Auton pesu

Onko olemassa mitäään "pumppuvaahdotinta", johon saisi jonkinlaisen sähköisen ilmapumpun liittimen kiinni? Esimerkiksi polkupyörien / autonrenkaiden venttiiliin tulevan "venttiilin". Esimerkiksi tämmöisen:
Sama käynyt mielessä

Luulisi noiden pullojen ainevahvuudessa olevan sen verran pelivaraa, että kylmän viileästi poraa kylkeen tubeless-venttiilin mentävän reiän ja täyttää sitten sen avulla paineet kompuralla/pumpulla tms.

Esim. Tubeless venttiili TR413 4kpl
 
Auto on tallissa lähes aina, ehkä se auttaa pinnoitetta kestämään pidempään? Pesuaineena olen käyttänyt pinnoitteen tehneen ammattilaisen suosittelemaa Korrek Pro TFC Reloadia. Ainakin kyljet ja konepelti hylkivät vettä pesun jäljiltä.

Kunhan ehdin kauppaan, niin pitää tutustua noihin mainitsemiisi nesteisiin ja värkkeihin hieman tarkemmin.

Tuo pesuaine on jo itsessään pinnoittavaa tavaraa, joten varsinaisen kestopinnoitteen olemassaoloa ei tuota käyttämällä kyllä selvitä. Pesisin auton jollain "normaalilla" pesuaineella ja katsoisin sitten tilannetta uudestaan, ettei nyt turhaan lähde myllyttämään. Toki jos pinta on sen tarpeessa, niin eihän se hukkaan mene.
 
On se nyt kumma, kun jengi ei usko, että BH Autofoam on ihan hyvää esipesukamaa veteen lantrattuna ihan normi sumupullostakin. Mut jos haluaa rahaa käyttää niin kokeilkaa tätä


Tai köyhän miehen versio


Noi PT-sumutinpäät sitten aktiivikäytössä ei kovin pitkäikäisiä mutta hintaisekseen parhaita mitä on. Tai sit pitäis aina irrotella ja painaa Fairyvedet läpi, ettei tukkeudu erinäisistä aineksista. Mut pulloihin kiva kirjotella korrosol, auto-wheel, vesi, fairyvesi, 5 % surfex, 20 % surfex, 40 % surfex, jne.

Ja jos joku ihmettelee niin Fairy Original on ihan parasta/halvinta PPF-märkäteippailuun pintajännityksen poistajana. Eli annostus 1 tippa isoon sumupulloon. Sumutettavien (teippaajan kädet + teippi) ohjeessa lukee vesi, mut tippa Fairya rikkoo sen pintajännityksen ja pisarat tulee PPF:n alta pois abouttia sormin lääppimällä vs. kangaspinnoitetulla muovi yms. lastoilla hinkkaus. Ja voi myös pestä mahdollisen likahiukkasen tai sormenjäljen kalvon alta pois. Sit PPF-liukuaineet sikakalliita.

Lisäksi Fairy toimii myös oikein hyvin vahan ja rasvan yms. poistoon maali- tai lakkapinnan huokosista. 20 vuotta sitten oli ihan normia et ennen kerrostettavia vahauksia pestiin auto Fairylla -> kiillotus -> kiillotusainejämät pois Fairylla.
 
Viimeksi muokattu:
Onko olemassa mitäään "pumppuvaahdotinta", johon saisi jonkinlaisen sähköisen ilmapumpun liittimen kiinni? Esimerkiksi polkupyörien / autonrenkaiden venttiiliin tulevan "venttiilin". Esimerkiksi tämmöisen:


-Keissi on se, että käyn jynssäämässä romujani "teeseitse" -pesuloissa, joissa ei ole mahdollista liittää mitään omaa foam lancea. Ainoa mahdollisuus auton minkäänlaiseen vaahdotteluun on oma pumppupullo.
IK Foam Pro 2 + löytyy jo valmiina autonrenkaan venttiili.
 
Onko noista PCS pinnoitteesta oikeasti hyötyä, jos pääasiallinen pesutapa on automaattipesu ilman harjoja? Minulla on ollut yhdessä aikaisemmassa autossa kovapinnoite + lasipinnoite, mutta siitä huolimatta tuntui että automaattiset harjattomat pesut jätti auton likaiseksi tai muodostivat pinnalle harmaan kalvon. Yksi näitä pinnoituspalveluita tarjoava yrittäjä sanoi, että automaattinen harjaton pesu sisältää liuottimia, jotka tukkivat pinnoitteen ja siksi ainoa järkevä pesutapa pinnoitetulle autolle on käsinpesu. Harmi, kun se vaan ei ole omassa pihassani mahdollista niillä aineilla, mitä pinnoitetut autot tarvitsevat.
 
Minä käytän motonetin pesuhallia pinnoitetun auton pesuun. Liuotinpesuainetta vaan reilusti eka päälle ja korkeapaineella sitten paskat pois. Yhdellä kolikolla ehtii pikapestä auton (3,33€). Jos enempi likainen niin sitten käyttää pesuhanskaa ja enempi aikaa.

Yritin itekin harjatonta pesua pesukadulla mutta jäi hieman likaiseksi aina. Tuon oman auton pinnoitteen laittaja sanoi että saa käyttää liuotinpesuaineita, ei haittaa. Hyvänä maalipinta onkin kyllä pysynyt (1.5v vanha auto).
 
Viimeksi muokattu:
IMG_6673.jpeg

Motonettiin tullut uusia enemmän lancea muistuttavia vaahdottimia! 24.90€ ja 29.90€ hinnat. Kertokaa kokemuksia jos joku on ottanu testiin. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Onko kokemuksia Gyeon Q2 Rim EVO vannepinnoitteesta ? Lähinnä kiinnostaa se uudelleen pinnoitus sitten aikanaan. Autoduden mukaan (kysyin) ainetta on mahdoton saada pois ja vaatii koneellisen poiston ennen uudelleen pinnoitusta. Kuulostaa vähän "kanteiden välttelyltä" tai tietämättömyydeltä kun eihän sellaista ainetta olekaan joka ikuisuuksia kestäisi (?)
Vanteet on mustat ja arvon uskaltaako tuota kokeilla. Täysin mahdottomat koneellisesti käydä läpi kun uusintapinnoituksen aika tulee. En oikein usko AD:n juttuja, mutta toisaalta jos 2v päästä onkin harmaan raidalliset vanteet niin ei sekään hyvä juttu ole :D
 
Omissa autoissa tuon edeltäjä ilman EVO merkintää kestänyt 3v/40tkm per sarja ainakin helposti ennen kun auto vaihtui. Ei mitään harmaantumistä tms, koko ajan pysynyt uuden näköisenä. Pinnoite itseasiassa syventää väriä todella paljon.

Jos ei ole mahdollisuutta kiillotella pinnotteita pois niin vetäisin varmaan vaan päälle kun pinnoite joskus antautuisi. Pinnoitteiden päällelaittaminenhan on "mahdotonta" siksi että pinnoite ei tartu pinnoitteen päälle, eli kun pinnoite antautuu, saa siihen uuden laitettua päällekkin.
 
Omissa autoissa tuon edeltäjä ilman EVO merkintää kestänyt 3v/40tkm per sarja ainakin helposti ennen kun auto vaihtui. Ei mitään harmaantumistä tms, koko ajan pysynyt uuden näköisenä. Pinnoite itseasiassa syventää väriä todella paljon.

Jos ei ole mahdollisuutta kiillotella pinnotteita pois niin vetäisin varmaan vaan päälle kun pinnoite joskus antautuisi. Pinnoitteiden päällelaittaminenhan on "mahdotonta" siksi että pinnoite ei tartu pinnoitteen päälle, eli kun pinnoite antautuu, saa siihen uuden laitettua päällekkin.

Veditkö minkä värisiin vanteisiin ? Luulisi tosiaan uuden pinnoitteen tarttuvan niihin kohtiin mistä vanha on kulunut pois. Se että jääkö rajoja on mysteeri ja millä aineella pinnoitteen sitten oikeasti saa pois.
 
Veditkö minkä värisiin vanteisiin ? Luulisi tosiaan uuden pinnoitteen tarttuvan niihin kohtiin mistä vanha on kulunut pois. Se että jääkö rajoja on mysteeri ja millä aineella pinnoitteen sitten oikeasti saa pois.
Oon laittanu hopeisiin ja mustiin joissa naamapinta koneistettua ja lakattua. Noista kokemusta juurikin tuon 3v ajalta. Viime viikolla tuli laitettua pronssisiin ja niissäkin väri syveni kivasti.
Nuo mustat oli itseasiassa melko naarmuset, tuo pinnoite jopa hieman ehkä maskasi naarmuja vähemmän näkyväksi, mitä vähän ihmettelin kun pinnoite on kuitenkin niin ohut kerros.
 
Oon laittanu hopeisiin ja mustiin joissa naamapinta koneistettua ja lakattua. Noista kokemusta juurikin tuon 3v ajalta. Viime viikolla tuli laitettua pronssisiin ja niissäkin väri syveni kivasti.
Nuo mustat oli itseasiassa melko naarmuset, tuo pinnoite jopa hieman ehkä maskasi naarmuja vähemmän näkyväksi, mitä vähän ihmettelin kun pinnoite on kuitenkin niin ohut kerros.

Et kuitenkaan ole mihinkään vanteisiin tehnyt uudelleen pinnoitusta vai ?
 
Onko kokemuksia Gyeon Q2 Rim EVO vannepinnoitteesta ? Lähinnä kiinnostaa se uudelleen pinnoitus sitten aikanaan. Autoduden mukaan (kysyin) ainetta on mahdoton saada pois ja vaatii koneellisen poiston ennen uudelleen pinnoitusta. Kuulostaa vähän "kanteiden välttelyltä" tai tietämättömyydeltä kun eihän sellaista ainetta olekaan joka ikuisuuksia kestäisi (?)
Vanteet on mustat ja arvon uskaltaako tuota kokeilla. Täysin mahdottomat koneellisesti käydä läpi kun uusintapinnoituksen aika tulee. En oikein usko AD:n juttuja, mutta toisaalta jos 2v päästä onkin harmaan raidalliset vanteet niin ei sekään hyvä juttu ole :D
Itse laittanut kyseistä ainetta käyttikseen ja autoon jolla ajetaan radalla. Molemmista ainakin lähtee lika hyvin. Varsinkin jos pikeä lentää asfalttityömaista, niin ne ei ainakaan polta ihan heti kiinni vanteisiin. Käyttiksessä ollut jo 2v ja edelleen hylkii hyvin. Tuosta uudelleen käsittelystä ainoa tapa mitä itse tiedän on myllyttämällä alue mistä haluat pois. Eikä nyt kannata olettaa aineiden olevan"ikuisia"
 
Itse laittanut kyseistä ainetta käyttikseen ja autoon jolla ajetaan radalla. Molemmista ainakin lähtee lika hyvin. Varsinkin jos pikeä lentää asfalttityömaista, niin ne ei ainakaan polta ihan heti kiinni vanteisiin. Käyttiksessä ollut jo 2v ja edelleen hylkii hyvin. Tuosta uudelleen käsittelystä ainoa tapa mitä itse tiedän on myllyttämällä alue mistä haluat pois. Eikä nyt kannata olettaa aineiden olevan"ikuisia"

En oletakaan olevan ikuinen vaan olen ennemmänkin skeptinen tuon "ikuisen pysyvyyden" ja sen suhteen, ettei mikään aine poista sitä pinnasta. Mietin siis ihan vain sitä, että uskaltaako tuota laittaa (mustiin)vanteisiin joiden myllytys on mahdotonta kun uudelleen pinnoituksen aika on. Eli mitähän tapahtuu jos uudelleen pinnoituksen tekee poistamatta vanhaa pinnoitetta ? Perusteellinen pesu tietysti silti ennen uudelleen pinnoitusta. Olisi kiva kuulla kommentteja niiltä jotka ovat uudelleenpinnoituksen tehneet.
 
En oletakaan olevan ikuinen vaan olen ennemmänkin skeptinen tuon "ikuisen pysyvyyden" ja sen suhteen, ettei mikään aine poista sitä pinnasta. Mietin siis ihan vain sitä, että uskaltaako tuota laittaa (mustiin)vanteisiin joiden myllytys on mahdotonta kun uudelleen pinnoituksen aika on. Eli mitähän tapahtuu jos uudelleen pinnoituksen tekee poistamatta vanhaa pinnoitetta ? Perusteellinen pesu tietysti silti ennen uudelleen pinnoitusta. Olisi kiva kuulla kommentteja niiltä jotka ovat uudelleenpinnoituksen tehneet.
Jos sen pinnoitteen saat niihin vanteisiin laitettua niin en kyllä usko pätkääkään etteikö niitä saisi myös myllytettyä. Get Shine Mate Mini Polisher Kit | Waxit esimerkiksi tämmöisiä on saatavilla ja jos käsi mahtuu pinnoitteen levittämään niin silloin tuo myös mahtuu sinne.
 
Onko palstalaisilla antaa vinkkiä, millä beiget sisustan muovit saisi pinttyneestä liasta puhtaaksi? Sellaista jotain ”suomikuviota” lisäksi, jotta lika on pinttynyt noihin uriin tms. Ostin auton yksityiseltä, joka ei sisustaa pahemmin ollut siivoillut vuosiin - näkyi hinnassa. Paljon pientä fiksiä jo tehty, mutta nuo muovit on murheenkryyni.
 
Onko palstalaisilla antaa vinkkiä, millä beiget sisustan muovit saisi pinttyneestä liasta puhtaaksi? Sellaista jotain ”suomikuviota” lisäksi, jotta lika on pinttynyt noihin uriin tms. Ostin auton yksityiseltä, joka ei sisustaa pahemmin ollut siivoillut vuosiin - näkyi hinnassa. Paljon pientä fiksiä jo tehty, mutta nuo muovit on murheenkryyni.
Oisko joku höyrypesuri. Suihkii eka jotain apc:tä ja sit höyryä perään ja toki siihen joku sopiva suulake/harja kiinni. Ehkä tulee puhdasta ehkä ei.
 
Lähteekö tällaiset kovat sutut umpioista jollain restorointikitillä hiomalla? Vai teenkö huonommaksi? Puunauspaikka laittoi pinnoitteen, ja sanoi ettei millään pehmeällä kiillottamisella lähtenyt mihinkään.
 

Liitteet

  • Screenshot 2024-08-07 124224.png
    Screenshot 2024-08-07 124224.png
    837,8 KB · Luettu: 230
  • Screenshot 2024-08-07 124219.png
    Screenshot 2024-08-07 124219.png
    948,4 KB · Luettu: 232
Lähteekö tällaiset kovat sutut umpioista jollain restorointikitillä hiomalla? Vai teenkö huonommaksi? Puunauspaikka laittoi pinnoitteen, ja sanoi ettei millään pehmeällä kiillottamisella lähtenyt mihinkään.

Oletko varma ettei umpioissa ole jotain suojakalvoa? ihan kuin olisi kalvon alle päässyt vettä tms?
 
Onko palstalaisilla antaa vinkkiä, millä beiget sisustan muovit saisi pinttyneestä liasta puhtaaksi? Sellaista jotain ”suomikuviota” lisäksi, jotta lika on pinttynyt noihin uriin tms. Ostin auton yksityiseltä, joka ei sisustaa pahemmin ollut siivoillut vuosiin - näkyi hinnassa. Paljon pientä fiksiä jo tehty, mutta nuo muovit on murheenkryyni.
Saippualla, vedellä ja pienellä harjalla?
-e-
Kumppanin (Sähkö)hammasharjalla.. :hmm:

Siis noihin uraisiin kohtiin. Muuten lähtee pyyhkimällä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos sen pinnoitteen saat niihin vanteisiin laitettua niin en kyllä usko pätkääkään etteikö niitä saisi myös myllytettyä. Get Shine Mate Mini Polisher Kit | Waxit esimerkiksi tämmöisiä on saatavilla ja jos käsi mahtuu pinnoitteen levittämään niin silloin tuo myös mahtuu sinne.

Ahtaimmat kolot ovat sellaisia ettei pikkurilli mahdu kunnolla. Ajatuksena oli niihin "töpöttää" se aina ja kuivata liinalla pois. Myllyttämisessä on myös se ongelma, etten osaa sitä enkä uskalla lähteä tätä pilaamaan sillä :D Pitäisi olla jokin huonompi laite mihin opetella.
 
Onkos joku hankkinut tällaista tai vastaavaa tuotetta? Kyseessä on siis pienikokoinen ja tehokas puhallin kuivaukseen. TURBODRY

Nopealla googlailulla tuntuu löytyvän usealtakin "valmistajalta" eli joku kiinalainen paja noita varmaan valmistaa. Sen verran tyyriitä kaikilla myyjillä, että en oikein tiedä uskaltaako lähteä ostamaan jos takuun kanssa tulee jotain ongelmaa sitten. Videoiden perusteella olisi huomattavasti kätevämpiä kuin nykyisellä lehtipuhaltimella äheltäminen, ja niin pieni että voi ottaa vaikka autoon mukaan jos käy joskus harjattomassa pesussa ja puhaltelee sitten pihalla suurimmat ylijäämävedet pois.
 
Onkos joku hankkinut tällaista tai vastaavaa tuotetta? Kyseessä on siis pienikokoinen ja tehokas puhallin kuivaukseen. TURBODRY

Nopealla googlailulla tuntuu löytyvän usealtakin "valmistajalta" eli joku kiinalainen paja noita varmaan valmistaa. Sen verran tyyriitä kaikilla myyjillä, että en oikein tiedä uskaltaako lähteä ostamaan jos takuun kanssa tulee jotain ongelmaa sitten. Videoiden perusteella olisi huomattavasti kätevämpiä kuin nykyisellä lehtipuhaltimella äheltäminen, ja niin pieni että voi ottaa vaikka autoon mukaan jos käy joskus harjattomassa pesussa ja puhaltelee sitten pihalla suurimmat ylijäämävedet pois.
Ennemmin suosittelisin etsimään sopivan STUBBY-pään omaan puhaltimeen. Aika pienikokoiseksi menee puhallin.

1723664890733.png
 
Onkos joku hankkinut tällaista tai vastaavaa tuotetta? Kyseessä on siis pienikokoinen ja tehokas puhallin kuivaukseen. TURBODRY

Nopealla googlailulla tuntuu löytyvän usealtakin "valmistajalta" eli joku kiinalainen paja noita varmaan valmistaa. Sen verran tyyriitä kaikilla myyjillä, että en oikein tiedä uskaltaako lähteä ostamaan jos takuun kanssa tulee jotain ongelmaa sitten. Videoiden perusteella olisi huomattavasti kätevämpiä kuin nykyisellä lehtipuhaltimella äheltäminen, ja niin pieni että voi ottaa vaikka autoon mukaan jos käy joskus harjattomassa pesussa ja puhaltelee sitten pihalla suurimmat ylijäämävedet pois.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mihin kohtaan autoa niitä ylijäämävesiä jää harjattoman pesun jälkeen? Omien kokemuksien perusteella harjattomista pesuista se pesukoneen suorittama kuivauspuhallus on ollut ihan tarpeeksi hyvä ja tehokas että pesun jälkeiseksi tehtäväksi on riittänyt talvisaikaan ovitiivisteiden kuivaus paperiliinalla.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mihin kohtaan autoa niitä ylijäämävesiä jää harjattoman pesun jälkeen? Omien kokemuksien perusteella harjattomista pesuista se pesukoneen suorittama kuivauspuhallus on ollut ihan tarpeeksi hyvä ja tehokas että pesun jälkeiseksi tehtäväksi on riittänyt talvisaikaan ovitiivisteiden kuivaus paperiliinalla.

Keraaminen pinnoite on mutta kyllähän niitä vesipisaroita jää sinne tänne yllättävän paljon ja lisää putoaa päälle kun ajaa ulos. Harjattoman jälkeen auto ei ole niin puhdas että voi millään pyyhkiäkään. Mustassa autossa nuo sitten näyttää aika hirveiltä heti kuivuttuaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä odotan saapuvaksi Eurooppaan/Suomeen. Tai melkein revikoiden perusteella pitäis tilata USAn Ebaysta. Huikee peli detailing-hommiin kaikkien yt-revikoiden perusteella.


EDIT: Ja kuin tilauksesta, lisätty Ryobi-Suomen sivuille just! Ryobi-puhaltimet ja -imurit | Puutarhatyökalut | Ryobi Pari kk sitten vielä kyselin sieltä, niin eivät tienneet aikataulusta... Kuhan ilmestyy johonki kauppaan niin ostan heti.

Samaa lähtee kyllä heti ostoskoriin! Ilmoitelkaa tänne kuka ensin bongaa myynnistä näitä. :cool:
 
"Hei,

Näyttäisi siltä, että Bauhaussit ovat tilanneet tätä tuotetta eli kääntyisin heidän puoleen tämän tuotteen osalta.

Ystävällisin terveisin,

Sarianne"

Bauhaussista kyselyssä niin tuotepäällikkö pistää s-postia kun kattoo koska tuloillaan.
 
Viimeksi muokattu:
"Hei,

Näyttäisi siltä, että Bauhaussit ovat tilanneet tätä tuotetta eli kääntyisin heidän puoleen tämän tuotteen osalta.

Ystävällisin terveisin,

Sarianne"

Bauhaussista kyselyssä niin tuotepäällikkö pistää s-postia kun kattoo koska tuloillaan.

Mikä tuossa on se mikä saa painamaan tilausnappia? Onko se toi ilmamäärä vai onko jossain joku jo testaillut toimivuutta? Tuohan olis ihan loistava kampe kun noita 5 Ah akkuja on itelläkin nurkat täynnä.
 
Mikä tuossa on se mikä saa painamaan tilausnappia? Onko se toi ilmamäärä vai onko jossain joku jo testaillut toimivuutta? Tuohan olis ihan loistava kampe kun noita 5 Ah akkuja on itelläkin nurkat täynnä.
Näyttäis Youtubesta löytyvän arvosteluita ja vaikuttaisi ihan toimivalta kyllä. Tuo koko myös houkutteleva, kun kulkee helposti mukana.

Tässä joku kuivausdemo:
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
Mulla on pikkuinen makitan lehtipuhallin käytössä auton kuivauksessa. Toimii ihan hyvin pinnoitetun auton kuivauksessa.
 
Tehokkuus ja näppärä koko tuossa Ryobin uutuudessa varmaan viehättää, saappaat nähdä mikä tulee olemaan myyntihinta Suomessa.
 
Mikä tuossa on se mikä saa painamaan tilausnappia? Onko se toi ilmamäärä vai onko jossain joku jo testaillut toimivuutta? Tuohan olis ihan loistava kampe kun noita 5 Ah akkuja on itelläkin nurkat täynnä.

Muoto, keveys, ja siihen suhteutettuna ilmannopeus 18 V vehkeessä. Millään metrin lehtipuhallintorvilla ei niin hyvä oo autojen yllä/vieressä/sisällä heilua tai jos painaa vaikka 2-3 kg ilman akkua...
 
Mulla on Makitan DUB185 puhallin. Paino akun kanssa 1,9kg. Kärsä on pehmeää kumia.



Ps. Bilt Hamber Trace-less lasinpesuainetta tuli kokeiltua. Huippu aine. Ei ole koskaan ollut tuulilasin sisäpesu näin helppoa.
 
Viimeksi muokattu:
^Ryobilla kans tuollainen ns. workshop blower ja Mätänetissä ym. 69,90 €. Detailing-hommavideoissa ei yllä siihen 220 cfm blowerin tai 36V mallien tehoihin Ryobilla ainaskaan likimainkaan.
 
Mulla on Makitan DUB185 puhallin. Paino akun kanssa 1,9kg. Kärsä on pehmeää kumia.



Ps. Bilt Hamber Trace-less lasinpesuainetta tuli kokeiltua. Huippu aine. Ei ole koskaan ollut tuulilasin sisäpesu näin helppoa.


Oletko ollut tyytyväinen tuohon Makitaan ? Ei ole käsitystä millaisia speksejä kuivaukseen vaaditaan noilta puhaltimilta. Itselläni on jo Makitan laitteita ja akkuja niin mielellään ottaisi Makitan. Tietysti Ryobiinkin näytti saavan adapterin jolla saa Makitan akut sopimaan, mutta onko se niin erikoinen verrattuna Makitaan (?)
 
Oletko ollut tyytyväinen tuohon Makitaan ? Ei ole käsitystä millaisia speksejä kuivaukseen vaaditaan noilta puhaltimilta. Itselläni on jo Makitan laitteita ja akkuja niin mielellään ottaisi Makitan. Tietysti Ryobiinkin näytti saavan adapterin jolla saa Makitan akut sopimaan, mutta onko se niin erikoinen verrattuna Makitaan (?)
Hyvin tuolla Makitalla auton kuivaa kun on hyvässä vahassa. Toki loput pisarat liinalla. Ilmavirta hieman kovempi speksien mukaan kuin Ryobissa. Ei liene käytännössä oleellista eroa. Uusin versio Makitasta on DUB186, jossa pehmeä kärsä lienee lisävaruste.
 
Hyvin tuolla Makitalla auton kuivaa kun on hyvässä vahassa. Toki loput pisarat liinalla. Ilmavirta hieman kovempi speksien mukaan kuin Ryobissa. Ei liene käytännössä oleellista eroa. Uusin versio Makitasta on DUB186, jossa pehmeä kärsä lienee lisävaruste.

Häh? Makitassa 3,2 m3/min @ 244,8 km/h vs. Ryobi 6,51 m3/min @ 241,4 km/h. Mun nähdäkseni Ryobin ilmavirta ts. ilmamäärä on yli 2 x suurempi.



Toki jos vertas Ryobin 69,90 € yleispuhaltimeen niin sitten...
 
Häh? Makitassa 3,2 m3/min @ 244,8 km/h vs. Ryobi 6,51 m3/min @ 241,4 km/h. Mun nähdäkseni Ryobin ilmavirta ts. ilmamäärä on yli 2 x suurempi.



Toki jos vertas Ryobin 69,90 € yleispuhaltimeen niin sitten...
Hyvä täsmennys. Katsoin vain ilman virtausnopeutta, joka Makitassa hieman suurempi.
 
minkälaisella vahalla kannattas kokeilla kiillottaa tommosta autoa jossa pinta jo haalistunut mattapinnaks...kiillotuskone on käytössä ja vaahtokumi ja kangaslaikat...kokeilin jo kerran pieneen osaan autoglymin jotain nestemäistä vahaa mutta todella epätasainen loputulos tulee ja kiiltoakaan ei juuri tule
 
minkälaisella vahalla kannattas kokeilla kiillottaa tommosta autoa jossa pinta jo haalistunut mattapinnaks...kiillotuskone on käytössä ja vaahtokumi ja kangaslaikat...kokeilin jo kerran pieneen osaan autoglymin jotain nestemäistä vahaa mutta todella epätasainen loputulos tulee ja kiiltoakaan ei juuri tule
Onko siis lakka lähtenyt?
 
minkälaisella vahalla kannattas kokeilla kiillottaa tommosta autoa jossa pinta jo haalistunut mattapinnaks...kiillotuskone on käytössä ja vaahtokumi ja kangaslaikat...kokeilin jo kerran pieneen osaan autoglymin jotain nestemäistä vahaa mutta todella epätasainen loputulos tulee ja kiiltoakaan ei juuri tule
Vaha on suoja-aine, mikä levitetään ns valmiiseen pintaan. Erikseen on olemassa kiillotustahnat millä työstetään pinta hyväksi ennen vahausta. Laikkoja ja tahnoja on eri leikkaavuudella. Itse olen tykännyt Rupesin DA-sarjasta (fine ja coarse)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 387
Viestejä
4 506 316
Jäsenet
74 393
Uusin jäsen
Nokis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom