CDON.com

Oon yrittänyt ostaa kaksi kertaa cdonilta dödöjä. Homma etenee hyvin maksukorttiin ja nettipankkiin asti. Sieltä siirrytään tyhjälle qliron sivulle ja osto jää kesken. Aina sama juttu. Oon kokeillut firefoxilla ja vivaldilla. Ja private window:n kautta kummallakin.

Siis pääset nettipankissa maksuun saakka ja hyväksyt maksun? Sen jälkeen sitten siirtyy tyhjälle sivulle?
 
Siis pääset nettipankissa maksuun saakka ja hyväksyt maksun? Sen jälkeen sitten siirtyy tyhjälle sivulle?

Ei kun yritän maksaa kortilla ja kortin tietojen jälkeen nets ohjaa pankkitunnistukseen. sieltä ulos tullessa menee qliron tyhjälle sivulle. Raha ei liiku ja ostokset jää ostoskoriin.

Piti sitten tilata suoralla pankkimaksulla, jossa pankkitiedot syötettiin pankin sivujen ulkopuolella (ällöä) ja maksu onnistui. Tuotteet on nyt tilattu.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kun yritän maksaa kortilla ja kortin tietojen jälkeen nets ohjaa pankkitunnistukseen. sieltä ulos tullessa menee qliron tyhjälle sivulle. Raha ei liiku ja ostokset jää ostoskoriin.

Piti sitten tilata suoralla pankkimaksulla, jossa pankkitiedot syötettiin pankin sivujen ulkopuolella (ällöä) ja maksu onnistui. Tuotteet on nyt tilattu.

En kyllä ymmärrä miksi tilata muulla tavalla kuin laskulla tai PayPalilla.
 
Lähtökohtaisesti CDON:lta ei kannata tilata millään muulla tavalla kuin laskulla tai Paypalilla, jos nämä vaihtoehdot on tarjolla. Näillä keinoin ei tarvitse sentään maksaa tai saa rahansa takaisin jos jotain käy. Vaikka CDON ei nyt mikään kusetusfirma ole niin en todellakaan maksaisi tuotteita etukäteen, pl. jotkut sähköiset latauskoodit mitkä saa heti ja on pakko maksaa suoraan.
 
No hinta oli paljon halvempi kuin muualta (kaupasta Suomessa) ja tuote heti saatavissa. Eikä ollut cdon:n oma, vaan yheistyökumppanin ja on cdon+ olemassa.
 
Lähtökohtaisesti CDON:lta ei kannata tilata millään muulla tavalla kuin laskulla tai Paypalilla, jos nämä vaihtoehdot on tarjolla. Näillä keinoin ei tarvitse sentään maksaa tai saa rahansa takaisin jos jotain käy. Vaikka CDON ei nyt mikään kusetusfirma ole niin en todellakaan maksaisi tuotteita etukäteen, pl. jotkut sähköiset latauskoodit mitkä saa heti ja on pakko maksaa suoraan.

Olen tilannut CDONista kymmeniä kertoja luottokortilla ilman ongelmia. Palautuksetkin ovat tulleet parin kolmen viikon sisällä.
 
Olen tilannut CDONista kymmeniä kertoja luottokortilla ilman ongelmia. Palautuksetkin ovat tulleet parin kolmen viikon sisällä.

Oikea luottokortti on OK, koska ne maksut turvataan, mutta korttia olisi aina voinut käyttää PayPalin kautta, jolloin olisi tavallaan tuplasti turvattu.

CDON on kyllä luotettava firma, mutta asiakaspalvelun ja palautusten äärimmäisen hitauden ja aikaansaamattomuuden takia (ja muutenkaan) tilauksia ei vain kannata maksaa etukäteen tilisiirrolla tai debit/electron-kortilla ilman PayPalia, kun paljon turvallisempia vaihtoehtoja on. Aina on myös se teoreettinen mahdollisuus, että jonain päivänä CDON vain ajetaan yhtäkkiä konkurssiin kuten Anttila.
 
Olen tilannut CDONista kymmeniä kertoja luottokortilla ilman ongelmia. Palautuksetkin ovat tulleet parin kolmen viikon sisällä.

Olen minäkin tilannut kymmeniä kertoja ilman ongelmia. Ei siinä mitään ongelmaa olekaan, jos prosessi menee normaalisti. Helpommalla vaan pääsee ongelmatilanteissa, jos ei ole maksanut ennakkoon. CDONin aspa on mennyt jatkuvasti heikompaan suuntaan ja nykyään siellä oikeasti kestää useita viikkoja vastata yksinkertaisiin sähköposteihin. Ei mitään järkeä laittaa rahoja ennakkoon kiinni tuollaiseen lafkaan, kun se maksutapa ei muuta mitään siinä perusprosessissa. Saapahan tietyn "valttikortin" aspan kanssa vääntämiseen, jos ongelmatilanteessa tuotetta ei ole maksettu tai rahat saa helposti takaisin, esimerkkeinä postissa hukkunut tavara tilattu laskulla tai vaikka hajonnut tuote Paypalilla (jos takuukäsittely prakaa --> refund). Loppupeleissä tämä ei koske CDONia pelkästään, ei missään firmassa periaatteessa kannattaisi tai ole mitään syytä maksaa suoraan esimerkiksi pankkimaksulla ennakkoon, jos tarjolla on ilmainen lasku tai Paypal. Laskuissa on tietysti oma nihkeytensä mutta Paypal nyt ei ole sen monimutkaisempi kuin suoramaksu. Luottokortti on tietty ihan OK ennakkomaksamiseen mutta erityisesti jos ei ole semmoista niin kannattaa ainakin CDONissa välttää ennakkomaksuja. Ja tietty voi sitä luottokorttiakin käyttää Paypalin kautta.
 
Kyllähän tämä alkaa turhauttamaan kun vastausta ei kuulu yksinkertaiseen takuuasiaan, ja se chattikin on otettu pois käytöstä. Lienee turha edes alkaa kysymään muutosta laskuun, kun tuote nähtävästi oli vielä mennyt alennukseen heti tilauksen jälkeen.
 
Hain postista CDONin paketin jonka haluan palauttaa. Eli nyt siis tuolla sisällä olleeseen palautuslappuun ruksitan tuon "Palautusoikeus" ja sitten laitan tuon missä palautusosoite niin paketin kylkeen ja vien paketin postiin? Pitääkö sanoa jotain että on asiakaspalautus?
 
Hain postista CDONin paketin jonka haluan palauttaa. Eli nyt siis tuolla sisällä olleeseen palautuslappuun ruksitan tuon "Palautusoikeus" ja sitten laitan tuon missä palautusosoite niin paketin kylkeen ja vien paketin postiin? Pitääkö sanoa jotain että on asiakaspalautus?
Ensin yhteyttä asiakaspalveluun...
 
Ensin yhteyttä asiakaspalveluun...
Joo tämän olen tehnyt, tai oikeastaan yritin ensin peruuttaa tilauksen mutta "oli jo keretty lähettää" niin pitää nyt palauttaa. Tuossa yhteydessä ne lähetti mulle palautusohjeet sähköpostiin, eli varmaan nyt osaavat odottaa palautusta. Vai pitäiskö vielä uudelleen ilmoittaa että haluan palauttaa? :D
 
Joo tämän olen tehnyt, tai oikeastaan yritin ensin peruuttaa tilauksen mutta "oli jo keretty lähettää" niin pitää nyt palauttaa. Tuossa yhteydessä ne lähetti mulle palautusohjeet sähköpostiin, eli varmaan nyt osaavat odottaa palautusta. Vai pitäiskö vielä uudelleen ilmoittaa että haluan palauttaa? :D
juu sitten vaan postiin, kyllä ne siellä osaa asiakaspalautuksen laittaa eteenpäin, ainakin yleensä ;)
 
Joo tämän olen tehnyt, tai oikeastaan yritin ensin peruuttaa tilauksen mutta "oli jo keretty lähettää" niin pitää nyt palauttaa. Tuossa yhteydessä ne lähetti mulle palautusohjeet sähköpostiin, eli varmaan nyt osaavat odottaa palautusta. Vai pitäiskö vielä uudelleen ilmoittaa että haluan palauttaa? :D

Elä nouda postista niin säästyt paljolta vaivalta. Muistaakseni cdonilla ei ole helpoin palautusprosessi. Voin olla väärässäkin, mutta jotenkin aina asioiden hoitamisen vaikeus on jäänyt mieleen päällimmäisenä vuosien varrella. Voit jopa käydä ilmoittamassa postiin että lähettävät sen takas suoraan ilman että "noudat" sitä. Se tosin tuntuu olevan kiinni asiakaspalvelijasta että onnistuuko se vaikka toki pitäisi aina olla mahdollista. Vai onkohan heillä haluna pitää niitä pari viikkoa varastossa ja lähettää muistutuksia päivittäin? EDIT: ELKÄÄPÄ TEHKÖKKÄÄN NOIN. Alla olevissa viesteissä syy.
 
Viimeksi muokattu:
Kyl nää levypalautukset on ainakin itsellä hyvin sujunut kun on ohjeitten mukaan menny, hitaita ne välillä on kyllä. Itsellä siis leffoja muutamia kertoja tullut palautettua.
 
Elä nouda postista niin säästyt paljolta vaivalta. Muistaakseni cdonilla ei ole helpoin palautusprosessi. Voin olla väärässäkin, mutta jotenkin aina asioiden hoitamisen vaikeus on jäänyt mieleen päällimmäisenä vuosien varrella. Voit jopa käydä ilmoittamassa postiin että lähettävät sen takas suoraan ilman että "noudat" sitä. Se tosin tuntuu olevan kiinni asiakaspalvelijasta että onnistuuko se vaikka toki pitäisi aina olla mahdollista. Vai onkohan heillä haluna pitää niitä pari viikkoa varastossa ja lähettää muistutuksia päivittäin?

Jotkut firmat perivät maksun, mikäli pakettia ei nouda ja se palautuu heille, vaikkakin sanoisi Postissa että pistäkää menemään suoraan takaisin. Eli kannattaa selvittää tämä ja sitten päättää ottaako paketin vastaan ja tekee perinteisen tuotteen palautusprosessin vai sanooko Postissa että laittavat suoraan palautuksena paketin takaisin lähettäjälle.

CDON:
CDON Alandia AB ja Yhteistyökumppanit pidättävät itsellään oikeuden veloittaa asiakkaalta kustannukset, jotka johtuvat takaisinlähetetyistä tilauksista, joita asiakas ei hae tai ei voi vastaanottaa, tällä hetkellä 15 euroa. CDON Alandia AB pidättää tämän lisäksi itsellään oikeuden veloittaa asiakkaalta 60 euroa suurista lähetyksistä (esim. TV:t ja kuntolaitteet), joita ei haeta tai ei voida vastaanottaa. Kyseiset maksut veloitetaan erikseen laskulla tai vaihtoehtoisesti veloitetaan kortti- tai suoramaksun takaisinmaksusta.
 
Elä nouda postista niin säästyt paljolta vaivalta. Muistaakseni cdonilla ei ole helpoin palautusprosessi. Voin olla väärässäkin, mutta jotenkin aina asioiden hoitamisen vaikeus on jäänyt mieleen päällimmäisenä vuosien varrella. Voit jopa käydä ilmoittamassa postiin että lähettävät sen takas suoraan ilman että "noudat" sitä. Se tosin tuntuu olevan kiinni asiakaspalvelijasta että onnistuuko se vaikka toki pitäisi aina olla mahdollista. Vai onkohan heillä haluna pitää niitä pari viikkoa varastossa ja lähettää muistutuksia päivittäin?

15 euron noutamattomuusmaksu tuli CDONin ehtoihin joskus vuoden sisään, joten ilman muuta kannattaa aina noutaa ja sitten palauttaa oikeana asiakaspalautuksena. Ei tuo juuri miltään vaivalta säästäisi muutenkaan; samat viiveet pätee CDONin palautuskäsittelyssä aina kuitenkin.
 
"Ennakko"tilattu AC: Odyssey syyskuussa.
"Postitettu" (hah!) maanantaina 1.10.
Pelin julkaisupäivä pe 5.10.
Saapui ke 11.10.

Miten meni "ennakkotilaus", noin niin kuin asiakkaan mielestä. No niin ettei tule kovin montaa "haluun julkkariksi" peliä tilattua enää CDONilta... :rolleyes:
 
"Ennakko"tilattu AC: Odyssey syyskuussa.
"Postitettu" (hah!) maanantaina 1.10.
Pelin julkaisupäivä pe 5.10.
Saapui ke 11.10.

Miten meni "ennakkotilaus", noin niin kuin asiakkaan mielestä. No niin ettei tule kovin montaa "haluun julkkariksi" peliä tilattua enää CDONilta... :rolleyes:

CDON on vihoviimeinen paikka ennakkotilata mitään, jos julkaisupäiväksi saapuminen on minkäänlainen prioriteetti. Muutaman arkipäivän verran menee aina yli.
 
Jos ne on kuitenkin postittaneet sen maanantaina niin ei se CDON hirveästi voi sille tehdä mitään, jos kirjelähetys seilaa puolitoista viikkoa postifirmojen käsissä. Kyllä ainakin omat paketit on tulleet nopeammin. Keskimäärin menee ehkä juuri se 4-5 päivää postittamisesta. Noissa CDONin paketeissa pitää muutenkin huomioida se, että ne lähtevät Ahvenanmaalta tai Ruotsista, joten siinä menee karkeasti se 1-3 päivää jo Suomeen saapumiseen ja siitä sitten vielä 1-3 päivää kotiin saapumiseen. En ennakkotilaile pelejä hirveästi joten ei kokemusta mutta tuskin nuo firmat voi niitä ihan hirveästi enempää etukäteen lähetellä ja mistä sitä tietää onko se firma itsekään saanut niitä pelejä tuota aiemmin.

Ei sillä, että itsekään muutenkaan tilaisin mitään kiireellistä CDON:lta mutta eivät nekään voi aina kaikkeen vaikuttaa. Sähköinen lataus tai jostain suomalaisesta peliliikkeestä tilaaminen lienee varmin keino julkkariin saamiseksi.
 
Kyllähän tämä alkaa turhauttamaan kun vastausta ei kuulu yksinkertaiseen takuuasiaan, ja se chattikin on otettu pois käytöstä. Lienee turha edes alkaa kysymään muutosta laskuun, kun tuote nähtävästi oli vielä mennyt alennukseen heti tilauksen jälkeen.
Onnistui sittenkin hinnan uusiminen, ja laittoivat korvaavan tuotteen sentään suoraan tulemaan, niin että jälkeenpäin laittaa vanhan takaisin. Hoituu kyllä hommat, mutta aivan auttamattoman hidasta toimintaa. Muutamasta päivästä viikkoon kestää aina vastauksessa.
 
Laitoin palautuksen postiin 6.10. (lauantai, eli lähti 8.10. matkaan) ja perjantaina 19.10. tuli sähköpostitse viesti että palautus on rekisteröity.
 
Yllättävän nopeasti on mulla cdon:n paketit tulleet.

Asunkin täällä Helsingissä ja on hyvät palvelut.
 
No on sillä väliä. Jos paketti tulee Vantaalle, sieltä Pasilaan ja jakeluun. Yleensä Edellsienä iltana maahan tullut paketti tulee seuraavana aamuna perille.
 
Eilen laitoin viestiä, että peruvat 1 tuotteen tilauksesta, kun huomasin puutteen 10min tilauksen jälkeen. Tänään vastasivat 9 aikaan aamulla, että laittaneet viestiä varastoon, että peruvat sen 1 tuotteen osalta. 20min myöhemmin uus säpö, että tuote peruttu ja rahojen palautus muutaman päivän kuluessa.... En voi valittaa ainakaan tällä kertaa nopeuden puutteesta, liekö tuuria vai ovatko palkanneet lisää porukkaa
 
Eilen laitoin viestiä, että peruvat 1 tuotteen tilauksesta, kun huomasin puutteen 10min tilauksen jälkeen. Tänään vastasivat 9 aikaan aamulla, että laittaneet viestiä varastoon, että peruvat sen 1 tuotteen osalta. 20min myöhemmin uus säpö, että tuote peruttu ja rahojen palautus muutaman päivän kuluessa.... En voi valittaa ainakaan tällä kertaa nopeuden puutteesta, liekö tuuria vai ovatko palkanneet lisää porukkaa
Jos ovat fiksuja niin rankkaavat sähköpostit "vaatii välittömiä toimia" ja "voi odottaa"
 
Yllättävän nopeasti on mulla cdon:n paketit tulleet.

Asunkin täällä Helsingissä ja on hyvät palvelut.
CDONin lähetykset saapuvat hyvin vaihtelevalla tasolla. Viimeksi tuli leffatilaus tilauksesta 3 päivää ja pahimmillaan on mennyt 1,5vko tilauksesta kunnes paketti haettavissa.
 
Tulipa itsekkin pitkästä aikaa laitettua tilaus menemään. Oli sen verran hyvän oloinen tarjous Xbox One X:stä että himot heräsi(X, Forza 7, Forza Horizon 4 ja Red Dead Redemption 2 pakettina 444,95e)
 
Laitoin palautuksen postiin 6.10. (lauantai, eli lähti 8.10. matkaan) ja perjantaina 19.10. tuli sähköpostitse viesti että palautus on rekisteröity.

Ei ollut elektroniikkaa?, elektroniikka menee ruotsiin. Rätit voi kuitata suomen päässä. Taisitten oli sinetöity pakkaus.

Eilen laitoin viestiä, että peruvat 1 tuotteen tilauksesta, kun huomasin puutteen 10min tilauksen jälkeen. Tänään vastasivat 9 aikaan aamulla, että laittaneet viestiä varastoon, että peruvat sen 1 tuotteen osalta. 20min myöhemmin uus säpö, että tuote peruttu ja rahojen palautus muutaman päivän kuluessa.... En voi valittaa ainakaan tällä kertaa nopeuden puutteesta, liekö tuuria vai ovatko palkanneet lisää porukkaa

Jos laitat sähköpostin työaikaan, nappaavat niitä lennosta. Illalla ja yöllä laitetut menee pinon pohjalle. Normaalisti, tuo uutta että aamusta on onnistunut.
 
Ei voi moittia yhtään tuon oman Xbox tilauksen suhteen. Keskiviikkona n.2130 tilasin ja eilen saapui paketti postiin.
 
Onko näin, ettei noita download tuotteita voi tilata paypalilla? Ei nimittäin tarjoa sitä paypalia vaihtoehdoksi, ainoastaan jonku trustlyn jossa pitäs syöttää siihen ikkunaan pankkitiedot(eli ei mee edes pankin omien sivujen kautta).... Tai sit korttioston.
 
Onko näin, ettei noita download tuotteita voi tilata paypalilla? Ei nimittäin tarjoa sitä paypalia vaihtoehdoksi, ainoastaan jonku trustlyn jossa pitäs syöttää siihen ikkunaan pankkitiedot(eli ei mee edes pankin omien sivujen kautta).... Tai sit korttioston.

Aiemmin on muistaakseni PayPal onnistunut, mutta lasku ei. Nykytilanne voi olla toinen.
 
Ilmeisesti riippuu paljolti tuotteesta, että mikä maksutapa on saatavilla. Tänään olisin itsekin halunnut maksella tietokoneen kotelon pois paypalin avulla, mutta eipä järjestelmä antanut maksuvaihtoehdoksi mitään muuta kuin tuon Qliro-laskun o_O en tiedä sitten kävikö näin sen takia, että käytin alennuskoodin sekä 45 € edestä lahjakortteja myös.
 
Omat halut meni taas cdonista ostamiseen, kun 189;- mainostettava PS VR maksaakin saman kun muualla 199;-. Ei ole iso ero, mutta harmittaahan tuo...
 
On tämä hienoa kun CDONin sivuilla ilmoittaa halustaan palauttaa tuotteen, sähköpostiin tulee pelkkä ilmoitus palautuksen rekisteröinnistä ja ohjeet, muttei lähetyslistaa vaikka sellaisen pitäisi viestin mukaan olla liitteenä. Täytin lomakkeen toiseen kertaan ja kysyin asiasta, mutta tuli sama automoitu vastaus.
 
Positiivista tällä kertaa! Tilasin sukkia 7.12. 11.12 lähetettiin ja 12.12 olivat noudettavissa postista :)
 
Black fridaystä ostettu luuri rupes temppuilemaan ja joutu lähettää sen Ruotsiin asti korjattavaksi. Saa nähdä kauan kestää...
 
Black fridaystä ostettu luuri rupes temppuilemaan ja joutu lähettää sen Ruotsiin asti korjattavaksi. Saa nähdä kauan kestää...

Mikä luuri? Melko suurella todennäköisyydellä olisi voinut suoraan Suomessakin viedä kyseisen merkin viralliselle huoltofirmalle. Noh, toivottavasti CDONilla ei tapansa mukaisesti kestä kuukausia.
 
Moto z3. Tein cdonin aspan ohjeiden mukaan. Jotain toivoa nopeasta käsittelystä kuitenkin on. Vein luurin eilen aamulla postiin ja nyt jo on luovutettu "teknikon" käsittelyyn.
 
Torstaina 13.12 tilasin pari vinyyliä, äsken tuli viestiä että noudettavissa. Ja joulusesongin keskellä. Kaksi arkipäivää taitaa olla omalla kohdalla uusi ennätys CDON:lta.
 
Torstaina 13.12 tilasin pari vinyyliä, äsken tuli viestiä että noudettavissa. Ja joulusesongin keskellä. Kaksi arkipäivää taitaa olla omalla kohdalla uusi ennätys CDON:lta.

Mitä ihmettä siellä on tosiaan tapahtunut, tilasin torstaina 23:55 laatikon verran vinskaa ja Posti väittää tuovansa jo tänään.

Satoja tilauksia CDONista tehneenä täytyy vähän ihmetellä että mites tässä nyt on onnistuttu, onko varasto lipsahtanut Suomeen.
 
Mitä ihmettä siellä on tosiaan tapahtunut, tilasin torstaina 23:55 laatikon verran vinskaa ja Posti väittää tuovansa jo tänään.

Satoja tilauksia CDONista tehneenä täytyy vähän ihmetellä että mites tässä nyt on onnistuttu, onko varasto lipsahtanut Suomeen.

Luultavasti myös Ruotsin päässä postilogistiikkaa on tehostettu joulun alla ja toimivat myös viikonloppupäivinä.

Näin omakohtaisesti Black Friday -aamuna CDONista tilaamani Xbox-ohjain oli Oulussa noudettavissa sunnuntaina, kaksi päivää myöhemmin. :tup:

Toki tuollainen vaatii myös, että CDONin omissa varastoissa riittää resurssit.
 
Kaksi kertaa tullut toimimaton blu ray: avengers infiny war. jos nyt 3 kerta toden sanoo.
 
Kaksi kertaa tullut toimimaton blu ray: avengers infiny war. jos nyt 3 kerta toden sanoo.

mun paha. levyssä ei ollut vikaa. soittimessa vaan. joutui ekaa kertaa vaihtamaan asetuksia soittimesta.. ei pysy enää tekniikassa mukana.
 
Onko teille CDON spämminyt yhteistyökumppaneidensa roskamainoksia n+1 kappaletta päivässä jo hyvän tovin?
Unsubscribe ei myöskään toimi :facepalm:...

Screenshot_20181224-145921__01.jpg

Edit: piti käydä profiilista poistaan tilaus.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 997
Viestejä
4 502 523
Jäsenet
74 310
Uusin jäsen
JannChris

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom