- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 3 016
Jotenkin alkaa tuntumaan, että mitä pidempään ferrari vitkuttelee tietoa sitä isommalla todennäköisyydellä Kimi jatkaa siellä.
Mutta toivossa on hyvä elää.
Mutta toivossa on hyvä elää.
Itseasiassa jos heillä on yhtään pelisilmää niin olisi liiketaloudellisestikin ihan fiksu veto. Ottaa Leclerc vaikka varakuskiksi ja antaa Kimille tulossidonnainen sopimus. Jos ei ensi kaudella enää kulje niin kuskit vaihtoon. Eikä tuollainen Leclercillekään uran tässä vaiheessa olisi mikään huono diili jos Ferrari paikka 2020 olisi kuitenkin luvattu.Joo, Fefellä lukevat tuon ja tuumaavat "aijaa, fanit tykkää, no ei me sitten anneta Kimille kenkää".
En usko millään, että Leclerc otettaisiin pois kisakuskin paikalta vuodeksi ja sitten hyppäisi "kylmiltään" Ferrarin kisakuskiksi vuoden tauon jälkeen. Ei käy järkeen sitten millään.Itseasiassa jos heillä on yhtään pelisilmää niin olisi liiketaloudellisestikin ihan fiksu veto. Ottaa Leclerc vaikka varakuskiksi ja antaa Kimille tulossidonnainen sopimus. Jos ei ensi kaudella enää kulje niin kuskit vaihtoon. Eikä tuollainen Leclercillekään uran tässä vaiheessa olisi mikään huono diili jos Ferrari paikka 2020 olisi kuitenkin luvattu.
En tiiä sitten miten tuollainen istuu spagettilogiikkaan.
Ehkäpä, paitsi jos ollaan jo siinä pattitilanteessa että sopimus on tehty.En usko millään, että Leclerc otettaisiin pois kisakuskin paikalta vuodeksi ja sitten hyppäisi "kylmiltään" Ferrarin kisakuskiksi vuoden tauon jälkeen. Ei käy järkeen sitten millään.
Todennäköisempää olisi, että Leclerc jatkaa Sauberin kisakuskina ja uutta sopimusta Ferrarin suuntaan tehdään siltä pohjalta.
Meh. Ei kannata Leclercin alkaa vaikeaksi..Ehkäpä, paitsi jos ollaan jo siinä pattitilanteessa että sopimus on tehty.
Aiemmin tuosta oli jotain juttua, että Ferrari ei saanu haasin kanssa tehtyä diiliä leclercin siirrosta mutta tiedä häntä. Kaippa siinä diilissä Haas sais ainakin moottoreista alennusta.Onko joku syy miksei Leclerc voisi päätyä Haasille? Vaikuttaisi kaikista fiksuimmalta kulkutieltä tuo Sauber --> Haas --> Ferrari. Toki Haas ei varmaan halua mitään yhden kauden kuskia mutta oliko Ferrarilla jotain sananvaltaa Haasin kuljettajavalinnoissa? Leclerc voisi vaikka vaihtaa paikkaa Magnussenin tai Grosjeanin kanssa.
Olisi kiva kun saisi vain jonkun lopputuloksen tähän touhuun. Sinänsä sääli korvata Kimi juuri nyt, kun käynnissä tuntuu olevan paras Ferrari-kausi paluun jälkeen. Toisaalta ihan mielenkiintoista olisi seurata tuotakin, että miten Leclerc pärjää Ferrarilla. Ei turhan usein nähdä noin nuoria ja F1-tasolla kokemattomia kuskeja tuollaisen auton ratilla. Etenkin kun oletettavasti Ferrari on ensikaudellakin Mersun kanssa tasoissa ellei jopa sarjan paras auto. Olishan tuokin huvittavaa, jos Leclerc onnistuisi nappaamaan ensimmäisenä Ferrari-kautenaan sen mestaruuden ja Vettel jäisi kakkoseksi.
Jos lehtitietoihin on uskomista, niin yksinkertaisesti Haas ei halua Leclerciä. Syitä ei ole tarkennettu, mutta tämä voi liittyä juurikin siihen, että he eivät halua kuskia, joka olisi heti yhden kauden jälkeen siirtymässä tallista pois, vaan haluavat pitkäjänteisyyttä. Lisäksi Haas ei ehkä halua myöskään sitä, että heidät nähdään liian vahvasti Ferrarin "farmina", vaikka Ferrarin asiakastallista onkin kyse.Onko joku syy miksei Leclerc voisi päätyä Haasille?
Niin, tällä hetkellähän Kimi on sangen kirjaimellisesti kaikkien aikojen nopein formulakuski.Sinänsä sääli korvata Kimi juuri nyt,
Ferrarilla ei tietenkään ole sananvaltaa toisen tallin kuskivalintoihin, joten Haasilla ei ole mitään velvollisuutta ottaa Leclerciä. Fefe voi yrittää tietenkin ostaa paikan Leclercille ja Haas voi siihen suostua tai olla suostumatta.Onko joku syy miksei Leclerc voisi päätyä Haasille? Vaikuttaisi kaikista fiksuimmalta kulkutieltä tuo Sauber --> Haas --> Ferrari. Toki Haas ei varmaan halua mitään yhden kauden kuskia mutta oliko Ferrarilla jotain sananvaltaa Haasin kuljettajavalinnoissa? Leclerc voisi vaikka vaihtaa paikkaa Magnussenin tai Grosjeanin kanssa.
On siinä mielessä sananvaltaa, koska Ferrari toimittaa Haas:ille moottorit. Ottaessaan Leclercin voisi Ferrari antaa esim. alennusta moottoreista yms. mutta voi lähteä "kiristämään" hinnannousuilla jne. jos joku talli asettuu poikkiteloin tehdastallin toiveiden mukaisesti.Ferrarilla ei tietenkään ole sananvaltaa toisen tallin kuskivalintoihin, joten Haasilla ei ole mitään velvollisuutta ottaa Leclerciä. Fefe voi yrittää tietenkin ostaa paikan Leclercille ja Haas voi siihen suostua tai olla suostumatta.
Hinnan alennukset voisivatkin tulla kyseeseen, mutta tuskinpa alkavat "kiristämään" hinnannostoilla. Jos tarkoituksena on antaa kuljettajalle opiskelupaikka, niin voisi vaikuttaa vähän kielteisesti ilmapiiriin, kun opiskelija istutetaan tallin autoon puolipakolla.On siinä mielessä sananvaltaa, koska Ferrari toimittaa Haas:ille moottorit. Ottaessaan Leclercin voisi Ferrari antaa esim. alennusta moottoreista yms. mutta voi lähteä "kiristämään" hinnannousuilla jne. jos joku talli asettuu poikkiteloin tehdastallin toiveiden mukaisesti.
No joskus oli ainakin puhetta siitä, että Ferrari saisi päättää ainakin Sauberilla toisen kuskin. Ei mitään sananvaltaa on aika vahva ilmaus. Ei sitä koskaan tiedä mitä yhteistyön puitteissa sovitaan kulisseissa.Ferrarilla ei tietenkään ole sananvaltaa toisen tallin kuskivalintoihin, joten Haasilla ei ole mitään velvollisuutta ottaa Leclerciä. Fefe voi yrittää tietenkin ostaa paikan Leclercille ja Haas voi siihen suostua tai olla suostumatta.
Se johtuu siitä että tiimin nimi on Alfa-Romeo Sauber.No joskus oli ainakin puhetta siitä, että Ferrari saisi päättää ainakin Sauberilla toisen kuskin.
Jep, voimayksikön lopullinen hinta on monen asian summa (protovehkeitähän nuo on eikä mitää liukuhihna-kamaa )No joskus oli ainakin puhetta siitä, että Ferrari saisi päättää ainakin Sauberilla toisen kuskin. Ei mitään sananvaltaa on aika vahva ilmaus. Ei sitä koskaan tiedä mitä yhteistyön puitteissa sovitaan kulisseissa.
Mä näkisin että vasta kolmen kauden jälkeen voisi olla hyvä mennä Ferrarille. Sauberilla hyvää touhua niin miksei jatkaisi vielä siellä tai Haasille. Mene ja tiedä, ehkä sitten haluaa itse mennä Vettelin löylytykseen.Kyllä tuo vetkuttelu rupeaa vaikuttamaan siltä että voi Kimin jatko olla hyvinkin lähellä.Taitavat vieläkin vääntää tallin sisällä kuskista,jos Leclerc sopimus olisi päätetty niin miksi ilmoitusta enää viivyteltäisi.
En kyllä jaksa uskoa että Leclerc pää kestäisi vielä paineita mitä tallista ja yleisöltä tulisi.
Lähdettä? Mut mikä siinä päätöksessä on nii vaikeaa, ku kaikki logiikka osoittaa Räikkösen one-more-yeariin. Näkyvyys on jees, mut menee jo naurettavaksi.Ferrarin pomo sanoi Monzassa että päätöstä ei ole tehty, miksi se sanois noin jos se päätös ois tehty jo kesäkuussa.
Ehkä se totuus vaan on se että lehdet kirjoittaa paskaa, eikä ne todellisuudessa tiedä mitään, ei ois mitään uutta.
Sauberilla, ei Haasilla. Sauber on nykyään vastaava tulokastalli Ferrarille kuin Toro Rosso on Red Bullille. Haas sen sijaan on vain moottoriasiakas.No joskus oli ainakin puhetta siitä, että Ferrari saisi päättää ainakin Sauberilla toisen kuskin. Ei mitään sananvaltaa on aika vahva ilmaus. Ei sitä koskaan tiedä mitä yhteistyön puitteissa sovitaan kulisseissa.
Siinä on lähde, eikä mikään vitun roskalehti joka luulee tietävänsä. Tuon uuden pomon mukaan Maurizio tekee lopullisen päätöksen, mistä he kuitenkin vielä keskustelevat.Lähdettä?
ok..Siinä on lähde, eikä mikään vitun roskalehti joka luulee tietävänsä.
New Ferrari boss insists no decision yet on Raikkonen
Eilenhän se kokouksessa virallistettiin juu.Eikös toi Camilleri jo julistettu Ferrarin uudeksi pääjohtajaksi joten kyse ei ole enää siitäkään..
Kuvittele millainen tunnelma kolmosen/seemoren/mikä lie johdossa on.Saisi kyllä tulla kohta jo uutisia, rupeaa ärsyttämään jokaisen lehden spekulointi otsikot, missä on samat jutut uudestaan ja uudestaan.
Onhan edelleen Haas hyvin pitkälti Ferrari. Käyttää Ferrarin tuulitunneleitakin muistaakseni. Kyllähän noiden kahden yhteistyö on todella läheistä ja melkein Haas on nimenomaan Ferrarin ”Toro Rosso”, jopa enemmän kuin Sauber.Eikös vuosi tai pari sitten ollut puhetta että Haasin auto olisi jopa Ferrarin edellisen vuoden auto runkoineen päivineen? Varmasti muutakin teknistä apua ovat antaneet Haasille kuin pelkät moottorit.
No kyllä. Nyt pari voittoa kauden loppuun ja jos sitte sais salama alun ensi kauteen niin vois olla voittotaistelussa heti alusta lähtien, eikä niin kuin yleensä että alku kauteen pari keskeytystä ja sitte koko loppukausi perässä.Juu itse väsyin odottamiseen myös, joten päätin uskotella itselleni, että Kimi tosiaan sai jatkosopimuksen. Levollinen olo kun ei tarvitse enää jahkailla. Mielenkiintoinen kausi tuo 2019. Jos Kimin hyvä vire jatkuu, niin voisi vielä olla sauma maailmanmestaruuteen.
Vedot Leclercin puolesta niin ei voi kuin voittaa. Tuleepahan rahaa jos Kimi lähtee.Voiko tästä Ferrarin kuskihommasta lyödä vetoa jossain?
Ite oon enemmän "kaikki tai ei mitään" miehiä.Vedot Leclercin puolesta niin ei voi kuin voittaa. Tuleepahan rahaa jos Kimi lähtee.
Ei se siitä ole yksiselitteisesti kiinni, voi se auton nokka olla herkkä vaikka siipi pienenisikin.Ens vuonna vähempi siipee keulassa. Ei sovi kuulemma kimin ajotyyliin.
jep, Kimi on vaikea saada kiinni halattavaksiMauri siellä halaa Kimille sopparia...
Se vaan ottaa aikaa.
Lienevät ne suurimmat vaikuttajat vaikka etusiipikin toki vaikuttaaEiköhän se ole jousituksesta tai sen geometriasta enemmän kiinni.