F1 Yleiskeskustelu

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 289
Olisiko mahdollista, ts kieltääkö säännöt tms, että itsenäisenä/vapaalla-statuksella joku autonsuunnittelija suunnittelisi useammallekin tallille auton?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
18 415
Olisiko mahdollista, ts kieltääkö säännöt tms, että itsenäisenä/vapaalla-statuksella joku autonsuunnittelija suunnittelisi useammallekin tallille auton?
Ei tietoa, mutta jotain rajoituksia yhteystyölle tallien välillä on ollut, ja vuosien saatossa ollut epäilyjä että joku talli liian "satummalta" päätynyt kovasti samankaltaisiin suunnittelu ratkaisuihin kuin kumppani talli. Eli mielikuva että tallin pitää tietyt asikokonaisuudet, komponentit ratkaista itsenäisesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 289
Lähinnä ajattelin että jos esim tuollainen Neweyn/vastaavan tasoinen vaan yksityisenä toimijana ja yrittäjänä myisi auton kaavion vaikka useammallekin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 257
Äkkiä kuviteltuna tuo vaan kuulostaa lähes mahottomalta. Newey ja muut kehittää autoa koko kauden niin siinä vois olla vähän kiirettä yhdellä kaverilla käydä läpi dataa useammalta tallilta. Eikä se auto minkä tuot radalle ensimmäiseen kisaan ole se sama auto millä kausi päätetään, siis niinkö "kaavion" perusteella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
927
En, sitä on toitotettu aika monta kertaa eri medioissa niin on jäänyt muistiin.
ihan kyllä kiinnostaisi vaihtaa kahden kisan ajaksi Colapinto Sauberin pulkkaan ja Bottas williamsin rattiin.
ei sillä että Bottas välttämättä häikäisevän paljon parempaa jälkeä tekisi, mutta tuntuu olevan aika monella unohtunut kuinka umpisurkea tuo Sauber oikeastaan onkaan.

juu vauhdillisesti sillä varmaan ottaisi paalun jos vastaan laittaisi Formula 2 autoja, mutta en välttämättä näkisi edes Max Vertappenin ja Lewis Hamiltonin kuskikokoonpanolla kisamitassa Sauberin välttämättä voittavan edes Formula 2 autoja.

tuossa valossa tuo "LOLTD!!!XDXD BOTTAS ON VASTA 22. 20 KULJETTAJAN SARJASSA!!!DXDX" huutelu on kyllä aika tyhjänpäiväistä.
kuitenkin pitää muistaa että Bearman pääsi Ferrarin (kisassa 7) ja Haasin (kisassa 10) rattiin.

toki tuota Haasin pistesijaa voi pitää hatun noston arvoisena, vaikka kärjestä tippuikin Perez ja Sainz.
ei sillä että kumpaakaan uutta tulokasta huonona pitäisin, mutta se on kuin laittaisi ammatijuoksijan päälle 60-luvun Nasan avaruuspuvun ja itelles kevyet juoksijan puvut ja kehut kuinka paljon nopeampi olet kuin ammattiurheilija.

F1 on kuitenkin paljolti välineurheilua ja pari viimekautta Sauber on ajattanut koko sarjan selkeästi hitainta autoa.
ihan kauden alussa oli mahdollista ottaa pari jämäpistettä ja nimenomaan Bottaksen ajamana, mutta minkäs teet kun Sauber päätti ottaa huvikseen vielä parin sekunnin huilit hutiloimalla varikkopysähdyksen aikaan.
 

JES

Liittynyt
05.10.2020
Viestejä
111
Nojoo olisihan tuo mielenkiintoista nähdä Bearman tai Colapinto ajamassa pari kisaa Sauberilla. Isompi ongelma Bottaksen kannalta on kumminkin se että nuo tulokkaat ovat pärjänneet noinkin hyvin jo myös kokeneita tiimikavereita Albonia ja Hülkenbergia vastaan. Tuo ei mitenkään nosta Bottaksen osakkeita jos ja kun muutkin tiimit ymmärtää että F2:ssa ajaa joukko kuljettajia jotka voisivat teoriassa aivan hyvin pärjätä ykkösissä. Bearman ja Colapintohan eivät ole mitenkään erottuneet F2:ssa joukosta. Bearman on jopa pärjännyt heikosti siellä tänä vuonna.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 189
Viestejä
4 408 270
Jäsenet
73 103
Uusin jäsen
kledju

Hinta.fi

Ylös Bottom