F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä absurdiudesta, mutta ainakaan nostetta ei taida Haas tästä saada:
Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Kun nyt vaan sais jostain massia, ettei nähdä tallikatoa tänä vuonna, Williamsinkin ollessa mitä on.

Onkohan Rich Energyllä rahat lopussa logokohun takia?

Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Eilen klo 21:49
Energiajuomayhtiö Rich Energy on ollut kohun keskellä jo aiemmin.
710d29ef7c24e87f2143b10e0f8f3b39a097a84f73410a25ad50c79d6f5337eb.jpg
710d29ef7c24e87f2143b10e0f8f3b39a097a84f73410a25ad50c79d6f5337eb.jpg

Ennen tämä talli oli Rich Energy Haas F1 Team, mutta ei enää. Lisäksi tallin värin vaihtuvat varmasti. AOP
F1-maailmasta kantautui hyvin erikoinen tiedote keskiviikkoiltana. Energiajuomayhtiö Rich Energy ilmoitti purkaneensa yhteistyösopimuksen Haasin F1-tallin kanssa.

Tilanne hyvin erikoinen, sillä energiajuomayhtiöstä tuli täksi kaudeksi Haasin pääsponsori, ja täten myös tallin virallinen nimi muuttui muotoon Rich Energy Haas F1 Team.

Helmikuussa tallin uusi auto julkistettiin, ja ulkonäkö oli muuttunut merkittävästi, kun Rich Energyn teipit ja väritys koristivat sitä.

Sopimuksen purkamisen myötä siis Haas joutuu vaihtamaan sekä tallin nimeä että auton värejä.

Firman tiedote oli myös varsin erikoinen, suorastaan absurdi.

– Tänään Rich Energy on päättänyt purkaa sopimuksen Haasin kanssa tallin huonojen suoritusten vuoksi. Tavoitteenamme oli kukistaa Red Bull, mutta Williamsin taakse jääminen Itävallassa ei ollut hyväksyttävää. F1:n politiikka on myös hankaloittanut bisneksiämme. Toivomme tallille hyvää jatkoa, energiajuomafirma kirjoitti.

Jos alla oleva tviitti ei näy, sen voi katsoa tästä linkistä.

Red Bullin voittaminen oli Rich Energyltä ennakkoon ajatellen ylioptimistinen tavoite, sillä Haas ei lähtökohtaisesti kuulu sarjan kärkitalleihin, toisin kuin Red Bull.

Siinä firma oli oikeassa, että kausi on sujunut alavireisesti.

Kevin Magnussen on MM-sarjassa 12. sijalla, mutta Romain Grosjean on valahtanut neljänneksi viimeiseksi, sijalle 17.

Haas ei ole vielä tiedottanut yhteistyön päättymisestä.

Logokohu
Jenkkitallin sponsori oli jo aiemmin ongelmissa. Rich Energyä syytettiin logon kopioimisesta.

Firman tunnuksena on hirven pää, kuten myös englantilaisella pyöräfirmalla Whyte Bikesilla.

Rich Energy haastettiin oikeuteen logonsa vuoksi, ja se hävisi oikeudenkäynnin Whyte Bikesille.

Energiajuomajätin puolustuksena oli, että vuonna 2015 perustetulle firmalle etsittiin logoa hakemalla erilaisia hirven päitä muistuttavia kuvia kuvapankeista. Firman puolustus kuitenkin kiisti, että logossa olisi otettu mallia Whyte Bikesista.

Rich Energy aikoi vielä valittaa tuomiosta.
 
Voivoi..se on kai sitten varmaa et Bottas lähtee Mersulta kauden päätteeksi? :(

Valtava pettymys..ellei sitten pääse Ferrarille tai RedBullille! :(
 
Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
 
Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.

Jep Bottas on turhan "harmaa kuski".. :(
 
Parissa ekassa kisassahan se pisti menemään mutta nyt ollu sitten sellasia "eh" kisoja.
 
Nuo autot säädetään tietokoneilla ja pääkonttorin simulaattorilla. Yksikään kuljettaja ei säädä enää perseellä.

Jarrutuspaikatkin kerrotaan valmiiksi.

Kimin sanoin "If possible you would remove all this data analysis. If you cannot tune the cars with so much data, then more of the feeling would come back and certain qualities would make the difference."

Jokainen kuski säätää myös omien tuntemustensa mukaan. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos vain datan perusteella säädettäisiin.
 
Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
Ei sitäkään voittoa oikein parane hehkuttaa, kun vain kolme autoa tuli maaliin.
 
En tiedä absurdiudesta, mutta ainakaan nostetta ei taida Haas tästä saada:
Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Kun nyt vaan sais jostain massia, ettei nähdä tallikatoa tänä vuonna, Williamsinkin ollessa mitä on.

Onkohan Rich Energyllä rahat lopussa logokohun takia?

Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Eilen klo 21:49
Energiajuomayhtiö Rich Energy on ollut kohun keskellä jo aiemmin.
710d29ef7c24e87f2143b10e0f8f3b39a097a84f73410a25ad50c79d6f5337eb.jpg
710d29ef7c24e87f2143b10e0f8f3b39a097a84f73410a25ad50c79d6f5337eb.jpg

Ennen tämä talli oli Rich Energy Haas F1 Team, mutta ei enää. Lisäksi tallin värin vaihtuvat varmasti. AOP
F1-maailmasta kantautui hyvin erikoinen tiedote keskiviikkoiltana. Energiajuomayhtiö Rich Energy ilmoitti purkaneensa yhteistyösopimuksen Haasin F1-tallin kanssa.

Tilanne hyvin erikoinen, sillä energiajuomayhtiöstä tuli täksi kaudeksi Haasin pääsponsori, ja täten myös tallin virallinen nimi muuttui muotoon Rich Energy Haas F1 Team.

Helmikuussa tallin uusi auto julkistettiin, ja ulkonäkö oli muuttunut merkittävästi, kun Rich Energyn teipit ja väritys koristivat sitä.

Sopimuksen purkamisen myötä siis Haas joutuu vaihtamaan sekä tallin nimeä että auton värejä.

Firman tiedote oli myös varsin erikoinen, suorastaan absurdi.

– Tänään Rich Energy on päättänyt purkaa sopimuksen Haasin kanssa tallin huonojen suoritusten vuoksi. Tavoitteenamme oli kukistaa Red Bull, mutta Williamsin taakse jääminen Itävallassa ei ollut hyväksyttävää. F1:n politiikka on myös hankaloittanut bisneksiämme. Toivomme tallille hyvää jatkoa, energiajuomafirma kirjoitti.

Jos alla oleva tviitti ei näy, sen voi katsoa tästä linkistä.

Red Bullin voittaminen oli Rich Energyltä ennakkoon ajatellen ylioptimistinen tavoite, sillä Haas ei lähtökohtaisesti kuulu sarjan kärkitalleihin, toisin kuin Red Bull.

Siinä firma oli oikeassa, että kausi on sujunut alavireisesti.

Kevin Magnussen on MM-sarjassa 12. sijalla, mutta Romain Grosjean on valahtanut neljänneksi viimeiseksi, sijalle 17.

Haas ei ole vielä tiedottanut yhteistyön päättymisestä.

Logokohu
Jenkkitallin sponsori oli jo aiemmin ongelmissa. Rich Energyä syytettiin logon kopioimisesta.

Firman tunnuksena on hirven pää, kuten myös englantilaisella pyöräfirmalla Whyte Bikesilla.

Rich Energy haastettiin oikeuteen logonsa vuoksi, ja se hävisi oikeudenkäynnin Whyte Bikesille.

Energiajuomajätin puolustuksena oli, että vuonna 2015 perustetulle firmalle etsittiin logoa hakemalla erilaisia hirven päitä muistuttavia kuvia kuvapankeista. Firman puolustus kuitenkin kiisti, että logossa olisi otettu mallia Whyte Bikesista.

Rich Energy aikoi vielä valittaa tuomiosta.
Energiajuomajätin sijoittajat närkästyivät toimitusjohtajan tempusta – pyrkivät nyt pelastamaan yhteistyön F1-tallin kanssa | SuomiF1

Melkosia hermanneja. Edelleen kummastuttaa miksei juomaa ole kaupoissa.
 
Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
Tässäpä se kaikesta oleellisin tulikin liityen siihen kuinka Mercedes näkee sen kakkoskuljettajan paikan.

Emobrändi taustallaa (mersu) näkee kaiken kuitenkin vain ja ainoastaan liiketaloudellisista aspektista (vertaa vaikka ihmismääriä maiden välillä; Ranska 68milj. vs Suomi 5,5milj.).
 
Jokainen kuski säätää myös omien tuntemustensa mukaan. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos vain datan perusteella säädettäisiin.
Ehkä Kimi haki jotain sellaista, että nykyään kun kuski kertoo autossa olevan jotain vikaa, niin insinöörit katsovat datasta, että onko vika rengaspaineissa, rengaskulmassa vai jousituksessa, ja sitten antavat vastauksen että mitä säädetään ja kuinka paljon. Tosin luulisin asioiden menneen näin jo vuosituhannen alussa Kimin aloitellessa hommia.
 
(vertaa vaikka ihmismääriä maiden välillä; Ranska 68milj. vs Suomi 5,5milj.).

Tänä päivänähän tuo ei enää suoraan ratkaise mitään vaan kansainvälinen tunnettavuus. Tosin se auttaa Oconia että ranskaa puhuvia on eri puolilla palloa paljon enemmän kuin suomen hanskaavia.
 
Ocon ei ole erityisen nopea, ei hänellä ole mahdollisuuksia päästä Mersun puikkoihin. Russell on poikkeuksellisen kova lahjakkuus ja siinä onkin aika varmasti tulevaisuuden mersumies. Mutta ei Mersulla vielä ole mitään syytä lähteä Bottasta vaihtamaan. Tuohan on ihan täydellinen pari Hamiltonille, kun pystyy Hamia haastamaan ja keräämään enemmän kuin tarpeeksi pisteitä merkkimestaruuteen, eikä ole Rosbergin kaltainen vittupää, joten ilmapiiri tallissa pysyy hyvänä.

Eiköhän tuolla nyt vain tarkkailla että tuo hyvä alkukausi ei vain ole sattumaa ja Bottas pystyy pitämään yllä kovia otteitaan. Toki jos Bottaksen vauhti palautuisi surkealle viime kauden tasolle niin sitten voisi taas Mersukin tosissaan miettiä kuskivaihtoa.
 
Mites toi Robert Kubica? Oli vajaa 10 vuotta sitten F1:sten kuuma nimi..puolalainen supertähti!
 
Ocon ei ole erityisen nopea, ei hänellä ole mahdollisuuksia päästä Mersun puikkoihin. Russell on poikkeuksellisen kova lahjakkuus ja siinä onkin aika varmasti tulevaisuuden mersumies. Mutta ei Mersulla vielä ole mitään syytä lähteä Bottasta vaihtamaan. Tuohan on ihan täydellinen pari Hamiltonille, kun pystyy Hamia haastamaan ja keräämään enemmän kuin tarpeeksi pisteitä merkkimestaruuteen, eikä ole Rosbergin kaltainen vittupää, joten ilmapiiri tallissa pysyy hyvänä.

Eiköhän tuolla nyt vain tarkkailla että tuo hyvä alkukausi ei vain ole sattumaa ja Bottas pystyy pitämään yllä kovia otteitaan. Toki jos Bottaksen vauhti palautuisi surkealle viime kauden tasolle niin sitten voisi taas Mersukin tosissaan miettiä kuskivaihtoa.
Jep, Ocon ei ollut kyllä mitenkään erikoinen. Sellainen perus keskikastin kuski.

Russel on varmasti nopea, mutta eiköhän hänen annetta kerätä kokemusta vuosi tai pari ennen Mersulle siirtoa. Ties vaikka sitten Hamilton lopettaisi ja Russel laitetaan hänen tilalleen.
 
Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
 
Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Nimenomaan ei pitäisi, vaan niiden pitäisi istuttaa sellainen johonkin toiseen mersutalliin. Muuten käsissä on kasettikekkerit kuten Rosbergin aikaan
 
Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Samat jutut jatkuu päivästä toiseen. Mersulle riittää, että se toinen kuski on MM-pisteissä toinen. Mitäpä sitä turhaan siis Bottasta vaihtamaan, jos meno jatkuu tällaisena. Bottas on hyvä kakkoskuski, koska ei hypi Hämiksen silmille liikaa.
 
Samat jutut jatkuu päivästä toiseen. Mersulle riittää, että se toinen kuski on MM-pisteissä toinen. Mitäpä sitä turhaan siis Bottasta vaihtamaan, jos meno jatkuu tällaisena. Bottas on hyvä kakkoskuski, koska ei hypi Hämiksen silmille liikaa.

no onhan se nyt mukavempaa seurata jos tallikaverit on tukkanuottasilla
 
Jep, Ocon ei ollut kyllä mitenkään erikoinen. Sellainen perus keskikastin kuski.

Russel on varmasti nopea, mutta eiköhän hänen annetta kerätä kokemusta vuosi tai pari ennen Mersulle siirtoa. Ties vaikka sitten Hamilton lopettaisi ja Russel laitetaan hänen tilalleen.
Molempien näytöt on lähinnä pienempien luokkien mestaruuksista. Ocon ajoi tasaisesti Perezin kanssa ekan kauden, mutta oli jo toisella selvästi nopeampi. Pereziä kuitenkin pidetään ihan ok kuskina. Russell sen sijaan ei ole vielä Williamsin surkeuden takia näyttänyt F1-tasolla mitään.

Kovin on harhaista sanoa, että toinen on varmasti nopea ja toinen ei ole mitenkään erikoinen.
 
Molempien näytöt on lähinnä pienempien luokkien mestaruuksista. Ocon ajoi tasaisesti Perezin kanssa ekan kauden, mutta oli jo toisella selvästi nopeampi. Pereziä kuitenkin pidetään ihan ok kuskina. Russell sen sijaan ei ole vielä Williamsin surkeuden takia näyttänyt F1-tasolla mitään.

Kovin on harhaista sanoa, että toinen on varmasti nopea ja toinen ei ole mitenkään erikoinen.

Katsoppa uudestaan miten nuo Oconin kaudet Pereziä vastaan menivät. Toisella kaudella tuli vielä selvästi ensimmäistä kautta pahemmin turpaan. Ihan ok kuski tuo on muttei mitenkään Mersu-tasoa.

Russell sitten taas aivan eri tason lahjakkuus ja omaa huikeasti potentiaalia. Tuosta todisteena GP3 ja F2 mestaruudet heti ensimmäisillä kausillaan. Toki mahdoton sanoa miten nopea ollut tällä kaudella kun Williams niin jätettä, mutta tuskin tuo Kubica nyt ihan läpipaska kuitenkaan on ollut ja hänet Russell jatkuvasti päihittänyt aika selkeälläkin marginaalilla.
 
Pisteissä tosiaan tuli turpaan kun Perez otti sen yhden tuuripodiumin. Aika-ajot 16-5 Oconille. Onneksi näistä päättävät näkee muutakin kuin loppupisteet. Muuten mm. Kimin F1-ura olisi tyssännyt jo Sauberille.

Ocon vastaavasti voitti F3 ja GP3 -mestaruudet ensimmäisillä kausillaan. F3-kaudella vastassa oli Max Verstappen.
 
Pisteissä tosiaan tuli turpaan kun Perez otti sen yhden tuuripodiumin. Aika-ajot 16-5 Oconille. Onneksi näistä päättävät näkee muutakin kuin loppupisteet. Muuten mm. Kimin F1-ura olisi tyssännyt jo Sauberille.

Ocon vastaavasti voitti F3 ja GP3 -mestaruudet ensimmäisillä kausillaan. F3-kaudella vastassa oli Max Verstappen.

Juu näyttihän tuo Ocon vielä suht nopealta pikkuformuloissa mutta totuus paljastui sitten ykkösissä. Selkeästi ok-tason Pereziä hitaampi. Russell ei ole vielä hitaalta vaikuttanut ykkösissä joten nuo pikkuformuloiden tulokset ei taida tässä tapauksessa valehdella.
 
Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Mun mielestä ennemmin näillä jos Hamilton ei montaa kautta ajele?

Sitten Hamiltonin tilalle joku uus supertähti.

Katsoppa uudestaan miten nuo Oconin kaudet Pereziä vastaan menivät. Toisella kaudella tuli vielä selvästi ensimmäistä kautta pahemmin turpaan. Ihan ok kuski tuo on muttei mitenkään Mersu-tasoa.

Joo ja sitten kannattaa muistella sitä kuinka monta kertaa ne Perezin kanssa kolaroivat. Varmaan Mersukin tykkäisi kun Ocon alkaisi vääntää Hamiksen kanssa ekalla kierroksella ja molemmat Mersut varikolle kun taas vähän kolisi
 
"Mersulle riittää että sijoittuu toiseksi"

Joo. Mercedes dominoi edelleen suvereenisti sarjaa, eikä vielä ensi kaudelle tule sellaisia muutoksia etteikö tämä trendi jatkuisi. Pelkästään Hamiltonin tuomat pisteet riittäisi melkein Ferraria vastaan ( HAM 197 - Ferrari 228)

Kauden alku on ollut lähes tylsin uudella turbokaudella. Vaikka Ocon olisikin hitaampi kuin Bottas, niin se olisi silti tallille näkyvyyden kannalta kannattavampi kuskivalinta. Nuori, aggressiivinen ja näytönhaluinen vai varmoja 2-3 sijoja poimiva suorittaja?

Miettikää nyt vaikka Verstappenia. Kyllä, on kusipää ja mokailee, mutta silti kaikki sataa Red Bullin laariin, vaikkei vauhti riitäkkään Mersuun ja Ferrariin. F1sissä raha on kuitenkin se tärkein ja pelkkä menestys ei sitä tuo, kyse on shown tekemisestä ja Bottas ei tuo sarjalle minkäänlaista piristystä.
 
Miettikää nyt vaikka Verstappenia. Kyllä, on kusipää ja mokailee, mutta silti kaikki sataa Red Bullin laariin, vaikkei vauhti riitäkkään Mersuun ja Ferrariin. F1sissä raha on kuitenkin se tärkein ja pelkkä menestys ei sitä tuo, kyse on shown tekemisestä ja Bottas ei tuo sarjalle minkäänlaista piristystä.
Verstappen on ajanut nykyisin aika varmasti ja kovaa. Red Bull Hondasta ei vaan löydy aivan tarpeeksi vauhtia.

Kyllä varmaan Bottas jatkaa tai sitten Verstappen voisi mennä Mersulle, mutta tuskimpa Max haluaa mennä Hamiltonin kaveriksi.
 
Huolestuttavaa kyllä ettei ole oikein ketään suomalaisia kunnollisia rattimiehiä noissa feature luokissa (F2 & F3). Kari & laaksonen on täysiä lapasia, ei ikinä tule pääsemään F1. Kun Räikkönen lopettaa muutaman vuoden sisään ni ei ole kyllä bottaksen kaveriksi toista suomalaista näköpiirissä lähitulevaisuudessa.
 
No ensi kaudestahan Räikkösellä on vielä soppari Alfan kanssa. Veikkaan että ajelee tuon sopparin loppuun ja lopettaa.
 
Kari & laaksonen on täysiä lapasia, ei ikinä tule pääsemään F1. Kun Räikkönen lopettaa muutaman vuoden sisään ni ei ole kyllä bottaksen kaveriksi toista suomalaista näköpiirissä lähitulevaisuudessa.
No tuo mainittu kaksikko on jo uransa ehtoopuolella. Toinen menetti sponsorinsa ja ajelee enää goodwillillä ehkä tämän kauden, toinen voi rimpuilla vähän pidempään. Jonnekin WEC-sarjan GT-luokkaan voi selvitä ajelemaan mutta muuten on parempi miettiä uraa ns. siviilissä.

Mitä tulee uusiin toivoihin, niin nykyäänhän F1:iin noustaan hyvin nuorena ja ehkä yhden F3-kauden jälkeen. Uusi nimi löytyy siis nopeastikin, jos sellaisia kykyjä vaan yksikin löytyy.
 
Tuleekohan tuosta Giovinazzista joskus kelvollista kuskia. Nyt oli jopa ihan hyvä aika-ajovauhti, mutta kisa oli vähän toinen juttu.
 
Jonnekin WEC-sarjan GT-luokkaan voi selvitä ajelemaan mutta muuten on parempi miettiä uraa ns. siviilissä.

Suomi nimenomaan tarvitsee lisää kuskeja GT yms eri luokkiin. Toki itsellä unelmana että saataisiin esim pärjäävä suomikuski Indyyn ja Nascariin myös. Mutta Siuomessa ongelmana moottoriurheilua seuraavan joukon surkean kapea lajitietämys, F1 ja ralli kaikki mitä tavisurpo kadulta tietää. Kun maailmalla on satoja hienoja sarjoja, ykköset ei ole koko moottoriurheilu.
 
Kuten aktiivisimmat vormula aktivistit täällä jo tietänee, liputan kisasta toiseen suomalaisuuden merkeissä mutta rehellinen pitää tarpeen vaatiessa itselleen myös olla.

Nimittäin Hamin kisan viimeinen kierros Silverstonessa kovin ajetuilla (25-30 krs) kovan seoksen renkaillaan osoitti kaksi asiaa.

- Hami on aivan hel* kova rattimies, siitä ei vain pääse mihinkään

- toiseksi kertoo myös sen valitettavan tosiseikan, että mersulla on tarpeen vaatiessa edelleen huikeasti reservissä, mikä tarkoittanee pääosin kaiken mennessä normaalisti, suuria vaikeuksia kaikille muille talleille ja kaikki ymmärtänevät mitä se tarkoittaisi

11 kisaa jäljellä, Hamilla 7 voittoa tähän mennessä, yhden kauden ennätys on 13 (Schumacher & Vettel), jää nähtäväksi pysyykö Hamilla vain motivaatio ja mielenkiinto kauden loppuun asti, jos pysyy, tämäkin ennätys olisi täysin otettavissa kaiken muun ohessa.

Tästä kaikesta huolimatta, toivon ja uskon, että Vale pistää kampoihin viimeisen kisan viimeisille metreille asti !

.. ja kyllä, Vale nähdään myös ensi kaudellakin Mersun riveissä kaikista tämän foorumin negaajista huolimatta ;)
 
Tuleekohan tuosta Giovinazzista joskus kelvollista kuskia. Nyt oli jopa ihan hyvä aika-ajovauhti, mutta kisa oli vähän toinen juttu.
Hyvin on sellainen Grosjeanin kaltainen kuljettaja. Itsevarmuuden ollessa kohdillaan aika-ajoissa löytyy nopeutta mutta kisassa voi silti käydä mitä tahansa. Positiivista on tietysti se, että hän ei ole vielä kunnostautunut kolaroimalla toisten kanssa vaikka spinnailee silloin tällöin itsekseen. En katsonut, millä sijalla hän oli keskeyttäessään, mutta jo startti meni pienesti puihin ja Kimikin tuli ohi siinä kohti.
 
Kuskien taitoja on aika hankala mitata noissa peräpään talleissa. Jengi puhuu että joku Russel olisi tulevaisuuden lupaus, mutta aika hankala moisia puheita on uskoa kun on aina maalissa toiseksi viimeisenä. :confused:
Sama jonkun Gion kanssa, en minä tiedä miten kova kuski se on vaikka siitä puhutaan paljon. Toistaiseksi ei ole pahemmin loistanu, poislukien Itävalta jossa toki ajoi hienosti.
Norriksen ja Albonin kyvyt on tullu paljon paremmin esille kun ovat väläytelleet raakaa nopeuttaan paikoin pitkin kautta, vaikkei esim Toro Rossokaan ole todellakaan mikään hyvä auto.
 
Vale taitanee saada ne lähtöpassit ellei Ocon pääse muuhun talliin ensikaudeksi. Totolla paine saada Ocon ajamaan jos Mersu haluaa enää ketään nuoria kuskeja heidän kehitysohjelmaan. Tämä siitä huolimatta että Ocon on jopa heikompi kuljettaja kuin Bottas.
 
Suomi nimenomaan tarvitsee lisää kuskeja GT yms eri luokkiin. Toki itsellä unelmana että saataisiin esim pärjäävä suomikuski Indyyn ja Nascariin myös. Mutta Siuomessa ongelmana moottoriurheilua seuraavan joukon surkean kapea lajitietämys, F1 ja ralli kaikki mitä tavisurpo kadulta tietää. Kun maailmalla on satoja hienoja sarjoja, ykköset ei ole koko moottoriurheilu.
Nimenomaan tarvitaan kaikkiin sarjoihin lisää kuskeja. Harmi vaan kun nykyään ei nousta missään sarjassa huipulle sillä että iskä ja äiskä tekee kahta duunia ja kerää pulloja. Tarvitaan massia ja PALJON

Tavis urpot ei todellakaan tajua esim Indyn päälle. Eilen odotin enemmän Toronton kisaa kuin Silverstonea.
 
Kumpi ois Valelle parempi:

Ferrari vai RedBull?

Näkisin mahollisesti RedBullin..ykköskuskin asema ja Gasly selkeä kakkonen..
 
Tällähetkellä piste-ero 39 pistettä. 11 kisaa jäljellä? 250 pojoa tarjolla+ nopeimmat kierrokset. Eihän tämä ole vielä ollenkaan taputeltu. Hamiltonilla nyt se voitto flow päällä, mut taas oli Bottas paalulla. Eiköhän Bottaksella & Mersulla ole nyt keskustelut päällä, että mitähän vittua. Pelattiin täysin Hamiltonin pussiin. Turva-auto vielä varmisti voiton.

edit: Oliko tolle Hamiltonin nopeimmalle kierrokselle selitystä? Kerrottiinko Bottakselle, että älä revi enempää, sait jo nopeimman?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 563
Viestejä
4 970 836
Jäsenet
79 808
Uusin jäsen
SubstiTuutti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom