F1 Yleiskeskustelu

Kovalainen kyllä totaalinen pettymys, kun katsoo mikä kalusto oli alla.


Kovalainen olisi saattanut pärjätä Larenilla vähän paremmin jollei olisi saanut aina 2-kuskin b-taktiikoita. Silloin kun ajettiin aika-ajot kisabensoilla ja sille laitettiin enemmän jotta pystyy ajamaan sen kierroksen pidemmän ekan stintin niin niillä marginaaleilla näkyi lähtöruudussa ja kertautui kisan aikana. Tuskin siitä seuraavaa suomalaista mestaria olisi tullut vaikka olisi ollut ykköskuski tai aika-ajot olisi ollut jotain muuta kuin kisan eka kierros mutta paremman uran olisi varmaan saanut ajettua.
 
Uskoisin että jos Heikki olisi ollut vastaavassa tilanteessa kuin Bottas mersulla sen ollessa selvä ykköstalli, niin olisi samalla tavalla voittoja/paaluja napsinut.
 
Mutta myös "tulen aina ajamaan jotain, en vain aio istua rannalla" tms.

"...myös tulevaisuudessa Bottas nähdään ratin takana.
–  Tulen aina ajamaan jotain, sillä sitä olen tehnyt koko elämäni. Varmasti en vain pysy rannalla tekemättä mitään."
 
Mutta myös "tulen aina ajamaan jotain, en vain aio istua rannalla" tms.

"...myös tulevaisuudessa Bottas nähdään ratin takana.
–  Tulen aina ajamaan jotain, sillä sitä olen tehnyt koko elämäni. Varmasti en vain pysy rannalla tekemättä mitään."
Boltterin pyöräilyura confirmed :woot:
 
No onhan se vähän ikävää, jos ei nähdä suomalaista F1-kuljettajaa ensi kaudella. Suomi on ollut kuitenkin edustettuna jo vuodesta 1990 alkaen joka kaudella. Vai oliko ZeiZei jo -89 ajelemassa jonkun kisan. Toisaalta Bottas ollut kyllä niin jumalaton pettymys joitain mersunajan väläytyksiä lukuunottamatta. Joten hyvä vain että saa mahdollisesti joku uusi nuori tulevaisuuden talentti mahdollisuuden. Harmi kun ei ollut vielä ketään suomalaista jonossa jatkamaan perinnettä.
 
Ferrarilla spessu asut/ajohaalarit Carbon Fibre Monzan kisaan. Autoon tulossa jotain kevyttä spessua liveryyn.



ferrari-monza-Carbon-Fiber-2_1ba4beb9-bfd8-415a-9c97-bf33618557cd-1024x683.jpg
ferrari-monza-Carbon-Fiber-5_84cdd18b-3817-40f1-a1ac-43a2da4f282f-1024x683.jpg
 
Jotenkin tuntuu että autoa ei kyllä kehitetä kovinkaan aktiivisesti tuossa vaiheessa enää.
 
Varmaan ketuttaa tämän kauden F2-mestaria, oli se sitten Hadjar, Bortolero, Aron tai Maloney, että Antonelli pelkällä Regional-sarjassa keränneilllä superlisenssipisteillä saa paikan F1:sissä huipputiimissä, kun taas F2-mestari joutuu etsimään paikan ensi vuodelle muista sarjoista.
 
No eipä tämä sarjan ainoa suomalainen tällä hetkellä ole kovinkaan jännittäviä hetkiä tarjonnut.

Ei se olekaan pointti, vaan se että suomalainen kuski kuuluu formuloihin kuin nyrkki naamaan, viimeisen 40 vuoden aikana ei montaa välivuotta ole ettei kuninkuustasolla olisi ajanut suomalaiskuski.
 
Varmaan ketuttaa tämän kauden F2-mestaria, oli se sitten Hadjar, Bortolero, Aron tai Maloney, että Antonelli pelkällä Regional-sarjassa keränneilllä superlisenssipisteillä saa paikan F1:sissä huipputiimissä, kun taas F2-mestari joutuu etsimään paikan ensi vuodelle muista sarjoista.

Joo ei noita pikkuformulakisoja oikein viitsi katsoa sen takia kun ei niillä ole varsinaisesti kilpailullista merkitystä. F1- paikat menee rahalla, suhteilla tai sillä että joku tallipomo kuvittelee olevansa poikkeuslahjakkuus spottaamaan talenttia jonkun jämäsarjan dominointikierroksen perusteella. Tietty välillä ne nuoret huipputalentin statuksen saaneet voittaa siinä sivussa jotain F2/F3 mestaruuksiakin.
 
Varmaan ketuttaa tämän kauden F2-mestaria, oli se sitten Hadjar, Bortolero, Aron tai Maloney, että Antonelli pelkällä Regional-sarjassa keränneilllä superlisenssipisteillä saa paikan F1:sissä huipputiimissä, kun taas F2-mestari joutuu etsimään paikan ensi vuodelle muista sarjoista.
Miksi tuo koko F2 on ylipäätään olemassa, kun tuntuu että sen ohi noustaan oikealta ja vasemmalta ykkösiin ja F2:ssa parhaiten menestyneet eivät sinne pääse välttämättä koskaan? Mun mielestä sen pitäisi mennä niin, että ensin valkataan F2- luokan parhaimmistolle tallipaikat ykkösiin ja jos penkkejä jää, niin sitten EHKÄ muillekin.
 
Taposta ajatellen hyvä homma tuo trendi, että ei tarvi ajaa kaikkien pikkusarjojen mestariksi noustakseen F1-kuskiksi.
 
Olisihan se ihan hyvä jos F2 mestarille automaattisesti tarjolla ensikaudelle aina yhden vuoden F1 rookie diili ja kiertävä vuoro talleille milloin pakko ottaa tämä kuski itselleen tai sopia paikka toiseen talliin.
 
Taposta ajatellen hyvä homma tuo trendi, että ei tarvi ajaa kaikkien pikkusarjojen mestariksi noustakseen F1-kuskiksi.
Ehkä niin, mutta voisi sitten lopettaa koko F2 luokan, kerran siitä ei ole mitään mainittavaa hyötyä kuskeille. Ihan turhaa ilmaston paskomista ja resurssien tuhlaamista, kun kerran pienemmät luokat on ne, joista kuskit ykkösiin poimitaan.
 
Syksyllä 2022 kun Marko oli tuomassa Colton Herta Indycareista Alpha Taurille.

FIA: Wöööö Ei onnistu koska SUPERLISENSSI :poop:
 
No Colton Herta ei isäänsä kummempi kuski, joten siinä mielessä parempi näin. IndyCarissa taso on jokseenkin vaihteleva ja jopa Ericssonin ja Grosjeanin kaltaiset formulasuuruudetkin pärjäävät vauhdissa ihan hyvin. Juri Vipskin näytti olevan viime kisassa mukana. Kauas on menty RedBullin varakuskin paikalta muutamassa vuodessa. Ja sieltähän se Taponenkin muutamassa vuodessa on jo suomalaisten iloksi ykkösissä. Korvaa Hamiltonin ferrarilla. Tämä on varma tieto.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se olekaan pointti, vaan se että suomalainen kuski kuuluu formuloihin kuin nyrkki naamaan, viimeisen 40 vuoden aikana ei montaa välivuotta ole ettei kuninkuustasolla olisi ajanut suomalaiskuski.
Täysin samaa mieltä, vaikka olisi kuinka häntäpäässä niin kyllä suomalainen kuski formuloihin kuuluu!
 
No se on varmaa ja sen Bottaskin tietää. Mutta jos voitat monivuotisen sopimuksen omaavan Hulkenbergin tuolla kaudella, niin Audi voi miettiä uudestaan vuoden 2026 kuskeja.
Silti jotenkin tuntuu että aika paska diili. Ensi vuodesta tulee tooodella pitkä tuolla autolla, kun se jo nyt on sarjan hitain. Ainoa näyttö mitä voi antaa on tallikaveria vastaan, mutta jos nyt sen voittaisikin niin on toiseksi viimeinen ja tallikaveri viimeinen. Niillä näytöillä voi olla vaikeaa saada jatkopahvia. Tiimikaverilla lisäksi pitkä sopimus, eli saa jatkaa myös Audin aikakaudella. Ei helpota asemaa tiimissä.
 
Silti jotenkin tuntuu että aika paska diili. Ensi vuodesta tulee tooodella pitkä tuolla autolla, kun se jo nyt on sarjan hitain. Ainoa näyttö mitä voi antaa on tallikaveria vastaan, mutta jos nyt sen voittaisikin niin on toiseksi viimeinen ja tallikaveri viimeinen. Niillä näytöillä voi olla vaikeaa saada jatkopahvia. Tiimikaverilla lisäksi pitkä sopimus, eli saa jatkaa myös Audin aikakaudella. Ei helpota asemaa tiimissä.
Paska diili tai ei, niin jos meinaa ensi kaudella ykkösissä ajaa, niin melkein se on tuo Sauberin pahvi otettava, jos ne sitä tarjoaa.
 
Joo ei noita pikkuformulakisoja oikein viitsi katsoa sen takia kun ei niillä ole varsinaisesti kilpailullista merkitystä. F1- paikat menee rahalla, suhteilla tai sillä että joku tallipomo kuvittelee olevansa poikkeuslahjakkuus spottaamaan talenttia jonkun jämäsarjan dominointikierroksen perusteella. Tietty välillä ne nuoret huipputalentin statuksen saaneet voittaa siinä sivussa jotain F2/F3 mestaruuksiakin.
Katsot alempia sarjoja vain ja ainoastaan sen takia että näkisi kuka nousee F1? Itse seuraan ihan sen kilpailun takia

luulisin myös että tallipomot tietää ja sohvaperunat kuvittelee mutta voihan olla että tallipomoilta ei niin paljoa vaadita
 
Joo ei noita pikkuformulakisoja oikein viitsi katsoa sen takia kun ei niillä ole varsinaisesti kilpailullista merkitystä. F1- paikat menee rahalla, suhteilla tai sillä että joku tallipomo kuvittelee olevansa poikkeuslahjakkuus spottaamaan talenttia jonkun jämäsarjan dominointikierroksen perusteella. Tietty välillä ne nuoret huipputalentin statuksen saaneet voittaa siinä sivussa jotain F2/F3 mestaruuksiakin.
Kyllä, ainahan F1 tallipaikat on mennyt rahan, kansalaisuuden, markkina-alueen, pärstä tai ihan vaan mutun perusteella. FIA katsoi mallia Moto viikonlopuista ja rakensi F3 ja F2 luokka brändit jotta kansa saisi lipuille vastinetta.

Ensi kaudella todennäköisesti Taponen ajelee jommassa kummassa sarjassa. Ehkä siitä tulee jotain syytä katsoa noita sarjoja.
 
Kun/jos Taponen kurvailee ensikaudella F3:ssa, niin siinäpä on Taposen työkalu. Dallaran valmistama uusi F3 auto kaudelle 2025.

D2.jpg
D3.jpg
D4.jpg
D5.jpg
 
Järvilehto kurvaili Dallaral kolmanneksi jokunen vuosi sitten.

Häkkisen Mikä oli viides samassa kisassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, ainahan F1 tallipaikat on mennyt rahan, kansalaisuuden, markkina-alueen, pärstä tai ihan vaan mutun perusteella. FIA katsoi mallia Moto viikonlopuista ja rakensi F3 ja F2 luokka brändit jotta kansa saisi lipuille vastinetta.

Ensi kaudella todennäköisesti Taponen ajelee jommassa kummassa sarjassa. Ehkä siitä tulee jotain syytä katsoa noita sarjoja.
Eikös Taposelle olisi ens kaudelle penkki F2:ssa, mutta jokuhan sitä just spekuloi, että kannattaa ajaa mielummin F3, kun sieltä pääsee paremmin ykkösiin, että toi F2 voi jopa estää "ylenemisen". En muista enää kuka ja missä oli juttu, mutta jonkun tollasen jutun luin.
 
Eikös Taposelle olisi ens kaudelle penkki F2:ssa, mutta jokuhan sitä just spekuloi, että kannattaa ajaa mielummin F3, kun sieltä pääsee paremmin ykkösiin, että toi F2 voi jopa estää "ylenemisen". En muista enää kuka ja missä oli juttu, mutta jonkun tollasen jutun luin.
Yksi F2 tarjous on pöydällä. Tuukan asioidenhoitaja Kohtala sen mainitsi mutta ei ilmeisesti ole vaihtoehto vaan F3 seuraava askel, kuten alunperin ovat alusta asti suunnitelleet, porras kerrallan.
 
Ei muuten lainkaan huono eka kisa francolta, nyt vasta huomasin että sehän oli 12 :thumbsup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 279
Viestejä
4 487 494
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom