CDON.com

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Aaltoliike, 19.10.2016.

Tagit:
  1. Lucas

    Lucas

    Viestejä:
    2 522
    Rekisteröitynyt:
    27.05.2017
    Eiköhän se kantelu Etelä-Suomen AVI:lle hyvän perintätavan rikkomisesta ole yksi keino ja toiseksi valitus Kuluttajariitalautakuntaan.

    Ensin pitää kuitenkin Kuluttaja-asiamiehen kautta sovitella asiaa ennen kuin sen voi viedä Kuluttajariitalautakuntaan.

    Lopuksi siinä on sitten se käräjäoikeus mahdollisuutena jos eivät ala rahoja palauttamaan Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaisesti.
     
  2. Merkath

    Merkath

    Viestejä:
    1 022
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Olitko yhteydessä myös suoraan Qliroon? Oman kokemuksen mukaan CDONille on lähes turhaa lähteä noista laskuista sepittämään kun eivät siellä saa mitään aikaiseksi, mutta Qliron aspa on nopsaan siirtänyt eräpäivää ja lopulta mitätöinyt parit laskut kunhan olen heille laittanut todisteet niiden turhuudesta.
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2019
    hsalonen ja mRkukov tykkäävät tästä.
  3. Finlandery

    Finlandery

    Viestejä:
    102
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Hetkinen. Mistä rahoista ne ois palauttanu sulle ees mitään, jos et ees ollu maksanu viellä mitään? Ja muutenkin. En oo ikinä kuullu, että onnistuis vaa osien tuotteiden maksu, vaan aina maksetaan koko summa ja sitten palautetaan, jos jotain on palautettu.... Tosta voit jo syyttää iha itteäski, ku aloit sooloilemaa laskun maksus, koska eikös ne summat ole sidottuja viitenumeroihin....


    Ps. Tulipaha taas vaihteek kalliit keittiövälineet sulle, kun muutama juristitunti päälle... Joku vois kuvitella, että halvemmalla ja helpommalla pääsis, ku ostais prismasta/tms ne suoraa...
     
  4. BaTTman

    BaTTman

    Viestejä:
    531
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    Asia saatiin siis pakettiin maksamalla lasku? Kas kummaa. Mutta kuitenkin pitää selvitellä asiaa juristin kanssa?
     
  5. mRkukov

    mRkukov Hrrrr...

    Viestejä:
    4 703
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Oikein tehtynä olisit ilmoittanut qliroon että osa tuotteista palautettu ja että siirtävät eräpäivää. Tätä niin kauan että cdon hoitaa hommansa.

    Kerran siis itsellä lupasivat siirtää eräpäivää, mutta sitten tulikin muistutus korkoineen. Viittasin edellisiin viestiketjuihin, jossa eräpäivää oli luvattu siirtää ja mitätöivät heti virheellisen viivästymismaksun. Piti muistaakseni kolme kertaa siirtää eräpäivää, jotta saivat cdonilta kuittauksen että homma selvä.

    Ei laskua pidä koskaan mennä muuttamaan, tai maksamaan vain osaa, täysin omin päin. Vain jos laskuttajan kanssa on erikseen sovittu. Eräpäivän siirto ja sen tekee laskuttaja, ei myyntiliike.
     
  6. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Molemmille, CDON.COMille ja Qlirolle oli asiasta ilmoitettu useampaan kertaan. Viesteissä oli mukana liitteet, joissa kuitti tuotteiden palautuksesta ja lista palautetuista tuotteista.
     
    Merkath tykkää tästä.
  7. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Maksoin myös ne tuotteet, jotka palautin. Näin asia tuli kuntoon. Kuulostaako ratkaisu mielestäsi oikealta?
     
  8. Finlandery

    Finlandery

    Viestejä:
    102
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    No
    Eiköhä se cdoni palauta rahat niistä palautetuista tuotteista nyt kun on jotain mitä palauttaa.... En näe mikä tossa on menny väärin pl sooloilu laskun maksus
     
  9. antero

    antero

    Viestejä:
    2 470
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016

    Syy varmasti on että luokittelevat hygienia tuotteiksi joita ei voi palauttaa.
    En perustele tai puolusta mitenkää, kunhan sherlokkina mietin syytä ongelmiin.
    Mutta jos oli jonkun muun kuin cdon myymää ostanu, olet palauttanut väärään osoitteeseen. CDON myymänhän voi palauttaa asiakaspalautuksena, muut menee itsemaksetuilla posteilla jos ei toisin mainita.
    Jos voisit kertoa mikä tuote oli?

    Laskutushan on CDONin oman emoyhtiön hoitamaa (QLiro Group, ex CDON Group), paypal ainoa ok maksu.


    Kysehän oli että oli lopulta pakko maksaa myös palautetut tuotteet.

    On ollu, suomalaisille on myyty suomalaisen tytäryhtiön kautta, ruotsissa suurin varasto oli.
    Suomen yksikön ajoi verottaja alas suurilla sakoilla.
    Jos yritys on rekisteröity suomeen, on se suomalainen vaikka omistaja olisiki muualta. Silloin verot maksetaan suomeen ja noudattaa suomen lainsäädäntöä.
    Toki tuo oli vain varasto, mutta peiteltiin yritykseksi.
    Hallinto-oikeus: Verottajan miljoonamätkyt verkkokauppa CDONille jäävät voimaan


    Ilmisesti on yhä rekisterissä kun tänä vuonna ollu vielä jotain tapahtumia.
    upload_2019-5-24_13-32-25.png
     
    Viimeksi muokattu: 24.05.2019
  10. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Puoli vuotta on ihan ok aika odotella rahoja/hyvitystä takaisin palautetuista tuotteista. OK. :cigar2:

    Moni yritys soveltaa periaatetta jossa maksat vain pitämäsi tuotteet. Sellainenkin pieni yritys kuin H&M kehottaa vähentämään omatoimisesti laskun kokonaissummasta ne tuotteet, jotka on palauttanut. Tämä on toiminut aiemmin ongelmitta myös Qlirolle, joten olisi kiva kuulla mitähän vitun sooloilua tässä on tapahtunut.

    Asia nytkähti tänään taas hiukan eteenpäin ja ilmoittivat CDONilla hyvittäneensä nuo tuotteet, mutta rahojen takaisin saamiseksi pitää ottaa erikseen jälleen yhteyttä Qliroon. Hyvin toimii kun kyse on kuitenkin samasta yhtiöstä.
     
  11. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Näitä tahoja tässä on sovellettava. On aivan ennenkuulumattoman välinpitämätöntä toimintaa ollut yhtiöltä. Minullahan on yksi valitus käsittelyssä tästä kyseisestä yhtiöstä.
     
  12. Finlandery

    Finlandery

    Viestejä:
    102
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Moni yritys voi soveltaa, mutta jos cdon ei sovella, niin silloin se on sooloilua, jos alkaa ite säveltämään, miten päättääkin maksaa. Jos firman käytäntö on, että maksetaan kokonaan ja sitten jos jotain palauttaa, niin siltä osin palauttaa rahat. Ja kauankos menikään aikaa siitä, kun maksoit cdonille, että pistivät palautuksesta rahat takas/kuittasivat asian heidä osaltaan ok:ksi? muutama päivä ilmeisesti?
     
  13. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Tekisi mieli jättää sisältösi huomioimatta, mutta vastaan nyt kuitenkin. Päädyt kuitenkin tämän viestin jälkeen estolistalleni, sillä et anna keskustelulle mitään lisäarvoa.

    Tämä ei ole mikään "firman käytäntö". Kuten mainitsin aiemminkin olen maksanut vain ne tavarat, jotka olen pitänyt. Toisekseen olen myös CDON/Qlirolle ilmoittanut tarkat tiedot tuotteista jotka olen pitänyt ja maksanut. Eivät ole pyytäneet maksamaan laskua kokonaan, joten tämä on juridisesti katsottavissa että he ovat hyväksyneet menettelytapani. Kun alkoi tulla karhukirjeitä ilmoitin, että lasku on aiheeton. Riitautetun laskun perintä pitää lopettaa _välittömästi_ riippumatta onko siitä maksettu osa tai ei.

    Perusteettomasta laskusta tai perinnästä valittaminen

    Joulukuussa tilasin ja nyt tuli viesti CDONilta, että tuotteet on kirjattu palautetuksi. Jotakuinkin 7 kuukautta tulee pian prosessissa täyteen. Vielä pitää toki olla Qliroon yhteydessä, että palauttavat rahat tililleni. Siinä menee kokemukseni perusteella kahdesta viikosta kahteen kuukauteen aikaa. Kun kyseessä oli muistaakseni alle 25 euron summa on sen hoitamiseen käytetty omalta osaltani ja vastapuolen osalta aikaa varsin runsaasti. Periaatteesta en ala maksamaan kenellekkään perusteettomia laskuja.
     
  14. Awelonian

    Awelonian Residentti maahanmuuttaja

    Viestejä:
    1 235
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Eli en kyllä itse ymmärrä, miksei voinut maksaa Cdonin laskua kokonaan heti ja sen jälkeen pistänyt viestiä palautettuista tuotteista, jonka jälkeen olisit saanut rahat aika nopeasti takaisin? Itse tehnyt juuri noin pari kertaa ja homma on ollut sen osalta ohi 4-5 arkipäivässä. En ole ikinä kuullutkaan Cdonin tapauksissa, että voi maksaa osittaismaksua ja palautella jotain. H&M toimii noin kyllä, mutta heillä se lukee suoraan siinä laskussa mikä tulee tilauksen mukana, Cdonin osalta taasen en sellaista ole nähnyt. Tuntuu jotenkin että harvinaisen yksinkertaisesta asiasta tehtiin vänkäämällä 7kk draama, joihin sekoitettiin juristikin mukaan - ja kaikki tämä vain "muillakin toimii, joten vahvasti oletan tämänkin olevan näin".
     
    Rupert ja Jezme tykkäävät tästä.
  15. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Sillä nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko lasku osittain tai kokonaan maksettu, etteivät onnistuneet puolessa vuodessa hyvittämään palauttamiani tuotteita. Olivat siis palautut tuotteet jossain vaiheessa löytäneet ja sen jälkeen kadottaneet. Tämän jälkeen sitten alkoi useamman kuukauden taistelu.
     
    Viimeksi muokattu: 25.05.2019
  16. antero

    antero

    Viestejä:
    2 470
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Oikeihan sinä toimit alunperin. Ei koko laskua pidä maksaa, tai voi mutta ei tarvitse.

    Qlirolle pitää ilmoittaa tilinumero jos olet maksanut kokolaskun.
     
  17. jkaart

    jkaart

    Viestejä:
    526
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mistäs lähtien täällä on loppunu plussalaisten ilmaiset toimitukset?!
    Edit: Eihän tuolta onnistu tilaaminen ollenkaan! :facepalm:
     
    Viimeksi muokattu: 03.06.2019
  18. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 861
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä siellä lukee edelleen ilmaset postit yli 15e tilaukseen.
     
  19. Zat

    Zat

    Viestejä:
    1 560
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei ole loppunut. Tarkista, että myyjä on CDON (ilmaisuus pätee ulkopuolisista myyjistä vain joihinkin) ja että ostoskorissa on fyysistä tavaraa vähintään 15 eurolla.
     
  20. jkaart

    jkaart

    Viestejä:
    526
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Rikki tuntuu olevan koko kauppa!
     
  21. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    CDON on nyt ilmoittanut hyvittäneensä palautetut tuotteet. Minun on kuitenkin oltava yhteydessä Qliroon, jotta saan rahani takaisin. Kyllä millä tahansa muulla verkkokaupalla hyvitykset päätyvät suoraan laskuttajan tietoon, mutta CDONilla ei näköjään tämäkään onnistu.

    Lieneekö edes laillista jättää asia kuluttajan tehtäväksi.
     
  22. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 861
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mikäpä tuossa nyt laitonta olisi. Lähinnä ihmetyttää, jos asiakas voi itse laittaa laskuttajalle, että rahat takas. Mikä estää tuollaisen systeemin hyväksikäytön.
     
  23. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Kylläpä tuo nyt kokonaisuutena on juridisesti aika arveluttava kuvio.
     
  24. Jamboa

    Jamboa

    Viestejä:
    620
    Rekisteröitynyt:
    16.08.2017
    Kyllä Qliro mielestäni jossian vaiheessa ilmoittaa, että täällä olisi ylimääräistä rahaa -anna tilinumero. Tai itseasiassa kokemukseni taisi olla Klarnasta
     
  25. mineraalimies

    mineraalimies

    Viestejä:
    698
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2017
    Kyllä Klarna toimii noin.
     
    Jamboa tykkää tästä.
  26. Persojet

    Persojet

    Viestejä:
    1 861
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ite tein tilauksen, ei tullut ilmaisia posteja mutta tilasin kuitenkin ja laitoin aspaan viestiä.
    Tuli 5min vastaus aspasta: