F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaa nää entiset tietää paremmin tai sitten vaan silly seasonin uutisia:
Entinen F1-pomo täräytti hurjan väitteen: Valtteri Bottas joutuu lähtemään Mersulta – nuori lupaus viemässä suomalaisen paikan
Oli miten oli, Bottaksen sopimustilanne on kyllä kuumottava juttu.

Entinen F1-pomo täräytti hurjan väitteen: Valtteri Bottas joutuu lähtemään Mersulta – nuori lupaus viemässä suomalaisen paikan
Tänään klo 19:23
Lotuksen entisellä F1-pomo väitti saaneensa sisäpiiritietoa Mercedeksen tulevan kauden kuljettajatilanteesta.
b62b30f34debef87eb50d17ba0253b5b963e16096b89b78fd812849cab17517e.jpg
b62b30f34debef87eb50d17ba0253b5b963e16096b89b78fd812849cab17517e.jpg

Valtteri Bottaksen sopimuskuviot ovat yhä auki ensi kaudelle. AOP
Valtteri Bottaksen sopimus Mercedeksen kanssa päättyy kuluvan kauden jälkeen. Mercedeksellä oli mahdollisuus käyttää Bottaksen sopimuksessa ollut optio ensi kaudesta, mutta se raukesi kesä–heinäkuun taitteessa.

Formula ykkösiin kuuluva huhumylly onkin kiihtynyt viime päivinä, sillä ainoastaan kaksi tallia on tähän mennessä julkaissut ensi kauden kuskinsa.

Bottas oli tällä kertaa huhujen kohteena, kun entisen F1-talli Lotuksen toimitusjohtaja Matthew Carter vieraili Missed Apex -podcastissa, joka keskittyy nimenomaan formulamaailmaan.

Carter nosti esille ranskalaislupaus Esteban Oconin tilanteen. Ocon ajoi edelliskausina Force Indialla, ja useat huhut veivät häntä täksi kaudeksi Renault’n pilttuuseen. Daniel Ricciardon Renault-siirto kuitenkin vesitti Oconin unelman.

22-vuotias ranskalainen jäi ilman kilpakuljettajan paikkaa ja onkin tällä kaudella pitänyt ajotuntumaa yllä Mercedeksen testikuskina.

– Esteban oli sataprosenttisen varmasti menossa Renault’lle, ja yhtä varmaa on se, ettei suunnitelmana ollut jäädä ilman kilpakuskin paikkaa tällä kaudella, Carter kertoi podcastissa.

Hän kuitenkin uskoo Oconin palaavan jo ensi kaudella F1-kisoihin.

– Kuulin, että hän kisaa ensi kaudella satavarmasti. Lähteiden mukaan hän ajaa Mercedeksellä silloin, Carter väitti.

Ex-Lotus-pomon väite on hurja suomalaisesta näkökulmasta, sillä Oconin nousu kisakuljettajaksi tarkoittaisi Valtteri Bottakselle lähtöä Mercedekseltä.

”Bottas tuhon oma?”
Ohjelman juontaja Richard ”Spanners” Ready kysyi Carterilta, onko tilanne todella niin kuin tämä väitti.

– Oliko Valtteri Bottas tuhon oma? Saiko hän koskaan mahdollisuutta? Olisiko hän voinut taistella Oconia vastaan, jos olisi nähty Bottas 2.0 tai 3.0? Spanners kysyi.

– En usko. Jos tapahtumat olisivat edenneet hieman toisin, ja Ricciardon Renault-sopimus olisi julkistettu muutama kuukausi aiemmin, Ocon ja Lewis Hamilton ajaisivat Mercedeksellä jo nyt, Carter vastasi.

Jo aiemmin AutoAction-sivun arvostettu toimittaja Dan Knutson kertoi, että Mersu tekee Bottakselle jatkosopimuksen elokuun loppuun mennessä, jos on tehdäkseen.

Samaisessa jutussa väläyteltiin mahdollisuutta siihen, voisiko Ferrari olla kiinnostunut Bottaksesta, jos nastolalainen jäisi vapaille markkinoille. Ferrarin saksalaiskuskin Sebastian Vettelin lopettamishuhut ovat velloneet koko kauden ajan mediassa.

Bottas on MM-sarjassa toisena. Eroa kärjessä olevaan Hamiltoniin on 31 pistettä.

Tulevana viikonloppuna ajetaan Iso-Britannian GP legendaarisella Silverstonen radalla.

Samaa on jauhettu useampi vuosi. Bottas jatkaa. Ei tuossa Hamiltonin kanssa paljoa paremmin voisi ajaa. Miksi riskeerata vain sen takia, että joku saattaisi voittaa Hamiltonin ja esim. tuoda ROS - HAM härdellin uudelleen. Ellei taustalla ole isoja rahakuvioita.

edit: Niin ellei Ferrarille pääsis useampivuotisella sopparilla. Varmasti kyrsii jo vuosi kerrallaan ajaa..

Muut vaihtoehdot onki reilusti huonompia. Red Bull varma ei ja mäkkiki julkaisi jo odotetusti kuskinsa. Toki uudet säännöt voi tuoda pakkaan pientä muutosta ja esim Alfa tai ainaki Renault voi saada mahiksen yllättää? Tämä toki vasta ens kauden jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Ennen lajissa oli myös herrasmiessäännöt, joita ei simuissa opi kun ei ole kenenkään henki panoksena.

Uuden sukupolven kuskit ovat lähempänä simukuskeja kuin kilpa-ajajia, joten siinä mielessä Aku saattaa olla jopa oikeassa. Pelin henki on nykyään tämä ja nyt kun Kimilläkin on Instagram niin voin ainakin itse myöntää pudonneeni kehityksen kelkasta.
Simukuskin vaatimukset on säädöissä, joista myös saa aika luonnottomia. Ratin säädöt vaikuttaa liikaa ja oikeita säätöjä ei välttämättä edes tunne ajossa. Onhan se ihan eri asia ajaa radalla, vaikka olisi vain kartingia. Olen vain harrastelija ja omaksi iloksi ajan, mutta ero on aika iso simuiluun. Jotkut saa myös sen kokemuksensa vietyä radalle, kuten Greger Huttu. Näkemyksiä on monia, mutta tämä on oma. Jos nousee kunnolla kahdelle pyörälle ja joutuu nojaamaan jo toiseen suuntaan, että auto ei kaadu niin tuntuu myös hieman erilaiselta, perse irtosi jo penkistä ja turvavöitä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Simukuskin vaatimukset on säädöissä, joista myös saa aika luonnottomia. Ratin säädöt vaikuttaa liikaa ja oikeita säätöjä ei välttämättä edes tunne ajossa. Onhan se ihan eri asia ajaa radalla, vaikka olisi vain kartingia. Olen vain harrastelija ja omaksi iloksi ajan, mutta ero on aika iso simuiluun. Jotkut saa myös sen kokemuksensa vietyä radalle, kuten Greger Huttu. Näkemyksiä on monia, mutta tämä on oma. Jos nousee kunnolla kahdelle pyörälle ja joutuu nojaamaan jo toiseen suuntaan, että auto ei kaadu niin tuntuu myös hieman erilaiselta, perse irtosi jo penkistä ja turvavöitä ei ole.

Nuo autot säädetään tietokoneilla ja pääkonttorin simulaattorilla. Yksikään kuljettaja ei säädä enää perseellä.

Jarrutuspaikatkin kerrotaan valmiiksi.

Kimin sanoin "If possible you would remove all this data analysis. If you cannot tune the cars with so much data, then more of the feeling would come back and certain qualities would make the difference."
 
Nuo autot säädetään tietokoneilla ja pääkonttorin simulaattorilla. Yksikään kuljettaja ei säädä enää perseellä.

Jarrutuspaikatkin kerrotaan valmiiksi.
Dataa hyödynnetään kyllä aika paljon, mutta kyllä sitä persettä vielä vaaditaan säätöjen kanssa. Olikohan Kimiltä kysytty, että missä kohtaa jarruttaa niin ei osannut sanoa etukäteen, siinä kohtaa missä tuntuu oikealta.
 
Dataa hyödynnetään kyllä aika paljon, mutta kyllä sitä persettä vielä vaaditaan säätöjen kanssa. Olikohan Kimiltä kysytty, että missä kohtaa jarruttaa niin ei osannut sanoa etukäteen, siinä kohtaa missä tuntuu oikealta.

Kiminkin olisi kannattanut Ferrarilla kuunnella insinöörejä ja ajaa simulaattoria niin ei olisi aina ollut kymmenystä Vettelin perässä.
 
Kiminkin olisi kannattanut Ferrarilla kuunnella insinöörejä ja ajaa simulaattoria niin ei olisi aina ollut kymmenystä Vettelin perässä.
Joskus oltiin jo edellä, mutta jotenkin se taktiikka pelattiin vituiksi. Kyllä ne mekaanikot kuitenkin säätää ne oikeat säädöt, joita et saa tietokoneella ja paikotellen on aika tarkkaa puuhaa, ei tarvi paljoa kämmätä niin renkaat ei tykkää. Kyllä siellä mitataan myös renkaiden lämpötiloja useammasta kohtaa leveyssuunnassa, millä saadaan esim. sopiva camber haettua. Tietokone ei myöskään kerro välttämättä ajotyylistä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo autot säädetään tietokoneilla ja pääkonttorin simulaattorilla. Yksikään kuljettaja ei säädä enää perseellä.

Jarrutuspaikatkin kerrotaan valmiiksi.

Kimin sanoin "If possible you would remove all this data analysis. If you cannot tune the cars with so much data, then more of the feeling would come back and certain qualities would make the difference."
On kyllä taas sellaista hevonpaskaa että huhheijaa.
 
En tiedä absurdiudesta, mutta ainakaan nostetta ei taida Haas tästä saada:
Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Kun nyt vaan sais jostain massia, ettei nähdä tallikatoa tänä vuonna, Williamsinkin ollessa mitä on.

Onkohan Rich Energyllä rahat lopussa logokohun takia?

Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Eilen klo 21:49
Energiajuomayhtiö Rich Energy on ollut kohun keskellä jo aiemmin.
710d29ef7c24e87f2143b10e0f8f3b39a097a84f73410a25ad50c79d6f5337eb.jpg
710d29ef7c24e87f2143b10e0f8f3b39a097a84f73410a25ad50c79d6f5337eb.jpg

Ennen tämä talli oli Rich Energy Haas F1 Team, mutta ei enää. Lisäksi tallin värin vaihtuvat varmasti. AOP
F1-maailmasta kantautui hyvin erikoinen tiedote keskiviikkoiltana. Energiajuomayhtiö Rich Energy ilmoitti purkaneensa yhteistyösopimuksen Haasin F1-tallin kanssa.

Tilanne hyvin erikoinen, sillä energiajuomayhtiöstä tuli täksi kaudeksi Haasin pääsponsori, ja täten myös tallin virallinen nimi muuttui muotoon Rich Energy Haas F1 Team.

Helmikuussa tallin uusi auto julkistettiin, ja ulkonäkö oli muuttunut merkittävästi, kun Rich Energyn teipit ja väritys koristivat sitä.

Sopimuksen purkamisen myötä siis Haas joutuu vaihtamaan sekä tallin nimeä että auton värejä.

Firman tiedote oli myös varsin erikoinen, suorastaan absurdi.

– Tänään Rich Energy on päättänyt purkaa sopimuksen Haasin kanssa tallin huonojen suoritusten vuoksi. Tavoitteenamme oli kukistaa Red Bull, mutta Williamsin taakse jääminen Itävallassa ei ollut hyväksyttävää. F1:n politiikka on myös hankaloittanut bisneksiämme. Toivomme tallille hyvää jatkoa, energiajuomafirma kirjoitti.

Jos alla oleva tviitti ei näy, sen voi katsoa tästä linkistä.

Red Bullin voittaminen oli Rich Energyltä ennakkoon ajatellen ylioptimistinen tavoite, sillä Haas ei lähtökohtaisesti kuulu sarjan kärkitalleihin, toisin kuin Red Bull.

Siinä firma oli oikeassa, että kausi on sujunut alavireisesti.

Kevin Magnussen on MM-sarjassa 12. sijalla, mutta Romain Grosjean on valahtanut neljänneksi viimeiseksi, sijalle 17.

Haas ei ole vielä tiedottanut yhteistyön päättymisestä.

Logokohu
Jenkkitallin sponsori oli jo aiemmin ongelmissa. Rich Energyä syytettiin logon kopioimisesta.

Firman tunnuksena on hirven pää, kuten myös englantilaisella pyöräfirmalla Whyte Bikesilla.

Rich Energy haastettiin oikeuteen logonsa vuoksi, ja se hävisi oikeudenkäynnin Whyte Bikesille.

Energiajuomajätin puolustuksena oli, että vuonna 2015 perustetulle firmalle etsittiin logoa hakemalla erilaisia hirven päitä muistuttavia kuvia kuvapankeista. Firman puolustus kuitenkin kiisti, että logossa olisi otettu mallia Whyte Bikesista.

Rich Energy aikoi vielä valittaa tuomiosta.
 
Rich Energyllä ei taideta oikein käsittää tätä F1 lajia ja miten pitkäjänteistä työtä menestyminen vaatii.
 
Voivoi..se on kai sitten varmaa et Bottas lähtee Mersulta kauden päätteeksi? :(

Valtava pettymys..ellei sitten pääse Ferrarille tai RedBullille! :(
 
Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
 
Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.

Jep Bottas on turhan "harmaa kuski".. :(
 
Parissa ekassa kisassahan se pisti menemään mutta nyt ollu sitten sellasia "eh" kisoja.
 
Nuo autot säädetään tietokoneilla ja pääkonttorin simulaattorilla. Yksikään kuljettaja ei säädä enää perseellä.

Jarrutuspaikatkin kerrotaan valmiiksi.

Kimin sanoin "If possible you would remove all this data analysis. If you cannot tune the cars with so much data, then more of the feeling would come back and certain qualities would make the difference."

Jokainen kuski säätää myös omien tuntemustensa mukaan. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos vain datan perusteella säädettäisiin.
 
Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
Ei sitäkään voittoa oikein parane hehkuttaa, kun vain kolme autoa tuli maaliin.
 
En tiedä absurdiudesta, mutta ainakaan nostetta ei taida Haas tästä saada:
Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Kun nyt vaan sais jostain massia, ettei nähdä tallikatoa tänä vuonna, Williamsinkin ollessa mitä on.

Onkohan Rich Energyllä rahat lopussa logokohun takia?

Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Eilen klo 21:49
Energiajuomayhtiö Rich Energy on ollut kohun keskellä jo aiemmin.
710d29ef7c24e87f2143b10e0f8f3b39a097a84f73410a25ad50c79d6f5337eb.jpg
710d29ef7c24e87f2143b10e0f8f3b39a097a84f73410a25ad50c79d6f5337eb.jpg

Ennen tämä talli oli Rich Energy Haas F1 Team, mutta ei enää. Lisäksi tallin värin vaihtuvat varmasti. AOP
F1-maailmasta kantautui hyvin erikoinen tiedote keskiviikkoiltana. Energiajuomayhtiö Rich Energy ilmoitti purkaneensa yhteistyösopimuksen Haasin F1-tallin kanssa.

Tilanne hyvin erikoinen, sillä energiajuomayhtiöstä tuli täksi kaudeksi Haasin pääsponsori, ja täten myös tallin virallinen nimi muuttui muotoon Rich Energy Haas F1 Team.

Helmikuussa tallin uusi auto julkistettiin, ja ulkonäkö oli muuttunut merkittävästi, kun Rich Energyn teipit ja väritys koristivat sitä.

Sopimuksen purkamisen myötä siis Haas joutuu vaihtamaan sekä tallin nimeä että auton värejä.

Firman tiedote oli myös varsin erikoinen, suorastaan absurdi.

– Tänään Rich Energy on päättänyt purkaa sopimuksen Haasin kanssa tallin huonojen suoritusten vuoksi. Tavoitteenamme oli kukistaa Red Bull, mutta Williamsin taakse jääminen Itävallassa ei ollut hyväksyttävää. F1:n politiikka on myös hankaloittanut bisneksiämme. Toivomme tallille hyvää jatkoa, energiajuomafirma kirjoitti.

Jos alla oleva tviitti ei näy, sen voi katsoa tästä linkistä.

Red Bullin voittaminen oli Rich Energyltä ennakkoon ajatellen ylioptimistinen tavoite, sillä Haas ei lähtökohtaisesti kuulu sarjan kärkitalleihin, toisin kuin Red Bull.

Siinä firma oli oikeassa, että kausi on sujunut alavireisesti.

Kevin Magnussen on MM-sarjassa 12. sijalla, mutta Romain Grosjean on valahtanut neljänneksi viimeiseksi, sijalle 17.

Haas ei ole vielä tiedottanut yhteistyön päättymisestä.

Logokohu
Jenkkitallin sponsori oli jo aiemmin ongelmissa. Rich Energyä syytettiin logon kopioimisesta.

Firman tunnuksena on hirven pää, kuten myös englantilaisella pyöräfirmalla Whyte Bikesilla.

Rich Energy haastettiin oikeuteen logonsa vuoksi, ja se hävisi oikeudenkäynnin Whyte Bikesille.

Energiajuomajätin puolustuksena oli, että vuonna 2015 perustetulle firmalle etsittiin logoa hakemalla erilaisia hirven päitä muistuttavia kuvia kuvapankeista. Firman puolustus kuitenkin kiisti, että logossa olisi otettu mallia Whyte Bikesista.

Rich Energy aikoi vielä valittaa tuomiosta.
Energiajuomajätin sijoittajat närkästyivät toimitusjohtajan tempusta – pyrkivät nyt pelastamaan yhteistyön F1-tallin kanssa | SuomiF1

Melkosia hermanneja. Edelleen kummastuttaa miksei juomaa ole kaupoissa.
 
Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
Tässäpä se kaikesta oleellisin tulikin liityen siihen kuinka Mercedes näkee sen kakkoskuljettajan paikan.

Emobrändi taustallaa (mersu) näkee kaiken kuitenkin vain ja ainoastaan liiketaloudellisista aspektista (vertaa vaikka ihmismääriä maiden välillä; Ranska 68milj. vs Suomi 5,5milj.).
 
Jokainen kuski säätää myös omien tuntemustensa mukaan. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos vain datan perusteella säädettäisiin.
Ehkä Kimi haki jotain sellaista, että nykyään kun kuski kertoo autossa olevan jotain vikaa, niin insinöörit katsovat datasta, että onko vika rengaspaineissa, rengaskulmassa vai jousituksessa, ja sitten antavat vastauksen että mitä säädetään ja kuinka paljon. Tosin luulisin asioiden menneen näin jo vuosituhannen alussa Kimin aloitellessa hommia.
 
(vertaa vaikka ihmismääriä maiden välillä; Ranska 68milj. vs Suomi 5,5milj.).

Tänä päivänähän tuo ei enää suoraan ratkaise mitään vaan kansainvälinen tunnettavuus. Tosin se auttaa Oconia että ranskaa puhuvia on eri puolilla palloa paljon enemmän kuin suomen hanskaavia.
 
Ocon ei ole erityisen nopea, ei hänellä ole mahdollisuuksia päästä Mersun puikkoihin. Russell on poikkeuksellisen kova lahjakkuus ja siinä onkin aika varmasti tulevaisuuden mersumies. Mutta ei Mersulla vielä ole mitään syytä lähteä Bottasta vaihtamaan. Tuohan on ihan täydellinen pari Hamiltonille, kun pystyy Hamia haastamaan ja keräämään enemmän kuin tarpeeksi pisteitä merkkimestaruuteen, eikä ole Rosbergin kaltainen vittupää, joten ilmapiiri tallissa pysyy hyvänä.

Eiköhän tuolla nyt vain tarkkailla että tuo hyvä alkukausi ei vain ole sattumaa ja Bottas pystyy pitämään yllä kovia otteitaan. Toki jos Bottaksen vauhti palautuisi surkealle viime kauden tasolle niin sitten voisi taas Mersukin tosissaan miettiä kuskivaihtoa.
 
Mites toi Robert Kubica? Oli vajaa 10 vuotta sitten F1:sten kuuma nimi..puolalainen supertähti!
 
Ocon ei ole erityisen nopea, ei hänellä ole mahdollisuuksia päästä Mersun puikkoihin. Russell on poikkeuksellisen kova lahjakkuus ja siinä onkin aika varmasti tulevaisuuden mersumies. Mutta ei Mersulla vielä ole mitään syytä lähteä Bottasta vaihtamaan. Tuohan on ihan täydellinen pari Hamiltonille, kun pystyy Hamia haastamaan ja keräämään enemmän kuin tarpeeksi pisteitä merkkimestaruuteen, eikä ole Rosbergin kaltainen vittupää, joten ilmapiiri tallissa pysyy hyvänä.

Eiköhän tuolla nyt vain tarkkailla että tuo hyvä alkukausi ei vain ole sattumaa ja Bottas pystyy pitämään yllä kovia otteitaan. Toki jos Bottaksen vauhti palautuisi surkealle viime kauden tasolle niin sitten voisi taas Mersukin tosissaan miettiä kuskivaihtoa.
Jep, Ocon ei ollut kyllä mitenkään erikoinen. Sellainen perus keskikastin kuski.

Russel on varmasti nopea, mutta eiköhän hänen annetta kerätä kokemusta vuosi tai pari ennen Mersulle siirtoa. Ties vaikka sitten Hamilton lopettaisi ja Russel laitetaan hänen tilalleen.
 
Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
 
Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Nimenomaan ei pitäisi, vaan niiden pitäisi istuttaa sellainen johonkin toiseen mersutalliin. Muuten käsissä on kasettikekkerit kuten Rosbergin aikaan
 
Mersullahan jo yksi nuori talentti F1:ssä George Russell hallitseva F2 mestari. Williams tallina ja tiimikaveri vaan niin syvällä suossa että mahdoton sanoa onko oikeasti huippu talentti.
 
Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Samat jutut jatkuu päivästä toiseen. Mersulle riittää, että se toinen kuski on MM-pisteissä toinen. Mitäpä sitä turhaan siis Bottasta vaihtamaan, jos meno jatkuu tällaisena. Bottas on hyvä kakkoskuski, koska ei hypi Hämiksen silmille liikaa.
 
Samat jutut jatkuu päivästä toiseen. Mersulle riittää, että se toinen kuski on MM-pisteissä toinen. Mitäpä sitä turhaan siis Bottasta vaihtamaan, jos meno jatkuu tällaisena. Bottas on hyvä kakkoskuski, koska ei hypi Hämiksen silmille liikaa.

no onhan se nyt mukavempaa seurata jos tallikaverit on tukkanuottasilla
 
Jep, Ocon ei ollut kyllä mitenkään erikoinen. Sellainen perus keskikastin kuski.

Russel on varmasti nopea, mutta eiköhän hänen annetta kerätä kokemusta vuosi tai pari ennen Mersulle siirtoa. Ties vaikka sitten Hamilton lopettaisi ja Russel laitetaan hänen tilalleen.
Molempien näytöt on lähinnä pienempien luokkien mestaruuksista. Ocon ajoi tasaisesti Perezin kanssa ekan kauden, mutta oli jo toisella selvästi nopeampi. Pereziä kuitenkin pidetään ihan ok kuskina. Russell sen sijaan ei ole vielä Williamsin surkeuden takia näyttänyt F1-tasolla mitään.

Kovin on harhaista sanoa, että toinen on varmasti nopea ja toinen ei ole mitenkään erikoinen.
 
Molempien näytöt on lähinnä pienempien luokkien mestaruuksista. Ocon ajoi tasaisesti Perezin kanssa ekan kauden, mutta oli jo toisella selvästi nopeampi. Pereziä kuitenkin pidetään ihan ok kuskina. Russell sen sijaan ei ole vielä Williamsin surkeuden takia näyttänyt F1-tasolla mitään.

Kovin on harhaista sanoa, että toinen on varmasti nopea ja toinen ei ole mitenkään erikoinen.

Katsoppa uudestaan miten nuo Oconin kaudet Pereziä vastaan menivät. Toisella kaudella tuli vielä selvästi ensimmäistä kautta pahemmin turpaan. Ihan ok kuski tuo on muttei mitenkään Mersu-tasoa.

Russell sitten taas aivan eri tason lahjakkuus ja omaa huikeasti potentiaalia. Tuosta todisteena GP3 ja F2 mestaruudet heti ensimmäisillä kausillaan. Toki mahdoton sanoa miten nopea ollut tällä kaudella kun Williams niin jätettä, mutta tuskin tuo Kubica nyt ihan läpipaska kuitenkaan on ollut ja hänet Russell jatkuvasti päihittänyt aika selkeälläkin marginaalilla.
 
Pisteissä tosiaan tuli turpaan kun Perez otti sen yhden tuuripodiumin. Aika-ajot 16-5 Oconille. Onneksi näistä päättävät näkee muutakin kuin loppupisteet. Muuten mm. Kimin F1-ura olisi tyssännyt jo Sauberille.

Ocon vastaavasti voitti F3 ja GP3 -mestaruudet ensimmäisillä kausillaan. F3-kaudella vastassa oli Max Verstappen.
 
Pisteissä tosiaan tuli turpaan kun Perez otti sen yhden tuuripodiumin. Aika-ajot 16-5 Oconille. Onneksi näistä päättävät näkee muutakin kuin loppupisteet. Muuten mm. Kimin F1-ura olisi tyssännyt jo Sauberille.

Ocon vastaavasti voitti F3 ja GP3 -mestaruudet ensimmäisillä kausillaan. F3-kaudella vastassa oli Max Verstappen.

Juu näyttihän tuo Ocon vielä suht nopealta pikkuformuloissa mutta totuus paljastui sitten ykkösissä. Selkeästi ok-tason Pereziä hitaampi. Russell ei ole vielä hitaalta vaikuttanut ykkösissä joten nuo pikkuformuloiden tulokset ei taida tässä tapauksessa valehdella.
 
Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Mun mielestä ennemmin näillä jos Hamilton ei montaa kautta ajele?

Sitten Hamiltonin tilalle joku uus supertähti.

Katsoppa uudestaan miten nuo Oconin kaudet Pereziä vastaan menivät. Toisella kaudella tuli vielä selvästi ensimmäistä kautta pahemmin turpaan. Ihan ok kuski tuo on muttei mitenkään Mersu-tasoa.

Joo ja sitten kannattaa muistella sitä kuinka monta kertaa ne Perezin kanssa kolaroivat. Varmaan Mersukin tykkäisi kun Ocon alkaisi vääntää Hamiksen kanssa ekalla kierroksella ja molemmat Mersut varikolle kun taas vähän kolisi
 
"Mersulle riittää että sijoittuu toiseksi"

Joo. Mercedes dominoi edelleen suvereenisti sarjaa, eikä vielä ensi kaudelle tule sellaisia muutoksia etteikö tämä trendi jatkuisi. Pelkästään Hamiltonin tuomat pisteet riittäisi melkein Ferraria vastaan ( HAM 197 - Ferrari 228)

Kauden alku on ollut lähes tylsin uudella turbokaudella. Vaikka Ocon olisikin hitaampi kuin Bottas, niin se olisi silti tallille näkyvyyden kannalta kannattavampi kuskivalinta. Nuori, aggressiivinen ja näytönhaluinen vai varmoja 2-3 sijoja poimiva suorittaja?

Miettikää nyt vaikka Verstappenia. Kyllä, on kusipää ja mokailee, mutta silti kaikki sataa Red Bullin laariin, vaikkei vauhti riitäkkään Mersuun ja Ferrariin. F1sissä raha on kuitenkin se tärkein ja pelkkä menestys ei sitä tuo, kyse on shown tekemisestä ja Bottas ei tuo sarjalle minkäänlaista piristystä.
 
Miettikää nyt vaikka Verstappenia. Kyllä, on kusipää ja mokailee, mutta silti kaikki sataa Red Bullin laariin, vaikkei vauhti riitäkkään Mersuun ja Ferrariin. F1sissä raha on kuitenkin se tärkein ja pelkkä menestys ei sitä tuo, kyse on shown tekemisestä ja Bottas ei tuo sarjalle minkäänlaista piristystä.
Verstappen on ajanut nykyisin aika varmasti ja kovaa. Red Bull Hondasta ei vaan löydy aivan tarpeeksi vauhtia.

Kyllä varmaan Bottas jatkaa tai sitten Verstappen voisi mennä Mersulle, mutta tuskimpa Max haluaa mennä Hamiltonin kaveriksi.
 
Huolestuttavaa kyllä ettei ole oikein ketään suomalaisia kunnollisia rattimiehiä noissa feature luokissa (F2 & F3). Kari & laaksonen on täysiä lapasia, ei ikinä tule pääsemään F1. Kun Räikkönen lopettaa muutaman vuoden sisään ni ei ole kyllä bottaksen kaveriksi toista suomalaista näköpiirissä lähitulevaisuudessa.
 
No ensi kaudestahan Räikkösellä on vielä soppari Alfan kanssa. Veikkaan että ajelee tuon sopparin loppuun ja lopettaa.
 
Kari & laaksonen on täysiä lapasia, ei ikinä tule pääsemään F1. Kun Räikkönen lopettaa muutaman vuoden sisään ni ei ole kyllä bottaksen kaveriksi toista suomalaista näköpiirissä lähitulevaisuudessa.
No tuo mainittu kaksikko on jo uransa ehtoopuolella. Toinen menetti sponsorinsa ja ajelee enää goodwillillä ehkä tämän kauden, toinen voi rimpuilla vähän pidempään. Jonnekin WEC-sarjan GT-luokkaan voi selvitä ajelemaan mutta muuten on parempi miettiä uraa ns. siviilissä.

Mitä tulee uusiin toivoihin, niin nykyäänhän F1:iin noustaan hyvin nuorena ja ehkä yhden F3-kauden jälkeen. Uusi nimi löytyy siis nopeastikin, jos sellaisia kykyjä vaan yksikin löytyy.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 402
Viestejä
4 489 882
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom