CDON.com

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 933
Black fridaystä ostettu luuri rupes temppuilemaan ja joutu lähettää sen Ruotsiin asti korjattavaksi. Saa nähdä kauan kestää...
Mikä luuri? Melko suurella todennäköisyydellä olisi voinut suoraan Suomessakin viedä kyseisen merkin viralliselle huoltofirmalle. Noh, toivottavasti CDONilla ei tapansa mukaisesti kestä kuukausia.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
439
Moto z3. Tein cdonin aspan ohjeiden mukaan. Jotain toivoa nopeasta käsittelystä kuitenkin on. Vein luurin eilen aamulla postiin ja nyt jo on luovutettu "teknikon" käsittelyyn.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
583
Torstaina 13.12 tilasin pari vinyyliä, äsken tuli viestiä että noudettavissa. Ja joulusesongin keskellä. Kaksi arkipäivää taitaa olla omalla kohdalla uusi ennätys CDON:lta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
89
Torstaina 13.12 tilasin pari vinyyliä, äsken tuli viestiä että noudettavissa. Ja joulusesongin keskellä. Kaksi arkipäivää taitaa olla omalla kohdalla uusi ennätys CDON:lta.
Mitä ihmettä siellä on tosiaan tapahtunut, tilasin torstaina 23:55 laatikon verran vinskaa ja Posti väittää tuovansa jo tänään.

Satoja tilauksia CDONista tehneenä täytyy vähän ihmetellä että mites tässä nyt on onnistuttu, onko varasto lipsahtanut Suomeen.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 270
Mitä ihmettä siellä on tosiaan tapahtunut, tilasin torstaina 23:55 laatikon verran vinskaa ja Posti väittää tuovansa jo tänään.

Satoja tilauksia CDONista tehneenä täytyy vähän ihmetellä että mites tässä nyt on onnistuttu, onko varasto lipsahtanut Suomeen.
Luultavasti myös Ruotsin päässä postilogistiikkaa on tehostettu joulun alla ja toimivat myös viikonloppupäivinä.

Näin omakohtaisesti Black Friday -aamuna CDONista tilaamani Xbox-ohjain oli Oulussa noudettavissa sunnuntaina, kaksi päivää myöhemmin. :tup:

Toki tuollainen vaatii myös, että CDONin omissa varastoissa riittää resurssit.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
36
Kaksi kertaa tullut toimimaton blu ray: avengers infiny war. jos nyt 3 kerta toden sanoo.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
36
Kaksi kertaa tullut toimimaton blu ray: avengers infiny war. jos nyt 3 kerta toden sanoo.
mun paha. levyssä ei ollut vikaa. soittimessa vaan. joutui ekaa kertaa vaihtamaan asetuksia soittimesta.. ei pysy enää tekniikassa mukana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
279
Onko teille CDON spämminyt yhteistyökumppaneidensa roskamainoksia n+1 kappaletta päivässä jo hyvän tovin?
Unsubscribe ei myöskään toimi :facepalm:...

Screenshot_20181224-145921__01.jpg

Edit: piti käydä profiilista poistaan tilaus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
3 164
Onko teille CDON spämminyt yhteistyökumppaneidensa roskamainoksia n+1 kappaletta päivässä jo hyvän tovin?
Unsubscribe ei myöskään toimi :facepalm:...



Edit: piti käydä profiilista poistaan tilaus.
Eika kukaan noihin haksahda, näistä varoitellaan harva se päivä.
Ei ne tule kaupan postin mukana.



Varoitus huijauskilpailuista

Varo tätä viestiä – S-ryhmän nimissä hyvällä suomella tehty huijaus leviää

Varo huijausta halvasta pelikonsolista – konnilta hyvin erikoinen ”brändiryöstö”

Huijausviestejä taas Verohallinnon nimissä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
279
No onhan iät ja ajat tullut huijausviestejä muiden nimissä, mutta niissähän lähettäjän osoite on ollut aina enemmän tai vähemmän selvästi ei-legit. Tapauksessani posti on kuitenkin tullut (ainakin näennäisesti) cdon.fi -domainilta. Onko siis teknisesti mahdollista saada jotenkin "kaapattua" domain siten, että voi lähettää spämmiä sen kautta? Vai onko nyt kyseessä jokin Outlookin webmailin kykynemättömyys näyttää sitä todellista lähettäjää?
 
Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
50
Uskaltaako käydä postista Cdonilta tilattua 2080 ti:tä lueskelin kokemuksia vähän turhan myöhään ja keskiviikkona pitäs olla paikallisessa postissa näyttis. Noissa 2080 ti:ssä kun on noita 2 viikon sisään hajoamisia ollut jonkun verran. Näyttis on ostettu Qliro lasku vaihtoehdolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 450
Uskaltaako käydä postista Cdonilta tilattua 2080 ti:tä lueskelin kokemuksia vähän turhan myöhään ja keskiviikkona pitäs olla paikallisessa postissa näyttis. Noissa 2080 ti:ssä kun on noita 2 viikon sisään hajoamisia ollut jonkun verran. Näyttis on ostettu Qliro lasku vaihtoehdolla.
Jos se parissa viikossa leviää, niin sehän menee suoraan takuuseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 045
Uskaltaako käydä postista Cdonilta tilattua 2080 ti:tä lueskelin kokemuksia vähän turhan myöhään ja keskiviikkona pitäs olla paikallisessa postissa näyttis. Noissa 2080 ti:ssä kun on noita 2 viikon sisään hajoamisia ollut jonkun verran. Näyttis on ostettu Qliro lasku vaihtoehdolla.
Sitten vaan ohjain takuuseen, jos hajoaa.
 
Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
50
Niinkun olen lukenut noista takuupalautuksista että kestää ja kestää ja ei nyt jaksas ilman näyttistä kovin kauaa olla. Peruin tuon tilauksen, mutta lähettivät silti, ei muka voinut enää mitään kun oli varastolle mennyt käsiteltäväksi jo. Asiakaspalvelulla kesti 6 päivää ottaa yhteyttä peruutuksen tiimoilta, olihan tuossa toki joulu välissä, mutta kannattas varmaan ennen tilauksen lähetystä tarkastaa että onko tilaus peruttu. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 933
CDONin tilaukset on pakko noutaa. Veloittavat noutamatta jääneistä sen maksun, olikohan 15€. Toki samalla "noutoreissulla" voi kääntää sen heti takaisin.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
289
No juu.. Kun painaa kassalla "viimeistele maksu" -painiketta niin aukeaa uusi välilehti osoitteella http:// ja cdonin sivu antaa ilmoituksen "Oho! Emme voineet vahvistaa ostotapahtumaa."

:confused:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
476
Tietääkö täällä kukaan, onnistuuko CDONin kautta lahjakortilla tilaaminen siten, että lahjakortin ylimenevä maksetaan joko laskulla, tai sitten (mielellään) postiennakkona? Kysyin asiakaspalvelusta, tuli vain "pitäisi onnistua myös laskulla" -vastaus.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 270
Tietääkö täällä kukaan, onnistuuko CDONin kautta lahjakortilla tilaaminen siten, että lahjakortin ylimenevä maksetaan joko laskulla, tai sitten (mielellään) postiennakkona? Kysyin asiakaspalvelusta, tuli vain "pitäisi onnistua myös laskulla" -vastaus.
Laskulla onnistuu kyllä. Minkäänlaista postiennakkomahdollisuutta ei CDONilla tietääkseni ole.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
575
Olikohan Cdonilla Black Fridayn aikaan tai heti sen jälkeen kampanja jolla sai laskuun maksuaikaa täysin ilman lisäkuluja? Parinkympin tilaus josta tuli nelisen euroa tilinhoitomaksua tms. :rage: Testitilauksessa lisäkulu näkyy maksuvaihtoehdoissa selvästi joten en olisi missään tapauksessa sellaista valinnut, laskun otin yleensäkin ettei tarvitse odotella rahoja jos tilaus olisi mennyt palautukseen. Käytin 5 e alekoodin joten ei nyt sinällään tullut tappiota mutta jos siellä oli kampanja niin tietenkin valitan :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
520
Olikohan Cdonilla Black Fridayn aikaan tai heti sen jälkeen kampanja jolla sai laskuun maksuaikaa täysin ilman lisäkuluja? Parinkympin tilaus josta tuli nelisen euroa tilinhoitomaksua tms. :rage: Testitilauksessa lisäkulu näkyy maksuvaihtoehdoissa selvästi joten en olisi missään tapauksessa sellaista valinnut, laskun otin yleensäkin ettei tarvitse odotella rahoja jos tilaus olisi mennyt palautukseen. Käytin 5 e alekoodin joten ei nyt sinällään tullut tappiota mutta jos siellä oli kampanja niin tietenkin valitan :D
Oot varmaan vahingossa valinnut sen "osta nyt maksa helmikuussa" tai jotain. Käsittääkseni tuohon tulee aina se 4e lisämaksu. Muistaakseni mitään kampanjaa ei kyllä ollut tuon osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
89
Oot varmaan vahingossa valinnut sen "osta nyt maksa helmikuussa" tai jotain. Käsittääkseni tuohon tulee aina se 4e lisämaksu. Muistaakseni mitään kampanjaa ei kyllä ollut tuon osalta.
Joo itsekin käytin ton "osta nyt maksa tammikuussa".

Ainoastaan 14 päivän lasku on lisämaksuton.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
3 164
CDONin vuosikertomuksesta 2018 löytyy.
Like other companies in the industry, CDON previously chose to distribute to customers in Finland from Åland. Operations (in CDON Alandia) have been discontinued.

Koska yritys ei ole enää suomalainen, on todennäköistä että ilmainen asiakaspalautus loppuuu pian.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 045
CDONin vuosikertomuksesta 2018 löytyy.
Like other companies in the industry, CDON previously chose to distribute to customers in Finland from Åland. Operations (in CDON Alandia) have been discontinued.

Koska yritys ei ole enää suomalainen, on todennäköistä että ilmainen asiakaspalautus loppuuu pian.
Ei kai se koskaan suomalainen oo ollutkaan.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
575
Oot varmaan vahingossa valinnut sen "osta nyt maksa helmikuussa" tai jotain. Käsittääkseni tuohon tulee aina se 4e lisämaksu. Muistaakseni mitään kampanjaa ei kyllä ollut tuon osalta.
Joo itsekin käytin ton "osta nyt maksa tammikuussa".

Ainoastaan 14 päivän lasku on lisämaksuton.
Joo, kai sitä tuli tehtyä virhe. Ainakin nyt on vaan mahdoton olla huomaamatta lisämaksua. No 20 % oppirahat :)
upload_2019-2-5_23-18-22.png
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
546
Uskaltaako tuolta tilata akkutyökaluja? Muistelisin vaan että takuun kanssa oli joskus ongelmia paljon porukalla? Vai meneekö esim boscheissa takuu suoraan valtuutetulle jälleenmyyjälle?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 111
Itse en ole enään moneen vuoteen tuolta tilannut mitään.
Takuuasioissa tappelin pitkän aikaa.
Sain kyllä homman hoidettua,mutta vaikeata oli.
En tiedä mikä on tämänpäivän tilanne.

Imgur
 
Viimeksi muokattu:

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 656
Selkeä takuuhuolto, jossa cdon varasi minulle tuotteen jo ennen kuin lähetin vanhan hajonneen heille.

Paketin perillemenosta korvaavan tuotteen lähettämiseen meni kevyet 6 viikkoa! Tämä siis siitä huolimatta, että minulle oli jo "varattu tuote varastoon". :facepalm:
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
546
Juu en taida alkaa pelleilemään, kun pitäisi tän kuun lopussa olla porakone käytössä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 656
Selkeä takuuhuolto, jossa cdon varasi minulle tuotteen jo ennen kuin lähetin vanhan hajonneen heille.

Paketin perillemenosta korvaavan tuotteen lähettämiseen meni kevyet 6 viikkoa! Tämä siis siitä huolimatta, että minulle oli jo "varattu tuote varastoon". :facepalm:
Nyt kun vihdoin sain avattua paketin niin siellä tosiaan oli uusi kiintolevy. Paketin mukana oli kuitenkin myös seagaten alkuperäinen lähete cdonille, jossa mukana hinta. :D

Eli tuote:
Seagate Barracuda ST4000DM004 256MB 4TB
Maksaa cdon.comille 35.68€ kipale. :)
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 276
Nyt kun vihdoin sain avattua paketin niin siellä tosiaan oli uusi kiintolevy. Paketin mukana oli kuitenkin myös seagaten alkuperäinen lähete cdonille, jossa mukana hinta. :D

Eli tuote:
Seagate Barracuda ST4000DM004 256MB 4TB
Maksaa cdon.comille 35.68€ kipale. :)
Katteet kohdillaan, erityisesti näissä pilipali-alennus tuotteissa. CDONin "tarjous"-kovalevyssä 70 prosentit katteet, kun vertaa esim. Samsungin ja Applen puhelimia, joiden myyntikatteet liikkuvat siinä 5-10 prosentin välimaastossa.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 434
Pian saadaan taas pakettiin yksi tämän paskalafkan kanssa taputeltu tarina. Tilasin joulukuussa 2018 keittiötarvikkeita, joista palautin osan. Lähetin toki palautetuista tuotteista selkeän erittelyn ja kuitin lähetyksestä asiakaspalvelun sähköpostiin. Samaiset tiedot olivat toki mukana paketissakin, mutta olen oppinut olemaan proaktiivinen tämän yhtiön kanssa.

Meni muutamia viikkoja ja tiedustelin rahojeni perään. Vastasivat ettei tuotteet ole vielä tulleet heille. Maksoin laskun, josta vähensin palauttamani tuotteet. Ilmoitin tästä toki myös heille.

Meni muutamia viikkoja ja tuli karhukirje alkuperäisestä laskusta, jonka pyysin toki mitätöimään aiheettomana. Ilmoitin maksaneeni pitämäni tuotteet ja palauttaneeni osan tuotteista. Ilmoittivat selvittävänsä asiaa. Karhukirjeitä alkoi tulemaan viikoittain, joista otin useita kertoja yhteyttä ja viittasin jo joulukuussa lähettämääni viestiin tuotteiden palautuksesta, liitin myös kuitin maksusta.

Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!

Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.

Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
3 818
Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!

Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.

Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.
Eiköhän se kantelu Etelä-Suomen AVI:lle hyvän perintätavan rikkomisesta ole yksi keino ja toiseksi valitus Kuluttajariitalautakuntaan.

Ensin pitää kuitenkin Kuluttaja-asiamiehen kautta sovitella asiaa ennen kuin sen voi viedä Kuluttajariitalautakuntaan.

Lopuksi siinä on sitten se käräjäoikeus mahdollisuutena jos eivät ala rahoja palauttamaan Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaisesti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 393
Pian saadaan taas pakettiin yksi tämän paskalafkan kanssa taputeltu tarina. Tilasin joulukuussa 2018 keittiötarvikkeita, joista palautin osan. Lähetin toki palautetuista tuotteista selkeän erittelyn ja kuitin lähetyksestä asiakaspalvelun sähköpostiin. Samaiset tiedot olivat toki mukana paketissakin, mutta olen oppinut olemaan proaktiivinen tämän yhtiön kanssa.

Meni muutamia viikkoja ja tiedustelin rahojeni perään. Vastasivat ettei tuotteet ole vielä tulleet heille. Maksoin laskun, josta vähensin palauttamani tuotteet. Ilmoitin tästä toki myös heille.

Meni muutamia viikkoja ja tuli karhukirje alkuperäisestä laskusta, jonka pyysin toki mitätöimään aiheettomana. Ilmoitin maksaneeni pitämäni tuotteet ja palauttaneeni osan tuotteista. Ilmoittivat selvittävänsä asiaa. Karhukirjeitä alkoi tulemaan viikoittain, joista otin useita kertoja yhteyttä ja viittasin jo joulukuussa lähettämääni viestiin tuotteiden palautuksesta, liitin myös kuitin maksusta.

Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!

Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.

Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.
Olitko yhteydessä myös suoraan Qliroon? Oman kokemuksen mukaan CDONille on lähes turhaa lähteä noista laskuista sepittämään kun eivät siellä saa mitään aikaiseksi, mutta Qliron aspa on nopsaan siirtänyt eräpäivää ja lopulta mitätöinyt parit laskut kunhan olen heille laittanut todisteet niiden turhuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
148
Pian saadaan taas pakettiin yksi tämän paskalafkan kanssa taputeltu tarina. Tilasin joulukuussa 2018 keittiötarvikkeita, joista palautin osan. Lähetin toki palautetuista tuotteista selkeän erittelyn ja kuitin lähetyksestä asiakaspalvelun sähköpostiin. Samaiset tiedot olivat toki mukana paketissakin, mutta olen oppinut olemaan proaktiivinen tämän yhtiön kanssa.

Meni muutamia viikkoja ja tiedustelin rahojeni perään. Vastasivat ettei tuotteet ole vielä tulleet heille. Maksoin laskun, josta vähensin palauttamani tuotteet. Ilmoitin tästä toki myös heille.

Meni muutamia viikkoja ja tuli karhukirje alkuperäisestä laskusta, jonka pyysin toki mitätöimään aiheettomana. Ilmoitin maksaneeni pitämäni tuotteet ja palauttaneeni osan tuotteista. Ilmoittivat selvittävänsä asiaa. Karhukirjeitä alkoi tulemaan viikoittain, joista otin useita kertoja yhteyttä ja viittasin jo joulukuussa lähettämääni viestiin tuotteiden palautuksesta, liitin myös kuitin maksusta.

Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!

Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.

Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.
Hetkinen. Mistä rahoista ne ois palauttanu sulle ees mitään, jos et ees ollu maksanu viellä mitään? Ja muutenkin. En oo ikinä kuullu, että onnistuis vaa osien tuotteiden maksu, vaan aina maksetaan koko summa ja sitten palautetaan, jos jotain on palautettu.... Tosta voit jo syyttää iha itteäski, ku aloit sooloilemaa laskun maksus, koska eikös ne summat ole sidottuja viitenumeroihin....


Ps. Tulipaha taas vaihteek kalliit keittiövälineet sulle, kun muutama juristitunti päälle... Joku vois kuvitella, että halvemmalla ja helpommalla pääsis, ku ostais prismasta/tms ne suoraa...
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
884
Asia saatiin siis pakettiin maksamalla lasku? Kas kummaa. Mutta kuitenkin pitää selvitellä asiaa juristin kanssa?
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 656
Oikein tehtynä olisit ilmoittanut qliroon että osa tuotteista palautettu ja että siirtävät eräpäivää. Tätä niin kauan että cdon hoitaa hommansa.

Kerran siis itsellä lupasivat siirtää eräpäivää, mutta sitten tulikin muistutus korkoineen. Viittasin edellisiin viestiketjuihin, jossa eräpäivää oli luvattu siirtää ja mitätöivät heti virheellisen viivästymismaksun. Piti muistaakseni kolme kertaa siirtää eräpäivää, jotta saivat cdonilta kuittauksen että homma selvä.

Ei laskua pidä koskaan mennä muuttamaan, tai maksamaan vain osaa, täysin omin päin. Vain jos laskuttajan kanssa on erikseen sovittu. Eräpäivän siirto ja sen tekee laskuttaja, ei myyntiliike.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 434
Oikein tehtynä olisit ilmoittanut qliroon että osa tuotteista palautettu ja että siirtävät eräpäivää. Tätä niin kauan että cdon hoitaa hommansa.

Ei laskua pidä koskaan mennä muuttamaan, tai maksamaan vain osaa, täysin omin päin. Vain jos laskuttajan kanssa on erikseen sovittu. Eräpäivän siirto ja sen tekee laskuttaja, ei myyntiliike.
Molemmille, CDON.COMille ja Qlirolle oli asiasta ilmoitettu useampaan kertaan. Viesteissä oli mukana liitteet, joissa kuitti tuotteiden palautuksesta ja lista palautetuista tuotteista.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
3 164
Pian saadaan taas pakettiin yksi tämän paskalafkan kanssa taputeltu tarina. Tilasin joulukuussa 2018 keittiötarvikkeita, joista palautin osan. Lähetin toki palautetuista tuotteista selkeän erittelyn ja kuitin lähetyksestä asiakaspalvelun sähköpostiin. Samaiset tiedot olivat toki mukana paketissakin, mutta olen oppinut olemaan proaktiivinen tämän yhtiön kanssa.

Meni muutamia viikkoja ja tiedustelin rahojeni perään. Vastasivat ettei tuotteet ole vielä tulleet heille. Maksoin laskun, josta vähensin palauttamani tuotteet. Ilmoitin tästä toki myös heille.

Meni muutamia viikkoja ja tuli karhukirje alkuperäisestä laskusta, jonka pyysin toki mitätöimään aiheettomana. Ilmoitin maksaneeni pitämäni tuotteet ja palauttaneeni osan tuotteista. Ilmoittivat selvittävänsä asiaa. Karhukirjeitä alkoi tulemaan viikoittain, joista otin useita kertoja yhteyttä ja viittasin jo joulukuussa lähettämääni viestiin tuotteiden palautuksesta, liitin myös kuitin maksusta.

Olen saanut karhukirjeitä, muistutuksia ja uhkailuja viimeisimpänä perinnästä ja luottotietojen menetyksestä tähän päivään saakka, eli kokonaisuudessaan noin kuuden kuukauden ajalta. Lopulta minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa tuo summa tuotteista, jotka olen palauttanut puolisen vuotta sitten. Siis maksoin tuotteet, jotka palautin heille. Nyt kuittasivat Qlirosta, että en ole enää heille velkaa ja asia on siltä osin kunnossa. MAHTAVAA!

Tässä ajassa olen vastaanottanut kymmeniä kirjeitä, lähettänyt kymmeniä sähköposteja. Laskulla maksaminenkaan ei näemmä ole tämän yrityksen kanssa turvallista. Tavanomaisesti laskutus keskeytetään, mikäli lasku on riitautettu tai tuotteet palautettu.

Asia on siis näennäisesti ratkennut, mutta selvitän parhaillaan juristiltani mitä keinoja minulla on saada rahani takaisin ja vahingonkorvauksia aiheutuneesta vaivasta.

Syy varmasti on että luokittelevat hygienia tuotteiksi joita ei voi palauttaa.
En perustele tai puolusta mitenkää, kunhan sherlokkina mietin syytä ongelmiin.
Mutta jos oli jonkun muun kuin cdon myymää ostanu, olet palauttanut väärään osoitteeseen. CDON myymänhän voi palauttaa asiakaspalautuksena, muut menee itsemaksetuilla posteilla jos ei toisin mainita.
Jos voisit kertoa mikä tuote oli?

Laskutushan on CDONin oman emoyhtiön hoitamaa (QLiro Group, ex CDON Group), paypal ainoa ok maksu.


No

Eiköhä se cdoni palauta rahat niistä palautetuista tuotteista nyt kun on jotain mitä palauttaa.... En näe mikä tossa on menny väärin pl sooloilu laskun maksus
Kysehän oli että oli lopulta pakko maksaa myös palautetut tuotteet.

Ei niin. CDON.com on vuonna 1999 perustettu ruotsalainen yritys.
On ollu, suomalaisille on myyty suomalaisen tytäryhtiön kautta, ruotsissa suurin varasto oli.
Suomen yksikön ajoi verottaja alas suurilla sakoilla.
Jos yritys on rekisteröity suomeen, on se suomalainen vaikka omistaja olisiki muualta. Silloin verot maksetaan suomeen ja noudattaa suomen lainsäädäntöä.
Toki tuo oli vain varasto, mutta peiteltiin yritykseksi.
Hallinto-oikeus: Verottajan miljoonamätkyt verkkokauppa CDONille jäävät voimaan


Ilmisesti on yhä rekisterissä kun tänä vuonna ollu vielä jotain tapahtumia.
upload_2019-5-24_13-32-25.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 434
No

En näe mikä tossa on menny väärin pl sooloilu laskun maksus
Puoli vuotta on ihan ok aika odotella rahoja/hyvitystä takaisin palautetuista tuotteista. OK. :cigar2:

Moni yritys soveltaa periaatetta jossa maksat vain pitämäsi tuotteet. Sellainenkin pieni yritys kuin H&M kehottaa vähentämään omatoimisesti laskun kokonaissummasta ne tuotteet, jotka on palauttanut. Tämä on toiminut aiemmin ongelmitta myös Qlirolle, joten olisi kiva kuulla mitähän vitun sooloilua tässä on tapahtunut.

Asia nytkähti tänään taas hiukan eteenpäin ja ilmoittivat CDONilla hyvittäneensä nuo tuotteet, mutta rahojen takaisin saamiseksi pitää ottaa erikseen jälleen yhteyttä Qliroon. Hyvin toimii kun kyse on kuitenkin samasta yhtiöstä.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
1 434
Eiköhän se kantelu Etelä-Suomen AVI:lle hyvän perintätavan rikkomisesta ole yksi keino ja toiseksi valitus Kuluttajariitalautakuntaan.

Ensin pitää kuitenkin Kuluttaja-asiamiehen kautta sovitella asiaa ennen kuin sen voi viedä Kuluttajariitalautakuntaan.

Lopuksi siinä on sitten se käräjäoikeus mahdollisuutena jos eivät ala rahoja palauttamaan Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaisesti.
Näitä tahoja tässä on sovellettava. On aivan ennenkuulumattoman välinpitämätöntä toimintaa ollut yhtiöltä. Minullahan on yksi valitus käsittelyssä tästä kyseisestä yhtiöstä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
90 195
Viestejä
1 846 659
Jäsenet
39 165
Uusin jäsen
Kridetus

Hinta.fi

Ylös Bottom