F1 Yleiskeskustelu

Katsojalukuja vääristää myös varmastikin tuo F1TV mahdollisuus vuosimaksulliseen tilaukseen.
Eikä pelkkää "katsotaanko kisat livenä vaiko vasta jälkikäteen VOD malliin" voi myöskään katsoa indikaattorina (toki on eri asia ottaako FOM tätä lukuun) mutta esimerkiksi itse en katsonut yhtäkään lähetystä viime vuonna livenä koska oli tuo F1TV Pro tilaus eikä Premium.
Ja viime vuonna ne lisäsivät sen rajoitteen että F1TV Pro tilaajat ovat rajattu vain yhteen tai kolmeen yhtäaikaiseen striimiin jopa yhdellä laitteella, joten multiviewer sovelluksen kanssa ei ollut mahdollista katsoa monen kamerakulman kanssa.
Tuon takia odotin että multiviewer sovelluksen Discord ilmoitti että "Syncs are up for... " ennen kuin avasin F1TV.

Niin tuo indikaattori "katsotaanko kisoja livenä" ei myöskään toimi mielenkiinnon mittarina.

Onhan tuo ollut viihdyttävää katseltavaa, mutta ei se kyllä oikein ole jos yhtäkkiä tietokone päättää että "nytpä pusken kaikki akuston virrat pihalle ja joko ohitat tai ajat edellä olevan vaihdelaatikosta sisään."

Eikä noita Bearmanin kaltaisia onnettomuuksia saa missään nimessä enää sattua.
 
Katsojalukuja vääristää myös varmastikin tuo F1TV mahdollisuus vuosimaksulliseen tilaukseen.
Eikä pelkkää "katsotaanko kisat livenä vaiko vasta jälkikäteen VOD malliin" voi myöskään katsoa indikaattorina (toki on eri asia ottaako FOM tätä lukuun) mutta esimerkiksi itse en katsonut yhtäkään lähetystä viime vuonna livenä koska oli tuo F1TV Pro tilaus eikä Premium.
Ja viime vuonna ne lisäsivät sen rajoitteen että F1TV Pro tilaajat ovat rajattu vain yhteen tai kolmeen yhtäaikaiseen striimiin jopa yhdellä laitteella, joten multiviewer sovelluksen kanssa ei ollut mahdollista katsoa monen kamerakulman kanssa.
Tuon takia odotin että multiviewer sovelluksen Discord ilmoitti että "Syncs are up for... " ennen kuin avasin F1TV.

Niin tuo indikaattori "katsotaanko kisoja livenä" ei myöskään toimi mielenkiinnon mittarina.

Onhan tuo ollut viihdyttävää katseltavaa, mutta ei se kyllä oikein ole jos yhtäkkiä tietokone päättää että "nytpä pusken kaikki akuston virrat pihalle ja joko ohitat tai ajat edellä olevan vaihdelaatikosta sisään."

Eikä noita Bearmanin kaltaisia onnettomuuksia saa missään nimessä enää sattua.
75% katsoo vielä perinteisesti lineaarisesta tv:stä

 
RIP Zanardi. Oli kyllä hurja ura/elämä miehellä. Kilpailija viimeiseen asti, vaikka jalat meni.
 
Suuri urheilija, eikä ainoastaan autourheilija, on poissa.

Itselleni Zanardi on etenkin jäänyt mieleen Lontoon ja Rion paralympiakultamitaleista. Zanardin F1-urasta en nähnyt kuin heikohkon 1999 kauden, ja CART-sarjaa en koskaan seurannut, vaikka sitä näytettiin Eurosportilla.

Mutta viimeistään 2001 tapahtunut onnettomuus teki Zanardista kuuluisuuden. Hänen selviytymistarinansa, palaaminen autourheilun pariin ja menestys käsipyöräilyssä ovat olleet monelle esikuva periksiantamattomuudesta ja siitä, että vaikeuksien yli voi päästä.

Siinä mielessä on surullista, että viimeisimmästä 2020 tapahtuneesta vammautumisesta hän ei koskaan päässyt yli. Mutta ehkä hän oli jo 2001 hyväksynyt, että elämä voi päättyä koska vain. Tietyllä tapaa Zanardi sai elää kahdesti ja hän osoitti, että vaikka elämä tarjoaa toisinaan ikäviäkin muutoksia, nämä muutokset mahdollistivat uusien unelmien tavoittelun.
 
Sunnuntaina ajettavan Miamin F1-osakilpailun lähtö aikaistuu kolmella tunnilla.

Alkuperäisen aikataulun mukaan kilpailun oli määrä käynnistyä Suomen aikaa kello 23, mutta Kansainvälinen autoliitto Fia ilmoitti muutoksesta sääennusteiden vuoksi. Uuden aikataulun mukaan startti tapahtuu jo kello 20 Suomen aikaa (paikallista aikaa kello 13).
 
Tapahtuu, jos tapahtuu. Hieman ennakoi taas maraton-lähetystä. Odotellaan, odotellaan, odotellaan ja vielä odotellaan.
 
"Moottorityyppi on tuttu F1:stä vuosilta 2006–2013"

Vai niin, ikänkuin moisilla ei olisi kisattu aika monena vuosikymmenenä ;-D Jo pelkästään Fordin coswotheilla aika paljon enemmän historiaa kuin tuo tynkäväli. Vuodesta 1967-> ?
 
Miamissa tihkuilee sadetta.

F2.jpg
 
Hyvää kisaa oli F2. Seuraava italiainen F1 kuski? Mini nappaa voiton. Näköjään Taposen vanhat kilpakumppanit pärjää hyvin kakkosessakin. Camara ja Van Hoeppen vahvasti mukana sarjan kärkikahinoissa. Camara tänään kolmas.
 
Monesti joku luokka sopii paremmin, moni "ei hyvä" kolmosissa on sitten ajanut paremmin kakkosissa. Toivottavasti TT:kin saa vielä armon ja ajaa.
 
"...polttomoottoreista saatavan voimantuoton osuutta kasvatetaan 50 kilowatin eli 67 hevosvoiman verran"
 
Maxin itkupotkut pakottivat mohammedin sääntömuutokseen '27
Heh, ainakin media on tykännyt kolmetoistavuotiaan käytöksestä.
Toiset kuskit ovat tosiaan esittäneet kritiikkiä, naureskelessaan samalla varhaisteinin marttyyrielkeitä ;-D
 
No joo, silloin hymyillään kun kulkee, ja muina aikoina osoitetaan olevan vuoden kypsyydessä Kimiä vanhempi, tai nuorempi. Voisi sanoa niinkin että ne 47 lausuntoa "mä lopetan jossei säännöt ja autot muutu tai mä ala pärjämään!" väljähdy koskaan, ne on aina tuoreita.
Vastaan yleiskekusteluun kun ei enää oikein liity Kanadan GP:hen:

No ei ne lopettamispuheetkaan mun mielestä hänestä automaattisesti kusipäätä tee. Jos ei vaan enää nappaa, kuten ennen niin ihan kypsäähän se on myöntää itselleen ja kaikille muillekin. Suurin menestyksennälkä lienee tosiaan jo tyydytetty niin senkään puolesta tuolla ei enää tarvitse väkisin ajella jos oikeasti mieluummin tekisi jotain ihan muuta kuin tuota, mitä on jo tehnyt käytännössä koko tähänastisen elämänsä. Onhan sillä perhekin ja varmasti aikaa & mahdollisuuksia tehdä suurin piirtein mitä vaan mieleen juolahtaa. Vaihtaahan sitä ihan tavan tallaajatkin alaa tai lopettaa pitkäaikaisia harrastuksia, Kimi kävi ajamassa rallia & Nascaria, Rovanperä koitti vaihtaa formuloihin (ennenkuin ilmeisesti terveydellisistä syistä johtuen ei just nyt aja mitään?), jne.. Ei noista kukaan mun mielestä ole tuon takia kusipää.

Onhan nuo formulat kuitenkin oikeasti jonkun verran muuttuneetkin entis_aikojen loiston päivistä. Jos nyt vaikka jääkiekossa yhtäkkiä sääntömuutoksilla kiellettäisiin lämääminen ja taklaaminen niin eiköhän osalla pelaajista loppuisi kiinnostus siihen paikkan ja keksisivät jotain muuta tekemistä. Tekisikö tämä sitten heistä automaattisesti kusipäitä? Mun mielestä ei.
 
Vastaan yleiskekusteluun kun ei enää oikein liity Kanadan GP:hen:

No ei ne lopettamispuheetkaan mun mielestä hänestä automaattisesti kusipäätä tee. Jos ei vaan enää nappaa, kuten ennen niin ihan kypsäähän se on myöntää itselleen ja kaikille muillekin. Suurin menestyksennälkä lienee tosiaan jo tyydytetty niin senkään puolesta tuolla ei enää tarvitse väkisin ajella jos oikeasti mieluummin tekisi jotain ihan muuta kuin tuota, mitä on jo tehnyt käytännössä koko tähänastisen elämänsä. Onhan sillä perhekin ja varmasti aikaa & mahdollisuuksia tehdä suurin piirtein mitä vaan mieleen juolahtaa. Vaihtaahan sitä ihan tavan tallaajatkin alaa tai lopettaa pitkäaikaisia harrastuksia, Kimi kävi ajamassa rallia & Nascaria, Rovanperä koitti vaihtaa formuloihin (ennenkuin ilmeisesti terveydellisistä syistä johtuen ei just nyt aja mitään?), jne.. Ei noista kukaan mun mielestä ole tuon takia kusipää.

Onhan nuo formulat kuitenkin oikeasti jonkun verran muuttuneetkin entis_aikojen loiston päivistä. Jos nyt vaikka jääkiekossa yhtäkkiä sääntömuutoksilla kiellettäisiin lämääminen ja taklaaminen niin eiköhän osalla pelaajista loppuisi kiinnostus siihen paikkan ja keksisivät jotain muuta tekemistä. Tekisikö tämä sitten heistä automaattisesti kusipäitä? Mun mielestä ei.
Max nyt on kuitenkin kusipää, se siitä.
 
Mutta puukotettiinko Mika Saloa vai ei?
Entä korvaako Colton Herta Valtteri Bottaksen vai ei?
Siinä kaksi asiaa, mitä suomen lehdistö (+kansainvälinen laatulehdistö) on kohta 2 viikkoa pohtinut. :x3:
 
Cadillac olisi idiootti jos Hertan laittaisi, jenkeissäkin kymmeniä, ja maailmalla satoja parempia kuskeja.
 
Cadillac olisi idiootti jos Hertan laittaisi, jenkeissäkin kymmeniä, ja maailmalla satoja parempia kuskeja.
Jep eiköhän nuo jutut ole täysin Colton Hertan taustajoukkojen/fanipoikien masinoima kampanja. Ja Valtteri on helppo kohde, kun suoritukset on mitä on.
Jos Cadillacin kakkosviulua soittelisi joku muu kuski, niin silloin sitä oltaisiin korvaamassa jatkuvasti.
 
Jep eiköhän nuo jutut ole täysin Colton Hertan taustajoukkojen/fanipoikien masinoima kampanja. Ja Valtteri on helppo kohde, kun suoritukset on mitä on.
Jos Cadillacin kakkosviulua soittelisi joku muu kuski, niin silloin sitä oltaisiin korvaamassa jatkuvasti.
Gridin parhaiten sijoittunut caddy-kuski. Mitä muuta voisi toivoa.
 
Jep eiköhän nuo jutut ole täysin Colton Hertan taustajoukkojen/fanipoikien masinoima kampanja. Ja Valtteri on helppo kohde, kun suoritukset on mitä on.
Jos Cadillacin kakkosviulua soittelisi joku muu kuski, niin silloin sitä oltaisiin korvaamassa jatkuvasti.
Oikeastaan vain talli tietää millaisia Valtterin suoritukset ovat olleet. Tallilla vasta muutama kisalähtö takana, ja kun testaaminenkin on niin rajallista, niin autossa voi vielä olla vaikka minkälaista ongelmaa, eikä niistä hiiskuta tallin ulkopuolelle.
 
Kuskinenvaihto olisi Caddyn tarvelistalla varmaan viiden tuhannen sisällä. Eli aika pian ollaan siellä jahka saadaan jotain muuta ensin alta pois. Mä luulen että redbulilla kuskivaihto on 50 asian sisällä... aina.
 
Ainakin tallipäällikkö tyrmää kategorisesti kaikki huhut Bottaksen potkuista. Eli ei ole tapahtumassa, jos ei jotain täydellistä takinkääntöä tapahdu. Eipä siinä mitään järkeä olisi ollutkaan, kun kerta halutaan panostaa auton kehitykseen nimenomaan kahden kokeneen kuskin voimin.

 
Leclerc tehnyt Ferrarin kanssa jatkopahvin, jonka odotetaan pitävän hänet tallissa vuoden 2030 jälkeenkin.
Niin kauan kun John Elkann husaa Ferrarilla niin waste of money. En tajua mikä idea on pitää kaveria tallissa kun tulokset sakkaa.
 
Ehkä odottavat jeesuksen pojan vihdoin nostavan sädekehän maranellon ylle.
 
Eipä olisi Vilanderista uskonut mutta sellaista se välillä elämä on.

Että kun Seiska uutisoi, niin se totuus on siinä.
Välttämättä ei ole tapahtunut yhtään mitään väkivaltaa, vaan ex-vaimonsa tekee rikosilmoituksen vttuillakseen ex-puolisolleen kun tietää tämän olevan julkisuuden henkilö ja ainakin Viaplayn kommentaattori.
Eli haluaa vähintään kenkää äijällensä julkisista työpaikoista koska tietää että epäilys yleensä siihen riittää.
Jos nyt ensin odotellaan vaikka tarkempia tietoja ennen teilaamista.
Ja jos jotain on tapahtunut, niin se kyllä selviää lähipäivinä kunhan media ensin rauhoittuu ja selviää mistä oikeasti on kyse.
 
Ilmeisesti tunnet kaverin kun noin sanot?

Vai nojaatko annettuihin julkisiin kommentteihin? Jos nojaat niin sittenhän Räikkönenkin on sulkeutunut juntti.

Lainaamasi kaveri on itellä ollu ignoressa varmaan pari vuotta ja näemmä sisältö on ihan samaa mitä silloin ku estin kaverin. No luin viestin kuitenkin mitä kirjoitti ja Max on kuitenkin yks parhaimmista kuskeista mitä F1 on ollu, jollei jopa paras. Joo "kusipää" ehkä on ollu nuorempana, mutta luuletko mestaruuksien tulevan jos annat aina tietä muille?

E: hupsista. Tämä mun kommentti oli siis tuolle Santorille, ei sulle @SampoTexaa
 
Viimeksi muokattu:
Joo "kusipää" ehkä on ollu nuorempana, mutta luuletko mestaruuksien tulevan jos annat aina tietä muille?
Button kyllä sai yhden mestaruuden vaikka oli kusipäisyys kaukana ja muistikuvat on sensuuntaiset että jos siellä nyt jollain oli vauhtia Buttonin takana niin kyllä ohi aina pääsi ilman että asiasta tehtiin numeroa :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 363
Viestejä
5 248 877
Jäsenet
83 489
Uusin jäsen
persereikä69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom