- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 993
Tai sekunnin alonsoaKiminkin olisi kannattanut Ferrarilla kuunnella insinöörejä ja ajaa simulaattoria niin ei olisi aina ollut kymmenystä Vettelin perässä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tai sekunnin alonsoaKiminkin olisi kannattanut Ferrarilla kuunnella insinöörejä ja ajaa simulaattoria niin ei olisi aina ollut kymmenystä Vettelin perässä.
Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
Nuo autot säädetään tietokoneilla ja pääkonttorin simulaattorilla. Yksikään kuljettaja ei säädä enää perseellä.
Jarrutuspaikatkin kerrotaan valmiiksi.
Kimin sanoin "If possible you would remove all this data analysis. If you cannot tune the cars with so much data, then more of the feeling would come back and certain qualities would make the difference."
Voivoi..se on kai sitten varmaa et Bottas lähtee Mersulta kauden päätteeksi?
Valtava pettymys..ellei sitten pääse Ferrarille tai RedBullille!![]()
Ei sitäkään voittoa oikein parane hehkuttaa, kun vain kolme autoa tuli maaliin.Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
Energiajuomajätin sijoittajat närkästyivät toimitusjohtajan tempusta – pyrkivät nyt pelastamaan yhteistyön F1-tallin kanssa | SuomiF1En tiedä absurdiudesta, mutta ainakaan nostetta ei taida Haas tästä saada:
Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Kun nyt vaan sais jostain massia, ettei nähdä tallikatoa tänä vuonna, Williamsinkin ollessa mitä on.
Onkohan Rich Energyllä rahat lopussa logokohun takia?
Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Eilen klo 21:49
Energiajuomayhtiö Rich Energy on ollut kohun keskellä jo aiemmin.
![]()
![]()
Ennen tämä talli oli Rich Energy Haas F1 Team, mutta ei enää. Lisäksi tallin värin vaihtuvat varmasti. AOP
F1-maailmasta kantautui hyvin erikoinen tiedote keskiviikkoiltana. Energiajuomayhtiö Rich Energy ilmoitti purkaneensa yhteistyösopimuksen Haasin F1-tallin kanssa.
Tilanne hyvin erikoinen, sillä energiajuomayhtiöstä tuli täksi kaudeksi Haasin pääsponsori, ja täten myös tallin virallinen nimi muuttui muotoon Rich Energy Haas F1 Team.
Helmikuussa tallin uusi auto julkistettiin, ja ulkonäkö oli muuttunut merkittävästi, kun Rich Energyn teipit ja väritys koristivat sitä.
Sopimuksen purkamisen myötä siis Haas joutuu vaihtamaan sekä tallin nimeä että auton värejä.
Firman tiedote oli myös varsin erikoinen, suorastaan absurdi.
– Tänään Rich Energy on päättänyt purkaa sopimuksen Haasin kanssa tallin huonojen suoritusten vuoksi. Tavoitteenamme oli kukistaa Red Bull, mutta Williamsin taakse jääminen Itävallassa ei ollut hyväksyttävää. F1:n politiikka on myös hankaloittanut bisneksiämme. Toivomme tallille hyvää jatkoa, energiajuomafirma kirjoitti.
Jos alla oleva tviitti ei näy, sen voi katsoa tästä linkistä.
Red Bullin voittaminen oli Rich Energyltä ennakkoon ajatellen ylioptimistinen tavoite, sillä Haas ei lähtökohtaisesti kuulu sarjan kärkitalleihin, toisin kuin Red Bull.
Siinä firma oli oikeassa, että kausi on sujunut alavireisesti.
Kevin Magnussen on MM-sarjassa 12. sijalla, mutta Romain Grosjean on valahtanut neljänneksi viimeiseksi, sijalle 17.
Haas ei ole vielä tiedottanut yhteistyön päättymisestä.
Logokohu
Jenkkitallin sponsori oli jo aiemmin ongelmissa. Rich Energyä syytettiin logon kopioimisesta.
Firman tunnuksena on hirven pää, kuten myös englantilaisella pyöräfirmalla Whyte Bikesilla.
Rich Energy haastettiin oikeuteen logonsa vuoksi, ja se hävisi oikeudenkäynnin Whyte Bikesille.
Energiajuomajätin puolustuksena oli, että vuonna 2015 perustetulle firmalle etsittiin logoa hakemalla erilaisia hirven päitä muistuttavia kuvia kuvapankeista. Firman puolustus kuitenkin kiisti, että logossa olisi otettu mallia Whyte Bikesista.
Rich Energy aikoi vielä valittaa tuomiosta.
Tässäpä se kaikesta oleellisin tulikin liityen siihen kuinka Mercedes näkee sen kakkoskuljettajan paikan.Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
Ehkä Kimi haki jotain sellaista, että nykyään kun kuski kertoo autossa olevan jotain vikaa, niin insinöörit katsovat datasta, että onko vika rengaspaineissa, rengaskulmassa vai jousituksessa, ja sitten antavat vastauksen että mitä säädetään ja kuinka paljon. Tosin luulisin asioiden menneen näin jo vuosituhannen alussa Kimin aloitellessa hommia.Jokainen kuski säätää myös omien tuntemustensa mukaan. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos vain datan perusteella säädettäisiin.
(vertaa vaikka ihmismääriä maiden välillä; Ranska 68milj. vs Suomi 5,5milj.).
Jep, Ocon ei ollut kyllä mitenkään erikoinen. Sellainen perus keskikastin kuski.Ocon ei ole erityisen nopea, ei hänellä ole mahdollisuuksia päästä Mersun puikkoihin. Russell on poikkeuksellisen kova lahjakkuus ja siinä onkin aika varmasti tulevaisuuden mersumies. Mutta ei Mersulla vielä ole mitään syytä lähteä Bottasta vaihtamaan. Tuohan on ihan täydellinen pari Hamiltonille, kun pystyy Hamia haastamaan ja keräämään enemmän kuin tarpeeksi pisteitä merkkimestaruuteen, eikä ole Rosbergin kaltainen vittupää, joten ilmapiiri tallissa pysyy hyvänä.
Eiköhän tuolla nyt vain tarkkailla että tuo hyvä alkukausi ei vain ole sattumaa ja Bottas pystyy pitämään yllä kovia otteitaan. Toki jos Bottaksen vauhti palautuisi surkealle viime kauden tasolle niin sitten voisi taas Mersukin tosissaan miettiä kuskivaihtoa.
Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Nimenomaan ei pitäisi, vaan niiden pitäisi istuttaa sellainen johonkin toiseen mersutalliin. Muuten käsissä on kasettikekkerit kuten Rosbergin aikaanBottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Samat jutut jatkuu päivästä toiseen. Mersulle riittää, että se toinen kuski on MM-pisteissä toinen. Mitäpä sitä turhaan siis Bottasta vaihtamaan, jos meno jatkuu tällaisena. Bottas on hyvä kakkoskuski, koska ei hypi Hämiksen silmille liikaa.Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Japanissa ajaa Super GT:tä. Google on myös keksitty btw.Missä muuten Heikki Kovalainen nykyään on??
Samat jutut jatkuu päivästä toiseen. Mersulle riittää, että se toinen kuski on MM-pisteissä toinen. Mitäpä sitä turhaan siis Bottasta vaihtamaan, jos meno jatkuu tällaisena. Bottas on hyvä kakkoskuski, koska ei hypi Hämiksen silmille liikaa.
Juu tottakai näin katsojan näkökulmasta. Mersu ei vain asiaa tuolla tavoin katso varmastikaan. Mitä vähemmän draamaa heillä, sen parempi.no onhan se nyt mukavempaa seurata jos tallikaverit on tukkanuottasilla
Molempien näytöt on lähinnä pienempien luokkien mestaruuksista. Ocon ajoi tasaisesti Perezin kanssa ekan kauden, mutta oli jo toisella selvästi nopeampi. Pereziä kuitenkin pidetään ihan ok kuskina. Russell sen sijaan ei ole vielä Williamsin surkeuden takia näyttänyt F1-tasolla mitään.Jep, Ocon ei ollut kyllä mitenkään erikoinen. Sellainen perus keskikastin kuski.
Russel on varmasti nopea, mutta eiköhän hänen annetta kerätä kokemusta vuosi tai pari ennen Mersulle siirtoa. Ties vaikka sitten Hamilton lopettaisi ja Russel laitetaan hänen tilalleen.
Molempien näytöt on lähinnä pienempien luokkien mestaruuksista. Ocon ajoi tasaisesti Perezin kanssa ekan kauden, mutta oli jo toisella selvästi nopeampi. Pereziä kuitenkin pidetään ihan ok kuskina. Russell sen sijaan ei ole vielä Williamsin surkeuden takia näyttänyt F1-tasolla mitään.
Kovin on harhaista sanoa, että toinen on varmasti nopea ja toinen ei ole mitenkään erikoinen.
Pisteissä tosiaan tuli turpaan kun Perez otti sen yhden tuuripodiumin. Aika-ajot 16-5 Oconille. Onneksi näistä päättävät näkee muutakin kuin loppupisteet. Muuten mm. Kimin F1-ura olisi tyssännyt jo Sauberille.
Ocon vastaavasti voitti F3 ja GP3 -mestaruudet ensimmäisillä kausillaan. F3-kaudella vastassa oli Max Verstappen.
Mun mielestä ennemmin näillä jos Hamilton ei montaa kautta ajele?Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Katsoppa uudestaan miten nuo Oconin kaudet Pereziä vastaan menivät. Toisella kaudella tuli vielä selvästi ensimmäistä kautta pahemmin turpaan. Ihan ok kuski tuo on muttei mitenkään Mersu-tasoa.
Verstappen on ajanut nykyisin aika varmasti ja kovaa. Red Bull Hondasta ei vaan löydy aivan tarpeeksi vauhtia.Miettikää nyt vaikka Verstappenia. Kyllä, on kusipää ja mokailee, mutta silti kaikki sataa Red Bullin laariin, vaikkei vauhti riitäkkään Mersuun ja Ferrariin. F1sissä raha on kuitenkin se tärkein ja pelkkä menestys ei sitä tuo, kyse on shown tekemisestä ja Bottas ei tuo sarjalle minkäänlaista piristystä.
Max on vapaa kuski vasta vuodelle 2021Verstappen voisi mennä Mersulle, mutta tuskimpa Max haluaa mennä Hamiltonin kaveriksi.
Max on vapaa kuski vasta vuodelle 2021
No ensi kaudestahan Räikkösellä on vielä soppari Alfan kanssa. Veikkaan että ajelee tuon sopparin loppuun ja lopettaa.
No tuo mainittu kaksikko on jo uransa ehtoopuolella. Toinen menetti sponsorinsa ja ajelee enää goodwillillä ehkä tämän kauden, toinen voi rimpuilla vähän pidempään. Jonnekin WEC-sarjan GT-luokkaan voi selvitä ajelemaan mutta muuten on parempi miettiä uraa ns. siviilissä.Kari & laaksonen on täysiä lapasia, ei ikinä tule pääsemään F1. Kun Räikkönen lopettaa muutaman vuoden sisään ni ei ole kyllä bottaksen kaveriksi toista suomalaista näköpiirissä lähitulevaisuudessa.
Jonnekin WEC-sarjan GT-luokkaan voi selvitä ajelemaan mutta muuten on parempi miettiä uraa ns. siviilissä.
Hyvin on sellainen Grosjeanin kaltainen kuljettaja. Itsevarmuuden ollessa kohdillaan aika-ajoissa löytyy nopeutta mutta kisassa voi silti käydä mitä tahansa. Positiivista on tietysti se, että hän ei ole vielä kunnostautunut kolaroimalla toisten kanssa vaikka spinnailee silloin tällöin itsekseen. En katsonut, millä sijalla hän oli keskeyttäessään, mutta jo startti meni pienesti puihin ja Kimikin tuli ohi siinä kohti.Tuleekohan tuosta Giovinazzista joskus kelvollista kuskia. Nyt oli jopa ihan hyvä aika-ajovauhti, mutta kisa oli vähän toinen juttu.
Nimenomaan tarvitaan kaikkiin sarjoihin lisää kuskeja. Harmi vaan kun nykyään ei nousta missään sarjassa huipulle sillä että iskä ja äiskä tekee kahta duunia ja kerää pulloja. Tarvitaan massia ja PALJONSuomi nimenomaan tarvitsee lisää kuskeja GT yms eri luokkiin. Toki itsellä unelmana että saataisiin esim pärjäävä suomikuski Indyyn ja Nascariin myös. Mutta Siuomessa ongelmana moottoriurheilua seuraavan joukon surkean kapea lajitietämys, F1 ja ralli kaikki mitä tavisurpo kadulta tietää. Kun maailmalla on satoja hienoja sarjoja, ykköset ei ole koko moottoriurheilu.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.