Pian saadaan taas pakettiin yksi tämän paskalafkan kanssa taputeltu tarina. Tilasin joulukuussa 2018 keittiötarvikkeita, joista palautin osan. Lähetin toki palautetuista tuotteista selkeän erittelyn ja kuitin lähetyksestä asiakaspalvelun sähköpostiin. Samaiset tiedot olivat toki mukana paketissakin, mutta olen oppinut olemaan proaktiivinen tämän yhtiön kanssa.
Meni muutamia viikkoja ja tiedustelin rahojeni perään. Vastasivat ettei tuotteet ole vielä tulleet heille. Maksoin laskun, josta vähensin palauttamani tuotteet. Ilmoitin tästä toki myös heille.
Meni muutamia viikkoja ja tuli karhukirje alkuperäisestä laskusta, jonka pyysin toki mitätöimään aiheettomana. Ilmoitin maksaneeni pitämäni tuotteet ja palauttaneeni osan tuotteista. Ilmoittivat selvittävänsä asiaa. Karhukirjeitä alkoi tulemaan viikoittain, joista otin useita kertoja yhteyttä ja viittasin jo joulukuussa lähettämääni viestiin tuotteiden palautuksesta, liitin myös kuitin maksusta.
Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!
Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.
Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.