CDON.com

Itseasiassa ilmoitin lähes jokaisen karhukirjeen jälkeen palauttaneeni tuotteet. Eivät onnistuneet laskutustaan saamaan aisoihin ja vetosivat teknisiin syihin. Puoli vuotta asiaa katseltuani pistin juristin asialle, jonka ansiosta hyvittivät tuotteet jotka olivat kuulemma kadonneet palautuksen jälkeen.

Tässähän on se hyvä puoli, että nuo juristin käytöstä aiheutuneet kulut voi katsoa vastapuolen vahingoksi.

Aivan joo, palautus oli siis kadonnut matkalle. Etenkin siinä tapauksessa toimit kyllä täysin oikein.

Palautus seurantakoodillisena pakettina on toki turvallisempi valinta.
 
Tästähän oli seurantakoodi ja paketti oli sen mukaan otettu vastaan. CDON ilmoitti jälkikäteen että paketti on kadonnut heiltä vastaanoton jälkeen, vihjasivat jopa että paketti on varastettu henkilökunnan toimesta. Tämän asian hoito oli kokonaisuutena yritykseltä täysi farssi.

No ei perkele. Aika katastrofi kyllä sitten :mad:
 
Tilasin 25.10. tuotteen lahjaksi. 27.10. muuttui tilaksi lähetetty ja oma tilaushistoria -sivuilla lukee myös 27.10. 14:15 "Klar att skickas iväg, transport bokad hos Posti", mikä kääntyy "valmiina lähetettäväksi, kuljetus varattu postiin". Myös seuranta tunnus on postiin, mutta postin seurannassa "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan". Neljä päivää vanha tuokin viesti nyt. Pelko perseessä, että isänpäivä ehtii ennen lahjaa.

CDON:in chat-asiakaspalvelu "Valitettavasti emme ole paikalla tällä hetkellä."
 
Tilasin 25.10. tuotteen lahjaksi. 27.10. muuttui tilaksi lähetetty ja oma tilaushistoria -sivuilla lukee myös 27.10. 14:15 "Klar att skickas iväg, transport bokad hos Posti", mikä kääntyy "valmiina lähetettäväksi, kuljetus varattu postiin". Myös seuranta tunnus on postiin, mutta postin seurannassa "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan". Neljä päivää vanha tuokin viesti nyt. Pelko perseessä, että isänpäivä ehtii ennen lahjaa.

CDON:in chat-asiakaspalvelu "Valitettavasti emme ole paikalla tällä hetkellä."
Aikalailla viikko noissa on menny lähetyksestä aina ennenkuin saapunut.
Eiköhän toi ole sulla ensviikon ma-ti paikkeilla!
 
Aikalailla viikko noissa on menny lähetyksestä aina ennenkuin saapunut.
Eiköhän toi ole sulla ensviikon ma-ti paikkeilla!
Jotenkin käsittämätöntä, että Ahvenanmaalta mantereelle menee näin kauan plus mahdolliset postin sekoilut siihen päälle. Tilannut nyt esimerkiksi muutamia kertoja Saksasta tai Briteistä, ja aina ollut parissa päivässä tuote kotona. Posti ei ole noissa tilauksissa ollut välikätenä, niin homma rullannut. Postin toimitukset ovat itsellä nyt viime aikoina tahmanneet pahan kerran, ja joutunut odottelemaan kuljetusta yli viikon pätkiäkin. Se tässä pelottaa, että posti saa paketin kuljetettavaksi vasta ensi viikon alussa.
 
Jotenkin käsittämätöntä, että Ahvenanmaalta mantereelle menee näin kauan plus mahdolliset postin sekoilut siihen päälle. Tilannut nyt esimerkiksi muutamia kertoja Saksasta tai Briteistä, ja aina ollut parissa päivässä tuote kotona. Posti ei ole noissa tilauksissa ollut välikätenä, niin homma rullannut. Postin toimitukset ovat itsellä nyt viime aikoina tahmanneet pahan kerran, ja joutunut odottelemaan kuljetusta yli viikon pätkiäkin. Se tässä pelottaa, että posti saa paketin kuljetettavaksi vasta ensi viikon alussa.

Useimmiten nuo tulee oikeasti Ruotsista, vaikka sitä ei paketin merkinnöissä näykään. Eli logistiikkaa on viivyttämässä kolme hidastelijaa: PostNord, Åland Post ja Posti.

Postin seurannassa se näkyy vasta kun paketti on Manner-Suomessa, ja siitä perilletuloon menee 1 - 2 arkipäivää.
 
Ei varmaan paljoa auta cdon:ille valitella kun oma Death stranding on lojunu (oletettavasti) lähimmässä postin lajittelukeskuksessa sen 2 viikkoa kun olivat päivän liian myöhään sen laittaneet tulemaan?
 
Ei varmaan paljoa auta cdon:ille valitella kun oma Death stranding on lojunu (oletettavasti) lähimmässä postin lajittelukeskuksessa sen 2 viikkoa kun olivat päivän liian myöhään sen laittaneet tulemaan?

Minkäpä ne sille mahtaa. Mutta 14 päivän peruutusoikeus alkaa vasta kun tavaran saat, joten voit kyllä vapaasti palauttaa sen sitten kun se suvaitsee saapua.
 
Omakin tilaus lähti juuri ennen kun ilmoittivat sivuilla että siirtyvät lakon takia postipakettikuljetukseen. Toisaalta silloin taitaa välttää että ei tarvitse myös hakea postista.
 
Omakin tilaus lähti juuri ennen kun ilmoittivat sivuilla että siirtyvät lakon takia postipakettikuljetukseen. Toisaalta silloin taitaa välttää että ei tarvitse myös hakea postista.
Ei oo itellä ykskään cdonin lähetys tullu suoraan luukusta. Aina ne on ollu liian leveitä vaikka olisi vain yks elokuva. Ja pahimillaan ne pystyy hakemaan vasta seuraavana päivänä postista...
 
Ne paketit ovat kieltämättä perseestä, etenkin jos on ovi kiinni niin yritä sellasita sinne änkeä, onneksi sen ainoan kerran kun itse joutun sellasen kuskaamaan oli asukas kotona.
 
näitä kun luki niin alkoi mietityttämään kannattiko kauittimia(audio pro) lähettää noille takuuhuoltoon Ruotsiin, saa nähdä minkälainen tarina tästä tulee.

Ongelma olisi ollut kierrettävissä ostamalla ulkoisen dac:n (3,5 mm liitäntä mykkä) mutta kun halusi kokea takuuhuollon toimivuuden...
 
Yhtiö ei tietenkään ole onnistunut päivittämään edes ostoehtojaan vaikka soveltaa jo laittomasti uusia ehtoja? Kenenkään ei pidä mennä palautuksesta mitään maksamaan.


katso liitettä 342097
Näyttäisi olevan muutakin laitonta, eli "asiakkaan vastuu päättyy, kun CDON on vastaanottanut palautuksen".
Asiakkaan vastuu päättyy siinä vaiheessa kun on vienyt palautuksen postiin.
 
Nyt on muuttunu, eli 1.2 - 4.2 tullu voimaan.

upload_2020-2-4_19-45-33.png

upload_2020-2-4_19-49-1.png
 
Hienosti kyllä itellä menny takuu asiat cdonin kans perhana..

Jouukuussa imurin kahva päätti hajota ja takuuta kun oli nii tottakai sitä hyödyntään. Sain aina ~viikon verran odotella vastausta maileihin cdonilta ja parin viikon päästä sain jo tarvittavat ja korjatut tiedot millä lähettää huoltoon. Paketti vastaanotettu seurantatunnuksen mukaan 17.12.19 mää oottelin ihan rauhassa ku joulut sun muuta. 20.01.2020 aloin kyselemään että mitähän sille osalle kuuluu, kerta ei minulle annetun linkin kautta ollut päivittynyt mikään. Viikon päästä vastattiin, että odota rauhassa kun oli jouut sun muuta nii menee aikaa. Kyselin heti perään 7.2.2020 ja tähänkin vastattiin jo 11.2.2020 että kysellään huollosta nyt sitten 14.2.2020 tuli viestiä ettei huoltoliike löydä koko pakettia ja laittaa lähetystunnus tai kuitti palautuksesta heille. Katotaan mitä seuraavaksi ja joo eihän noi mahottoman pitkiä aikoja ole mitä olen joutunut vastausta aina odotteleen tympäsee vaan. Uusi osakaan ei taida maksaa 30€ enempää ja vanhankin olisin voinut vaikka liimata ite.
 
On tämä kyllä uskomaton firma. Asiakaspalautusmaksu oli leivottu laskulle vaikka tilaushetkellä missään ei mainittu maksullisesta palautuksesta. Tuotteet oli CDONin toimittamia.

katso liitettä 350402
katso liitettä 350404
katso liitettä 350405

Luonnollisesti en aio tätä laskua maksaa.

Tapauksessasi koen kyllä jonkinlaiseksi riskiksi sen, että jos käyt tuon 5 €:n osalta hankalaksi, niin saattavat katsoa tarkemmin sitä, miten tuon bundlen hajottaminen vaikuttaa konsolin hintaan. Eli jäljelle jäävä 134 €:n Switch Lite saattaakin pompsahtaa normaalihintaiseksi, koska palautit osia alkuperäisestä pakettitarjouksesta (jossa vielä hyödynsit hintavirhettä), mikä siitä teki noin halvan.

Itse ainakin mieluummin nielisin 5 € menetyksen kuin ottaisin sen riskin.
 
Korjatkoon laskun jos siltä tuntuu, minä kyllä maksan sen mikä kuuluu mutta vien asian siinä tapauksessa kilpalu ja kuluttajavirastoon.

Siis mitä tarkalleenottaen viet sinne KKV:lle, jos laskusta poistetaan tuo ylimääräinen palautusveloitus ja muutetaan konsolin hinta oikeaksi?

Tälläinen toiminta, että lisätään laskulle jälkikäteen sopimusehtojen vastaisia kuluja on täysin käsittämätöntä.

Virheitä sattuu. Koititko edes selvittää tilannetta ennenkuin tulit tänne taas kerran purkautumaan CDON:n toiminnasta? Varmaan korjaisivat tilanteen ilman suurempaa vääntöä, kun vain huomauttaisit sinne että tilausta tehdessä ehdoissa ei ole ollut tällaista maksua.

Toisekseen olisi tuon CDON+ jäänyt ostamatta jos olisi ostohetkellä ollut tiedossa, että ilmainen toimitus & palautus ei ole voimassa koko paketin voimassaoloajan. Tuostakin voisi toki KKV:ltä kysyä mielipidettä.

Olet tässä ketjussa varmaan viimeiset 2 vuotta valittanut säännöllisesti siitä kuinka surkea lafka tuo CDON on ja silti menet ostamaan jonkun plus-jäsenyyden sinne? Voisi olettaa, että tässä vaiheessa ymmärtäisi jo pysyä kaukana kyseisestä firmasta. Meininki alkaa kuulostamaan hieman siltä, että hakataan tietoisesti päätä seinään ja ihmetellään kun sattuu..
 
Vaikka onkin useille selvää niin eipä tuolta kannata mitään uusia pelejä ostaa. Doom Eternalin tilasin sillon kun se oli cdon+ tarjouksessa ja lähetettiin vasta torstaina niin ei se millään ois perjantaiksi tänne ehtiny (ilmotuksessa ei edes mitään mainintaa siitä että oliko digitaalinen vai ei)
Eihän tossa muuten mitään mutta meni vkl suunnitelmat poskilleen, joo oisin voinu tyyriimmällä ostaa digitaalisen version ja lähettää tuon takaisin/myydä mutta ei jaksa vaivautua.
 
Ei ole tullu pitkään aikaan mitään ostettua.
Samalla huomioin että joku talousjohtaja oli nimitetty toimitusjohtajaksi, kohta alkuperäinen cdon on pelkkä rahoitusyhtiö.
CDON eriytetään eri yhtiöksi, myydään pois?

Eli varmasti ostoehdot CDONissa huononee entisestään. Missähän Amazon ruotsi viipyy?

1590209697321.png
 
Viimeksi muokattu:
Tein pitkästä aikaa tilauksen CDONiin ja maksutavaksi valitsin 14pv laskun. Kun painoin vahvistusta, se kysyi jotain että "Käytä rekisteröityä osoitetta". Painoin että kyllä ja sitten tilaus meni läpi, mutta toimitusosoitteeksi tuli vanha osoitteeni. Ilmeisesti jostain Qliron järjestelmistä. CDON:ssa minulla on kyllä uusi osoitteeni vaihdettu jo kauan sitten. Pistin jo viestiä tonne mutta ne reagoi noihin viesteihin niin hitaasti, etten ihmettele vaikka ehtisivät lähettää vanhaan osoitteeseen. Jos menee ihan kirjepostina niin sitten toimitus menee väärään osoitteen enkä saa tuotteita ja laskun joudun silti maksamaan.

Kirjauduin Qliron omille sivuille muttei sieltä voi itse tuota osoitetta vaihtaa vaan pitäisi ilmeisesti siitä tehdä pyyntö tuonne. On kyllä systeemit.
 
Tein pitkästä aikaa tilauksen CDONiin ja maksutavaksi valitsin 14pv laskun. Kun painoin vahvistusta, se kysyi jotain että "Käytä rekisteröityä osoitetta". Painoin että kyllä ja sitten tilaus meni läpi, mutta toimitusosoitteeksi tuli vanha osoitteeni. Ilmeisesti jostain Qliron järjestelmistä. CDON:ssa minulla on kyllä uusi osoitteeni vaihdettu jo kauan sitten. Pistin jo viestiä tonne mutta ne reagoi noihin viesteihin niin hitaasti, etten ihmettele vaikka ehtisivät lähettää vanhaan osoitteeseen. Jos menee ihan kirjepostina niin sitten toimitus menee väärään osoitteen enkä saa tuotteita ja laskun joudun silti maksamaan.

Kirjauduin Qliron omille sivuille muttei sieltä voi itse tuota osoitetta vaihtaa vaan pitäisi ilmeisesti siitä tehdä pyyntö tuonne. On kyllä systeemit.
CDON vastasikin yllättävän nopeasti:

"... Nyt tilauksesi on jo kuljetusyhtiön käsittelyssä, mutta se on sen verran iso ja se ohjataan Postin toimipisteeseen. Toivottavasti saat sen noudettua sieltä. ... "

Ei kuulemma keretty päivittämään osoitetta vaikka eilen tein tilauksen, eihän se sunnuntaina vielä mihinkään lähde :D

Jos se tulee ihan pakettina niin sehän näkyy mulla sitten OmaPostissa ja voin sieltä saatavalla koodilla noutaa. Ei kai sillä osoitteella silloin ole väliä. Vanha ja uusi osoite on samalla postinumeroalueella niin ei tarvi toiselle puolelle Suomea lähteä noutamaan.
 
Sarjassamme huvittavaa. Lyönyt nyt yhden "import" leffan muutamaan kertaan jo "seurattavaksi" kun ei ole saatavilla. Tulee sit joskus 1-2vkon sisään ilmoitus, että "Nyt ois tarjolla" ja se on siellä ehkä vuorokauden ja sit taas pitää laittaa seurattavaksi. Ootteleen muutaman kuukauden päässä olevaa synttärikuponkia, nii sillä voi sit ostaa sen halvemmalla, jahka tulee taas tarjolle.

Edelleen on kyl tullut ostettua adlibriksen kirjoja satunnaisesti CDONn kautta, niiden kanssa ei tuon yhen jupakan jälkeen mitään ongelmia.
 
Aika erikoiseksi menee noi maksulomakkeet. Olin aikeissa maksaa OP:n verkkopankin kautta, mutta vähän omituisesti olisi pitänyt syöttää pankkitunnukset ja avainluku cdon:in omalle lomakkeelle. Sivut eivät siis ohjanneet omaan verkkopankkiin suorittamaan maksua. En todellakaan laittanut, enkä laita, tommosille sivuille pankkitietojani.

Siirryin maksamaan luottokortilla...no eipä riittänyt luottokortin tiedot, vaan avasi jonkinlaisessa ponnahdusikkunassa OP:n verkkopankin (näköiset) lomakkeet, joihin piti laittaa verkkopankin tunnukset ja avainluvut. Vitutti laittaa, mutta kun piti saada ostos tehtyä, niin laitoin sitten.

Voisko nämä tunnetut verkkokaupat toimia oikein ja jättää pakottamatta&opettamatta ihmisille, että pankkitunnuksia voi viljellä ympäri nettiä kaikenlaisille sivuille ja lomakkeille?
 
Aika erikoiseksi menee noi maksulomakkeet. Olin aikeissa maksaa OP:n verkkopankin kautta, mutta vähän omituisesti olisi pitänyt syöttää pankkitunnukset ja avainluku cdon:in omalle lomakkeelle. Sivut eivät siis ohjanneet omaan verkkopankkiin suorittamaan maksua. En todellakaan laittanut, enkä laita, tommosille sivuille pankkitietojani.

Siirryin maksamaan luottokortilla...no eipä riittänyt luottokortin tiedot, vaan avasi jonkinlaisessa ponnahdusikkunassa OP:n verkkopankin (näköiset) lomakkeet, joihin piti laittaa verkkopankin tunnukset ja avainluvut. Vitutti laittaa, mutta kun piti saada ostos tehtyä, niin laitoin sitten.

Voisko nämä tunnetut verkkokaupat toimia oikein ja jättää pakottamatta&opettamatta ihmisille, että pankkitunnuksia voi viljellä ympäri nettiä kaikenlaisille sivuille ja lomakkeille?

Eikös tässä edelleen ole se lisämaksuton Qliro-lasku ainakin jos kyse ei ole ladattavasta tuotteesta? En muista nähneeni CDONin maksamisissa mitään erityisen outoa.
 
Eikös tässä edelleen ole se lisämaksuton Qliro-lasku ainakin jos kyse ei ole ladattavasta tuotteesta? En muista nähneeni CDONin maksamisissa mitään erityisen outoa.
On minustakin ja PayPal tonne myös käy.
Tosin laskulla tilatessa h.tunnus tallentuu luettavassa muodossa omaan profiiliin!! ;)
 
Aika erikoiseksi menee noi maksulomakkeet. Olin aikeissa maksaa OP:n verkkopankin kautta, mutta vähän omituisesti olisi pitänyt syöttää pankkitunnukset ja avainluku cdon:in omalle lomakkeelle. Sivut eivät siis ohjanneet omaan verkkopankkiin suorittamaan maksua. En todellakaan laittanut, enkä laita, tommosille sivuille pankkitietojani.

Siirryin maksamaan luottokortilla...no eipä riittänyt luottokortin tiedot, vaan avasi jonkinlaisessa ponnahdusikkunassa OP:n verkkopankin (näköiset) lomakkeet, joihin piti laittaa verkkopankin tunnukset ja avainluvut. Vitutti laittaa, mutta kun piti saada ostos tehtyä, niin laitoin sitten.

Voisko nämä tunnetut verkkokaupat toimia oikein ja jättää pakottamatta&opettamatta ihmisille, että pankkitunnuksia voi viljellä ympäri nettiä kaikenlaisille sivuille ja lomakkeille?

Tuo on trustlyn kautta kun menee maksut jos haluat tililtä suoraan maksaa. Verkkomaksupalvelujen edelläkävijä | Trustly
Sen verran monessa paikkaa käytössä että tulet varmaan jatkossakin törmäämään.

Luottokortin varmennus oli taas ihan vakio 3-D Secure -varmennus. Esim nordean ohjeissa lukee näin:

Internetissä ja Posti- ja puhelinmyynnissä vastaanotetut tapahtumat tulee aina varmentaa. Tapahtuman varmentamisella tarkistetaan onko maksukortti voimassa ja onko asiakkaan tilillä/kortilla katetta. Varmentaminen varaa aina oston summan asiakkaan tililtä/kortilta. 3-D Secure turvajärjestelmän avulla kortinhaltija voi maksaa ostoksensa MasterCard SecureCodet ai Verified by Visa – palvelua käyttäen. Täten voidaan varmistaa asiakkaan henkilöllisyys ja oikeus käyttää maksukorttia. Kun ostos on maksettu turvajärjestelmän avulla ja kun kauppiassopimuksen etäkauppaa koskevia ehtoja on noudatettu, saa kauppias takuun maksun saamisesta. Tällöin asiakkaan tilaus voidaan toimittaa riskittä.

3-D Secure turvajärjestelmän ulkopuolella tehdyllä varmennuksella ei voida varmistaa asiakkaan henkilöllisyyttä tai oikeutta käyttää maksukorttia. Jos tapahtumaa ei varmenneta, jää mahdollisessa väärinkäytöksessä taloudellinen vastuu tapahtumasta kauppiaalle.
 
Tuo on trustlyn kautta kun menee maksut jos haluat tililtä suoraan maksaa. Verkkomaksupalvelujen edelläkävijä | Trustly
Sen verran monessa paikkaa käytössä että tulet varmaan jatkossakin törmäämään.

Luottokortin varmennus oli taas ihan vakio 3-D Secure -varmennus. Esim nordean ohjeissa lukee näin:

Ongelma on näemmä on aika hyvin tiivistetty tuolla otsikon "General Criticism" ->"Verifiability of site identity" alla: 3-D Secure - Wikipedia

Mielestäni tuossa on nyt jäänyt täysin huomiotta, miltä maksutapahtuma näyttää maksajan kannalta, ja mihin se opettaa ja totuttaa vähemmän valistuneita käyttäjiä.
 
Onko kokemuksia jonkun tuotteen ennakkovarauksesta, maksetaanko tuote samantien tilausta tehdessä vaiko vasta tilanteessa kun postittavat tuotteen ?
 
Onko kokemuksia jonkun tuotteen ennakkovarauksesta, maksetaanko tuote samantien tilausta tehdessä vaiko vasta tilanteessa kun postittavat tuotteen ?

CDONissa voi valita maksutavaksi laskun, joka ei maksa ylimääräistä, ja sen laskun pitäisi tulla vasta kun tuotetta ollaan lähettämässä (eräpäivä 14 päivää eteenpäin).

Toki jos valitsee maksutavaksi kortin tai PayPalin, niin se varmaan menee saman tien.
 
CDONissa voi valita maksutavaksi laskun, joka ei maksa ylimääräistä, ja sen laskun pitäisi tulla vasta kun tuotetta ollaan lähettämässä (eräpäivä 14 päivää eteenpäin).

Toki jos valitsee maksutavaksi kortin tai PayPalin, niin se varmaan menee saman tien.

Kiitos, varaus lähti GOT 4K Ultra HD Steelbook setistä !
 
Mitä tuolla cdonissa on tapahtunut? Noi sivuthan on aivan järkyttävät selata. Tuotteet suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi sikinsokin. Samoja tuotteita eri nimillä. Tuotteet ihan missä kategorioissa sattuu.

:sdarra:

Ohittamaton tarjous merielektroniikasta: https://cdon.fi/kulkuneuvojen-varaosat/yonntech-lattviktsrollator-p53218781

Vuosikausia oli esim. osa hienoimmista ja kalleimmista koteloista jossain puutarharojujen alaosiossa. Laitoin kerran viestiä siitä aspaan, ja pyysivät muistaakseni listausta väärissä kategorioissa olevista tuotteista. En kuitenkaan alkanut tekemään ilmaiseksi hommia... :kahvi:
 
Nyt tuo on omasta mielestä vielä sekavampi varmaan tuon ulokasun uudistuksen johdosta.

Jotain lp-levyjä ja 4k blu-rayta tuolta tulee ehkä kerran vuoteen tilattua, jos on hyvä tarjous. Esimerkiksi se 100€ ja 10 4k blu-rayta oli jo ihan hyvä tarjous. Tavallaan harmi, kun tuo on jostain syystä mennyt kokoajan vain huonompaan suuntaan. Ei sillä, että Cdon nyt mikää Amazon koskaan olisi ollut, mutta ihan varteenotettava vaihtoehto se joskus menneisyydessä oli.
 
Tilasin Cdonista vidaXL:ltä kaksi eri valaisinta. Lattiavalaisin https://cdon.fi/kodit-ja-puutarhat/vidaxl-lattiavalaisin-e27-musta-ja-kulta-51-cm-p49567319 ja kattovalaisimet https://cdon.fi/kodit-ja-puutarhat/...ja-kulta-puolipallomainen-40-cm-e27-p48397886

Tuotekuvausten perusteella näissä pitäisi olla molemmissa samanlainen kultaus kuvun sisäpinnalla. Lattiavalaisimen kultaus on kuitenkin muutama roiske maalia, kun kattovalaisimessa on juuri sellainen kuin tuotekuvauksen kuva antaa olettaa.

Mietin kannattaisiko tehdä reklaamaatio vai palauttaa suoraan? Kuumottaa jos reklamaation käsittelyssä kestää yli 14 päivää, niin sitten ei voi ilmeisesti enää palauttaa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
 
Viimeksi muokattu:
Tuotekuvausten perusteella näissä pitäisi olla molemmissa samanlainen kultaus kuvun sisäpinnalla. Lattiavalaisimen kultaus on kuitenkin muutama roiske maalia, kun kattovalaisimessa on juuri sellainen kuin tuotekuvauksen kuva antaa olettaa.

Mietin kannattaisiko tehdä reklaamaatio vai palauttaa suoraan? Kuumottaa jos reklamaation käsittelyssä kestää yli 14 päivää, niin sitten ei voi ilmeisesti enää palauttaa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

14 päivän raja ei koske tuotteen virhettä. Eli jos tuotteessa tai tuotekuvauksessa on virhe sen kyllä voi palauttaa myöhemmin, varsinkin jos reklamaatio on tehty.
 
Tilasin Cdonista vidaXL:ltä kaksi eri valaisinta. Lattiavalaisin https://cdon.fi/kodit-ja-puutarhat/...ja-kulta-puolipallomainen-40-cm-e27-p48397886 ja kattovalaisimet https://cdon.fi/kodit-ja-puutarhat/...ja-kulta-puolipallomainen-40-cm-e27-p48397886

Tuotekuvausten perusteella näissä pitäisi olla molemmissa samanlainen kultaus kuvun sisäpinnalla. Lattiavalaisimen kultaus on kuitenkin muutama roiske maalia, kun kattovalaisimessa on juuri sellainen kuin tuotekuvauksen kuva antaa olettaa.

Mietin kannattaisiko tehdä reklaamaatio vai palauttaa suoraan? Kuumottaa jos reklamaation käsittelyssä kestää yli 14 päivää, niin sitten ei voi ilmeisesti enää palauttaa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Ensinnäkin laitoit saman linkin kaksi kertaa. Toisekseen se tuotteen palaustus katsotaan siitä päivästä kun sinä käynnistät reklamaation, eli siitä kun ilmoitat kaupalle reklamaatiosta, eikä siitä milloin kauppa jaksaa sen käsitellä. Pistät reklamaation käyntiin, otat kaikki viestit talteen, ja pidät muuten tuotteen paketin yms siistinä niin ei pitäisi olla mitään vaikeuksia palauttaa sitä.
 
Ensinnäkin laitoit saman linkin kaksi kertaa. Toisekseen se tuotteen palaustus katsotaan siitä päivästä kun sinä käynnistät reklamaation, eli siitä kun ilmoitat kaupalle reklamaatiosta, eikä siitä milloin kauppa jaksaa sen käsitellä. Pistät reklamaation käyntiin, otat kaikki viestit talteen, ja pidät muuten tuotteen paketin yms siistinä niin ei pitäisi olla mitään vaikeuksia palauttaa sitä.
Hups, no nyt linkit korjattu. Kuulostaa järkevältä, että palautus katsotaan reklamaation lähettämisestä. Kiitos avusta!
 
Nyt tuli valaisimen toimittajalta eli VidaXL:ltä ehdotus reklamaatioon. 25€ hyvitys ja saisin pitää tuotteen itselläni. Aika huono diili, kun en haluaisi pitää viallista tuotetta ja saisin tuon palautettuakin (toki tässä voi tulla säätöä, kuten ylläoleva maininnut).

Nyt pohdinnassa mitäköhän sitä tekisi. Ei hirveästi luottoa vaihtaa uuteen samanlaiseen jos tulee taas viallinen tuote. Pieni epäilys ettei VidaXL edes tee kyseistä valaisinta kuvauksen "ylellisellä kultafoliolla", sillä tuossa oli vain muutama roiske kultamaalia. Eli kyseessä olisi harhaanjohtavaa mainontaa... Pienin vaiva olisi ottaa 25€ ja yrittää myydä esim. Torissa pienellä tappiolla ja katsoa toisesta puljusta vastaavanlaista tuotetta. Tai voisihan sitä koittaa jos VidaXL suostuisi vaikka 50€ hinnan palautukseen.

Ei enää ikinä sisustus/kalustustuotteita Cdonilta.
 
Itsekin yhden tuotteen palautin jollekin CDONin kauppiaalle ja taisi 7-8kk mennä ennen kuin juttu oli taputeltu. Palautuskuitti kannattaa myös säästää. Multa vaativat vielä puolen vuoden jälkeen kopiota siitä, että olin varmasti tuotteen palauttanut. Onneksi CDONin sivut ovat nykyään niin sekavat, ettei tarvitse enää edes harkita sieltä mitään tilaavansa.
 
Nyt tuli valaisimen toimittajalta eli VidaXL:ltä ehdotus reklamaatioon. 25€ hyvitys ja saisin pitää tuotteen itselläni. Aika huono diili, kun en haluaisi pitää viallista tuotetta ja saisin tuon palautettuakin (toki tässä voi tulla säätöä, kuten ylläoleva maininnut).

Nyt pohdinnassa mitäköhän sitä tekisi. Ei hirveästi luottoa vaihtaa uuteen samanlaiseen jos tulee taas viallinen tuote. Pieni epäilys ettei VidaXL edes tee kyseistä valaisinta kuvauksen "ylellisellä kultafoliolla", sillä tuossa oli vain muutama roiske kultamaalia. Eli kyseessä olisi harhaanjohtavaa mainontaa... Pienin vaiva olisi ottaa 25€ ja yrittää myydä esim. Torissa pienellä tappiolla ja katsoa toisesta puljusta vastaavanlaista tuotetta. Tai voisihan sitä koittaa jos VidaXL suostuisi vaikka 50€ hinnan palautukseen.

Ei enää ikinä sisustus/kalustustuotteita Cdonilta.

Ostin joskus sohvan furniturestorelta cdonin kautta kun oli tarjouksessa. Meni 1,5v aikana normaalilla käytöllä pehmusteet niin surkeaan kuntoon että oli käytännössä käyttökelvoton yhden istuimen osalta. Tarjosivat ensin hyvitykseksi uutta sohvaa ja kun en tähän suostunut niin tarjosivat 100€ hinnanalennusta. Sain kuitenkin tingattua alennuksen 200€ (sohva maksoi 270€ posteineen) eli kannattaa ainakin yrittää hinata tuota summaa ylöspäin.

Omalla kohdalla kourallinen cdonin palautuksia takana ja kaikki meneet ihan mallikkaasti, toki näissä ollut myyjänä cdon itse.
 
Mitäpä sitä ihmettelemään liikoja. Palauta jos viallinen. Alkaisiko harmittamaan vaikka hyvittäisivät 50 euroa vai onko tässä takana jokun ansaintamahdollisuus?
 
Mitäpä sitä ihmettelemään liikoja. Palauta jos viallinen. Alkaisiko harmittamaan vaikka hyvittäisivät 50 euroa vai onko tässä takana jokun ansaintamahdollisuus?
Sitä vain, että jos palautus on sellainen rumba mitä tässä langassa on monesti kuvattu, niin mieluummin otan kohtuullisen korvauksen pienellä rahallisella tappiolla, kuin käytän tuntikaupalla aikaa selvittämiseen.

Laitoin eilen Cdonille viestiä, että odotan isompaa korvausta kuin 25€, sillä se on vähän valaisimen hinnasta. Nyt sieltä vastattiin, että pitäisi palauttaa. Ollut jo tähän asti aika säätämistä kun vastaukset ovat olleet välillä ruotsia, tanskaa ja nyt tuli ekaa kertaa käännettynä huonosti suomeksi. Asiakaspalvelu ei anna kunnolla tietoja ja antavat ne huonosti käännettynä, niin jokainen viesti herättää enemmän kysymyksiä kuin antaa vastauksia.

Esimerkiksi viimeisimmässä viestissä luki: "Varmista, että rahdinkuljettaja on valmis noutamaan paketin sovittuna päivänä". Mistä lähtien on ollut asiakkaan vastuulla varmistaa rahdinkuljettajan aikatauluja? :lol:

------------------

Tänään saapui toinen tilaus Cdonilta. Ajattelin, että pienemmät ostokset olisivat varmoja, mutta toisin kävi. Cards against humanityn -korttipelin paketti oli kulmasta rutussa ja toinen sivu revennyt auki... Peliä ei oltu pehmustettu mitenkään ja se oli laitettu liian isoon pahvilaatikkoon. Huoh, varmaan pitää tästäkin jonkinlaista rumbaa viritellä sinne päin.
 
Viimeksi muokattu:
Uskomatonta toimintaa. Tilattaessa näkyi toimitusajaksi 3-4pv ja heti kun sain maksettua muuttui aika 10-12 päiväksi. Nyt kolme viikkoa odotellut. Joku automaattinen pahoittelusähköposti tuli kun kyselin toimitusta. Pistin takaisin viestiä että olkaapa hyvä ja palauttakaa rahat tai teen rikosilmoituksen.

Luulin että cdon on ihan "legitti" toimija kun 20 vuotta sitten tms ekan kerran kuullut firmasta. Never again.
 
tämä pulju on kyllä aika syvällä suossa nykyään, eipä tuolta tule tilattua kuin korkeintaan silloin jos on joku lahjakortti ollut käytössä.
 
Uskomatonta toimintaa. Tilattaessa näkyi toimitusajaksi 3-4pv ja heti kun sain maksettua muuttui aika 10-12 päiväksi. Nyt kolme viikkoa odotellut. Joku automaattinen pahoittelusähköposti tuli kun kyselin toimitusta. Pistin takaisin viestiä että olkaapa hyvä ja palauttakaa rahat tai teen rikosilmoituksen.

Luulin että cdon on ihan "legitti" toimija kun 20 vuotta sitten tms ekan kerran kuullut firmasta. Never again.
Oliko sattumoisin myyjänä "Xstra Digital Storage"?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 390
Viestejä
4 867 904
Jäsenet
78 653
Uusin jäsen
Heppus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom