Diablo 4

Onko tuon season 1 videon myötä kellään mitään kommenttia tähän? Tyyliin just muuttuuko mikään normi-pelissä?
Mekaniikat ei tule Eternal serverille, eli tämä sydän gem jutska on Season 1 only (mutta pitävät oikeuden, että jos jokin Season mekaniikka on hyvä, niin voivat tuoda sen Eternal puolelle tulevaisuudessa, mutta mitään varmuutta ei ole)...

Tuo taisi olla diablo eternaliin. Tai sitten meni ohi..
Kyllä se ihan D4 oli mielestäni, kun tuossa Q&A puhuivat ja mainittiin Paragon board sun muut.
 
Hetkinen, jos on jo tehnyt kampanjan Eternal serverillä, niin voisi skipata sen samantein myös Season serverillä ja alkaa pelaamaan uutta questline sisältöä lvl 1 hahmolla, onko tämä totta? Tästä on vähän ristiriitaista tietoa, ku jotkut väittää näin ja toiset noin, enkä selkeätä virallista tietoa löytänyt ainakaan itse.
 
Hetkinen, jos on jo tehnyt kampanjan Eternal serverillä, niin voisi skipata sen samantein myös Season serverillä ja alkaa pelaamaan uutta questline sisältöä lvl 1 hahmolla, onko tämä totta?
Kyllä.

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23967322/malignance-runs-rampant-in-the-first-season-of-diablo-iv

To participate in Seasons, a new character must be made on the Seasonal Realm. You do not need to purchase a Battle Pass or any add-ons to play the Seasonal content, but you must have completed the campaign on either the Eternal or Seasonal Realm with at least one character. Once you have completed the Campaign, any Seasonal character will start the game with:
  • The option to skip the Campaign.
  • Your Mount available immediately.
  • All previously discovered Altars of Lilith unlocked, and the corresponding Renown for them.
  • All previously discovered areas of the map revealed, and the corresponding renown for them.
 
Nightmare 76 soolottu HotA-baballa! :kippis:

1688679859710.png


Tuli tänään rerollattua whirlwind-buildi HotA:n, kun ei enää toughness riittänyt isoimmille dunkuille. Tällä buildilla mennään:

Eikun eteenpäin ja kohti uusia pettymyksiä. :tup:
 

Liitteet

  • 1688679860142.png
    1688679860142.png
    3,5 MB · Luettu: 28
Päivitys 1.0.4 ulkona:
1.0.4 Build #42942 (All Platforms) - Junly 6, 2023
Bug Fixes
Gameplay

  • Fixed an issue where the damage multiplier for Enhanced Frozen Orb wasn't applying correctly.
  • Fixed an issue where enemies with the Vortex affix would deal damage through Immunity.
  • Fixed an issue where the Elixir of Expertise was reducing resource cost by 10% instead of the displayed 20% value.
  • Fixed an issue where the damage bonus from the Paragon Subdue Glyph would be applied to any target instead of only Vulnerable targets.
  • Fixed an issue where the Barbarian's Whirlwind ability would briefly stop channeling when a Cooldown skill was cast while using it.
  • Fixed an issue where the guaranteed Overpower buff from the Barbarian’s Earthstriker's Aspect would be consumed upon gaining any other buff.
  • Fixed an issue where the player character would freeze when using the Rogue’s Shadow Step skill if used outside the range of your intended target.
  • Fixed an issue where the player could not rotate when casting a Channeled Skill if using a one-hand weapon with no off-hand item equipped.
  • Fixed an issue where the Cursed Scrolls in Fields of Hatred had a lower cooldown than the displayed 5-minute cooldown.
  • Fixed an issue where Aspects that deal flat damage imprinted through the Codex of Power scaled with player level instead of item power.
  • Fixed an issue where the Necromancer’s Shadow Mages weren’t applying extra shadow damage through the Shadowblight Key Passive.
  • Fixed an issue where Cheat Death effects would not trigger if you died while mounted.
Quests and Dungeons

  • Fixed an issue where a traversal wouldn't appear during the The Blind Eye quest, blocking progression.
  • Fixed an issue where the Mother's Judgement enemy would spawn before the player entered the encounter during the Whispers from the Past quest.
  • Fixed multiple issues where Quest progress would be blocked if the player used a Town Portal during specific sequences.
  • Fixed various other issues that prevented progression for multiple Quests.
  • Fixed an issue where the Forgotten Depths dungeon had one fewer prisoner to release than intended.
  • Fixed an issue where teleporting to Wejinhani during the Witch of the Wastes quest would force the player to drop the Vial of Quicksilver, despite the town being an allowed area for the quest.
  • Fixed an issue where the Cultist's Refuge, Howling Warren and Luban’s Rest dungeons couldn't be completed if the Butcher appeared and was not killed.
  • Fixed an issue where Treasure Goblins slain in a Nightmare Dungeon with the Death Pulse Affix would deal significantly more damage than intended with its post-death explosion.
  • Fixed an issue where the Mirage quest couldn't properly be completed.
UI

  • Fixed an issue where the QR code used for account linking on console was improperly sized, which made scanning it difficult.
  • Fixed an issue where the Imprint cost for Legendary Aspects would be inaccurately displayed.
  • Fixed an issue where players on Console would be unable to navigate the Shop after using the Buy More Platinum button.
  • Fixed an issue where the Upgrade Glyph tab wouldn't close after moving away from the Awakened Glyphstone.
  • Fixed an issue where a Skill unlocked by item contribution did not have an Assign Skill button in its tooltip.
  • Fixed an issue where trading a partial stack while playing with a controller would display a full stack in the tooltip.
  • Fixed an issue where the Weekly Reward Cache for defeating a World Boss would display as available if there was an active Whisper for defeating the boss, even when the Cache had already been claimed previously.
Miscellaneous

  • Fixed an issue where the NPC Arlo couldn't be interacted with.
  • Fixed an issue where the Fields of Hatred Killer Cosmetic Set was missing helmets for Druid, Necromancer, and Rogue.
  • Fixed an issue where the cost of the Sturdy Saddle Cosmetic from the Stable Vendor would scale with the player character's Level.
  • Fixed an issue where players could lure the Seething Abomination boss in the Alzuuda Fields of Hatred zone to a location where they could damage it, but it couldn't damage them.
  • Fixed an issue where Mount Cosmetics would not properly display if applied while actively mounted.
  • Fixed an issue where the camera would pan from the point of death back to the respawn point instead of instantly moving for players in Local Co-Op.
  • Fixed an issue where the player and NPC would disappear during a dialogue sequence if the player was actively under the effect of a Conduit shrine. (Demonic trickery strikes again!)
  • Various Localization fixes.
  • Various other interface and accessibility Improvements.
  • Further stability, performance, and visual improvements across all platforms.
  • Fixed an issue where transmogs on off-hand Items for Sorcerers would reset upon performing any Inventory action.
Gameplay Adjustments

  • Helltide chests can now drop Unique items.
  • The bosses Vhenard, Brol, and Cyhrach have had their health pools and damage output reduced.
  • The cap for crafting materials has been increased from 999 to 9999.
Tärkeimmät:
  • Helltide chests can now drop Unique items.
  • The bosses Vhenard, Brol, and Cyhrach have had their health pools and damage output reduced.
  • The cap for crafting materials has been increased from 999 to 9999.
 
Näyttäisi että tästä ei tule kovinkaan pitkäikäistä peliä itselle, endgame looppi alkaa jo puuduttamaan vaikka nightmare dunkku tieri on vasta vajaa 40. Ehkä sitä pitää yksi Season charru vielä kokeilla, Eternal hahmo jää kyllä eläkkeelle nyt.
 
Suuri on varmaan riemu, jos joku sattuu jonkun noista superitemeistä saamaan viikkoa ennen seasonin alkua. :D Laihaksi voi jäädä lohtu.
Itemisaatio on kyllä ihan perseellään ja pelistä puuttuu kokonaan yksi item-tieri ancestralien jälkeen (joka varmaan on jo early access -henkeen suunniteltu lisättävän seasonilla X).

Jotenkin ihan käsittämätöntä tuo, että kasuaalipatchien myötä viilataan jotain craftimateriaalistäkkejäkin yhtäkkiä kymmenkertaisiksi. Niinku kuinka köpöstä on pitäny devauksen/testailun olla, että tommosia paniikkifixejä joutuu tässä vaiheessa tekemään? Sama homma vaikka gemitabien kanssa: "joo, hups, tota saadaan varmaan seasonille kaks" - kovaa duunia. Kaikesta haiskahtaa, että peli on ihan helvetin keskeneräisenä julkastu.

Eipä oo ite tullut exeä pariin viikkoon enää avattua, kun ei peliä voinut kokonaan "läpäistä" bugaavien questien takia ja sisältö alko maistumaan täysin puuduttavalta paskalta aika pian WT4-alun jälkeen kun ekat ancestral slotit sai haalittua hahmolle.
Season 1 tulee varmaan olemaan monelle semmonen make it or break it -ajankohta, että poistuuko peli kovalevyltä lopullisesti. Vähän kyllä jänskättää, että jos kampanja saadaan skipata heti alussa, niin onko peli täysin pelkkää dunkkujuoksemista alusta loppuun, jolloin maitohapot iskee jo ennen maksimi-wt:lle pääsemistä, vai onko onnistuttu kehittämään merkittävästi lisää jotain mielekästä juostavaa sisältöä.
Vähän oon ehkä skeptinen, että onko tuo uusi season pätsisivun perusteella kovinkaan laaja sisällöllisesti, mutta aika näyttänee.
 
Suuri on varmaan riemu, jos joku sattuu jonkun noista superitemeistä saamaan viikkoa ennen seasonin alkua. :D Laihaksi voi jäädä lohtu.
Juu, hieman nauratti kun jotkut oikeasti repii peliverkkareitaan kun osa ehti hankkimaan itselleen shakon. Nyt sitten shako "otettiin heiltä pois" hotfixissä.

Eihän tuolla ole tosiaan mitään merkitystä, kun parin viikon päästä et season ukolla pääse siihen käsiksi anyway. Itse en yhdessäkään seasoneita, liigaa tai vastaavaa sisältävissä arpg peleissä ole koskenut näihin non-season ukkoihin.
Noh, toki on varmasti heitäkin, mutta onko tuollaista itemiä edes kiva saada ns. väärin. Sehän oli kirjaimellisesti bugi että noita droppasi helposti.
 
Toivottavasti Seasonissa on jonkilainen mahdollisuus aloittaa peli nykyisellä charrulla, aloittaminen nollasta kun ei motivoi yhtään, muuten taitaa peli jäädä itsellä satunnaisten "aivot narikkaan"-hetkien mätöksi vaikka vielä peli maistuukin kun tekemistä vielä riittää.
 
Toivottavasti Seasonissa on jonkilainen mahdollisuus aloittaa peli nykyisellä charrulla, aloittaminen nollasta kun ei motivoi yhtään, muuten taitaa peli jäädä itsellä satunnaisten "aivot narikkaan"-hetkien mätöksi vaikka vielä peli maistuukin kun tekemistä vielä riittää.
Ei ole, seasonit aloitetaan aina uudella hahmolla.
 
Voi olla, että porukka pistää shakotilejä myyntiin. Ite laittaisin varmasti. 150-200e hintaa.

Kokonaisuudessaan kyllä huvittava tapaus.
 
Toivottavasti Seasonissa on jonkilainen mahdollisuus aloittaa peli nykyisellä charrulla, aloittaminen nollasta kun ei motivoi yhtään, muuten taitaa peli jäädä itsellä satunnaisten "aivot narikkaan"-hetkien mätöksi vaikka vielä peli maistuukin kun tekemistä vielä riittää.
Näin nämä pelit valitettavasti nykyään toimii. Kaikki paukut laitetaan siihen, että saadaan saman sisällön uudelleenjuoksemiseen joku just ja just riittävän piristävä uusi kulma, että tarpeeksi jengiä jaksaa saman tauhkan kahlata uusiksi läpi ja sit pusketaan uusia seasoneita aika villiä tahtia ineen.
Itsekin kaipaisin kyllä näihin peleihin enemmän ns. pituutta, vaikka seasonal resetti harvemmin isommassa kuvassa (ja kunnollisella lisäsisällöllä) ois musta ihan hyvä lisä. Muttajoo, ampuu vähän omaa jalkaa tehdä peliin jotain yyber-rareja zod-runetyylisiä asioita, jos noi ei seasonin aikana kerkeä manifestoitumaan millään tavalla, eikä niistä lopulta pääse nauttimaan kuin .. pari viikkoa? Ihan törkeen huono ROI pelaajalle.
Muutenkin tää Blizzun ratkasu vetästä tää seasonia lyhyempi alotusphase ja jyrätä se progressi heti puolentoista kuukauden jälkeen seasonilla on musta kyllä vähän epätoimiva pelin nykyisellä tasolla.
 
Ihmetyttää kyl porukan valitus, et seasonin joutuu alottaa aina uudella hahmolla, näin on ollut vuodesta 2000 (D2 alusta asti) ja en ole pelannut mitään muutakaan arpg peliä missä näin ei olisi, mieleen tulee torchlightit, poe, wolcen... yms.

Sehän on jo saavutus et kartta näkyy ja main waypointit ja ei tarvi lilithin patsaita kerätä. Veikkaan siis et casuaali pelaajat on nyt eksynyt vaan aivan väärään genreen.

Edit: Siitä ei mielestäni kyl ole haittaa jos ois sama ku D3 et sais season rebirthin ni ei lopu charru tila kesken.
 
Muutenkin tää Blizzun ratkasu vetästä tää seasonia lyhyempi alotusphase ja jyrätä se progressi heti puolentoista kuukauden jälkeen seasonilla on musta kyllä vähän epätoimiva pelin nykyisellä tasolla.

Luulen että Blizzulla on tiedostettu että endgame ei ole nykyisellään kovin kummoinen, eli Season 1 pitää saada ulos ennen kun kaikki kyllästyy ja siirtyy pelaamaan jotain muuta.
 
Huooh, alkaa jo tökkiin ja kyllästyttään tää, baba jymähti noin 93 ja ei motivoi oikein enää, kamat on jo aika hyvät, side dungeonit tehty, renowenit, kaikkia sideguesteja ei, eikä sitä uber lilithiä. nm tier 50+ menee hyvin ja kaikki tarvittavat glyphitkin on joko max tai yli 15.
 
Ihmetyttää kyl porukan valitus, et seasonin joutuu alottaa aina uudella hahmolla, näin on ollut vuodesta 2000 (D2 alusta asti) ja en ole pelannut mitään muutakaan arpg peliä missä näin ei olisi, mieleen tulee torchlightit, poe, wolcen... yms.

Sehän on jo saavutus et kartta näkyy ja main waypointit ja ei tarvi lilithin patsaita kerätä. Veikkaan siis et casuaali pelaajat on nyt eksynyt vaan aivan väärään genreen.

Edit: Siitä ei mielestäni kyl ole haittaa jos ois sama ku D3 et sais season rebirthin ni ei lopu charru tila kesken.
Tuo on ollut huono jo D2 lähtien. Eri asia jos peliaikaa olisi reilusti, mutta meillä joillain on perhe ja muu elämä joka rajoittaa pelitunteja, siksi tuo alusta grindaaminen ei nappaa, kun esim. nollasta 85 levelille pelaaminen jotta olisi edes teoriassa mahdollista saada pelin parhaat itemit on lähes mahdotonta. Mutta Blizzard lienee tyytyväinen että edes osa jaksaa grindata joka season alusta, niin lienee turha odottaa että muutosta tulisi..

Genressä oltu D1:stä lähtien ja mukavaa pelattavaa, mutta saavutusten nollaus 1-2 kuukauden välein ei iske.:poop:
 
Toki se oikea aika pelata on 3kk.
Eli seasonien pituus tuo, tämä launch oli lähes vain puolet normaalista.
 
Minusta, jos Seasonia vois pelata vanhalla maksimoidulla hahmolla, niin moni kyllästyisi kuitenki erittäin nopeasti, varsinkin kun olis hirveät määrät resursseja jne... ettei tarvis paljoa vaivaa nähdä.

Tällä tavalla on kuitenkin menty jo pitkään, eivätkä halua sitä muuttaa. Epäilen että moni valittaja kuitenkin pelaa Seasonia uudella hahmolla...
 
  • Tykkää
Reactions: MrM
Ihmetyttää kyl porukan valitus, et seasonin joutuu alottaa aina uudella hahmolla, näin on ollut vuodesta 2000 (D2 alusta asti).
Jos puhut laddereista, niin paskapuhetta. Eka ladderi tuli 1.10 patchin myötä kolme vuotta D2 julkaisun jälkeen. Ehti tuossa muuan lisärikin tulla siinä välissä.
Muutenkin "vähän" eri konsepti tää nykyajan season-meininki noihin aikoihin verrattuna.
Luulen että Blizzulla on tiedostettu että endgame ei ole nykyisellään kovin kummoinen, eli Season 1 pitää saada ulos ennen kun kaikki kyllästyy ja siirtyy pelaamaan jotain muuta.
No tämähän se juurikin ois.
 
Toivottavasti Seasonissa on jonkilainen mahdollisuus aloittaa peli nykyisellä charrulla, aloittaminen nollasta kun ei motivoi yhtään, muuten taitaa peli jäädä itsellä satunnaisten "aivot narikkaan"-hetkien mätöksi vaikka vielä peli maistuukin kun tekemistä vielä riittää.

No voithan sä sitä samaa hahmoa jatkaa siellä ei-seasonissa, jos nyt ei oo ihan pakko päästä sitä tylsää season-mekaniikkaa kokeilemaan. Uudet uniikit ja aspektit tulee kuitenkin sinnekin tarjolle ja battlepassista löytyy vain skinejä.

Ja onhan siinä 3kk aikaa pelata sitä seasoniakin, niin kyllä siinä vähäisemmälläkin pelaamisella pääsee kohtalaisille levuille. Ja mitä pidemmälle peliä pelaa, sitä tylsemmäksi se muuttuu. Hauskinta se pelaaminen on se lvl ~1-80 (poislukien turha välistoppi nimeltä world tier 3) tän hetkisellä end gamella.
 
Tuo on ollut huono jo D2 lähtien. Eri asia jos peliaikaa olisi reilusti, mutta meillä joillain on perhe ja muu elämä joka rajoittaa pelitunteja, siksi tuo alusta grindaaminen ei nappaa, kun esim. nollasta 85 levelille pelaaminen jotta olisi edes teoriassa mahdollista saada pelin parhaat itemit on lähes mahdotonta. Mutta Blizzard lienee tyytyväinen että edes osa jaksaa grindata joka season alusta, niin lienee turha odottaa että muutosta tulisi..

Genressä oltu D1:stä lähtien ja mukavaa pelattavaa, mutta saavutusten nollaus 1-2 kuukauden välein ei iske.:poop:
Olet pelannut diabloa aika pitkään. Niin olet varmaan tietoinen että Diablo 2 aikakaudessa pääpaino oli ainoastaan siinä että grindasi parempaa itemiä jotta pärjää paremmin pvp:ssä. Voit tutustua tähän pvp-maailmaan diablo iv:ssä, non-seasonissa tulee tapahtumaan pvp:t pääpainoisin kun siellä ei ole tarvettä kiirehtiä aikaa vastaan saada season pass tapiteltua täyteen kolmessa kuukaudessa. Se pvp tuo jo tälläkinhetkellä erittäin hyviä hetkiä. Voit myös kylästä ostaa itemeitä jos tulee hätä, esimerkiksi voit teleportata pakoon randomiin locatioon jos tilanne vaikuttaa siltä tai boostata tiettyjä asoita noin 20 sekunnin ajaksi.

parastahan tähän olisi jos saisi mahdolliseksi ostaa itemeitä tai powereita suoraan, niin jotku pystyisivät rahalla sitten pysymään mukana jos aika ei riitä pelaamalla saada yhtä hyviä varusteita kuin mitä muilla pelaajilla on. Mutta se voi olla että ei varmaan viellä tule näitä samalla tavalla kuin diablo immortalissa.
 
Viimeksi muokattu:
parastahan tähän olisi jos saisi mahdolliseksi ostaa itemeitä tai powereita suoraan, niin jotku pystyisivät rahalla sitten pysymään mukana jos aika ei riitä pelaamalla saada yhtä hyviä varusteita kuin mitä muilla pelaajilla on. Mutta se voi olla että ei varmaan viellä tule näitä samalla tavalla kuin diablo immortalissa.

Et varmaan ole seurannut pelimaailman uutisia ? Nykyään jos peliin lisää p2w elementtejä saa helposti näpeilleen.

Itku seasoneista on kokemuksen puute. Väitän että jos nyt olet +60lvl niin seuraavan hahmon levutus on paljon nopeampaa, Lilith patsaat säilyy, saat alueiden renownista pisteet ja kartta on lähes kokonaan näkyvillä.

Oma mielipiteeni tulevista seasoneista on toiveikas. Ovat selvästi miettineet uusia kulmia joilla peli pysyisi mielenkiintoisena.
 
Oisko tää pätevä peliläppäri Diablo 4 varten?


Ajattelin ostaa jonkun kannettavan jolla vois pelata töissä. Varmaan kyllä halvemmallakin toimii mutta en haluis kuitenkaan jotain paskaläppäriä ostaa pölyttymään, sellainen löytyy jo.
 
Tuo on ollut huono jo D2 lähtien. Eri asia jos peliaikaa olisi reilusti, mutta meillä joillain on perhe ja muu elämä joka rajoittaa pelitunteja, siksi tuo alusta grindaaminen ei nappaa, kun esim. nollasta 85 levelille pelaaminen jotta olisi edes teoriassa mahdollista saada pelin parhaat itemit on lähes mahdotonta. Mutta Blizzard lienee tyytyväinen että edes osa jaksaa grindata joka season alusta, niin lienee turha odottaa että muutosta tulisi..

Genressä oltu D1:stä lähtien ja mukavaa pelattavaa, mutta saavutusten nollaus 1-2 kuukauden välein ei iske.:poop:

Ajattelin juuri samoin D3 aikaan seasoneista, mutta nopeasti mieli muuttui kun seasoneihin päästiin. Huippu tilaisuus tehdä uusi eri hahmo ja kokea se. Tässä vielä hyvänä ettei pääjuonta tartte hinkata läpi.
Eihän me perheelliset koskaan mihinkään ranking listoille tulla pääsemään, mutta kivaa uutta alkua siitä seasonista tulee ja kaikki tutut taas pelaamassa sekä ihmettelemässä. Edes hetki ollaan yhtä noobeja seasonin alussa nolifereiden kans :)

Tässä ihan hyviä pointteja seasoniajatteluun liittyen:
 
Et varmaan ole seurannut pelimaailman uutisia ? Nykyään jos peliin lisää p2w elementtejä saa helposti näpeilleen.

Itku seasoneista on kokemuksen puute. Väitän että jos nyt olet +60lvl niin seuraavan hahmon levutus on paljon nopeampaa, Lilith patsaat säilyy, saat alueiden renownista pisteet ja kartta on lähes kokonaan näkyvillä.

Oma mielipiteeni tulevista seasoneista on toiveikas. Ovat selvästi miettineet uusia kulmia joilla peli pysyisi mielenkiintoisena.
Säilyyköhän waypointit?

onko endgame käytännössä helltide alueiden tekemistä, sitten tuurilla world bossit (nää spawnaa aivan liian harvoin, casuaalina en ikinä näe näitä) ja tietty puutehtävät.
Mutta nämä nm-dungeonit on itselle vähän harmaata alueta. olen tehnyt 3 kpl ja en oikein tykännyt niistä.
En ymmärrä tätä mistä glyphejä edes saa ja ne on muutenkin aina ihan huonoja, eikä myöskään paragonboardi ole suostunut aukeamaan enemään. näkyy vain se yksi lohko.
 
Säilyyköhän waypointit?

onko endgame käytännössä helltide alueiden tekemistä, sitten tuurilla world bossit (nää spawnaa aivan liian harvoin, casuaalina en ikinä näe näitä) ja tietty puutehtävät.
Mutta nämä nm-dungeonit on itselle vähän harmaata alueta. olen tehnyt 3 kpl ja en oikein tykännyt niistä.
En ymmärrä tätä mistä glyphejä edes saa ja ne on muutenkin aina ihan huonoja, eikä myöskään paragonboardi ole suostunut aukeamaan enemään. näkyy vain se yksi lohko.
Seasoniin siis säilyy Lilith patsaat (ja näistä saadut bonukset tottaka), aukaistu kartta (ja osa waypointeista) sekä Renown XP riippuen edellisistä asioista (eli voi saada ainakin 5 extra skill pointia uudelle hahmolle heti alkuun).

World bosseja (ja kaikki muut eventit) varten on varmaan tusina eri web sivua, joista näkee ajastimet ja taitaa saada jopa hälytykset asetettua noille, jos niin tärkeitä ovat.
Glyphejä taitaa dropata ihan loottinakin harvoin, mutta ainakin Whisper tree lootasta niitä tulee paljon ja varmaan muistakin, en ole seurannut tarkkaan. Niitä voi myös ihan craftata itse Mysticin luona (ja rikkoa turhia resursseiksi).
Paragon board toiminta jos ei aukea itselle, kannattanee jostain käydä vähän lukemassa asiasta, mutta siis yksi niistä reunan neljästä "portista" pitää mennä, jotta voi valita uuden lohkon (ekassa ei taida olla kuin yksi "portti"). Eli kun olet sijoittanut Paragon pointin tuollaiseen "porttiin", niin klikkaa sitä ja voit valita uuden lohkon (voi myös käännellä sitä jne...).
 
Säilyyköhän waypointit?

onko endgame käytännössä helltide alueiden tekemistä, sitten tuurilla world bossit (nää spawnaa aivan liian harvoin, casuaalina en ikinä näe näitä) ja tietty puutehtävät.
Mutta nämä nm-dungeonit on itselle vähän harmaata alueta. olen tehnyt 3 kpl ja en oikein tykännyt niistä.
En ymmärrä tätä mistä glyphejä edes saa ja ne on muutenkin aina ihan huonoja, eikä myöskään paragonboardi ole suostunut aukeamaan enemään. näkyy vain se yksi lohko.
Jos oikein ymmärsin, waypointit ei säily. Mutta lilith patsaat säilyy ja kartan fog of war. Näille vaatimuksena on, että hahmolla millä on nämä kolunnut, niin loggaa jossain vaiheessa sisään 18.7 jälkeen jolloin ne tallentuu accountille. Eli jos toisella hahmolla on esim puolet lilith patsaista ja toisella puolet, niin riittää että molemmilla loggaa kerran sisään niin ne tallentuu pysyvästi tilille ja seuraavan kerran kun millä tahansa hahmolla pelaa, niin kaikilla hahmoilla näkyy nuo valmiiksi tehtynä. Tämä oli siis ilmeisesti hätäinen "janky" ratkaisu, että saavat nuo asiat siirrettyä muille hahmoille.
Noita Glyphejä saa lisää nimenomaan nm-dungeonoiseista ja paragonboardeja saat lisää kun naputtelet pisteitä kohti sitä ylintä Gatea mikä näkyy siinä laudalla, sitä kun painaa sieltä pystyy sitten valitsemaan seuraavan laudan mikä lisätään siihen jatkeeksi, sitä uutta lautaa pystyy myös pyörittämään jos haluaa aloittaa jostain tietystä sivusta. Sieltä nm-dungeoneista tippuu tehokkaitakin glyphejä mitkä kyllä boostaa paljon.
 
Seasoniin siis säilyy Lilith patsaat (ja näistä saadut bonukset tottaka), aukaistu kartta (ja osa waypointeista) sekä Renown XP riippuen edellisistä asioista (eli voi saada ainakin 5 extra skill pointia uudelle hahmolle heti alkuun).

World bosseja (ja kaikki muut eventit) varten on varmaan tusina eri web sivua, joista näkee ajastimet ja taitaa saada jopa hälytykset asetettua noille, jos niin tärkeitä ovat.
Glyphejä taitaa dropata ihan loottinakin harvoin, mutta ainakin Whisper tree lootasta niitä tulee paljon ja varmaan muistakin, en ole seurannut tarkkaan. Niitä voi myös ihan craftata itse Mysticin luona (ja rikkoa turhia resursseiksi).
Paragon board toiminta jos ei aukea itselle, kannattanee jostain käydä vähän lukemassa asiasta, mutta siis yksi niistä reunan neljästä "portista" pitää mennä, jotta voi valita uuden lohkon (ekassa ei taida olla kuin yksi "portti"). Eli kun olet sijoittanut Paragon pointin tuollaiseen "porttiin", niin klikkaa sitä ja voit valita uuden lohkon (voi myös käännellä sitä jne...).

Jos oikein ymmärsin, waypointit ei säily. Mutta lilith patsaat säilyy ja kartan fog of war. Näille vaatimuksena on, että hahmolla millä on nämä kolunnut, niin loggaa jossain vaiheessa sisään 18.7 jälkeen jolloin ne tallentuu accountille. Eli jos toisella hahmolla on esim puolet lilith patsaista ja toisella puolet, niin riittää että molemmilla loggaa kerran sisään niin ne tallentuu pysyvästi tilille ja seuraavan kerran kun millä tahansa hahmolla pelaa, niin kaikilla hahmoilla näkyy nuo valmiiksi tehtynä. Tämä oli siis ilmeisesti hätäinen "janky" ratkaisu, että saavat nuo asiat siirrettyä muille hahmoille.
Noita Glyphejä saa lisää nimenomaan nm-dungeonoiseista ja paragonboardeja saat lisää kun naputtelet pisteitä kohti sitä ylintä Gatea mikä näkyy siinä laudalla, sitä kun painaa sieltä pystyy sitten valitsemaan seuraavan laudan mikä lisätään siihen jatkeeksi, sitä uutta lautaa pystyy myös pyörittämään jos haluaa aloittaa jostain tietystä sivusta. Sieltä nm-dungeoneista tippuu tehokkaitakin glyphejä mitkä kyllä boostaa paljon.

kiitos
 
Tuo on ollut huono jo D2 lähtien. Eri asia jos peliaikaa olisi reilusti, mutta meillä joillain on perhe ja muu elämä joka rajoittaa pelitunteja, siksi tuo alusta grindaaminen ei nappaa, kun esim. nollasta 85 levelille pelaaminen jotta olisi edes teoriassa mahdollista saada pelin parhaat itemit on lähes mahdotonta. Mutta Blizzard lienee tyytyväinen että edes osa jaksaa grindata joka season alusta, niin lienee turha odottaa että muutosta tulisi..

Genressä oltu D1:stä lähtien ja mukavaa pelattavaa, mutta saavutusten nollaus 1-2 kuukauden välein ei iske.:poop:
Ihme itkua, kun asia on ollut näin Diablossa ja muissa sen kaltaisissa peleissä jo ties kuinka pitkään. Ei voinut tulla sinullekkaan yllätyksenä, jos genressä olet ollut mukana noin pitkään. Miksi oltaisiin poikettu massasta ja muutettu tuo ominaisuus juuri Diablo4:ssa?:hmm:
 
Ideahan näissä seasoneissa on, että niissä on luvassa erittäin tehokkaita buildeja ja mekaniikoita, jos niitä lisäisi eternal hahmoihin season seasonin jälkeen niin ne olisi niin tehokkaita, että ei niillä olisi mitään mieltä enään pelata. Se levelöiminen tulee olemaan huomattavasti nopeampaa perus pelaamiseen verrattuna, kun ei tarvi pelata questia läpi, ja on nuo boostit skillpointseista yms.
 
Mielestäni virallisesti on sanottu, että isojen kaupunkien waypointit säilyy, mutta pienemmät ja etenkin ne jotka pitää unlockata (esim. Strongholdit jne...) pitää tottakai avata uudelleen...
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Ainakin kartat siirtyy kokonaisuudessaan. Ja streamissa ainakin annettiin ymmärtää että waypointit siirtyy myös.



Malignance Runs Rampant in the First Season of Diablo IV — Diablo IV — Blizzard News
Eilistä edeltävässä striimissä mainittiin ihan suoraan waypointit.

Renown
  • They're still considering what should be repeatable and what shouldn't be and they're open to changing things that seemed important and fun but turn out to not be fun in repeated seasons.
  • One change from a previous stream -- you will now keep your revealed map and your discovered altars of liliths from the eternal realm, with their renown rewards.
  • Capital City waypoints will persist but others you'll have to find.


Yllä oleva on siis kooste tästä videosta:




Ei se toki sitä mahdollisuutta poista, että kantaa olisi taas jotenkin muutettu.
En vaan nyt itse eilisessä striimissä törmännyt suoraan mainintaan waypointeista.
Toki jos ne johonkin suuntaan kantaa muuttaisi, niin varmaan pikemmin siihen että kaikki löydetyt waypointit on aina auki.
 
Voihan muna. Eka kerta kun tulee network disconnect kesken pelin, ja tietysti se on 30 minuutin bossitaistelun keskellä. Vieläpä sellaisessa bossissa, jossa oli valtavia ongelmia selvitä hengissä edes puolet tuosta ajasta. Ja nyt odotellaan Blizzardia:

diablo4_error.png
 
Mutta eihän kukaan sua pakoya niitä seasoneita pelaan ?? Itse D3 pelannut vain non season vastaavan ajan puutteen vuoksi.
Sama, en oikein ymmärrä näitä ulinoita. Tai että S1 kertoo pitääkö deletoida koko peli.

Näitähän voi lätkiä monella tapaa. D3 kesti sen 10 vuotta aikaa ja tää tuntuu monin verroin paremmalta. Se että nyt jonkun 100h käyttänyt ei todellakaan meinaa että seasonin tullessa heittäis aikaa edes murto-osan. Ehkä kiinnostuu tai ei, mitä sitten. Näitä tulee pelailtua silloin tällöin kun alkuinnostus laantuu.

Diablot on aina olleet itselle sitä, että käy parit dunkut mätkimässä jos hamuaa jotain palasia gearista vaikka päivittää. Tai sitten tekee sen HC hahmon ja katsoo kun kuolee johonkin siiliin...Tai on muuten vaan tylsää.

Totta puhuen en yhtään seasonia ole näissä ikinä pelannut joten sinällään kiinnostaa ainakin alkuun testata mitä sieltä tulee. Mutta tuskin tulee samaa efforttia heitettyä mitä kampanjaan pelin julkaisussa.

Muutenkin koko "endgame" ei vaikuta itselleni tarjoavan oikein mitään muuta kuin kavereiden kanssa lätkimistä parempien droppien toivossa. Yksin ei jaksa noita samoja mestoja koluta, ellei oo todella tylsää.

Tietty huvikseen voi alkaa eri hahmoja levuttaan kun noita parempia kamoja niille arkkuun säästänyt. Aika hyvät lähtökohdathan ne saa jos on suurimman osan noista alttareista ja bonareista jo saanut ja suoraan oranssia kamaa päälle.

Se tässä on hienoa (mikä myös D3) että eri buildeja voi keksiä kyllä todella paljon, lähinnä ne kamat mitä löytyy tietysti saattaa määritellä suuntaa. Mutta voi kokeilla kaikenlaista mikä omaan käteen sopii.
 
Kysehän on enemmänkin siitä, että pelin sisältöä saisi tuoda jotenkin muuten kuin pelkästään pakottamalla peli alusta jotta saat bonuksia, jotta saavat pidettyä pelaajat pelissä mukana mahdollisimman monta tuntia. Ymmärrän että herkemmät ihmiset kokevat tämän ulinana/valituksena, mutta itse en vain näe järkeä kuluttaa useita tunteja pelin aloittamiseen alusta jotta saa jonkin pienen lisäsisällön peliin, vaan lisäsisältöä pitäisi tulla jollain muulla tapaa, esim. tapa vihuja x määrä y, saavuta Nightmare dungeon level z, jne. niin saat jotain oikeasti pelin kannalta merkitsevää, vaikka useampi tuollainen bonus ja aikaa vaikka se 3kk. Mutta jos valtaosa tyytyy nykyiseen mekanismiin niin eiköhän tällä mennä vielä myös Diablo X.

Edit: Voisihan toki nykyisenkin muodon säilyttää niille jotka siitä pitää..
 
Enpähän tiedä. Xp ratea bufattiin saatanasti viime pätsissä jolloin lvl 100 saavuttaminen väheni ainakin 50-75 tunnilla alkuperäiseen. Ja seasonissa se on vielä nopeampaa levuttaa, kun skill pointteja on auki 10 jo ykköslevelillä, battle passissa boostit vapaana kaikille ilman maksullista passia, puu on auki 1 leveliltä lähtien, uutta gearia ja seasonal only poweria ja mitähän muuta.

Veikkaan, että joku lvl 50 saa seasonissa sellaisella 8-10 tunnilla jos ei pelaa edes optimaalisesti.

Lisäksi uudet uniikki dropit tulee kyllä eternal servulle niillekin jotka ei edes seasonia halua pelata.
 
Kysehän on enemmänkin siitä, että pelin sisältöä saisi tuoda jotenkin muuten kuin pelkästään pakottamalla peli alusta jotta saat bonuksia, jotta saavat pidettyä pelaajat pelissä mukana mahdollisimman monta tuntia. Ymmärrän että herkemmät ihmiset kokevat tämän ulinana/valituksena, mutta itse en vain näe järkeä kuluttaa useita tunteja pelin aloittamiseen alusta jotta saa jonkin pienen lisäsisällön peliin, vaan lisäsisältöä pitäisi tulla jollain muulla tapaa, esim. tapa vihuja x määrä y, saavuta Nightmare dungeon level z, jne. niin saat jotain oikeasti pelin kannalta merkitsevää, vaikka useampi tuollainen bonus ja aikaa vaikka se 3kk. Mutta jos valtaosa tyytyy nykyiseen mekanismiin niin eiköhän tällä mennä vielä myös Diablo X.

Edit: Voisihan toki nykyisenkin muodon säilyttää niille jotka siitä pitää..

Eli kun oot LVL100 ja hakannut miljoona mobia tier 100 asti voit jatkaa peliä samalla maxatulla hahmolla mutta uusi haaste on hakata 2 miljoona hahmoa ja päästä tier 150 on mielestäsi parempi kun aloittaa uudella seasonilla jossa lisämekaaniikka, eri hahmolla, eri buildilla?

Kolmas vaihtoehto tietysti samalla hahmolla jatkamiseen on WoW tyyli.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 266
Viestejä
4 502 157
Jäsenet
74 375
Uusin jäsen
wookie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom