F1 Kausi 2018

..ja Giovinazzikin ajaa edes kohtuullisesti niin ei ole mitään syytä miksei Giovinazzia nostettaisi Vettelin tilalle kaudelle 2021. Räikkösestä saadaan vielä Giovinazzin suorituskyvylle hyvä mittari.

Meh, Ferrari haluaa viimeisen Maailmanmestarinsa vielä kolmannen kerran takaisin talliin Kimin huikeiden Sauber-kausien jälkeen. Tämän jälkeen Kimi jättää saappaansa Giovinazzille ja käy nostaan seuraavan pikkutallin huipulle ja jne.. looppi pyörii :p
 
Kyllä tämä mestaruustaistelu ratkesi aika lailla siihen Vettelin saksan ulosajoon, ei se välttämättä mikään virhe edes ollut, jos auto irtoaa sateella niin ei siinä voi enää mitään tehdä.

Kimin syrjäyttäminen vaikuttaa myös, kimillä ei ollut Monzan lähdössä enää mitään hävittävää ja pisti sen takia Vettelin koville.
Ferrari on tehnyt myös tiiminä ihan liikaa virheitä, siellä ei ole tarpeeksi hyviä työntekijöitä ratkaisu paikoilla, ne tuntuu murtuvan paineessa.
 
Kyllä tämä mestaruustaistelu ratkesi aika lailla siihen Vettelin saksan ulosajoon, ei se välttämättä mikään virhe edes ollut, jos auto irtoaa sateella niin ei siinä voi enää mitään tehdä.

Kimin syrjäyttäminen vaikuttaa myös, kimillä ei ollut Monzan lähdössä enää mitään hävittävää ja pisti sen takia Vettelin koville.
Ferrari on tehnyt myös tiiminä ihan liikaa virheitä, siellä ei ole tarpeeksi hyviä työntekijöitä ratkaisu paikoilla, ne tuntuu murtuvan paineessa.

Eikö tuossa Saksan tilanteessa ollut nimenomaan kyse kuljettajan virheestä? Kaikki muut radalla olleet pystyivät sovittamaan nopeuden olosuhteisiin ja pysyivät radalla.

Nuo lähdöt ite näkisin toisinpäin eli niin Räikkönen kuin Bottaskin auttoi paalulta lähtiessää tallikaveriaan tarjoamalla imun. Jos olisivat jääneet omalle kaistalleen niin imu olisi tarjottu väärälle kuskille.
 
Tottakai se on loppu pelissä kuskin virhe kun mennään seinään. Se on vaan sateella joskus lottoa, ei kukaan kuski pysty pelastamaan tuota autoa jos se irtoaa sateella ja se voi irrota ilman kuskin virhettä.

Ei kimi auttanut Monzan lähdössä Vetteliä tietoisesti, ei kukaan todennäköisesti edes vaatinut sitä.
Se näytti semmoiselta lähdöltä missä on 3 eri tallikaveria.
 
Tottakai se on loppu pelissä kuskin virhe kun mennään seinään. Se on vaan sateella joskus lottoa, ei kukaan kuski pysty pelastamaan tuota autoa jos se irtoaa sateella ja se voi irrota ilman kuskin virhettä.

Ei kimi auttanut Monzan lähdössä Vetteliä tietoisesti, ei kukaan todennäköisesti edes vaatinut sitä.
Se näytti semmoiselta lähdöltä missä on 3 eri tallikaveria.
Ihmeellistä selittelyä. Auto, joka koostuu hiilikuidusta, ei tee itsenäisesti yhtään ohjausliikettä. Myöskään radan pinnalla oleva H2O ei tee sinällään mitään. Kaikki auton ohjastamiseen liittyvät toimenpiteet suoritetaan kuskin toimesta. Jos auto ajautuu seinään, on kuski tehnyt sellaisia ratkaisuja, jotka johtivat ulosajoon. Tietysti kyse on virheestä. Vesikelillä pienimmätkin virheet voivat olla pelin päättäviä. Vettelin ajosuorituksista tänä vuonna ei ole jäänyt paljon muuta mieleen kuin virheet, joita on tapahtunut useita. Yksi niistä, ehkä uransa karmein, tapahtui Saksassa.
 
Nähdäänkö Michael Schumacherin poika jo ensi kaudella formula ykkösissä? F1-tähti rohkaisee esimerkillään - ”Hän on tehnyt todella hyvää työtä”

Miettikääs muuten. Vaikkei Pikku-Schumi ensi vuonna F1:ssä nähdä, niin nyt Kimin kaksivuotisen pahvin myötä saattaa olla jopa mahdollista että Kimi ei aja vain Verstappeneja vastaan kahdessa sukupolvessa vaan myös Schumachereja vastaan. Kuka olisi koskaan uskaltanut edes kuvitella.
Aikamoinen juttu jos toteutuu :rolleyes:

Millanen luonne tällä pikku-Schumilla on?
Toivottavasti ei viittaa yhtään Per...Verstappeneihin.
 
Mielenkiintoinen tuo IL:n kuljettajalistaus vaikka taitaa tosin perustua voimassa oleviin soppareihin:

"Toro Rosso: Daniil Kvjat, ?
Force India: ?, ?
Williams: ?, ?"

Eiköhän Hartley ole melko varma jatkaja RB:llä, kun ei heillä taida olla omissa riveissä ketään. Force Indialla taas Stroll on aikalailla 100% varma tapaus ja hänen kaverinaan on joko Perez tai Ocon. Williams nyt on tietysti kysymysmerkki mutta eiköhän sinne haalita parhaiten maksavat kuskit. Mihin talliin Mick voisi siis lopulta edes päästä? Aika raflaava otsikko mutta toisaalta perus IL. Eiköhän tuo Mick joskus F1:ssä nähdä mutta ensikausi mennään kyllä F2:ssa.

Miettikääs muuten. Vaikkei Pikku-Schumi ensi vuonna F1:ssä nähdä, niin nyt Kimin kaksivuotisen pahvin myötä saattaa olla jopa mahdollista että Kimi ei aja vain Verstappeneja vastaan kahdessa sukupolvessa vaan myös Schumachereja vastaan. Kuka olisi koskaan uskaltanut edes kuvitella.

Vielä kun päätyisi Ferrari-suhteiden myötä Sauberille Kimin kaveriksi.. Jos nuorempi Schumacher vaikka dominoi F2:n ensi vuonna Leclercin tyyliin ja samaan aikaan Giovinazzi floppaisi. Ferrari voisi siitä sitten näppärästi napata omalle Sauber-paikalleen uuden sukupolven Schumacherin. :think:
 
Force Indialla taas Stroll on aikalailla 100% varma tapaus ja hänen kaverinaan on joko Perez tai Ocon.
Stroll on tietysti varma ja samoin on Perez. Perezillä on jo sopimus ensi kaudesta ja tuo mukanaan myös hyvät sponsorirahat.

Juuri tämän takiahan F1-piireissä on puhuttu nimenomaan siitä, että Oconin on vaikea löytää tallipaikkaa.
 
Williams vahvisti George Russellin kuljettajapestin: "Unelmien täyttymys!"

F1-talli Williams on vahvistanut brittikuski George Russellin kuljettajasopimuksen tänään perjantaina. Russel siirtyy F2-sarjasta Williamsin puikkoihin ensi kaudesta lähtien ja sopimus on "monivuotinen".

20-vuotias Russell on ollut jo tällä kaudella Mercedeksen testikuljettaja ja varakuski. Russell on myös vahvasti kiinni F2-sarjan mestaruudessa, joka ratkeaa ensi kuussa Abu Dhabissa. Russell on myös hallitseva GP3-sarjan mestari.

Tuolla koko uutinen:

Williams vahvisti George Russellin kuljettajapestin: "Unelmien täyttymys!" | Sportti.com
 
Eiköhän Hartley ole melko varma jatkaja RB:llä, kun ei heillä taida olla omissa riveissä ketään.
Hartleyn paikalle on viety huhuissa jo sellaisiakin kuljettajia, joilla on sopimus johonkin muuhun sarjaan. On huhuttu mm. Buemista ja F2-sarjassa kilpailevasta Alex Albonista vaikka molemmat ovat jo sitoutuneet ajamaan Formula E:ssä ensi kaudella. Myös muiden tallien junnuleireihin katsellaan vaikkakin järkevät vaihtoehdot ovat vähissä sielläkin.

Vuoden sopimuksen tarjoaminen Oconille olisi järkevää koko sarjan kannalta mutta Helmut Markon ylpeys ei taida antaa periksi.

Mick Schumacher olisi riski mutta hän ei taida kuulua vielä virallisesti mihinkään junnuorganisaatioon eli olisi vapaata riistaa. Hänen suorituksensa eivät ole olleet kuitenkaan kummoisia kuin vasta aivan muutaman viime kuukauden ajan.
 
Rivien välistä voinee lukea, että Bottaksen pitää nostaa suoritustasoaan pitääkseen paikkansa Mersulla ensi vuoden jälkeen.
Se nyt on sanomattakin selvää jo sen perusteella, ettei Mersulta herunut luottoa sopimusneuvotteluissakaan. Yksivuotinen paperi vahvan – joskin epäonnisen – alkukauden jälkeen oli viesti siitä, että Mersu tietää, että paljon parempaakin olisi tarjolla ensi vuonna.
 
Kisataustan omaavat tallipäälliköt ja managerit ymmärtää sentään paremmin kuin vain rahoja pyörittävät kollegat, vaikka eihän heilläkään nykyisistä laitteista kokemusta ole.
 
Tietääkö kukaan miten Niko Karilla meni ne pari GP2-kisaa? Katsoin vain että keskeytys tuli molemmista, mutta että millainen oli suoritustaso tuossa luokassa?
 
Pakko alkaa kyseenalaistaa Toto Wolffin henkilöstöjohtamisen taidot, kun mies päästelee suustaan tällaisia sammakoita:

Speaking about the impact of the sizeable advantage Mercedes has heading into this weekend's United States Grand Prix, Wolff said: "It doesn't change anything. In 2007, two races to go, 45 points in today's points, and [Lewis] lost the championship. Would anybody ever have thought that you could lose 45 points in two races? Impossible."

Wolff jaksaa muistuttaa, ettei Hamiltonin mestaruus todellakaan ole vielä varma, sillä ryssihän hän käsittämättömällä tavalla myös vuosikymmen takaperin...
 
Pakko alkaa kyseenalaistaa Toto Wolffin henkilöstöjohtamisen taidot, kun mies päästelee suustaan tällaisia sammakoita:

Wolff jaksaa muistuttaa, ettei Hamiltonin mestaruus todellakaan ole vielä varma, sillä ryssihän hän käsittämättömällä tavalla myös vuosikymmen takaperin...
Eikös tuossa nyt ole lähinnä oman henkilöstön motivoimisesta? Tällaisessa tilanteessa herkästi ajatellaan, että mestaruus on jo varma ja se voi vaikuttaa motivaatioon pistää parastaan. Mielestäni on hyvää johtamista tuoda esille asioita, jotka varmistavat sen, että motivaatio ei pääse liiaksi laskemaan.

Esimerkki on ehkä hieman kyseenalainen, mutta lopulta toimiva.
 
Pakko alkaa kyseenalaistaa Toto Wolffin henkilöstöjohtamisen taidot, kun mies päästelee suustaan tällaisia sammakoita:



Wolff jaksaa muistuttaa, ettei Hamiltonin mestaruus todellakaan ole vielä varma, sillä ryssihän hän käsittämättömällä tavalla myös vuosikymmen takaperin...
En ymmärrä pointtiasi. Tuskin se on:
Koska jotain kummallista tapahtui kymmenen vuotta sitten, se ei voi tapahtua uudelleen.
 
En ymmärrä pointtiasi. Tuskin se on:
Koska jotain kummallista tapahtui kymmenen vuotta sitten, se ei voi tapahtua uudelleen.
Tuo kommentti on yksi Toton outojen sanailujen sarjassa, mihin liittyy myös Bottasin kutsuminen siipiveikoksi. Hamilton hävisi kauden 2007 mestaruuden kahteen omaan ajovirheeseensä: Kiinassa hän ajoi varikolle ylikovaa ja keskeytti, Brasiliassa paineli vääriä nappeja ratistaan eikä sen jälkeen paniikissa tajunnut asiaa (kuten ei varikkomiehistökään).

Yleensä ottaen varmalta näyttäneen mestaruuden häviäminen on aika kipeä asia ja varsinkin kun se tapahtuu oman ajovirheen johdosta, joten Wolffin harkitsematon kommentti voisi myös aiheuttaa mielipahaa kuljettajassa. Ratkaisevalla hetkellä ennen. Eräänä esimerkkinä toiminee Felipe Massa, joka vielä tänäkin päivänä on sitä mieltä, että hänen kuuluisi olla kauden 2008 maailmanmestari, sillä Renault'n ja Nelson Piquet'n salajuoni Singaporessa vei häneltä ns. varmat pisteet, jotka olisivat kauden lopussa ratkaisseet mestaruuden hänen edukseen.
 
Tuo kommentti on yksi Toton outojen sanailujen sarjassa, mihin liittyy myös Bottasin kutsuminen siipiveikoksi. Hamilton hävisi kauden 2007 mestaruuden kahteen omaan ajovirheeseensä: Kiinassa hän ajoi varikolle ylikovaa ja keskeytti, Brasiliassa paineli vääriä nappeja ratistaan eikä sen jälkeen paniikissa tajunnut asiaa (kuten ei varikkomiehistökään).

Onko tästä jotain virallistalkin lausuntoa että paineli väärejä nappeja? Muistaakseni McLarenin virallinen kommentti oli että auto meni varikkosuora moodiin ja saivat pois vasta auton tietokoneen resetoimisella. Siinä välissä Hamilton yritti ratin napeill a saada auton toimintaan
 
Williams vahvisti George Russellin kuljettajapestin: "Unelmien täyttymys!"

F1-talli Williams on vahvistanut brittikuski George Russellin kuljettajasopimuksen tänään perjantaina. Russel siirtyy F2-sarjasta Williamsin puikkoihin ensi kaudesta lähtien ja sopimus on "monivuotinen".

20-vuotias Russell on ollut jo tällä kaudella Mercedeksen testikuljettaja ja varakuski. Russell on myös vahvasti kiinni F2-sarjan mestaruudessa, joka ratkeaa ensi kuussa Abu Dhabissa. Russell on myös hallitseva GP3-sarjan mestari.

Tuolla koko uutinen:

Williams vahvisti George Russellin kuljettajapestin: "Unelmien täyttymys!" | Sportti.com

Oconin lanka eikun ohenee.. :(
 
Oconissa olisi kyllä Williamssille vaihteeksi hyvä sauma saada kykynsä osoittanut ja pätevä kuski. Näkisi vähän millä tasolla se auto oikeasti on ja pääsisi ehkä pikkuhiljaa taas nousuun. Maksukuskit ei selkeästi tuota hyviä tuloksia ainakaan radalla, joten ehkä vaihteeksi kannattaisi taas kokeilla jotain muuta. Mikäli siis rahatilanne antaa myöden. Sääli kyllä jos Ocon ei saa paikkaa.
 
Jos ferrarilla ruveraan paskomaan kuskeja, kannattais välillä kattoa peiliin jos italialiset siihen edes pystyy
 
Viimeksi muokattu:
Formula 1 should ban bargeboards to improve car look - Franz Tost

Toro Rosson pomo on sitä mieltä, että autoista tulisi paremmannäköisiä, jos kylkiä koristavat ilmanohjaimet kiellettäisiin. Minun mielestäni ne kyllä tekevät autoista KAUNIIMPIA, kunhan mukana on myös malttia. Kieltäisin itsekin ne ponttoonin ympärillä olevat ylimääräiset suikaleet mutta bargeboardit itsessään ovat hyvin nättejä. 1990-luvun lopun autoissa ihailin usein juuri sivulautojen muotoa.

Ei suoranaisesti, mutta kun Wolff pitää Oconia yhtenä tulevista Mersun maailmanmestareista, niin äkkiäkös tuon jutun perusteella laskee 1+1.
Tilastojen valossa vaan on niin, että Hamiltonin jälkeen Mersulla voi ajaa mestariksi ehkä yksi kuljettaja vielä seuraavan kymmenen vuoden aikana. 1980-–90-lukujen jälkeen vain Kimi Räikkönen ja Nico Rosberg ovat voittaneet mestaruuden autolla, jolla joku toinenkin on ajanut mestariksi ennen sukupolvenvaihdosta. Jos Toto listailee jo ennalta tulevia maailmanmestareitaan, niin se on taas vain yksi merkki miehen ajatusten harhailusta.

Ja nyt hain sitä, että antaa Toton puhua. Ei se tarkoita mitään. Tilanteet muuttuvat nopeastikin. Ensi kaudella on taas edessä se, että pitäisi päättää, että palkataanko joku vähemmän nimekäs kuljettaja Bottasin tilalle vai odotetaanko uudet 12 kk siltä varalta, että Verstappen tai Vettel tai joku orastava superkyky (Russell) tulisi saataville.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän höpöhöpö hommaa alkaa olla jo kun kaikkea aeroa halutaan pois. Sehän se formuloista nopean tekee. Toki ymmärtää kun tulee toro rossolta, ei ole hirveänä budjettia aeropaketin kehitykseen.

Saa nähdä kuinka paljon jo ensi kauden muutokset vaikuttaa kierrosaikoihin, varmaan aika reippaasti.
 
Formula 1 should ban bargeboards to improve car look - Franz Tost

Toro Rosson pomo on sitä mieltä, että autoista tulisi paremmannäköisiä, jos kylkiä koristavat ilmanohjaimet kiellettäisiin. Minun mielestäni ne kyllä tekevät autoista KAUNIIMPIA, kunhan mukana on myös malttia. Kieltäisin itsekin ne ponttoonin ympärillä olevat ylimääräiset suikaleet mutta bargeboardit itsessään ovat hyvin nättejä. 1990-luvun lopun autoissa ihailin usein juuri sivulautojen muotoa.
Voishan se olla parempi. Samaten se älytön pohjalevy voisi kyllä seurata auton muotoa. Voisi samalla tehdä autoista kestävämpiä. Ettei pieni renkaan kolhu tuhoa 30% aeroa.
 


Kuvaaminen ottaa koville :D


Vaikuttaa joltain paparazzilta.. on kyllä dorkan oloinen jätkä. Jo pelkästään se, että jäystää purkkaa tolleen... (vai sanooko "fuck off" tms :D Veikkaan, että seku vain jäystää purkkaa typerän näköisesti eikä tilanteeseen liity mitään draamaa eikä vittuuntumisia :)
 
Vaikuttaa joltain paparazzilta.. on kyllä dorkan oloinen jätkä. Jo pelkästään se, että jäystää purkkaa tolleen... (vai sanooko "fuck off" tms :D Veikkaan, että seku vain jäystää purkkaa typerän näköisesti eikä tilanteeseen liity mitään draamaa eikä vittuuntumisia :)
Eiköhän se ole ennen kaikkea Kimin välinpitämättömyys ja lisäksi purkan jauhaminen, mikä laukaisi primitiiviisen reaktion.
Lienee Italialainen ammattilainen, kun kokee noin vahvasti :rofl:

Edit: Typoja
 
Viimeksi muokattu:
Mestaruustaistelu jatkuu. Nyt Vettelin tulisi voittaa kaikki loput kisat ja Hamiltonin keskeyttää kaikki, jotta Vettel voittaisi. Hamiltonille riittää siis 7. sija jostain kolmesta viimeisestä kisasta.
 
Mitä veikkaatte uskaltaako mersu laittaa rahaa bottaksen ulosostoon? Eikös se tehnyt vaan 1+1 sopparin niin halvempi tapa odottaa se yksi vuosi ja potkia sitten.
Tuo ero hamiltoniin on vaan liian iso. Ei se auto nyt niin huono voi olla eikä hamilton niin hyvä että boostaa auton suorituskykyä "alonsomaisesti" vs tallikaveri.
Tosin jotenkin olisi tyydyttävää tämän kauden jälkeen lukea että bottas ostettu ulos. Sopiva palkkio kaikesta hyvästä mitä se teki tallin eduksi.
 
Tolla tasolla korvien väli tekee sen eron mikä nyt nähdään. Bottasta käskettiin pyllistää ja se vaan tuumas että okei kuinka paljon. Itseluottamushan siinä menee ellei ole todella kovakalloinen kuten mestarit tuppaavat olemaan. Toivottavasti ei käy samalla lailla kuin Kovalaiselle joka toisella kaudella Kinkun tallikaverina oli aivan lyöty nöösipoika ja alisuoritti oikeastaan koko kauden.
 
Bottas oli alkukaudesta yhtä nopea ellei nopeampi kuin Hami.. oli vaan vitusti epäonnea ja huonoja strategioita tallilta joten ne muutamat voitot meni siellä sivuun. Kesän jälkeen ollut aika paljon heikommassa vireessä. Alkukaudesta myös Ferrari oli vahvempi joten niitä parempia sijoituksia meni sinne.

Vähän samaa oli viime vuonnakin. Olisiko sitten joku auton päivitys sellanen kesken kauden mikä ei oikein sovi.
 
Mitä veikkaatte uskaltaako mersu laittaa rahaa bottaksen ulosostoon? Eikös se tehnyt vaan 1+1 sopparin niin halvempi tapa odottaa se yksi vuosi ja potkia sitten.
Tuo ero hamiltoniin on vaan liian iso. Ei se auto nyt niin huono voi olla eikä hamilton niin hyvä että boostaa auton suorituskykyä "alonsomaisesti" vs tallikaveri.
Tosin jotenkin olisi tyydyttävää tämän kauden jälkeen lukea että bottas ostettu ulos. Sopiva palkkio kaikesta hyvästä mitä se teki tallin eduksi.
Tolla tasolla korvien väli tekee sen eron mikä nyt nähdään. Bottasta käskettiin pyllistää ja se vaan tuumas että okei kuinka paljon. Itseluottamushan siinä menee ellei ole todella kovakalloinen kuten mestarit tuppaavat olemaan. Toivottavasti ei käy samalla lailla kuin Kovalaiselle joka toisella kaudella Kinkun tallikaverina oli aivan lyöty nöösipoika ja alisuoritti oikeastaan koko kauden.
Aika nopeasti tuntuu monilta unohtuvan, että alkukaudesta Bottas oli monissa kisoissa Hamiltonia nopeampi ja ajoi paremmin. Ilman muiden törttöilyä ja huonoa tuuria Bottas olisi pysynyt Lewiksen kannassa mestaruustaistoa ajatellen niin hyvin, että saattaisi olla edelleen taistelemassa mestaruudesta.

Bottaksella on toki tehtävää korvien välin kanssa ja hommasta tulee hankalaa, kun paineet ovat kovat ja sitten huonon tuurin myötä tulee isoja takapakkeja. Näitä olivat alkukaudesta luonnollisesti Bakun katastrofaalinen keskeytys rengasrikkoon kärkipaikalta, sekä Ranskan kisa, jossa Vettel kolasi Bottaksen ulos heti alussa. Bottas on juuri siinä asemassa mersulla, että kovia näyttöjä pitäisi antaa. Sitten kun onnistuu omassa suorituksessaan todella hyvin ja jokin ulkopuolinen tekijä pilaa kisan, niin kenellä tahansa olisi vaikeuksia käsitellä asiaa.

Itsekin olen todella pettynyt siihen, miten vaisuja suorituksia Bottakselta on ajoittain nyt loppukaudesta nähty, mutta tässäkin on syytä muistaa, että esimerkiksi ennen tätä vaisua suoritusta jenkeissä Bottas olisi ajamalla ollut perättäisissä kisoissa sijoilla 1 ja 2. Ehkäpä se tilanne ei lopulta ole niin huono, miltä hetkittäin voi huonomman kisan jälkeen tuntua. Huonompia kisoja sattuu kuitenkin kaikille joskus.
 
Tolla tasolla korvien väli tekee sen eron mikä nyt nähdään. Bottasta käskettiin pyllistää ja se vaan tuumas että okei kuinka paljon. Itseluottamushan siinä menee ellei ole todella kovakalloinen kuten mestarit tuppaavat olemaan. Toivottavasti ei käy samalla lailla kuin Kovalaiselle joka toisella kaudella Kinkun tallikaverina oli aivan lyöty nöösipoika ja alisuoritti oikeastaan koko kauden.
Säädöt vaikuttaa myös ja aina ne ei ole kohdallaan. Joskus ei tarvita kuin epäilys niin ei ole luottoa autoon ja silloin ei löydy täyttä vauhtia, rallin puolelta löytyy eräs Toyota:lla ajava suomalainen esimerkki. Kovalainen oli nopea yhdellä kierroksella, Hämiskin ihmetteli miten se paikotellen ajoi niin kovaa, vaikka polttoainetta oli selvästi enemmän, viimeistään sorsimiseen meni se ura. Viimeinen naula arkkuun meni sitten tuntuman puutteeseen Kimiä tuuratessa.
 
Säädöt vaikuttaa myös ja aina ne ei ole kohdallaan. Joskus ei tarvita kuin epäilys niin ei ole luottoa autoon ja silloin ei löydy täyttä vauhtia ...
Tämä on ihan totta. Ja F1:ssä usein käy niin, että autoa kokonaisuutena valjastetaan toisen kuskin käyttöön, sekä keskitytään tämän toisen kuskin suorituksiin, jos eivät ole lähes tasapisteissä mestaruustaistoa ajatellen. Bottaksen tilanne on todella haastava, kun talli satsaa kaiken Lewikselle, mutta samalla Bottaksen pitäisi antaa tuntuvia näyttöjä siitä, että nopeutta edelleen löytyy.

Mielestäni nämä vertaukset Kovalaiseen ovat ihan turhia. Bottas on jo näyttänyt, että pystyy voittamaan kisoja, mutta Kovalainen ei tähän koskaan pystynyt (en nyt siis tarkoita sitä, että Heikki ei olisi kertaakaan voittanut). Kovalainenkin on aliarvostettu kuljettaja, mutta toki myös epäonnistui tärkeissä paikoissa, joka tähän lopputulokseen on johtanut.
 
Minä kyllä arvelen, että Bottas lähtee ensi vuoden jälkeen. Yksinkertaisesti sen vuoksi mitä Wolff on sanonut. Ocon vie Bottaksen paikan, näin uskoisin.
 
Minä kyllä arvelen, että Bottas lähtee ensi vuoden jälkeen. Yksinkertaisesti sen vuoksi mitä Wolff on sanonut. Ocon vie Bottaksen paikan, näin uskoisin.
Lienee lopulta ihan täysin siitä kiinni, miten ensi kausi Bottakselta sujuu. Jos sattuu vaikka mestaruuden viemään, niin ei varmasti potkita pois Oconin tieltä.

Jos taas kausi menee syystä tai toisesta penkin alle, niin lähtö on varmasti lähellä.
 
Bottaksen alkukauden osalta täytyy myös muistaa Hamiltonin osuus. Lewiksella on tainnut olla tapana aloittaa kaudet rauhallisemmin ja kiristää tahtia kauden edetessä. Ja aina silloin Bottas jää kyydistä. Bottaksen absoluuttinen taso alkaa olla nähty ja se on liian kaukana tallikaveristaan.
 
Bottas oli alkukaudesta yhtä nopea ellei nopeampi kuin Hami.. oli vaan vitusti epäonnea ja huonoja strategioita tallilta joten ne muutamat voitot meni siellä sivuun. Kesän jälkeen ollut aika paljon heikommassa vireessä. Alkukaudesta myös Ferrari oli vahvempi joten niitä parempia sijoituksia meni sinne.

Vähän samaa oli viime vuonnakin. Olisiko sitten joku auton päivitys sellanen kesken kauden mikä ei oikein sovi.


Hamilton alkaa vasta yleensä puolessa väliä kautta ajaa tosissaan ja sitten mennään! Bottas tosiaan häviää turhan paljon, Ocon toden näköisesti korvaa bottaksen 2020 ja Valtterin ura oli siinä
 
Hamilton alkaa vasta yleensä puolessa väliä kautta ajaa tosissaan ja sitten mennään! Bottas tosiaan häviää turhan paljon, Ocon toden näköisesti korvaa bottaksen 2020 ja Valtterin ura oli siinä
Joo niinhän se on.

Toisaalta jos alkukaudesta voittaa tarpeeksi niin voi olla mestaruustaistelussa lopussakin vaikka toinen alkaisi ajamaan kunnolla vasta myöhemmin :)

Tämä pitäisi Valtterin paremmin hyödyntää, jos kerran alkukaudesta kulkee paremmin.
 
Mitä veikkaatte uskaltaako mersu laittaa rahaa bottaksen ulosostoon? Eikös se tehnyt vaan 1+1 sopparin niin halvempi tapa odottaa se yksi vuosi ja potkia sitten.
Tuo ero hamiltoniin on vaan liian iso. Ei se auto nyt niin huono voi olla eikä hamilton niin hyvä että boostaa auton suorituskykyä "alonsomaisesti" vs tallikaveri.
Tosin jotenkin olisi tyydyttävää tämän kauden jälkeen lukea että bottas ostettu ulos. Sopiva palkkio kaikesta hyvästä mitä se teki tallin eduksi.
Kuitenkin tulee kuskimestaruus ja tallimestaruus HAM-BOT yhdistelmällä. Niin eikai sillä väliä ole Mersulle, vaikka ajattaa Valtteri sopimuksen loppuun. Ocon tosin toisi varmasti enemmän rahaa ja sponsoreita + kiinnostusta amerikoissa, mutta alistuisiko yhtä kiltisti Hamiltonin apupojaksi?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom