyynti on kaupankäyntiä, jossa ostaja ja myyjä eivät ole samanaikaisesti läsnä. Kauppa ja sitä edeltävä markkinointi tapahtuu kokonaan sähköpostilla, puhelimella tai muilla viestintävälineillä." ja "Tuotteen toimitustavalla ei ole merkitystä. Kyseessä on etämyynti, vaikka toimitustavaksi on sovittu nouto myymälästä, jos itse sopimus on tehty etänä.". Kauppahan ei periaatteessa tässä tapauksessa tapahdu ensimmäisen määritelmän mukaisesti kokonaan etänä, kun itse maksutapahtuma suoritetaan kasvotusten kaupassa. Toisaalta tuo jälkimmäinen määritelmä on tulkinnanvaraisempi. Syntyykö sopimus tuotteen varauksen yhteydessä vai vasta maksettaessa? Hieman kaksijakoinen tilanne minkä olisi pystynyt asiakkaan toimesta välttämään suorittamalla maksun netissä. Huono asiakaskokemushan tuosta jää jokatapauksessa ja kaupatkin saisivat pyrkiä välttämään näitä ilmoittamalla selkeämmin, jos Click&Collectia ei lasketa etämyynniksi.

Hyvin bongattu Gigantin ehdoista maksamiseen liittyvä kohta. Powerin ehdoista en huomannut vastaavanlaista mainintaa. Taidan laittaa Kuluttajaneuvontaan tiedustelun onko asiasta ennakkotapausta tai mikä heidän tulkinta maksutavan/paikan vaikutuksesta on.
 
Mitä nyt vähän tutkin tuota @Occelot mainitsemaa tilannetta, niin periaatteessa Powerin ehdoista on tulkittavissa, että Click&Collect tilaukset lasketaan myymäläostoiksi ja 60 päivän palautusoikeus annetaan vain verkko-ostoksille. Näemmä Gigantinkin ehdoista löytyy tälläinen kohta: "Ne toimitustavat, joissa tilaus on noudettava myymälästä, mutta hinta on maksettu verkon välityksellä, lasketaan internet-tilauksiksi, joita sääntelevät kuluttajansuojalaki (20.7.1978/38) ja henkilötietolaki (22.4.1999/523).". Tilanne olisi siis päätynyt samoin myös kilpailijalla. Kyseessä varmaan yleinen käytäntö, että verkkokaupat määrittelevät ostokanavan sen mukaan missä maksu on tapahtunut. Sitä en tiedä onko tällainen tulkinta oikeaoppinen vai ei, kun nuo kaikenmaailman pykälät ovat aina niin tulkinnanvaraisia.

KKV:han siis määrittää etämyynnin näin: "Etämyynti on kaupankäyntiä, jossa ostaja ja myyjä eivät ole samanaikaisesti läsnä. Kauppa ja sitä edeltävä markkinointi tapahtuu kokonaan sähköpostilla, puhelimella tai muilla viestintävälineillä." ja "Tuotteen toimitustavalla ei ole merkitystä. Kyseessä on etämyynti, vaikka toimitustavaksi on sovittu nouto myymälästä, jos itse sopimus on tehty etänä.". Kauppahan ei periaatteessa tässä tapauksessa tapahdu ensimmäisen määritelmän mukaisesti kokonaan etänä, kun itse maksutapahtuma suoritetaan kasvotusten kaupassa. Toisaalta tuo jälkimmäinen määritelmä on tulkinnanvaraisempi. Syntyykö sopimus tuotteen varauksen yhteydessä vai vasta maksettaessa? Hieman kaksijakoinen tilanne minkä olisi pystynyt asiakkaan toimesta välttämään suorittamalla maksun netissä. Huono asiakaskokemushan tuosta jää jokatapauksessa ja kaupatkin saisivat pyrkiä välttämään näitä ilmoittamalla selkeämmin, jos Click&Collectia ei lasketa etämyynniksi.

KKV:n sivuilla sanotaan
Esimerkiksi pelkkä puhelimitse tehty ajanvaraus hammaslääkärille tai kampaajalle tai liikkeestä ostettavan tavaran varaaminen verkkosivuilla ei merkitse sopimuksen syntymistä etäviestimellä.
Silti tässä Powerin tapauksessa kysymys on huonosti muotoilluista palautusehdoista. Yleensä kai on ollut tapana tulkita epäselvät tapaukset kuluttajan eduksi.
 
Hyvin bongattu Gigantin ehdoista maksamiseen liittyvä kohta. Powerin ehdoista en huomannut vastaavanlaista mainintaa. Taidan laittaa Kuluttajaneuvontaan tiedustelun onko asiasta ennakkotapausta tai mikä heidän tulkinta maksutavan/paikan vaikutuksesta on.

Nopealla vilkaisulla Gigantin toimitusehdot ovat selkeämmin ja paremmin ilmaistu. Powerin osalta toimitusehdot ovat melko lyhyet ja tulkinnanvaraiset. Periaatteessa tuolla Powerin toimitusehdoissa tämän kohdan voisi tulkita niin, että C&C ei ole heidän mielestään verkko-ostos: "Click&Collect -varaukset ovat varauksia myymälän varastossa tai keskusvarastossa olevasta tuotteesta ja ostos tapahtuu asiakkaan valitsemasta myymälästä, kun asiakas on saanut myymälästä viestin tulla noutamaan varauksensa." Lähinnä siksi, että tuossa he puhuvat C&C:n kohdalla myymäläostoksesta kun taas myöhemmin verkko-ostoksista sanotaan näin: "60 päivän palautus- ja vaihto-oikeus koskee kaikkia power.fi-nettikaupasta ostettuja tuotteita.". Selkeämmin tuon saisi jokatapauksessa ilmaista. Tuota C&C tulkintaa kuitenkin kysellään aika ajoin, joten selkeää tuo homma ei kuluttajien mielestä ole.

Periaatteessa kuitenkin kaupan näkökulmasta tuo C&C vastaa pitkälti sitä, että asiakas tekee ostoksen myymälässä. Nuo varataan kaupan saldoilta ja joku käväisee ottamassa sen tuotteen asiakkaalle sivuun hyllystä/varastosta. Lisäksi maksu menee myymälälle. Jos maksaa verkossa ja valitsee toimituksen myymälään niin maksu menee oletettavasti "keskusvarastolle" ja tuote myös toimitetaan sieltä myymälään. Sinänsä siis koko taustaprosessi on erilainen vaikka asiakkaalle ei välttämättä näy muuta eroa kuin maksutapa. Tämä ei tietysti ole mitään sellaista mikä kuuluisi asiakkaalle ajateltavaksi. Voisi kuitenkin sanoa, että käytännössä Power ja Gigantti ovat nyt itse aiheuttaneet nämä palautustilanteiden ongelmat ja epäselvyydet. Aiemmin kaikkiin ostokanaviin päti tismalleen samat ehdot, jolloin näissä ei voinut olla epäselvyyttä. Tätä ehtojen identtisyyttä mainostettiin pitkään myös erittäin näkyvästi mutta myymälän palautusehtojen karsiminen toteutettiin hiljaisuudessa. Eihän kukaan tietenkään mainosta huonontavansa niitä ehtojaan. En yhtään ihmettelisi vaikka monella olisi mennyt täysin ohi tuo myymäläostosten palautusehtojen muutos ja asia ilmenee sitten vasta kantapään kautta.

EDIT:
KKV:n sivuilla sanotaan

Silti tässä Powerin tapauksessa kysymys on huonosti muotoilluista palautusehdoista. Yleensä kai on ollut tapana tulkita epäselvät tapaukset kuluttajan eduksi.

Katsos perhana, johonkin oli haudattu tuollainenkin esimerkki. Siinähän se heidän tulkintansa sitten tulikin selkeästi. Olisihan se liikaa vaadittu myös KKV:lta, että nuo eri aihepiirien tiivistykset sisältäisivät samat esimerkit kuin nuo täysimääräiset linjaukset. Niitä esimerkkejä ei näissä lopulta ihan hirveän montaa kuitenkaan ole, joten tarvetta karsimiseen ei pitäisi olla. Itse otin nuo lainaukseni etämyynnin määritelmän selittävältä sivulta ja siellä oli vain alkuosa tuosta lainaamastasi esimerkistä. Verkkokauppa, posti- ja puhelinmyynti ovat etämyyntiä
 
Viimeksi muokattu:
Huhhu. Yleisesti ottaen uskaltaisitteko kaiken tuon "rantin" jälkeen ostaa netistä yli tonnin näyttöä POWER-verkkokaupasta? Pikselivikaisuus/valovuoto/flickering ongelmat ottaen huomioon palautuksineen, onko worth? Power on myös täällä fyysisesti samalla paikkakunnallakin, mutta ajattelin tilata verkkokaupasta jos uskallan kaiken Power-rantin jälkeen :D
 
Gigantista lahjakortin palautus?


Tein tilauksen johon käytin lahjakortin ja maksutapa on klarnan osamaksu loppusummalle. Miten tässä käy jos otankin yhteyttä ja haluan perua tilauksen?
 
Gigantista hintaan X ostetulla näytöllä palautusaikaa jäljellä, tänään alkaa myynti hintaan X-100€. Hyvittävätkö erotuksen helpommin kuin tilaamalla uusi näyttö ja palauttamalla aiemmin ostettu?
 
Gigantista hintaan X ostetulla näytöllä palautusaikaa jäljellä, tänään alkaa myynti hintaan X-100€. Hyvittävätkö erotuksen helpommin kuin tilaamalla uusi näyttö ja palauttamalla aiemmin ostettu?
Sen kun marssit kuitin kanssa myymälään, niin sulle hyvitetään toi erotus. Jos maksoit kortilla, niin kannattaa ottaa sama kortti mukaan, tai sitten tilinumero.
 
Sen kun marssit kuitin kanssa myymälään, niin sulle hyvitetään toi erotus. Jos maksoit kortilla, niin kannattaa ottaa sama kortti mukaan, tai sitten tilinumero.
Kiitos, tosin tuo nyt tarjoukseen tuleva on "Rajoitettu erä, vain netistä", että sitten on varmaan turha mennä itkemään, jos loppuvat heti, eikä itsellä ole alehintaan tilausta sisässä.
 
Kiitos, tosin tuo nyt tarjoukseen tuleva on "Rajoitettu erä, vain netistä", että sitten on varmaan turha mennä itkemään, jos loppuvat heti, eikä itsellä ole alehintaan tilausta sisässä.
Hieman kimurantimpi tilanne tuo, jos varma haluaa olla, niin tilaat näytön netistä myymälään toimitettuna, ja perut tilauksen samalla kun haet hyvityksen. Tällöin ei tarvitse kuskailla näyttöä edes takaisin.

e. Toki tällöin rahat ovat muutaman päivän jumissa Gigantilla (palautuksissa kestää aina muutama arkipäivä, ellei tähän ole tullut muutosta), ellei ota laskulla.
 
Hieman kimurantimpi tilanne tuo, jos varma haluaa olla, niin tilaat näytön netistä myymälään toimitettuna, ja perut tilauksen samalla kun haet hyvityksen. Tällöin ei tarvitse kuskailla näyttöä edes takaisin.
Joo, tuolla tavalla sitä kannattanee yrittää. Prosentuaalisesti tuo alennus on sen verran pieni, että virheetöntä näyttöä ei viitsisi ruveta vaihtamaan toiseen yksilöön. Mutta toki tuo 100€ kelpaa, jos sen saa pelkkää pankkikorttia roudaamalla.
 
Joo, tuolla tavalla sitä kannattanee yrittää. Prosentuaalisesti tuo alennus on sen verran pieni, että virheetöntä näyttöä ei viitsisi ruveta vaihtamaan toiseen yksilöön. Mutta toki tuo 100€ kelpaa, jos sen saa pelkkää pankkikorttia roudaamalla.
Vaihtaahan sitä ei tarvitse, kyllä sen hyvityksen saa, jos on toinen näyttö tulossa.
 
Vaihtaahan sitä ei tarvitse, kyllä sen hyvityksen saa, jos on toinen näyttö tulossa.
Sitä tarkoitinkin, että siinä tapauksessa tuohon puljaamiseen kannattaa ryhtyä, jos homma hoituu pelkän pankkikortin roudaamisella. Mutta näytön vaihtorumbaan lähteminen ei oikein houkuttele tuolla hintaerolla.

EDIT: chatin kautta ei irronnut muuta kuin 100€ arvokoodi, jonka voi käytttää Gigantin verkkokaupassa tai kivijalassa seuraavien 3 vuoden aikana. Menkööt nyt noin, ettei tarvi lähteä paikanpäällä käymään
 
Viimeksi muokattu:
Gigantista lahjakortin palautus?


Tein tilauksen johon käytin lahjakortin ja maksutapa on klarnan osamaksu loppusummalle. Miten tässä käy jos otankin yhteyttä ja haluan perua tilauksen?
Todennäköisesti lahjakortin arvo palautetaan....lahjakorttina.
 
Joo näin se meni omassa tapauksessa

Tuliko sulle postitse ihan se lahjakortti sitten takasin? vai tuleeko ne sähköisinä myös, että näkyy se pitkä numerolitannia ja 3 numeroinen cvc-koodi?

Kun joskus muista saaneeni arvokoodin ja se toimii vain kivijalkaliikkeessä.
 
Tuliko sulle postitse ihan se lahjakortti sitten takasin? vai tuleeko ne sähköisinä myös, että näkyy se pitkä numerolitannia ja 3 numeroinen cvc-koodi?

Kun joskus muista saaneeni arvokoodin ja se toimii vain kivijalkaliikkeessä.
Myymälästä antoivat suoraan lahjakortin, sillä olis saanu sit ostettua sieltä tai netistä tavaraa.
 
Entä jos 65" tuumaisen töllön pakkaus poissa ja mieli muuttuu verkkokauppa.comin ostoksen suhteen kuukauden sisään?
Yritin etsiä heidän sivuiltaan asiasta, toki postitus menee vaikeaksi kun pakkaus puuttuu.

Siltä varalta mietin jos joku vielä parempi tarjous kk sisään ja vaihto kiinnostaisi :)


Edit: Olikin siellä että asiakkan velvoite säilyttää pakkausmateriaalit sen varalta.
 
Viimeksi muokattu:
Entä jos 65" tuumaisen töllön pakkaus poissa ja mieli muuttuu verkkokauppa.comin ostoksen suhteen kuukauden sisään?
Yritin etsiä heidän sivuiltaan asiasta, toki postitus menee vaikeaksi kun pakkaus puuttuu.

Siltä varalta mietin jos joku vielä parempi tarjous kk sisään ja vaihto kiinnostaisi :)

Muistaakseni vaativat sen että pitää olla laatikossa, kun palauttaa. Siksi itse hilloan aina myyntipakkausta vähintäänkin sen palautusajan itselläni.
 
Myymälästä antoivat suoraan lahjakortin, sillä olis saanu sit ostettua sieltä tai netistä tavaraa.
Joo, eli ei ole tietoa kuinka tässä tapauksessa tulisi kun netin kautta asioin vain. Gigantista ei vastattu sähköpostiin viellä
 
Joo, eli ei ole tietoa kuinka tässä tapauksessa tulisi kun netin kautta asioin vain. Gigantista ei vastattu sähköpostiin viellä

No jos olet maksanut lahjakortilla joka käy myymälään ja nettiin niin vaadit myös takaisin molempiin käyvän lahjakortin? Ei kai sillä sinänsä ole väliä onko se lahjakortti itsessään digikoodi vai fyysinen lahjakortti.
 
No jos olet maksanut lahjakortilla joka käy myymälään ja nettiin niin vaadit myös takaisin molempiin käyvän lahjakortin? Ei kai sillä sinänsä ole väliä onko se lahjakortti itsessään digikoodi vai fyysinen lahjakortti.
Joo. Gigantilla on kyllä outo tämä käytäntö kun on kahdenlaisia koodeja. Eiköhän tämä selviinny
 
Joo. Gigantilla on kyllä outo tämä käytäntö kun on kahdenlaisia koodeja. Eiköhän tämä selviinny
Lahjakortilla kun maksoit, niin saat lahjakortilla takaisin. Arvokoodit liittyvät monesti hyvityksiin/kampanjoihin (operaattorit), varsinkin jos hyvitys tehdään etänä, eikä liikkeessä.
 
Tilasin Powerista tuotteen myymälänoudolla, mutta en itse pääse hakemaan sitä. Tajusin vasta nyt, että siinähän taitaa tarvita minun henkilöllisyystodistuksen ja oli tarkoitus, että kaveri olisi käynyt noutamassa sen. Onko kaverin mitenkään mahdollista käydä noutamassa tilausta ilman minua?
 
Ei ne mitään henkkaria kysy, tilausnumeron ja millä nimellä. Kaverille otat screenshotin siitä noutovalmiustekstarista niin homma selvä. Ainaski eilen 19,90 € joulukuusi...
 
Ylempänä keskusteltu, että Gigantti ainakin on maksanut erotuksen jos tuotteen hinta tippunut esimerkiksi seuraavana päivänä kun olet itse ostanut.
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa miten tällä hetkellä Power toimii tämän kohdalla?
Tällä hetkellä saman tuotteen saisi Multitronicista edullisemmin mitä itse olen maksanut joten jos tämä muilla onnistunut niin käyn kyllä itsekin hakemassa erotuksen pois kuleksimasta.
 
Ylempänä keskusteltu, että Gigantti ainakin on maksanut erotuksen jos tuotteen hinta tippunut esimerkiksi seuraavana päivänä kun olet itse ostanut.
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa miten tällä hetkellä Power toimii tämän kohdalla?
Tällä hetkellä saman tuotteen saisi Multitronicista edullisemmin mitä itse olen maksanut joten jos tämä muilla onnistunut niin käyn kyllä itsekin hakemassa erotuksen pois kuleksimasta.

Gigantti on hyvittänyt hintaerotuksen silloin, kun sen saman tuotteen hinta on heillä itsellään laskenut palautusoikeuden aikana. Kuvaamasi tilannehan on täysin eri, kun se hinta on nyt laskenut jossain kilpailijan liikkeessä eikä siellä ostopaikassa. Jos Power täsmää hintansa tuohon Multitronicin hintaan niin sitten voi kysellä hintaeroa takaisin mutta muuten eivät todennäköisesti tuohon lähde.
 
Ai v***u, pakko avautua :)
Varasin Powerista click&collectilla Jabran napit. Tunti tilauksen jälkeen tuli viestiä, että eivät voi toimittaa, ei ole enää.
Tämän jälkeen menin toiseen liikkeeseen, missä netin mukaan oli tuotetta jäljellä mutta click & collect ei onnistu mutta eipä sitten ollutkaan eikä edes myyjä löytänyt tuotetta liikkeestä.
Nyt on napit sitten Powerin nettisivujen kautta maksettu ja tilauksessa. Saa nähdä tuleeko niitäkään.
 
Powerilta tulla napsahti seuraava viesti

"Hei,
Valitettavasti jouduimme teknisen ongelman takia perumaan tilauksenne.
Maksu palautuu tilillenne.
Pahoittelut kovasti tapahtuneesta."

Samsungin 349€ telkkaria kotiintoimituksella yritin tilata.
Nyt jännityksellä odottamaan kuinka pitkään menee, että rahat on takaisin tilillä.
 
Powerilta tulla napsahti seuraava viesti

"Hei,
Valitettavasti jouduimme teknisen ongelman takia perumaan tilauksenne.
Maksu palautuu tilillenne.
Pahoittelut kovasti tapahtuneesta."

Samsungin 349€ telkkaria kotiintoimituksella yritin tilata.
Nyt jännityksellä odottamaan kuinka pitkään menee, että rahat on takaisin tilillä.
Jos on jo maksettu, niin lähtisin ehkä vääntämään.

On kyllä aikamoista tuo Powerin touhu.
 
Tilasin gigantista 71 euron virtalähteen. Tänään tuli tekstari että noudettavissa lähimarketista, lähetysnumero täsmäsi virtalähteeseen.
Paketti oli ehkä vähän tyypillistä virtalähdelootaa pienempi, mutta en sitä ihmetellyt. Kotona avasin, ja sisältä paljastui kilo Lavazza kahvia. Kyllä kannatti odotella :D Parhaillaan puhelimessa aspan kanssa, katsotaan miten käy :D

edit: Ei tarvinnut kahvipakettia palauttaa, tilaus uusittiin :) Sitten aiheen ohi, voiko tommosia papuja käyttää ihan normisti suodatinpussissa vai pitääkö tässä ruveta käsin jauhamaan? :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Sitten aiheen ohi, voiko tommosia papuja käyttää ihan normisti suodatinpussissa vai pitääkö tässä ruveta käsin jauhamaan? :hmm:
Kyllä ne pavut täytyy jauhaa. Jotain kikkoja löytyy googlella miten jauhaa kahvipavut ilman myllyä. Katsele kuitenkin jo myllyä tai jauhavaa keitintä valmiiksi ostoskoriin, koska paluuta vanhaan ei ole kun kerran keittelee tuoreet kahvit :kahvi:
 
Ai v***u, pakko avautua :)
Varasin Powerista click&collectilla Jabran napit. Tunti tilauksen jälkeen tuli viestiä, että eivät voi toimittaa, ei ole enää.
Tämän jälkeen menin toiseen liikkeeseen, missä netin mukaan oli tuotetta jäljellä mutta click & collect ei onnistu mutta eipä sitten ollutkaan eikä edes myyjä löytänyt tuotetta liikkeestä.
Nyt on napit sitten Powerin nettisivujen kautta maksettu ja tilauksessa. Saa nähdä tuleeko niitäkään.
Täytyy vielä lisätä tähän että kun yrität ostaa kuulokkeita, sulle kaupataan sähköä.
 
Täytyy vielä lisätä tähän että kun yrität ostaa kuulokkeita, sulle kaupataan sähköä.
gigantista halusin hakea nopeaa varaamani puhelimen, mulle haluttiin kaupata 40 euron alennusta jos vaihdan liittymää. Nyt jo on telian 14,90e/kk niin eipä sitten saanukkaa alennusta puheista huolimatta. Kassalla piti odotella kauan kun ensin toi jonku toisen ihmisen puhelimen, kuulin että imei numero ei täsmää. Siinä sitten odottelin siinä hölmistyneenä melkein 10 minuuttia ihmettelin että pitikö mun seurata jotain myyjää vain jäädä paikoilleni seisomaan. Päätin olla siinä kassan lähettyvillä kun jo maksoinkin sen puhelimen kassalle jota en saanutkaan. Oli hiukan outoa kun kukaan ei sanonut edes mitään että odottaisinko hetken, tai edes sanonut sanaakaa että mikä on homman nimi. Mutta sen 10 minuutin odottelun jälkeen joku myyjä tuli takaisin ja jutteli toiselle ja kolmannellekki myyjälle. Yksi myyjistä sanoi neljännelle että soita vartija paikalle ja sitten siellä oli pieni rinki juttelemassa ja näin että niillä oli se mun puhelinpaketti kädessä ja pyörittelivät kuittia ja lukivat sitä. No lopulta se meni kassan myyjän kautta ja se sitten anto sen mulle.
 
Peruskuvio Gigantissa tuo tyrkyttäminen ja jonotus. Verkon kautta voi toki asioida, viikon toimitusajalla (varastotuotteissa).
 
Annoin näköjään duunikaverille vähän huonon ohjeen kun osti Gigantista digitaalinen lataus-tuotteen(PSN 12kk) mutta ei ollut kirjautuneena, eikä tainnut edes asiakastiliä olla gigantissa, tai ainakaan nykyisellä spostilla. Ja vanhaa ei tiedä. Annoin infoa että olisi tullut koodi spotiin(en enää tuosta muistanut) kuten se melkein kaikissa paikoissa muuten tulee, mutta nyt myöhemmin tajusin että ne tulleet itsellekin asiakastilin kautta sieltä gigantin sivulla.

Pystyykö jotenkin tilin jälkikäteen luomalla saada koodin sitä kautta vai onko yleensä edes mahdollista? Tosin silloin tietysti pitää G:n palauttaa rahat.
 
Eiköhän tuo onnistu, kun duunikaverisi on yhteydessä asiakaspalveluun.

Digitaalisella tuotteella ei tosin taida olla palautusoikeutta.
 
Ei se palautus mutta että yleensä sitten saa sen koodin. SItähän ei voi käyttää ennen kuin saa.
 
Voi hyvä luoja, että Gigantilla on vaikeaa tilauksen peruuttaminen. Ilmeisesti vaihtoehdot ovat vain soittaminen tai chat. Chat vaikuttaisi äkkiseltään oikein hyvältä vaihtoehdolta, mutta jostain syystä Gigabotti ei voi perua edes ennakkotilaustuotetta vaan ihmisen pitää hoitaa se. No eilisestä asti sitä sitten yrittänyt saada hoidettua...

vmp.PNG


Keksiikö joku loogisen selityksen siihen, miksei virtuaaliseen jonoon voi mennä jonottamaan, jos jonossa on liikaa ihmisiä? :facepalm:
 
Keksiikö joku loogisen selityksen siihen, miksei virtuaaliseen jonoon voi mennä jonottamaan, jos jonossa on liikaa ihmisiä? :facepalm:
Siksi, että jonotusaika on liian pitkä, josta seuraa entistä pidempiä odotusaikoja jos jonon annetaan kasvaa entisestään. Kun jonotusajat ovat pitkiä, jonossa olevat ihmiset eivät muista/jaksa päivystää chattia, josta puolestaan seuraa se että kun asiakaspalvelija lopulta vapautuu palvelemaan jonottajaa, jonottaja ei itse olekaan enää paikalla/aktiivinen. Tästä sitten seuraa taas se, että asiakaspalvelija odottelee (toki voinee hoitaa useampaa asiakasta samanaikasesti) asiakkaan aktivoitumista, eli aspa on "tyhjän panttina" mikä entisestään hidastaa jonon purkua.
 
Siksi, että jonotusaika on liian pitkä, josta seuraa entistä pidempiä odotusaikoja jos jonon annetaan kasvaa entisestään. Kun jonotusajat ovat pitkiä, jonossa olevat ihmiset eivät muista/jaksa päivystää chattia, josta puolestaan seuraa se että kun asiakaspalvelija lopulta vapautuu palvelemaan jonottajaa, jonottaja ei itse olekaan enää paikalla/aktiivinen. Tästä sitten seuraa taas se, että asiakaspalvelija odottelee (toki voinee hoitaa useampaa asiakasta samanaikasesti) asiakkaan aktivoitumista, eli aspa on "tyhjän panttina" mikä entisestään hidastaa jonon purkua.
Juurikin näin. Gigantissa tuonne jonoon taitaa mahtua 20 ihmistä, jos muistan oikein.
 
Minunkin pitäisi peruuttaa tilaus Giganttiin, mutta chatti on jumissa. Puhelimella onnistuisi, mutta periaatteesta en viitsi maksaa. Sitten kun Giganttiin joskus saa yhteyden, tilausta ei voi peruuttaa koska se jo "käsittelyssä" vaikka sitä ei postitettaisi vielä moneen päivään. Helpompaa on vain pistää paketti takaisin asiakaspalautuksena.
 
Minunkin pitäisi peruuttaa tilaus Giganttiin, mutta chatti on jumissa. Puhelimella onnistuisi, mutta periaatteesta en viitsi maksaa. Sitten kun Giganttiin joskus saa yhteyden, tilausta ei voi peruuttaa koska se jo "käsittelyssä" vaikka sitä ei postitettaisi vielä moneen päivään. Helpompaa on vain pistää paketti takaisin asiakaspalautuksena.

Ei se välttämättä onnistu puhelimellakaan, joten turha jonotella. Itse yritin samaa mutta sanoivat vaan että ei voi enää peruuttaa (vaikka lähetettiin tulemaan vasta pari päivää myöhemmin). Ohje oli että jätä noutamatta tai vie liikkeeseen palautuksena. Jälkimmäinen tietysti siitä parempi ettei varaa turhaan tilaa automaatista/noutopisteestä, ja saa rahat takaisin nopeammin.
 
Gigantin chattiin yritin itsekin päästä puolitoista viikkoa sitten. Vaikka päivän aikana useasti koetin, niin aina oli jono täynnä. Puhelimella kun soitin niin sai jonottaa n. 7min ja itse asia selvisi 2 minuutissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 545
Viestejä
4 871 309
Jäsenet
78 676
Uusin jäsen
kekkone

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom