CDON.com

Paljollako tuota X34A:ta myytiin aikanaan CDONilla ja kuinka kauan KRIL:n käsittely kesti?

Ja toinen kyssäri: tietääkö kukaan minkä kaikkien kauppojen tavaraa CDON myy? Onko näistä lista jossain?
 
Tulipas tilattua ensimmäistä kertaa, jotakin muuta kuin leffoja, pelejä tai musiikkia niin tottakai tuote oli sitten palautettu tuote vian takia. Tuote on märkä/kuiva-imuri ja vikana on rosterisessa säiliössä oleva painauma. Vika oli helppo korjata eikä se haittaa, koska niitä tulee varmasti lisää mutta enemmän otti päähän se, ettei kukaan sanonut tuotteen olevan palautus vian takia, tuote lähetetty katsomatta laatikkoon, koska laatikossa on edellisen tilaajan yhteystiedot, asiakasnumerot ja valitus asiasta.
 
Tekisi mieli tilata CDON:lta eräs vahvistin hajonneen tilalle, mutta mahdollisten takuuasioiden hoitaminen vähän epäilyttää. :btooth: Halvemmaltahan tuolta saisi kuin esim. Verkkokaupalta. Tietääkö kukaan voiko Onkyon kanssa hoitaa suoraa takuita jos tulee tarvetta?
 
Onkyon (ja Pioneerin) huoltofirma on Infocare, josta en ole hyvää sanaa kuullut. Yhden oman kokemuksen perusteella pitää paikkansa. Siitä en osaa sanoa voiko asioida suoraan, koska tiettyyn pisteeseen asti jälleenmyyjä hoitaa mutta jos laitetta pitää huoltaa niin veikkaan että Infocare se on.

Onkyo ja Pioneer on siis sama firma.
 
Gigantti pesi kätensä, kun Onkyosta lahosi HDMI-kortti vuosi takuun päättymisen jälkeen. Ennen kuluttajasuoja-venkoiluun ryhtymistä, pistin kuitenkin suoraan Onkyolle mailia, josta lähetettiin mukisematta UPS:n kautta laatikko johon viritinvahvistimen sai pakata. Nouto seuraavana päivänä ja uusi(tai tehdaskorjattu) vahvistin tuli parin viikon sisällä jälleen UPS:n kyydillä takaisin. Kaikki veloituksetta.
 
Onkyon (ja Pioneerin) huoltofirma on Infocare, josta en ole hyvää sanaa kuullut. Yhden oman kokemuksen perusteella pitää paikkansa. Siitä en osaa sanoa voiko asioida suoraan, koska tiettyyn pisteeseen asti jälleenmyyjä hoitaa mutta jos laitetta pitää huoltaa niin veikkaan että Infocare se on.

Onkyo ja Pioneer on siis sama firma.
RLJ Service Oy takuuhuoltaa ja myy varaosia Onkyoon.
Parikertaa asioinu ko. firmassa ja asiallista palvelua saanu mollemmilla kerroilla.

En tiennytkään, että suomessa tuollainen Infocare myös takuuhuoltaa Onkyoa?!
Onkyon aspa ohjasi minut RLJ:lle, kun kyselin heiltä varaosia.
 
Yritin maksaa CDON.com-ostosta verkkopankilla, mutta minua ei ohjattukaan pankin sivulle, vaan CDONin sivuilla oli laatikot, joihin verkkopankkitunnukset olisi pitänyt syöttää :eek:
Vaikka CDON.comia melko luotettavana pidänkin, niin ei kiitos.
 
Tuosta oli jonkin verran puhetta jo aikaisemmin kun joku uusi maksunvälittäjä tuli joka ei jostain syystä halua käyttää pankkien tarjoamia virallisia rajapintoja vaan lukevat suoraan nettipankkikäyttöliittymää. Muistaakseni about kaikkien nettipankkien ehdot kieltävät tunnusten luovuttamisen muille mitä tuo on.
 
Tuosta oli jonkin verran puhetta jo aikaisemmin kun joku uusi maksunvälittäjä tuli joka ei jostain syystä halua käyttää pankkien tarjoamia virallisia rajapintoja vaan lukevat suoraan nettipankkikäyttöliittymää. Muistaakseni about kaikkien nettipankkien ehdot kieltävät tunnusten luovuttamisen muille mitä tuo on.

Uusin säännös määrää luovuttamaan myös muille. Toki tämä on suuri turvariski.

"Maksutoimeksiantopalvelun tarjoajalla ja tilitietopalvelun tarjoajalla on oikeus hyödyntää maksutiliä pitävän pankin asiakkaalle tarjoamia vahvan tunnistamisen menettelyjä."
Kun asiakas tekee tilauksen se samalla laittaa rastin suostumus kohtaan jossa on ostoehdot.

Uusi maksupalveludirektiivi – Payment Services Directive, PSD2
Request Rejected
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö saa edes tilattua vaikkapa klarna laskulla pelkällä s.postiosoitteella ja postinumerolla? Vai onko tuo tunnuksien luovutus ainoa tapa tilata nykyään?
 
Vieläkö saa edes tilattua vaikkapa klarna laskulla pelkällä s.postiosoitteella ja postinumerolla? Vai onko tuo tunnuksien luovutus ainoa tapa tilata nykyään?

Saa, taitaa koskea jonneja ja niitä, joiden maksuvalmiudesta ei ole näillä luotottajilla mitään dataa ennestään.
 
Vieläkö saa edes tilattua vaikkapa klarna laskulla pelkällä s.postiosoitteella ja postinumerolla? Vai onko tuo tunnuksien luovutus ainoa tapa tilata nykyään?
Eihän tuolla ole Klarna ollu enää vuosiin käytössä, Qliroa käyttävät nykyään.
:smoke:
 
Eihän tuolla ole Klarna ollu enää vuosiin käytössä, Qliroa käyttävät nykyään.
:smoke:
Okei. Sitten taitaa jäädä tilaukset jatkossa tekemättä.. Joskus tuli tilattua omat ja sukulaistenkin elektroniikat cdon:sta, mutta pariin vuoteen ei ole ollut tarvetta tilata (eipä ole kyllä tullut alennuskoodeja tai kunnollisia alennuksiakaan).
 
Okei. Sitten taitaa jäädä tilaukset jatkossa tekemättä.. Joskus tuli tilattua omat ja sukulaistenkin elektroniikat cdon:sta, mutta pariin vuoteen ei ole ollut tarvetta tilata (eipä ole kyllä tullut alennuskoodeja tai kunnollisia alennuksiakaan).

Qliro on käytännössä samanlainen kuin Klarna mutta CDONin itse omistama laskuttaja. Parin viikon maksuajalla lisämaksuton. Henkilötunnus vaaditaan CDONin omiin tietoihin, ja sillä tarkistanevat luottotiedot.

Lisäksi CDONissa voi maksaa ihan Paypalilla.
 
2018-05-07 laitoin RMA-viestin, tänään tuli postia, että hiirestä on saatu hyvitys ja rahat palautetaan. :smoke: Jokunen hetki meni.
 
Ja sitten jos olisit kyllästynyt vartoilemaan ja päätynyt lopulta pyytämään peruutusta tuolle tilaukselle niin ei varmasti olisi enää onnistunut. :D
 
Onhan tämä nyt järkyttävän hidas putiikki. Yli kaksi viikkoa mennyt tilauksesta eikä mitään näy. Keskiviikkona aamusta laitoin aspaan viestiä eikä sieltäkään tietenkään kukaan ehdi vastaamaan.
5e halvemmalla sain tuotteen kuim esim Verkkokaupasta mutta eihän tässä odotuksessa ole mitään järkeä.
 
Pitää kyllä ihmetellä, että miksi ylipäätänsä lähdetään tilaamaan hitaaksi tiedetystä CDON:sta femman säästön vuoksi?
 
Onhan tämä nyt järkyttävän hidas putiikki. Yli kaksi viikkoa mennyt tilauksesta eikä mitään näy. Keskiviikkona aamusta laitoin aspaan viestiä eikä sieltäkään tietenkään kukaan ehdi vastaamaan.
5e halvemmalla sain tuotteen kuim esim Verkkokaupasta mutta eihän tässä odotuksessa ole mitään järkeä.

Eli siis 3.9 pistin tilauksen sisään aamusta

Tämä tosiaan päättyi nyt niin että kun viime keskiviikkona laitoin taas viestiä kun ei mitään ole kuulunut niin eilen ilmoittivat että "ilmeisesti posti on hukannut pakettisi, voit tehdä uuden tilauksen sivuillamme, hyvää syksyä"

Tietääpähän jatkossa minkä kaupan kiertää kaukaa.
 
Eli siis 3.9 pistin tilauksen sisään aamusta

Tämä tosiaan päättyi nyt niin että kun viime keskiviikkona laitoin taas viestiä kun ei mitään ole kuulunut niin eilen ilmoittivat että "ilmeisesti posti on hukannut pakettisi, voit tehdä uuden tilauksen sivuillamme, hyvää syksyä"

Tietääpähän jatkossa minkä kaupan kiertää kaukaa.

Jos oli maksettu luottokortilla, niin voi pyytää palautusta luottoyhtiöstä.
 
Eli siis 3.9 pistin tilauksen sisään aamusta

Tämä tosiaan päättyi nyt niin että kun viime keskiviikkona laitoin taas viestiä kun ei mitään ole kuulunut niin eilen ilmoittivat että "ilmeisesti posti on hukannut pakettisi, voit tehdä uuden tilauksen sivuillamme, hyvää syksyä"

Tietääpähän jatkossa minkä kaupan kiertää kaukaa.
Ilmeisesti kyseessä oli jonkinlainen tarjoustuote? Minulle on kerran vastattu noin ja silloin oli kyseessä uusi pleikkaripeli, joka oli tilaushetkellä about puoleen hintaan (Olikohan sitten liian hyvä tarjous?). Tuolla konstilla pääsee kätevästi hintavirheväittelystä eroon...
 
Ei ollut tarjoustuote ja olin laskulla ottanut maksun. Laskuakaan en ollut maksanut vaan siirsiin siinä eräpäivääkin vielä kun ei tuotetta näkynyt.

Joten en tässä ole mitään hävinnyt paitsi aikaa ja vaivaa, joten odotin että sieltä olisi edes tullut se geneerinen -5€ kuponki, mutta ei mitään. No kaipa sitä on tottunut liian hyvään muiden kauppojen kanssa.
 
Tilasin CDON:sta SSD:n 500GB-mallin mutta sitten huomasin että tuosta on myös 250GB malli ja sekin tarjouksessa. Haluaisin siis perua tuon 500GB mallin ja tilata tuon 250GB. Tilausta ei ole vielä käsitelty. Laitoin viestiä aspaan että näin haluaisin tehdä.

Onko muilla onnistunut vastaava. Meinaan vaan että yleensä mennyt vähintään 2 päivää että ovat vastanneet viesteihin. Eli jos lähettävät tuon huomenna ja sitten tiistaina vastaavat jotain ”sori ei huomattu ja kerettiin jo postittaa tilaus” tyyliin. En uskalla tehdä uutta tilausta tuosta 250GB mallista ettei sitten käy niin että saan kaksi SSD:tä :D
 
Ei ole omaa kokemusta mutta ketjua lukeneena on jäänyt sellainen kuva, että aspa ei juurikaan tilauksia peru. Aina tuntuu olevan "tilaus edennyt liian pitkälle".
 
Voithan sä palauttaa sen paketin avaamattomana.
No joo tää tietty sitten ratkaisu. Valitsin maksutavaksi Klarna 14pv. CDON vissiin kuhnailee palautusten käsittelyssä, jos laskun maksuaika erääntyy ennen kuin palautus on käsitelty, ei varmaan tarvi maksaa?

E: Qliro siis eikä Klarna :D
 
Viimeksi muokattu:
No joo tää tietty sitten ratkaisu. Valitsin maksutavaksi Klarna 14pv. CDON vissiin kuhnailee palautusten käsittelyssä, jos laskun maksuaika erääntyy ennen kuin palautus on käsitelty, ei varmaan tarvi maksaa?

Ei kannata laiminlyödä sitä laskua, että ei tule ongelmia. Sitä laskun eräpäivää pystyy kuitenkin Qliron chatissa pidentämään helposti ja nopeasti, kun vaan sanot että olet palauttamassa. CDONin kanssa homma voi olla hieman hidasta mutta Qliron kanssa asiat on sujuneet ainakin ennen nopeasti. (Eikös tuolla ole Qliro eikä Klarna?)
 
No joo tää tietty sitten ratkaisu. Valitsin maksutavaksi Klarna 14pv. CDON vissiin kuhnailee palautusten käsittelyssä, jos laskun maksuaika erääntyy ennen kuin palautus on käsitelty, ei varmaan tarvi maksaa?

Se on Qliro eikä Klarna, ja ei tarvi maksaa, mutta sieltä tulee huomautuksia ja luultavasti karhulaskuja erääntymisestä. Kannattaa selvitysten välttämiseksi laskun saatuasi ilmoittaa Qlirolle tilanteesta, jolloin siirtävät eräpäivän suosiolla kauemmaksi.

Lisäksi palautuksen osalta käytä Postin asiakaspalautusta, eli nouda paketti ja palauta se sitten CDONiin asiakaspalautuksena. Paketin noutamatta jättämisestä CDON muistaakseni perii nykyään jonkun summan. CDONin palautuskäsittely kestää sitten tyypillisesti luokkaa kuukauden, joten kärsivällisyyttä vaatii.
 
Ei kannata laiminlyödä sitä laskua, että ei tule ongelmia. Sitä laskun eräpäivää pystyy kuitenkin Qliron chatissa pidentämään helposti ja nopeasti, kun vaan sanot että olet palauttamassa. (Eikös tuolla ole Qliro eikä Klarna?)
Joo Qliro tosiaan käytössä tuolla :lol: jees, kiitoksia neuvoista. Eiköhän näillä pärjätä.
 
Ei kannata laiminlyödä sitä laskua, että ei tule ongelmia. Sitä laskun eräpäivää pystyy kuitenkin Qliron chatissa pidentämään helposti ja nopeasti, kun vaan sanot että olet palauttamassa. CDONin kanssa homma voi olla hieman hidasta mutta Qliron kanssa asiat on sujuneet ainakin ennen nopeasti. (Eikös tuolla ole Qliro eikä Klarna?)
Kerran siirsin eräpäivää 5 kertaa.. tosin kerran eivät siirtäneet vaikka lupasivat ja sitten tuli muistutusmaksu päälle. :D
Ei tarvinnut kyllä sitäkään maksaa. Qliron kanssa ainakin puoli vuotta sitten vielä pärjäsi. cdonin kanssa en enää edes yritä.
 
Oon yrittänyt ostaa kaksi kertaa cdonilta dödöjä. Homma etenee hyvin maksukorttiin ja nettipankkiin asti. Sieltä siirrytään tyhjälle qliron sivulle ja osto jää kesken. Aina sama juttu. Oon kokeillut firefoxilla ja vivaldilla. Ja private window:n kautta kummallakin.
 
Oon yrittänyt ostaa kaksi kertaa cdonilta dödöjä. Homma etenee hyvin maksukorttiin ja nettipankkiin asti. Sieltä siirrytään tyhjälle qliron sivulle ja osto jää kesken. Aina sama juttu. Oon kokeillut firefoxilla ja vivaldilla. Ja private window:n kautta kummallakin.

Siis pääset nettipankissa maksuun saakka ja hyväksyt maksun? Sen jälkeen sitten siirtyy tyhjälle sivulle?
 
Siis pääset nettipankissa maksuun saakka ja hyväksyt maksun? Sen jälkeen sitten siirtyy tyhjälle sivulle?

Ei kun yritän maksaa kortilla ja kortin tietojen jälkeen nets ohjaa pankkitunnistukseen. sieltä ulos tullessa menee qliron tyhjälle sivulle. Raha ei liiku ja ostokset jää ostoskoriin.

Piti sitten tilata suoralla pankkimaksulla, jossa pankkitiedot syötettiin pankin sivujen ulkopuolella (ällöä) ja maksu onnistui. Tuotteet on nyt tilattu.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kun yritän maksaa kortilla ja kortin tietojen jälkeen nets ohjaa pankkitunnistukseen. sieltä ulos tullessa menee qliron tyhjälle sivulle. Raha ei liiku ja ostokset jää ostoskoriin.

Piti sitten tilata suoralla pankkimaksulla, jossa pankkitiedot syötettiin pankin sivujen ulkopuolella (ällöä) ja maksu onnistui. Tuotteet on nyt tilattu.

En kyllä ymmärrä miksi tilata muulla tavalla kuin laskulla tai PayPalilla.
 
Lähtökohtaisesti CDON:lta ei kannata tilata millään muulla tavalla kuin laskulla tai Paypalilla, jos nämä vaihtoehdot on tarjolla. Näillä keinoin ei tarvitse sentään maksaa tai saa rahansa takaisin jos jotain käy. Vaikka CDON ei nyt mikään kusetusfirma ole niin en todellakaan maksaisi tuotteita etukäteen, pl. jotkut sähköiset latauskoodit mitkä saa heti ja on pakko maksaa suoraan.
 
No hinta oli paljon halvempi kuin muualta (kaupasta Suomessa) ja tuote heti saatavissa. Eikä ollut cdon:n oma, vaan yheistyökumppanin ja on cdon+ olemassa.
 
Lähtökohtaisesti CDON:lta ei kannata tilata millään muulla tavalla kuin laskulla tai Paypalilla, jos nämä vaihtoehdot on tarjolla. Näillä keinoin ei tarvitse sentään maksaa tai saa rahansa takaisin jos jotain käy. Vaikka CDON ei nyt mikään kusetusfirma ole niin en todellakaan maksaisi tuotteita etukäteen, pl. jotkut sähköiset latauskoodit mitkä saa heti ja on pakko maksaa suoraan.

Olen tilannut CDONista kymmeniä kertoja luottokortilla ilman ongelmia. Palautuksetkin ovat tulleet parin kolmen viikon sisällä.
 
Olen tilannut CDONista kymmeniä kertoja luottokortilla ilman ongelmia. Palautuksetkin ovat tulleet parin kolmen viikon sisällä.

Oikea luottokortti on OK, koska ne maksut turvataan, mutta korttia olisi aina voinut käyttää PayPalin kautta, jolloin olisi tavallaan tuplasti turvattu.

CDON on kyllä luotettava firma, mutta asiakaspalvelun ja palautusten äärimmäisen hitauden ja aikaansaamattomuuden takia (ja muutenkaan) tilauksia ei vain kannata maksaa etukäteen tilisiirrolla tai debit/electron-kortilla ilman PayPalia, kun paljon turvallisempia vaihtoehtoja on. Aina on myös se teoreettinen mahdollisuus, että jonain päivänä CDON vain ajetaan yhtäkkiä konkurssiin kuten Anttila.
 
Olen tilannut CDONista kymmeniä kertoja luottokortilla ilman ongelmia. Palautuksetkin ovat tulleet parin kolmen viikon sisällä.

Olen minäkin tilannut kymmeniä kertoja ilman ongelmia. Ei siinä mitään ongelmaa olekaan, jos prosessi menee normaalisti. Helpommalla vaan pääsee ongelmatilanteissa, jos ei ole maksanut ennakkoon. CDONin aspa on mennyt jatkuvasti heikompaan suuntaan ja nykyään siellä oikeasti kestää useita viikkoja vastata yksinkertaisiin sähköposteihin. Ei mitään järkeä laittaa rahoja ennakkoon kiinni tuollaiseen lafkaan, kun se maksutapa ei muuta mitään siinä perusprosessissa. Saapahan tietyn "valttikortin" aspan kanssa vääntämiseen, jos ongelmatilanteessa tuotetta ei ole maksettu tai rahat saa helposti takaisin, esimerkkeinä postissa hukkunut tavara tilattu laskulla tai vaikka hajonnut tuote Paypalilla (jos takuukäsittely prakaa --> refund). Loppupeleissä tämä ei koske CDONia pelkästään, ei missään firmassa periaatteessa kannattaisi tai ole mitään syytä maksaa suoraan esimerkiksi pankkimaksulla ennakkoon, jos tarjolla on ilmainen lasku tai Paypal. Laskuissa on tietysti oma nihkeytensä mutta Paypal nyt ei ole sen monimutkaisempi kuin suoramaksu. Luottokortti on tietty ihan OK ennakkomaksamiseen mutta erityisesti jos ei ole semmoista niin kannattaa ainakin CDONissa välttää ennakkomaksuja. Ja tietty voi sitä luottokorttiakin käyttää Paypalin kautta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 569
Viestejä
4 872 168
Jäsenet
78 680
Uusin jäsen
Joukhahainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom