Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ruotsista yleensä. Noin viikko siinä on mennyt.Miten kaukaa tuotteet lähetetään, jos lukee että "Myyjä ja toimittaja: CDON". Tiistaina päivittyi tila: "Valmis toimitettavaksi, kuljetus tilattu toimittajalla Posti 2021-01-12 13:29:00", jonka jälkeen mitään ei ole tapahtunut.
Kiitos.Suosittelen kiertämään kaukaa.
HomePod Mini tuli viikossa Ranskasta kotiin toimitettuna. Ei mulla ainakaan ole mitään huonoa sanottavaa.Kenelläkään mitään kokemuksia tosta myyjästä Cdiscountista? 6pv toimitusta lupaavat.
Discshop lopetti ja cdon osti varaston ja nettiosoitteen, mutta lopputulos sama
Onhan tuo kyllä melkoisen sekava sivusto... Ihan sattumalta googlen kautta löysin 3kpl/50€ LP tarjouksen, joka sisältyy tuohon spring friday kampanjaan (löytyi myös 2kpl/30€ tarjous, jossa hitusen halvempia lättyjä). Hinnaksi jää NM tason käytetty, eli melkoisen hyvä tarjous, mutta sinnehän se tavarapaljouden keskelle hukkuu jos siihen ei jotenkin osu.
Aika selkeä mielipide, mutta onko tähän jotain perustelua? Esimerkiksi toimitusajalla ei itselle ole ihan niin suurta merkitystä. Varsinainen Cdiscount nettisivu vaikuttaisi olevan joku ranskalainen Amazon-kopio?Suosittelen kiertämään kaukaa.
Ei mennyt ihan putkeen. Ilmeisesti kauppias oli mobileshop.se.![]()
DI: Huijarikauppiaasta miljoonavahingot Cdonin asiakkaille
Cdonin asiakkailta on huijattu jopa kahden miljoonan euron edestä Black Friday -huumassa.www.is.fi
Suuria toimijoita ei tuo juuri kiinnosta. esim. Amazonilla on paljon ongelmia noiden väärennettyjen tuotteiden, virheellisten tuotekuvausten, ostettujen arvosteluiden ja vedätysmyyjien kanssa, mutta noihin ongelmiin puuttuminen on ainakin ulkopuolelta katsottuna ihan onnetonta. Walmartilla oli juuri tuo otsikko kokaanikaktuksen osalta, vaikka asiakkaat olivat ilmoittaneet siitä jo kuukausia sitten.En tiedä mitä CDON firman päässä ajateltu kun huijauksen antaneet jatkua viikkoja.
No onneksi tämä selkärangaton firma kuitenkin korvaa asiakkaidensa tappiot. Luulisi firmaakin kiinnostavan niin ei tarvitsisi maksaa korvauksia, nyt tuli oikein pörssitiedote asiasta että korvaukset vaikuttavat negatiivisesti tulokseen.Kyseinen firma ei omaa mitään selkärankaa muutenkaan, joten miksi kiinnostaisi?
Itse tilasin prosessorin ja olisin edelleen halukas ottamaan kyseisen prossun tämän Xstra Digital Storagen hinnalla, mutta cdon perui tilauksen vaikka olivat tilauksen vahvistaneet sähköpostilla. Tuotteita on kuitenkin markkinoilla, mutta hieman parempaan hintaan ja myös tämä Xstra myy tuotetta omilla sivuilaan, mutta ei enään CDon kautta.Tulipa astuttua itsekin harhaan ja tilattua prosessori CDONista (joka olikin sitten Xstra Digital Storage). Eihän niillä mitään tavaraa oikeasti varastossa ole vaikka sivuilla luki. Heti täppäävät tilauksen ”toimitetuksi” jotta laskutus aktivoituu ja lähetykselle muodostuu Fedexin seurantatunnus. Tämän jälkeen asiakas ei voi itse perua tilausta.
Eilen 8 päivää rekisteröimätöntä seurantanumeroa kytättyäni, firmasta pari kokemusta luettuani laitoin sinne viestiä, että perukaa tilaukseni heti. Ei mitään reaktiota.
Oli kyllä taas vihoviiminen kerta kun koitan säästää kymppejä tilaamalla muualta kuin kotimaisilta luottomyyjiltä.
Tuosta myyjästä muistaakseni keskusteltu ainakin tarjousketjuissa useampien vuosien aikana moneen kertaan, että mitään ei ole varastossa ja tilaukset tulee tyylillä joskus ja jouluna. Pari vuotta sitten tilasin edullisen m2 levyn ja taisi mennä 5 viikkoa, mutta tuli lopulta.Tulipa astuttua itsekin harhaan ja tilattua prosessori CDONista (joka olikin sitten Xstra Digital Storage). Eihän niillä mitään tavaraa oikeasti varastossa ole vaikka sivuilla luki. Heti täppäävät tilauksen ”toimitetuksi” jotta laskutus aktivoituu ja lähetykselle muodostuu Fedexin seurantatunnus. Tämän jälkeen asiakas ei voi itse perua tilausta.
Eilen 8 päivää rekisteröimätöntä seurantanumeroa kytättyäni, firmasta pari kokemusta luettuani laitoin sinne viestiä, että perukaa tilaukseni heti. Ei mitään reaktiota.
Oli kyllä taas vihoviiminen kerta kun koitan säästää kymppejä tilaamalla muualta kuin kotimaisilta luottomyyjiltä.
Kiitti neuvoista! Meikäläinen kokemattomana maksoin verkkopankilla eli aikalailla huonoin mahdollinen valinta. Hauska juttu tossa on, että cdonin ohjeiden mukaan meikän täytyisi ottaa tuon kyseisen Alankomaisen yrityksen konkurssipesän pesänhoitajaan (xD?!?). Noh, tein tosta rikosilmoituksen ja lähetän jossain kohtaan vaatimuksen cdonin suuntaan, että saisin maksun takaisin. Kuitenkin tuote maksettu syyskuun alussa. Jos ei tuo auta niin otan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin.
![]()
Cdon-verkkokaupan asiakkaiden tietoja myydään netissä – mukana satoja suomalaisia
Asiakastiedot ilmestyivät verkkoon lauantaina.www.is.fi
Missä nämä tiedot leviää?
Missä?
Lainaus linkistä
Määrästä päätelleen kaupan on pieniosanen asiakasrekisteristä, tuosta tulee mieleen että on jonkin CDON asiakkaanis sanoi:CDON-verkkokaupan asiakkaiden tietoja on vuotanut internetiin. Mukana on nettimyymälän suomalaisia, ruotsalaisia ja tanskalaisia käyttäjiä.
Ruotsalaistaustaisen verkkokaupan käyttäjien tiedot ovat kaupan, ja niistä on jaettu ilmainen näyte eräälle verkkofoorumille. Tiedoissa näkyvät asiakkaan nimi, katuosoite postinumeroineen, puhelinnumero, viimeisimmän ostoksen hinta ja ostopäivä sekä tilausnumero.
Vuotaneissa tiedoissa ei näy maksukorttitietoja tai asiakkaiden syntymäaikoja.
Tietoja myyvän tahon väitteen mukaan tietokannassa on 989 suomalaista, 5000 ruotsalaista ja 665 tanskalaista.
Ilmeisesti G-sp Electronics nimisestä ruotsalaisesta firmasta tuo vuoto peräisin. Myy cdonissa puhelintarvikkeita yms. pienelektroniikkaa.Määrästä päätelleen kaupan on pieniosanen asiakasrekisteristä, tuosta tulee mieleen että on jonkin CDON asiakkaan
Jaahas... Näyttäisivät poistaneet kirjautumissivun suomiversiosta. Ja jos menee suoraan siihen kirjautumissivuun niin tulee selitys asiasta eli ei ole edes mikään bugi.
Mitä veikkaatte, lopettavatko suomipuolen kaupan?
Minkä tahon asiakas tiedot, tuli mieleen lopusta että oliko kyse maksunvälittäjästä, vai myyjästä. Osalla läntisiä maksunvälittäjiä aika käytettävät systeemi....Joo eipä tartte enää tästä puljusta tilata mitään.
Tänään viimeinkin tuli 1.5kk sitten tilattu varastossa oleva leffa.
Isompi punainen lippu on kuitenkin se, että tilausta tehdessä multa ei kysytty salasanaa missään vaiheessa vaan kassalle mennessä kysyttiin ensin sähköposti ja sen jälkeen postinumero.
Tuon jälkeen lävähti asiakastiedot ruudulle eikä edes silloin kysytty mitään vahvistusta kun otin maksutavaksi laskun.
Jos maksoit Klarnalla, ja olet sillä aikaisemminkin maksanut jossain, niin se ainakin helposti tallettaa tiedot. Ja silloin se tosiaan kysyy vaan jotain pientä kuten puhelinnumero ja muut tiedot täyttyy itsestään. Siinä on myös nappi "poista tiedot tai älä muista jatkossa" mutta se jää helposti huomaamatta. Jolloin se taas seuraavalla kerralla muistaa taas kaiken.Joo eipä tartte enää tästä puljusta tilata mitään.
Tänään viimeinkin tuli 1.5kk sitten tilattu varastossa oleva leffa.
Isompi punainen lippu on kuitenkin se, että tilausta tehdessä multa ei kysytty salasanaa missään vaiheessa vaan kassalle mennessä kysyttiin ensin sähköposti ja sen jälkeen postinumero.
Tuon jälkeen lävähti asiakastiedot ruudulle eikä edes silloin kysytty mitään vahvistusta kun otin maksutavaksi laskun.
Joo eipä tartte enää tästä puljusta tilata mitään.
Tänään viimeinkin tuli 1.5kk sitten tilattu varastossa oleva leffa.
Isompi punainen lippu on kuitenkin se, että tilausta tehdessä multa ei kysytty salasanaa missään vaiheessa vaan kassalle mennessä kysyttiin ensin sähköposti ja sen jälkeen postinumero.
Tuon jälkeen lävähti asiakastiedot ruudulle eikä edes silloin kysytty mitään vahvistusta kun otin maksutavaksi laskun.
Omat sivut
Olemme äskettäin päivittäneet verkkosivumme ja valitettavasti tilaushistoriasi tarkastelu suoraan sivustolla on poistettu. Mutta älä huoli, meillä on edelleen kaikki tiedot aiemmista ostoksistasi!
Voit tarkastella aiempia tilauksiasi seuraavasti:
1. Tarkista postilaatikkosi: Etsi tilausvahvistuksia, jotka olemme lähettäneet sinulle sähköpostitse.
2. Ota yhteyttä asiakaspalveluun: Jos et löydä tilausvahvistuksiasi tai tarvitset apua, älä epäröi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Autamme mielellämme!
Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa ja kiitämme ymmärryksestäsi siirtyessämme uuteen alustaan. Pyrimme jatkuvasti parantamaan kokemustasi kanssamme.
Minkä tahon asiakas tiedot, tuli mieleen lopusta että oliko kyse maksunvälittäjästä, vai myyjästä. Osalla läntisiä maksunvälittäjiä aika käytettävät systeemi....
Jos maksoit Klarnalla, ja olet sillä aikaisemminkin maksanut jossain, niin se ainakin helposti tallettaa tiedot. Ja silloin se tosiaan kysyy vaan jotain pientä kuten puhelinnumero ja muut tiedot täyttyy itsestään. Siinä on myös nappi "poista tiedot tai älä muista jatkossa" mutta se jää helposti huomaamatta. Jolloin se taas seuraavalla kerralla muistaa taas kaiken.
Qliro laskun otin.