F1 Yleiskeskustelu

Olisiko mahdollista, ts kieltääkö säännöt tms, että itsenäisenä/vapaalla-statuksella joku autonsuunnittelija suunnittelisi useammallekin tallille auton?
 
Olisiko mahdollista, ts kieltääkö säännöt tms, että itsenäisenä/vapaalla-statuksella joku autonsuunnittelija suunnittelisi useammallekin tallille auton?
Ei tietoa, mutta jotain rajoituksia yhteystyölle tallien välillä on ollut, ja vuosien saatossa ollut epäilyjä että joku talli liian "satummalta" päätynyt kovasti samankaltaisiin suunnittelu ratkaisuihin kuin kumppani talli. Eli mielikuva että tallin pitää tietyt asikokonaisuudet, komponentit ratkaista itsenäisesti.
 
Lähinnä ajattelin että jos esim tuollainen Neweyn/vastaavan tasoinen vaan yksityisenä toimijana ja yrittäjänä myisi auton kaavion vaikka useammallekin.
 
Äkkiä kuviteltuna tuo vaan kuulostaa lähes mahottomalta. Newey ja muut kehittää autoa koko kauden niin siinä vois olla vähän kiirettä yhdellä kaverilla käydä läpi dataa useammalta tallilta. Eikä se auto minkä tuot radalle ensimmäiseen kisaan ole se sama auto millä kausi päätetään, siis niinkö "kaavion" perusteella.
 
Joko mainittu, että Bearman on sitten ennätysmies? Kaksi ekaa kisaa, eri talleissa ja pisteille.
 
En, sitä on toitotettu aika monta kertaa eri medioissa niin on jäänyt muistiin.
ihan kyllä kiinnostaisi vaihtaa kahden kisan ajaksi Colapinto Sauberin pulkkaan ja Bottas williamsin rattiin.
ei sillä että Bottas välttämättä häikäisevän paljon parempaa jälkeä tekisi, mutta tuntuu olevan aika monella unohtunut kuinka umpisurkea tuo Sauber oikeastaan onkaan.

juu vauhdillisesti sillä varmaan ottaisi paalun jos vastaan laittaisi Formula 2 autoja, mutta en välttämättä näkisi edes Max Vertappenin ja Lewis Hamiltonin kuskikokoonpanolla kisamitassa Sauberin välttämättä voittavan edes Formula 2 autoja.

tuossa valossa tuo "LOLTD!!!XDXD BOTTAS ON VASTA 22. 20 KULJETTAJAN SARJASSA!!!DXDX" huutelu on kyllä aika tyhjänpäiväistä.
kuitenkin pitää muistaa että Bearman pääsi Ferrarin (kisassa 7) ja Haasin (kisassa 10) rattiin.

toki tuota Haasin pistesijaa voi pitää hatun noston arvoisena, vaikka kärjestä tippuikin Perez ja Sainz.
ei sillä että kumpaakaan uutta tulokasta huonona pitäisin, mutta se on kuin laittaisi ammatijuoksijan päälle 60-luvun Nasan avaruuspuvun ja itelles kevyet juoksijan puvut ja kehut kuinka paljon nopeampi olet kuin ammattiurheilija.

F1 on kuitenkin paljolti välineurheilua ja pari viimekautta Sauber on ajattanut koko sarjan selkeästi hitainta autoa.
ihan kauden alussa oli mahdollista ottaa pari jämäpistettä ja nimenomaan Bottaksen ajamana, mutta minkäs teet kun Sauber päätti ottaa huvikseen vielä parin sekunnin huilit hutiloimalla varikkopysähdyksen aikaan.
 
Nojoo olisihan tuo mielenkiintoista nähdä Bearman tai Colapinto ajamassa pari kisaa Sauberilla. Isompi ongelma Bottaksen kannalta on kumminkin se että nuo tulokkaat ovat pärjänneet noinkin hyvin jo myös kokeneita tiimikavereita Albonia ja Hülkenbergia vastaan. Tuo ei mitenkään nosta Bottaksen osakkeita jos ja kun muutkin tiimit ymmärtää että F2:ssa ajaa joukko kuljettajia jotka voisivat teoriassa aivan hyvin pärjätä ykkösissä. Bearman ja Colapintohan eivät ole mitenkään erottuneet F2:ssa joukosta. Bearman on jopa pärjännyt heikosti siellä tänä vuonna.
 
ihan kyllä kiinnostaisi vaihtaa kahden kisan ajaksi Colapinto Sauberin pulkkaan ja Bottas williamsin rattiin.
ei sillä että Bottas välttämättä häikäisevän paljon parempaa jälkeä tekisi, mutta tuntuu olevan aika monella unohtunut kuinka umpisurkea tuo Sauber oikeastaan onkaan.
Lyhyellä varoitusajalla auton vaihto nostaa merkittäväksi tekiäksi uuden auton simulaattorin "hyvyys" (henkilökuntineen), oletuksella että aikaa ei rajoiteta. (kun tuo rata-aikaa ei ole vuosiin ollut).
 
Nuo saman tien tulevat ajopaikat on sellaisia että monta tekijää vaikuttaa meneekö pieleen vai tuleeko yllätystulosta. Ei pelkästään kuskin taidot sinällään.
 
Nuo saman tien tulevat ajopaikat on sellaisia että monta tekijää vaikuttaa meneekö pieleen vai tuleeko yllätystulosta. Ei pelkästään kuskin taidot sinällään.
Ja voisi kuvitella että pikakomennuksen saanut kuski saa sitä simulaattoriaikaa niin paljon kuin vain suinkin mahdollista, ja optimoinneissa ei haeta riskejä samalla tavalla kuin vakkarikuskin osalta.
Sitte kovasti puhutaan miten eri autot sopii eri kuskeille erilailla, tiedä sitten onko tuollaista optimointia.
 
Joo tuo että joku auto myös saattaa vaan sopia jollekin kuskille melkein suoraan ja sitten saattaisi olla että jonkun toisen tallin auto olisi ihan toivoton, tai ainakin paljon hankalampi saada taltutettua. Paitsi sitten ajan/useamman kisan kanssa.
 
Räikkönen ja Alonso ovat mielestäni hyviä esimerkkejä tietyntyylisestä ajotavasta ja minkälainen vaatimus autolle on, jotta ovat/olivat nopeita. Kimille piti olla erittäin tarkka etupää (oversteer) ja Alonso kääntää ratin mutkan sisään voimakkaasti, jotta renkaan painopiste siirtyy ulkosyrjälle. Jos auto ei käyttäytyt oikein, niin lopputulos näkyi aina kellossa. Koitin myös kaivella vanhaa KMAG:n kommenttia, että todellisuudessa kaikki kuskit olisivat 0,4sekunnin sisään samalla autolla. En laskisi välttämättä mukaan ihan kaikkia kuskeja tuohon joukkoon jokaiselta kaudelta, mutta kertoo myös yleisesti siitä, että kuinka autopainotteinen sarja oikeasti on.
 
Plus ei Heikki niin huono ollut kuin miten Lotuksen kanssa kävi niissä muutamassa tuurauksessa. Monta asiaa vaikuttaa eikä kaikki ole sitä miltä näyttää.
 
Plus ei Heikki niin huono ollut kuin miten Lotuksen kanssa kävi niissä muutamassa tuurauksessa. Monta asiaa vaikuttaa eikä kaikki ole sitä miltä näyttää.
Mutta Salo oli hyvä Ferrari tuurauksessa.
No noisa ajoisa ilmeisesti mailma muuttunut paljon, ei taineet nuo tahkota simulaattorilla autoa yötä myöten tutuksi, säätöjä mieleiseekseen, yhteyttä tiimiin hyväksi.

No pointtisi taisi olla se että Ferrarilla resursseja ja halusi menestystä, Lotuksella ehkä (liijoitellen) enemmän se että startissa mukana.
 
Tulee kyllä sääli Bottasta. Varmasti vauhtia vielä riittäisi, jos alla olisi kilpailukykyinen kalusto. Iästä se ei ole kiinni; 35-vuotiaana ja myöhemmin on monet mestaruudetkin voitettu (Hamilton, Schumi, Hill, Prost, Mansell...).

Surullinen loppu uralle, jos viimeinen kausi tulee olemaan pisteetön. Olisiko myös jonkin sortin "huonousennätys" 10 voittoa ja enemmän ajaneiden kuskien keskuudessa. Vertailua toki vaikeuttaa se, että ennen muinoin kilpailuissa oli niin paljon keskeytyksiä, että Sauberin kaltainen jämätiimi saattoi yltää top 6:een vain selviytymällä maaliin saakka.

Jälkiviisaana voi edelleen todeta, että Valen olisi pitänyt siirtyä 3 vuotta sitten Williamsille, vaikka 2022 olikin hyvä vuosi Sauberille. Vaan mistäpä kuljettaja osaa ennustaa, että talli romahtaa noin totaalisesti.
 
Tulee kyllä sääli Bottasta. Varmasti vauhtia vielä riittäisi, jos alla olisi kilpailukykyinen kalusto. Iästä se ei ole kiinni; 35-vuotiaana ja myöhemmin on monet mestaruudetkin voitettu (Hamilton, Schumi, Hill, Prost, Mansell...).

Surullinen loppu uralle, jos viimeinen kausi tulee olemaan pisteetön. Olisiko myös jonkin sortin "huonousennätys" 10 voittoa ja enemmän ajaneiden kuskien keskuudessa. Vertailua toki vaikeuttaa se, että ennen muinoin kilpailuissa oli niin paljon keskeytyksiä, että Sauberin kaltainen jämätiimi saattoi yltää top 6:een vain selviytymällä maaliin saakka.

Jälkiviisaana voi edelleen todeta, että Valen olisi pitänyt siirtyä 3 vuotta sitten Williamsille, vaikka 2022 olikin hyvä vuosi Sauberille. Vaan mistäpä kuljettaja osaa ennustaa, että talli romahtaa noin totaalisesti.
Niin,mä luulen että kyse oli tuolloin euroista, eli parempi liksa Bottaksella Sauberilla. Nyt joutunee liksaansa pudottamaan, jos silloinkaan paikka-aukeaa. Olis hyvä
pärjätä vika kisoissa, mutta kyllä mäkin autollani Ferrarin perässä pysyn ... sekän siinä kylläkin on että välimatka kasvaa.
=> Veikkaan, ettei ilman muiden epäonnea pisteille tolla pääsene.
 
Olis hyvä
pärjätä vika kisoissa, mutta kyllä mäkin autollani Ferrarin perässä pysyn ... sekän siinä kylläkin on että välimatka kasvaa.
Tästä tulimieleen kysymys, mites nykyään nämä kierroksella ohitettavat, aikanaan ne aiheutti kärki kuskeille jännitystä, mutta jotenkin fiilis että onko ne vähentyneet, vai onko niistä nykään vähemmän haittaa.(riskiä)
 
Tästä tulimieleen kysymys, mites nykyään nämä kierroksella ohitettavat, aikanaan ne aiheutti kärki kuskeille jännitystä, mutta jotenkin fiilis että onko ne vähentyneet, vai onko niistä nykään vähemmän haittaa.(riskiä)
Ennen oli enemmän kierroksella ohituksia, tais olla 7% sääntö eli auto sai olla 7% hitaampi kuin kärkiauto, jotta pääs kisaan eli n.6 sekkaa hitaampi / kierros monella radalla.
Nyt ovat paljon tasaisempia heikoimillakin autoilla (= Bottaksen laite). Musta Bottas häviää noissa turhan paljon, mutta voi olla ettei halua yhtään haitata.
 
Vettel tuumas Kimistä että jos joka kisaviikonloppuun kuskit vaihtaa talleja ei kukaan mahtais Kimille mitään. Sano että välillä oikein turhautti kun Kimi hyppäsi autoon meni se heti kovaa ja itse joutu hinkkaamaan ja tuijottaa dataa.
 
Tästä tulimieleen kysymys, mites nykyään nämä kierroksella ohitettavat, aikanaan ne aiheutti kärki kuskeille jännitystä, mutta jotenkin fiilis että onko ne vähentyneet, vai onko niistä nykään vähemmän haittaa.(riskiä)

Onhan niitä vähemmän, mutta toisaalta tuntuu myös että nykyään hitaammat autot antaa paremmin tilaa. Tuon näkee parhaiten aika-ajoissa, välillä ihmettelee kun radalla on 15 autoa erityyppisillä kierroksilla ja hitaammat antaa tilaa aika optimaalisissa kohdissa ja kunnolla. Välillä nopeampi kärsii hieman mutta noita on vähemmän kuin ennen.
Tuohon verrattuna kisojen kierroksella ohitukset on todella helppoa kamaa erityisesti kun hyvin pitkälti ollaan samalla kierroksella. Joku Bottas on noissa varmaan aika rutinoitunut :smoke:
"Ennen" taisi olla niitäkin keissejä jossa kierroksella ohitettava tuuppaa ohittajan kylkeen kun tuli niin yllättäen tai sitten ei :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin huvittavaa että Bortoleto on keksitty uudestaan uutena huonona uutisena. Ei kai se nyt sieltä välillä mihinkään kadonnut ole?
 
Tuntuu että noi nyt vaan repii otsikoita pienestäkin ja kierrättää vanhaa, kun muut tallipaikat on pitkälti selvillä eikä sellaista uutisointia paljon enää saada. Koko ajanhan on ollut selvää, että Sauber miettii kokemuksen ja nuoren lupauksen väliltä. Jo viikkoja sitten Binotto sanoi, että Bottaksen lisäksi vaihtoehtoina on ties kuinka monta nuorta kuskia, eikä muuten jostain syystä sulkenut Vetteliäkään pois, vaikka sitä tuskin kukaan pitää kovin todennäköisenä. Ja jo ennen Binottoa Bottaksen haastajat oli selvillä.

Ehkä se on oikeasti uusi konkreettinen tieto, että talli pyrkii tekemään päätöksen viikkojen sisällä, kun se ei siihen kesätauolla tai taukoon mennessä pystynyt.
 
Mielestäni Binetto teki oikein avaamalla pelin uudelleen, koska hänellä oli jollain saunasopimuksella tehty kolmos korin kuski jo valmiiksi tallissa. Nyt joutuu pohtimaan tuon toisen kuskin paikan hyvin tarkkaan, että ottaako siihen nuoren kuskin vai VB:n. Nuori kuski ei välttämättä pysty antamaan sitä inputtia, mahdollisesti kolariherkkä etc., jota talli ei halua kuljettajalta ja VB on pian eläkeläissarjassa Hulkista nyt puhumattakaan, mutta selkeästi parempi kuljettaja millä mittarilla tahansa. Optimi olisi, IMO, että siellä on podium-kuski ja nuori kuski kasvamassa korkoa, kuten Aston Martinilla.

En yllättyisi, jos Hulk ei lopulta edes ajaisi Audilla.
Hulkenberg in "a bit of a shock" about Audi's F1 management shake-up (motorsport.com)
"He was quizzed about the developments at the top of the Audi/Sauber project as F1 reconvened at Spa, where Hulkenberg revealed he had briefly spoken with Binotto but was yet to speak to Seidl.
"No, not concerned," he replied when asked if he was worried about potential instability at his soon-to-be new team, where he also raced for one year, in 2013."
" "The fact that two people that were closely involved in signing me are not there anymore is of course maybe a bit sad. "
 
kierroksella. Joku Bottas on noissa varmaan aika rutinoitunut :smoke:
"Ennen" taisi olla niitäkin keissejä jossa kierroksella ohitettava tuuppaa ohittajan kylkeen kun tuli niin yllättäen tai sitten ei :kahvi:
Varikkonmuurin vastuulla ilmeisesti tuossa paljon, jos miettii sitä miten paljon tallit edelleen sählää siellä muurilla, niin tuli ajatus että olisko tuohon tullut järjestäjältä jotain apuja, se somettava kisainssikin saa varoitukset muualta, tai sitten "konkarit" valinneet rekkapeilet ja tottuneet keskittyyn nopeampien seuraamiseen ja paikat mititty mielessä valmiiksi. :-)

Mielestäni Binetto teki oikein avaamalla pelin uudelleen, koska hänellä oli jollain saunasopimuksella tehty kolmos korin kuski jo valmiiksi tallissa. Nyt joutuu pohtimaan tuon toisen kuskin paikan hyvin tarkkaan, että ottaako siihen nuoren kuskin vai VB:n. Nuori kuski ei välttämättä pysty antamaan sitä inputtia, mahdollisesti kolariherkkä etc., jota talli ei halua kuljettajalta ja VB on pian eläkeläissarjassa Hulkista nyt puhumattakaan, mutta selkeästi parempi kuljettaja millä mittarilla tahansa. Optimi olisi, IMO, että siellä on podium-kuski ja nuori kuski kasvamassa korkoa, kuten Aston Martinilla.
Jos talli haluaa "varata" jonkin nuoren, tulokkaan, niin se voi motivoida ottamaan riskiä ja tarjoamaan pitkää rahakasta sopparia, mutta jos suojattiin uskova manageri, niin se ei halua sitoa tulevaa tähteä riskisopparilla johonkin epävarmaan talliin.

Jos tallille on ihan sama kuka kuski siellä pyörii toiminnan ylösnoston aikana, niin sitten katseet voi olla millainen rahareppu (seteli, kumppanni, jne) kaverilla, millainen seuramies.

Jos toiminnan ylösajossa jotain tähdellisiä tehtäviä kuskille, tarvitsevat sitä, kykyjä, niin sitten tsekataan niitä, jos tarve on määräaikainen, niin sopparin pituus sen mukainen.

Bottaseklta puuttuu se pullea kassi, jotain kykyjä joidenkin mukaan on, osuuko tarpeeseen, seuramiehenä, jäänyt vähän ilmaan, jossain kehuttu, mutta se mielikuva mitä Mersulla olosta luotiin, niin kaikki pyöri Hamiltonin ympärillä. Voi toki olla vain tarinankerrontaa.
 
Varikkonmuurin vastuulla ilmeisesti tuossa paljon, jos miettii sitä miten paljon tallit edelleen sählää siellä muurilla, niin tuli ajatus että olisko tuohon tullut järjestäjältä jotain apuja, se somettava kisainssikin saa varoitukset muualta, tai sitten "konkarit" valinneet rekkapeilet ja tottuneet keskittyyn nopeampien seuraamiseen ja paikat mititty mielessä valmiiksi. :)


Jos talli haluaa "varata" jonkin nuoren, tulokkaan, niin se voi motivoida ottamaan riskiä ja tarjoamaan pitkää rahakasta sopparia, mutta jos suojattiin uskova manageri, niin se ei halua sitoa tulevaa tähteä riskisopparilla johonkin epävarmaan talliin.

Jos tallille on ihan sama kuka kuski siellä pyörii toiminnan ylösnoston aikana, niin sitten katseet voi olla millainen rahareppu (seteli, kumppanni, jne) kaverilla, millainen seuramies.

Jos toiminnan ylösajossa jotain tähdellisiä tehtäviä kuskille, tarvitsevat sitä, kykyjä, niin sitten tsekataan niitä, jos tarve on määräaikainen, niin sopparin pituus sen mukainen.

Bottaseklta puuttuu se pullea kassi, jotain kykyjä joidenkin mukaan on, osuuko tarpeeseen, seuramiehenä, jäänyt vähän ilmaan, jossain kehuttu, mutta se mielikuva mitä Mersulla olosta luotiin, niin kaikki pyöri Hamiltonin ympärillä. Voi toki olla vain tarinankerrontaa.
Mulle on jäänyt käsitys, että Bottasta kuljettajana arvostetaan ja kuskin kokemuksella on uutta autoa kehitettäessä oma arvonsa. Nuoret kuskit ovat siinä usein vielä kehitysvaiheessa vaikkakin vauhtia löytyisi. Eurojahan Bottas ei tuone, joten miten arvottavat ton kokemuksen vs rookie kuski rahan kanssa?
 
Veikkaan, että Sauber ajaa ensi vuoden yhdellä kuskilla, koska ei kerta kaikkiaan pystynyt tekemään päätöstä kakkoskuskista.
Toinen vaihtoehto ajattaa toisessa autossa vaihtuvaa kuskia, koska se nyt on ihan sama, kuka sieltä sen 0 pistettä tuo maaliin.
 
Toinen vaihtoehto ajattaa toisessa autossa vaihtuvaa kuskia, koska se nyt on ihan sama, kuka sieltä sen 0 pistettä tuo maaliin.

En ole sääntöihin niin tarkkaan tutustunu, mutta olisko tuo mahdollista F1:ssä? Eli sama juttu kun rallissa, kuski X ajaa puolet kauden kisoista ja kuski Y sitten loput. Rookie kuskien ns. try-out, kumpi tekee parempaa tulosta saa seuraavalle kaudelle vakituisen penkin :hmm: Eihän tuo tavallaan uus juttu ole, tuotahan RB on tehny aikasemmin aika säälimättömästi.
 
Nyt kuulemma "varmaa huhua" että Bottas jatkaisi, Valtteria vihaava toimittaja olisi tuon vahvistanut.

Jos tämä pitää paikkansa olis se hyvin todennäköisesti Bottaksen viimeinen kausi jos ei ihmeitä tapahdu. Hulkilla on kuitenkin "multi-year" sopimus taskussa. Sauberin akatemiaan kuuluu kuitenkin Pourchaire joka voitti F2 mestaruuden 2023. Tuossa jutussa ja muutamassa muussakin "varmassa" lähteessä puhutaan vuoden sopimuksesta.

Tämä siis pelkästään omaa pohdintaa.
 
Toki jos VB suhteellisesti ottaen ajaisi hyvin niin... tosin ongelmana olisi sitten että mikä talli ja missä edes voisi olla tilaa.
 
Jos tämä pitää paikkansa olis se hyvin todennäköisesti Bottaksen viimeinen kausi jos ei ihmeitä tapahdu. Hulkilla on kuitenkin "multi-year" sopimus taskussa.

Tietysti jos Bottas pesee Hülkenbergin aika-ajoissa ja kisoissa 24-0, niin kenties ura jatkuukin. Ainakin osakkeet muihin sarjoihin nousee, vaikka ensi kausi olisikin Sauberilla jälleen pisteetön. Tiimikaveri on kuitenkin se tärkein vertailukohta tallipomojen silmissä.
Jos taas häviää Nicolle, niin aikakin jäädä eläkkeelle.
 
Tietysti jos Bottas pesee Hülkenbergin aika-ajoissa ja kisoissa 24-0, niin kenties ura jatkuukin. Ainakin osakkeet muihin sarjoihin nousee, vaikka ensi kausi olisikin Sauberilla jälleen pisteetön. Tiimikaveri on kuitenkin se tärkein vertailukohta tallipomojen silmissä.
Jos taas häviää Nicolle, niin aikakin jäädä eläkkeelle.

Ja muutama tulokas ens kaudella niin hyvin mahdollista että osa niistä floppaa ja sitä kautta on paikkoja taas auki. Vähän hankala tosiaan arvioida Valtterin vauhtia tällä hetkellä kun auto on umpisurkea ja sen myötä Zhoukin on aikalailla täys kysymysmerkki kun se ei ole kenenkään muun tallikaveri ikinä ollutkaan.
 
Bottas toki palkkaa saa ja tällee, mut urheilullisesti iha tyhjänpäiväistä jatkaa uraa tossa tallissa. "Kukaan" enää mersuvuosien onnistumisia muista. Olis nyt mielummin kokeillu jotain muuta luokkaa vaikka (jos olisi mahdollisuus).
 
Bottas toki palkkaa saa ja tällee, mut urheilullisesti iha tyhjänpäiväistä jatkaa uraa tossa tallissa. "Kukaan" enää mersuvuosien onnistumisia muista. Olis nyt mielummin kokeillu jotain muuta luokkaa vaikka (jos olisi mahdollisuus).
Kyllähän se toisaalta voi hyvin vielä seuraavan 10v tms aikana käydä ajelemassa Indyja, protoja, supercarseja ja vaikka nasseakin.
 
On kyllä aika epämääräinen lähteenä tuo Bottas- juttu. Yhtä hyvin voi Bottas- vihaaja koittaa pistää painetta tiimin suuntaan että tekisivät sopparin jonkun lupaavan nuoren kuskin kanssa. Sehän tuossa jutussa on pointtina. Tuo lähteenä edellyttää sitä että uskoo kun roskalehden toimittaja kertoo:
"Tiedätkö, että Bottas on taas tehnyt sopimuksen vuoden ajaksi", kysyi Singaporessa tiimipomo Blick-lehdeltä [eli toimittajalta] perjantaina harjoitusten tauon aikana.

Veikkaan että on keksinyt jutun päästään. Jos talli ottaa Bottaksen, niin hän sattui olemaan oikeassa ja voi hehkuttaa "kertoneensa" ekana. Jos talli ottaa jonkun nuoren kuskin, niin saa sitä mitä halusi.
 
Viimeksi muokattu:
Miks? Saat muutaman miljoonan vuodessa siitä että ajat yhellä maailman nopeimmalla autolla maailman parhaita kuskeja vastaan. Joku vois kutsua unelma-ammatiks.
No ton palkan mainitsin jo. Puhuin tyypistä urheilijana tossa seuraavassa viestissä :) Tuskin nyt elämiseen rahaa tarttee ja sponssirahoilla muutki lajit onnistuis.
 
Eiköhän se F1 autolla ajaminen eroo vaan aika jäätävästi noista muista luokista että kuten Kimi niin myös Valtteri haluaa mielummin ajaa hitaalla semmosella ennemmin kun millään muulla. Tuskin Valtteria kiinnostaa muistetaanko se siitä millasia tuloksia ajo Mersulla vai siitä millasia Sauberilla, se tekee just sitä mitä haluaa tai ainakin pyrkii siihen.
 
Toki. Olis voinu jo nyt eikä tuhlata aikaa f1-peränpitäjänä.
Eikö jossain mainittu että Bottas saa Sauberilta 10 miljoonaa kaudesta? Veikkaan että muissa luokissa voi olla ”vähän” nihkeämmät liksat, vaikka rahakasan päällä istuisikin. Ja jos nyt ykköset tuntuu omalta jutulta paskassakin tallissa, niin mikäs siinä ajellessa.

Juolahti muuten mieleen, että Kimi on tainnut sitten lopullisesti ripustaa hanskat naulaan? En ainakaan muista, että olis ajanut missään vuosikausiin tosissaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 238
Viestejä
4 501 440
Jäsenet
74 373
Uusin jäsen
elspa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom