CDON.com

Tänään tuli tuo Acerin X34A case toivottavasti päätökseen. Aamusta KRIL laittoi ratkaisunsa ja suosituksen tuotteen myynnistä. Tuosta sitten muutaman tunnin päästä CDON laittoikin jo viestiä, että toimittavat tuotteen. CDONin aspa puhui kyllä X34A:sta, saas nähdä ovatko jostain oikeasti kaivaneet noita nyt jo vanhoja malleja. Nuohan poistuivat myynnistä jo useita kuukausia sitten eikä pitkään aikaan ole ollut kuin X34P-mallia. Kelpaisi tietysti oikein hyvin sekin, jos sellaisen saisi lopulta tuon tilalle mutta tyytyväinen voi olla vaikka tulisi X34A. :)
 
Tänään tuli tuo Acerin X34A case toivottavasti päätökseen. Aamusta KRIL laittoi ratkaisunsa ja suosituksen tuotteen myynnistä. Tuosta sitten muutaman tunnin päästä CDON laittoikin jo viestiä, että toimittavat tuotteen. CDONin aspa puhui kyllä X34A:sta, saas nähdä ovatko jostain oikeasti kaivaneet noita nyt jo vanhoja malleja. Nuohan poistuivat myynnistä jo useita kuukausia sitten eikä pitkään aikaan ole ollut kuin X34P-mallia. Kelpaisi tietysti oikein hyvin sekin, jos sellaisen saisi lopulta tuon tilalle mutta tyytyväinen voi olla vaikka tulisi X34A. :)
Sama homma täällä, mutta tällä kertaa iloitsen vasta kun paketti on omissa kätösissä. :kahvi:

Kerrankin muuten CDONin aspa toimi ripeästi, ei varmaan kauheasti ruuhkaa näin kesällä.
 
Viimeksi muokattu:
Itselleni myös tullut KRIL:n päätös ja ilmoitus CDONilta että kaupat syntyy. Iloinen yllätys oli myös, että CDON oli oma-aloitteisesti yhteydessä asiasta pari tuntia päätöksen saamisen jälkeen. Tuo päivitetyn X34P-mallin saaminen kompensaationa olisi kyllä kirsikka kakun päälle, mutta täytyy iloita että joku speksit täyttävä näyttö on tulossa.
 
Eipähän tänne ole kuulunut kummastakaan mitään :/ Pari viikkoa sitten KRIL toimitti CDONin vastineen (johon vastasivat 4-5 kuukautta myöhässä, vaikka KRIL oli laittanut asian vireille jo tammi-helmikuussa), mutta sen jälkeen on ollut taas hiljaista.
 
Itselleni myös tullut KRIL:n päätös ja ilmoitus CDONilta että kaupat syntyy. Iloinen yllätys oli myös, että CDON oli oma-aloitteisesti yhteydessä asiasta pari tuntia päätöksen saamisen jälkeen. Tuo päivitetyn X34P-mallin saaminen kompensaationa olisi kyllä kirsikka kakun päälle, mutta täytyy iloita että joku speksit täyttävä näyttö on tulossa.
Nyt sain viestin että X34A:ta ei saada kun on poistunut malli mutta että voivat laittaa X34P:n samaan hintaan. :nb: Kirsikka kakun päälle todellakin.

Olisi vuosisadan trolli kun pistäisivät tuon postiin ja vetäisivät viime hetkellä noutopisteestä takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Tilannut lähiaikoina näytön ja soundbarin. Hienosti on toiminut tilaukset ainakin minulla. Ei pahaa sanottavaa.
 
Joo tänne tuli kanssa tuo viesti X34P:llä korvaamisesta. Näin jälkikäteen ajateltuna tämä on vielä parempi lopputulos kuin tuo X34A:n saaminen aiemmin. Oli kyllä odottamisen arvoinen lopputulos sillä oletuksella, että toimittavat nyt sitten tuon X34P:n. Ei nyt luulisi, että tässä enää mitään tulee kun on kyselty jo luvat toimitukseen ja maksutapaan ja nyt vielä tähän korvaukseen.

Olisi vuosisadan trolli kun pistäisivät tuon postiin ja vetäisivät viime hetkellä noutopisteestä takaisin.

Juuh... :rofl:

E: Nyt ovat luoneet tilauksen käyttäjätilille. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa että veitte homman maaliin saakka ja palkinto odotti lopussa. Hyvä ennakkotapaus (vrt. Komplett.fi Soundbar), ja hienoa että CDON noudatti (loppujen lopuksi) KRIL:n suositusta. Ehkä jatkossa näitä hintavirheitä tulisi vähemmän kun niihin on firmojen kiinnitettävä oikeasti huomiota.
 
Kappas perkule, niin se vaan X34P nyt istuu omassa eteisessä. Jospa sitä vihdoin voisi huokaista helpotuksesta tämän keissin suhteen. :D
 
Viimeksi muokattu:
Kappas perkule, niin se vaan X34P nyt istuu omassa eteisessä. Jospa sitä vihdoin voisi huokaista helpotuksesta tämän keissin suhteen. :D
Loistavaa!

Itselleni tuli tänään KRILin päätös postitse. Otin yhteyttä CDONiin, mutta eivät ole vielä reagoineet mitenkään.

EDIT: Yritän täällä parhaani mukaan yllättyä, että eipä ole vielä yhteydenottooni vastattu :D Olin vissiin liian toiveikas, kun muiden kohdalla CDON oli reagoinut omatoimisesti KRILin päätökseen.

EDIT2: Sain CDONin vihdoin vastaamaan, eivät ole kuulemma vielä vastaanottaneet päätöstä ja sen vuoksi eivät voi toimia.

EDIT3: Oltuani yhteydessä KRILiin, lähettivät pyydettyäni päätöksen CDONille uudemman kerran, tällä kertaa sähköisenä. Tänään paketti lähti postiin.
 
Viimeksi muokattu:
Paljollako tuota X34A:ta myytiin aikanaan CDONilla ja kuinka kauan KRIL:n käsittely kesti?

Ja toinen kyssäri: tietääkö kukaan minkä kaikkien kauppojen tavaraa CDON myy? Onko näistä lista jossain?
 
Tulipas tilattua ensimmäistä kertaa, jotakin muuta kuin leffoja, pelejä tai musiikkia niin tottakai tuote oli sitten palautettu tuote vian takia. Tuote on märkä/kuiva-imuri ja vikana on rosterisessa säiliössä oleva painauma. Vika oli helppo korjata eikä se haittaa, koska niitä tulee varmasti lisää mutta enemmän otti päähän se, ettei kukaan sanonut tuotteen olevan palautus vian takia, tuote lähetetty katsomatta laatikkoon, koska laatikossa on edellisen tilaajan yhteystiedot, asiakasnumerot ja valitus asiasta.
 
Tekisi mieli tilata CDON:lta eräs vahvistin hajonneen tilalle, mutta mahdollisten takuuasioiden hoitaminen vähän epäilyttää. :btooth: Halvemmaltahan tuolta saisi kuin esim. Verkkokaupalta. Tietääkö kukaan voiko Onkyon kanssa hoitaa suoraa takuita jos tulee tarvetta?
 
Onkyon (ja Pioneerin) huoltofirma on Infocare, josta en ole hyvää sanaa kuullut. Yhden oman kokemuksen perusteella pitää paikkansa. Siitä en osaa sanoa voiko asioida suoraan, koska tiettyyn pisteeseen asti jälleenmyyjä hoitaa mutta jos laitetta pitää huoltaa niin veikkaan että Infocare se on.

Onkyo ja Pioneer on siis sama firma.
 
Gigantti pesi kätensä, kun Onkyosta lahosi HDMI-kortti vuosi takuun päättymisen jälkeen. Ennen kuluttajasuoja-venkoiluun ryhtymistä, pistin kuitenkin suoraan Onkyolle mailia, josta lähetettiin mukisematta UPS:n kautta laatikko johon viritinvahvistimen sai pakata. Nouto seuraavana päivänä ja uusi(tai tehdaskorjattu) vahvistin tuli parin viikon sisällä jälleen UPS:n kyydillä takaisin. Kaikki veloituksetta.
 
Onkyon (ja Pioneerin) huoltofirma on Infocare, josta en ole hyvää sanaa kuullut. Yhden oman kokemuksen perusteella pitää paikkansa. Siitä en osaa sanoa voiko asioida suoraan, koska tiettyyn pisteeseen asti jälleenmyyjä hoitaa mutta jos laitetta pitää huoltaa niin veikkaan että Infocare se on.

Onkyo ja Pioneer on siis sama firma.
RLJ Service Oy takuuhuoltaa ja myy varaosia Onkyoon.
Parikertaa asioinu ko. firmassa ja asiallista palvelua saanu mollemmilla kerroilla.

En tiennytkään, että suomessa tuollainen Infocare myös takuuhuoltaa Onkyoa?!
Onkyon aspa ohjasi minut RLJ:lle, kun kyselin heiltä varaosia.
 
Yritin maksaa CDON.com-ostosta verkkopankilla, mutta minua ei ohjattukaan pankin sivulle, vaan CDONin sivuilla oli laatikot, joihin verkkopankkitunnukset olisi pitänyt syöttää :eek:
Vaikka CDON.comia melko luotettavana pidänkin, niin ei kiitos.
 
Tuosta oli jonkin verran puhetta jo aikaisemmin kun joku uusi maksunvälittäjä tuli joka ei jostain syystä halua käyttää pankkien tarjoamia virallisia rajapintoja vaan lukevat suoraan nettipankkikäyttöliittymää. Muistaakseni about kaikkien nettipankkien ehdot kieltävät tunnusten luovuttamisen muille mitä tuo on.
 
Tuosta oli jonkin verran puhetta jo aikaisemmin kun joku uusi maksunvälittäjä tuli joka ei jostain syystä halua käyttää pankkien tarjoamia virallisia rajapintoja vaan lukevat suoraan nettipankkikäyttöliittymää. Muistaakseni about kaikkien nettipankkien ehdot kieltävät tunnusten luovuttamisen muille mitä tuo on.

Uusin säännös määrää luovuttamaan myös muille. Toki tämä on suuri turvariski.

"Maksutoimeksiantopalvelun tarjoajalla ja tilitietopalvelun tarjoajalla on oikeus hyödyntää maksutiliä pitävän pankin asiakkaalle tarjoamia vahvan tunnistamisen menettelyjä."
Kun asiakas tekee tilauksen se samalla laittaa rastin suostumus kohtaan jossa on ostoehdot.

Uusi maksupalveludirektiivi – Payment Services Directive, PSD2
Request Rejected
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkö saa edes tilattua vaikkapa klarna laskulla pelkällä s.postiosoitteella ja postinumerolla? Vai onko tuo tunnuksien luovutus ainoa tapa tilata nykyään?
 
Vieläkö saa edes tilattua vaikkapa klarna laskulla pelkällä s.postiosoitteella ja postinumerolla? Vai onko tuo tunnuksien luovutus ainoa tapa tilata nykyään?

Saa, taitaa koskea jonneja ja niitä, joiden maksuvalmiudesta ei ole näillä luotottajilla mitään dataa ennestään.
 
Vieläkö saa edes tilattua vaikkapa klarna laskulla pelkällä s.postiosoitteella ja postinumerolla? Vai onko tuo tunnuksien luovutus ainoa tapa tilata nykyään?
Eihän tuolla ole Klarna ollu enää vuosiin käytössä, Qliroa käyttävät nykyään.
:smoke:
 
Eihän tuolla ole Klarna ollu enää vuosiin käytössä, Qliroa käyttävät nykyään.
:smoke:
Okei. Sitten taitaa jäädä tilaukset jatkossa tekemättä.. Joskus tuli tilattua omat ja sukulaistenkin elektroniikat cdon:sta, mutta pariin vuoteen ei ole ollut tarvetta tilata (eipä ole kyllä tullut alennuskoodeja tai kunnollisia alennuksiakaan).
 
Okei. Sitten taitaa jäädä tilaukset jatkossa tekemättä.. Joskus tuli tilattua omat ja sukulaistenkin elektroniikat cdon:sta, mutta pariin vuoteen ei ole ollut tarvetta tilata (eipä ole kyllä tullut alennuskoodeja tai kunnollisia alennuksiakaan).

Qliro on käytännössä samanlainen kuin Klarna mutta CDONin itse omistama laskuttaja. Parin viikon maksuajalla lisämaksuton. Henkilötunnus vaaditaan CDONin omiin tietoihin, ja sillä tarkistanevat luottotiedot.

Lisäksi CDONissa voi maksaa ihan Paypalilla.
 
2018-05-07 laitoin RMA-viestin, tänään tuli postia, että hiirestä on saatu hyvitys ja rahat palautetaan. :smoke: Jokunen hetki meni.
 
Ja sitten jos olisit kyllästynyt vartoilemaan ja päätynyt lopulta pyytämään peruutusta tuolle tilaukselle niin ei varmasti olisi enää onnistunut. :D
 
Onhan tämä nyt järkyttävän hidas putiikki. Yli kaksi viikkoa mennyt tilauksesta eikä mitään näy. Keskiviikkona aamusta laitoin aspaan viestiä eikä sieltäkään tietenkään kukaan ehdi vastaamaan.
5e halvemmalla sain tuotteen kuim esim Verkkokaupasta mutta eihän tässä odotuksessa ole mitään järkeä.
 
Pitää kyllä ihmetellä, että miksi ylipäätänsä lähdetään tilaamaan hitaaksi tiedetystä CDON:sta femman säästön vuoksi?
 
Onhan tämä nyt järkyttävän hidas putiikki. Yli kaksi viikkoa mennyt tilauksesta eikä mitään näy. Keskiviikkona aamusta laitoin aspaan viestiä eikä sieltäkään tietenkään kukaan ehdi vastaamaan.
5e halvemmalla sain tuotteen kuim esim Verkkokaupasta mutta eihän tässä odotuksessa ole mitään järkeä.

Eli siis 3.9 pistin tilauksen sisään aamusta

Tämä tosiaan päättyi nyt niin että kun viime keskiviikkona laitoin taas viestiä kun ei mitään ole kuulunut niin eilen ilmoittivat että "ilmeisesti posti on hukannut pakettisi, voit tehdä uuden tilauksen sivuillamme, hyvää syksyä"

Tietääpähän jatkossa minkä kaupan kiertää kaukaa.
 
Eli siis 3.9 pistin tilauksen sisään aamusta

Tämä tosiaan päättyi nyt niin että kun viime keskiviikkona laitoin taas viestiä kun ei mitään ole kuulunut niin eilen ilmoittivat että "ilmeisesti posti on hukannut pakettisi, voit tehdä uuden tilauksen sivuillamme, hyvää syksyä"

Tietääpähän jatkossa minkä kaupan kiertää kaukaa.

Jos oli maksettu luottokortilla, niin voi pyytää palautusta luottoyhtiöstä.
 
Eli siis 3.9 pistin tilauksen sisään aamusta

Tämä tosiaan päättyi nyt niin että kun viime keskiviikkona laitoin taas viestiä kun ei mitään ole kuulunut niin eilen ilmoittivat että "ilmeisesti posti on hukannut pakettisi, voit tehdä uuden tilauksen sivuillamme, hyvää syksyä"

Tietääpähän jatkossa minkä kaupan kiertää kaukaa.
Ilmeisesti kyseessä oli jonkinlainen tarjoustuote? Minulle on kerran vastattu noin ja silloin oli kyseessä uusi pleikkaripeli, joka oli tilaushetkellä about puoleen hintaan (Olikohan sitten liian hyvä tarjous?). Tuolla konstilla pääsee kätevästi hintavirheväittelystä eroon...
 
Ei ollut tarjoustuote ja olin laskulla ottanut maksun. Laskuakaan en ollut maksanut vaan siirsiin siinä eräpäivääkin vielä kun ei tuotetta näkynyt.

Joten en tässä ole mitään hävinnyt paitsi aikaa ja vaivaa, joten odotin että sieltä olisi edes tullut se geneerinen -5€ kuponki, mutta ei mitään. No kaipa sitä on tottunut liian hyvään muiden kauppojen kanssa.
 
Tilasin CDON:sta SSD:n 500GB-mallin mutta sitten huomasin että tuosta on myös 250GB malli ja sekin tarjouksessa. Haluaisin siis perua tuon 500GB mallin ja tilata tuon 250GB. Tilausta ei ole vielä käsitelty. Laitoin viestiä aspaan että näin haluaisin tehdä.

Onko muilla onnistunut vastaava. Meinaan vaan että yleensä mennyt vähintään 2 päivää että ovat vastanneet viesteihin. Eli jos lähettävät tuon huomenna ja sitten tiistaina vastaavat jotain ”sori ei huomattu ja kerettiin jo postittaa tilaus” tyyliin. En uskalla tehdä uutta tilausta tuosta 250GB mallista ettei sitten käy niin että saan kaksi SSD:tä :D
 
Ei ole omaa kokemusta mutta ketjua lukeneena on jäänyt sellainen kuva, että aspa ei juurikaan tilauksia peru. Aina tuntuu olevan "tilaus edennyt liian pitkälle".
 
Voithan sä palauttaa sen paketin avaamattomana.
No joo tää tietty sitten ratkaisu. Valitsin maksutavaksi Klarna 14pv. CDON vissiin kuhnailee palautusten käsittelyssä, jos laskun maksuaika erääntyy ennen kuin palautus on käsitelty, ei varmaan tarvi maksaa?

E: Qliro siis eikä Klarna :D
 
Viimeksi muokattu:
No joo tää tietty sitten ratkaisu. Valitsin maksutavaksi Klarna 14pv. CDON vissiin kuhnailee palautusten käsittelyssä, jos laskun maksuaika erääntyy ennen kuin palautus on käsitelty, ei varmaan tarvi maksaa?

Ei kannata laiminlyödä sitä laskua, että ei tule ongelmia. Sitä laskun eräpäivää pystyy kuitenkin Qliron chatissa pidentämään helposti ja nopeasti, kun vaan sanot että olet palauttamassa. CDONin kanssa homma voi olla hieman hidasta mutta Qliron kanssa asiat on sujuneet ainakin ennen nopeasti. (Eikös tuolla ole Qliro eikä Klarna?)
 
No joo tää tietty sitten ratkaisu. Valitsin maksutavaksi Klarna 14pv. CDON vissiin kuhnailee palautusten käsittelyssä, jos laskun maksuaika erääntyy ennen kuin palautus on käsitelty, ei varmaan tarvi maksaa?

Se on Qliro eikä Klarna, ja ei tarvi maksaa, mutta sieltä tulee huomautuksia ja luultavasti karhulaskuja erääntymisestä. Kannattaa selvitysten välttämiseksi laskun saatuasi ilmoittaa Qlirolle tilanteesta, jolloin siirtävät eräpäivän suosiolla kauemmaksi.

Lisäksi palautuksen osalta käytä Postin asiakaspalautusta, eli nouda paketti ja palauta se sitten CDONiin asiakaspalautuksena. Paketin noutamatta jättämisestä CDON muistaakseni perii nykyään jonkun summan. CDONin palautuskäsittely kestää sitten tyypillisesti luokkaa kuukauden, joten kärsivällisyyttä vaatii.
 
Ei kannata laiminlyödä sitä laskua, että ei tule ongelmia. Sitä laskun eräpäivää pystyy kuitenkin Qliron chatissa pidentämään helposti ja nopeasti, kun vaan sanot että olet palauttamassa. (Eikös tuolla ole Qliro eikä Klarna?)
Joo Qliro tosiaan käytössä tuolla :lol: jees, kiitoksia neuvoista. Eiköhän näillä pärjätä.
 
Ei kannata laiminlyödä sitä laskua, että ei tule ongelmia. Sitä laskun eräpäivää pystyy kuitenkin Qliron chatissa pidentämään helposti ja nopeasti, kun vaan sanot että olet palauttamassa. CDONin kanssa homma voi olla hieman hidasta mutta Qliron kanssa asiat on sujuneet ainakin ennen nopeasti. (Eikös tuolla ole Qliro eikä Klarna?)
Kerran siirsin eräpäivää 5 kertaa.. tosin kerran eivät siirtäneet vaikka lupasivat ja sitten tuli muistutusmaksu päälle. :D
Ei tarvinnut kyllä sitäkään maksaa. Qliron kanssa ainakin puoli vuotta sitten vielä pärjäsi. cdonin kanssa en enää edes yritä.
 
Oon yrittänyt ostaa kaksi kertaa cdonilta dödöjä. Homma etenee hyvin maksukorttiin ja nettipankkiin asti. Sieltä siirrytään tyhjälle qliron sivulle ja osto jää kesken. Aina sama juttu. Oon kokeillut firefoxilla ja vivaldilla. Ja private window:n kautta kummallakin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 029
Viestejä
4 503 727
Jäsenet
74 313
Uusin jäsen
okimotoyoko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom