- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 381
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilman Laudaa Mersulla oltaisiin alettu sekoilemaan kuskien kanssa ja oltaisi samassa kusessa kuin moni muu talli.Kuskina toki kova mies aikoinaan mutta kyllähän Lauda nyt myöhemmällä iällä päästeli välillä sellasia ankkoja suustaan että Mersu-tallikin joutui välillä vähän paikkailemaan miehen möläytyksiä.
Imo noi entiset kuljettajat vois vaan pysyä siellä kotisohvallaan eikä pyörimässä varikolla antamassa typeriä lausuntoja.
Laudan osalta tuo asia on nyt ratkaistu.
Pieni bonus vielä tähän. Tuli tuossa maikkarin formulasirkuksessa hyvin lausuttua suomeakin.Random facts osa 17982.
Kvyat puhuu tallin työntekijöiden kanssa Italiaa, ei englantia. Hän puhuu sujuvasti venäjää, englantia, espanjaa ja italiaa. Tämä oli mulle yllätys, sillä luulin että puhuu vain venäjää ja välttävää englantia.
Se oliskin hieno vaihto jos Vettel ja Perstappi vaihtais paikkaa
Vettel bullille, Hämis ferkulle ja Tappi mersulle?
Hah luigit taas panikoi. Huhut kertoo että Vettelilläkin alkaa olla mitta täysi.
Lähteekö Sebastian Vettel formula ykkösistä tämän kauden jälkeen?
Kokenut F1-toimittaja Joe Saward väittää, että Sebastian Vettel harkitsee F1-uransa lopettamista tähän kauteen.
– Tyrmistyttävin huhu, joka alkoi levitä varikolla Monacossa, oli se, että Sebastian Vettel harkitsee F1-uran lopettamista kauden lopussa, Saward kirjoitti Monacon GP:n uutiskirjeessään.
Vettelin sopimus Ferrarin kanssa sisältää vielä myös kauden 2020, mutta hän voisi tietenkin siitä huolimatta lähteä F1-sarjasta jo tämän kauden jälkeen.
Sawardin mukaan ehdolla Ferrarin uudeksi F1-kuljettajaksi ovat Sergio Perez, Kevin Magnussen, Romain Grosjean ja Valtteri Bottas.
Sillyseasoni alkaa aina vaan aiemmin ja aiemmin
Hurja F1-huhu: Sebastian Vettel lopettaa uransa – Valtteri Bottas ehdolla Ferrarille
Pessimisti ei pety.No eiköhän samat naamat jatka kärkitalleissa, ja ens vuosi on samaa tylsää paskaa.
No eiköhän samat naamat jatka kärkitalleissa, ja ens vuosi on samaa tylsää paskaa.
Kilpailussa ajetaan 6-8s hitaampia kierroksia kuin aika-ajoissa. Autoista otetaan siis köröttely tehot irti.Aivan naurettavaa koko F1 pelleily muutenkin. Muutama pätkä, jossa voi ottaa täydet tehot autosta. Aivan naurettavaa.
Ei se pelkillä tehoilla tuu, viimeeksi oli 4s ero. Takasiipi avataan aika-ajoissa jokaisessa sallitussa kohdassa, mutta eihän sitä kisassa saa tehdä. Kisan lopussa on myös harvoin enää renkaat nopeimmillaan ja seoskin voi olla jotain muuta.Kilpailussa ajetaan 6-8s hitaampia kierroksia kuin aika-ajoissa. Autoista otetaan siis köröttely tehot irti.
Ennen sääntelyä ja hybridi aikaa oli kutkuttavaa nähdä miten kukin talli oli saanut kisojen välissä kehitettyä autoa.
Indycar on hieno sarja. Vinkki, ensi viikonloppuna ajetaan 2x Detroitin kisa, klo 22->
Tuo riippuisi siitä minkälaiset seokset Pirellin sitten käskettäisiin tehdä ja vaikea nähdä, että seokset pidettäisiin täysin samana jos stoppien tavoitemäärä muuttuu.Kisoihin pakko käyttää kaikkia kolmea rengastyyppiä. Tarkoittaisi siis käytännössä kahta pakollista varikkostoppia.
Näkisin että näin päästäisiin eroon renkaiden säästelystä. Uskoisin myös että rengastaktiikoihin saataisiin enemmän vaihtelua. Nythän useimmat kuskit ajavat kisat samalla taktiikalla, ja pahimpia ovat nämä radat missä riittää yksi varikkostoppi.
Mun mielestä taktiikoilla ei ole niin väliä, jos kisassa ajetaan autoilla täysiä.Niin kaipa se ihan mahdollista olisi tehdä rengas joka kestää helposti koko kisan, eikä edes paljoa menetä suorituskykyään. Mutta minusta tuo ei olisi mitenkään mielenkiintoinen tapa päästä renkaiden säästelystä eroon. Eikä se taatusti toisi vaihtelua taktiikoihin.
Ja mulla oli tuossa juurikin se ajatus että kuskit saisivat/joutuisivat ajamaan täysiä, ainakin renkaiden puolesta. Nuo kaksi pysähdystä ja rengasvalinnat toisivat sitten pientä taktista vivahdetta.Mun mielestä taktiikoilla ei ole niin väliä, jos kisassa ajetaan autoilla täysiä.
Tällöin parhaat kuskit pärjää ja virheitä alkaa tapahtua.
Kimi Räikkösen talli pohtii radikaalia ratkaisua jopa kesken kauden – Ruotsin F1-tähden unelma saattaa sittenkin toteutua: ”Se olisi fantastista”
Eilen klo 17:17 (muokattu eilen klo 23:42)
Marcus Ericsson on palaamassa Alfa Romeon rattiin.
Marcus Ericsson ajoi vahvan Indy 500 -debyytin. AOP
Suomessa varsin vähälle mediahuomiolle jäi perinteinen Indy 500 -ajo.Länsinaapurissa Ruotsissa sitä seurattiin paljon tiiviimmin, koska ovaalirataa kiersivät sekä Marcus Ericsson että Felix Rosenqvist.
Molemmat rookiet keskeyttivät, mutta heidät laskettiin kuitenkin mukaan lopputuloksiin: Ericsson oli 23. ja Rosenqvist 28.
Ericssonin esitys on huomioitu myös Hinwilissä, jossa ainakin Tuttomotoriweb-sivuston mukaan mietitään jo korvaajaa surkeasti kautensa aloittaneelle Antonio Giovinazzille. Italialainen on Williams-kaksikon lisäksi ainoa F1-kuski, jolla on MM-pistetili vielä avaamatta.
Sivuston mukaan tallipäällikkö Frédéric Vasseur olisi halukas kutsumaan ruotsalainen takaisin Alfa Romeon rattiin ainakin heinäkuun alussa järjestettäviin Pirellin rengastesteihin. Samalla Vasseur haluaisi nähdä, olisiko Ericsson valmis hyppäämään Giovinazzin paikalle mahdollisesti jo seuraavaan Silverstonen osakilpailuun.
– Tallin kolmoskuskina olisi tärkeää viettää aikaa myös radalla, jotta voisin tarvittaessa toimia myös kisakuskina. Nykyään on vain niin kovin vaikea saada tilaisuutta perjantain vapaissa harjoituksissa, ja siksi tavoittelen tuota rengastestiä, Ericsson sanoi.
Ruotsin F1-tähti tekee varmasti kaikkensa, että hän pääsisi Kimi Räikkösentallitoveriksi. Suomalainen on ollut Ericssonille nimittäin jonkinlainen esikuva.
– Olisi kuin unelma ajaa Kimin tallitoverina. Se olisi fantastista. Seurasin häntä jo lapsena, Ericsson sanoi Aftonbladetin mukaan viime syyskuussa.
Juttua korjattu klo 23.40. Tarkennettu ruotsalaisten Indy500 -menestys.
Mersulla ollaan paniikissa ja Ferrarilla iloitaan päätöksestäsi.Mersun ylivoima kyllästytti sen verran, että peruin cmoren tilauksen tältä kaudelta.
Melkoista paskaa etten sanoisi. Ericsson oli samanlainen heittopussi Leclerciä vastaan ja hänellä oli kuitenkin jo reilusti kokemusta niin F1-sarjasta kuin silloisesta tallistaankin. Usealla junnulla on ollut vaikeuksia nykyisten aerodynaamisesti vahvojen autojen aikakaudella ja Giovinazzin eduksi hän ei ole kuitenkaan sortunut tyhmiin virheisiin vaan ollut vähän hitaan puoleinen.No nyt alkaa tälläkin saralla huhut pyörimään..
Oliskohan tässä nyt joku hevosenkauppa Ferrarin ja Alfan välillä?
Ferrari saa Restan ja Alfa saa puolestaan "antaa" kenkää Giovinazzille...
Mersun ylivoima kyllästytti sen verran, että peruin cmoren tilauksen tältä kaudelta.
Parempihan noihin olisi nostaa jotain sellaisia "potentiaalisia Hamiltoneita" jostain pikkuformuloista jos vaikka sattuisi osumaan, sen sijaan että vaihtaa yhden varmuudella hitaan kuskin toiseen varmuudella hitaaseen kuskiin. Ennemmin vaikka joku Pastor Maldonado tuomaan viihdettä ja näkyvyyttä sponsseille.
Ilmeisesti Niko Kari ainakin:Onkos kehään suomalaisia potentiaalisia tulossa bottaksen jälkeen? Itsellä tämä asiantuntemus rajoittuu f1.siin
Nyt on säännöt muuttuneet tuon painon kanssa jolloin ericssonillakin olisi teoriassa mahdollisuus parempiin tuloksiin, aikasemmin tais olla paino/koko ainakin pienenä rasitteena.Niin, en tiedä olisko Ericsson paljon nopeampi kuin Giokaan mutta ei se paljon hitaampi ainakaan voi olla.
Vois kans perua kun mestarien liiga on loppunut
Eiköhän sillä ihan jalkapalloa tarkotettu.Onko se joku varjosarja, johon lasketaan Hamilton, Räikkönen ja Vettel? Sehän on vielä käynnissä.. toki Hamilton taitaa jo ton pian varmistaa.
älä, eikait? aattelin vaa ku ollaan f1-keskustelussa..Eiköhän sillä ihan jalkapalloa tarkotettu.
Eikai tolla Bottaksella ala pää seota?
Jotenki tuntu joistakin kommenteista et miehellä oli jo kova paniikkihäiriö??
Vaikuttaa takuulla osaamiseen auton ratissa!!
Joo sillä on.