F1 Kausi 2018

Viestiketju alueella 'Urheilu' , aloittaja jermu1982, 28.11.2017.

  1. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 087
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Totta kai rahalla selviää aina mutta ei välttämättä kauniisti. Käytännössähän asia menisi niin, että lakimiehet toteaisivat sillä tavalla, että jos Mersu vain heittää Bottasin pihalle ja syyllistyy sopimusrikkomukseen, niin Bottas menisi oikeuteen ja oikeusistuin määräisi tallin maksamaan X miljoonaa. Tämän jälkeen tallin lakimiehet tulevat sanomaan, että jos talli maksaa sen summan ja laittaa siihen päälle vielä pari kultaharkkoa, niin lähtisitkö vain ilman kaikkea sitä ilkeää pr-myrskyä?
     
  2. Nelfor

    Nelfor

    Viestejä:
    614
    Rekisteröitynyt:
    12.05.2017
    Ei menisi noin. Bottaksen sopimuksessa on 99,7% varmuudella pykälä, jossa on mainittu mikä summa Mersun pitäisi maksaa, jos se yksipuolisesti haluaisi purkaa sopimuksen. Sopimusrikkomuksen kautta sitä ei tarvitsisi hoitaa.
     
  3. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 087
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No riippuu ihan siitä, miten epätoivoisia Bottasin manageritiimissä on oltu. Isomman profiilin kuljettajien kohdalla irtisanomispykäliä ei todellakaan olisi vaan kaikesta väännettäisiin erikseen ja tilanteen mukaan.

    Huhujen mukaan Ferrari olisi aikoinaan halunnut kenkiä Kimin pihalle jo kauden 2008 päätteeksi mutta se ei vain onnistunut, koska Kimi sanoi että ei vitussa. Tämänkin jälkeen väännettiin vielä armottomasti siitä, että millä ehdoilla hän suostuisi luopumaan paikastaan kauden 2009 jälkeen vaikka sopimusta olisi ollut pidemmällekin. Myös Alonson ehdoista käytiin kuukausia kestäneet neuvottelut, kun hänet haluttiin pois tallista ja Vettelin tieltä kauden 2014 jälkeen.
     
  4. Nelfor

    Nelfor

    Viestejä:
    614
    Rekisteröitynyt:
    12.05.2017
    Käytännössä aina siellä on purkupykälä, mutta se summa voi tietysti vaihdella isosta tähtitieteelliseen.
     
  5. emagdnim

    emagdnim

    Viestejä:
    670
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    F1 kausi 2018 kiteytettynä yhteen kuvaan:
    [​IMG]
     
    Vebsku, Cuthalu, Taker ja 4 muuta tykkäävät tästä.
  6. Edqar

    Edqar

    Viestejä:
    919
    Rekisteröitynyt:
    22.11.2016
    upload_2018-10-26_7-45-31.png
     
  7. Good

    Good Premium-jäsen Team Apple

    Viestejä:
    1 105
    Rekisteröitynyt:
    23.03.2017
    Ärsyttävää miten toi Hamilton on niin ylivoimainen. Ensi kaudella ferrari, tai red bull sais olla kilpailukykyisempi.
     
  8. Korppikuningas

    Korppikuningas

    Viestejä:
    1 475
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016


    Tollanen tuli vastaan.
     
    Taker ja joku tykkäävät tästä.
  9. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 087
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En ymmärrä tuota kuvan vasenta puolta. Bottashan kolaroi Kimin kanssa lähinnä joskus 2015-2016 ja on sittemmin lopettanut sen?
     
  10. Terro

    Terro

    Viestejä:
    514
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Onhan Bottas ollut aktiivisesti torpeedoimassa Kimin kisoja tänä vuonna.
     
  11. Ormu

    Ormu Tukijäsen

    Viestejä:
    890
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    RTL:llä näytettiin Yhdysvaltain kisan jälkeen kokoelma Vettelin kolhuja tältä kaudelta. Niitä katsellessa voi kyllä todeta, että oikealle kuskille meni mestaruus.
     
    Recommended, Taker ja Cuthalu tykkäävät tästä.
  12. joku

    joku

    Viestejä:
    568
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Sky:lla myös näytettiin eilen. On kyllä sattunut ja tapahtunut.
     
  13. Arrows

    Arrows

    Viestejä:
    123
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2017
    Laitahan esimerkkejä.
     
  14. Terro

    Terro

    Viestejä:
    514
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
  15. akse

    akse

    Viestejä:
    1 211
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Joo, periaatteessa Monzasta olis tullu Kimille luultavasti voitto, jos renkaat ei oid tuhoutunu Valen takana.
     
    Taker tykkää tästä.
  16. vonDarling

    vonDarling

    Viestejä:
    123
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tässä tullut netin ulkopuolella kuunneltua aika kasa ulinaa siitä kuinka Hämiltönin 5 mestaruutta ei oo mitään koska miehen auto on niin mahtava, mutta kun muistelen vaikka Skumin aikoja, ei ne senkään autot nyt ihan paskoja muihin verrattuna olleet. Vaikka ehkä sieltä olisi yksi tai useampikin mestaruus jäänyt pois, jos Häm olisi joutunut ajelemaan hieman vähemmän hyvällä autolla. Toisaalta Vettelin Red Bull -voitotkaan ei tulleet ihan millään romukasalla, tätähän se on nykyään. Olisi hienoa saada talleja jotenkin tasaisemmiksi kilpailukyvyltään, mutta eipä taida onnistua.
     
    Cuthalu tykkää tästä.
  17. Jakarizz

    Jakarizz

    Viestejä:
    108
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Harvemmin niitä mestaruuksia voitetaan "huonoilla" autoilla. Tylsäähän se vähän on kun yksi talli/kuski dominoi kun auto on vaan niin hyvä, mutta eihän se heidän vikansa ole jos he ovat tehneet parempaa työtä kuin muut. Eikä Hamiltonin mestaruudet näinä kahtena viimeisenä vuonna kovin helpolla tulleet, puhumattakaan Rosbergille hävitystä kaudesta tätä ennen. Ferrari oli kova vastustaja varsinkin tänä vuonna, lähinnä taktisiin mokiin ja Vettelin virheisiin kaatuivat heidän mestaruushaavensa hyvissä ajoin ennen kauden loppua.
     
    Cuthalu tykkää tästä.
  18. hatih

    hatih

    Viestejä:
    401
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Erona se että Shumi kasasi ympärilleen porukan joka teki sen hyvän auton (joo, Brown teki suurimman osa työstä mutta Shumi sen Ferrarille vaati) kun taas Hamilton (ja Vettel) kävi valmiiseen pöytään. Joka vielä pidettiin säännöillä ylivoimaisena niin että pariin ekaan vuoteen kenelläkään ei ollut edes mahdollisuutta saada Mersun etumatkaa kiinni.
     
  19. itarumaa

    itarumaa

    Viestejä:
    733
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Pelkästään Hamiltonin Singaporen aika-ajokierros kertoo aika hyvin minkälainen lahjakkuus on kyseessä. Eipä ollut tallitoverilla mitään asiaa samaan kyytiin. Kyllä minusta ainakin kaikki mestaruudet on ansaittuja ja harvoin Hamilton on tehnyt mitään kovin rumia temppuja kuten vaikkapa Shumi.
     
    varonen, Savulohi ja Jakarizz tykkäävät tästä.
  20. Nelfor

    Nelfor

    Viestejä:
    614
    Rekisteröitynyt:
    12.05.2017
    Tällä hetkellähän kärjen osalta on tasaisempaa kuin pitkään aikaan. Kolme tallia kykenee voittamaan kisoja, joka on varsin harvinaista ollut jo pidemmän aikaa.

    Monien mielestä Mersu ei ole enää tällä kaudella ollut kokonaisvaltaisesti paras auto, vaan sen tittelin on vienyt Ferrari. Mersu on tallina kuitenkin onnistunut paremmin kisataktiikoissa ja muussa työskentelyssä, sekä tietysti sen kuskit ovat myös suorittaneet Ferraria paremmin.

    Itsekin aiemmin ajattelin, että en tiedä miten paljon Hamiltonia voi kuljettajana lopulta arvostaa, mutta kyllä se vaan todella kova kaveri on. Tietysti autonkin pitää olla hyvä, että voi mestaruuksia voittaa, mutta Hamilton on kyllä mestaruutensa ansainnut myös ajotaitojensa puolesta. En pidä Hamiltonin persoonasta juurikaan, enkä ole koskaan oikeastaan toivonut hänelle menestystä, mutta pakko ne tosiasiat on silti myöntää.
     
    Zalskin, Dwerty, lunkwill ja 6 muuta tykkäävät tästä.
  21. vonDarling

    vonDarling

    Viestejä:
    123
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tämä on kyllä hyvä pointti. En nyt muista Hamiltonilta edes yhtäkään sellaista sikatemppua joita Skumi tuntui tekevän suunnilleen vähintään sen parikolme per kausi... Pahimmat Hamiltonin temput muistelisin sellaisiksi vahingoiksi joista jätkä kärsii itsekin, kuten se varikolla punaisissa valoissa Kimiä hanuriin -tapaus aikoinaan.
     
  22. Emeron

    Emeron

    Viestejä:
    440
    Rekisteröitynyt:
    02.11.2016
    Onhan Hamilton ollut aina radalla paljon "siistimpi" kuski kuin Schumi tai Senna. Mutta ainahan se menee että isoin arvostus tulee vasta muutama vuosi uran loppumisen jälkeen.
     
  23. jermu1982

    jermu1982

    Viestejä:
    493
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Ja jätkä joka ajoi tulokas kaudellaan alonson kanssa samoille pisteille niin ei voi olla huono. olis voittanut 2007 mm jos ois jo pää kestänyt silloin
     
  24. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 087
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    McLaren signs Sergio Sette Camara to F1 test and reserve role

    McLaren on nimittänyt F2-sarjassa kilpailevan Sérgio Sette Câmaran sekä junnuohjelmaansa että tallin varakuljettajaksi. Haiskahtaa kyllä pahasti siltä, että tässä on tallin historian ensimmäinen varsinainen maksukuljettaja, siis raha ennen kykyä. Onhan Sette Câmara ajanut muutamia palkintosijoja tälläkin kaudella mutta voitot ovat uupuneet ja sarjapisteissä hän on vasta kuudentena.

    Hän on jo kilpaillut liki kaksi kokonaista vuotta F2-sarjassa, joten minun standardieni mukaan hän ei ole esittänyt sellaista taitoa, mitä F1-sarjaan ylentymiseksi vaaditaan. McLarenkin ajattanee häntä ensisijaisesti Brasilian öljydollareiden vuoksi eikä etsi seuraavaa superjunnua.

    Se vaan on omasta mielestäni huolestumisen merkki, kun talli kerjää rahaa kuljettajiltaan eikä löydä oikeita sponsoreita.
     
    joku tykkää tästä.
  25. shuvl

    shuvl

    Viestejä:
    264
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Se on vaan ikävä totuus tuosta F1-sirkuksesta tänäpäivänä. Budjetit niin valtavia ja jos ei rahaa (tai menestystä) tule, niin tuo on se viimeisin (ja ikävin) vaihtoehto.

    Eiköhän McLarenillakin ole katseet jo uusissa autoissa jotka tulevat tämän turbohybridikauden jälkeen (ja se vaatii paljon rahaa että päästään heti alusta alkaen kahinoihin mukaan).
     
    Taker tykkää tästä.
  26. lunkwill

    lunkwill

    Viestejä:
    735
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Mutta eikös noi junioriohjelmat ole yleensä niinpäin, että talli maksaa junnulle ympyrän ajamisesta ja junnu sitoutuu talliin?

    Toisekseen eihän tolla ole superlisenssiä, joten ei asiaa varakuljettaksi.
     
  27. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 087
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Niin, näille ns. isoille talleille. Sitähän minä päivittelinkin, että McLaren on nyt ottanut pelkän rahaporsaan. Se on viesti tallin taloudellisesta ahdingosta vaikka omistajaportaassa onkin öljysheikkiä jne. Varsinkin kun ajatellaan, miten pieniä summia näistä kehityskuljettajan paikoista luultavasti saadaan. Ehkä kymmenen miljoonaa? McLarenin menestyksen vuosina sillä rahalla ei olisi myyty kuin pikkiriikkinen tarra jonnekin ponttoonin alalaitaan.

    Taitaa olla niin, ettei miehellä ole ainuttakaan superlisenssipistettä vielä kasassa. Hän on sijoittunut kaikissa sarjoissaan top 10:n ulkopuolelle viime vuosina. Aika mahdotonta hänen on saada kerättyä vaadittua 40 pistettä, jotta pääsisi edes maksamalla ajamaan osakilpailun F1-sarjassa... Mikäli hän tällä kaudella ottaa tuon nyt pitämänsä sijan 6 sarjassa, niin ensi kaudella olisi ajettava top 4:ään.

    Tämäkin seikka kuvastaa sitä, millaisen "hönön" McLaren on mennyt ottamaan listoilleen.
     
    Viimeksi muokattu: 06.11.2018
  28. rewind

    rewind

    Viestejä:
    131
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
  29. David ":DA" Imodium

    David ":DA" Imodium

    Viestejä:
    1 360
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
  30. Elvis Jagger

    Elvis Jagger

    Viestejä:
    1 245
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Aika erikoinen rata ja toisekseen ihmetyttää että onkohan annettu joku Aasia-alennus järjestäjämaksussa.

    Tästä huhuttiin jo aiemmin tänä vuonna.
     
  31. Cereal killah

    Cereal killah

    Viestejä:
    2 195
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eikös joku tuollainen sairrrrrraaaaan pitkä suora ole ohitusten kannalta hyvä juttu, joten kai se on mielenkiintoista tsekata.
     
  32. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 087
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ohittamiseen on perinteisesti kuulunut vähän muutakin kuin edellä olevan auton ohi siirtyminen. Näitä "drs-ohituksia" kutsutaankin joskus edelle siirtymiseksi, koska niihin ei liity sijoituksesta taistelemista. Tietyt kuljettajat ovat sitten kompensoineet tekemällä kaikenlaisia idioottimaisia liikkeitä niin täydessä vauhdissa kuin jarrutusalueellakin.

    Aihetta sivuten: hörähtelin hieman viime kisan yhteydessä, kun selostamossakin hehkutettiin, että kyseinen Texasin rata oli ehkä Tilken onnistuneimpia... Hieman aiemmin selostamossa oli todettu, että radan paras sektori on oikeastaan vain kopio 1980-luvulla rakennetusta Silverstonen radasta.
     
    Taker ja shuvl tykkäävät tästä.
  33. _j03_

    _j03_

    Viestejä:
    892
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    On aivan varmasti jotta saadaan lisää faneja aasiaan. Liberty muutenkin hieman avokätisempi kuin Ecclestone.

    Tähän kiteytyy aika hyvin nykyformuloiden ongelma. Radat on huonoja ilman järkyttäviä suoria joissa pääsee drs:llä ohi.
     
  34. Manne

    Manne

    Viestejä:
    1 329
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Elvis Jagger tykkää tästä.
  35. shuvl

    shuvl

    Viestejä:
    264
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Täytyy toivoa että ne uusien autojen muotoilut vaikuttaa ilmavirtauksiin että saadaan lisää ohituksia ja kilvanajotilanteita. Sitähän se Liberty Mediakin loppukädessä haluaa. Lisää jännitystä —> lisää katsojia —> lisää rahaa.
     
    Taker tykkää tästä.
  36. _j03_

    _j03_

    Viestejä:
    892
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tähän liittyen F1 teams already reached 2018 downforce levels in 2019 CFD simulations - despite new frontwing regulations. Red Bull stating additional costs of 15m Euro, suspecting it will have zero effect on overtaking. • r/formula1

    Jää nähtäväksi mimmosia hilavitkuttimia sieltä tulee ja kuinka paljon pyörteitä uudet autot sitten aiheuttaa. Vähän alkaa tuntua että lopputulos on plusmiinus nolla ja autojen hinnat vaan kasvaa.
     
  37. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 087
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Muutoksethan kohdistuivat lähinnä etusiipeen. Sen jälkeen tulee noin viisi metriä autoa, mistä voidaan repiä downforcea jollain toisella tavalla.
     
  38. Arrows

    Arrows

    Viestejä:
    123
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2017
    Nykyiset autot on huonoja käytännössä joka radalle ohitusten suhteen, ei radoissa itsessään vikaa ole.
    Katsotaan miten käy ensi vuoden autoilla kun toisen perässä ajamista yritetään helpottaa.
     
    kekkeruusi tykkää tästä.
  39. _j03_

    _j03_

    Viestejä:
    892
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Enpä ole väittänytkään että radat olisi huonoja (vaikka niitä kalenterissa on).
     
  40. emagdnim

    emagdnim

    Viestejä:
    670
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Tuohan kuulostaa hyvältä. Etusiipi kuitenkin tällä hetkellä se värkki, joka tekee käytännössä koko muunkin auton downforcen. Sitä kun yksinkertaistetaan, niin pitää keskittyä muuhunkin kuin täydelliseen ilmaan edestä.

    Kuten tuohon toiseen lainasin. Etusiipi on nykyään täynnä härpäkkeitä, jotka luo oikeanlaisia nopeita pyörteitä sopivassa virtauksessa. Koko auton downforce menee ketuilleen, jos virtaukset ei ole niinku on suunniteltu. Yksinkertaisempi etusiipi pakottaa keskittyyn muuhunkin kuin auton lattiaan (ts. ei olla niin riippuvaisia siitä miten paljon ilmaa saadaan syötettyä auton alle). Olen siis ymmärtänyt, että sinne tahdotaan mahdollisimman nopeaa ilmaa (=pyörteistä eli nopeaa eli vähäpaineista) tekeen alipainetta. Diffuusorin sit pitää kyetä imeen se kaikki kama.

    Tän lisäksi muut ilmaa sotkevat systeemit vähemmälle, niin ehkäpä päästään edellä olevaa lähemmäs.
     
    Viimeksi muokattu: 07.11.2018
  41. _j03_

    _j03_

    Viestejä:
    892
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toki, mutta sääntömuutoksien ideana oli myös laskea downforcen merkitystä ylipäätään sen lisäksi että tuota pyörteistä ilmaa pyritään vähentämään. Nähtäväksi jää onnistuttiinko kummassakaan.
     
  42. emagdnim

    emagdnim

    Viestejä:
    670
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Et nyt ymmärtänyt. En puhunut pyörteisestä ilmasta takanaolevan suhteen. Se ei muutu. edit: no sen verran, että vaikutusalueen pitäis muuttua kapeammaksi.

    edit2: autot edelleenkin tahtoo pyörteitä/nopeaa ilmaa auton alle, koska se luo helppoa downforcea pienellä ilmanvastuksella. Mut, kun etusiipi on yksinkertaisempi, se on vähemmän häiriöaltis, koska downforce tehdään muulla tavoin(???)

    edit3: kattokaa vaikka redbullien rakea. Iha tolkuton.
     
    Viimeksi muokattu: 08.11.2018
  43. _j03_

    _j03_

    Viestejä:
    892
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Siis nimenomaan suurin osa ongelmista johtuu tuosta pyörteisestä ilmasta. Aero on suunniteltu hyödyntämään puhdasta ilmaa -> tehdään siitä pyörteistä(alipaineista)/ohjataan sitä renkaiden ohi -> parempi aero-ominaisuudet -> mutta huonompi homma jos ajat toisen auton takana. Tuon etusiiven suurin muutoksen aihe oli nimenomaan tämän efektin vähentäminen.

    Ei sitä pyörteistä ilmaa haluta ainoastaan auton alle, monet muutkin osat sitä hyödyntää. Siinä toki oikeassa olet, että tuo uusi etusiipi on vähemmän häiriöaltis sille, mutta sitä aeropalikkaa on vaan niin paljon ettei se yksistään auta tähän ongelmaan. Tod. näk. autot kärsii edelleen likaisesta ilmasta, vaikutus vaan on pienempi (jos on).

    Chain Bear F1 kanavalta löytyy aika hyviä simppeleitä videoita aiheesta jos haluaa enemmän perehtyä.
     
  44. Elvis Jagger

    Elvis Jagger

    Viestejä:
    1 245
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tuo ensi vuoden etusiipi on enemmän pikkusäätöä ja väliaikaisratkaisu, eikä se suurin muutos, joka tulee 2021 tai jos lykäkään vielä niin 2022. Tällöin runko muuttuu kokonaisuudessaan. Siitä oli niitä konseptejakin aiemmin ja laskelmissa likaisessa ilmassa ajaessa DF:ää menetetään huomattavasti vähemmän (20%, kun nyt jopa 50%).

    The key questions raised by Formula 1's 2021 car concepts

     
    Viimeksi muokattu: 08.11.2018
  45. greenlight

    greenlight

    Viestejä:
    1 087
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Diffuusorin imua tehostetaan juuri sillä, että pyörteinen ilma ohjataan lattian yläpuolelta ja diffuusorin yli, jolloin imuteho myös alapuolella paranee. Etusiipi vastaa paljosta muustakin aerodynamiikasta kuin vain alipaineen luomisesta auton lattian alle, mutta noita imuvirtauksia voidaan kyllä kikkailla aikaan ilman etusiipeäkin. Hyvin vähän siitä etusiiven yli kulkevasta ilmasta minnekään auton alle menee eikä se ole tarkoituskaan, koska alipaine kärsii, jos tilaan syöttää ylipainetta.
     
  46. Korppikuningas

    Korppikuningas

    Viestejä:
    1 475
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016


    Kimiltä hyvää läppää kyl :lol:

    edit: Tulee jotenkin hyvä mieli kun lukee noita youtuben kommentteja aina Kimistä. Aika moni taitaa diggaa siitä. :shy:
     
  47. hatih

    hatih

    Viestejä:
    401
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    0-6s Kimi booting up.
     
  48. SampoTexaa

    SampoTexaa

    Viestejä:
    296
    Rekisteröitynyt:
    14.05.2017
    Mitä muutosta ei olisi jotenkin muuten kompensoitu? Ei yhtäkään.

    Pari kautta sitten tuli kytkimet joiden piti vaikeuttaa lähtöä. Kimi ja joku muu stumppasi autot lähtöruutuun. Sen jälkeen kaikki on lähtenyt kuin tykinsuusta.

    Itse leikkaisin peltisaksilla kaikki pikku härpäkkeet hlvettiin ja antaisin talleille vapaat polttoaine virtaukset sekä määrät.
     
  49. naapoz

    naapoz

    Viestejä:
    175
    Rekisteröitynyt:
    21.02.2017
    Ja välitankkaukset takaisin. Päästään pois tästä säästöhelvetistä. :D
     
    Paalausmestari tykkää tästä.
  50. Paalausmestari

    Paalausmestari

    Viestejä:
    137
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kannattaa muistaa että ne jotka ei tykkää, tuskin katsovat videota ja vielä vähemmän kommentoivat sitä. Eräänlaista kuplaantumista siis.

    E: ja yleisesti tubeen pätee. Naurattaa välillä kun otat ihan sama minkä vanhan biisin niin kommentit täynnä kuka kuuntelee tätä vuonna xx. Paras. Olin sen ikäinen kun kuuntelin tätä jnejne. Ei ne vihaajat kuuntele/kommentoi.