Diablo 4

Näyttäisi että tästä ei tule kovinkaan pitkäikäistä peliä itselle, endgame looppi alkaa jo puuduttamaan vaikka nightmare dunkku tieri on vasta vajaa 40. Ehkä sitä pitää yksi Season charru vielä kokeilla, Eternal hahmo jää kyllä eläkkeelle nyt.
 
Mitähän nämä "Uber Uniquet" on? Näitä jotain uusia patchin mukana tulleita ilmeisesti?
Harlequin kypärä esim., ovat käsittääkseni olleet alusta asti.

1688716957666.png
 
Viimeksi muokattu:
Suuri on varmaan riemu, jos joku sattuu jonkun noista superitemeistä saamaan viikkoa ennen seasonin alkua. :D Laihaksi voi jäädä lohtu.
Itemisaatio on kyllä ihan perseellään ja pelistä puuttuu kokonaan yksi item-tieri ancestralien jälkeen (joka varmaan on jo early access -henkeen suunniteltu lisättävän seasonilla X).

Jotenkin ihan käsittämätöntä tuo, että kasuaalipatchien myötä viilataan jotain craftimateriaalistäkkejäkin yhtäkkiä kymmenkertaisiksi. Niinku kuinka köpöstä on pitäny devauksen/testailun olla, että tommosia paniikkifixejä joutuu tässä vaiheessa tekemään? Sama homma vaikka gemitabien kanssa: "joo, hups, tota saadaan varmaan seasonille kaks" - kovaa duunia. Kaikesta haiskahtaa, että peli on ihan helvetin keskeneräisenä julkastu.

Eipä oo ite tullut exeä pariin viikkoon enää avattua, kun ei peliä voinut kokonaan "läpäistä" bugaavien questien takia ja sisältö alko maistumaan täysin puuduttavalta paskalta aika pian WT4-alun jälkeen kun ekat ancestral slotit sai haalittua hahmolle.
Season 1 tulee varmaan olemaan monelle semmonen make it or break it -ajankohta, että poistuuko peli kovalevyltä lopullisesti. Vähän kyllä jänskättää, että jos kampanja saadaan skipata heti alussa, niin onko peli täysin pelkkää dunkkujuoksemista alusta loppuun, jolloin maitohapot iskee jo ennen maksimi-wt:lle pääsemistä, vai onko onnistuttu kehittämään merkittävästi lisää jotain mielekästä juostavaa sisältöä.
Vähän oon ehkä skeptinen, että onko tuo uusi season pätsisivun perusteella kovinkaan laaja sisällöllisesti, mutta aika näyttänee.
 
Suuri on varmaan riemu, jos joku sattuu jonkun noista superitemeistä saamaan viikkoa ennen seasonin alkua. :D Laihaksi voi jäädä lohtu.
Juu, hieman nauratti kun jotkut oikeasti repii peliverkkareitaan kun osa ehti hankkimaan itselleen shakon. Nyt sitten shako "otettiin heiltä pois" hotfixissä.

Eihän tuolla ole tosiaan mitään merkitystä, kun parin viikon päästä et season ukolla pääse siihen käsiksi anyway. Itse en yhdessäkään seasoneita, liigaa tai vastaavaa sisältävissä arpg peleissä ole koskenut näihin non-season ukkoihin.
Noh, toki on varmasti heitäkin, mutta onko tuollaista itemiä edes kiva saada ns. väärin. Sehän oli kirjaimellisesti bugi että noita droppasi helposti.
 
Toivottavasti Seasonissa on jonkilainen mahdollisuus aloittaa peli nykyisellä charrulla, aloittaminen nollasta kun ei motivoi yhtään, muuten taitaa peli jäädä itsellä satunnaisten "aivot narikkaan"-hetkien mätöksi vaikka vielä peli maistuukin kun tekemistä vielä riittää.
 
Toivottavasti Seasonissa on jonkilainen mahdollisuus aloittaa peli nykyisellä charrulla, aloittaminen nollasta kun ei motivoi yhtään, muuten taitaa peli jäädä itsellä satunnaisten "aivot narikkaan"-hetkien mätöksi vaikka vielä peli maistuukin kun tekemistä vielä riittää.
Ei ole, seasonit aloitetaan aina uudella hahmolla.
 
Voi olla, että porukka pistää shakotilejä myyntiin. Ite laittaisin varmasti. 150-200e hintaa.

Kokonaisuudessaan kyllä huvittava tapaus.
 
Toivottavasti Seasonissa on jonkilainen mahdollisuus aloittaa peli nykyisellä charrulla, aloittaminen nollasta kun ei motivoi yhtään, muuten taitaa peli jäädä itsellä satunnaisten "aivot narikkaan"-hetkien mätöksi vaikka vielä peli maistuukin kun tekemistä vielä riittää.
Näin nämä pelit valitettavasti nykyään toimii. Kaikki paukut laitetaan siihen, että saadaan saman sisällön uudelleenjuoksemiseen joku just ja just riittävän piristävä uusi kulma, että tarpeeksi jengiä jaksaa saman tauhkan kahlata uusiksi läpi ja sit pusketaan uusia seasoneita aika villiä tahtia ineen.
Itsekin kaipaisin kyllä näihin peleihin enemmän ns. pituutta, vaikka seasonal resetti harvemmin isommassa kuvassa (ja kunnollisella lisäsisällöllä) ois musta ihan hyvä lisä. Muttajoo, ampuu vähän omaa jalkaa tehdä peliin jotain yyber-rareja zod-runetyylisiä asioita, jos noi ei seasonin aikana kerkeä manifestoitumaan millään tavalla, eikä niistä lopulta pääse nauttimaan kuin .. pari viikkoa? Ihan törkeen huono ROI pelaajalle.
Muutenkin tää Blizzun ratkasu vetästä tää seasonia lyhyempi alotusphase ja jyrätä se progressi heti puolentoista kuukauden jälkeen seasonilla on musta kyllä vähän epätoimiva pelin nykyisellä tasolla.
 
Ihmetyttää kyl porukan valitus, et seasonin joutuu alottaa aina uudella hahmolla, näin on ollut vuodesta 2000 (D2 alusta asti) ja en ole pelannut mitään muutakaan arpg peliä missä näin ei olisi, mieleen tulee torchlightit, poe, wolcen... yms.

Sehän on jo saavutus et kartta näkyy ja main waypointit ja ei tarvi lilithin patsaita kerätä. Veikkaan siis et casuaali pelaajat on nyt eksynyt vaan aivan väärään genreen.

Edit: Siitä ei mielestäni kyl ole haittaa jos ois sama ku D3 et sais season rebirthin ni ei lopu charru tila kesken.
 
Muutenkin tää Blizzun ratkasu vetästä tää seasonia lyhyempi alotusphase ja jyrätä se progressi heti puolentoista kuukauden jälkeen seasonilla on musta kyllä vähän epätoimiva pelin nykyisellä tasolla.

Luulen että Blizzulla on tiedostettu että endgame ei ole nykyisellään kovin kummoinen, eli Season 1 pitää saada ulos ennen kun kaikki kyllästyy ja siirtyy pelaamaan jotain muuta.
 
Huooh, alkaa jo tökkiin ja kyllästyttään tää, baba jymähti noin 93 ja ei motivoi oikein enää, kamat on jo aika hyvät, side dungeonit tehty, renowenit, kaikkia sideguesteja ei, eikä sitä uber lilithiä. nm tier 50+ menee hyvin ja kaikki tarvittavat glyphitkin on joko max tai yli 15.
 
Ihmetyttää kyl porukan valitus, et seasonin joutuu alottaa aina uudella hahmolla, näin on ollut vuodesta 2000 (D2 alusta asti) ja en ole pelannut mitään muutakaan arpg peliä missä näin ei olisi, mieleen tulee torchlightit, poe, wolcen... yms.

Sehän on jo saavutus et kartta näkyy ja main waypointit ja ei tarvi lilithin patsaita kerätä. Veikkaan siis et casuaali pelaajat on nyt eksynyt vaan aivan väärään genreen.

Edit: Siitä ei mielestäni kyl ole haittaa jos ois sama ku D3 et sais season rebirthin ni ei lopu charru tila kesken.
Tuo on ollut huono jo D2 lähtien. Eri asia jos peliaikaa olisi reilusti, mutta meillä joillain on perhe ja muu elämä joka rajoittaa pelitunteja, siksi tuo alusta grindaaminen ei nappaa, kun esim. nollasta 85 levelille pelaaminen jotta olisi edes teoriassa mahdollista saada pelin parhaat itemit on lähes mahdotonta. Mutta Blizzard lienee tyytyväinen että edes osa jaksaa grindata joka season alusta, niin lienee turha odottaa että muutosta tulisi..

Genressä oltu D1:stä lähtien ja mukavaa pelattavaa, mutta saavutusten nollaus 1-2 kuukauden välein ei iske.:poop:
 
Toki se oikea aika pelata on 3kk.
Eli seasonien pituus tuo, tämä launch oli lähes vain puolet normaalista.
 
Minusta, jos Seasonia vois pelata vanhalla maksimoidulla hahmolla, niin moni kyllästyisi kuitenki erittäin nopeasti, varsinkin kun olis hirveät määrät resursseja jne... ettei tarvis paljoa vaivaa nähdä.

Tällä tavalla on kuitenkin menty jo pitkään, eivätkä halua sitä muuttaa. Epäilen että moni valittaja kuitenkin pelaa Seasonia uudella hahmolla...
 
  • Tykkää
Reactions: MrM
Ihmetyttää kyl porukan valitus, et seasonin joutuu alottaa aina uudella hahmolla, näin on ollut vuodesta 2000 (D2 alusta asti).
Jos puhut laddereista, niin paskapuhetta. Eka ladderi tuli 1.10 patchin myötä kolme vuotta D2 julkaisun jälkeen. Ehti tuossa muuan lisärikin tulla siinä välissä.
Muutenkin "vähän" eri konsepti tää nykyajan season-meininki noihin aikoihin verrattuna.
Luulen että Blizzulla on tiedostettu että endgame ei ole nykyisellään kovin kummoinen, eli Season 1 pitää saada ulos ennen kun kaikki kyllästyy ja siirtyy pelaamaan jotain muuta.
No tämähän se juurikin ois.
 
Toivottavasti Seasonissa on jonkilainen mahdollisuus aloittaa peli nykyisellä charrulla, aloittaminen nollasta kun ei motivoi yhtään, muuten taitaa peli jäädä itsellä satunnaisten "aivot narikkaan"-hetkien mätöksi vaikka vielä peli maistuukin kun tekemistä vielä riittää.

No voithan sä sitä samaa hahmoa jatkaa siellä ei-seasonissa, jos nyt ei oo ihan pakko päästä sitä tylsää season-mekaniikkaa kokeilemaan. Uudet uniikit ja aspektit tulee kuitenkin sinnekin tarjolle ja battlepassista löytyy vain skinejä.

Ja onhan siinä 3kk aikaa pelata sitä seasoniakin, niin kyllä siinä vähäisemmälläkin pelaamisella pääsee kohtalaisille levuille. Ja mitä pidemmälle peliä pelaa, sitä tylsemmäksi se muuttuu. Hauskinta se pelaaminen on se lvl ~1-80 (poislukien turha välistoppi nimeltä world tier 3) tän hetkisellä end gamella.
 
Tuo on ollut huono jo D2 lähtien. Eri asia jos peliaikaa olisi reilusti, mutta meillä joillain on perhe ja muu elämä joka rajoittaa pelitunteja, siksi tuo alusta grindaaminen ei nappaa, kun esim. nollasta 85 levelille pelaaminen jotta olisi edes teoriassa mahdollista saada pelin parhaat itemit on lähes mahdotonta. Mutta Blizzard lienee tyytyväinen että edes osa jaksaa grindata joka season alusta, niin lienee turha odottaa että muutosta tulisi..

Genressä oltu D1:stä lähtien ja mukavaa pelattavaa, mutta saavutusten nollaus 1-2 kuukauden välein ei iske.:poop:
Olet pelannut diabloa aika pitkään. Niin olet varmaan tietoinen että Diablo 2 aikakaudessa pääpaino oli ainoastaan siinä että grindasi parempaa itemiä jotta pärjää paremmin pvp:ssä. Voit tutustua tähän pvp-maailmaan diablo iv:ssä, non-seasonissa tulee tapahtumaan pvp:t pääpainoisin kun siellä ei ole tarvettä kiirehtiä aikaa vastaan saada season pass tapiteltua täyteen kolmessa kuukaudessa. Se pvp tuo jo tälläkinhetkellä erittäin hyviä hetkiä. Voit myös kylästä ostaa itemeitä jos tulee hätä, esimerkiksi voit teleportata pakoon randomiin locatioon jos tilanne vaikuttaa siltä tai boostata tiettyjä asoita noin 20 sekunnin ajaksi.

parastahan tähän olisi jos saisi mahdolliseksi ostaa itemeitä tai powereita suoraan, niin jotku pystyisivät rahalla sitten pysymään mukana jos aika ei riitä pelaamalla saada yhtä hyviä varusteita kuin mitä muilla pelaajilla on. Mutta se voi olla että ei varmaan viellä tule näitä samalla tavalla kuin diablo immortalissa.
 
Viimeksi muokattu:
parastahan tähän olisi jos saisi mahdolliseksi ostaa itemeitä tai powereita suoraan, niin jotku pystyisivät rahalla sitten pysymään mukana jos aika ei riitä pelaamalla saada yhtä hyviä varusteita kuin mitä muilla pelaajilla on. Mutta se voi olla että ei varmaan viellä tule näitä samalla tavalla kuin diablo immortalissa.

Et varmaan ole seurannut pelimaailman uutisia ? Nykyään jos peliin lisää p2w elementtejä saa helposti näpeilleen.

Itku seasoneista on kokemuksen puute. Väitän että jos nyt olet +60lvl niin seuraavan hahmon levutus on paljon nopeampaa, Lilith patsaat säilyy, saat alueiden renownista pisteet ja kartta on lähes kokonaan näkyvillä.

Oma mielipiteeni tulevista seasoneista on toiveikas. Ovat selvästi miettineet uusia kulmia joilla peli pysyisi mielenkiintoisena.
 
Oisko tää pätevä peliläppäri Diablo 4 varten?


Ajattelin ostaa jonkun kannettavan jolla vois pelata töissä. Varmaan kyllä halvemmallakin toimii mutta en haluis kuitenkaan jotain paskaläppäriä ostaa pölyttymään, sellainen löytyy jo.
 
Tuo on ollut huono jo D2 lähtien. Eri asia jos peliaikaa olisi reilusti, mutta meillä joillain on perhe ja muu elämä joka rajoittaa pelitunteja, siksi tuo alusta grindaaminen ei nappaa, kun esim. nollasta 85 levelille pelaaminen jotta olisi edes teoriassa mahdollista saada pelin parhaat itemit on lähes mahdotonta. Mutta Blizzard lienee tyytyväinen että edes osa jaksaa grindata joka season alusta, niin lienee turha odottaa että muutosta tulisi..

Genressä oltu D1:stä lähtien ja mukavaa pelattavaa, mutta saavutusten nollaus 1-2 kuukauden välein ei iske.:poop:

Ajattelin juuri samoin D3 aikaan seasoneista, mutta nopeasti mieli muuttui kun seasoneihin päästiin. Huippu tilaisuus tehdä uusi eri hahmo ja kokea se. Tässä vielä hyvänä ettei pääjuonta tartte hinkata läpi.
Eihän me perheelliset koskaan mihinkään ranking listoille tulla pääsemään, mutta kivaa uutta alkua siitä seasonista tulee ja kaikki tutut taas pelaamassa sekä ihmettelemässä. Edes hetki ollaan yhtä noobeja seasonin alussa nolifereiden kans :)

Tässä ihan hyviä pointteja seasoniajatteluun liittyen:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Et varmaan ole seurannut pelimaailman uutisia ? Nykyään jos peliin lisää p2w elementtejä saa helposti näpeilleen.

Itku seasoneista on kokemuksen puute. Väitän että jos nyt olet +60lvl niin seuraavan hahmon levutus on paljon nopeampaa, Lilith patsaat säilyy, saat alueiden renownista pisteet ja kartta on lähes kokonaan näkyvillä.

Oma mielipiteeni tulevista seasoneista on toiveikas. Ovat selvästi miettineet uusia kulmia joilla peli pysyisi mielenkiintoisena.
Säilyyköhän waypointit?

onko endgame käytännössä helltide alueiden tekemistä, sitten tuurilla world bossit (nää spawnaa aivan liian harvoin, casuaalina en ikinä näe näitä) ja tietty puutehtävät.
Mutta nämä nm-dungeonit on itselle vähän harmaata alueta. olen tehnyt 3 kpl ja en oikein tykännyt niistä.
En ymmärrä tätä mistä glyphejä edes saa ja ne on muutenkin aina ihan huonoja, eikä myöskään paragonboardi ole suostunut aukeamaan enemään. näkyy vain se yksi lohko.
 
Säilyyköhän waypointit?

onko endgame käytännössä helltide alueiden tekemistä, sitten tuurilla world bossit (nää spawnaa aivan liian harvoin, casuaalina en ikinä näe näitä) ja tietty puutehtävät.
Mutta nämä nm-dungeonit on itselle vähän harmaata alueta. olen tehnyt 3 kpl ja en oikein tykännyt niistä.
En ymmärrä tätä mistä glyphejä edes saa ja ne on muutenkin aina ihan huonoja, eikä myöskään paragonboardi ole suostunut aukeamaan enemään. näkyy vain se yksi lohko.
Seasoniin siis säilyy Lilith patsaat (ja näistä saadut bonukset tottaka), aukaistu kartta (ja osa waypointeista) sekä Renown XP riippuen edellisistä asioista (eli voi saada ainakin 5 extra skill pointia uudelle hahmolle heti alkuun).

World bosseja (ja kaikki muut eventit) varten on varmaan tusina eri web sivua, joista näkee ajastimet ja taitaa saada jopa hälytykset asetettua noille, jos niin tärkeitä ovat.
Glyphejä taitaa dropata ihan loottinakin harvoin, mutta ainakin Whisper tree lootasta niitä tulee paljon ja varmaan muistakin, en ole seurannut tarkkaan. Niitä voi myös ihan craftata itse Mysticin luona (ja rikkoa turhia resursseiksi).
Paragon board toiminta jos ei aukea itselle, kannattanee jostain käydä vähän lukemassa asiasta, mutta siis yksi niistä reunan neljästä "portista" pitää mennä, jotta voi valita uuden lohkon (ekassa ei taida olla kuin yksi "portti"). Eli kun olet sijoittanut Paragon pointin tuollaiseen "porttiin", niin klikkaa sitä ja voit valita uuden lohkon (voi myös käännellä sitä jne...).
 
Säilyyköhän waypointit?

onko endgame käytännössä helltide alueiden tekemistä, sitten tuurilla world bossit (nää spawnaa aivan liian harvoin, casuaalina en ikinä näe näitä) ja tietty puutehtävät.
Mutta nämä nm-dungeonit on itselle vähän harmaata alueta. olen tehnyt 3 kpl ja en oikein tykännyt niistä.
En ymmärrä tätä mistä glyphejä edes saa ja ne on muutenkin aina ihan huonoja, eikä myöskään paragonboardi ole suostunut aukeamaan enemään. näkyy vain se yksi lohko.
Jos oikein ymmärsin, waypointit ei säily. Mutta lilith patsaat säilyy ja kartan fog of war. Näille vaatimuksena on, että hahmolla millä on nämä kolunnut, niin loggaa jossain vaiheessa sisään 18.7 jälkeen jolloin ne tallentuu accountille. Eli jos toisella hahmolla on esim puolet lilith patsaista ja toisella puolet, niin riittää että molemmilla loggaa kerran sisään niin ne tallentuu pysyvästi tilille ja seuraavan kerran kun millä tahansa hahmolla pelaa, niin kaikilla hahmoilla näkyy nuo valmiiksi tehtynä. Tämä oli siis ilmeisesti hätäinen "janky" ratkaisu, että saavat nuo asiat siirrettyä muille hahmoille.
Noita Glyphejä saa lisää nimenomaan nm-dungeonoiseista ja paragonboardeja saat lisää kun naputtelet pisteitä kohti sitä ylintä Gatea mikä näkyy siinä laudalla, sitä kun painaa sieltä pystyy sitten valitsemaan seuraavan laudan mikä lisätään siihen jatkeeksi, sitä uutta lautaa pystyy myös pyörittämään jos haluaa aloittaa jostain tietystä sivusta. Sieltä nm-dungeoneista tippuu tehokkaitakin glyphejä mitkä kyllä boostaa paljon.
 
Seasoniin siis säilyy Lilith patsaat (ja näistä saadut bonukset tottaka), aukaistu kartta (ja osa waypointeista) sekä Renown XP riippuen edellisistä asioista (eli voi saada ainakin 5 extra skill pointia uudelle hahmolle heti alkuun).

World bosseja (ja kaikki muut eventit) varten on varmaan tusina eri web sivua, joista näkee ajastimet ja taitaa saada jopa hälytykset asetettua noille, jos niin tärkeitä ovat.
Glyphejä taitaa dropata ihan loottinakin harvoin, mutta ainakin Whisper tree lootasta niitä tulee paljon ja varmaan muistakin, en ole seurannut tarkkaan. Niitä voi myös ihan craftata itse Mysticin luona (ja rikkoa turhia resursseiksi).
Paragon board toiminta jos ei aukea itselle, kannattanee jostain käydä vähän lukemassa asiasta, mutta siis yksi niistä reunan neljästä "portista" pitää mennä, jotta voi valita uuden lohkon (ekassa ei taida olla kuin yksi "portti"). Eli kun olet sijoittanut Paragon pointin tuollaiseen "porttiin", niin klikkaa sitä ja voit valita uuden lohkon (voi myös käännellä sitä jne...).

Jos oikein ymmärsin, waypointit ei säily. Mutta lilith patsaat säilyy ja kartan fog of war. Näille vaatimuksena on, että hahmolla millä on nämä kolunnut, niin loggaa jossain vaiheessa sisään 18.7 jälkeen jolloin ne tallentuu accountille. Eli jos toisella hahmolla on esim puolet lilith patsaista ja toisella puolet, niin riittää että molemmilla loggaa kerran sisään niin ne tallentuu pysyvästi tilille ja seuraavan kerran kun millä tahansa hahmolla pelaa, niin kaikilla hahmoilla näkyy nuo valmiiksi tehtynä. Tämä oli siis ilmeisesti hätäinen "janky" ratkaisu, että saavat nuo asiat siirrettyä muille hahmoille.
Noita Glyphejä saa lisää nimenomaan nm-dungeonoiseista ja paragonboardeja saat lisää kun naputtelet pisteitä kohti sitä ylintä Gatea mikä näkyy siinä laudalla, sitä kun painaa sieltä pystyy sitten valitsemaan seuraavan laudan mikä lisätään siihen jatkeeksi, sitä uutta lautaa pystyy myös pyörittämään jos haluaa aloittaa jostain tietystä sivusta. Sieltä nm-dungeoneista tippuu tehokkaitakin glyphejä mitkä kyllä boostaa paljon.

kiitos
 
Tuo on ollut huono jo D2 lähtien. Eri asia jos peliaikaa olisi reilusti, mutta meillä joillain on perhe ja muu elämä joka rajoittaa pelitunteja, siksi tuo alusta grindaaminen ei nappaa, kun esim. nollasta 85 levelille pelaaminen jotta olisi edes teoriassa mahdollista saada pelin parhaat itemit on lähes mahdotonta. Mutta Blizzard lienee tyytyväinen että edes osa jaksaa grindata joka season alusta, niin lienee turha odottaa että muutosta tulisi..

Genressä oltu D1:stä lähtien ja mukavaa pelattavaa, mutta saavutusten nollaus 1-2 kuukauden välein ei iske.:poop:
Ihme itkua, kun asia on ollut näin Diablossa ja muissa sen kaltaisissa peleissä jo ties kuinka pitkään. Ei voinut tulla sinullekkaan yllätyksenä, jos genressä olet ollut mukana noin pitkään. Miksi oltaisiin poikettu massasta ja muutettu tuo ominaisuus juuri Diablo4:ssa?:hmm:
 
Ideahan näissä seasoneissa on, että niissä on luvassa erittäin tehokkaita buildeja ja mekaniikoita, jos niitä lisäisi eternal hahmoihin season seasonin jälkeen niin ne olisi niin tehokkaita, että ei niillä olisi mitään mieltä enään pelata. Se levelöiminen tulee olemaan huomattavasti nopeampaa perus pelaamiseen verrattuna, kun ei tarvi pelata questia läpi, ja on nuo boostit skillpointseista yms.
 
Mielestäni virallisesti on sanottu, että isojen kaupunkien waypointit säilyy, mutta pienemmät ja etenkin ne jotka pitää unlockata (esim. Strongholdit jne...) pitää tottakai avata uudelleen...
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Ainakin kartat siirtyy kokonaisuudessaan. Ja streamissa ainakin annettiin ymmärtää että waypointit siirtyy myös.



Malignance Runs Rampant in the First Season of Diablo IV — Diablo IV — Blizzard News
Eilistä edeltävässä striimissä mainittiin ihan suoraan waypointit.

Renown
  • They're still considering what should be repeatable and what shouldn't be and they're open to changing things that seemed important and fun but turn out to not be fun in repeated seasons.
  • One change from a previous stream -- you will now keep your revealed map and your discovered altars of liliths from the eternal realm, with their renown rewards.
  • Capital City waypoints will persist but others you'll have to find.


Yllä oleva on siis kooste tästä videosta:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Ei se toki sitä mahdollisuutta poista, että kantaa olisi taas jotenkin muutettu.
En vaan nyt itse eilisessä striimissä törmännyt suoraan mainintaan waypointeista.
Toki jos ne johonkin suuntaan kantaa muuttaisi, niin varmaan pikemmin siihen että kaikki löydetyt waypointit on aina auki.
 
Voihan muna. Eka kerta kun tulee network disconnect kesken pelin, ja tietysti se on 30 minuutin bossitaistelun keskellä. Vieläpä sellaisessa bossissa, jossa oli valtavia ongelmia selvitä hengissä edes puolet tuosta ajasta. Ja nyt odotellaan Blizzardia:

diablo4_error.png
 
Mutta eihän kukaan sua pakoya niitä seasoneita pelaan ?? Itse D3 pelannut vain non season vastaavan ajan puutteen vuoksi.
Sama, en oikein ymmärrä näitä ulinoita. Tai että S1 kertoo pitääkö deletoida koko peli.

Näitähän voi lätkiä monella tapaa. D3 kesti sen 10 vuotta aikaa ja tää tuntuu monin verroin paremmalta. Se että nyt jonkun 100h käyttänyt ei todellakaan meinaa että seasonin tullessa heittäis aikaa edes murto-osan. Ehkä kiinnostuu tai ei, mitä sitten. Näitä tulee pelailtua silloin tällöin kun alkuinnostus laantuu.

Diablot on aina olleet itselle sitä, että käy parit dunkut mätkimässä jos hamuaa jotain palasia gearista vaikka päivittää. Tai sitten tekee sen HC hahmon ja katsoo kun kuolee johonkin siiliin...Tai on muuten vaan tylsää.

Totta puhuen en yhtään seasonia ole näissä ikinä pelannut joten sinällään kiinnostaa ainakin alkuun testata mitä sieltä tulee. Mutta tuskin tulee samaa efforttia heitettyä mitä kampanjaan pelin julkaisussa.

Muutenkin koko "endgame" ei vaikuta itselleni tarjoavan oikein mitään muuta kuin kavereiden kanssa lätkimistä parempien droppien toivossa. Yksin ei jaksa noita samoja mestoja koluta, ellei oo todella tylsää.

Tietty huvikseen voi alkaa eri hahmoja levuttaan kun noita parempia kamoja niille arkkuun säästänyt. Aika hyvät lähtökohdathan ne saa jos on suurimman osan noista alttareista ja bonareista jo saanut ja suoraan oranssia kamaa päälle.

Se tässä on hienoa (mikä myös D3) että eri buildeja voi keksiä kyllä todella paljon, lähinnä ne kamat mitä löytyy tietysti saattaa määritellä suuntaa. Mutta voi kokeilla kaikenlaista mikä omaan käteen sopii.
 
Kysehän on enemmänkin siitä, että pelin sisältöä saisi tuoda jotenkin muuten kuin pelkästään pakottamalla peli alusta jotta saat bonuksia, jotta saavat pidettyä pelaajat pelissä mukana mahdollisimman monta tuntia. Ymmärrän että herkemmät ihmiset kokevat tämän ulinana/valituksena, mutta itse en vain näe järkeä kuluttaa useita tunteja pelin aloittamiseen alusta jotta saa jonkin pienen lisäsisällön peliin, vaan lisäsisältöä pitäisi tulla jollain muulla tapaa, esim. tapa vihuja x määrä y, saavuta Nightmare dungeon level z, jne. niin saat jotain oikeasti pelin kannalta merkitsevää, vaikka useampi tuollainen bonus ja aikaa vaikka se 3kk. Mutta jos valtaosa tyytyy nykyiseen mekanismiin niin eiköhän tällä mennä vielä myös Diablo X.

Edit: Voisihan toki nykyisenkin muodon säilyttää niille jotka siitä pitää..
 
Enpähän tiedä. Xp ratea bufattiin saatanasti viime pätsissä jolloin lvl 100 saavuttaminen väheni ainakin 50-75 tunnilla alkuperäiseen. Ja seasonissa se on vielä nopeampaa levuttaa, kun skill pointteja on auki 10 jo ykköslevelillä, battle passissa boostit vapaana kaikille ilman maksullista passia, puu on auki 1 leveliltä lähtien, uutta gearia ja seasonal only poweria ja mitähän muuta.

Veikkaan, että joku lvl 50 saa seasonissa sellaisella 8-10 tunnilla jos ei pelaa edes optimaalisesti.

Lisäksi uudet uniikki dropit tulee kyllä eternal servulle niillekin jotka ei edes seasonia halua pelata.
 
Kysehän on enemmänkin siitä, että pelin sisältöä saisi tuoda jotenkin muuten kuin pelkästään pakottamalla peli alusta jotta saat bonuksia, jotta saavat pidettyä pelaajat pelissä mukana mahdollisimman monta tuntia. Ymmärrän että herkemmät ihmiset kokevat tämän ulinana/valituksena, mutta itse en vain näe järkeä kuluttaa useita tunteja pelin aloittamiseen alusta jotta saa jonkin pienen lisäsisällön peliin, vaan lisäsisältöä pitäisi tulla jollain muulla tapaa, esim. tapa vihuja x määrä y, saavuta Nightmare dungeon level z, jne. niin saat jotain oikeasti pelin kannalta merkitsevää, vaikka useampi tuollainen bonus ja aikaa vaikka se 3kk. Mutta jos valtaosa tyytyy nykyiseen mekanismiin niin eiköhän tällä mennä vielä myös Diablo X.

Edit: Voisihan toki nykyisenkin muodon säilyttää niille jotka siitä pitää..

Eli kun oot LVL100 ja hakannut miljoona mobia tier 100 asti voit jatkaa peliä samalla maxatulla hahmolla mutta uusi haaste on hakata 2 miljoona hahmoa ja päästä tier 150 on mielestäsi parempi kun aloittaa uudella seasonilla jossa lisämekaaniikka, eri hahmolla, eri buildilla?

Kolmas vaihtoehto tietysti samalla hahmolla jatkamiseen on WoW tyyli.
 
Paljon hitaampaa levelöinti verrattuna diablo 3 jossa seasonin alussa meni nopeimmalla levelöinti ohjeella parii tuntii, nyt pelannu jo useemman päivän ja vasta 58 mennään niin voi olla jos season levelöinti ei oo nopeempaa nii ei ainakaa heti inspaa.
 
Paljon hitaampaa levelöinti verrattuna diablo 3 jossa seasonin alussa meni nopeimmalla levelöinti ohjeella parii tuntii, nyt pelannu jo useemman päivän ja vasta 58 mennään niin voi olla jos season levelöinti ei oo nopeempaa nii ei ainakaa heti inspaa.

Onneksi on hitaampaa, mutta jos oot kampanjan tehnyt ja patsaat, wpeet ja kartan avannut ni onhan se nyt luksusta ku ei tarvi pelaa kampanjaa uusiks ja voi puuhata mitä haluaa.
 
Seasonissa levelaus on vähintään 3-4 kertaa nopeampaa mitä se on kun ensimmäistä kertaa pelaa tarinan läpi. Miksi?

1. kartta auki
2. valmiiksi kourallinen skillipojoja + potionslotit jos on käynyt ennen seasonia etsimässä Lilithin patsaat ja löytänyt kaikki alueet
3. ei tarvitse pelata tarinaa enää uudestaan läpi
4. ...jonka johdosta voi mennä ja paukuttaa optimaalista dungeonit -> geari kondikseen -> world-tieriä ylös -> dunkkuja kiertoa
5. on jo tullut tutuksi pelin 'kommervenkkien' kanssa, ei mene enää ihmettelyyn aikaa, ja on joku käry siitä miten skillit, geari ja paragonit toimii yhteen
6. noi uudet seasonal-gemislotti-sätkyttimet nostaa hahmojen poweria ylös aika paljon, joten mobia kaatuu nopeemmin -> expaa nopeemmin -> leveliä nopeemmin

Kaikkinensa aika positiivisesti ainakin itse suhtaudun tähän mitä annetaan. Mulle suurin murhe ekassa Seasonissa on että toi season-käikäle eli Malignant-mekaniikka on todella pinnallinen. Yksinkertaistettuna: löydä malignant mobi, vedä sitä turpaan, kerää malignant-pallero ja vedä mobia uudestaan turpaan. Ei oo kauheesti syvyyttä, kun noi malignant-"gemit"/"sydämmet" on käytännössä vain uusi läjä legejä/aspekteja. Olisin toivonut jotain syvällisempää mekaniikka näiden ympärille esimerkiksi craftaamisen tai hyvin vaikeiden bossitappeluiden muodossa. Nyt tuntuu että tämä Seasoni on katsottu läpi kolmessa viikossa.
 
Seasonissa levelaus on vähintään 3-4 kertaa nopeampaa mitä se on kun ensimmäistä kertaa pelaa tarinan läpi.
...
Nyt tuntuu että tämä Seasoni on katsottu läpi kolmessa viikossa.
Hyvin kiteytetty.

Eipä tuota kolmosessakaan jaksanut seasoneita yleensä kuin korkeintaan sen 2-3 viikkoa ja siinä ajassa yhdellä hahmolla sai seasonin sisällön enimmäkseen kokea. Taukoa sitten välissä niin jaksaa seuraavaa seasonia taas mättää sen tovin.
 
Seasonissa levelaus on vähintään 3-4 kertaa nopeampaa mitä se on kun ensimmäistä kertaa pelaa tarinan läpi. Miksi?

1. kartta auki
2. valmiiksi kourallinen skillipojoja + potionslotit jos on käynyt ennen seasonia etsimässä Lilithin patsaat ja löytänyt kaikki alueet
3. ei tarvitse pelata tarinaa enää uudestaan läpi
4. ...jonka johdosta voi mennä ja paukuttaa optimaalista dungeonit -> geari kondikseen -> world-tieriä ylös -> dunkkuja kiertoa
5. on jo tullut tutuksi pelin 'kommervenkkien' kanssa, ei mene enää ihmettelyyn aikaa, ja on joku käry siitä miten skillit, geari ja paragonit toimii yhteen
6. noi uudet seasonal-gemislotti-sätkyttimet nostaa hahmojen poweria ylös aika paljon, joten mobia kaatuu nopeemmin -> expaa nopeemmin -> leveliä nopeemmin

Kaikkinensa aika positiivisesti ainakin itse suhtaudun tähän mitä annetaan. Mulle suurin murhe ekassa Seasonissa on että toi season-käikäle eli Malignant-mekaniikka on todella pinnallinen. Yksinkertaistettuna: löydä malignant mobi, vedä sitä turpaan, kerää malignant-pallero ja vedä mobia uudestaan turpaan. Ei oo kauheesti syvyyttä, kun noi malignant-"gemit"/"sydämmet" on käytännössä vain uusi läjä legejä/aspekteja. Olisin toivonut jotain syvällisempää mekaniikka näiden ympärille esimerkiksi craftaamisen tai hyvin vaikeiden bossitappeluiden muodossa. Nyt tuntuu että tämä Seasoni on katsottu läpi kolmessa viikossa.

Niinkuin tuossa ylempänäkin veikkailin, vaikka miten luumuilisi, niin se on max. jotain 10 tuntia, niin olet jo lvl 50+ seasonissa. Nopeimmat on varmaan lvl 100 siinä sunnuntain aikana viimeistään.

Siellähän on myös se battle passi jossa on muistaakseni 24 kpl jotain XP boostia kaikille, vaikka ei olisi maksullista passia ostanut.
 
Eilen kävin noita lilith patsaita kartan kanssa metsästää, pari tuntia meni ja vielä yks kartanosa hakematta. No kai noistaki jotai iloa sitte tulee. Ootteko seuraa saanu noihi dungeoneihi? Itse vain avoimessa maailmassa nähny tyyppejä mutta kaikki dunkut yksin vetäny toistaseks
 
Eilen kävin noita lilith patsaita kartan kanssa metsästää, pari tuntia meni ja vielä yks kartanosa hakematta. No kai noistaki jotai iloa sitte tulee. Ootteko seuraa saanu noihi dungeoneihi? Itse vain avoimessa maailmassa nähny tyyppejä mutta kaikki dunkut yksin vetäny toistaseks
Dunkut vedetään aina yksin/partyssa. Ei siellä randomeita voi tulla vastaan.
 
Uusin päivitys kyllä buustasi runsaasti Helltide-cinderien tippumismäärää ja vihujen spawnaamista. Eilen yhdessä Helltidessä riitti kun pysyi samassa paikassa ja "hiekan alta"-ilmestyviä rosvoja (mitä ovatkaan) tuli jatkuvalla syötöllä hirveä joukko, liekö bugi, mutta sain +500 cinderiä nopeasti kasaan. Harmiksi noita Tortured Gifts of Mysteries eli 175 maksavia arkkuja ei ilmestynyt kyseiseen Helltideen kuin kaksi, piti sitten ostaa kaikki "normaaliarkut", joista yli puolesta tuli sitten Sacred Rarea. :lol:

@Rane vinkkinä, siitä Rob's Hota-buildista saa helposti Helltide-kelpoisen kun vaihaa vain Frey -> Lunging Strike, saa runsaasti mobilityä ja tapponopeutta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 270
Viestejä
4 897 537
Jäsenet
78 961
Uusin jäsen
Korppiqt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom