F1 Kausi 2018

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja jermu1982, 28.11.2017.

  1. jermu1982

    jermu1982

    Viestejä:
    474
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Ja taas on taputeltu 2017 kausi. Eli uutta ketjua pystyyn ja tänne spekulointia ensi kaudesta.


    2018 F1 DRIVER LINE-UPS

    Mercedes
    Lewis Hamilton
    Valtteri Bottas
    Ferrari
    Sebastian Vettel
    Kimi Raikkonen
    Red Bull
    Daniel Ricciardo
    Max Verstappen

    Force India
    Sergio Perez
    Esteban Ocon
    Williams
    Lance Stroll
    Sergei Sirotkin
    Toro Rosso
    Pierre Gasly
    Brendon Hartley

    Renault
    Nico Hulkenberg
    Carlos Sainz
    Haas
    Romain Grosjean
    Kevin Magnussen

    McLaren
    Fernando Alonso
    Stoffel Vandoorne
    Sauber
    Marcus Ericsson
    Charles Leclerc






    KISAVIIKONLOPUT 2018
    Pvm GP Kisa alkaa
    23.-25.3.
    Australian GP - Melbourne 25.3. klo 8:10
    6.-8.4. Bahrainin GP - Sakhir 8.4. klo 18:10
    13.-15.4. Kiinan GP - Shanghai 15.4. klo 9:10
    27.-29.4. Azerbaidzhanin GP - Baku 29.4. klo 15:10
    11.-13.5. Espanjan GP - Barcelona 13.5. klo 16:10
    25.-27.5. Monacon GP - Monaco 27.5. klo 16:10
    8.-10.6. Kanadan GP - Montreal 10.6. klo 21:10
    22.-24.6. Ranskan GP - Le Castellet 24.6. klo 17:10
    29.6.-1.7. Itävallan GP - Spielberg 1.7. klo 16:10
    6.-8.7. Britannian GP - Silverstone 8.7. klo 16:10
    20.-22.7. Saksan GP - Hockenheim 22.7. klo 16:10
    27.-29.7. Unkarin GP - Budapest 29.7. klo 16:10
    Elokuussa Formula 1 -sarjassa pidetään kesätauko. Kisat jatkuvat elokuun lopulla Belgian Span osakilpailulla.

    Pvm GP Kisa alkaa
    24.-26.8. Belgian GP - Spa 26.8. klo 16:10
    31.8.-2.9. Italian GP - Monza 2.9. klo 16:10
    14.-16.9. Singaporen GP - Singapore 16.9. klo 15:10
    28.-30.9. Venäjän GP - Sochi 30.9. klo 14:10
    5.-7.10. Japanin GP - Suzuka 7.10. klo 8:10
    19.-21.10. Yhdysvaltain GP - Austin 21.10. klo 21:10
    26.-28.10. Meksikon GP - Mexico 28.10. klo 21:10
    9.-11.11. Brasilian GP - Sao Paulo 11.11. klo 19:10
    23.-25.11. Abu Dhabin GP - Yas Marina 25.11. klo 15:10
     
    Viimeksi muokattu: 06.04.2018
  2. oppilas84

    oppilas84

    Viestejä:
    480
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Toivon näkeväni Kubican Williamsin ratissa Melbournessa.
     
    niittylahti, Cereal killah, arzib ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  3. David ":DA" Imodium

    David ":DA" Imodium

    Viestejä:
    1 315
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Mitä veikkaatte, kuka voittaa maailmanmestaruuden?
     
  4. Good

    Good Premium-jäsen

    Viestejä:
    1 049
    Rekisteröitynyt:
    23.03.2017
    Hamilton tai Vettel.
     
  5. Nelfor

    Nelfor

    Viestejä:
    560
    Rekisteröitynyt:
    12.05.2017
    Vale hoitaa homman. Hamiltonin motivaatio ei oo enää huipussaan, jolloin on Valen tilaisuus iskeä.

    Jännä kyllä nähdä miten voimasuhteet lopulta asettuvat tallien välillä. Red Bullilla ja McLarenilla on mahdollisuudet nousta haastamaan tosissaan Mersua ja Ferraria. Renaultillakin on niin paljon resursseja taustalla, että sieltäkin suunnalta voidaan saada yksi haastaja kärkitallien joukkoon.
     
    arzib tykkää tästä.
  6. teuvo

    teuvo

    Viestejä:
    311
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Toivottavasti ensivuonna sitten McLarenilla vähän tasaisempaa olisi ajaminen. Ei jatkuvaa osien vaihtelua (jos tekniikka vähän olisi varmempaa Hondaan verrattuna) tai sitten muuten vain keskeytyksiä tekniikan puolesta.
     
  7. Emeron

    Emeron

    Viestejä:
    415
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    En usko että McLaren on, ainakaan heti kauden alusta, Red Bullin tasolla. Tuskin auto on heti valmis Rellun koneelle
     
  8. jermu1982

    jermu1982

    Viestejä:
    474
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Eiköhän toi Hamilton vie.. Toivottavasti Kimi ees yhden kisan voittais..
     
  9. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 002
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    F1-kausihan on yhdyssana vaikkei sitä kovin usein osatakaan.
     
    niittylahti, emagdnim ja vemkki tykkäävät tästä.
  10. Make

    Make Tekee järkeä. Tukijäsen

    Viestejä:
    321
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Näkyyköhän Daniil Kvyat vielä jossain tallissa? Sauberille tuskin pääsee koska Ferrari ei halua. Williams? Toisaalta, menestyi Toro Rossossa niin heikosti että haluaako kukaan talli enää häntä kuskiksi?
     
  11. oppilas84

    oppilas84

    Viestejä:
    480
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Kimin täytyisi kyllä se yksi kisa vielä voittaa ennen areenoilta poistumista. :)

    Spa kävis ihan hyvin. :D
     
    TeeDee, JuFi, Jezme ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  12. Kaotik

    Kaotik Banhammer Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    6 174
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2016
    Liian nuori Williamsille, Strollin kaverin on oltava vähintään 26v koska Martini
    Itse sanoisin että tyri mahdollisuutensa F1:een jo lopullisesti.
     
  13. rewind

    rewind

    Viestejä:
    128
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Uutta kautta odotellessa kannattaa tsekata Netflixistä dokumentti nimeltään Williams. Erittäin mielenkiintoinen sukellus Frankin persoonaan, perheen elämään ja tallin syntyyn.
     
    ///saMuli, niittylahti ja Warra tykkäävät tästä.
  14. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    2 088
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Enpäs muista millon viimeksi olis ollu näin tylsä tilanne kuskimarkkinoilla juuri kauden päätyttyä, vain pari tallipaikkaa vapaana. o_O
     
  15. Jezme

    Jezme

    Viestejä:
    3 624
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jep. Ja nuokin alkaa olemaan aikalailla sinetöidyt. Periaatteessa Williamssille menee Kubica, Wehrlein tai Di Resta. Sauberillekkin Leclerc taitaa olla aikalailla varma homma ja Ericsson valitettavasti myös, kunhan vain viivyttelevät lopullista päätöstä. Tosin voisivat yllättää ja vaihtaa Ericssonin toiseen, yhtä turha tuolla kuin Palmer kun ei tule koskaan nousemaan parempiin talleihin.

    Wehrleinin kohtalo "huvittaa" kyllä edelleen. 2017 kaudelle spekuloitiin täälläkin vahvasti hänen menevän sarjan parhaalle tallille Mersulle korvaamaan maailmanmestari Rosbergin ja nyt taitaakin olla ura paketissa ellei 2019 kaudelle heru jotain häntäpään paikkoja.
     
  16. lunkwill

    lunkwill

    Viestejä:
    684
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Kohtuu hyvin perusteltu ajatus kisaviikonlopun lyhentämisestä, vaikka klikkihuorausotsikko:
    Kommentti: Vanha järjestelmä heitettävä roskakoriin – tämä muutos kisaviikonloppuun parantaisi lajin kiinnostavuutta
    Ei tokikaan toteudu kaudeksi 2018, mutta mehusteltava ajatus silti.

    Älkää klikatko, lukekaa spoilerista:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
  17. dude86

    dude86

    Viestejä:
    322
    Rekisteröitynyt:
    14.06.2017
    Myös McLaren kannattaa kattoa, Bruce:n ajouraa, tallin syntyä ja omien autojen suunnittelua. Aika kova saavutus sijoittua Nordschleife:n kisassa F2 autolla viidenneksi, ohitti F1 autoja kisassa ja otti aika selvän luokkavoiton.
     
  18. emagdnim

    emagdnim

    Viestejä:
    657
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Löytyy myös Netflixistä?
     
  19. Good

    Good Premium-jäsen

    Viestejä:
    1 049
    Rekisteröitynyt:
    23.03.2017
    Joo. Täytyy todeta etten itsekään katso lähes koskaan perjantaisin.
     
  20. dude86

    dude86

    Viestejä:
    322
    Rekisteröitynyt:
    14.06.2017
    Ei muuten taida löytyä. Selaimessa katottava löytyy kyllä nopeasti, jos tekstiä ei tarvi. Linkin laittaminen taitaa olla hieman kyseenalaista, vaikka sallitaanhan täällä acestream lähetyksetkin, joten tuossa on. http://123netflix.com/watch/qd7mrpxK-mclaren.html
     
    niittylahti ja emagdnim tykkäävät tästä.
  21. Korppikuningas

    Korppikuningas

    Viestejä:
    1 435
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ferrarin juniorikuskin pestille vahvistus – Alfa Romeon värit komistavat uutta Sauberia

    Uus sauber.

    edit: siis vain väritykseltään.
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2017
  22. teuvo

    teuvo

    Viestejä:
    311
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Nytten siis Kubican(?) sopimusta vaille niin kaikki kuljettaja paikat täynnä.

    Harmi toi Wehrleinin kohtalo. Niinkuin ylempänä oli puhetta, niin spekuloinnit oli korkealle ja nyt jäi ilman tallipaikkaa. Saas nähdä, onko 2019 mahdollisuuksia mihinkään. Koskaan ei tiedä mitä kuskimarkkinoilla tapahtuu.
     
  23. Nelfor

    Nelfor

    Viestejä:
    560
    Rekisteröitynyt:
    12.05.2017
    Niin tuossahan esiteltiin vain uuden Sauberin väritystä, itse 2018-kauden auto ei todellakaan tuole muotoilultaan näyttämään tuolta.
     
  24. kekkeruusi

    kekkeruusi

    Viestejä:
    4 094
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Kyllä se varmaankin paljolti tuolta tulee näyttämään, aero-uudistuksia ja suojahäkkyrää lukuunottamatta.
     
  25. Nelfor

    Nelfor

    Viestejä:
    560
    Rekisteröitynyt:
    12.05.2017
    Siis ei tule näyttämään. Toki Formuloista kun on kyse, niin ainahan ne tietyiltä osin näyttävät pitkälti samalta, mutta tuossa on käytetty pohjana perus Formulaa, jolla ei ole mitään tekemistä ensi kauden auton kanssa.
     
  26. kekkeruusi

    kekkeruusi

    Viestejä:
    4 094
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    No juuh. En katsonut kuvia tarkemmin, pikaisesti vilkaisin väritystä. Mikälie sekasikiö tuokin on. Jostain varaston nurkasta ovat vielä kaivaneet tuon korotetun nokan.
     
  27. Arrows

    Arrows

    Viestejä:
    91
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2017
    Muotoilultaan näyttäisi olevan 2013-kauden auto.
     
    Cojin de Raton tykkää tästä.
  28. jovo

    jovo

    Viestejä:
    57
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Ensi vuoden tilanne selvinnee edes jotenkin sitten talvitesteissä.
    Eli millä purnukoilla ensi vuonna pärjäillään ainakin alkukaudesta.

    Bottaksen kohdalla oli loppukaudesta vain kiilloitusmeininki, koska Hamilton olisi varmasti rittävällä asenteella varustettuna hoitanut nämäkin.
    Varmaankin 2017 loppuvuodeksi auton päivitykset oli suunnattu Hamiltonin ajotavalle ja Bottas oli aluksi aivan hukassa.
    Hajoaminen oli suorastaan häkellyttävää katseltavaa, kun ei ymmärtänyt millään mihin vauhti katosi.
    Melkein tuli Kovalainen mieleen, kun jäi Hamiltonin jyrän alle hyvän alkukauden jälkeen silloin joskus..
    Joten ensi kaudeksikaan ei nyt liikoja kannata odotella.

    Eiköhän siellä jonossa ole muutamia kuskeja odottelemassa. Ensimmäisenä Ricciardo, joka nyt kuitenkin on Bottakseen verrattuna eri tasolla ja Verstappen on Red Bullin tulevaisuus..
    Tosin Ferrarikin voisi periaatteessa kutsua kauden jälkeen.
    Mutta Ricciardo tuskin Vettelin lyömisen jälkeen on Vettelin ykkösvalinta aisapariksi.
    Eli korvannee Bottaksen ensi kauden jälkeen, jos ihmeitä ei ala tapahtua.

    Kvyat on hoitanut itsensä ulos ykkösistä näytöillänsä alkaen typerästä törmäilystä Vettelin kanssa viime vuonna.
    Kyseessä lienee tyyppi, joka ei opi mitään. Harmi sinänsä, koska ei huono kuski kuitenkaan sille päälle sattuessaan.

    Wehrlain tyri F1-uransa tällä kaudella, kun ei Ericssonilla kyennyt lattiaa pyyhkimään kuitenkaan.
    Sinänsä erinomainen kausi Ericssonilta

    Stroll on järjettömän väärässä sarjassa ja on vaikeaa käsittää miksi jatkaa vaikka isukki rahaa talliin kaataakin.
    Mitään kehitystä ei ole näkynyt, vaikka silloin tällöin vahingossa periaatteessa on pärjännytkin.
    Mutta säätäminen eikä ratojen ymmärrys ole ollut millään tasolla.
    Ensi vuosi näyttää tajuaako mitään.

    Gasly ei hirveästi vakuuttanut, mutta uusi auto ja talvitestit näyttävät suunnan tässä.

    Leclerc on ehkä lupaavin tapaus aikoihin ja talvitestit näyttävät missä mennään oikeasti.

    Eiköhän Williams ota Kubican rattiin jo pelkästään PR-arvon takia.
     
  29. Cereal killah

    Cereal killah

    Viestejä:
    2 092
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kubica Williamsilla olisi hieno asia senkin takia, että saisi huomattavasti enemmän selkoa että mikä sen auton nopeus oikeasti on. Strollia on helppo haukkua paskaksi, mutta melkein saman verran pisteitähän se keräsi kuin Massa. Massalla toki ura romahti siinä kohtaa kun meinasi kuolla sinkoileviin autonosiin, mutta oli se nyt kuitenkin minimaalista tuuria vaille maailmanmestari. Mutta mikä se auton vauhti on? Ei mitään vitun käsitystä.

    Boltteri päätti kauden hienosti, mutta Hamiltonilla oli varaa neppailla. Fakta nyt vaan on se, että Hamilton on Sennan ohella kaikkien aikojen paras aika-ajaja, ja siinä kohtaa kun mies ajaa tyhjää rataa tosissaan niin siinä jää Boltterit ihan jalkoihin. Ja ei tallien sisäistä kisailua määräänsä enempää suvaita, joten sitä kun tekee muutaman kerran putkeen niin on maailmanmestaruudet taas aika selvää pässinlihaa.

    Kimi kaipaisi sitä yhtä voittoa niin voisi uran pistää siististi pakettiin, mutta tuolla tuurilla ja tallikaverilla niin enpä usko. Pessimisti ei pety.
     
  30. arzib

    arzib

    Viestejä:
    74
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
  31. lnvs

    lnvs

    Viestejä:
    142
    Rekisteröitynyt:
    03.12.2016
    Tuo "valistunut arvaus" oli siis tehty ennen kuin julkaisivat uuden värityksen vanhassa autossa.
     
  32. Ormu

    Ormu Tukijäsen

    Viestejä:
    870
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Strollin alkukausi oli huono, mutta loppujen lopuksi hän keräsi pisteitä melkein yhtä paljon kuin Massa. Ericsson ei vakuuttanut nollalla pisteellään ollenkaan, vaikka eipä autollakaan ihmeitä tehty.

    Gaslysta ja Hartleysta on hankala sanoa mitään kun ajoivat niin vähän aikaa, mutta veikkaan, että Wehrlein olisi ollut varmempi valinta Toro Rossolle jommankumman tilalle.
     
  33. kekkeruusi

    kekkeruusi

    Viestejä:
    4 094
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Olisi tai ei, mutta PW oli tietenkin Mersun kuski, eikä RB:n.
     
  34. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 002
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Erinomainen kausi Ericssonilta? Mieshän ei saavuttanut yhtään mitään. Toki sama pätee häneen kuin mitä aion seuraavaksi sanoa hänen tallikaveristaan. Nimittäin Wehrleinin ura taisi mennä vituiksi jo siinä vaiheessa, kun Mersu otti Bottasin talliinsa ja Pascalille jäi luu käteen. Sauberilla hän ei yksinkertaisesti olisi voinut tehdä mitään, mikä olisi näyttänyt vakuuttavalta, koska auto oli sarjan huonoin. Samaan kaatui myös esimerkiksi Heikki Kovalaisen ura.

    Miehellä olisi ollut toivoa, jos hänen manageritiiminsä olisi sitoutunut jatkamaan vielä parin vuoden ajan. Toto-setä kuitenkin sanoi jokin aika sitten, että alkaisi olla aika lentää pesästä. Se on selvää, ettei hän ole missään nimessä Bottasin (potentiaalisten) korvaajien listalla vaan siellä on pelkästään sellaisia nimiä, joiden voi odottaa laittavan kampoihin Hamiltonillekin.
     
  35. Jezme

    Jezme

    Viestejä:
    3 624
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toisaalta Wehrlein ei koskaan päässyt sitä sarjan surkeinta autoa pidemmälle näyttämään mitään. En välttämättä vertaisi häntä ja Kovalaista. Kovalainen oli sentään pari kautta kunnollisessa autossa, joista toisena tallikaveri voitti maailmanmestaruuden kun Kovalainen itse jäi sijalle 7 samalla häviten tallilleen tallimestaruuden. Ei nuo suoritukset McLarenillakaan varmasti helpottaneet uraa vaikka tietysti se tippuminen sieltä ruputalliin oli se viimeinen niitti. Sehän tuo riski toki on, kun hypätään surkeimmasta tallista heti parhaimpaan eikä tulos kauden päätteeksi ollut toivottu.
     
  36. lunkwill

    lunkwill

    Viestejä:
    684
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Hmm, jotenkin omalla mutulla tämä on jopa vähän yllättävää, koska pahaa jälkimakua ei juuri jäänyt (perstuntuma vs. aiempien vuosien fiilikset):
    Tilasto sen paljastaa: Ohitusmäärät romahtivat viime vuodesta – surkein tulos vuosikausiin

    Ainahan ohituksia saisi olla enemmän ja joo, Pirellin gummit oli hyllä paskat yllättämättömyydellään.
    Jotenkin vaikuttaa tuleva kausi siltä, että ohituksiin ei saada juuri parannusta...

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
  37. River Hudson

    River Hudson

    Viestejä:
    356
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Ei se vika välttämättä ole niinkään gummeissa vaan siitä helvetin säästelystä bensassa. Koko laji muuttumassa typeräksi kestävyysajoksi.
     
    Jezme tykkää tästä.
  38. Jezme

    Jezme

    Viestejä:
    3 624
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olihan tuolla noita yksittäisiä tylsiä kisoja mutta kokonaisuutena kaudesta jäi ihan hyvä vaikutelma. Ehkä pääasiassa siksi, että kerrankin Mercedes oli aidosti haavoittuvainen ja lyötävissä joten käytännössä jokaisessa kisassa oli voittajaehdokkaita vähintään kahdesta tallista.

    Toivottavasti tästä "kestävyysajosta" kuitenkin päästäisiin eroon, siten että ei tarvitse säästellä moottoreita, bensaa, renkaita jne vaan voitaisiin ajaa aidosti täysillä.
     
    Cuthalu tykkää tästä.
  39. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 002
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Bensaa on jouduttu säästelemään ihan samalla tavalla vuodesta 2014 alkaen. Tällä kaudella ainoat merkittävät uudet muuttujat ovat olleet lisääntynyt aerodynamiikka ja Pirellin kestämättömän huonot renkaat.

    Omasta mielestäni ohitusten määrä ei ole kuitenkaan kovin tärkeä tekijä. Ei ole mitään selviä raja-arvoja, jotka pitäisi saavuttaa, eikä asia varsinkaan mene niin, että pelkästään enemmän ohituksia == parempi kisa.
     
  40. jovo

    jovo

    Viestejä:
    57
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    No jos Ericssonin tasoinen kuski häviää Wehrleinille aika-ajot vain 7-10 ja kisat 4-5, niin kausi on ollut kyllä hänen kannaltaan erinomainen.
    Wehrleinia kuitenkin oltiin melkein viemässä Mersulle, kun taas Ericssonia ei olla viemässä minnekään. Ainakaan niin pitkään kuin rahat vain riittävät..
    Ja kuten tuossa aiemmin jo totesin, niin Wehrleinin olisi pitänyt Ericssonilla pyyhkiä lattiaa vakuuttaakseen edes jollain tasolla.
    Siinä olisi ollut Sauberillakin tehtävissä oleva asia ja varmaankin ainoa.
    Jäi sitten tekemättä.

    Edit: Epäselvästi lainattu.
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2017
  41. River Hudson

    River Hudson

    Viestejä:
    356
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Tottahan tuo mut kyllä niitä ohituksia voisi tulla ennemmän jos moottoreita ja osia ei tarvitsisi säästellä ja bensaa olisi käytettävissä. Pahasti on ristiriidassa se itse kilpailu kyllä formuloissa vaikka ymmärrän kyllä sen huipputekniikan käytön jota tämä kaikki nykytouhu on täynnä. Silti sitä vaan kaipaisi mieluummin kunnon meteliä ja kilvanajoa ilman säästelyä. Autoista itsestään voisi tehdä rutkasti halvempia karsimalla turhat sähköt pois.

    Itellä on jo useamman vuoden ollut pre season paljon mielenkiintoisempi kuin itse kausi. Ei jaksa enää ostaa mitään kanavapakettia kun ei kiinnosta kisoja enää pahemmin seurata. 90/00 kausien koosteet ja pätkätkin youtubesta nykyään mielenkiintoisempia.
     
  42. lunkwill

    lunkwill

    Viestejä:
    684
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
  43. Cuthalu

    Cuthalu

    Viestejä:
    124
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Minulle puolestaan tämä taisi olla se kausi, joka tappoi kiinnostuksen Fykkösiin.

    Muutokset aeroon ja sen myötä perässä ajamisen ja ohittamisen hankaloittaminen oli pahin mahdollinen ratkaisu lajille. Ihan sama joku säästely, joka voi itsessään olla jännitysmomentti, mutta se, että autojen perässä ei voi ajaa, se on katastrofi kiinnostavuuden kannalta.
     
  44. ratkakapu

    ratkakapu

    Viestejä:
    1 212
    Rekisteröitynyt:
    12.12.2016
    Red Bullin tallipäällikkö Horner kritisoi tätä säästölinjaa, johon Jean Todt vastasi ihan rehellisesti, että ei FIA tätä ole tilannut, vaan tallit ovat itse sen asettaneet ehdoksi osallistumiselle. Rajoittamatonta (tai 2000-luvun alun "rajoituksilla", eli 64 moottoria per kausi ja rengaskilpailu...) sarjassa ajaisi muutaman vuoden päästä noin neljä tallia. Jonkun Williamsin rahat loppuisivat heti kättelyssä, eikä kyseessä ole mikään pieni talli. Tai sitten vaihtoehtoisesti paskat autot olisivat aivan todella luokattomia mallia Minardi vuosituhannen alussa, tai enemmänkin jotkut 80-luvun puuhastelutallit.
     
  45. emagdnim

    emagdnim

    Viestejä:
    657
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Eipä niitä ohituksia tulisi yhtään enempää, jos kaikilla autot kulkis suoralla nopeampaa. Aeroa pitäis karsia, varsinki etusiipi jopa standardisoida mahdollisimman yksinkertaiseksi. Toki aika-ajo vauhti hidastuis, mutta kisassa sit taas aero ei olis niin riippuvainen puhtaasta ilmasta. Nythän siellä on sitä sun tätä pientä härpäkettä, että jos toisen auton takana ajellaan, niin menee koko aero ihan sekaisin ja esim. nopean mutkan jälkeen suoralle on tosi vaikea saada hyvää ulostuloa. Tuli varsinki Mersun kohdalla todettua, ku Hamilton perältä lähti muutamassa kisassa. Ei päästy niin helposti ohi "rupuautoista" "superautolla" kuin olisi kuvitellut.

    Kierroksella ohitettavatkin aiheuttivat aikaisempaa enemmän vaikeuksia tällä kaudella tuosta syystä. Ei päässyt helposti tarpeeksi lähelle, notta olisi lippuja heiluteltu edellä olevalle. Liian lähelle ku meni, nii kumit kulu liikaa, ku auto puskee. Kaikilla oli sama ongelma, mut Mersun kohdalla se korostui.
     
    Cuthalu tykkää tästä.
  46. akse

    akse

    Viestejä:
    1 157
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jep mersu on rakennettu ajamaan kärjessä. Kärsii ehkä eniten tuosta takana ajamisesta.

    Ohitukset ei ole niin tärkeitä itselle, kunhan on tasaista kamppailua. Toki hyvähän se on jos on mahiksia päästä ohi jos olet nopeampi.

    DRS ohitukset on perseestä.. Ja hyvä vaan että 2017 autoilla se toimi huonommin.

    Bensan säästelyt pitäisi saada loppumaan. Ajattaisiin enemmän limitillä -> enemmän virheitä -> enemmän ohituksia jne.

    Kimi vois vaikka protestoida tätä jossain kisassa ajamalla täysiä niin kauan ku pääsee. Haastattelussa voisi sitten sanoa ettei näköjää bensa riitä jos yrittää ajaa kilpaa.
     
    Karvamurmeli ja Jezme tykkäävät tästä.
  47. teuvo

    teuvo

    Viestejä:
    311
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Kimi olisi ainut joka uskaltaisi sen tehdä. Ois kyl huippu jos jotain vastaavaa tapahtuisi.
     
  48. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 002
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Räikkönen ei osallistu politikointiin ja tuollainen mielenilmaus eittämättä on vain ja ainoastaan politikointia. Joskus 2004 väitettiin, että Räkä olisi pitänyt kaasun pohjassa Bahrainin osakilpailussa sen jälkeen, kun hänen epäluotettava McLareninsa päästi savut pihalle peräpäästään, ikään kuin "parantaakseen show'ta". Mutta siinäkin oli kyse lyhyestä hetkestä.
     
  49. Korppikuningas

    Korppikuningas

    Viestejä:
    1 435
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Hehe, jos pitää paikkansa, niin tavallaan voin kyllä uskoa.
    Oon jostain joskus lukenut (en tiedä pitääkö paikkansa), että Räkä ajo jonkun kisan johdossa vikalla kierroksella nopeimman kierrosajan ja sit siltä myöhemmin kysyttiin, et "miks riskeerasit ja ajoit nopeimman siinä lopussa?" ni Räkä vastas "vittuillakseni". :D
     
  50. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    2 088
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Maikkarin mukaan Kubica on pudotettu Williamsin kuskivaihtoehdoista ja nyt vahvimpana ehdokkaana venäläinen Sergei Sirotkin.

    Lähde: Mika Salon suojatti nousemassa Kubican edelle Williamsin kuskivalinnassa