Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Onko joku syy miksi sähköpostin oletetaan toimivan paremmin kuin chatin? Ihan samalla tavallahan senkin saa tukkoon, jos on liian vähän työntekijöitä aspassa. Eihän sitä chattia ole pakko jatkuvasti päivystää vaikka jono olisi pitkä, pistää välilehdelle muuta tehdessä ja kurkkaa aina välillä sen tilanteen. (Hieno "boikotti" muuten, kun sen idea romuuntui heti sitä seuraavassa lauseessa.)

Ei nyt liity giganttiin, mutta yleensä sähköposteihin tuntuu vastailevan osaavampi porukka. Chateissa yleensä finninaamat 8€ tuntipalkalla eivät kylläkään osaa kiperämpiin kysymyksiin vastata. Ainakin ennen näin, ehkä muuttunut.
 
Ei nyt liity giganttiin, mutta yleensä sähköposteihin tuntuu vastailevan osaavampi porukka. Chateissa yleensä finninaamat 8€ tuntipalkalla eivät kylläkään osaa kiperämpiin kysymyksiin vastata. Ainakin ennen näin, ehkä muuttunut.

Juu no joissain paikoissa puhelin+säpo hoitaa osaavampi porukka ja sitten chattiin laitetaan se vähemmän kokenut/koulutettu tai vuokrafirmoilta tuleva poppoo. Noin ehkä esim. teleoperaattoreilla missä varmaan sitä aspaa tarvitaankin jo huomattavasti enemmän kuin tällaisissa elektroniikan myyntiliikkeissä. Tällöin sellainen jaottelu on jo aspan kokoluokkakin huomioiden järkevää. Tässä kait ongelmana oli kuitenkin chat-palvelun tukkoisuus ja ylipäätään asiakaspalvelijaan yhteyden saaminen eikä niinkään aspan osaamistaso.
 
Onko joku syy miksi sähköpostin oletetaan toimivan paremmin kuin chatin? Ihan samalla tavallahan senkin saa tukkoon, jos on liian vähän työntekijöitä aspassa. Todennäköisesti sen säpon hallinnoisi sama aspaporukka kuin chatin ja siihen vastailtaisiin sitten silloin kun chatin lomassa keretään. Eihän sitä chattia ole asiakkaan pakko jatkuvasti päivystää vaikka jono olisi pitkä, pistää välilehdelle muuta tehdessä ja kurkkaa aina välillä sen tilanteen. Ei siis sillä ettäkö valinnanvara olisi asiakkaalle huono, kyllähän sähköpostissa on omat etunsa vs. livechat. (Hieno "boikotti", idea romuuntui heti sitä seuraavassa lauseessa.)
Mua ei kiinnosta naputella jollekin idiootille chattirobotille yhtään mitään ja vittuuntua kun ei se osannutkaan mitään vaan huutelee että en ymmärrä. Mieluummin laitan sähköpostia ja odotan 2 päivää vastausta, eli laitan kun Minulle sopii.
Ja ei tässä mitään martyyreja olla, jos gigantti myy vaikka jonkun 3080 mallin 699€ ja jimms 799€ niin en mä jätä gigantilta ostamatta sen takia koska aspaan on vaikeaa saada yhteyttä. Jos on listahintaista tavaraa, joka on samanhintaista esim. vk.comissa niin mieluummin tilaan sieltä.
Kaveri ainakin sano että gigantin chatissa on aikakatkaisu. Hirveen stressaavaa katella 5min välein jotain välilehteä töissä puhelimella että en kai vaan ole joutunut ulos chattijonosta vs se että laitat sähköpostia ja sulle palataan asiaan parin päivän sisällä.

Ja onhan ne gigantin sivut ihan kauheat ja graafisesti raskaat, toimivuus on vk.comilla huomattavasti parempi ja on selkeämpi. (ei liity tähän asiaan mutta näin yleisesti)
 
Muutenkaan harvoin on arkisin klo 9-16 aikaa roikkua tuolla chattijonossa. Nyt sitäpaitsi parina päivänä yrittänyt päästä edes jonoon, niin ilmoittaa että on niin paljon ruuhkaa ettei edes jonoon ole asiaa. Todella surulliseksi on asiakaspalvelu mennyt. Myymälään toki voisi mennä katsomaan tiskeihin nojailevia puhelinliittymien tyrkyttäjiä..
 
Ja ei tässä mitään martyyreja olla, jos gigantti myy vaikka jonkun 3080 mallin 699€ ja jimms 799€ niin en mä jätä gigantilta ostamatta sen takia koska aspaan on vaikeaa saada yhteyttä. Jos on listahintaista tavaraa, joka on samanhintaista esim. vk.comissa niin mieluummin tilaan sieltä.

Ei se silloin ole boikotti, joten on lähinnä hölmöä huudella "Gigantti menee nyt boikottiin". Tuo on ennemmin ihan normaalia kuluttajakäyttäytymistä, jossa ostopaikka valitaan itselle tärkeän kriteerin mukaan. Se voi olla ensisijaisena vaikka hinta ja sitten kakkosena yleensä se paikan palvelun antama asiakaskokemuksen taso tai palautusmahdollisuus, paikallisuus, toimitusnopeus jne...

Mua ei kiinnosta naputella jollekin idiootille chattirobotille yhtään mitään ja vittuuntua kun ei se osannutkaan mitään vaan huutelee että en ymmärrä.

Eikö sinne chattiin voi enää kirjoittaa "ihminen", jolloin pääsee suoraan skippaamaan sen botin?

Hirveen stressaavaa katella 5min välein jotain välilehteä töissä puhelimella että en kai vaan ole joutunut ulos chattijonosta vs se että laitat sähköpostia ja sulle palataan asiaan parin päivän sisällä.

Aikakatkaisuista sun muista en tiedä mutta ihan hyvin tuo toimi silloin kun piti itse saada aspaan yhteyttä. Jonotusaika toki oli jotain käsittämätöntä, siitä iso miinus, mutta samallahan tuo vierähti muita hommia tehdessä. Jos tuokin on nyt entistä ruuhkautuneempi niin sähköpostin kanssa olisi varmaan sama homma ja sinne vastattaisiin sitten päivien sijaan viikoissa. Erittäin surkealtahan tuo tämänhetkinen Gigantin asiakaspalvelun toimivuus kuulostaa mutta ei se sähköpostikanava ratkaisisi taustalla olevaa ongelmaa, eli selkeästi aivan liian pienellä työvoimalla pyörivää kuluttaja-asiakaspalvelua.

Ja onhan ne gigantin sivut ihan kauheat ja graafisesti raskaat, toimivuus on vk.comilla huomattavasti parempi ja on selkeämpi. (ei liity tähän asiaan mutta näin yleisesti)

Tämä totta, etenkin puhelimella selattuna nuo on varmaan näistä yleisempien verkkokauppojen sivuista surkeimmat. Sivu lataa vielä ikuisuudenkin jälkeen jotain mainoksia yms. kuvakkeita, jolloin virhepainalluksia tulee ainakin älypuhelimella ihan käsittämätön määrä. Kosketat tuotekuvaa ja painalluksen aikana siihen tuotekuvan paikalle lataantuukin vielä joku pesukoneviikkojen banneri tms., joka uudelleenjärjestää koko sivun ja sotkee kaiken.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Toki jos haluaa että oma esim. reklamaatioasia tulee heti hoidettua, niin toimitusjohtajalle sähköpostia. Itse sain aikanaan Gigantista monet hyvitykset kun toimin noin. Sama juttu Veikon Koneen kanssa viime kesänä, toimitusjohtajalle sähköpostia ja vastaus tuli seuraavana päivänä.

Nämä asiakaspalvelun nuoret eivät osaa, eikä heillä ole valtuuksia asioita hoitaa riittävällä tasolla.
 
Nämä asiakaspalvelun nuoret eivät osaa

Mistä ihmeestä nyt tämänkin kaivoit ja miten se liittyy koko hommaan? Tuskin olit itsekään heti seppä syntyessäsi. Ne nuoret sentään yleensä haluavat oppia uutta ja kehittyä siinä työssään, eivätkä ole vielä kerenneet katkeroitua ja jumittua vuosikymmenten takaiseen maailmaan.

Toki jos haluaa että oma esim. reklamaatioasia tulee heti hoidettua, niin toimitusjohtajalle sähköpostia. Itse sain aikanaan Gigantista monet hyvitykset kun toimin noin. Sama juttu Veikon Koneen kanssa viime kesänä, toimitusjohtajalle sähköpostia ja vastaus tuli seuraavana päivänä.

Hohhoijaa..
 
Verkkokauppa.com on oma asiantuntijatiimi hoitamassa reklamaatiot, pyrkivät antamaan vastauksen jo seuraavana arkipäivänä.

 
Onkos joku palauttanut poweriin Click&collect menetelmällä ostettua puhelinta (käytettyä)? Nettisivulla lukee, että myymälästä ostetulle puhelimelle ei ole palautusoikeutta, mutta miten tuo tulkitaan... Onko tämä nettiostos?
 
Onkos joku palauttanut poweriin Click&collect menetelmällä ostettua puhelinta (käytettyä)? Nettisivulla lukee, että myymälästä ostetulle puhelimelle ei ole palautusoikeutta, mutta miten tuo tulkitaan... Onko tämä nettiostos?

Mielestäni pitäisi tulkita etämyynniksi, kun sopimus ostamisesta on kuitenkin tehty etänä (kait sopimuksen katsotaan syntyvän varauksen yhteydessä eikä vasta maksun?): Verkkokauppa, posti- ja puhelinmyynti ovat etämyyntiä & Etämyynti ja nouto myymälästä - Minilex

Ehkä se kuitenkin kannattaa kysäistä vielä esimerkiksi sieltä chatista, jos nyt sattuisi pääsemään läpi, niin on mustaa valkoisella. Tai jos ei ole pitkä matka kauppaan niin varmistaa vielä tiskillä. Vaihtoehtoisesti osta/maksa se jo siellä verkkosivulla, jos tuotteella on saldoa, mutta valitse toimitustavaksi nouto myymälästä niin ei ainakaan jää epäselvyyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni pitäisi tulkita etämyynniksi, kun sopimus ostamisesta on kuitenkin tehty etänä (kait sopimuksen katsotaan syntyvän varauksen yhteydessä eikä vasta maksun?): Verkkokauppa, posti- ja puhelinmyynti ovat etämyyntiä & Etämyynti ja nouto myymälästä - Minilex

Ehkä se kuitenkin kannattaa kysäistä vielä esimerkiksi sieltä chatista, jos nyt sattuisi pääsemään läpi, niin on mustaa valkoisella. Tai jos ei ole pitkä matka kauppaan niin varmistaa vielä tiskillä. Vaihtoehtoisesti osta/maksa se jo siellä verkkosivulla, jos tuotteella on saldoa, mutta valitse toimitustavaksi nouto myymälästä niin ei ainakaan jää epäselvyyksiä.
Palautus onnistui, koska tuote oli maksettu netissä. Muuten olisi ollut ehtona 14vrk avaamattomalle tuotteelle
 
Eikös gigantin outletissa ollut ennen joku tarjoa ominaisuus, onko kukaan saanut tingattua noita hintoja? Olisi tuote kiikarissa mutta ilman pakkausta / vähän käytetty jonka hinta ei kyllä mielestäni kohtaa tällä hetkellä..
 
Powerilla taas hienoa markkinointia. (Ei liity asiakaspalvelu- tai palautustoimintaan vaan markkinointiin)

1604308667439.png


Uutiskirjeestä pongasin, että siellä on liedenvaihtoviikot ja ehdin jo innostua että nyt on hyvä hetki uusia liesi kun sitä on jo jonkin aikaa miettinyt. Tarkemmin kun katsoo noiden kaikkien mainostettujen tuotteiden hintahistoriaa niin näkee, että niiden jokaisen hintoja on nostettu lokakuun puolen välin jälkeen jotta ne on voitu nyt laittaa alennukseen. Ne on kaikki olleet halvempia silloin lokakuun alussa kuin ne ovat nyt. :facepalm:

Lisäksi tuo mainostettu 4 vuoden takuu ei ole mikään normaalitakuu vaan lisätakuu sen valmistajan oman takuun päälle ja sillä on omat ehtonsa. Siinä on esim. ikävähennys joka alkaa laskemaan valmistajan takuun jälkeen 3%/kk. 4 vuoden kohdalla korvattava summa on enään 28% alkuperäisestä hinnasta, eli ei todellakaan saa uutta vastaavaa tilalle tai edes korjaussummaa kokonaan korvattua jos sillon rikkoutuu.
 
Powerilla taas hienoa markkinointia. (Ei liity asiakaspalvelu- tai palautustoimintaan vaan markkinointiin)

1604308667439.png


Uutiskirjeestä pongasin, että siellä on liedenvaihtoviikot ja ehdin jo innostua että nyt on hyvä hetki uusia liesi kun sitä on jo jonkin aikaa miettinyt. Tarkemmin kun katsoo noiden kaikkien mainostettujen tuotteiden hintahistoriaa niin näkee, että niiden jokaisen hintoja on nostettu lokakuun puolen välin jälkeen jotta ne on voitu nyt laittaa alennukseen. Ne on kaikki olleet halvempia silloin lokakuun alussa kuin ne ovat nyt. :facepalm:

Lisäksi tuo mainostettu 4 vuoden takuu ei ole mikään normaalitakuu vaan lisätakuu sen valmistajan oman takuun päälle ja sillä on omat ehtonsa. Siinä on esim. ikävähennys joka alkaa laskemaan valmistajan takuun jälkeen 3%/kk. 4 vuoden kohdalla korvattava summa on enään 28% alkuperäisestä hinnasta, eli ei todellakaan saa uutta vastaavaa tilalle tai edes korjaussummaa kokonaan korvattua jos sillon rikkoutuu.

En ole ikinä uutta liettä ostanut, mutta ei kai noissakaan nyt olla sentään lähdetty tähän kulutuselektroniikan 2v tai edes 4v päivityskierteeseen, vaan oletettu käyttöikä on edelleen paljon pidempi, ja näin ollen virhevastuukin sen suuntainen? Eli 4v takuu on täys vitsi tällaisessa tuotteessa varsinkin jos sulta hajoaa pelkkä luukku tai pelkkä keraaminen taso.
 
Powerilla taas hienoa markkinointia. (Ei liity asiakaspalvelu- tai palautustoimintaan vaan markkinointiin)

1604308667439.png


Uutiskirjeestä pongasin, että siellä on liedenvaihtoviikot ja ehdin jo innostua että nyt on hyvä hetki uusia liesi kun sitä on jo jonkin aikaa miettinyt. Tarkemmin kun katsoo noiden kaikkien mainostettujen tuotteiden hintahistoriaa niin näkee, että niiden jokaisen hintoja on nostettu lokakuun puolen välin jälkeen jotta ne on voitu nyt laittaa alennukseen. Ne on kaikki olleet halvempia silloin lokakuun alussa kuin ne ovat nyt. :facepalm:

Lisäksi tuo mainostettu 4 vuoden takuu ei ole mikään normaalitakuu vaan lisätakuu sen valmistajan oman takuun päälle ja sillä on omat ehtonsa. Siinä on esim. ikävähennys joka alkaa laskemaan valmistajan takuun jälkeen 3%/kk. 4 vuoden kohdalla korvattava summa on enään 28% alkuperäisestä hinnasta, eli ei todellakaan saa uutta vastaavaa tilalle tai edes korjaussummaa kokonaan korvattua jos sillon rikkoutuu.

Ei mitään uutta. Myös Verkkokauppa.com hoitaa samalla tavalla sen 3v "takuun".


En ole ikinä uutta liettä ostanut, mutta ei kai noissakaan nyt olla sentään lähdetty tähän kulutuselektroniikan 2v tai edes 4v päivityskierteeseen, vaan oletettu käyttöikä on edelleen paljon pidempi, ja näin ollen virhevastuukin sen suuntainen? Eli 4v takuu on täys vitsi tällaisessa tuotteessa varsinkin jos sulta hajoaa pelkkä luukku tai pelkkä keraaminen taso.

Toki myös takuun jälkeisessä virhevastuussa käyttöhyöty puree nopeasti. Uutta samanlaista vastaavaa ei ilman välirahaa tule saamaan takuun jälkeen.
 
Giganttiin kun on tilauksen tehnyt, sitä ei pysty mitenkään perumaan. Joten palautettava on kunhan ensin saapuu.

Onko jollain kokemusta saako rahansa takaisin nopeammin jos vie itse giganttiin, kuin palauttaa matkahuollolla?

Ja kuinka kauan noin suunnilleen rahojen palautuminen siellä kestää?
 
Giganttiin kun on tilauksen tehnyt, sitä ei pysty mitenkään perumaan. Joten palautettava on kunhan ensin saapuu.

Onko jollain kokemusta saako rahansa takaisin nopeammin jos vie itse giganttiin, kuin palauttaa matkahuollolla?

Ja kuinka kauan noin suunnilleen rahojen palautuminen siellä kestää?
Liikkeeseen palauttaminen on nopein tapa saada rahat takaisin. Rahojen palautusaika rippuu maksutavasta. Kortilla maksetun tilauksen palautus tulee kortille parissa päivässä, paypal:lla vai millä maksoin, niin kesti useamman päivän kun asiakaspalvelu ihmetteli miten saavat tehtyä palautuksen, kunnes rahat lopulta maksettiin suoraan tilille. Joskus voi saada palautuksen myös käteisenä heti palautuksen yhteydessä.
 
Liikkeeseen palauttaminen on nopein tapa saada rahat takaisin. Rahojen palautusaika rippuu maksutavasta. Kortilla maksetun tilauksen palautus tulee kortille parissa päivässä, paypal:lla vai millä maksoin, niin kesti useamman päivän kun asiakaspalvelu ihmetteli miten saavat tehtyä palautuksen, kunnes rahat lopulta maksettiin suoraan tilille. Joskus voi saada palautuksen myös käteisenä heti palautuksen yhteydessä.
Verkkopankilla maksoin. Täytyy kiikuttaa lähimpään giganttiin sit, jos sais takaisin joskus. Ärsyttävä käytäntö et kun tajuat heti tilauksen jälkeen mokan, niin aspa sanoo vaan et tuotteet on jo lähteny. Vaikka todellisuudessa ne lähti 3-4 päivän päästä siitä..
 
Verkkopankilla maksoin. Täytyy kiikuttaa lähimpään giganttiin sit, jos sais takaisin joskus. Ärsyttävä käytäntö et kun tajuat heti tilauksen jälkeen mokan, niin aspa sanoo vaan et tuotteet on jo lähteny. Vaikka todellisuudessa ne lähti 3-4 päivän päästä siitä..
Voi olla, että jos tuote on lähtenyt keräilyyn, ei sitä voi enää perua. Koska itse tilasin emolevyn taannoin aamulla, ja illalla älysin etten sitä tarvitsekaan, ja peruutus onnistui ongelmitta.
 
Onko tuonne gigantille mitään sähköpostia olemassa? Löytyy vaan bottia ja maksullista puhelinta
 
Kyllä pystyy kun ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Sinne voi vaan olla hankala saada se yhteys. Ja jos tuote on ehditty lähettää niin sitten ei onnistu tietenkään.
Otin muutama tunti tilauksesta. Torstaina. Paketin lähetyksestä tuli ilmoitus sunnuntai illalla ja paketti lähti liikkeelle eilen.
Mutta kuulema paketti oli ehditty ”lähettämään”, joka ei kyllä sit pitänyt paikkaansa.
 
Osaako kukaan sanoa kun sain tänään näytön Gigantista ja se on viallinen (iso valkoinen läikkä ylälaidassa) jos kiikutan sen Espoon Megastoreen jossa samoja näyttöjä on, niin saanko samantien uuden näytön varastosta?

Edit: Soitin aspaan ja sanoivat että ei pitäisi olla estettä. Pitää käydä ja katsoa miten todellisuudessa menee.
 
Viimeksi muokattu:
Powerilla taas hienoa markkinointia. (Ei liity asiakaspalvelu- tai palautustoimintaan vaan markkinointiin)

1604308667439.png


Uutiskirjeestä pongasin, että siellä on liedenvaihtoviikot ja ehdin jo innostua että nyt on hyvä hetki uusia liesi kun sitä on jo jonkin aikaa miettinyt. Tarkemmin kun katsoo noiden kaikkien mainostettujen tuotteiden hintahistoriaa niin näkee, että niiden jokaisen hintoja on nostettu lokakuun puolen välin jälkeen jotta ne on voitu nyt laittaa alennukseen. Ne on kaikki olleet halvempia silloin lokakuun alussa kuin ne ovat nyt. :facepalm:

Lisäksi tuo mainostettu 4 vuoden takuu ei ole mikään normaalitakuu vaan lisätakuu sen valmistajan oman takuun päälle ja sillä on omat ehtonsa. Siinä on esim. ikävähennys joka alkaa laskemaan valmistajan takuun jälkeen 3%/kk. 4 vuoden kohdalla korvattava summa on enään 28% alkuperäisestä hinnasta, eli ei todellakaan saa uutta vastaavaa tilalle tai edes korjaussummaa kokonaan korvattua jos sillon rikkoutuu.
Ota siihen tuotevakuutus niin se korvaa takuuajan jälkeisetkin viat. :)

Valitettavasti nuo "hintanostot" on ihan yleistä nykyajan elektroniikka-liikkeiden kaupankäynnissä, ale-tuotteilla saadaan asiakasta enemmän myymälään ja sitä kautta näyttämään mahdollisesti muitakin tuotteita.
Ja tuosta lisätakuusta, en minä ainakaan pahakseni pistä vaikka sen neljännenkin vuoden jälkeen saisin vaikka sen 28% tuotteen arvosta takaisin vrt. ei mitään.
 
Riippuen kotivakuutuksesta, ei ikävähennystä tehdä vielä tuossa vaiheessa laisinkaan. Mielummin maksan 150 omavastuun kuin otan 28% tuotteen hinnasta. Lisäksi esimerkiksi IF:ssä ikävähennys on kodinkoneiden osalta 9% vuodelta, kun tuossa takuussa se on 3% kuukaudelta.
 
Viimeksi muokattu:
Gigantilla toimii kyllä takuu hyvin. Sain tänään näytön verkkokaupasta, se oli viallinen, raahasin myymälään ja kävelin ulos ehjän kanssa. Jos jotain moitittavaa niin ehkä toiminta myymälässä oli vähän hidasta. Tuntuu että Gigantin tietojärjestelmä vaatii ihan törkeästi naputtelua ja ihmettelyä. Huollossa oli myös vain yksi jamppa töissä joka tuntui hoitavan laitteiden testauksen ja asiakaspalvelun samaan aikaan. No, mutta tärkeintä kuitenkin että vielä saman päivän aikana kävely toimivan tuotteen kanssa ulos. Gigantin kanssa on kyllä aina mukava asioida kun tietää että homma sujuu.
 
Gigantilla toimii kyllä takuu hyvin. Sain tänään näytön verkkokaupasta, se oli viallinen, raahasin myymälään ja kävelin ulos ehjän kanssa. Jos jotain moitittavaa niin ehkä toiminta myymälässä oli vähän hidasta. Tuntuu että Gigantin tietojärjestelmä vaatii ihan törkeästi naputtelua ja ihmettelyä. Huollossa oli myös vain yksi jamppa töissä joka tuntui hoitavan laitteiden testauksen ja asiakaspalvelun samaan aikaan. No, mutta tärkeintä kuitenkin että vielä saman päivän aikana kävely toimivan tuotteen kanssa ulos. Gigantin kanssa on kyllä aina mukava asioida kun tietää että homma sujuu.

Huollossa ei kannata pitää useampaa ihmistä töissä kun se ei tuota mitään, päinvastoin.
 
Toisaalta kumpi on tärkeämpää se että säästetään huollon kuluissa hiukan nyt vai se että saadaan asiakastyytyväisyydellä ja hyvällä asiakaskokemuksella pitkäikäisiä asiakkaita tai jopa suosittelijoita. Hyvä kuva brandistä on pidemmällä tähtäimellä paljon arvokkaampi kuin lyhyen aikavälin säästö.
 
Toisaalta kumpi on tärkeämpää se että säästetään huollon kuluissa hiukan nyt vai se että saadaan asiakastyytyväisyydellä ja hyvällä asiakaskokemuksella pitkäikäisiä asiakkaita tai jopa suosittelijoita. Hyvä kuva brandistä on pidemmällä tähtäimellä paljon arvokkaampi kuin lyhyen aikavälin säästö.
Yleisesti vai tuota Giganttia pohdit ?

Vaikuttaa siltä että Gigantilla asiat on mietitty (laskettu) tarkkaan, ja heidän taktiikkansa ei ole mielyttää asiakasta joka käänteessä, vaan liikeidea on ihan jotain muuta.

Kankea reklaamatio käsittely voi olla suunniteltua, josta voi vähän maksaakkin, tavoite, kaikki ei jaksa vääntää, ja toinen voidaan myydä "ohituskaistaa", eli niitä vakuutuksia isolla rahalla.

Homma on toiminut, asiakkaat on äänestäneen lomakolla ja vievät rahansa Giganttiin.
 
Toisaalta kumpi on tärkeämpää se että säästetään huollon kuluissa hiukan nyt vai se että saadaan asiakastyytyväisyydellä ja hyvällä asiakaskokemuksella pitkäikäisiä asiakkaita tai jopa suosittelijoita. Hyvä kuva brandistä on pidemmällä tähtäimellä paljon arvokkaampi kuin lyhyen aikavälin säästö.
Jos alkaa myyntiluvuissa näkyä niin uudelleenlanseeravat huollon lähes samanlaisena uudistetulla ilmeellä jolloin tappiot jää korkeintaan - 10% luokkaa joka on huomattavasti edullisempaa kuin kunnon huoltoa pyörittää ja tämän tempun kun uusii 5-10v välein niin osakkeenomistajat kiittää.
 
Hiukan ohi aiheen, mutta ei nyt sopivampaa ketjua löytynyt. Emolevy pitäisi laittaa takuuseen tietokonekauppa.fi puljuun. Palautusohjeissa mainitaan, että emo pitää laittaa antistaattiseen pussiin. Roskiinhan se on tietysti mennyt. Alkavatko nillittämään asiasta ja tuohon vedoten eivät huoli emoa takuuseen?
 
Hiukan ohi aiheen, mutta ei nyt sopivampaa ketjua löytynyt. Emolevy pitäisi laittaa takuuseen tietokonekauppa.fi puljuun. Palautusohjeissa mainitaan, että emo pitää laittaa antistaattiseen pussiin. Roskiinhan se on tietysti mennyt. Alkavatko nillittämään asiasta ja tuohon vedoten eivät huoli emoa takuuseen?

Kysy vaikka sieltä liikkeestä voisivatko laittaa sulle pussin kirjekuoressa tulemaan jotta voit lähettää tuotteen turvallisesti huoltoon. Takuuseen lähettäminen ei lähtökohtaisesti saa aiheuttaa kuluja asiakkaalle, mutta olet saanut soveltuvat paketointitarvikkeet kun ostit emon, joten et voi enää vaatia uusia tilalle veloituksetta koska itse hävitit ne...

Emon tuhoutuminen ilman antistaattista pussia on toki aika pieni mahdollisuus, mutta jos paska säkä käy niin niinkin voi tapahtua.
 
Tämmonen hassun hauska hommeli.

3.11 oli Gigantilla hyvät alennukset klubilaisille ja vain myymälöistä.
Nooh aattelin sitten kysyä Powerin chatista suurinpiirtein näillä sanoilla, että myyvätkö samaan hintaan tuotteen, vaikka se on klubilaisille,
ja omalta kylältä löytyy Power, ja lähimpään Giganttiin matkaa 47km. Ja olisihan se järkevää ostaa omalta kylältä kuin ajella 47km kilpailijalle.
Vastauksena tuli etteivät reagoi Gigantin hintoihin kun se ei ole tarjolla kaikille.
OK ja kiitos.

Kävelin sitten toiveikkain mielin paikalliseen Poweriin, ja siellä mukava asiakaspalvelija sanoi ettei pysty samaan hintaan myymään, että hinta on tuo1499€ ja varastot tyhjänä, tulee vasta 18.11 varastoon.
No hö, ei siis kauppoja syntynyt vaikka koitin että sen kerran ku ostaa omalta kylältä niin ois saanu samaan hintaan kuin Gigantista. Mut ei niin ei. Töllön voisin noutaa myöhemminkin..

No tuote jäi kuitenkin ostamatta kun en älynnyt Gigantista varata tuotetta siks aikaa kun mittailin auton peräosastoa että laatikko mahtuu sinne pystyssä.

Pistää näin jälkikäteen miettimään että kannattaisko Powerin myydä samaan hintaan kuin Gigantti klubihintoineen, kuin olla myymättä, sen kerran kun asiakas tulee ostamaan jotain tuotetta.
Oma kylä on pieni ja hiljainen, joten luulisi tekevän hyvää liikkeelle myydä jotain vähän halvemmalla hinnalla .. BF tulossa ja varmaks ei osaa sanoa että olenko samassa osta mielentilassa silloin..

Sori OT, meni vähän vierestä
 
Pistää näin jälkikäteen miettimään että kannattaisko Powerin myydä samaan hintaan kuin Gigantti klubihintoineen, kuin olla myymättä, sen kerran kun asiakas tulee ostamaan jotain tuotetta.
Se kai riippuu ihan tuotteesta ja sen hinnasta, jos mietit että kannattaako yksittäisen tuotteen myynti jollain tietyllä hinnalla.
Oman värinsä tuo sitten muut tekijät. Jotka voi johtaa myyntiin jopa alle omien, tai jos iso hyvä asiakas, niin yksittäisen tuotteen hinta ei se juttu. Myyjän päätäntävalta ja ns "omatili" voi vaikuttaa.
 
Gigantin klubi-eduissa mainitaan että "LB Ääni & Kuva: 3kk tilaus 0 €!" mutta miten ihmeessä tuon pääsee tilaamaan. Ei linkikiä, koodia tms. Vai onko lpppunut etu?
 
Vanha ja tuttu ärsytyksen aihe, mutta.. tuli emailiin gigantin 11.11 tarjousviesti jossa sattui olemaan tuote jota olen black friday fiiliksissä ajatellut (jabra 75t). Ihmettelin kun alehinta näytti olevan hinta joka on about normaalistikin voimassa joka puolella. Hintahistoriaa hieman selaamalla selvisi että kyse on tietystä väriversiosta lukuisten muiden joukossa (tummanharmaa vs harmaa tjsp), jonka hinnan gigantti on ilmeisesti tällaisia tilanteita silmälläpitäen pitänyt normaalia korkeammalla.

Ymmärrän että tätä tekevät kaikki ja aina, mutta silti tuntuu kun älykkyyttäni hieman loukattaisiin tällaisella puuhastelulla. Yhä enemmän kannustan kaikkia ottamaan näitä tuotteita kokeiluun ja palauttamaan tyytyväisyystakuun aikana jos vaikka Amazonin tms kautta löytyy kympinkin halvemmalla.

Lisäys: Eikös Gigantilla ole täysi tyytyväisyystakuun alainen palautusoikeus koskien myös kuulokkeita?
 
Viimeksi muokattu:
Vanha ja tuttu ärsytyksen aihe, mutta.. tuli emailiin gigantin 11.11 tarjousviesti jossa sattui olemaan tuote jota olen black friday fiiliksissä ajatellut (jabra 75t). Ihmettelin kun alehinta näytti olevan hinta joka on about normaalistikin voimassa joka puolella. Hintahistoriaa hieman selaamalla selvisi että kyse on tietystä väriversiosta lukuisten muiden joukossa (tummanharmaa vs harmaa tjsp), jonka hinnan gigantti on ilmeisesti tällaisia tilanteita silmälläpitäen pitänyt normaalia korkeammalla.

Ymmärrän että tätä tekevät kaikki ja aina, mutta silti tuntuu kun älykkyyttäni hieman loukattaisiin tällaisella puuhastelulla. Yhä enemmän kannustan kaikkia ottamaan näitä tuotteita kokeiluun ja palauttamaan tyytyväisyystakuun aikana jos vaikka Amazonin tms kautta löytyy kympinkin halvemmalla.

Lisäys: Eikös Gigantilla ole täysi tyytyväisyystakuun alainen palautusoikeus koskien myös kuulokkeita?
Kuulokkeilla joo mutta ei noilla korvanapeilla
 
Kuulokkeilla joo mutta ei noilla korvanapeilla
Ahaa. Kiitti. Hyvä että tuli tarkastettua :thumbsup:

Kuuloke-ketjuun just laitoinkin, mutta osuu hyvin tämänkin otsikon alle, että ainakin Powerilla on erittäin harhaanjohtavasti tuossa "lisää ostoskoriin" nappulan alla maininta 60pv:n palautusoikeudesta.
Screenshot_2020-11-10 JABRA ELITE ACTIVE 75T TRUE WIRELESS -KUULOKKEET, MINT - Power fi.png
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuotteen tarjoushinta on 25 euroa, niin pitäisikö liikkeen vaihtaa tuote silti vastaavaan vaikka se olisi sillä hetkellä kalliimpi, vai hyvittää sen verran mitä se tuote maksoi jolloin saat takuussa jonkun halvemman, huonomman ja ei vastaavan tilalle?.
Eli siis hiiri joka maksoi tarjouksessa 25 euroa, ja jota ei enää ole saatavana samana versiona mutta on saatavana uudempana versiona samoilla ominaisuuksilla. Olisiko tämä hiiri pitänyt vaihtaa uudempaan versioon joka on saman hintainen kuin vanhempi malli. Menikö tämä nyt ihan oikein että jouduin ottamaan 40 euron hiiren jossa ei samoja ominaisuuksia, ja maksamaan väliä kun hyvittivät tuon 25 euroa tarjoushinnan mukaan?.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuotteen tarjoushinta on 25 euroa, niin pitäisikö liikkeen vaihtaa tuote silti vastaavaan vaikka se olisi sillä hetkellä kalliimpi, vai hyvittää sen verran mitä se tuote maksoi jolloin saat takuussa jonkun halvemman, huonomman ja ei vastaavan tilalle?.
Eli siis hiiri joka maksoi tarjouksessa 25 euroa, ja jota ei enää ole saatavana samana versiona mutta on saatavana uudempana versiona samoilla ominaisuuksilla. Olisiko tämä hiiri pitänyt vaihtaa uudempaan versioon joka on saman hintainen kuin vanhempi malli. Menikö tämä nyt ihan oikein että jouduin ottamaan 40 euron hiiren jossa ei samoja ominaisuuksia, ja maksamaan väliä kun hyvittivät tuon 25 euroa tarjoushinnan mukaan?.

Lähtökohta on että tuote korjataan tai tarjotaan vastaava tuote tilalle. Mikäli kumpikaan ei onnistunu niin ratkaisu on yleensä kaupan purku.
Poisto tuotteiden kanssa ollaan vähän harmaalla alueella, myyjälläkin on oikeus tarjota kaupan purkua mikäli eivät voi vastaavaa tuotetta antaa tilalle. Lähtökohtaisesti näkisin, että jos vanha ja uus malli on ihan yks yhteen samoja vehkeitä eri nimellä niin uus olis pitänyt tulla tilalle ilman välirahaa. Jos siinä uudessa taas on ominaisuuksia mitä vanhassa ei ollut niin välirahan maksaminen voi olla ihan validi vaihtoehto.

Takuu kuitenkin ensisijaisesti koskee sitä tuotetta, ei sen hintaa. Maksoko sekin hiiri alkujaan 40 euroa mutta oli alennettu 25 euroon poistomyynnissä tms? Jos täyteen hintaan ostanut olis saanut uuden mallin tilalle ilman välirahaa niin sitten olis sunki pitäny.
 
Eli kyse on Razer Basilisk hiirestä joka alkujaan maksoi sen 69,90 normi hinnalla, mutta hinta oli alennettu 25 euroon kun ostin. Nyt myynnissä oleva malli Basilisk V2 on saman hintainen kuin tuo alkuperäinen hiiri mutta ainoa asia jota on parannettu on sensori, kytkimet ja ulkonäkö, muuten aivan vastaava ominaisuuksiltaan. Eli tähän eivät suotuneet vaihtamaan, vaan piti ottaa joku 25 euron arvoinen tai kalliimpi hiiri tai maksaa kalliimmasta väliraha. Jokohan tämä nyt tuli selitettyä ymmärettävällä suomenkielellä?. Kyse ei ollut poistomyynnistä, vaan ihan normaalista alennusmyynnistä.
 
@Junaski Ilmeisesti ostettu Gigantista? Tuota V1 löytyy Itäkeskuksen myymälästä, sanoppa niille että postittavat sitten täysin vastaavan uuden sulle sieltä jos ei kerran V2:sta saa takuusta. Razer Basilisk ergonominen pelihiiri - Pelihiiret

Nämä poistuneet tuotteet ovat kieltämättä aina vähän hankalia. Itselläni kävi vähän vastaava tilanne Jimssin ja G900 hiiren kanssa. Tuli vikaa ja pistin takuuseen niin myyjä ehdotti ratkaisuksi kaupan purkua, koska G900 oli silloin jo poistunut myynnistä. Ominaisuuksiltaan lähes vastaavaa G903 hiirtä eivät suostuneet antamaan tilalle vaan tuohon olisi pitänyt maksaa ihan absurdi väliraha, koska itsekin ostin hiireni tarjouksesta ja uudesta pyydettiin normihintaa. Omalta osalta toki päättyi hyvin ja saivat kun saivatkin jostain korvaavan uuden G900 tilalle.

Olisi ihan kiva jos näissä tultaisiin edes vähän vastaan. Itse olisin ollut tyytyväinen, jos olisi tarjottu edes mahdollisuutta vaihtaa uudempaan malliin kohtuullisemmalla välirahalla. Sunkin pitäisi nyt maksaa 55€ lisää saadaksesi päivitetyn mallin, jonka hinta on todellisuudessa 10-20€ korkeampi. Antaisivat edes sen verran alennusta uudesta paremmasta mallista, että hintaero vastaa noiden mallien oikeaa hintaeroa. Mikäli valmistaja hoitaa suoraan takuuasioita hyvällä maineella niin ainahan voi kysäistä myös sieltä. Valmistajat saattavat usein laittaakin sen uuden vastaavan mallin, jos ei vanhaa enää löydy.
 
@Junaski Ilmeisesti ostettu Gigantista? Tuota V1 löytyy Itäkeskuksen myymälästä, sanoppa niille että postittavat sitten täysin vastaavan uuden sulle sieltä jos ei kerran V2:sta saa takuusta. Razer Basilisk ergonominen pelihiiri - Pelihiiret

Nämä poistuneet tuotteet ovat kieltämättä aina vähän hankalia. Itselläni kävi vähän vastaava tilanne Jimssin ja G900 hiiren kanssa. Tuli vikaa ja pistin takuuseen niin myyjä ehdotti ratkaisuksi kaupan purkua, koska G900 oli silloin jo poistunut myynnistä. Ominaisuuksiltaan lähes vastaavaa G903 hiirtä eivät suostuneet antamaan tilalle vaan tuohon olisi pitänyt maksaa ihan absurdi väliraha, koska itsekin ostin hiireni tarjouksesta ja uudesta pyydettiin normihintaa. Omalta osalta toki päättyi hyvin ja saivat kun saivatkin jostain korvaavan uuden G900 tilalle.

Olisi ihan kiva jos näissä tultaisiin edes vähän vastaan. Itse olisin ollut tyytyväinen, jos olisi tarjottu edes mahdollisuutta vaihtaa uudempaan malliin kohtuullisemmalla välirahalla. Sunkin pitäisi nyt maksaa 55€ lisää saadaksesi päivitetyn mallin, jonka hinta on todellisuudessa 10-20€ korkeampi. Antaisivat edes sen verran alennusta uudesta paremmasta mallista, että hintaero vastaa noiden mallien oikeaa hintaeroa. Mikäli valmistaja hoitaa suoraan takuuasioita hyvällä maineella niin ainahan voi kysäistä myös sieltä. Valmistajat saattavat usein laittaakin sen uuden vastaavan mallin, jos ei vanhaa enää löydy.
Juu Gigantistahan se ostettu oli, nyt on tilalla Deathadder josta maksoin 14 euroa väliä, kun oli ainoa jotakuinkin kunnollinen hiiri saatavilla ilman absurdia välirahaa. Pitänee ottaa yhteyttä ihan asiakaspalveluun eikä asioida kassatyttösten kanssa.
 
Miten tuo Gigantin chatti toimii? Kirjoitin ”ihminen”, kuten jotkut ovat täällä neuvoneet. Nyt tuossa on noin tunnin olleet nuo kolme pistettä, jotka varmaan kuvaavat, että joku kirjoittaisi jotakin. Mitään jonotietoa tai mitään muutakaan tietoa ei ole näkyvissä. Meneeköhän tämä nyt oikein, että pääsen ihmisen kanssa puhumaan jossain kohtaa?
 
Miten tuo Gigantin chatti toimii? Kirjoitin ”ihminen”, kuten jotkut ovat täällä neuvoneet. Nyt tuossa on noin tunnin olleet nuo kolme pistettä, jotka varmaan kuvaavat, että joku kirjoittaisi jotakin. Mitään jonotietoa tai mitään muutakaan tietoa ei ole näkyvissä. Meneeköhän tämä nyt oikein, että pääsen ihmisen kanssa puhumaan jossain kohtaa?

Ei mene oikein. Pitäisi näkyä jonotilanne ja arvio ajasta kauanko joudut odottamaan.
 
Kellään kokemusta tai sattuisiko olemaan myyjää linjoilla..

Jos palautan pelituolin Giganttiin niin täytyykö purkaa atomeiksi ja pakata vai voiko palauttaa kasattuna?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom