Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Eikös Amazonille luotu jo ihan jotain ohjelmia, jotka tarkistivat omien ostoksien hintoja säännöllisesti ja pyysivät automaattisesti hyvitystä kaikista mahdollisista pienistäkin hintaeroista? Voisi kuvitella tuon olleen isossa roolissa Amazonin päätöksen kanssa.

Tämä oli tosiaan päässyt unohtumaan, ei oikein vertauskelpoinen verkkokaupan kanssa.

Ja joo taitaa loppujen lopuksi olla aika pieni osa asiakkaista jotka seuraa hintoja ja edes kyselee erotuksien perään. Täältä foorumilta jää vain aina helposti vähän vääristynyt kuva mikä on se "normaalin" toimintamalli. :smile:
 
Ostin VK:sta vajaa viikko sitten tuotteen, jonka jälkeen sen hinta laski välittömästi noin 15%. Kysyin aspasta, onko mahdollisuutta saada jotain hyvitystä tuosta ostoksesta? Ei kuulemma ole muuta keinoa, kuin palauttaa tuo ostamani tuote ja tilata sama tuote alennettuun hintaan. No, tein vähän tutkimusta ja tilasin ebay:sta samasta tuotteesta uudemman ja parannetun version, joka on vieläpä halvempi, kuin VK:n mallista maksamani hinta. Kunhan se saapuu, niin käyn palauttamassa laitteen VK:aan, josta se päätynee poistohyllyyn satojen muiden tavaroiden sekaan, alennettuun hintaan. Kauppako se on joka kannattaa?
Itsellä oli sama tilanne ja sain erotuksen takaisin tilile. Tässä VK laittoi ostamani tuotteen tarjoukseen ennenkuin ostamani tuote oli toimitettu postin kautta.
 
Kauanko porukalla on kestänyt käsittely kun olette postitse tehneet palautuksen verkkokauppa.com:iin? Itsellä viikon päivät huilinut paketti perillä eikä ole mitään kuulunut. Aspaa ei tunnu hirveästi kiinnostavan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tuossa ole lähinnä syynä, ettei tule mitään epäselvyyttä, että mitä palvelu sisältää tai ei sisällä.
 
  • Tykkää
Reactions: BHN
Jos itse miettisin tällaista palvelua, niin varmaankin lähtisin siitä, että paketti nostetaan aina ensimmäisestä ovesta sisään, okt:ssa se tarkoittaa, että paketti on talon sisällä (tai edes kuistilla) ja kerrostalossa se tarkoittaa sitä, että paketti on talon käytävässä. Veikkaan, että tämä olisi aika monella se "minimitaso", mitä voidaan pitää kelvollisena palveluna. Tietenkin tässä pitää olla ehtona, että paketin vastaanottaja järjestää vaikeudettoman kulun sen ensimmäisen oven läpi, eli ei lukittuja portteja tms.
Ovestasisään vaatii pääysyn ovesta sisään, lisää myös riskejä ja vastuita.

Olen ymmärtänyt että tuo tuote on heille joilla ei ole sitä kuljetusvälinettä jolla kuljettaa esim. isokodinkone perille, joten heidän ei tarvi vuokrata peräkärryä/pakettiautoa, oikeastaan saavat halvemmalla sen vehkee pihalle.

Varmasti on kysyntää ensimmeisestä esteestä seuraavalle tasolle. ja sitten joku itkee kun se hökötys on tuotu tuulikaappiin, mutta ei sitten jaksettu nostaa omaan eteiseen. Ja taitaa lakiosasta kieltää tuollaisen , sillä osa kynnyksistä on sitten jotain ryntäystietä mihin ei saa jättää mitään.

Yritän siis sano että nyt taisi tuolla firmalla olla pienellärahalla tuonti kämppään asti, eli välimallista ei ehkä asiakkaille iloa.
 
Mitä tarkoittaa Gigantin palautusoikeudessa: "Tarkistus- ja tyhjennysmaksu veloitetaan myös netistä ja puhelinmyynnistä tilatuista/varatuista tietokoneista, jotka palautetaan pakkauksesta avattuna 14-50 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta."

Eli toi 14-50 päivän aikaraja. Jos palautan koneen avatussa paketissa alle 14 päivän aikana tuleeko maksu silloin?
Ei, koska nettimyyntiin kuuluu 14 päivän palautusoikeus, toki jos Gigantti haluaa, se voi tuon 14pv sisällä olla tarkempi. Tuo 14pv kun kattaa sen, että asiakas saa kokeilla laitetta samoin kuin olisi myymälässä päässyt, mutta tuo 50pv Gigantilla sallii käyttää laitetta ns täysipäiväisesti. Mutta eiköhän tuo palautus onnistu ihan ongelmitta, vaikka laitetta olisi käyttänyt normaalisti.
 
Verkkokauppa.com vähän hämmentää. Kävi niin että ostamani televisio tuli pari sataa euroa alempaan tarjoukseen ja koska sivuilla luki ettei mitään hintatakuita ole niin lähdin maanantaina tiedustelemaan miten palautus järjestetään, koska tuo 200€ on kuitenkin summa minkä eteen nyt on valmis vähän vaivaa näkemään. Aikomuksena siis tilata sama töllö tarjouksesta uudelleen. No asiakaspalvelu tiesi kertoa, että hintatakuu juttu sivuilla koski muiden liikkeiden tarjouksia ja koska kyseessä on heidän oma tarjous voidaan hyvitys tehdä. Käsittelyssä menee pari päivää. Käskettiin ottamaan yhteyttä reklamaatio@verkkokauppa.com osoitteeseen. Laitoin viestin. Eilen kyselin perään, sitten kerrottiin että viesti on vasta NYT ohjattu oikeaan paikkaan josta tuli sähköpostivahvistuskin ja kerrottiin että vastaukseen menee muutama päivä.

Onko kokemusasiantuntijoita, miten nämä yleensä etenee? Vähän tuntuu että siellä pelataan aikaa, jos vastausta ei tänään kuulu niin kannattaisikohan vaikka huomenna tilata töllö uusiksi ja pistää vanhan palautus käyntiin?
 
Onko kokemusasiantuntijoita, miten nämä yleensä etenee? Vähän tuntuu että siellä pelataan aikaa, jos vastausta ei tänään kuulu niin kannattaisikohan vaikka huomenna tilata töllö uusiksi ja pistää vanhan palautus käyntiin?
Jos kuumottaa, niin aina voit laittaa tuon tarjoustelkkarin tilaukseen noudolla ja maksulla kassalle, tällöin sinulla on se varattuna itsellesi.
 
Jos kuumottaa, niin aina voit laittaa tuon tarjoustelkkarin tilaukseen noudolla ja maksulla kassalle, tällöin sinulla on se varattuna itsellesi.
Itse tekisin näin. Lisäksi ottaisin kuvakaappaukset tarjouksesta ja valmistautuisin asioimaan kuluttajaneuvonnan kanssa.
 
Tämä ei ihan aukea kun ei mulla kuitenkaan ole mahdollisuutta sitä hakea :hmm:
Tämän olisi kenties voinut kertoa viestissäsi? Käsittääkseni Verkkokaupassa tilauksen toimitus- ja maksutapaa saa muutettua, vaikka tilaus olisi noudettavissa. Eli laitat sen tilaukseen noudolla, jos homma ei etene niin tilaat sen sitten kotiisi kuljetuksella.
 
No asiakaspalvelu tiesi kertoa, että hintatakuu juttu sivuilla koski muiden liikkeiden tarjouksia ja koska kyseessä on heidän oma tarjous voidaan hyvitys tehdä. Käsittelyssä menee pari päivää.

Öööhh...Sulla on siis viesti missä kerrotaan, että hyvitys maksetaan ja nyt kuumottaa, kun siinä voi mennä jopa pari päivää? Oman kunnan kriisipäivystykseen soittoa, ja sieltä varmaan saa apua, että selviää pahimman yli?
 
Kyllä tuo kokemus VK:sta vaikuttaa ainakin omaan ostokäyttäytymiseeni siten, että vältän tuossa putiikissa asiointia ainakin toistaiseksi.

Se itse palautus toimii ainakin vielä ihan hyvin äskettäisen kokemuksen perusteella. Ovat aikaisemmin antaneet myös tuon hinnanlasku erotuksen, ihme että ovat tuon menneet muuttamaan
 
Tämän olisi kenties voinut kertoa viestissäsi? Käsittääkseni Verkkokaupassa tilauksen toimitus- ja maksutapaa saa muutettua, vaikka tilaus olisi noudettavissa. Eli laitat sen tilaukseen noudolla, jos homma ei etene niin tilaat sen sitten kotiisi kuljetuksella.
Anteeksi, en tajunnut kertoa :notworthy: No eihän tuossa tietysti mitään menetäkään jos sen pystyy tilaamaan tuolla lailla.

Öööhh...Sulla on siis viesti missä kerrotaan, että hyvitys maksetaan ja nyt kuumottaa, kun siinä voi mennä jopa pari päivää? Oman kunnan kriisipäivystykseen soittoa, ja sieltä varmaan saa apua, että selviää pahimman yli?
Lähinnä vaan haistoin palaneen käryä kun tuosta reklamaatiosta tuli vahvistus vasta kun otin uudelleen yhteyttä. Selkeästi oli vähän virhe kysellä aiheesta kokemuksia :D
 
Onkos joku saanut Gigantista tuota 1tb barracudan SSD:tä? Mulla tuli toimitusmuutos, että "noudettavissa 23.10 forumista", mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Pitäiskö missä vaiheessa alkaa kyselemään mikä meno?
 
Onkos joku saanut Gigantista tuota 1tb barracudan SSD:tä? Mulla tuli toimitusmuutos, että "noudettavissa 23.10 forumista", mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut. Pitäiskö missä vaiheessa alkaa kyselemään mikä meno?
Tänne ainakin tuli tuosta ekasta tarjouksesta. Maanantaiaamuna tilasin, torstaiaamuna oli noudettavissa matkahuollon automaatista. Kannattanee käydä forumin gigantissa kysymässä.
 
Tänne ainakin tuli tuosta ekasta tarjouksesta. Maanantaiaamuna tilasin, torstaiaamuna oli noudettavissa matkahuollon automaatista. Kannattanee käydä forumin gigantissa kysymässä.
Joo ekasta tilasin itsekin. Pitää tänään käydä, thänkss.
 
Anteeksi, en tajunnut kertoa :notworthy: No eihän tuossa tietysti mitään menetäkään jos sen pystyy tilaamaan tuolla lailla.


Lähinnä vaan haistoin palaneen käryä kun tuosta reklamaatiosta tuli vahvistus vasta kun otin uudelleen yhteyttä. Selkeästi oli vähän virhe kysellä aiheesta kokemuksia :D

Jos asiakaspalvelu kerta sanoi että kestää muutaman päivän, niin ei siitä nyt tartte pelästyä. Kyllä sä ne rahat saat.
 
Powerin kanssa oli jääkapin kanssa vähän haasteita. Tilattu netistä 8.9.2020-> Luvattiin 7-14 päivän toimitus. Tuli perjantaina 23.10 eli 44 päivää kesti, karkeasti voisi sanoa että kuukauden myöhässä.

Tässä matkanvarrella koitin sitten sähköpostilla ja chatilla asiaa hoitaa (Koska puhelin aspa on auki pari tuntia keskellä päivää). Asiakaspalvelu oli lähinnä vitsi: ei tiedetä mitään, ei tiedetä onko kaappi edes tilattu, ei voi saada tilaajan yhteystietoja (koska aspa ei tiedä kuka se on tilannut). Otin sitten yhteyttä suoraan valmistajan pohjoismaiden myyntipäällikköön, kun kyllästyin tähän perseilyyn. Hän osasi kertoa (vastasi muuten 3-4h mailin jälkeen) että kaappi on Powerin varastolla 18.10 ja siitä sitten postin kuljetus päälle. Osasi vielä kertoa että heille oli COVID aiheuttanut valtavan kysyntäpiikin eivätkä siksi pystyneet valmistamaan kaappeja aikataulussa ja pahoitteli. Powerilta sain 70e lahjakortin hyvitykseksi (n. 10% jääkaapin hinnasta).

Mun mielestä ihan käsittämätöntä että tämä tieto on olemassa ja sitä ei saada asiakkaalle asti kerrottua. Multa kesti tosiaan 10 minuuttia selvittää tuo valmistajan myyntipäällikön nimi ja sitten venailla tietoa 3-4h. Poweri ei saanut asiaa selvitettyä 20 päivässä. Kertoo aikapaljon siitä onko asiakas heille ykkönen vai ei. En sitten tiedä miten homma hoituu jos on joku vaativampi case (esim. takaisinveto tai tietomurto) tms. jos asiakaspalvelun osaaminen on tätä tasoa.
 
Powerin kanssa oli jääkapin kanssa vähän haasteita. Tilattu netistä 8.9.2020-> Luvattiin 7-14 päivän toimitus. Tuli perjantaina 23.10 eli 44 päivää kesti, karkeasti voisi sanoa että kuukauden myöhässä.

Tässä matkanvarrella koitin sitten sähköpostilla ja chatilla asiaa hoitaa (Koska puhelin aspa on auki pari tuntia keskellä päivää). Asiakaspalvelu oli lähinnä vitsi: ei tiedetä mitään, ei tiedetä onko kaappi edes tilattu, ei voi saada tilaajan yhteystietoja (koska aspa ei tiedä kuka se on tilannut). Otin sitten yhteyttä suoraan valmistajan pohjoismaiden myyntipäällikköön, kun kyllästyin tähän perseilyyn. Hän osasi kertoa (vastasi muuten 3-4h mailin jälkeen) että kaappi on Powerin varastolla 18.10 ja siitä sitten postin kuljetus päälle. Osasi vielä kertoa että heille oli COVID aiheuttanut valtavan kysyntäpiikin eivätkä siksi pystyneet valmistamaan kaappeja aikataulussa ja pahoitteli. Powerilta sain 70e lahjakortin hyvitykseksi (n. 10% jääkaapin hinnasta).

Mun mielestä ihan käsittämätöntä että tämä tieto on olemassa ja sitä ei saada asiakkaalle asti kerrottua. Multa kesti tosiaan 10 minuuttia selvittää tuo valmistajan myyntipäällikön nimi ja sitten venailla tietoa 3-4h. Poweri ei saanut asiaa selvitettyä 20 päivässä. Kertoo aikapaljon siitä onko asiakas heille ykkönen vai ei. En sitten tiedä miten homma hoituu jos on joku vaativampi case (esim. takaisinveto tai tietomurto) tms. jos asiakaspalvelun osaaminen on tätä tasoa.

Aika normaalia asiakaspalvelua nykyään. Mitään ei tiedetä, eikä osata auttaa. Asiakas on vaan joku pakollinen paha.

Luulisi että firmat satsaisivat asiakaspalveluun, koska se on yleensä se ainoa näkyvä kontakti asiakkaan ja firman välillä.
 
Viimeksi muokattu:
No ostin tuon nanocell telkun tuossa 20pvä sitten verkkokaupasta. Nyt sen hinta on laskenut 200€ ja palautusta on viellä jäljellä 11pvä.
Ne sanoi puhelimessa että ei saa rahaa takaisin kun tuo uusi on tarjouksessa. kuulemma pitää palauttaa vanha ja ottaa uusi tilalle.
Kysyin että onko mitään järkeä asiaa ja pyysin ottaa yhtettä päättäjiin. lupasi pistää postia ja palata asiaan mutta ilmeisesti vasta maanantaina.
Ja se tarjous loppuu tänää. Mitä jos ostan sen uuden telkun ja en vain hae sitä viellä niin saako jo maksetun ostoskorin perua sitten alkuviikosta jos ne suostuukin suoraan hyvitykseen?
Tai sitten vaan haen uuden telkun ja palautan vanhan jätkäsaareen. onneksi on paku käytössä. töllö josta kyse.
Vinkkejä mitä tekee? laskin että menee mulla noin 2h kun vaihdan telkun niin saisi siitä 100€ tuntipalkkaa
 
Vinkkejä mitä tekee? laskin että menee mulla noin 2h kun vaihdan telkun niin saisi siitä 100€ tuntipalkkaa
Tilaa uusi telkkari noudolla ja maksulla kassalla. Saat sen tarjoushintaan, eikä omaa rahaa sidota ollenkaan tähän tilanteeseen. Käsittääkseni tuosta saa vielä myöhemmin vaihdettua toimitus- ja maksutavan halutessaan. Tässä voi kuitenkin käydä niin, että joudut hakemaan uuden telkkarin jostain Kehä 3 varresta noutovarastosta, mutta nykyinen pitäisi palauttaa Jätkäsaareen.

Odota Verkkiksen vastausta. Jos vastausta ei kuulu / eivät anna hyvitystä, käy tekemässä vaihto.
 
Powerin kanssa oli jääkapin kanssa vähän haasteita. Tilattu netistä 8.9.2020-> Luvattiin 7-14 päivän toimitus. Tuli perjantaina 23.10 eli 44 päivää kesti, karkeasti voisi sanoa että kuukauden myöhässä.

Tässä matkanvarrella koitin sitten sähköpostilla ja chatilla asiaa hoitaa (Koska puhelin aspa on auki pari tuntia keskellä päivää).

Hieman on värittämistä nyt tarinassa. Powerin aspa on auki arkisin klo 10-15. Chatissa ei asiaa voida hoitaa koska yhteys ei ole tunnistautumisen takana eli ei voida hoitaa asiakastietoja sen tarkemmin, koska ei voida varmistaa henkilöä.

Sama se on oman duunini aspachatissa. Vasta kun asiakas on tunnistautunut ja kirjautunut verkkopalveluumme, voidaan asiakasta palvella syvemmin. Sitä ennen voidaan vain neuvoa kevyesti.
 
No ostin tuon nanocell telkun tuossa 20pvä sitten verkkokaupasta. Nyt sen hinta on laskenut 200€ ja palautusta on viellä jäljellä 11pvä.
Ne sanoi puhelimessa että ei saa rahaa takaisin kun tuo uusi on tarjouksessa. kuulemma pitää palauttaa vanha ja ottaa uusi tilalle.
Kysyin että onko mitään järkeä asiaa ja pyysin ottaa yhtettä päättäjiin. lupasi pistää postia ja palata asiaan mutta ilmeisesti vasta maanantaina.
Ja se tarjous loppuu tänää. Mitä jos ostan sen uuden telkun ja en vain hae sitä viellä niin saako jo maksetun ostoskorin perua sitten alkuviikosta jos ne suostuukin suoraan hyvitykseen?
Tai sitten vaan haen uuden telkun ja palautan vanhan jätkäsaareen. onneksi on paku käytössä. töllö josta kyse.
Vinkkejä mitä tekee? laskin että menee mulla noin 2h kun vaihdan telkun niin saisi siitä 100€ tuntipalkkaa
Tän takia en ikinä ostais verkkiksestä mitään. Lähes poikkeuksetta Gigantti (ja kaiketi Power) mätsää kyllä hinnan, jos heiltä löytyy vastaavaa tuotetta. Ja tuolla sen 50pv sisällä saa rahat ilman palauttelun vaivaa.
 
Hieman on värittämistä nyt tarinassa. Powerin aspa on auki arkisin klo 10-15. Chatissa ei asiaa voida hoitaa koska yhteys ei ole tunnistautumisen takana eli ei voida hoitaa asiakastietoja sen tarkemmin, koska ei voida varmistaa henkilöä.

Sama se on oman duunini aspachatissa. Vasta kun asiakas on tunnistautunut ja kirjautunut verkkopalveluumme, voidaan asiakasta palvella syvemmin. Sitä ennen voidaan vain neuvoa kevyesti.

En mä tiedä miten suon työajat on mutta mä ainakin olen 10-15 ihan älyttömän kiireinen ja siinä kerkiä jonottelmaan puolta tuntia aspaan. Yleensä puhelin aspat on auki n. 8-20. Silloin myös muut kuin työttömät, eläkelläiset ja opiskelijat pystyy hoitamaan asioitaan; muistaakseni tuossa Powerin chatissa voi olla kirjautuneena sisälle, jolloin kyllä asiakkuus on selvillä. Ei mulle myöskään chatissa sanottu missään vaiheessa että ei pystytä hoitamaan kun et ole tunnistaunut. Chat logit on tallessa - siitä voin postailla tähän jos kiinnostaa.

EDIT: Jos tosiaan ajattelit tuota ostaja juttua mun alkuperäisessä postauksessa, niin nimenomaan pyysin Powerin ostajan yhteystietoja, joka siis on tilannut kaapin Powerille. Voisin itse kysellä häneltä kun aspa ei tiennyt mitään ja ei halunnut viedä asiaa eteenpäin. Mutta aspa ei tiennyt kuka on Powerilta tilauksen tehnyt eikä pystynyt sitä selvittämään...
 
Viimeksi muokattu:
Hieman on värittämistä nyt tarinassa. Powerin aspa on auki arkisin klo 10-15. Chatissa ei asiaa voida hoitaa koska yhteys ei ole tunnistautumisen takana eli ei voida hoitaa asiakastietoja sen tarkemmin, koska ei voida varmistaa henkilöä.

Sama se on oman duunini aspachatissa. Vasta kun asiakas on tunnistautunut ja kirjautunut verkkopalveluumme, voidaan asiakasta palvella syvemmin. Sitä ennen voidaan vain neuvoa kevyesti.

Eli olet Powerilla töissä?
 
Tottakai olen. Ja gigantissa jos erehtyy katsomaan asiaa toisesta näkökulmasta.

Etkös sä ole murosta jo tuttu?
 
Oli miten oli, niin jos jääkaapin toimittaminen kestää 44 päivää ja aspassa ei kukaan tiedä mitään kun kyselee perään, niin vituiksi on mennyt. Oli sitten minkä väriset lasit päässä tai ei. :kahvi:

Noin se on ja kilpailijoiden toiminta asiakaspalvelun suhteen ei ole yhtään sen parempaa. Pelkkä puhelimella läpipääsy on saavutus ja sähköposteihin vastataan kahdessa viikossa, jos vastataan.
 
No on, mutta onhan tuossa onneksi hyvitetty virhettä ihan reilusti. Mutta ymmärrän aspan näkökulman asiaan, koska voi olla ettei heillä ole lupaa kertoa asiakastietoja avoimessa chatissa.
 
No on, mutta onhan tuossa onneksi hyvitetty virhettä ihan reilusti. Mutta ymmärrän aspan näkökulman asiaan, koska voi olla ettei heillä ole lupaa kertoa asiakastietoja avoimessa chatissa.

Tietääkseni missään ei tänä päivänä voi asiakastietoja alkaa kertomaan tosta noin GDPR:n takia, ja kaikki pitää mennä säännösten mukaan. Vieläkin monessa paikkaa on parannettavaa, ja nämä säädökset hidastaa asiakaspalvelua, mutta eipä tuolle voi käytännössä mitään. Jossain vaiheessa joku isompi toimija onnistui turvakieltoasiakkaiden tiedot luovuttamaan ulkopuoliselle, ja ton jälkeen monessa firmassa tiukennettiin toimia.
 
Tietääkseni missään ei tänä päivänä voi asiakastietoja alkaa kertomaan tosta noin GDPR:n takia, ja kaikki pitää mennä säännösten mukaan. Vieläkin monessa paikkaa on parannettavaa, ja nämä säädökset hidastaa asiakaspalvelua, mutta eipä tuolle voi käytännössä mitään. Jossain vaiheessa joku isompi toimija onnistui turvakieltoasiakkaiden tiedot luovuttamaan ulkopuoliselle, ja ton jälkeen monessa firmassa tiukennettiin toimia.

Mutta edelleen nimellä ja hetulla voit ostaa vaikka miljoonalla tavaraa Suomessa. :hmm:
 
Jos itse miettisin tällaista palvelua, niin varmaankin lähtisin siitä, että paketti nostetaan aina ensimmäisestä ovesta sisään, okt:ssa se tarkoittaa, että paketti on talon sisällä (tai edes kuistilla) ja kerrostalossa se tarkoittaa sitä, että paketti on talon käytävässä. Veikkaan, että tämä olisi aika monella se "minimitaso", mitä voidaan pitää kelvollisena palveluna. Tietenkin tässä pitää olla ehtona, että paketin vastaanottaja järjestää vaikeudettoman kulun sen ensimmäisen oven läpi, eli ei lukittuja portteja tms.

En jaksa uskoa, että tämä vaikuttaisi hintaan yhtään mitenkään, paitsi tilanteessa, jossa halvinta kuljetusta myydään persnetolla ja tätä kompensoidaan kalliimmalla - mikä on varmaan ihan todennäköistä. Ihan ok, jos perille asti kannosta veloitetaan sitten enemmän, etenkin hissittömässä kerrostalossahan se voi olla ihan yhtä helvettiä toimittaa paketti ylös asti. Ja juu, todellakin maksaisin hissittömässä kerrostalossa vaikka 30 euroa extraa, että joku pesukone tulee kylppäriin asti vs. alkaa sitä itse riehumaan ja selkää paskomaan.

Ja kuten nyt monta kertaa olen alleviivannut, niin yrityksellä on toki oikeus myydä palvelua, joka saatetaan kokea paskana, vaikka palvelun ehdot on ollut tiedossa etukäteen. Vrt. esim. just tuo pizzanpuolitusmaksu, yhteenkään pizzeriaan en ole eksynyt, joka sellaista kehtaa pyytää. Excelissä näyttää paremmalta, että jokainen tiloihin tullut ihminen ottaa oman pizzan tai ainakin voidaan veloittaa muutama ege extraa pizzan puolituksesta, mutta itse tykkään asioida pizzerioissa, joissa tarjotaan "ylimääräisillekin" kahvit talon puolesta.
Kaikki nämä kuljetukset ja mihin asti toimitetaan on alihankkijan eli sen kuljetusyrityksen ja toki asiakkaan valittavissa.

Eli jos kuski ei ole mulkku tai sillä ei ole kiire, voi tavarat siirtyä sopimusta pidemmällekin.

Ja suosittelen tarjoamaan kuskille jonkun pienen korvauksen, jos tuokin sen esim. paskakaivon pidemmälle pihaan mitä sopimus sanoo.

Homma toimii ihan maalaisjärjellä, koska fyysistä tekemistä, aikatauluja ja gps-seurantoja on nykyään kaikilla vähänkään isommilla ja varmaan pienemmilläkin kuljetusyrityksillä.
Ylläoleva pätee aika pitkälti kaikissa duunarihommissa asiakkaan osoitteessa, oli kyse kuljetuksesta tai palvelusta.

Tiettyyn rajaan asti toki.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä miten muilla ketjuilla, mutta Power.fi -lahjakortteja ei pysty käyttämään kuin liikkeissä. En oikein järjellistä syytä moiselle toimintamallille keksi, mutta hanurista se kuitenkin on.

...Sinänsä ei kai ongelma, mutta omalla paikkakunnalla ei ole ko. liiketttä ja esim. mahdolliset BF-tarjoukset taitavat mennä sivusuun tämän seurauksena.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä miten muilla ketjuilla, mutta Power.fi -lahjakortteja ei pysty käyttämään kuin liikkeissä. En oikein järjellistä syytä moiselle toimintamallille keksi, mutta hanurista se kuitenkin on.

...Sinänsä ei kai ongelma, mutta omalla paikkakunnalla ei ole ko. liiketttä ja esim. mahdolliset BF-tarjoukset taitavat mennä sivusuun tämän seurauksena.

Luulis kyllä että näin vuonna 2020 pystyis käyttämään niitä myös netissä. En tosin juurikaan käytä lahjakortteja, niin en tiedä miten yleistä on että eivät toimi muualla kuin kivijalassa.
 
Onko giganttiin olemassa mitään sähköpostia johon voisi odottaa saavansa vastausta vaikkapa 2-3 päivän sisään? Ei luulisi olevan aivan mahdotonta tänä päivänä?
Maksulliseen jonotusnumeroon en soita. Ja chatti ollut monta päivää niin tukossa että ilmoittaa ettei pääse edes jonoon. Eilen olisi yhtenä hetkenä ollut "vain" 19 jonossa joten päätin jättää jonottamatta.
 
Onko giganttiin olemassa mitään sähköpostia johon voisi odottaa saavansa vastausta vaikkapa 2-3 päivän sisään? Ei luulisi olevan aivan mahdotonta tänä päivänä?

Ei taida tuollaista olla, asiakaspalvelu(välimerkki)gigantti.fi vastauksessa kestää melkein kaksi viikkoa. Testasin tuota joku aika sitten.
 
Luulis kyllä että näin vuonna 2020 pystyis käyttämään niitä myös netissä. En tosin juurikaan käytä lahjakortteja, niin en tiedä miten yleistä on että eivät toimi muualla kuin kivijalassa.

Kyllä tuo on edelleen todella yleistä että lahjakortit käyvät vain myymälässä. Gogiftistä useamman lahjakortin tilaillut tänäkin vuonna ja monessa kiinnostavassa liikkeessä ei ole sähköistä toimitusmahdollisuutta eikä lahjakortit käy kuin kivijalassa.

Kaiken huippuna jopa Google Playn lahjakortit on edelleen hankittava kivijalasta.
 
Kyllä tuo on edelleen todella yleistä että lahjakortit käyvät vain myymälässä. Gogiftistä useamman lahjakortin tilaillut tänäkin vuonna ja monessa kiinnostavassa liikkeessä ei ole sähköistä toimitusmahdollisuutta eikä lahjakortit käy kuin kivijalassa.

Kaiken huippuna jopa Google Playn lahjakortit on edelleen hankittava kivijalasta.

Osa myydyistä lahjakorteista jää kokonaan käyttämättä kun pitää raahautua kivijalkaan. Hyvä bisnes toki firmoille.
 
Gigantti menee nyt boikottiin. Tai no, hyvät tarjoukset ostan silti.

Ostin viime viikolla ne samsungin ear budsit tarjouksesta 69€ - onneksi Klarnalla. Vieläkään ei ole lähetetty ja en voi kysellä tilauksesta mitään, koska en käytä somea. Gigabotti on vitun tyhmä, chatti tukossa ja soittaminen maksaa.
Missä vanha kunnon sähköpostiasiakaspalvelu?
 
Gigantin chatti täälläkin tukossa.

Tietääkö joku kuinka kauan Gigantti säilöö myymälänoutotuotteita? Maksettu siis jo - netistä löysin vain Click&Pick -tilauksille, eli maksamattomille "myymälävarauksille" ajan (48h).
 
Gigantin chatti täälläkin tukossa.

Tietääkö joku kuinka kauan Gigantti säilöö myymälänoutotuotteita? Maksettu siis jo - netistä löysin vain Click&Pick -tilauksille, eli maksamattomille "myymälävarauksille" ajan (48h).

Kyllä ne pidempään noita maksettuja säilöö. Niillähän saattaa olla samaa tavaraa myynnissäkin niin varastoa pitää sinänsä muutenkin olal. Kerran kysäisin tuosta tiskillä ja vastaus oli luokkaa "on täällä jotain puolivuotta vanhaakin tavaraa".

Gigantti menee nyt boikottiin. Tai no, hyvät tarjoukset ostan silti.

Ostin viime viikolla ne samsungin ear budsit tarjouksesta 69€ - onneksi Klarnalla. Vieläkään ei ole lähetetty ja en voi kysellä tilauksesta mitään, koska en käytä somea. Gigabotti on vitun tyhmä, chatti tukossa ja soittaminen maksaa.
Missä vanha kunnon sähköpostiasiakaspalvelu?

Onko joku syy miksi sähköpostin oletetaan toimivan paremmin kuin chatin? Ihan samalla tavallahan senkin saa tukkoon, jos on liian vähän työntekijöitä aspassa. Todennäköisesti sen säpon hallinnoisi sama aspaporukka kuin chatin ja siihen vastailtaisiin sitten silloin kun chatin lomassa keretään. Eihän sitä chattia ole asiakkaan pakko jatkuvasti päivystää vaikka jono olisi pitkä, pistää välilehdelle muuta tehdessä ja kurkkaa aina välillä sen tilanteen. Ei siis sillä ettäkö valinnanvara olisi asiakkaalle huono, kyllähän sähköpostissa on omat etunsa vs. livechat. (Hieno "boikotti", idea romuuntui heti sitä seuraavassa lauseessa.)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 706
Viestejä
4 563 315
Jäsenet
75 011
Uusin jäsen
Pro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom