F1 Kausi 2018

Joo, Fefellä lukevat tuon ja tuumaavat "aijaa, fanit tykkää, no ei me sitten anneta Kimille kenkää". :rolleyes:
Itseasiassa jos heillä on yhtään pelisilmää niin olisi liiketaloudellisestikin ihan fiksu veto. Ottaa Leclerc vaikka varakuskiksi ja antaa Kimille tulossidonnainen sopimus. Jos ei ensi kaudella enää kulje niin kuskit vaihtoon. Eikä tuollainen Leclercillekään uran tässä vaiheessa olisi mikään huono diili jos Ferrari paikka 2020 olisi kuitenkin luvattu.

En tiiä sitten miten tuollainen istuu spagettilogiikkaan.
 
Itseasiassa jos heillä on yhtään pelisilmää niin olisi liiketaloudellisestikin ihan fiksu veto. Ottaa Leclerc vaikka varakuskiksi ja antaa Kimille tulossidonnainen sopimus. Jos ei ensi kaudella enää kulje niin kuskit vaihtoon. Eikä tuollainen Leclercillekään uran tässä vaiheessa olisi mikään huono diili jos Ferrari paikka 2020 olisi kuitenkin luvattu.

En tiiä sitten miten tuollainen istuu spagettilogiikkaan.
En usko millään, että Leclerc otettaisiin pois kisakuskin paikalta vuodeksi ja sitten hyppäisi "kylmiltään" Ferrarin kisakuskiksi vuoden tauon jälkeen. Ei käy järkeen sitten millään.

Todennäköisempää olisi, että Leclerc jatkaa Sauberin kisakuskina ja uutta sopimusta Ferrarin suuntaan tehdään siltä pohjalta.
 
En usko millään, että Leclerc otettaisiin pois kisakuskin paikalta vuodeksi ja sitten hyppäisi "kylmiltään" Ferrarin kisakuskiksi vuoden tauon jälkeen. Ei käy järkeen sitten millään.

Todennäköisempää olisi, että Leclerc jatkaa Sauberin kisakuskina ja uutta sopimusta Ferrarin suuntaan tehdään siltä pohjalta.
Ehkäpä, paitsi jos ollaan jo siinä pattitilanteessa että sopimus on tehty.
 
Onko joku syy miksei Leclerc voisi päätyä Haasille? Vaikuttaisi kaikista fiksuimmalta kulkutieltä tuo Sauber --> Haas --> Ferrari. Toki Haas ei varmaan halua mitään yhden kauden kuskia mutta oliko Ferrarilla jotain sananvaltaa Haasin kuljettajavalinnoissa? Leclerc voisi vaikka vaihtaa paikkaa Magnussenin tai Grosjeanin kanssa. ;)

Olisi kiva kun saisi vain jonkun lopputuloksen tähän touhuun. Sinänsä sääli korvata Kimi juuri nyt, kun käynnissä tuntuu olevan paras Ferrari-kausi paluun jälkeen. Toisaalta ihan mielenkiintoista olisi seurata tuotakin, että miten Leclerc pärjää Ferrarilla. Ei turhan usein nähdä noin nuoria ja F1-tasolla kokemattomia kuskeja tuollaisen auton ratilla. Etenkin kun oletettavasti Ferrari on ensikaudellakin Mersun kanssa tasoissa ellei jopa sarjan paras auto. Olishan tuokin huvittavaa, jos Leclerc onnistuisi nappaamaan ensimmäisenä Ferrari-kautenaan sen mestaruuden ja Vettel jäisi kakkoseksi. :D
 
Onko joku syy miksei Leclerc voisi päätyä Haasille? Vaikuttaisi kaikista fiksuimmalta kulkutieltä tuo Sauber --> Haas --> Ferrari. Toki Haas ei varmaan halua mitään yhden kauden kuskia mutta oliko Ferrarilla jotain sananvaltaa Haasin kuljettajavalinnoissa? Leclerc voisi vaikka vaihtaa paikkaa Magnussenin tai Grosjeanin kanssa. ;)

Olisi kiva kun saisi vain jonkun lopputuloksen tähän touhuun. Sinänsä sääli korvata Kimi juuri nyt, kun käynnissä tuntuu olevan paras Ferrari-kausi paluun jälkeen. Toisaalta ihan mielenkiintoista olisi seurata tuotakin, että miten Leclerc pärjää Ferrarilla. Ei turhan usein nähdä noin nuoria ja F1-tasolla kokemattomia kuskeja tuollaisen auton ratilla. Etenkin kun oletettavasti Ferrari on ensikaudellakin Mersun kanssa tasoissa ellei jopa sarjan paras auto. Olishan tuokin huvittavaa, jos Leclerc onnistuisi nappaamaan ensimmäisenä Ferrari-kautenaan sen mestaruuden ja Vettel jäisi kakkoseksi. :D

Aiemmin tuosta oli jotain juttua, että Ferrari ei saanu haasin kanssa tehtyä diiliä leclercin siirrosta mutta tiedä häntä. Kaippa siinä diilissä Haas sais ainakin moottoreista alennusta.
 
Onko joku syy miksei Leclerc voisi päätyä Haasille?
Jos lehtitietoihin on uskomista, niin yksinkertaisesti Haas ei halua Leclerciä. Syitä ei ole tarkennettu, mutta tämä voi liittyä juurikin siihen, että he eivät halua kuskia, joka olisi heti yhden kauden jälkeen siirtymässä tallista pois, vaan haluavat pitkäjänteisyyttä. Lisäksi Haas ei ehkä halua myöskään sitä, että heidät nähdään liian vahvasti Ferrarin "farmina", vaikka Ferrarin asiakastallista onkin kyse.
 
Jostain olin lukevinani että Haas olisi halunnu Leclercin myötä moottorimaksuihin alennusta johon Ferrari ei suostunut ja sen takia Leclercin siirto evättiin.
 
Onko joku syy miksei Leclerc voisi päätyä Haasille? Vaikuttaisi kaikista fiksuimmalta kulkutieltä tuo Sauber --> Haas --> Ferrari. Toki Haas ei varmaan halua mitään yhden kauden kuskia mutta oliko Ferrarilla jotain sananvaltaa Haasin kuljettajavalinnoissa? Leclerc voisi vaikka vaihtaa paikkaa Magnussenin tai Grosjeanin kanssa. ;)
Ferrarilla ei tietenkään ole sananvaltaa toisen tallin kuskivalintoihin, joten Haasilla ei ole mitään velvollisuutta ottaa Leclerciä. Fefe voi yrittää tietenkin ostaa paikan Leclercille ja Haas voi siihen suostua tai olla suostumatta.
 
Ferrarilla ei tietenkään ole sananvaltaa toisen tallin kuskivalintoihin, joten Haasilla ei ole mitään velvollisuutta ottaa Leclerciä. Fefe voi yrittää tietenkin ostaa paikan Leclercille ja Haas voi siihen suostua tai olla suostumatta.

On siinä mielessä sananvaltaa, koska Ferrari toimittaa Haas:ille moottorit. Ottaessaan Leclercin voisi Ferrari antaa esim. alennusta moottoreista yms. mutta voi lähteä "kiristämään" hinnannousuilla jne. jos joku talli asettuu poikkiteloin tehdastallin toiveiden mukaisesti.
 
On siinä mielessä sananvaltaa, koska Ferrari toimittaa Haas:ille moottorit. Ottaessaan Leclercin voisi Ferrari antaa esim. alennusta moottoreista yms. mutta voi lähteä "kiristämään" hinnannousuilla jne. jos joku talli asettuu poikkiteloin tehdastallin toiveiden mukaisesti.
Hinnan alennukset voisivatkin tulla kyseeseen, mutta tuskinpa alkavat "kiristämään" hinnannostoilla. Jos tarkoituksena on antaa kuljettajalle opiskelupaikka, niin voisi vaikuttaa vähän kielteisesti ilmapiiriin, kun opiskelija istutetaan tallin autoon puolipakolla.
 
Ferrarilla ei tietenkään ole sananvaltaa toisen tallin kuskivalintoihin, joten Haasilla ei ole mitään velvollisuutta ottaa Leclerciä. Fefe voi yrittää tietenkin ostaa paikan Leclercille ja Haas voi siihen suostua tai olla suostumatta.

No joskus oli ainakin puhetta siitä, että Ferrari saisi päättää ainakin Sauberilla toisen kuskin. Ei mitään sananvaltaa on aika vahva ilmaus. Ei sitä koskaan tiedä mitä yhteistyön puitteissa sovitaan kulisseissa.
 
Eikös vuosi tai pari sitten ollut puhetta että Haasin auto olisi jopa Ferrarin edellisen vuoden auto runkoineen päivineen? Varmasti muutakin teknistä apua ovat antaneet Haasille kuin pelkät moottorit.
 
No joskus oli ainakin puhetta siitä, että Ferrari saisi päättää ainakin Sauberilla toisen kuskin. Ei mitään sananvaltaa on aika vahva ilmaus. Ei sitä koskaan tiedä mitä yhteistyön puitteissa sovitaan kulisseissa.

Jep, voimayksikön lopullinen hinta on monen asian summa (protovehkeitähän nuo on eikä mitää liukuhihna-kamaa :) )
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tuo vetkuttelu rupeaa vaikuttamaan siltä että voi Kimin jatko olla hyvinkin lähellä.Taitavat vieläkin vääntää tallin sisällä kuskista,jos Leclerc sopimus olisi päätetty niin miksi ilmoitusta enää viivyteltäisi.
En kyllä jaksa uskoa että Leclerc pää kestäisi vielä paineita mitä tallista ja yleisöltä tulisi.
 
Kyllä tuo vetkuttelu rupeaa vaikuttamaan siltä että voi Kimin jatko olla hyvinkin lähellä.Taitavat vieläkin vääntää tallin sisällä kuskista,jos Leclerc sopimus olisi päätetty niin miksi ilmoitusta enää viivyteltäisi.
En kyllä jaksa uskoa että Leclerc pää kestäisi vielä paineita mitä tallista ja yleisöltä tulisi.
Mä näkisin että vasta kolmen kauden jälkeen voisi olla hyvä mennä Ferrarille. Sauberilla hyvää touhua niin miksei jatkaisi vielä siellä tai Haasille. Mene ja tiedä, ehkä sitten haluaa itse mennä Vettelin löylytykseen.
 
Ferrarin pomo sanoi Monzassa että päätöstä ei ole tehty, miksi se sanois noin jos se päätös ois tehty jo kesäkuussa.
Ehkä se totuus vaan on se että lehdet kirjoittaa paskaa, eikä ne todellisuudessa tiedä mitään, ei ois mitään uutta.
 
Ferrarin pomo sanoi Monzassa että päätöstä ei ole tehty, miksi se sanois noin jos se päätös ois tehty jo kesäkuussa.
Ehkä se totuus vaan on se että lehdet kirjoittaa paskaa, eikä ne todellisuudessa tiedä mitään, ei ois mitään uutta.

Lähdettä? Mut mikä siinä päätöksessä on nii vaikeaa, ku kaikki logiikka osoittaa Räikkösen one-more-yeariin. Näkyvyys on jees, mut menee jo naurettavaksi.

Liekö tässä nyt oikeasti vaan odotellaan pörssien sulkeutumista? NASDAQ nyt vielä rullaa.. Vissii se on sitte semmoinen uutinen, että parempi viikonlopun yli sijoittajien rauhottua? :D edit: en tosin usko, että f1-tallin muutokset pahemmin itse konserniin vaikuttaa yhtään mitään... pieru saharassa.
 
Viimeksi muokattu:
No joskus oli ainakin puhetta siitä, että Ferrari saisi päättää ainakin Sauberilla toisen kuskin. Ei mitään sananvaltaa on aika vahva ilmaus. Ei sitä koskaan tiedä mitä yhteistyön puitteissa sovitaan kulisseissa.
Sauberilla, ei Haasilla. Sauber on nykyään vastaava tulokastalli Ferrarille kuin Toro Rosso on Red Bullille. Haas sen sijaan on vain moottoriasiakas.
 
Jotain ihmeellistä on tässä Kimi hommassa, viimevuonna en olisi ollut yllättynyt jos Kimi olisi saanut "potkut", nyt homma kääntynyt toisinpäin ja ihmettelen miksi Ferrari ei ilmoita asiasta vaan antaa spekuloinnin jatkua.

Ei se Lecleri niin kova kuski kuitenkaan ole että Kimin saavutuksiin olisi tänä vuonna pystynyt.

Ihmeellistä jauhamista, Alonson tulo aikoinaan Ferrarille oli selvä, raha puhui. Nyt ei ole tilanne sama, ei ymmärrä.
 
Jotakin tässä odotetaan, milloin ferrarin uus pomo "lainvoimaistetaan" ehkä se ei voi ennen sitä ilmoittaa mitään.
Jos kimi nyt syrjäytetään niin Ferrari saa todella kovan vihan niskaan, kimi ansaitsee uuden sopimuksen.


Voi olla että mauri taistelee siellä kimin puolesta nyt, sen takia kestää.
“Maurizio, who is team principal, will ultimately take the decision but he and I will discuss it, and once we are ready we will take it.”
 
Porukka väittää että lecleir on vähintään yhtä nopea kuin kimi, mihin tuo vaite perustuu?'
Sen jätkän pitää olla ihan huikea
 
Eikös toi Camilleri jo julistettu Ferrarin uudeksi pääjohtajaksi joten kyse ei ole enää siitäkään..
 
Eikös toi Camilleri jo julistettu Ferrarin uudeksi pääjohtajaksi joten kyse ei ole enää siitäkään..
Eilenhän se kokouksessa virallistettiin juu.

Saisi kyllä tulla kohta jo uutisia, rupeaa ärsyttämään jokaisen lehden spekulointi otsikot, missä on samat jutut uudestaan ja uudestaan.
 
Saisi kyllä tulla kohta jo uutisia, rupeaa ärsyttämään jokaisen lehden spekulointi otsikot, missä on samat jutut uudestaan ja uudestaan.

Kuvittele millainen tunnelma kolmosen/seemoren/mikä lie johdossa on.
meeting3.jpg
 
Eikös vuosi tai pari sitten ollut puhetta että Haasin auto olisi jopa Ferrarin edellisen vuoden auto runkoineen päivineen? Varmasti muutakin teknistä apua ovat antaneet Haasille kuin pelkät moottorit.

Onhan edelleen Haas hyvin pitkälti Ferrari. Käyttää Ferrarin tuulitunneleitakin muistaakseni. Kyllähän noiden kahden yhteistyö on todella läheistä ja melkein Haas on nimenomaan Ferrarin ”Toro Rosso”, jopa enemmän kuin Sauber.

Mutta luulen, että kuskiasioissa silti juurikin Sauber on se minne on sananvaltaa, ei Haas.

Edit:
Ferrarin kopioksi haukuttu Haas toimii sääntökirjan mukaan – F1:ssä toinenkin esimerkki osien kierrättämisestä

”Esimerkiksi pyörän ripustukset, vaihteiston ja tietysti koko moottoriyksikön ne saavat ostaa toiselta tiimiltä, Oikarinen taustoittaa.”

Ja tosiaan fefen tuulitunnelia käyttää.
 
Jep jep. ihan turhaa vääntöä. Kattoo sitte kun on virallinen julkistus.
 
Mediahan tätä rakastaa, kun voivat tempoa tuulesta ties mitä otsikoita ja kansahan lukee niitä silmät sauhuten.

Mulla meni jo maku, odotellaan nyt sitä virallista ilmoitusta.
 
Juu itse väsyin odottamiseen myös, joten päätin uskotella itselleni, että Kimi tosiaan sai jatkosopimuksen. Levollinen olo kun ei tarvitse enää jahkailla. Mielenkiintoinen kausi tuo 2019. Jos Kimin hyvä vire jatkuu, niin voisi vielä olla sauma maailmanmestaruuteen.
 
Juu itse väsyin odottamiseen myös, joten päätin uskotella itselleni, että Kimi tosiaan sai jatkosopimuksen. Levollinen olo kun ei tarvitse enää jahkailla. Mielenkiintoinen kausi tuo 2019. Jos Kimin hyvä vire jatkuu, niin voisi vielä olla sauma maailmanmestaruuteen.
No kyllä. Nyt pari voittoa kauden loppuun ja jos sitte sais salama alun ensi kauteen niin vois olla voittotaistelussa heti alusta lähtien, eikä niin kuin yleensä että alku kauteen pari keskeytystä ja sitte koko loppukausi perässä.
 
Ettei vaan olisi kyse siitä että Kimille on tarjottu huonompaa sopimusta kuin nykyinen ja se ei ole Kimille kelvannut joten nyt väännetään ehdoista.
 
Kimin menestys urarenkailla perustu just siihen että ne antoi enemmän feedbackia pidon rajoista. Alkaa ikäänkuin taipumaan alle kun on lähellä limittiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 402
Viestejä
4 489 882
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom