Mietit, olenko köyhä vai en. Ei vastaukseni ollut sen takia mitenkään erikoinen. En osaa sanoa tarkkaa summaa, mutta jokaisen kykenevän täytyy tinkiä taloudestaan. Kuinka paljon sinä olet valmis tinkimään puolustuksen ja valtion velkaantumisen takia?
Ite olen varauksella valmis tinkimään taloudestani.
Olen valmis tinkimään taloudestani, että jokainen eläkeläinen saa lääkkeet ja kastiketta ruokaansa. En ole valmis tinkimään taloudestani, että Terttu pääsee 4 kertaa vuodessa Rodokselle tai Raimo käy hakemaan uuden sähköauton kaupasta.
Olen valmis tinkimään taloudestani, että nykyiset peruskoululaiset saa ilmaisen ruoan ja oppimateriaalit. En ole valmis tinkimään taloudestani, että Malja-Kaisa saa harrastella sukupuolentutkimusta yliopistolla.
Olen valmis tinkimään taloudestani, että naapurin tyttö saa julkisrahoitteisen oikomishoidon. En ole valmis tinkimään taloudestani, että kasiluokkalaiselta Abdilta leikataan viisaudenhampaita.
Olen valmis tinkimään taloudestani, että hoitokodeissa riittää lähihoitajia. En ole valmis tinkimään taloudestani, että Ylellä riittää suojatyöpaikkoja journalisteille.
Olen valmis tinkimään taloudestani, että Suomen ja venäjän välinen raja miinoitetaan ja dronesodankäyntiä kehitetään. En ole valmis tinkimään taloudestani, että Alma Tuuva saa makoilla kotona vällyjen välissä tai moni "käyttää" maksimit ansiosidonnaisuuspäivät kuin ansaittuna lomana.
Olen valmis tinkimään taloudestani, että Suomen rataverkkoa ja moottoriteitä ylläpidetään. En ole valmis tinkimään taloudestani, että Puolan rataverkkoa ja moottoriteitä ylläpidetään tai Espanjalaisten mummojen eläkkeitä maksellaan.
Olen valmis tinkimään taloudestani, että Suomeen rakennetaan lisää lastensairaaloja. En ole valmis tinkimään taloudestani, että Somalailaisen klaanipomon palatsia koristellaan.
Valitettavasti tuntuu, että tulevaisuudessa mun täytyy tinkiä vuosi vuodelta omasta taloudestani, koska halutaan kattaa ihan kaikki yllä olevat kuluerät ja jopa nostaa niihin käytettävää rahamäärää.