Jos itse miettisin tällaista palvelua, niin varmaankin lähtisin siitä, että paketti nostetaan aina ensimmäisestä ovesta sisään, okt:ssa se tarkoittaa, että paketti on talon sisällä (tai edes kuistilla) ja kerrostalossa se tarkoittaa sitä, että paketti on talon käytävässä. Veikkaan, että tämä olisi aika monella se "minimitaso", mitä voidaan pitää kelvollisena palveluna. Tietenkin tässä pitää olla ehtona, että paketin vastaanottaja järjestää vaikeudettoman kulun sen ensimmäisen oven läpi, eli ei lukittuja portteja tms.
En jaksa uskoa, että tämä vaikuttaisi hintaan yhtään mitenkään, paitsi tilanteessa, jossa halvinta kuljetusta myydään persnetolla ja tätä kompensoidaan kalliimmalla - mikä on varmaan ihan todennäköistä. Ihan ok, jos perille asti kannosta veloitetaan sitten enemmän, etenkin hissittömässä kerrostalossahan se voi olla ihan yhtä helvettiä toimittaa paketti ylös asti. Ja juu, todellakin maksaisin hissittömässä kerrostalossa vaikka 30 euroa extraa, että joku pesukone tulee kylppäriin asti vs. alkaa sitä itse riehumaan ja selkää paskomaan.
Ja kuten nyt monta kertaa olen alleviivannut, niin yrityksellä on toki oikeus myydä palvelua, joka saatetaan kokea paskana, vaikka palvelun ehdot on ollut tiedossa etukäteen. Vrt. esim. just tuo pizzanpuolitusmaksu, yhteenkään pizzeriaan en ole eksynyt, joka sellaista kehtaa pyytää. Excelissä näyttää paremmalta, että jokainen tiloihin tullut ihminen ottaa oman pizzan tai ainakin voidaan veloittaa muutama ege extraa pizzan puolituksesta, mutta itse tykkään asioida pizzerioissa, joissa tarjotaan "ylimääräisillekin" kahvit talon puolesta.