- Liittynyt
- 29.09.2017
- Viestejä
- 2 547
Sennallahan jäi ratti käteen ja veti mutkan suoraksi ~300km/h?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sennallahan jäi ratti käteen ja veti mutkan suoraksi ~300km/h?
Rattipylväs petti, mutta ennen vai jälkeen kolarin, eivät saaneet oikeudessa tuohon selvyyttä.Niinku joku "mystisesti" petti prkl!?!??!
Williams oli vähän liian heikkoa tekoa ja Sennalla aavistus liikaa vauhtia. Vahinkoja sattuu ja sen aikaiset autot oli turvattomampia kuin nykyiset. Häkkisellähän meinasi kanssa käydä köpelösti McLarenilla.
Eihän tässä mitään jossiteltavaa olisi, mutta rattipylvästä oli jatkettu hitsaamalla, kun Senna halusi asentoon muutosta. Tuota ei saa tehdä edes henkilöauton rattipylvään kanssa.Williams oli vähän liian heikkoa tekoa ja Sennalla aavistus liikaa vauhtia. Vahinkoja sattuu ja sen aikaiset autot oli turvattomampia kuin nykyiset. Häkkisellähän meinasi kanssa käydä köpelösti McLarenilla.
Ajattelisi kumminkin, että Williams mekaanikot on hitsanneet ihan kunnolla. Ja jos on kunnolla hitsattu, niin periaatteessa olisi voinut hajota vasta tuossa kolarissa.Eihän tässä mitään jossiteltavaa olisi, mutta rattipylvästä oli jatkettu hitsaamalla, kun Senna halusi asentoon muutosta. Tuota ei saa tehdä edes henkilöauton rattipylvään kanssa.
Tais kuitenkin syynä olla rengaspaineet ja auton liian matala ajokorkeus. Turva-auto ajoi liian hitaasti ja tämän seurauksena renkaanpaineet laski ja auto alkoi raapimaan maata. Mutkassa sitten otti pohja kiinni ja auto ei enää kääntynyt. Ohjaustanko murtui osumasta.Williams oli vähän liian heikkoa tekoa ja Sennalla aavistus liikaa vauhtia. Vahinkoja sattuu ja sen aikaiset autot oli turvattomampia kuin nykyiset. Häkkisellähän meinasi kanssa käydä köpelösti McLarenilla.
Aivan totta. Turva-auto ajoi tosiaan liian hiljaa.Tais kuitenkin syynä olla rengaspaineet ja auton liian matala ajokorkeus. Turva-auto ajoi liian hitaasti ja tämän seurauksena renkaanpaineet laski ja auto alkoi raapimaan maata. Mutkassa sitten otti pohja kiinni ja auto ei enää kääntynyt. Ohjaustanko murtui osumasta.
Yhtään sen enempää ei ole totta tuo kuoleminen. Senna ei kuollut välittömästi vaan vasta tuntien päästä sairaalassa. Aivokuollut hän todennäköisesti oli jo hyvin pian osuman jälkeen. Tarkkaa syytä ei varmasti ikinä ratkaistakaan mutta todennäköisin syy oli pohjan osuminen maahan joka vei ohjattavuuden jota tukee videomateriaali jossa Sennan auto raapii pohjaa monessa kohtaa kisan alusta alkaen ja enemmän uusintastartin jälkeen. Näin sitä on tuumannut moni F1:n parissa ollut persoona, mm. Newey.Ei ole totta. Sennan onnettomuutta ei ole aukottomasti ratkaistu. Teorioita on vaikka miten. Ohjaustanko ei myöskään vain murtunut vaan katkesi mutta luultavasti vasta seinäkontaktin yhteydessä. Kyseinen mutka ja kolarin vauhti eivät itsessään olleet niin hirvittävän vaarallisia mutta auto osui seinään juuri sellaisessa kulmassa, että tukivarret löivät kypärän visiirin läpi ja murskasivat Sennan kallon. Hän kuoli välittömästi vakaviin aivovaurioihin.
Aivokuolema on kuolema.Yhtään sen enempää ei ole totta tuo kuoleminen. Senna ei kuollut välittömästi vaan vasta tuntien päästä sairaalassa. Aivokuollut hän todennäköisesti oli jo hyvin pian osuman jälkeen.
No tämä on jo luokkaa salaliittoteoria. Esimerkiksi silloinen lääkintävastaava Sid Watkins tuskin oli sellainen maailman luokan juristi, että tuntisi jokaisen kisapaikan lakitekniset omituisuudet. Sairaalan henkilökuntaa taas ei mikään F1-kisa kiinnosta, koska heitä sitovat paikalliset lait paljon enemmän kuin Pöönin markkinavoimat. Aivokuolemaa ei myöskään voi diagnosoida paikan päällä, joten ratatoimitsijoiden oli vain tehtävä työnsä, yritettävä estää kliininen kuolema ja toivottava parasta siitä eteenpäin.Ja yhden tiedon mukaan Senna kuoli välittömästi mutta koska Italian laki sanoo että kuolemantapauksen yhteydessä kisa pitäisi keskeyttää, päätettiin Sennan tilasta olla hiljaa kunnes kisa on ohi. Sennan kuolemastahan todella kerrottiin julkisuuteen vasta kisan jälkeen.
Älä turhaan sotke keskustelua turhalla vinkumisella.Ketjuhan oli ja on tosiaan "F1 kausi 2019"
Korjaa nyt yhdys sana virheet edes ketjun otsikosta ja katsotaan sitten uudestaan. Meillä on jo tämä yksi ketju otsikoituna päin persettä, ei tarvita kahta.
No mitä se nyt on tehnyt? Känkstäilyhän alkoi jo talvella.Alkaako Bottaksen todellinen luonne paljastua vai onko se ns.sekoomassa??
Nainen...Aivokuolema on kuolema.
No tämä on jo luokkaa salaliittoteoria. Esimerkiksi silloinen lääkintävastaava Sid Watkins tuskin oli sellainen maailman luokan juristi, että tuntisi jokaisen kisapaikan lakitekniset omituisuudet. Sairaalan henkilökuntaa taas ei mikään F1-kisa kiinnosta, koska heitä sitovat paikalliset lait paljon enemmän kuin Pöönin markkinavoimat. Aivokuolemaa ei myöskään voi diagnosoida paikan päällä, joten ratatoimitsijoiden oli vain tehtävä työnsä, yritettävä estää kliininen kuolema ja toivottava parasta siitä eteenpäin.
Älä turhaan sotke keskustelua turhalla vinkumisella.
Korjaa nyt yhdys sana virheet edes ketjun otsikosta ja katsotaan sitten uudestaan. Meillä on jo tämä yksi ketju otsikoituna päin persettä, ei tarvita kahta.
No mitä se nyt on tehnyt? Känkstäilyhän alkoi jo talvella.
Eikai tolla Bottaksella ala pää seota?
Jotenki tuntu joistakin kommenteista et miehellä oli jo kova paniikkihäiriö??
Vaikuttaa takuulla osaamiseen auton ratissa!!
Eiköhän tämä sinun mielipide tullut jo ekalla kirjoittamalla selville. Saman asian postaaminen useampaan otteeseen alkaa mennä provosoinnin/flamettamisen puolelle.Alkaako Bottaksen todellinen luonne paljastua vai onko se ns.sekoomassa??
Eiköhän tämä sinun mielipide tullut jo ekalla kirjoittamalla selville. Saman asian postaaminen useampaan otteeseen alkaa mennä provosoinnin/flamettamisen puolelle.
Tarviiko tuolle Hamiltonille antaa oikeesti vielä lahjavoittojakin?
Määrittele lahjavoittoTarviiko tuolle Hamiltonille antaa oikeesti vielä lahjavoittojakin?
Hamilton joutu nostamaan.Hyvin kyseenalainen tuomaripäätös; rangaistus +5s. Tää oli saman arvoinen kuin Verstappenin kiilaus ja osuma Valtteriin edellisessä kisassa mikä aiheutti Valelle rengasrikon? Nyt ei edes osuttu.
Pitääkö tehdä aihe f1 kausi 1994?Edit: Ja nuo Senna-asiat eivät myöskään kuulu tähän kauden 2019 ketjussa. Sitä aihetta voi jatkaa muualla.
Ensi kisassa melkein pakko Bottaksen voittaa Hämi, muuten saadaan taas alkaa kuunnella "Valtteri, It's James" radioviestejä.
Puolustaa sijoitusta ja takana tuleva joutuu himmaa -> rankku! Hyvää kisailua.Hamilton joutu nostamaan.
Ketjuhan oli ja on tosiaan "F1 kausi 2019" Yleisketjulle vois olla tarvetta. esim. mulla seurannassa tämä tämän kauden asioiden vuoksi. Seuraava, joka aikoo Sennasta jauhaa, niin tekee uuden ketjun ja linkkaa sinne.
edit: F1 yleiskeskustelu
Hyvin kyseenalainen tuomaripäätös; rangaistus +5s. Tää oli saman arvoinen kuin Verstappenin kiilaus ja osuma Valtteriin edellisessä kisassa mikä aiheutti Valelle rengasrikon?
Juu ei, kaikki muuten tuossa rankussa on kyseenalaistaSe että edellisessä kisassa annetaan liian pieni rangasitus ei muuta tämän kisan rangaistusta kyseenalaiseksi.
Tuo 5sek on nimenomaan se lievin rangaistus. Stop&Go tai varikonläpi niin menee aika tehokkaasti 20sek aikaa. Ehkä parempi rangaistus tuossakin olisi ollut että Vettelin pitää antaa sijoitus Hamille jolloin olisi sentään lopuilla kierroksilla ollut jotain panoksia.Koko 5 sekunnin sääntö jossa lisätään lopputulokseen on aivan turha. Vanhat stop&go tai varikonläpiajo rangaistukset käytäntöön.
Mistään nopeuttamisesta olekaan kyse koko säännössä vaan turvallisuudesta. Rangaistus tulee siitä jos liittyy takaisin radalle turvattomasti, eli yksinkertaistettuna radalta poistuttuaan palaa radalla ajamalla toisen auton eteen tahallaan. Toki tässä Vettelin tapauksessa tuota sääntöpykälää on vain luettu kuin piru raamattua.Myös tuollaiset rangaistukset kun kuski ajaa jonkun mutkan leveäksi ja päätyy asfaltin puolelle pitäisi karsia kokonaan koska harvemmin ne mitään nopeuttaa.
Aivokuolema on sydämen pysähdyksen ohella toinen laillinen määritelmä kuolemalle ja se kuolema on ihan yhtä todellinen kuin ns. kliininen kuolemakin. Aivokuollutta voidaan myös pitää letkuissa "hengissä" esimerkiksi elinten luovutusta varten.Ja aivokuolema ei ole kyllä kuolema. Sitä se on virallisesti vasta kun kaikki elintoiminnot on lakanneet.
Vettel ei saanut rangaistusta oikaisemisesta vaan vaaran aiheuttamisesta. Sijoituksen pois antaminen ei ole mikään tapa sovittaa sitä rikkomusta. Vettelin olisi kuulunut saada sama tuomio vaikka Hamilton olisi tullut ohi seuraavassa mutkassa tms.Tuo 5sek on nimenomaan se lievin rangaistus. Stop&Go tai varikonläpi niin menee aika tehokkaasti 20sek aikaa. Ehkä parempi rangaistus tuossakin olisi ollut että Vettelin pitää antaa sijoitus Hamille jolloin olisi sentään lopuilla kierroksilla ollut jotain panoksia.
Tämä.Joskus ainakin toimittiin noin. Radiosta annettiin kehotus, että "sinun pitää antaa sijoitus takana tulevalle". Muuten uhkaa rangaistus. Kuski voi sitten siinä itse päättää että päästääkö kaverin ohi ja yrittää ottaa sijoituksen takaisin, vai jääkö odottamaan rankkua.Ehkä parempi rangaistus tuossakin olisi ollut että Vettelin pitää antaa sijoitus Hamille jolloin olisi sentään lopuilla kierroksilla ollut jotain panoksia.
Jos Hamiltonilla olisi ollut ohitusyritys menossa, niin tuo edelle päästäminen olisi perusteltua.Tämä.Joskus ainakin toimittiin noin. Radiosta annettiin kehotus, että "sinun pitää antaa sijoitus takana tulevalle". Muuten uhkaa rangaistus. Kuski voi sitten siinä itse päättää että päästääkö kaverin ohi ja yrittää ottaa sijoituksen takaisin, vai jääkö odottamaan rankkua.
Nykyään ilmeisesti aina pitää mennä arvalla valitun tuomariston arvottavaksi jokainen tilanne.
Siellä on jo yleisketju jossa voi jatkaa kaikista aiempien kausien tapahtumista ja muusta yleisestä lajiin liittyvästä: F1 YleiskeskusteluPitääkö tehdä aihe f1 kausi 1994?
Juu... ottamatta kantaa siihen oliko rankun arvoinen tilanne vai ei. Niin todella kökkö rangaistusmuoto lisätä joku aika lopputuloksiin. Oikean järjestyksen pitää näkyä radalla.Tämä.Joskus ainakin toimittiin noin. Radiosta annettiin kehotus, että "sinun pitää antaa sijoitus takana tulevalle". Muuten uhkaa rangaistus. Kuski voi sitten siinä itse päättää että päästääkö kaverin ohi ja yrittää ottaa sijoituksen takaisin, vai jääkö odottamaan rankkua.
Nykyään ilmeisesti aina pitää mennä arvalla valitun tuomariston arvottavaksi jokainen tilanne.
Tuossa olisi käynyt niin, että Hamilton olisi ajanut Vettelin ohi ja Vettel olisi aikarangaistuksen takia jäänyt kolmanneksi.Rangaistus oli väärin, näin tapetaan viihde kilpa-ajosta.
Ferrarin olisi pitänyt käydä samantien rangaistuksen saatuaan trollaamaan kunnolla, eli Vettelin olisi pitänyt hidastella Lec Hamiltonin konttiin kiinni, Lec ohi Hamista ja hidastanut Hamin +5sec päähän. Tai jos ohitus ei olisi onnistunut, niin Lec hidastaa ennen maalilinjaa että VET sijoitus olisi ollut toinen. Tätä ajattelin heti kun rangaistus tuli, oi please Ferrari ottakaa minut taktikoksi.
Tuolla tavalla olisi ollut kunnon cockslap FIAn naamalle mitä tuollaisista idioottiragaistuksista seuraa.
Moderaattorilta kyllä puuttuu nyt täysin pelisilmä, koska keskustelu käydään täällä yleistopikissa, joka on vain nimetty vuosikerran mukaan, koska joka vuosi keskustelu resetoidaan uudella ketjulla ja pohjustuksella. Kukaan ei lähde keskustelemaan Sennasta toiseen ketjuun, kun se keskustelu on ensin avattu sivujuonteena täällä. Tai sitten moderaattori joutuu itse siirtelemään viestejä keskustelusta toiseen ja pitämään huolen siitä, ettei kiellettyä puhetta vain esiinny. Ilmeisesti sulla on sitten ylimääräistä aikaa tähän.Siellä on jo yleisketju jossa voi jatkaa kaikista aiempien kausien tapahtumista ja muusta yleisestä lajiin liittyvästä: F1 Yleiskeskustelu