F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Bottaksen luonne voi tietysti olla selitettävissä lahtelaisuudella..Mies on Nastolasta ja sillä seudulla kasvaa vakavia miehiä..

Esim.Janne Ahonen=mököttäjä
 
Williams oli vähän liian heikkoa tekoa ja Sennalla aavistus liikaa vauhtia. Vahinkoja sattuu ja sen aikaiset autot oli turvattomampia kuin nykyiset. Häkkisellähän meinasi kanssa käydä köpelösti McLarenilla.
 
Williams oli vähän liian heikkoa tekoa ja Sennalla aavistus liikaa vauhtia. Vahinkoja sattuu ja sen aikaiset autot oli turvattomampia kuin nykyiset. Häkkisellähän meinasi kanssa käydä köpelösti McLarenilla.

Mä muistanku se Williams sai sen Rellun..ei Sennalla käytännössä mitään mahiksia..

Mansell murskas ja Prostikin voitti..
 
Williams oli vähän liian heikkoa tekoa ja Sennalla aavistus liikaa vauhtia. Vahinkoja sattuu ja sen aikaiset autot oli turvattomampia kuin nykyiset. Häkkisellähän meinasi kanssa käydä köpelösti McLarenilla.
Eihän tässä mitään jossiteltavaa olisi, mutta rattipylvästä oli jatkettu hitsaamalla, kun Senna halusi asentoon muutosta. Tuota ei saa tehdä edes henkilöauton rattipylvään kanssa.
 
Eihän tässä mitään jossiteltavaa olisi, mutta rattipylvästä oli jatkettu hitsaamalla, kun Senna halusi asentoon muutosta. Tuota ei saa tehdä edes henkilöauton rattipylvään kanssa.
Ajattelisi kumminkin, että Williams mekaanikot on hitsanneet ihan kunnolla. Ja jos on kunnolla hitsattu, niin periaatteessa olisi voinut hajota vasta tuossa kolarissa.

Mutta rattipylväs hajosi joko ennen tai jälkeen, niin asiasta ei siis sen kummempaa tiedä. Muutakuin arvailua.
 
Ja sitten se outo sovinto Prostin kanssa Imolassa 1994..vihamiehet kättelivät..
 
Williams oli vähän liian heikkoa tekoa ja Sennalla aavistus liikaa vauhtia. Vahinkoja sattuu ja sen aikaiset autot oli turvattomampia kuin nykyiset. Häkkisellähän meinasi kanssa käydä köpelösti McLarenilla.
Tais kuitenkin syynä olla rengaspaineet ja auton liian matala ajokorkeus. Turva-auto ajoi liian hitaasti ja tämän seurauksena renkaanpaineet laski ja auto alkoi raapimaan maata. Mutkassa sitten otti pohja kiinni ja auto ei enää kääntynyt. Ohjaustanko murtui osumasta.
 
Tais kuitenkin syynä olla rengaspaineet ja auton liian matala ajokorkeus. Turva-auto ajoi liian hitaasti ja tämän seurauksena renkaanpaineet laski ja auto alkoi raapimaan maata. Mutkassa sitten otti pohja kiinni ja auto ei enää kääntynyt. Ohjaustanko murtui osumasta.
Aivan totta. Turva-auto ajoi tosiaan liian hiljaa.
 
Ei ole totta. Sennan onnettomuutta ei ole aukottomasti ratkaistu. Teorioita on vaikka miten. Ohjaustanko ei myöskään vain murtunut vaan katkesi mutta luultavasti vasta seinäkontaktin yhteydessä. Kyseinen mutka ja kolarin vauhti eivät itsessään olleet niin hirvittävän vaarallisia mutta auto osui seinään juuri sellaisessa kulmassa, että tukivarret löivät kypärän visiirin läpi ja murskasivat Sennan kallon. Hän kuoli välittömästi vakaviin aivovaurioihin.
 
Niin. Joka tapauksessa erittäin huonoa tuuria oli tuossa Sennan kolarissa.
 
Noh Sennan elämä päätty vain 34-vuotiaana..ehkä se on sit jossain Taivaassa tai niinku jotku sanoo jollain toisella puolella kattomassa tätä maalimaa..
 
Ei ole totta. Sennan onnettomuutta ei ole aukottomasti ratkaistu. Teorioita on vaikka miten. Ohjaustanko ei myöskään vain murtunut vaan katkesi mutta luultavasti vasta seinäkontaktin yhteydessä. Kyseinen mutka ja kolarin vauhti eivät itsessään olleet niin hirvittävän vaarallisia mutta auto osui seinään juuri sellaisessa kulmassa, että tukivarret löivät kypärän visiirin läpi ja murskasivat Sennan kallon. Hän kuoli välittömästi vakaviin aivovaurioihin.
Yhtään sen enempää ei ole totta tuo kuoleminen. Senna ei kuollut välittömästi vaan vasta tuntien päästä sairaalassa. Aivokuollut hän todennäköisesti oli jo hyvin pian osuman jälkeen. Tarkkaa syytä ei varmasti ikinä ratkaistakaan mutta todennäköisin syy oli pohjan osuminen maahan joka vei ohjattavuuden jota tukee videomateriaali jossa Sennan auto raapii pohjaa monessa kohtaa kisan alusta alkaen ja enemmän uusintastartin jälkeen. Näin sitä on tuumannut moni F1:n parissa ollut persoona, mm. Newey.
 
Ja yhden tiedon mukaan Senna kuoli välittömästi mutta koska Italian laki sanoo että kuolemantapauksen yhteydessä kisa pitäisi keskeyttää, päätettiin Sennan tilasta olla hiljaa kunnes kisa on ohi. Sennan kuolemastahan todella kerrottiin julkisuuteen vasta kisan jälkeen.
 
Ketjuhan oli ja on tosiaan "F1 kausi 2019" :rolleyes: Yleisketjulle vois olla tarvetta. esim. mulla seurannassa tämä tämän kauden asioiden vuoksi. Seuraava, joka aikoo Sennasta jauhaa, niin tekee uuden ketjun ja linkkaa sinne.

edit: F1 yleiskeskustelu
 
Viimeksi muokattu:
Yhtään sen enempää ei ole totta tuo kuoleminen. Senna ei kuollut välittömästi vaan vasta tuntien päästä sairaalassa. Aivokuollut hän todennäköisesti oli jo hyvin pian osuman jälkeen.
Aivokuolema on kuolema.

Ja yhden tiedon mukaan Senna kuoli välittömästi mutta koska Italian laki sanoo että kuolemantapauksen yhteydessä kisa pitäisi keskeyttää, päätettiin Sennan tilasta olla hiljaa kunnes kisa on ohi. Sennan kuolemastahan todella kerrottiin julkisuuteen vasta kisan jälkeen.
No tämä on jo luokkaa salaliittoteoria. Esimerkiksi silloinen lääkintävastaava Sid Watkins tuskin oli sellainen maailman luokan juristi, että tuntisi jokaisen kisapaikan lakitekniset omituisuudet. Sairaalan henkilökuntaa taas ei mikään F1-kisa kiinnosta, koska heitä sitovat paikalliset lait paljon enemmän kuin Pöönin markkinavoimat. Aivokuolemaa ei myöskään voi diagnosoida paikan päällä, joten ratatoimitsijoiden oli vain tehtävä työnsä, yritettävä estää kliininen kuolema ja toivottava parasta siitä eteenpäin.

Ketjuhan oli ja on tosiaan "F1 kausi 2019" :rolleyes:
Älä turhaan sotke keskustelua turhalla vinkumisella.

Korjaa nyt yhdys sana virheet edes ketjun otsikosta ja katsotaan sitten uudestaan. Meillä on jo tämä yksi ketju otsikoituna päin persettä, ei tarvita kahta.

Alkaako Bottaksen todellinen luonne paljastua vai onko se ns.sekoomassa??
No mitä se nyt on tehnyt? Känkstäilyhän alkoi jo talvella.
 
Viimeksi muokattu:
Aivokuolema on kuolema.


No tämä on jo luokkaa salaliittoteoria. Esimerkiksi silloinen lääkintävastaava Sid Watkins tuskin oli sellainen maailman luokan juristi, että tuntisi jokaisen kisapaikan lakitekniset omituisuudet. Sairaalan henkilökuntaa taas ei mikään F1-kisa kiinnosta, koska heitä sitovat paikalliset lait paljon enemmän kuin Pöönin markkinavoimat. Aivokuolemaa ei myöskään voi diagnosoida paikan päällä, joten ratatoimitsijoiden oli vain tehtävä työnsä, yritettävä estää kliininen kuolema ja toivottava parasta siitä eteenpäin.


Älä turhaan sotke keskustelua turhalla vinkumisella.


Korjaa nyt yhdys sana virheet edes ketjun otsikosta ja katsotaan sitten uudestaan. Meillä on jo tämä yksi ketju otsikoituna päin persettä, ei tarvita kahta.


No mitä se nyt on tehnyt? Känkstäilyhän alkoi jo talvella.
Nainen... :facepalm:

Ja aivokuolema ei ole kyllä kuolema. Sitä se on virallisesti vasta kun kaikki elintoiminnot on lakanneet.
 
Aika sinisilmästä porukkaa täällä ton Sennaan liittyen..

Huhut on kiertäny jo semmoset 20 vuotta,että Sennaa tapettiin tai jotain vihattiin..
 
Edit: Ja nuo Senna-asiat eivät myöskään kuulu tähän kauden 2019 ketjussa. Sitä aihetta voi jatkaa muualla.

Eikai tolla Bottaksella ala pää seota?

Jotenki tuntu joistakin kommenteista et miehellä oli jo kova paniikkihäiriö??

Vaikuttaa takuulla osaamiseen auton ratissa!!

Alkaako Bottaksen todellinen luonne paljastua vai onko se ns.sekoomassa??
Eiköhän tämä sinun mielipide tullut jo ekalla kirjoittamalla selville. Saman asian postaaminen useampaan otteeseen alkaa mennä provosoinnin/flamettamisen puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tämä sinun mielipide tullut jo ekalla kirjoittamalla selville. Saman asian postaaminen useampaan otteeseen alkaa mennä provosoinnin/flamettamisen puolelle.

Ok seelevä selevää..yhtälailla huippu-urheilussakin on henkisiä ongelmia ja kiusaamista..
 
Hyvin kyseenalainen tuomaripäätös; rangaistus +5s. Tää oli saman arvoinen kuin Verstappenin kiilaus ja osuma Valtteriin edellisessä kisassa mikä aiheutti Valelle rengasrikon? Nyt ei edes osuttu.
 
Ensi kisassa melkein pakko Bottaksen voittaa Hämi, muuten saadaan taas alkaa kuunnella "Valtteri, It's James" radioviestejä.
 
Maanantain Kimi-stats!

Nyt menossa kolmen pisteettömän maaliin ajetun kilpailun putki on Räikköselle kolmas laatuaan. Yllättäen kaksi aiempaa tapahtui Ferrarilla 2008 ja 2009. Tulokaskaudella keskeytyksiä kyllä tuli, mutta vain kaksi peräkkäistä maaliinajettua kisaa meni pisteiden ulkopuolelle. Ja tuolloin pisteitä sai siis kuusi parasta.

Neljäs pisteetön kilpailu Ranskassa olisi Räikköselle ennätys maalinajettuja kilpailuja ilman pisteitä. Tämä tilasto kattaa myös ralliuran.
 
Ketjuhan oli ja on tosiaan "F1 kausi 2019" :rolleyes: Yleisketjulle vois olla tarvetta. esim. mulla seurannassa tämä tämän kauden asioiden vuoksi. Seuraava, joka aikoo Sennasta jauhaa, niin tekee uuden ketjun ja linkkaa sinne.

edit: F1 yleiskeskustelu

Eiköhän se yksi yleisketju riitä noiden kisakohtaisten ketjujen kaveriksi, nuo Senna-jutut kuulu jo muuhun kuin F1-ketjuun.

Hyvin kyseenalainen tuomaripäätös; rangaistus +5s. Tää oli saman arvoinen kuin Verstappenin kiilaus ja osuma Valtteriin edellisessä kisassa mikä aiheutti Valelle rengasrikon?

Se että edellisessä kisassa annetaan liian pieni rangasitus ei muuta tämän kisan rangaistusta kyseenalaiseksi.
 
Voisi olla aika harkita täysipäiväisiä/aikaisia tuomareita niin saataisiin yhtenäisempi linja.
 
Koko 5 sekunnin sääntö jossa lisätään lopputulokseen on aivan turha. Vanhat stop&go tai varikonläpiajo rangaistukset käytäntöön. Myös tuollaiset rangaistukset kun kuski ajaa jonkun mutkan leveäksi ja päätyy asfaltin puolelle pitäisi karsia kokonaan koska harvemmin ne mitään nopeuttaa.
 
Koko 5 sekunnin sääntö jossa lisätään lopputulokseen on aivan turha. Vanhat stop&go tai varikonläpiajo rangaistukset käytäntöön.
Tuo 5sek on nimenomaan se lievin rangaistus. Stop&Go tai varikonläpi niin menee aika tehokkaasti 20sek aikaa. Ehkä parempi rangaistus tuossakin olisi ollut että Vettelin pitää antaa sijoitus Hamille jolloin olisi sentään lopuilla kierroksilla ollut jotain panoksia.

Myös tuollaiset rangaistukset kun kuski ajaa jonkun mutkan leveäksi ja päätyy asfaltin puolelle pitäisi karsia kokonaan koska harvemmin ne mitään nopeuttaa.
Mistään nopeuttamisesta olekaan kyse koko säännössä vaan turvallisuudesta. Rangaistus tulee siitä jos liittyy takaisin radalle turvattomasti, eli yksinkertaistettuna radalta poistuttuaan palaa radalla ajamalla toisen auton eteen tahallaan. Toki tässä Vettelin tapauksessa tuota sääntöpykälää on vain luettu kuin piru raamattua.
 
Ja aivokuolema ei ole kyllä kuolema. Sitä se on virallisesti vasta kun kaikki elintoiminnot on lakanneet.
Aivokuolema on sydämen pysähdyksen ohella toinen laillinen määritelmä kuolemalle ja se kuolema on ihan yhtä todellinen kuin ns. kliininen kuolemakin. Aivokuollutta voidaan myös pitää letkuissa "hengissä" esimerkiksi elinten luovutusta varten.

Tuo 5sek on nimenomaan se lievin rangaistus. Stop&Go tai varikonläpi niin menee aika tehokkaasti 20sek aikaa. Ehkä parempi rangaistus tuossakin olisi ollut että Vettelin pitää antaa sijoitus Hamille jolloin olisi sentään lopuilla kierroksilla ollut jotain panoksia.
Vettel ei saanut rangaistusta oikaisemisesta vaan vaaran aiheuttamisesta. Sijoituksen pois antaminen ei ole mikään tapa sovittaa sitä rikkomusta. Vettelin olisi kuulunut saada sama tuomio vaikka Hamilton olisi tullut ohi seuraavassa mutkassa tms.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä parempi rangaistus tuossakin olisi ollut että Vettelin pitää antaa sijoitus Hamille jolloin olisi sentään lopuilla kierroksilla ollut jotain panoksia.
Tämä.Joskus ainakin toimittiin noin. Radiosta annettiin kehotus, että "sinun pitää antaa sijoitus takana tulevalle". Muuten uhkaa rangaistus. Kuski voi sitten siinä itse päättää että päästääkö kaverin ohi ja yrittää ottaa sijoituksen takaisin, vai jääkö odottamaan rankkua.
Nykyään ilmeisesti aina pitää mennä arvalla valitun tuomariston arvottavaksi jokainen tilanne.
 
Tämä.Joskus ainakin toimittiin noin. Radiosta annettiin kehotus, että "sinun pitää antaa sijoitus takana tulevalle". Muuten uhkaa rangaistus. Kuski voi sitten siinä itse päättää että päästääkö kaverin ohi ja yrittää ottaa sijoituksen takaisin, vai jääkö odottamaan rankkua.
Nykyään ilmeisesti aina pitää mennä arvalla valitun tuomariston arvottavaksi jokainen tilanne.
Jos Hamiltonilla olisi ollut ohitusyritys menossa, niin tuo edelle päästäminen olisi perusteltua.

Jos virkailijat olisivat olleet ajan tasalla niin tuossa olisi pitänyt olla Vettelin ulosajon myötä keltaiset liput, ja Hamiltonin hiljennettävä ja varottava vaaraa.
 
Minusta taas Hamilton painosti Vettelin ulosajoon. En tiedä sitten mikä on todellisuus, että miksi Vettel teki ajovirheen?
 
Tämä.Joskus ainakin toimittiin noin. Radiosta annettiin kehotus, että "sinun pitää antaa sijoitus takana tulevalle". Muuten uhkaa rangaistus. Kuski voi sitten siinä itse päättää että päästääkö kaverin ohi ja yrittää ottaa sijoituksen takaisin, vai jääkö odottamaan rankkua.
Nykyään ilmeisesti aina pitää mennä arvalla valitun tuomariston arvottavaksi jokainen tilanne.
Juu... ottamatta kantaa siihen oliko rankun arvoinen tilanne vai ei. Niin todella kökkö rangaistusmuoto lisätä joku aika lopputuloksiin. Oikean järjestyksen pitää näkyä radalla.
 
Rangaistus oli väärin, näin tapetaan viihde kilpa-ajosta.

Ferrarin olisi pitänyt käydä samantien rangaistuksen saatuaan trollaamaan kunnolla, eli Vettelin olisi pitänyt hidastella Lec Hamiltonin konttiin kiinni, Lec ohi Hamista ja hidastanut Hamin +5sec päähän. Tai jos ohitus ei olisi onnistunut, niin Lec hidastaa ennen maalilinjaa että VET sijoitus olisi ollut toinen. Tätä ajattelin heti kun rangaistus tuli, oi please Ferrari ottakaa minut taktikoksi.
Tuolla tavalla olisi ollut kunnon cockslap FIAn naamalle mitä tuollaisista idioottiragaistuksista seuraa.
 
Rangaistus oli väärin, näin tapetaan viihde kilpa-ajosta.

Ferrarin olisi pitänyt käydä samantien rangaistuksen saatuaan trollaamaan kunnolla, eli Vettelin olisi pitänyt hidastella Lec Hamiltonin konttiin kiinni, Lec ohi Hamista ja hidastanut Hamin +5sec päähän. Tai jos ohitus ei olisi onnistunut, niin Lec hidastaa ennen maalilinjaa että VET sijoitus olisi ollut toinen. Tätä ajattelin heti kun rangaistus tuli, oi please Ferrari ottakaa minut taktikoksi.
Tuolla tavalla olisi ollut kunnon cockslap FIAn naamalle mitä tuollaisista idioottiragaistuksista seuraa.
Tuossa olisi käynyt niin, että Hamilton olisi ajanut Vettelin ohi ja Vettel olisi aikarangaistuksen takia jäänyt kolmanneksi.
 
Siellä on jo yleisketju jossa voi jatkaa kaikista aiempien kausien tapahtumista ja muusta yleisestä lajiin liittyvästä: F1 Yleiskeskustelu
Moderaattorilta kyllä puuttuu nyt täysin pelisilmä, koska keskustelu käydään täällä yleistopikissa, joka on vain nimetty vuosikerran mukaan, koska joka vuosi keskustelu resetoidaan uudella ketjulla ja pohjustuksella. Kukaan ei lähde keskustelemaan Sennasta toiseen ketjuun, kun se keskustelu on ensin avattu sivujuonteena täällä. Tai sitten moderaattori joutuu itse siirtelemään viestejä keskustelusta toiseen ja pitämään huolen siitä, ettei kiellettyä puhetta vain esiinny. Ilmeisesti sulla on sitten ylimääräistä aikaa tähän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 409
Viestejä
4 490 244
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom