CDON.com

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
585
No juu.. Kun painaa kassalla "viimeistele maksu" -painiketta niin aukeaa uusi välilehti osoitteella http:// ja cdonin sivu antaa ilmoituksen "Oho! Emme voineet vahvistaa ostotapahtumaa."

:confused:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Tietääkö täällä kukaan, onnistuuko CDONin kautta lahjakortilla tilaaminen siten, että lahjakortin ylimenevä maksetaan joko laskulla, tai sitten (mielellään) postiennakkona? Kysyin asiakaspalvelusta, tuli vain "pitäisi onnistua myös laskulla" -vastaus.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Tietääkö täällä kukaan, onnistuuko CDONin kautta lahjakortilla tilaaminen siten, että lahjakortin ylimenevä maksetaan joko laskulla, tai sitten (mielellään) postiennakkona? Kysyin asiakaspalvelusta, tuli vain "pitäisi onnistua myös laskulla" -vastaus.
Laskulla onnistuu kyllä. Minkäänlaista postiennakkomahdollisuutta ei CDONilla tietääkseni ole.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 853
Olikohan Cdonilla Black Fridayn aikaan tai heti sen jälkeen kampanja jolla sai laskuun maksuaikaa täysin ilman lisäkuluja? Parinkympin tilaus josta tuli nelisen euroa tilinhoitomaksua tms. :rage: Testitilauksessa lisäkulu näkyy maksuvaihtoehdoissa selvästi joten en olisi missään tapauksessa sellaista valinnut, laskun otin yleensäkin ettei tarvitse odotella rahoja jos tilaus olisi mennyt palautukseen. Käytin 5 e alekoodin joten ei nyt sinällään tullut tappiota mutta jos siellä oli kampanja niin tietenkin valitan :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Olikohan Cdonilla Black Fridayn aikaan tai heti sen jälkeen kampanja jolla sai laskuun maksuaikaa täysin ilman lisäkuluja? Parinkympin tilaus josta tuli nelisen euroa tilinhoitomaksua tms. :rage: Testitilauksessa lisäkulu näkyy maksuvaihtoehdoissa selvästi joten en olisi missään tapauksessa sellaista valinnut, laskun otin yleensäkin ettei tarvitse odotella rahoja jos tilaus olisi mennyt palautukseen. Käytin 5 e alekoodin joten ei nyt sinällään tullut tappiota mutta jos siellä oli kampanja niin tietenkin valitan :D
Oot varmaan vahingossa valinnut sen "osta nyt maksa helmikuussa" tai jotain. Käsittääkseni tuohon tulee aina se 4e lisämaksu. Muistaakseni mitään kampanjaa ei kyllä ollut tuon osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
90
Oot varmaan vahingossa valinnut sen "osta nyt maksa helmikuussa" tai jotain. Käsittääkseni tuohon tulee aina se 4e lisämaksu. Muistaakseni mitään kampanjaa ei kyllä ollut tuon osalta.
Joo itsekin käytin ton "osta nyt maksa tammikuussa".

Ainoastaan 14 päivän lasku on lisämaksuton.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
CDONin vuosikertomuksesta 2018 löytyy.
Like other companies in the industry, CDON previously chose to distribute to customers in Finland from Åland. Operations (in CDON Alandia) have been discontinued.

Koska yritys ei ole enää suomalainen, on todennäköistä että ilmainen asiakaspalautus loppuuu pian.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 359
CDONin vuosikertomuksesta 2018 löytyy.
Like other companies in the industry, CDON previously chose to distribute to customers in Finland from Åland. Operations (in CDON Alandia) have been discontinued.

Koska yritys ei ole enää suomalainen, on todennäköistä että ilmainen asiakaspalautus loppuuu pian.
Ei kai se koskaan suomalainen oo ollutkaan.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 853
Oot varmaan vahingossa valinnut sen "osta nyt maksa helmikuussa" tai jotain. Käsittääkseni tuohon tulee aina se 4e lisämaksu. Muistaakseni mitään kampanjaa ei kyllä ollut tuon osalta.
Joo itsekin käytin ton "osta nyt maksa tammikuussa".

Ainoastaan 14 päivän lasku on lisämaksuton.
Joo, kai sitä tuli tehtyä virhe. Ainakin nyt on vaan mahdoton olla huomaamatta lisämaksua. No 20 % oppirahat :)
upload_2019-2-5_23-18-22.png
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
571
Uskaltaako tuolta tilata akkutyökaluja? Muistelisin vaan että takuun kanssa oli joskus ongelmia paljon porukalla? Vai meneekö esim boscheissa takuu suoraan valtuutetulle jälleenmyyjälle?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Itse en ole enään moneen vuoteen tuolta tilannut mitään.
Takuuasioissa tappelin pitkän aikaa.
Sain kyllä homman hoidettua,mutta vaikeata oli.
En tiedä mikä on tämänpäivän tilanne.

Imgur
 
Viimeksi muokattu:

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Selkeä takuuhuolto, jossa cdon varasi minulle tuotteen jo ennen kuin lähetin vanhan hajonneen heille.

Paketin perillemenosta korvaavan tuotteen lähettämiseen meni kevyet 6 viikkoa! Tämä siis siitä huolimatta, että minulle oli jo "varattu tuote varastoon". :facepalm:
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
571
Juu en taida alkaa pelleilemään, kun pitäisi tän kuun lopussa olla porakone käytössä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Selkeä takuuhuolto, jossa cdon varasi minulle tuotteen jo ennen kuin lähetin vanhan hajonneen heille.

Paketin perillemenosta korvaavan tuotteen lähettämiseen meni kevyet 6 viikkoa! Tämä siis siitä huolimatta, että minulle oli jo "varattu tuote varastoon". :facepalm:
Nyt kun vihdoin sain avattua paketin niin siellä tosiaan oli uusi kiintolevy. Paketin mukana oli kuitenkin myös seagaten alkuperäinen lähete cdonille, jossa mukana hinta. :D

Eli tuote:
Seagate Barracuda ST4000DM004 256MB 4TB
Maksaa cdon.comille 35.68€ kipale. :)
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Nyt kun vihdoin sain avattua paketin niin siellä tosiaan oli uusi kiintolevy. Paketin mukana oli kuitenkin myös seagaten alkuperäinen lähete cdonille, jossa mukana hinta. :D

Eli tuote:
Seagate Barracuda ST4000DM004 256MB 4TB
Maksaa cdon.comille 35.68€ kipale. :)
Katteet kohdillaan, erityisesti näissä pilipali-alennus tuotteissa. CDONin "tarjous"-kovalevyssä 70 prosentit katteet, kun vertaa esim. Samsungin ja Applen puhelimia, joiden myyntikatteet liikkuvat siinä 5-10 prosentin välimaastossa.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Pian saadaan taas pakettiin yksi tämän paskalafkan kanssa taputeltu tarina. Tilasin joulukuussa 2018 keittiötarvikkeita, joista palautin osan. Lähetin toki palautetuista tuotteista selkeän erittelyn ja kuitin lähetyksestä asiakaspalvelun sähköpostiin. Samaiset tiedot olivat toki mukana paketissakin, mutta olen oppinut olemaan proaktiivinen tämän yhtiön kanssa.

Meni muutamia viikkoja ja tiedustelin rahojeni perään. Vastasivat ettei tuotteet ole vielä tulleet heille. Maksoin laskun, josta vähensin palauttamani tuotteet. Ilmoitin tästä toki myös heille.

Meni muutamia viikkoja ja tuli karhukirje alkuperäisestä laskusta, jonka pyysin toki mitätöimään aiheettomana. Ilmoitin maksaneeni pitämäni tuotteet ja palauttaneeni osan tuotteista. Ilmoittivat selvittävänsä asiaa. Karhukirjeitä alkoi tulemaan viikoittain, joista otin useita kertoja yhteyttä ja viittasin jo joulukuussa lähettämääni viestiin tuotteiden palautuksesta, liitin myös kuitin maksusta.

Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!

Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.

Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!

Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.

Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.
Eiköhän se kantelu Etelä-Suomen AVI:lle hyvän perintätavan rikkomisesta ole yksi keino ja toiseksi valitus Kuluttajariitalautakuntaan.

Ensin pitää kuitenkin Kuluttaja-asiamiehen kautta sovitella asiaa ennen kuin sen voi viedä Kuluttajariitalautakuntaan.

Lopuksi siinä on sitten se käräjäoikeus mahdollisuutena jos eivät ala rahoja palauttamaan Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaisesti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 692
Pian saadaan taas pakettiin yksi tämän paskalafkan kanssa taputeltu tarina. Tilasin joulukuussa 2018 keittiötarvikkeita, joista palautin osan. Lähetin toki palautetuista tuotteista selkeän erittelyn ja kuitin lähetyksestä asiakaspalvelun sähköpostiin. Samaiset tiedot olivat toki mukana paketissakin, mutta olen oppinut olemaan proaktiivinen tämän yhtiön kanssa.

Meni muutamia viikkoja ja tiedustelin rahojeni perään. Vastasivat ettei tuotteet ole vielä tulleet heille. Maksoin laskun, josta vähensin palauttamani tuotteet. Ilmoitin tästä toki myös heille.

Meni muutamia viikkoja ja tuli karhukirje alkuperäisestä laskusta, jonka pyysin toki mitätöimään aiheettomana. Ilmoitin maksaneeni pitämäni tuotteet ja palauttaneeni osan tuotteista. Ilmoittivat selvittävänsä asiaa. Karhukirjeitä alkoi tulemaan viikoittain, joista otin useita kertoja yhteyttä ja viittasin jo joulukuussa lähettämääni viestiin tuotteiden palautuksesta, liitin myös kuitin maksusta.

Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!

Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.

Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.
Olitko yhteydessä myös suoraan Qliroon? Oman kokemuksen mukaan CDONille on lähes turhaa lähteä noista laskuista sepittämään kun eivät siellä saa mitään aikaiseksi, mutta Qliron aspa on nopsaan siirtänyt eräpäivää ja lopulta mitätöinyt parit laskut kunhan olen heille laittanut todisteet niiden turhuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
290
Pian saadaan taas pakettiin yksi tämän paskalafkan kanssa taputeltu tarina. Tilasin joulukuussa 2018 keittiötarvikkeita, joista palautin osan. Lähetin toki palautetuista tuotteista selkeän erittelyn ja kuitin lähetyksestä asiakaspalvelun sähköpostiin. Samaiset tiedot olivat toki mukana paketissakin, mutta olen oppinut olemaan proaktiivinen tämän yhtiön kanssa.

Meni muutamia viikkoja ja tiedustelin rahojeni perään. Vastasivat ettei tuotteet ole vielä tulleet heille. Maksoin laskun, josta vähensin palauttamani tuotteet. Ilmoitin tästä toki myös heille.

Meni muutamia viikkoja ja tuli karhukirje alkuperäisestä laskusta, jonka pyysin toki mitätöimään aiheettomana. Ilmoitin maksaneeni pitämäni tuotteet ja palauttaneeni osan tuotteista. Ilmoittivat selvittävänsä asiaa. Karhukirjeitä alkoi tulemaan viikoittain, joista otin useita kertoja yhteyttä ja viittasin jo joulukuussa lähettämääni viestiin tuotteiden palautuksesta, liitin myös kuitin maksusta.

Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!

Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.

Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.
Hetkinen. Mistä rahoista ne ois palauttanu sulle ees mitään, jos et ees ollu maksanu viellä mitään? Ja muutenkin. En oo ikinä kuullu, että onnistuis vaa osien tuotteiden maksu, vaan aina maksetaan koko summa ja sitten palautetaan, jos jotain on palautettu.... Tosta voit jo syyttää iha itteäski, ku aloit sooloilemaa laskun maksus, koska eikös ne summat ole sidottuja viitenumeroihin....


Ps. Tulipaha taas vaihteek kalliit keittiövälineet sulle, kun muutama juristitunti päälle... Joku vois kuvitella, että halvemmalla ja helpommalla pääsis, ku ostais prismasta/tms ne suoraa...
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Asia saatiin siis pakettiin maksamalla lasku? Kas kummaa. Mutta kuitenkin pitää selvitellä asiaa juristin kanssa?
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Oikein tehtynä olisit ilmoittanut qliroon että osa tuotteista palautettu ja että siirtävät eräpäivää. Tätä niin kauan että cdon hoitaa hommansa.

Kerran siis itsellä lupasivat siirtää eräpäivää, mutta sitten tulikin muistutus korkoineen. Viittasin edellisiin viestiketjuihin, jossa eräpäivää oli luvattu siirtää ja mitätöivät heti virheellisen viivästymismaksun. Piti muistaakseni kolme kertaa siirtää eräpäivää, jotta saivat cdonilta kuittauksen että homma selvä.

Ei laskua pidä koskaan mennä muuttamaan, tai maksamaan vain osaa, täysin omin päin. Vain jos laskuttajan kanssa on erikseen sovittu. Eräpäivän siirto ja sen tekee laskuttaja, ei myyntiliike.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Oikein tehtynä olisit ilmoittanut qliroon että osa tuotteista palautettu ja että siirtävät eräpäivää. Tätä niin kauan että cdon hoitaa hommansa.

Ei laskua pidä koskaan mennä muuttamaan, tai maksamaan vain osaa, täysin omin päin. Vain jos laskuttajan kanssa on erikseen sovittu. Eräpäivän siirto ja sen tekee laskuttaja, ei myyntiliike.
Molemmille, CDON.COMille ja Qlirolle oli asiasta ilmoitettu useampaan kertaan. Viesteissä oli mukana liitteet, joissa kuitti tuotteiden palautuksesta ja lista palautetuista tuotteista.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Pian saadaan taas pakettiin yksi tämän paskalafkan kanssa taputeltu tarina. Tilasin joulukuussa 2018 keittiötarvikkeita, joista palautin osan. Lähetin toki palautetuista tuotteista selkeän erittelyn ja kuitin lähetyksestä asiakaspalvelun sähköpostiin. Samaiset tiedot olivat toki mukana paketissakin, mutta olen oppinut olemaan proaktiivinen tämän yhtiön kanssa.

Meni muutamia viikkoja ja tiedustelin rahojeni perään. Vastasivat ettei tuotteet ole vielä tulleet heille. Maksoin laskun, josta vähensin palauttamani tuotteet. Ilmoitin tästä toki myös heille.

Meni muutamia viikkoja ja tuli karhukirje alkuperäisestä laskusta, jonka pyysin toki mitätöimään aiheettomana. Ilmoitin maksaneeni pitämäni tuotteet ja palauttaneeni osan tuotteista. Ilmoittivat selvittävänsä asiaa. Karhukirjeitä alkoi tulemaan viikoittain, joista otin useita kertoja yhteyttä ja viittasin jo joulukuussa lähettämääni viestiin tuotteiden palautuksesta, liitin myös kuitin maksusta.

Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!

Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.

Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.

Syy varmasti on että luokittelevat hygienia tuotteiksi joita ei voi palauttaa.
En perustele tai puolusta mitenkää, kunhan sherlokkina mietin syytä ongelmiin.
Mutta jos oli jonkun muun kuin cdon myymää ostanu, olet palauttanut väärään osoitteeseen. CDON myymänhän voi palauttaa asiakaspalautuksena, muut menee itsemaksetuilla posteilla jos ei toisin mainita.
Jos voisit kertoa mikä tuote oli?

Laskutushan on CDONin oman emoyhtiön hoitamaa (QLiro Group, ex CDON Group), paypal ainoa ok maksu.


No

Eiköhä se cdoni palauta rahat niistä palautetuista tuotteista nyt kun on jotain mitä palauttaa.... En näe mikä tossa on menny väärin pl sooloilu laskun maksus
Kysehän oli että oli lopulta pakko maksaa myös palautetut tuotteet.

Ei niin. CDON.com on vuonna 1999 perustettu ruotsalainen yritys.
On ollu, suomalaisille on myyty suomalaisen tytäryhtiön kautta, ruotsissa suurin varasto oli.
Suomen yksikön ajoi verottaja alas suurilla sakoilla.
Jos yritys on rekisteröity suomeen, on se suomalainen vaikka omistaja olisiki muualta. Silloin verot maksetaan suomeen ja noudattaa suomen lainsäädäntöä.
Toki tuo oli vain varasto, mutta peiteltiin yritykseksi.
Hallinto-oikeus: Verottajan miljoonamätkyt verkkokauppa CDONille jäävät voimaan


Ilmisesti on yhä rekisterissä kun tänä vuonna ollu vielä jotain tapahtumia.
upload_2019-5-24_13-32-25.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
No

En näe mikä tossa on menny väärin pl sooloilu laskun maksus
Puoli vuotta on ihan ok aika odotella rahoja/hyvitystä takaisin palautetuista tuotteista. OK. :cigar2:

Moni yritys soveltaa periaatetta jossa maksat vain pitämäsi tuotteet. Sellainenkin pieni yritys kuin H&M kehottaa vähentämään omatoimisesti laskun kokonaissummasta ne tuotteet, jotka on palauttanut. Tämä on toiminut aiemmin ongelmitta myös Qlirolle, joten olisi kiva kuulla mitähän vitun sooloilua tässä on tapahtunut.

Asia nytkähti tänään taas hiukan eteenpäin ja ilmoittivat CDONilla hyvittäneensä nuo tuotteet, mutta rahojen takaisin saamiseksi pitää ottaa erikseen jälleen yhteyttä Qliroon. Hyvin toimii kun kyse on kuitenkin samasta yhtiöstä.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Eiköhän se kantelu Etelä-Suomen AVI:lle hyvän perintätavan rikkomisesta ole yksi keino ja toiseksi valitus Kuluttajariitalautakuntaan.

Ensin pitää kuitenkin Kuluttaja-asiamiehen kautta sovitella asiaa ennen kuin sen voi viedä Kuluttajariitalautakuntaan.

Lopuksi siinä on sitten se käräjäoikeus mahdollisuutena jos eivät ala rahoja palauttamaan Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaisesti.
Näitä tahoja tässä on sovellettava. On aivan ennenkuulumattoman välinpitämätöntä toimintaa ollut yhtiöltä. Minullahan on yksi valitus käsittelyssä tästä kyseisestä yhtiöstä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
290
Puoli vuotta on ihan ok aika odotella rahoja/hyvitystä takaisin palautetuista tuotteista. OK. :cigar2:

Moni yritys soveltaa periaatetta jossa maksat vain pitämäsi tuotteet. Sellainenkin pieni yritys kuin H&M kehottaa vähentämään omatoimisesti laskun kokonaissummasta ne tuotteet, jotka on palauttanut. Tämä on toiminut aiemmin ongelmitta myös Qlirolle, joten olisi kiva kuulla mitähän vitun sooloilua tässä on tapahtunut.

Asia nytkähti tänään taas hiukan eteenpäin ja ilmoittivat CDONilla hyvittäneensä nuo tuotteet, mutta rahojen takaisin saamiseksi pitää ottaa erikseen jälleen yhteyttä Qliroon. Hyvin toimii kun kyse on kuitenkin samasta yhtiöstä.
Moni yritys voi soveltaa, mutta jos cdon ei sovella, niin silloin se on sooloilua, jos alkaa ite säveltämään, miten päättääkin maksaa. Jos firman käytäntö on, että maksetaan kokonaan ja sitten jos jotain palauttaa, niin siltä osin palauttaa rahat. Ja kauankos menikään aikaa siitä, kun maksoit cdonille, että pistivät palautuksesta rahat takas/kuittasivat asian heidä osaltaan ok:ksi? muutama päivä ilmeisesti?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Tekisi mieli jättää sisältösi huomioimatta, mutta vastaan nyt kuitenkin. Päädyt kuitenkin tämän viestin jälkeen estolistalleni, sillä et anna keskustelulle mitään lisäarvoa.

Moni yritys voi soveltaa, mutta jos cdon ei sovella, niin silloin se on sooloilua, jos alkaa ite säveltämään, miten päättääkin maksaa. Jos firman käytäntö on, että maksetaan kokonaan ja sitten jos jotain palauttaa, niin siltä osin palauttaa rahat.
Tämä ei ole mikään "firman käytäntö". Kuten mainitsin aiemminkin olen maksanut vain ne tavarat, jotka olen pitänyt. Toisekseen olen myös CDON/Qlirolle ilmoittanut tarkat tiedot tuotteista jotka olen pitänyt ja maksanut. Eivät ole pyytäneet maksamaan laskua kokonaan, joten tämä on juridisesti katsottavissa että he ovat hyväksyneet menettelytapani. Kun alkoi tulla karhukirjeitä ilmoitin, että lasku on aiheeton. Riitautetun laskun perintä pitää lopettaa _välittömästi_ riippumatta onko siitä maksettu osa tai ei.

Perusteettomasta laskusta tai perinnästä valittaminen

Ja kauankos menikään aikaa siitä, kun maksoit cdonille, että pistivät palautuksesta rahat takas/kuittasivat asian heidä osaltaan ok:ksi? muutama päivä ilmeisesti?
Joulukuussa tilasin ja nyt tuli viesti CDONilta, että tuotteet on kirjattu palautetuksi. Jotakuinkin 7 kuukautta tulee pian prosessissa täyteen. Vielä pitää toki olla Qliroon yhteydessä, että palauttavat rahat tililleni. Siinä menee kokemukseni perusteella kahdesta viikosta kahteen kuukauteen aikaa. Kun kyseessä oli muistaakseni alle 25 euron summa on sen hoitamiseen käytetty omalta osaltani ja vastapuolen osalta aikaa varsin runsaasti. Periaatteesta en ala maksamaan kenellekkään perusteettomia laskuja.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 511
Eli en kyllä itse ymmärrä, miksei voinut maksaa Cdonin laskua kokonaan heti ja sen jälkeen pistänyt viestiä palautettuista tuotteista, jonka jälkeen olisit saanut rahat aika nopeasti takaisin? Itse tehnyt juuri noin pari kertaa ja homma on ollut sen osalta ohi 4-5 arkipäivässä. En ole ikinä kuullutkaan Cdonin tapauksissa, että voi maksaa osittaismaksua ja palautella jotain. H&M toimii noin kyllä, mutta heillä se lukee suoraan siinä laskussa mikä tulee tilauksen mukana, Cdonin osalta taasen en sellaista ole nähnyt. Tuntuu jotenkin että harvinaisen yksinkertaisesta asiasta tehtiin vänkäämällä 7kk draama, joihin sekoitettiin juristikin mukaan - ja kaikki tämä vain "muillakin toimii, joten vahvasti oletan tämänkin olevan näin".
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Eli en kyllä itse ymmärrä, miksei voinut maksaa Cdonin laskua kokonaan heti ja sen jälkeen pistänyt viestiä palautettuista tuotteista, jonka jälkeen olisit saanut rahat aika nopeasti takaisin? Itse tehnyt juuri noin pari kertaa ja homma on ollut sen osalta ohi 4-5 arkipäivässä. En ole ikinä kuullutkaan Cdonin tapauksissa, että voi maksaa osittaismaksua ja palautella jotain. H&M toimii noin kyllä, mutta heillä se lukee suoraan siinä laskussa mikä tulee tilauksen mukana, Cdonin osalta taasen en sellaista ole nähnyt. Tuntuu jotenkin että harvinaisen yksinkertaisesta asiasta tehtiin vänkäämällä 7kk draama, joihin sekoitettiin juristikin mukaan - ja kaikki tämä vain "muillakin toimii, joten vahvasti oletan tämänkin olevan näin".
Sillä nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko lasku osittain tai kokonaan maksettu, etteivät onnistuneet puolessa vuodessa hyvittämään palauttamiani tuotteita. Olivat siis palautut tuotteet jossain vaiheessa löytäneet ja sen jälkeen kadottaneet. Tämän jälkeen sitten alkoi useamman kuukauden taistelu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Sillä nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko lasku osittain tai kokonaan maksettu, etteivät onnistuneet puolessa vuodessa hyvittämään palauttamiani tuotteita.
Oikeihan sinä toimit alunperin. Ei koko laskua pidä maksaa, tai voi mutta ei tarvitse.

Qlirolle pitää ilmoittaa tilinumero jos olet maksanut kokolaskun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Mistäs lähtien täällä on loppunu plussalaisten ilmaiset toimitukset?!
Edit: Eihän tuolta onnistu tilaaminen ollenkaan! :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Mistäs lähtien täällä on loppunu plussalaisten ilmaiset toimitukset?!
Ei ole loppunut. Tarkista, että myyjä on CDON (ilmaisuus pätee ulkopuolisista myyjistä vain joihinkin) ja että ostoskorissa on fyysistä tavaraa vähintään 15 eurolla.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
CDON on nyt ilmoittanut hyvittäneensä palautetut tuotteet. Minun on kuitenkin oltava yhteydessä Qliroon, jotta saan rahani takaisin. Kyllä millä tahansa muulla verkkokaupalla hyvitykset päätyvät suoraan laskuttajan tietoon, mutta CDONilla ei näköjään tämäkään onnistu.

Lieneekö edes laillista jättää asia kuluttajan tehtäväksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
CDON on nyt ilmoittanut hyvittäneensä palautetut tuotteet. Minun on kuitenkin oltava yhteydessä Qliroon, jotta saan rahani takaisin. Kyllä millä tahansa muulla verkkokaupalla hyvitykset päätyvät suoraan laskuttajan tietoon, mutta CDONilla ei näköjään tämäkään onnistu.

Lieneekö edes laillista jättää asia kuluttajan tehtäväksi.
Mikäpä tuossa nyt laitonta olisi. Lähinnä ihmetyttää, jos asiakas voi itse laittaa laskuttajalle, että rahat takas. Mikä estää tuollaisen systeemin hyväksikäytön.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Kyllä Qliro mielestäni jossian vaiheessa ilmoittaa, että täällä olisi ylimääräistä rahaa -anna tilinumero. Tai itseasiassa kokemukseni taisi olla Klarnasta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Rikki tuntuu olevan koko kauppa!
Ite tein tilauksen, ei tullut ilmaisia posteja mutta tilasin kuitenkin ja laitoin aspaan viestiä.
Tuli 5min vastaus aspasta:
Hei,
Kiitos viestistäsi!

Olen nyt poistanut postikulut ja ne palaavat tilillesi muutaman arkipäivän kuluessa.
Olemme pahoillamme että postikulut veloitettiin vaikka olet CDON+ -jäsen. Järjestelmässämme on valitettavasti käynyt virhe jota parhaillaan yritämme paikantaa ja korjata. Teemme parhaamme Asian selvittämiseksi ja arvioimme, että vian pitäisi olla korjattu tänään tai huomenna.
Voit jo kuitenkin nyt tehdä tilauksen postikuluitta seuraamalla seuraavia ohjeita:
1. Tyhjennä ostoskorisi
2. Kirjaudu ulos ja heti takaisin sisään asiakastilillesi
3. Lisää tuote/tuotteet uudelleen ostoskoriisi
Tämän jälkeen tilauksesi tulisi olla postikuluton kuten aikaisemmin.
Jos olet jo tehnyt tilauksen josta postikulut on veloitettu, ilmoitathan meille tilausnumerosi niin voimme poistaa postikulut siltä.
Pahoittelemme tapahtuneesta aiheutunutta vaivaa.
Jos sinulla on kysyttävää, vastaamme mielellämme!
Mukavaa päivänjatkoa!

Ystävällisin terveisin,
CDON
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Taas hienot OVH hinnat Cdon.comissa.
Nostetaan taivaisiin että saadaan alennus näyttämään suuremmalta kuin oikeasti olisi.

Alkaa meneen kiinalais kauppojen touhuksi.
 

klasunen

Haluamani titteli on asiaton
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
164
Päivitetty case.
- Paketti käynyt postissa mutta ei ilmoitusta asiakkaalle.
- cdon palautti hinnan parin viikon ja usean viestin jälkeen
- odotellaan tilanteen kehittymistä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
1
Maksoitteko näytön suoraan? itse käytin laskutusta kun ajattelin että varmaan näyttöä ei saa plus ei voinut maksaa omasta verkkopankista suoraan. Sainkin sitten seuraavana päivänä laskutus firmasta spostin että sulla ei riitä luotto tähän 349e näyttöön joten tilaus perutaan... että cdon hoisi asian minun ja kaverini kohdalla näin. Joskus aikoinaan sain sentään toisesta tuotteesta pahoittelut ja jonkun 5e setelin tjsp. koko tilauksesta ei jäänyt cdonin tilille mitään merkintää eikä peruutusta se vain katosi.
Sain vastaavan ei riitä luotto(?) tilaukseen. Itsellä monta vuotta tilauksia (lähinnä elokuvia ja musiikkia). Isompia ja pienempiä tilauksia ja kun itsellä cdon+ niin yli 15 euron tilaukset postikuluitta ja tilannut aina yli 15 eurolla. Ollut varmaan vajaa 20 vuotta asiakas ja tilauksia yli 300. Ei kertaakaan maksuja rästissä, kun tilasin viimeksi niin laskuja oli 0 euron edestä maksamatta ja tilaus hieman alle 20 euroa. Tilauksen arvo, taloudellinen tilanteeni jne. - tilaus perutettu tuosta vain. Pakko oli vain nauraa...kaikenlaista. Pitäköön tunkkinsa :) Ensimmäinen kerta elämässä kun ei firmalle raha kelpaa...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 110
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom