- Liittynyt
- 30.06.2018
- Viestejä
- 211
Kyllä noi aika samalta vaikutti kun joki täällä niitä vertaili.
Siis nehän oli niitä pieniä pajan pöydältä roskien puhaltamista varten tarkoitettuja pikku puhaltimia.. Eikä lähellekkään näitä 'lehtipuhaltimia'.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Kyllä noi aika samalta vaikutti kun joki täällä niitä vertaili.
Kyllä tolla mun pikkumakitalla kuivailee mukavasti pinnoitetun auton + ikkunat ja akkua jää vielä reilusti jäljelle. Ei ehkä ergonomisesti paras, mutta ajaa kyllä hyvin asiansa.Siis nehän oli niitä pieniä pajan pöydältä roskien puhaltamista varten tarkoitettuja pikku puhaltimia.. Eikä lähellekkään näitä 'lehtipuhaltimia'.
Oli itekkin pakko ottaa 2 x 5 l testiin. YouTube-videoiden perusteella pitäisi olla erinomainen esipesuaine. Tähän asti olen käyttänyt vahaturvallisia MAC 44+ ja Bilt hamber Auto-foam. Kummastakaan en ole löytänyt valittamista.Dudella alekoodilla 17,55 €/5 litraa niin hinta melkein kolmasosa vaan... 2 x 5 l otin kokeeks, ohan niissä palautusoikeus. Toki ulkomaillakin on Briteissä v2:sta litra 9,99 puntaa normihinta ilman alea ja 5 litraa 29,95 puntaa.
Kertokaa kokemuksia uudesta Touch-lessistä jahka semmoista kertyy. Itsellä myös käytössä BH Auto-foam eikä valittamista. Korrekin Snowfoamiin hairahdin S-Bonus päissäni, mutta tämä ei tuntunut tehoavan mihinkään.
Onkohan tuo oikeasti uusin versio? Hintakin on uskomattoman halpa. Kun autonhoitokaupassa maksaa 5l 49,90€
Kävin hakemassa K-raudasta tämän ja ei tuota nyt varmaan palauttaa tarvi.
- Yhteen henkilöautoon riittää 5 Ah akku mutta itse vaihdoin sen lopussa toiseen, kun teho alkaa hiipua. 2x5 Ah olisi varmaan optimi että vaihtaa akun puolivälissä
En allekirjota tota akun kulutusta, eilen tuon sain ja 5 Ah akku kiinni. Puhaltelin takapihalla rappusten aluset + poreallasterdeä + laatoitusta 40 m2, sivupihan laatoitusta ja terden 27 m2, etupihalta 50 % 110m2 laatoituksesta ja annoin pojankin tuolla leikkiä niin 1 pykälä meni akkua (toki voi olla hyvin lähellä toisen pykälän häippäsyä?). Akku tollanen
Ryobi ONE+ akku RB1850X2F24 (2 x 5,0 Ah) | Motonet Oy
2 x 5.0 Ah:n Compact 18 V Lithium+ -akut Ryobin ONE+ -järjestelmän koneille. • IntelliCell™-akkuteknologia valvoo ja tasapainottaa yksittäisten kennojen...www.motonet.fi
Tossa ajassa oisin kyl kuivannu moneen kertaan auton.
Tehokas peli, miinuksena se et imasee imupäästä t-paidan helmaa aika herkästi ritilikköön, parempi pitää paita housussa. Ja tietysti katella, ettei ammu laatoitukselta pikkukiviä autoon tai roskia silmiinsä. Jossain auton vesiurassakin jos joku männyn neulanen sopivasti niin äkkiä törröttää verkkokalvossa.
Miellyttävä äänitaso tommoseksi. Kevyt ja hyvä kyl.
Baukkarissa muuten nyt Ryobi koneet ota 3 maksa 2 jos haluu tän kaveriks vaikka varakappaleen tai muuta...
Juu, voi olla että tuli hierottua turhan kauan. Mutta tosiaan se teho hiipuu rajusti loppua kohden myös ja ihan eri asia vetää nappi pohjassa kun vähän töräytellä lehtiä sinne tänne.
Testasin nyt auton kuivaamisen tolla Ryobin uudella puhaltimella. Ei oo pinnoitettu, Gyeon WetCoat käsittely jokaisen pesun jälkeen. '23vm auto ja vain käsinpesty.
Huolellisesti puhaltelin joka paikan, pisara jäi sinne tänne, ei ne ihan hönkäisyllä liukuneet pinnoilta kuitenkaan pois. 2x 5Ah akkua oli, ja toiseen jäi yksi palkki, toisesta sain reilu puolet kulumaan. Käytännössä joutuu liipaisin pohjassa puhaltelemaan. Mutta ihan sopiva laite mun käyttöön. Helpottaa kuivausta ja etenkin kun pienpoistoa tekee, niin pinta täytyy kuivaksi saada, eikä kukaan likaista pintaa ala räteillä hinkkaamaan.
Testasin nyt auton kuivaamisen tolla Ryobin uudella puhaltimella. Ei oo pinnoitettu, Gyeon WetCoat käsittely jokaisen pesun jälkeen. '23vm auto ja vain käsinpesty.
Huolellisesti puhaltelin joka paikan, pisara jäi sinne tänne, ei ne ihan hönkäisyllä liukuneet pinnoilta kuitenkaan pois. 2x 5Ah akkua oli, ja toiseen jäi yksi palkki, toisesta sain reilu puolet kulumaan. Käytännössä joutuu liipaisin pohjassa puhaltelemaan. Mutta ihan sopiva laite mun käyttöön. Helpottaa kuivausta ja etenkin kun pienpoistoa tekee, niin pinta täytyy kuivaksi saada, eikä kukaan likaista pintaa ala räteillä hinkkaamaan.
Miten saisi kuivalla soratiellä joka paikkaan tunkeutuvan hienon hiekkapölyn mahdollisimman vähän maalipintaa vaurioittamalla pois? Esipesun jäljiltä sitä jää ovien ympärille, B-pilariin ja takaluukun ympärille (sedan auto.) Tiivisteet kyllä pitävät pölyn ulkopuolella, mutta esipesulta jää katveeseen alueet, jotka ovat oven/takaluuklun reunojen takana piilossa.
Huuhtelen minkä voin ja loput sitten hyvällä pesuaineella. Tärkeää pestä useammin niin ei pääse kertymää sellaista naarmuttavaa hiekkasuolakerrosta siihen. Muista antaa pesuaineen tehdä työ, ei mekaanista hinkkausta.
Tulipa testattua ryobia mustaan autoon ja sen kanssa on kyllä vähän onnettomampi tilanne. Tuo väri ei anna kyllä mitään anteeksi. Käytännössä kuivauksen jälkeen vedettävä liinaan joku QD aine ja käytävä läpi ettei jää pientä kalkkijämää näkyviin, kun ei ne kaikki pienen pienet vesipisarat tahdo lentää pois. Lämpöteho tosiaan vois auttaa tässä kuivauksessa jotain.
Edelleen silti merkittävä parannus, kun jos vaihtoehto pelkän huuhtelu jälkeen on olla kuivaamatta.
Sehän tuossa just on paha kun pitäisi ovet ja takaluukku auki huuhtoa jos haluaa ne pölyt pois. Helposti menee vettä sisälle. Teippaa tiivisteisiin kiinni muovin ja huuhtelee sittenHuuhtelen minkä voin ja loput sitten hyvällä pesuaineella. Tärkeää pestä useammin niin ei pääse kertymää sellaista naarmuttavaa hiekkasuolakerrosta siihen. Muista antaa pesuaineen tehdä työ, ei mekaanista hinkkausta.
Tummansininen auto ittellä, niin eipä sitä oikein kannata pelkästään esipestä, jos yhtään aurinko pääsee mistään paistamaan pisaroiden kuivattamiseksi jolloin ei kerkii kuivata riittävän ajoissa -> johonkin jää kalkkitäplä saletisti. Vaimolla keltainen, niin paljon anteeksiantavampi ja ex-valkoisessa ei vaikuttanut...
B-pilari toki hankalampi, mutta ei noissa muissa kohteissa pitäisi ongelmaa olla painepesurillakaan. Muutamat tipat kuivuu kyllä pois.Sehän tuossa just on paha kun pitäisi ovet ja takaluukku auki huuhtoa jos haluaa ne pölyt pois. Helposti menee vettä sisälle. Teippaa tiivisteisiin kiinni muovin ja huuhtelee sitten
Tai vaihtaa vanhaan romuun, jossa sisälle päässyt vesi valuu ulos lattian rei'istä. Sitten vaan on auto sisältäkin täynnä sitä pölyä.
Ei sitä vettä sinne sisälle tarvi suihkia. Oikealla tekniikalla ja sopivalla vedenmäärällä huuhtoaminen onnistuu ilman, että vettä menee sisälle. Ovenkarmeissa ja takaluukun reunassa suihkuttaa aina hieman sisäpuolelta ulospäin niin kyllä se vesi ohjautuu ulospäin puhtaasti autonsuunnitelunkin avulla. Muutama tippa voi roiskua jos tekee nopeasti/huolimattomasti, mutta ei mitään mikä olisi huolestuttavaa uudessakaan autossa.Sehän tuossa just on paha kun pitäisi ovet ja takaluukku auki huuhtoa jos haluaa ne pölyt pois. Helposti menee vettä sisälle. Teippaa tiivisteisiin kiinni muovin ja huuhtelee sitten
Tai vaihtaa vanhaan romuun, jossa sisälle päässyt vesi valuu ulos lattian rei'istä. Sitten vaan on auto sisältäkin täynnä sitä pölyä.
Uusi käytetty auto, jossa maalipinta suht siistissä kunnossa joitakin kiveniskemiä ja hiusnaarmuja lukuunottamatta.
Tarkoitus on pitää autoa useita vuosia.
Mitä kannattaisi pesurintamalla tehdä, että saisi säilymään asiallisena maalipinnan?
Edellisen auton konepelti on aivan totaalista reikäjuustoa koska tullut paljon ajoa motarilla/ruuhka-aikana. Minkä hintainen tuollainen ppf on esim. konepeltiin ja suojaako se kiveniskemiltä?
Tuo sisälokasuojien irtikäyttö ja sieltä takaa löytyvän moskan poistaminen kyllä kannattaa tehdä muihinkin kuin vag-konsernin kulkineisiin ainakin tarkastuksen muodossa. Itse kun vaimentelin omasta autostani sisälokasuojat muutama viikko sitten niin sieltä ohjaamon puoleisista alakulmista löytyi tilavuusmitaltaan noin puoli litraa moskaa per puoli. Koostumus oli juurikin kompostin kaltaista, eli pohjalla hiekkaa/multaa ja sen yläpuolella kuivia puun lehtiä. Kyseessä on kuusi vuotta vanha auto.Tähän nyt ei vielä tainnut kukaan vastata, mutta ilmeisesti nuo PPF-kalvot konepellin mitalta maksaa useamman satasen joten jäänee välistä. Takaluukun eteen puskuriin voisi harkita, kun noita valmiita soiroja saa parilla kympillä.
Toinen mitä on aikomus tehdä on tarkistaa millaiset kompostit on ehtinyt syntyä eturoiskeläppien/sisälokareiden taakse, kyseessä kun on vag-konsernin tuote ja tuota älynväläystä ei liene vieläkään korjattu.
Samalla voisi tehdä hieman lisäsuojausta vahamaisella korroosionestoaineella sinne, mutta mikä on paras/helpoin näistä? Sika on selvästi edullisinta ja sitä saa motonetistä hyllystä, mutta jos joku toinen aine on merkittävästi helpompi levittää/työstää/kestää paremmin niin voin kyllä maksaa enemmänkin.
SikaGard-6220S Sikagard®-6220 S
Bilt-Hamber Dynax-UB Dynax-UB - Bilt Hamber
Liqui Moly Wachs-Korrosionsschutz Korroosiosuojavaha, ruskea (spray)
Kertokaa kokemuksia uudesta Touch-lessistä jahka semmoista kertyy. Itsellä myös käytössä BH Auto-foam eikä valittamista. Korrekin Snowfoamiin hairahdin S-Bonus päissäni, mutta tämä ei tuntunut tehoavan mihinkään.
Tätä itse laittaisin Dinitrol ML kotelonsuoja-aine spray ruskea 500ml saa myös isommassa purkissa mikä vaatii paineilmaruiskun.Tähän nyt ei vielä tainnut kukaan vastata, mutta ilmeisesti nuo PPF-kalvot konepellin mitalta maksaa useamman satasen joten jäänee välistä. Takaluukun eteen puskuriin voisi harkita, kun noita valmiita soiroja saa parilla kympillä.
Toinen mitä on aikomus tehdä on tarkistaa millaiset kompostit on ehtinyt syntyä eturoiskeläppien/sisälokareiden taakse, kyseessä kun on vag-konsernin tuote ja tuota älynväläystä ei liene vieläkään korjattu.
Samalla voisi tehdä hieman lisäsuojausta vahamaisella korroosionestoaineella sinne, mutta mikä on paras/helpoin näistä? Sika on selvästi edullisinta ja sitä saa motonetistä hyllystä, mutta jos joku toinen aine on merkittävästi helpompi levittää/työstää/kestää paremmin niin voin kyllä maksaa enemmänkin.
SikaGard-6220S Sikagard®-6220 S
Bilt-Hamber Dynax-UB Dynax-UB - Bilt Hamber
Liqui Moly Wachs-Korrosionsschutz Korroosiosuojavaha, ruskea (spray)
Tähän nyt ei vielä tainnut kukaan vastata, mutta ilmeisesti nuo PPF-kalvot konepellin mitalta maksaa useamman satasen joten jäänee välistä. Takaluukun eteen puskuriin voisi harkita, kun noita valmiita soiroja saa parilla kympillä.
Toinen mitä on aikomus tehdä on tarkistaa millaiset kompostit on ehtinyt syntyä eturoiskeläppien/sisälokareiden taakse, kyseessä kun on vag-konsernin tuote ja tuota älynväläystä ei liene vieläkään korjattu.
Samalla voisi tehdä hieman lisäsuojausta vahamaisella korroosionestoaineella sinne, mutta mikä on paras/helpoin näistä? Sika on selvästi edullisinta ja sitä saa motonetistä hyllystä, mutta jos joku toinen aine on merkittävästi helpompi levittää/työstää/kestää paremmin niin voin kyllä maksaa enemmänkin.
SikaGard-6220S Sikagard®-6220 S
Bilt-Hamber Dynax-UB Dynax-UB - Bilt Hamber
Liqui Moly Wachs-Korrosionsschutz Korroosiosuojavaha, ruskea (spray)
Tää on ainaski loistava tuote Ruosteenestoaine Bilt Hamber Dynax-S50, 750 ml elikkäs sprayna ja sisältää irrallisen 60 cm taipuisan jatkosuuttimen. UB toki on Under Body ja kestää iskemiä paremmin. Toi S-50 menee hyvin saumojen ja kanttien alle jne. esim. lokarin sisäkaarissa. UB ja UC on enempi sitten paljaaksi / näkyviin jääville osille, elikkäs UV-suojattuakin.
Suolapaskaanhan yms. noi on ihan törkeen hyviä, kuten BH:t aina olleet:
Ja onhan sitä sitten vaikka Auto-Balm -vaha, millä saa ok kiillon lisäksi korroosiosuojankin.
Eli heti kun tulee ajosta, muuten hiekkasuolaasfaltti kuivuu auton kylkiin.Huuhtelen minkä voin ja loput sitten hyvällä pesuaineella. Tärkeää pestä useammin niin ei pääse kertymää sellaista naarmuttavaa hiekkasuolakerrosta siihen.
Eli heti kun tulee ajosta, muuten hiekkasuolaasfaltti kuivuu auton kylkiin.
NosSami testaa:
- Maston
- Biltema pellavaöljy
- Sika
- Motox
- Wurth
- Biltema
^Amatöörit ei tiiä Bilt Hamberista.
Itselle tulee kotelosuoja-aineista puhuttaessa ensimmäisenä mieleen brändit Dinitrol ja Tectyl, onko nämä jo unohdettuja brändejä?Liqui moly puuttuu myös
Itse laitoin tuota sikaa koska sitä sai helposti motonetin hyllystä.
Itselle tulee kotelosuoja-aineista puhuttaessa ensimmäisenä mieleen brändit Dinitrol ja Tectyl, onko nämä jo unohdettuja brändejä?
Tätä olen suihkepullolla testaillut ja omasta mielestäni aika huono. Ainakaan 1% seoksella ei irrota oikein mitään likaa. Ottaa päähän, kun ostin sen 5 L tonkan. En enää usko teidän hype juttuja.Olisi esipesun aatelia hyvään hintaan.
Esipesuaine Bilt Hamber Touch-Less (2024)
Riittoisa sokeripohjainen esipesuaine, joka soveltuu auton pesuun ennen kinnastelua. Erinomainen pesuteho, helppo huuhdella pois. Ympäristöystävällinen koostumus, ei sisällä fosfaatteja, liuottimia tai NTA:ta.www.autodude.fi
Jos laittaa pumppupullolla eikä vaahdottimella vaikka 2 litraa seosta per pesu, niin yhden esipesun hinnaksi tulee huikeat 16 senttiä.
Korrek "autopesu" on yksi parhaista autoshampoista mitä olen käyttänyt, maalipinta ei naarmuunnu pahasti ja jää hyvä kiilto. Muut hifistelyt kuten Autoglym/Meguairs sitten erikseen, ei ole tarvinnut tilata netistä ihmeaineita.
Autoglym ja megua löytyy mm. Puuilosta ja Motonetistä. Megua myös Prismoista.Korrek "autopesu" on yksi parhaista autoshampoista mitä olen käyttänyt, maalipinta ei naarmuunnu pahasti ja jää hyvä kiilto. Muut hifistelyt kuten Autoglym/Meguairs sitten erikseen, ei ole tarvinnut tilata netistä ihmeaineita.
No, en nähnyt tarpeelliseksi tarkentaa pesutekniikoista. Tarkoitin, että aine on ominaisuuksiltaan hyvä. Sienellä pestäessä huomaa kyllä miten sieni liukuu auton pinnalla.Maalipinnan pesu naarmut tulee kyllä muualta kuin pesuaineesta itsestään, käytit sitten korrekkia tai jotain parempaa..
Enemmän vaikutusta on esipesulla, sienellä/kintaalla ja miten sitä autoa pesee..
Ainakin Turtle Zip Wax oli huonoa.No, en nähnyt tarpeelliseksi tarkentaa pesutekniikoista. Tarkoitin, että aine on ominaisuuksiltaan hyvä. Sienellä pestäessä huomaa kyllä miten sieni liukuu auton pinnalla.
@kaba Pitäisi joskus taas uskaltaa ostaa testiin uutta pesuainetta. Viimeksi ainakin meni rahat hukkaan kun ostin Turtle Wax Big Orangea, kanisterin sisällä taisi olla pelkkää värjättyä vettä.
Sienellä pestessä valitettavasti hierot hiekanjyviä sienen ja maali/lakkapinnan välissä. Suosittelen pesukinnasta ja kahden ämpärin taktiikkaa. En ole juuri Korrekeja kokeillut hinta-riittoisuussuhteen takia, sinänsä pesuteho ja millaisen pinnan jättää kyllä kiinnostaisi testata. Suosittelen kuitenkin tutustumaan esim. Meguiarsin Gold Class pesuainetta tai Ultimate Wash & Wax pesuainetta.No, en nähnyt tarpeelliseksi tarkentaa pesutekniikoista. Tarkoitin, että aine on ominaisuuksiltaan hyvä. Sienellä pestäessä huomaa kyllä miten sieni liukuu auton pinnalla.
@kaba Tuleehan se Korrek vähän kalliiksi jos pesee autoa useammin. Pitäisi joskus taas uskaltaa ostaa testiin uutta pesuainetta. Viimeksi ainakin meni rahat hukkaan kun ostin Turtle Wax Big Orangea, kanisterin sisällä taisi olla pelkkää värjättyä vettä.
Tällä myös itse pesen pääosin, sit jos pinnoitetta tai muuta wetcoat buustannut niin bathe+ tai muuta vastaavaa.Klassinen Dodo Juice born to be mild on ollut kyllä parasta ja riittoisin pesuaine kokeilemista. Ei tosin löydy marketeista. Kl varaosista joskus ollut hyllyssä.