- Liittynyt
- 21.02.2017
- Viestejä
- 855
Ai niinhän se meni.Häkkisen pitää nyt rauhotella Bottasta..sitten Bottas taas saa ajatuksensa kuntoon ja sijoitukset paranee..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ai niinhän se meni.Häkkisen pitää nyt rauhotella Bottasta..sitten Bottas taas saa ajatuksensa kuntoon ja sijoitukset paranee..
Ai niinhän se meni.![]()
Voitaisiinko siirtyä jo eteenpäin aiheissa? Britannian GP tällä viikolla. Millä mietteillä Silverstoneen ja tuleeko Mersu takaisin 1-2 sijoituksilla?
Häkkisen pitää nyt rauhotella Bottasta..sitten Bottas taas saa ajatuksensa kuntoon ja sijoitukset paranee..
Jep Bottakselta nyt pää kuntoon..löysin rantein eteenpäin ja sitten tulee taas voittoja!
Toivottavasti Bottas saa hermot kuntoon ja voittaa..
Monestikko meinasit tota viel jankata?Toivottavasti Bottas saa hermot kuntoon ja voittaa..
Tuossa kyseisessä incidentissä vain ja ainoastaan yksi kuljettaja ei noudattanut olemassa olevia sääntöjä ja se kuljettaja ei ollut Leclerc. Leclerc teki sen, mitä ratarajoja kunnioitettaessa oli mahdollista, välttääkseen kontaktin. Verstappen sen sijaan ei. Lopputuloksen kannalta sillä ei oikeastaan ollut mitään väliä, mutta osoittaa lähinnä epäkypsyyttä Maxilta ja munattomuutta tuomareilta, etteivät uskaltaneet kunnioittaa itse luomiaan sääntöjä.
Tykkään myös oletuksestasi, että täällä kaikki olisi "sohvalta huutelijoita". Onhan sinulla sentään kokemusta simulaattoreista.![]()
Taitaa nää entiset tietää paremmin tai sitten vaan silly seasonin uutisia:
Entinen F1-pomo täräytti hurjan väitteen: Valtteri Bottas joutuu lähtemään Mersulta – nuori lupaus viemässä suomalaisen paikan
Oli miten oli, Bottaksen sopimustilanne on kyllä kuumottava juttu.
Entinen F1-pomo täräytti hurjan väitteen: Valtteri Bottas joutuu lähtemään Mersulta – nuori lupaus viemässä suomalaisen paikan
Tänään klo 19:23
Lotuksen entisellä F1-pomo väitti saaneensa sisäpiiritietoa Mercedeksen tulevan kauden kuljettajatilanteesta.
![]()
![]()
Valtteri Bottaksen sopimuskuviot ovat yhä auki ensi kaudelle. AOP
Valtteri Bottaksen sopimus Mercedeksen kanssa päättyy kuluvan kauden jälkeen. Mercedeksellä oli mahdollisuus käyttää Bottaksen sopimuksessa ollut optio ensi kaudesta, mutta se raukesi kesä–heinäkuun taitteessa.
Formula ykkösiin kuuluva huhumylly onkin kiihtynyt viime päivinä, sillä ainoastaan kaksi tallia on tähän mennessä julkaissut ensi kauden kuskinsa.
Bottas oli tällä kertaa huhujen kohteena, kun entisen F1-talli Lotuksen toimitusjohtaja Matthew Carter vieraili Missed Apex -podcastissa, joka keskittyy nimenomaan formulamaailmaan.
Carter nosti esille ranskalaislupaus Esteban Oconin tilanteen. Ocon ajoi edelliskausina Force Indialla, ja useat huhut veivät häntä täksi kaudeksi Renault’n pilttuuseen. Daniel Ricciardon Renault-siirto kuitenkin vesitti Oconin unelman.
22-vuotias ranskalainen jäi ilman kilpakuljettajan paikkaa ja onkin tällä kaudella pitänyt ajotuntumaa yllä Mercedeksen testikuskina.
– Esteban oli sataprosenttisen varmasti menossa Renault’lle, ja yhtä varmaa on se, ettei suunnitelmana ollut jäädä ilman kilpakuskin paikkaa tällä kaudella, Carter kertoi podcastissa.
Hän kuitenkin uskoo Oconin palaavan jo ensi kaudella F1-kisoihin.
– Kuulin, että hän kisaa ensi kaudella satavarmasti. Lähteiden mukaan hän ajaa Mercedeksellä silloin, Carter väitti.
Ex-Lotus-pomon väite on hurja suomalaisesta näkökulmasta, sillä Oconin nousu kisakuljettajaksi tarkoittaisi Valtteri Bottakselle lähtöä Mercedekseltä.
”Bottas tuhon oma?”
Ohjelman juontaja Richard ”Spanners” Ready kysyi Carterilta, onko tilanne todella niin kuin tämä väitti.
– Oliko Valtteri Bottas tuhon oma? Saiko hän koskaan mahdollisuutta? Olisiko hän voinut taistella Oconia vastaan, jos olisi nähty Bottas 2.0 tai 3.0? Spanners kysyi.
– En usko. Jos tapahtumat olisivat edenneet hieman toisin, ja Ricciardon Renault-sopimus olisi julkistettu muutama kuukausi aiemmin, Ocon ja Lewis Hamilton ajaisivat Mercedeksellä jo nyt, Carter vastasi.
Jo aiemmin AutoAction-sivun arvostettu toimittaja Dan Knutson kertoi, että Mersu tekee Bottakselle jatkosopimuksen elokuun loppuun mennessä, jos on tehdäkseen.
Samaisessa jutussa väläyteltiin mahdollisuutta siihen, voisiko Ferrari olla kiinnostunut Bottaksesta, jos nastolalainen jäisi vapaille markkinoille. Ferrarin saksalaiskuskin Sebastian Vettelin lopettamishuhut ovat velloneet koko kauden ajan mediassa.
Bottas on MM-sarjassa toisena. Eroa kärjessä olevaan Hamiltoniin on 31 pistettä.
Tulevana viikonloppuna ajetaan Iso-Britannian GP legendaarisella Silverstonen radalla.
Simukuskin vaatimukset on säädöissä, joista myös saa aika luonnottomia. Ratin säädöt vaikuttaa liikaa ja oikeita säätöjä ei välttämättä edes tunne ajossa. Onhan se ihan eri asia ajaa radalla, vaikka olisi vain kartingia. Olen vain harrastelija ja omaksi iloksi ajan, mutta ero on aika iso simuiluun. Jotkut saa myös sen kokemuksensa vietyä radalle, kuten Greger Huttu. Näkemyksiä on monia, mutta tämä on oma. Jos nousee kunnolla kahdelle pyörälle ja joutuu nojaamaan jo toiseen suuntaan, että auto ei kaadu niin tuntuu myös hieman erilaiselta, perse irtosi jo penkistä ja turvavöitä ei ole.Ennen lajissa oli myös herrasmiessäännöt, joita ei simuissa opi kun ei ole kenenkään henki panoksena.
Uuden sukupolven kuskit ovat lähempänä simukuskeja kuin kilpa-ajajia, joten siinä mielessä Aku saattaa olla jopa oikeassa. Pelin henki on nykyään tämä ja nyt kun Kimilläkin on Instagram niin voin ainakin itse myöntää pudonneeni kehityksen kelkasta.
Simukuskin vaatimukset on säädöissä, joista myös saa aika luonnottomia. Ratin säädöt vaikuttaa liikaa ja oikeita säätöjä ei välttämättä edes tunne ajossa. Onhan se ihan eri asia ajaa radalla, vaikka olisi vain kartingia. Olen vain harrastelija ja omaksi iloksi ajan, mutta ero on aika iso simuiluun. Jotkut saa myös sen kokemuksensa vietyä radalle, kuten Greger Huttu. Näkemyksiä on monia, mutta tämä on oma. Jos nousee kunnolla kahdelle pyörälle ja joutuu nojaamaan jo toiseen suuntaan, että auto ei kaadu niin tuntuu myös hieman erilaiselta, perse irtosi jo penkistä ja turvavöitä ei ole.
Dataa hyödynnetään kyllä aika paljon, mutta kyllä sitä persettä vielä vaaditaan säätöjen kanssa. Olikohan Kimiltä kysytty, että missä kohtaa jarruttaa niin ei osannut sanoa etukäteen, siinä kohtaa missä tuntuu oikealta.Nuo autot säädetään tietokoneilla ja pääkonttorin simulaattorilla. Yksikään kuljettaja ei säädä enää perseellä.
Jarrutuspaikatkin kerrotaan valmiiksi.
Dataa hyödynnetään kyllä aika paljon, mutta kyllä sitä persettä vielä vaaditaan säätöjen kanssa. Olikohan Kimiltä kysytty, että missä kohtaa jarruttaa niin ei osannut sanoa etukäteen, siinä kohtaa missä tuntuu oikealta.
Joskus oltiin jo edellä, mutta jotenkin se taktiikka pelattiin vituiksi. Kyllä ne mekaanikot kuitenkin säätää ne oikeat säädöt, joita et saa tietokoneella ja paikotellen on aika tarkkaa puuhaa, ei tarvi paljoa kämmätä niin renkaat ei tykkää. Kyllä siellä mitataan myös renkaiden lämpötiloja useammasta kohtaa leveyssuunnassa, millä saadaan esim. sopiva camber haettua. Tietokone ei myöskään kerro välttämättä ajotyylistä mitään.Kiminkin olisi kannattanut Ferrarilla kuunnella insinöörejä ja ajaa simulaattoria niin ei olisi aina ollut kymmenystä Vettelin perässä.
On kyllä taas sellaista hevonpaskaa että huhheijaa.Nuo autot säädetään tietokoneilla ja pääkonttorin simulaattorilla. Yksikään kuljettaja ei säädä enää perseellä.
Jarrutuspaikatkin kerrotaan valmiiksi.
Kimin sanoin "If possible you would remove all this data analysis. If you cannot tune the cars with so much data, then more of the feeling would come back and certain qualities would make the difference."
Tai sekunnin alonsoaKiminkin olisi kannattanut Ferrarilla kuunnella insinöörejä ja ajaa simulaattoria niin ei olisi aina ollut kymmenystä Vettelin perässä.
Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
Nuo autot säädetään tietokoneilla ja pääkonttorin simulaattorilla. Yksikään kuljettaja ei säädä enää perseellä.
Jarrutuspaikatkin kerrotaan valmiiksi.
Kimin sanoin "If possible you would remove all this data analysis. If you cannot tune the cars with so much data, then more of the feeling would come back and certain qualities would make the difference."
Voivoi..se on kai sitten varmaa et Bottas lähtee Mersulta kauden päätteeksi?
Valtava pettymys..ellei sitten pääse Ferrarille tai RedBullille!![]()
Ei sitäkään voittoa oikein parane hehkuttaa, kun vain kolme autoa tuli maaliin.Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
Energiajuomajätin sijoittajat närkästyivät toimitusjohtajan tempusta – pyrkivät nyt pelastamaan yhteistyön F1-tallin kanssa | SuomiF1En tiedä absurdiudesta, mutta ainakaan nostetta ei taida Haas tästä saada:
Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Kun nyt vaan sais jostain massia, ettei nähdä tallikatoa tänä vuonna, Williamsinkin ollessa mitä on.
Onkohan Rich Energyllä rahat lopussa logokohun takia?
Absurdi tilanne! F1-talli menettää pääsponsorinsa – nimi ja auton värit vaihtuvat kesken kauden
Eilen klo 21:49
Energiajuomayhtiö Rich Energy on ollut kohun keskellä jo aiemmin.
![]()
![]()
Ennen tämä talli oli Rich Energy Haas F1 Team, mutta ei enää. Lisäksi tallin värin vaihtuvat varmasti. AOP
F1-maailmasta kantautui hyvin erikoinen tiedote keskiviikkoiltana. Energiajuomayhtiö Rich Energy ilmoitti purkaneensa yhteistyösopimuksen Haasin F1-tallin kanssa.
Tilanne hyvin erikoinen, sillä energiajuomayhtiöstä tuli täksi kaudeksi Haasin pääsponsori, ja täten myös tallin virallinen nimi muuttui muotoon Rich Energy Haas F1 Team.
Helmikuussa tallin uusi auto julkistettiin, ja ulkonäkö oli muuttunut merkittävästi, kun Rich Energyn teipit ja väritys koristivat sitä.
Sopimuksen purkamisen myötä siis Haas joutuu vaihtamaan sekä tallin nimeä että auton värejä.
Firman tiedote oli myös varsin erikoinen, suorastaan absurdi.
– Tänään Rich Energy on päättänyt purkaa sopimuksen Haasin kanssa tallin huonojen suoritusten vuoksi. Tavoitteenamme oli kukistaa Red Bull, mutta Williamsin taakse jääminen Itävallassa ei ollut hyväksyttävää. F1:n politiikka on myös hankaloittanut bisneksiämme. Toivomme tallille hyvää jatkoa, energiajuomafirma kirjoitti.
Jos alla oleva tviitti ei näy, sen voi katsoa tästä linkistä.
Red Bullin voittaminen oli Rich Energyltä ennakkoon ajatellen ylioptimistinen tavoite, sillä Haas ei lähtökohtaisesti kuulu sarjan kärkitalleihin, toisin kuin Red Bull.
Siinä firma oli oikeassa, että kausi on sujunut alavireisesti.
Kevin Magnussen on MM-sarjassa 12. sijalla, mutta Romain Grosjean on valahtanut neljänneksi viimeiseksi, sijalle 17.
Haas ei ole vielä tiedottanut yhteistyön päättymisestä.
Logokohu
Jenkkitallin sponsori oli jo aiemmin ongelmissa. Rich Energyä syytettiin logon kopioimisesta.
Firman tunnuksena on hirven pää, kuten myös englantilaisella pyöräfirmalla Whyte Bikesilla.
Rich Energy haastettiin oikeuteen logonsa vuoksi, ja se hävisi oikeudenkäynnin Whyte Bikesille.
Energiajuomajätin puolustuksena oli, että vuonna 2015 perustetulle firmalle etsittiin logoa hakemalla erilaisia hirven päitä muistuttavia kuvia kuvapankeista. Firman puolustus kuitenkin kiisti, että logossa olisi otettu mallia Whyte Bikesista.
Rich Energy aikoi vielä valittaa tuomiosta.
Tässäpä se kaikesta oleellisin tulikin liityen siihen kuinka Mercedes näkee sen kakkoskuljettajan paikan.Niin, eihän Bottaksen ajotaidoissa mitään vikaa ole, eikä mersulla ole Hamiltonin viereen tuon nopeampaa kuskia tarve saadakkaan. Kyse on vaan lähinnä siitä että Bottas ei ole millään tavalla seksikäs kuski. Ja Oconilla on hieman isommat markkinat kuin suomalaisella Valtterilla, varsinkin kun edellinen ranskalainen GP-voittaja on Panis -96 Monacossa.
Ehkä Kimi haki jotain sellaista, että nykyään kun kuski kertoo autossa olevan jotain vikaa, niin insinöörit katsovat datasta, että onko vika rengaspaineissa, rengaskulmassa vai jousituksessa, ja sitten antavat vastauksen että mitä säädetään ja kuinka paljon. Tosin luulisin asioiden menneen näin jo vuosituhannen alussa Kimin aloitellessa hommia.Jokainen kuski säätää myös omien tuntemustensa mukaan. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos vain datan perusteella säädettäisiin.
(vertaa vaikka ihmismääriä maiden välillä; Ranska 68milj. vs Suomi 5,5milj.).
Jep, Ocon ei ollut kyllä mitenkään erikoinen. Sellainen perus keskikastin kuski.Ocon ei ole erityisen nopea, ei hänellä ole mahdollisuuksia päästä Mersun puikkoihin. Russell on poikkeuksellisen kova lahjakkuus ja siinä onkin aika varmasti tulevaisuuden mersumies. Mutta ei Mersulla vielä ole mitään syytä lähteä Bottasta vaihtamaan. Tuohan on ihan täydellinen pari Hamiltonille, kun pystyy Hamia haastamaan ja keräämään enemmän kuin tarpeeksi pisteitä merkkimestaruuteen, eikä ole Rosbergin kaltainen vittupää, joten ilmapiiri tallissa pysyy hyvänä.
Eiköhän tuolla nyt vain tarkkailla että tuo hyvä alkukausi ei vain ole sattumaa ja Bottas pystyy pitämään yllä kovia otteitaan. Toki jos Bottaksen vauhti palautuisi surkealle viime kauden tasolle niin sitten voisi taas Mersukin tosissaan miettiä kuskivaihtoa.
Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Nimenomaan ei pitäisi, vaan niiden pitäisi istuttaa sellainen johonkin toiseen mersutalliin. Muuten käsissä on kasettikekkerit kuten Rosbergin aikaanBottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Samat jutut jatkuu päivästä toiseen. Mersulle riittää, että se toinen kuski on MM-pisteissä toinen. Mitäpä sitä turhaan siis Bottasta vaihtamaan, jos meno jatkuu tällaisena. Bottas on hyvä kakkoskuski, koska ei hypi Hämiksen silmille liikaa.Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Japanissa ajaa Super GT:tä. Google on myös keksitty btw.Missä muuten Heikki Kovalainen nykyään on??
Samat jutut jatkuu päivästä toiseen. Mersulle riittää, että se toinen kuski on MM-pisteissä toinen. Mitäpä sitä turhaan siis Bottasta vaihtamaan, jos meno jatkuu tällaisena. Bottas on hyvä kakkoskuski, koska ei hypi Hämiksen silmille liikaa.
Juu tottakai näin katsojan näkökulmasta. Mersu ei vain asiaa tuolla tavoin katso varmastikaan. Mitä vähemmän draamaa heillä, sen parempi.no onhan se nyt mukavempaa seurata jos tallikaverit on tukkanuottasilla
Molempien näytöt on lähinnä pienempien luokkien mestaruuksista. Ocon ajoi tasaisesti Perezin kanssa ekan kauden, mutta oli jo toisella selvästi nopeampi. Pereziä kuitenkin pidetään ihan ok kuskina. Russell sen sijaan ei ole vielä Williamsin surkeuden takia näyttänyt F1-tasolla mitään.Jep, Ocon ei ollut kyllä mitenkään erikoinen. Sellainen perus keskikastin kuski.
Russel on varmasti nopea, mutta eiköhän hänen annetta kerätä kokemusta vuosi tai pari ennen Mersulle siirtoa. Ties vaikka sitten Hamilton lopettaisi ja Russel laitetaan hänen tilalleen.
Molempien näytöt on lähinnä pienempien luokkien mestaruuksista. Ocon ajoi tasaisesti Perezin kanssa ekan kauden, mutta oli jo toisella selvästi nopeampi. Pereziä kuitenkin pidetään ihan ok kuskina. Russell sen sijaan ei ole vielä Williamsin surkeuden takia näyttänyt F1-tasolla mitään.
Kovin on harhaista sanoa, että toinen on varmasti nopea ja toinen ei ole mitenkään erikoinen.
Pisteissä tosiaan tuli turpaan kun Perez otti sen yhden tuuripodiumin. Aika-ajot 16-5 Oconille. Onneksi näistä päättävät näkee muutakin kuin loppupisteet. Muuten mm. Kimin F1-ura olisi tyssännyt jo Sauberille.
Ocon vastaavasti voitti F3 ja GP3 -mestaruudet ensimmäisillä kausillaan. F3-kaudella vastassa oli Max Verstappen.
Mun mielestä ennemmin näillä jos Hamilton ei montaa kautta ajele?Bottaksesta ei tuu ikinä supertähteä. Mersun täytyis saada toiseen autoon varteenotettava Hamiltonin mantelin perijän
Katsoppa uudestaan miten nuo Oconin kaudet Pereziä vastaan menivät. Toisella kaudella tuli vielä selvästi ensimmäistä kautta pahemmin turpaan. Ihan ok kuski tuo on muttei mitenkään Mersu-tasoa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.