Auton pesu

Mä ostaisin mieluummin mikrokuituisen vanneharjan. Et varmaan autonkaan maalipintaa hinkkaisi tuollaisella kovalla harjalla
 
Viimeksi muokattu:
Minultahan ei mitään kysytty, mutta...


Jos alkaa näkyä paljon pyörrejälkiä niin kiillotan auton käsin Meguairs Ultimate Polish -kiillotusainella.

Tällä "kiillotusvinkillä" kannattanee pysyä vain sen oman auton parissa, eikä jakaa muille...

Tuossa kuva, kuvia kun itse kiillotin 200tkm ja 14v vanhan maalipinnan.
 

Liitteet

  • IMG_20240518_142127_508.jpg
    IMG_20240518_142127_508.jpg
    283,2 KB · Luettu: 245
  • IMG_20240518_142127_508.jpg
    IMG_20240518_142127_508.jpg
    283,2 KB · Luettu: 250
  • IMG_20240518_142104_448.jpg
    IMG_20240518_142104_448.jpg
    306,2 KB · Luettu: 241
Viimeksi muokattu:
Kiitos oppimateriaalista, mutta jokainen varmasti osaa käyttää Internetistä löytyvää tietoa miten parhaaksi näkee.
 
Kiitos oppimateriaalista, mutta jokainen varmasti osaa käyttää Internetistä löytyvää tietoa miten parhaaksi näkee.
Mutta jos ollaan keskustelualueella jossa keskustellaan auton pesusta ja kiillotuksesta, niin paras vastaus, tai se mitä haetaan ei mahda olla, että hieron käsin markettihiomavahalla hologrammit auton kylkeen. Ja juu, ei ne näy heti, kun samassa aineessa on meikkaavaa tavaraa mukana, joka poistaa ne naarmut millä olet sen maalipinnan pilannut...

Itse en ole ammattilainen, mutta harrastuksena noita on tullut tehtyä.

Jos ei ole tietoa, niin suosittelen vain colliniten 476s, cyeon wetcoat tai fusso99 tummille pinnoille. Kunnon liuotinpesu ja sen jälkeen vaha päälle.

Jollain hiomavahoilla ilman tietoa mitä tekee tekee vain tuhoa maalipinnalle.
 
Mainitsin ko. aineesta koska hienojakoisen kiillotusaineen käyttö käsipelissä on turvallinen tapa ehostaa auton maalipintaa. Huomautin myös voimankäytöstä, eikä ne hologrammitkaan ole maailmanloppu. Aika raivokkaasti saa autoa hangata aiheuttaakseen pysyvää vahinkoa.
 
Tuo Ultimate Polish on varmasti turvallisempi maalipinnalle kuin myllyttäminen koneella oikeasti leikkaavilla aineilla/laikoilla.
Kaikilla ei ole kiilloituskonetta tai aikaa myllyttämiseen.
 
Tuli pestyä ja vahattua auto.

Mutta millä nyt ehostaisi mustia ja tumman harmaita muoviosia? Melkoinen kontrasti maalipintaan, varsinkin kun osa suttaantui hieman vahasta...

Hyvä jos tarvittavat aineet löytyisivät Motonetistä, se kun osuu matkan varrelle.
 
Tuli pestyä ja vahattua auto.

Mutta millä nyt ehostaisi mustia ja tumman harmaita muoviosia? Melkoinen kontrasti maalipintaan, varsinkin kun osa suttaantui hieman vahasta...

Hyvä jos tarvittavat aineet löytyisivät Motonetistä, se kun osuu matkan varrelle.
Motonetin aineet ei tuossa kestä, tämän jättämä pinta pysyy hyvänä yli vuoden Muovipinnoite Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer
Mitkään autoglymin trim geelit ja bumper caret ei vaan toimi ja sade vie mennessään. Vahat pitää toki pestä alta pois ennen minkään aineen laittoa. IPA ja mikrokuituliina toimii hyvin.
 
Tuli pestyä ja vahattua auto.

Mutta millä nyt ehostaisi mustia ja tumman harmaita muoviosia? Melkoinen kontrasti maalipintaan, varsinkin kun osa suttaantui hieman vahasta...

Hyvä jos tarvittavat aineet löytyisivät Motonetistä, se kun osuu matkan varrelle.

Tämä kestää vuosia


hidas
 
Viimeksi muokattu:
Auton pesusta tietämätön kysyy neuvoa.
Vaahdotinta ei ole käytössä, vaan tarkoitus olisi käyttää vain pesuhallin painepesurin vettä ja omia pesuaineita sekä välineitä (ämpäri, harjat, kintaat jne).
Miten metsään mennään tällä suunnitelmalla?
Autonpesu.JPG


Kysymyksiä:
- Miten merkittävässä roolissa nuo kintaat lopulta ovat?
Esimerkiksi Autodudelta saa tätä kalliimpaa kinnasta, mutta kannattaako näihin panostaa vai pärjääkö Motonetin halvemmilla?
Mistä erot hintaan tulevat?
Milloin kannattaa käyttää mitäkin kinnasta?

- Onko järkevää kinnastella miten paljon esipesun yhteydessä? Meneekö maalipinta paskaksi?
Motonetin Chenille kintaassa on karheampi puoli hyönteisiä varten.
Tarkoitus olisi lähinnä levittää ja vaahdottaa esipesuaine, mutta vaahtoaakohan se edes ämpäristä levitettynä?

- Mikäli tämän yllä esitellyn pesun tekisi, riittäisikö sen jälkeen kerran parin kuukauden välein pesu tuolla pelkällä autoshampoolla ja sitten vasta uusi isompi pesu?

- Miten iso virhe on mennä vain Motonetin motopesu itsepalvelupesulaan ja pestä auto siellä olevilla harjoilla ja aineilla alle parilla kympillä?

- Missä vaiheessa tarvittaisiin / suosittelisitte liuotinpesua lisäksi?

Motonet ostoskori:

Autodude ostoskori:

:swhew:

Huhhuh mikä litannia ylihinnoiteltuja AD:n tuotteita, en voi hyvin. Näköjään onnistunutta markkinointia? Normaalin arkihenkilöauton normaaliin pesuun riittää seuraavat asiat:

-Etolasta euron pesuämpäri. Jos haluat hifistellä osta kaksi (googleta "kahden ämpärin taktiikka").
-Motonetistä halvinta autoshamppoota.
-Motonetistä perustason "nuudelikinnas" eli sellainen hanska, jossa karvoja / nuudeleita.
-Vanteille halvin "autonpesusieni", jonka leikkaat kahteen osaan -> mahtuu vanteiden puolien väliin.
-Kuivaus (?)

HUOM / OBS!

-Jos olet jynssäämässä autoasi jossain huoltoasemien "TeeSeItse" -halleissa niin nykyisellä minuutti/tuntiveloituksella tolle itsepesulle tulee helposti hintaa jopa 20-25e -> melkein sama hinta kuin viedä auto käsinpestäväksi lähimpään käsinpesulaan.

Auton itse pesu kannattaa parhaiten, jos kodin / työpaikan puolesta sille on ilmaiset puitteet. Jos autoa joutuu jynssäämään jossain minuuttihintaisessa tilassa niin aika 50/50 kannattaako. Varsinkaan jos auto on sinulle pelkkää autoilua, ei hifistelyä. 3-4e säästön vuoksi törkeä vaiva.
 
:swhew:

Huhhuh mikä litannia ylihinnoiteltuja AD:n tuotteita, en voi hyvin. Näköjään onnistunutta markkinointia? Normaalin arkihenkilöauton normaaliin pesuun riittää seuraavat asiat:

-Etolasta euron pesuämpäri. Jos haluat hifistellä osta kaksi (googleta "kahden ämpärin taktiikka").
-Motonetistä halvinta autoshamppoota.
-Motonetistä perustason "nuudelikinnas" eli sellainen hanska, jossa karvoja / nuudeleita.
-Vanteille halvin "autonpesusieni", jonka leikkaat kahteen osaan -> mahtuu vanteiden puolien väliin.
-Kuivaus (?)

HUOM / OBS!

-Jos olet jynssäämässä autoasi jossain huoltoasemien "TeeSeItse" -halleissa niin nykyisellä minuutti/tuntiveloituksella tolle itsepesulle tulee helposti hintaa jopa 20-25e -> melkein sama hinta kuin viedä auto käsinpestäväksi lähimpään käsinpesulaan.

Auton itse pesu kannattaa parhaiten, jos kodin / työpaikan puolesta sille on ilmaiset puitteet. Jos autoa joutuu jynssäämään jossain minuuttihintaisessa tilassa niin aika 50/50 kannattaako. Varsinkaan jos auto on sinulle pelkkää autoilua, ei hifistelyä. 3-4e säästön vuoksi törkeä vaiva.

Ensimmäisellä kerralla kaikki maksaa paljon, sitten kun välineet on hommattu niin niillähän pesee autoja kymmeniä kertoja, joten ei siitä sitä hintaa sitten yhdelle pesulle niin paljoa jää.
 
Kyllä se autonpesu sellasta välineurheilua on ja kannattaa käyttää ihan auton pesuun tarkoitettuja tuotteita. Kalliit laadukkaat aineet on yleensä riittoisia joten voisi laskea kertahankinnaksi.

Talvipesu se haastavaa on jos ei ole hallia missä saa pestä.
 
Kyseessä ei ole Ferrari tms.
Voit levittää myös jotain turtle waxin wetn blackia (geeliversio, kirkas pullo ja tavallinen korkki), löytyy motonetista, ei maksa paljoa, ja ainetta riittää aika pitkään. Ei se aurinkoa tai kulutusta saavilla paikoilla kestä mahdottoman kauaa, mutta parempi kuin ei mitään.
 
Eli jos ostaa niin ostaa mielummin raudanpoistoainetta kuin pelkkä vanteen puhdistusainetta? Ja voiko sitä raudanpoistoainetta sumuttaa kuivaan maalipintaan vaikuttamaan?
 
Eli jos ostaa niin ostaa mielummin raudanpoistoainetta kuin pelkkä vanteen puhdistusainetta? Ja voiko sitä raudanpoistoainetta sumuttaa kuivaan maalipintaan vaikuttamaan?
Se nimenomaan suihkutetaan siihen. Annat muhia tuotteen ohjeessa suositellun ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos ostaa niin ostaa mielummin raudanpoistoainetta kuin pelkkä vanteen puhdistusainetta? Ja voiko sitä raudanpoistoainetta sumuttaa kuivaan maalipintaan vaikuttamaan?

Ku-ha lukee sen etiketin, nyrkkisääntönä esimerkiksi seuraavat asiat:

-Ei auringonpaisteessa
-Ei kuumaan maalipintaan
-Aine ei missään nimessä saa kuivua maalipintaan

Jos em. asiat eivät ole mahdollisia, juuri mitään "lisäaineita" ei kannata käyttää pl. se auton pesu autoshamppoolla. Pelkkä hyttysten irroitusaine, esim. AutoGlymin "insect remover", saattaa kuumaan maalipintaan kuivuessaan jättää sellaiset hailakkaat jäljet. Hyttyset voi kyllä lähteä mutta sellaisen "laikukkuuden" huomaa sitten päivää-paria pesun jälkeen jos osaa katsoa.

Moni ei ymmärrä, että parhain autonpesukeli (omassa pihassa) on itseasiassa tihkusateinen, kostea ilma. Se auttaa ihan luonnostaan vaikkapa keulan hyttysjäämien kanssa.
 
Jos jollain ahdistaa, niin Wolf'silla on raudanpoistajaa, minkä annetaan kuivua pintaan ja skulaa auringossakin. Raudanpoisto-ominaisuudet on about samat ku noissa muissakin keskinkertaisissa tuotteissa. Jääny kuitenkin kanisteri hyllyyn, koska BH Korrosol/Auto-Wheel. Dragon's breathit nyt sentään tuli väkipakolla käytettyä ku oli kallista, mut nyt koreilee hyllyssä kyllä BH:n kanisterit kunnes joku todistaa, että ykskään aine yltää edes lähelle noita käyttötarkoituksessaan.
 
Bilthammerin foamia taitaa uskaltaa hyvin käyttää esipesuun fussolla vahatulle autolle? Tällä hetkellä tuota on iso lönttä, eikä muuta esipesu vaahtoa..

Vaalea fusso alkaa vetelemään viimesiään. Onko vieläkään tullut parempaa n. vuoden kestävää vahaa? Mustia vaggilaisia nyt pari kappaletta pihalla mihin sitä laitettaisi. :cool:
 
Bilthammerin foamia taitaa uskaltaa hyvin käyttää esipesuun fussolla vahatulle autolle? Tällä hetkellä tuota on iso lönttä, eikä muuta esipesu vaahtoa..

Vaalea fusso alkaa vetelemään viimesiään. Onko vieläkään tullut parempaa n. vuoden kestävää vahaa? Mustia vaggilaisia nyt pari kappaletta pihalla mihin sitä laitettaisi. :cool:

Uskaltaa helposti. BH Finis-wax kyl paras kesto kaikista hybridivahoista. Myös mekaanisesti ja liuottimien osalta. Pöly- eli kevät-syksy ja talven suolakäytös paljo Fusso coatia parempi, ei ole sellanen pölyn ja suolapaskan kerääjä laisinkaan. Huonona puolena se, että ei kannata vedellä huti mattalistoihin ja tiivisteisiin tms. vs. vaikka Colliniten 476s voi vetää urakalla sinneppäin kaiken päälle ja lähtee mistä vaan helposti pyyhkimällä.
 
Tuli pestyä ja vahattua auto.

Mutta millä nyt ehostaisi mustia ja tumman harmaita muoviosia? Melkoinen kontrasti maalipintaan, varsinkin kun osa suttaantui hieman vahasta...

Hyvä jos tarvittavat aineet löytyisivät Motonetistä, se kun osuu matkan varrelle.

Hiustenkuivaajalla lämpöä ei liikaa niin tummuu muovit.
 
Minkä vaahdottimen tilaan Nilfiskille?

Tän tietysti


Ja sitten tietysti G3 kahva + G3 suihkuvarsi.

Eli tää paketti niin loppuu se pelleily Nilfiskin vakiokahvalla ja -suuttimilla. Nilsun kahva ei kestä lämmintä vettä vaikka itte pesuri kestäiskin.

 
Tän tietysti


Ja sitten tietysti G3 kahva + G3 suihkuvarsi.

Eli tää paketti niin loppuu se pelleily Nilfiskin vakiokahvalla ja -suuttimilla. Nilsun kahva ei kestä lämmintä vettä vaikka itte pesuri kestäiskin.

Katoin ton paketin läpi ja vaikutti yllättävän huokealta. Vuosia tullut Kränzlen kanssa puljattua, ja mikä siinä ollut ainoa ns ”huono”, niin se kun vaihtaa lancen ja suihkuputken välillä. Helvetin jäykkä vuosien jälkeen ja alkaa myös vuotaa. Toki itse pesuri käy ja kukkuu.
 
Toi suihkuputken päässä kääntyvä pykälittäin "saranoitu" suutin on niin must... Ei kyl pystyis enää ilman.
 
Eli tää paketti niin loppuu se pelleily Nilfiskin vakiokahvalla ja -suuttimilla. Nilsun kahva ei kestä lämmintä vettä vaikka itte pesuri kestäiskin.

Ei mulla kyllä Nilfiskin kahvan ja suuttimien kans o mitää ongelmaa ollu, muutaku että se on epämukavan painava paketti sillä pitkällä "piipulla". Lämmintä vettä ei hanasta tulekaan.

Varsinkin kun se nilfiskin vaahdotinkin vielä on laitettu siihen pitkän piipun jatkeeks niin ärsyttää heilutella sellasta painolastia useamman auton pesussa....ei mene suoraan kahvaan mikä on ihan älytöntä.

Taidan ehkä mennä jollain tollasella vaahdottimella mikä menee siihen nilfiskin kahvaan/pistooliin kiinni..
 
@TeknoR ittellä Nilfiskin E 140.2-9 PCAR X-TRA ja siihen uusinu kahvaa parit kerrat ja suutinta ammuttu väljäksi kovassa käytössä ja uusittu jne. (ja heti uutena vaihdettu pidempi talvellakin löysä letku). Vesimäärä ja varsinkin pesuteho nousi varmaan toiseen potenssiin tolla Duden suutinputkella ja suuttimella, mulla toki sitten vielä Gen2 ku uusimmat Gen3, missä Duden mukaan jämäkämmät pikaliittimet (suuttimet näyttää samoilta, uudet snaplockit ainoastaan tuplatiivistein ja messingin sijaan terästä).

Nilfiskin vaahdotin on sit ihan susipaska, sillä ei oo mitään tekoa vaahdottamisen kanssa. Vois sanoo et se tekee jotain ihme vesivaahtoroiskeita. Seos- ja viuhkasäädettävä lance on ihan eri.

Ostat ton kahva+suutinputki+lance G3:n Nilsun adapterilla, niin takaan ettet koske Nilsun kahvaan enää koskaan paitsi jos pakko käyttää jotain terassipesuria, rotojetiä tms.
 
:swhew:

Huhhuh mikä litannia ylihinnoiteltuja AD:n tuotteita, en voi hyvin. Näköjään onnistunutta markkinointia? Normaalin arkihenkilöauton normaaliin pesuun riittää seuraavat asiat:

-Etolasta euron pesuämpäri. Jos haluat hifistellä osta kaksi (googleta "kahden ämpärin taktiikka").
-Motonetistä halvinta autoshamppoota.
-Motonetistä perustason "nuudelikinnas" eli sellainen hanska, jossa karvoja / nuudeleita.
-Vanteille halvin "autonpesusieni", jonka leikkaat kahteen osaan -> mahtuu vanteiden puolien väliin.
-Kuivaus (?)

HUOM / OBS!

-Jos olet jynssäämässä autoasi jossain huoltoasemien "TeeSeItse" -halleissa niin nykyisellä minuutti/tuntiveloituksella tolle itsepesulle tulee helposti hintaa jopa 20-25e -> melkein sama hinta kuin viedä auto käsinpestäväksi lähimpään käsinpesulaan.

Auton itse pesu kannattaa parhaiten, jos kodin / työpaikan puolesta sille on ilmaiset puitteet. Jos autoa joutuu jynssäämään jossain minuuttihintaisessa tilassa niin aika 50/50 kannattaako. Varsinkaan jos auto on sinulle pelkkää autoilua, ei hifistelyä. 3-4e säästön vuoksi törkeä vaiva.
Semmoinen huomio tuli aikanaan tehtyä, että nuo ostohinnaltaan kalliimmat pesuaineet ovat lähes poikkeuksetta markettikamaa halvempia käyttää. Vaikka alkuinvestointina se parisataa autonhoitotuotteisiin voi hirvittää, niin seuraavan kerran tarvitsee mennä kaupoille parin vuoden päästä. Sama pitkä elinkaari koskee pesuvälineitä.

Se on mielestäni totta, että noilla isoilla ämpäreillä ei tee juuri muuta kuin tuhlaa vettä. 2 x 10 litran ämpäri riittää hyvin ja ehkä kerran vuodessa joutuu sen huuhteluämpärin veden vaihtamaan kesken pesun.

Otetaan tähän pieni käyttökustannusvertailu markettikama vs. harrastelijoiden suosimat tuotteet.

Motox autoshampoo 1 litra
Hinta 4,99 €
Annostelu 1,5 desilitraa per 10 litraa vettä
Pesukerran hinta 0,15*4,99€ = 0,75 €/kerta.

Korrek autopesu 700 ml
Hinta 5,99 €
Annostelu 1 desilitra per ämpäri
Pesukerran hinta 0,1/0,7*5,99 € = 0,86 €/kerta

Sitten ne "ylihinnoitellut tuotteet" joita itse käytän:

Bilt Hamber Auto-Wash 500 ml
Hinta 21,90 €
Annostelu 5 ml per 10 litraa vettä
Pesukerran hinta 5/500*21,90€ = 0,22 €/kerta (Noin 70% halvempi kuin se motonetin halvin autoshampoo)

Gyeon Bathe+ (pinnoittava shampoo) 500 ml
Hinta 17,91 €
Annostelu n. 15 ml per ämpäri
Pesuherran hinta 15/500*17,91 = 0,54 €/kerta (noin 29% halvempi kuin se motonetin halvin autoshampoo)

Esipesuaineena Bilt Hamber Auto Foam 5 litraa edellisten kanssa
Hinta 29,90 €
Annostelu noin desi per esipesu
Esipesun hinta 0,1/5*29,90€ = 0,60€/kerta
 
Autoon on 2017-18 tehty keraaminen pinnoite. Mustassa katossa on varmaan ainakin pihkaa, mahlaa, hankausjälkiä ja lintujen jätöksistä jääneitä läikkiä. Riittääkö vanhan pinnoitteen ja vahan poistoon Motonetin ei-ympäristöystävällinen hiilivetypohjainen moottorinpesuaine, vai pitääkö ostaa jotain muuta myrkkyä?

Entä käykö mahdollisten naarmujen ja muiden jälkien poistoon esim. Turtle Vax Scratch Remover naarmunpoistaja? Noita on muutamia erilaisia kaupan valikoimassa.


Yritän selvitä urakasta ihan käsipelillä, mutta tarvittaessa voin sijoittaa <100€ epäkeskokiillotuskoneeseen, jos aivan pakko. Helpommalla ja halvemmalla varmaan selviäisi, jos kävisi ammattilaisella myllyttämässä koko katon.

Kiitos ja kumarrus!
 
@SeoulFinn Onko se pinnoite jo antautunut kaikkialta ts. onko mitään todistetta, että sitä vielä olis missään kohtaa? 6-7 v. on pitkä aika. Jos sitä on, niin mekaanisesti veke.

Motonetista löytyy myös Flexipads Cut hiomanesteet ja Soft99 Compound hiomanesteet. Se 60 € epäkesko, pari flexipadsin laikkaa jne. olis jo aiks hyvä, mut tuleehan sille hintaa. Ennevvanhaa 20+ vuotta sit tehtiin paskemmillaki koneilla ja aineilla, ainoo vaan et meni joku 8 h.
 
Auto on tallissa lähes aina, ehkä se auttaa pinnoitetta kestämään pidempään? Pesuaineena olen käyttänyt pinnoitteen tehneen ammattilaisen suosittelemaa Korrek Pro TFC Reloadia. Ainakin kyljet ja konepelti hylkivät vettä pesun jäljiltä.

Kunhan ehdin kauppaan, niin pitää tutustua noihin mainitsemiisi nesteisiin ja värkkeihin hieman tarkemmin.
 
Kunhan ehdin kauppaan, niin pitää tutustua noihin mainitsemiisi nesteisiin ja värkkeihin hieman tarkemmin.

Flexipadsin vaahtomuovilaikat on parhaita (Nanolexit 2. parhaita). Sillain ei mee persiilleen ku valkkaa laikat ja aineet samalta valmistajalta. Gyeonin aineista kyllä minä tykkään Flexipadsin laikoilla eniten mut Flexipadsin kiillotusainevalikoima ns. vastaava mut pullot paskempia.
 
Kumpaa mieluummin käytätte. Erillistä kannua vaahdotukseen vai puljaatte vaihdettavien painepesurien päiden / vaahdottimien kanssa?
Taidan tietää vastauksen, mutta jos joku käyttää kannua, niin onkos hyvää kannua olemassa vai onko se jo mallia selkäreppu tms.
Ostin tämmösen Nilfiskiin sopivaa vaahdotinta odotellessa, ja ei sitten tehnyt yhtään mitään :D

Just hetken tulee vaahtoa ja sit ruikkii kuin lokin paskaa.

Välttäkää siis:
 
Kumpaa mieluummin käytätte. Erillistä kannua vaahdotukseen vai puljaatte vaihdettavien painepesurien päiden / vaahdottimien kanssa?
Taidan tietää vastauksen, mutta jos joku käyttää kannua, niin onkos hyvää kannua olemassa vai onko se jo mallia selkäreppu tms.
Ostin tämmösen Nilfiskiin sopivaa vaahdotinta odotellessa, ja ei sitten tehnyt yhtään mitään :D

Just hetken tulee vaahtoa ja sit ruikkii kuin lokin paskaa.

Välttäkää siis:
IK Foam Pro 2 + on hyvä, mutta sen kanssa kannattaa käyttää akkukäyttöistä renkaantäyttölaitetta ettei joudu koko aikaa pumppaan käsin.
 
Ehdottomasti vaihdan mieluummin vaahdottimia/suutinta kuin värkkään pumppukannujen kanssa. Pari vuotta menty suihkupistoolilla missä pikaliittimet ja tekee hommasta huomattavasti mukavampaa, kuin nilfiskin alkuperäinen systeemi. Amazonista pistooli kesti vuoden kunnes vesiletku ei enää pysynyt kahvassa kiinni. Tänä kesänä ostin autoduden uuden kahvan ja tähän mennessä ei moitteita. Taittuvalla päällä oleva suihkutukki on kyllä kätevä helmojen, pyöränkaarien ym pesussa
 
Voit levittää myös jotain turtle waxin wetn blackia (geeliversio, kirkas pullo ja tavallinen korkki), löytyy motonetista, ei maksa paljoa, ja ainetta riittää aika pitkään. Ei se aurinkoa tai kulutusta saavilla paikoilla kestä mahdottoman kauaa, mutta parempi kuin ei mitään.

Kiitos vinkistä, laitetaan testiin.
 

Tommosen ostin lapsille polku-Jeepin ja fillareiden pesuun kun joskus sai superhalvalla. Ei oo normihintansa väärti kyllä, vaikka kyllähän toi vaahtoa toki räkii. Helpommalla pääsee kun ampuu suihkepullolla BH Autofoamia, toimii niinkin esipesuun.
 
Kumpaa mieluummin käytätte. Erillistä kannua vaahdotukseen vai puljaatte vaihdettavien painepesurien päiden / vaahdottimien kanssa?
Taidan tietää vastauksen, mutta jos joku käyttää kannua, niin onkos hyvää kannua olemassa vai onko se jo mallia selkäreppu tms.
Ostin tämmösen Nilfiskiin sopivaa vaahdotinta odotellessa, ja ei sitten tehnyt yhtään mitään :D

Just hetken tulee vaahtoa ja sit ruikkii kuin lokin paskaa.

Välttäkää siis:
Tottakai painepesuriin kytkettävä "lance" on paras. Tulee kunnolla vaahtoa ja helppo levittää. Noita aivan hyviä foam lanceja saa ihan biltema/motonet/puuilo/tokmanni. Kannattaa vaan eka selvittää mikä adapteri tarvitaan. Esim. Lidlin pesuriin menee Lavorin adapteri.
 
Kumpaa mieluummin käytätte. Erillistä kannua vaahdotukseen vai puljaatte vaihdettavien painepesurien päiden / vaahdottimien kanssa?
Taidan tietää vastauksen, mutta jos joku käyttää kannua, niin onkos hyvää kannua olemassa vai onko se jo mallia selkäreppu tms.
Ostin tämmösen Nilfiskiin sopivaa vaahdotinta odotellessa, ja ei sitten tehnyt yhtään mitään :D

Just hetken tulee vaahtoa ja sit ruikkii kuin lokin paskaa.

Välttäkää siis:

Riippuu keleistä. Jos kelit sallii koko auton vaahdottamisen niin silloin painepesurin vaahdottimella koko vehje yli ja pesu perään painepesurilla.
Jos pitää tehdä pienemmissä osissa niin sitten painepullolla kun ei jaksa koko ajan vaihtaa kärcheriin päätä.
Mopon pesuun käytän ylläpitopesussa painepesurin vaahdotinta (koska en käytä sen huuhteluun painepesuria). Jos täytyy suorittaa perusteellinen pesu niin sitten painepulloa. Mulla on linkin painepullo. Iso osuus tuntuu olevan pesuaineella. Olen ostanut lähinnä markettikamaa (Turtlewax, Korrek, Biltema/motonet) eikä ne nyt varsinaisesti vaahdoksi mene. Enemmänkin semmoista "mälliä" :D sekä painepullolla & pesurilla. Pitää ensi kerralla ostaa jotain Bilt Hammer auto foamia tms. Yllättävän nopeasti nuo kuivuvat vaikka tekisi sisätiloissa.

 
Tän tietysti


Ja sitten tietysti G3 kahva + G3 suihkuvarsi.

Eli tää paketti niin loppuu se pelleily Nilfiskin vakiokahvalla ja -suuttimilla. Nilsun kahva ei kestä lämmintä vettä vaikka itte pesuri kestäiskin.


Mä otin vaan ton pelkän kannun + adapterin. Ja nyt testattu, tosi hyvä on! Just hyvä että tulee sen Nilfiskin pitkän varren tilalle, eikä varren päähän. Eikä ainaskaan vuoda kokoajan jostain niinkuin nilfiskin oma vaahdotin. Nilsun kahva mulla on toiminut iha ok, kun lämmintä vettähän mulla ei hanasta tulekaan.
 
Mä otin vaan ton pelkän kannun + adapterin. Ja nyt testattu, tosi hyvä on! Just hyvä että tulee sen Nilfiskin pitkän varren tilalle, eikä varren päähän. Eikä ainaskaan vuoda kokoajan jostain niinkuin nilfiskin oma vaahdotin. Nilsun kahva mulla on toiminut iha ok, kun lämmintä vettähän mulla ei hanasta tulekaan.
Pärjääkö tolla perua G3 mallilla vai kannattaako panostaa se 30e enenpi? Nilfisk itelläki pesurina.
 
Pärjääkö tolla perua G3 mallilla vai kannattaako panostaa se 30e enenpi? Nilfisk itelläki pesurina.

Pro-mallissa saa kääntää viuhkan, normimallissa viuhkasuunta kiinteä. Pärjää, mut proo on parempi. Ja ainiinjoo juoksevafiksari -koodilla kaikesta -10 %. Ja noi on välillä tosi kovissa aleissa.

Itte maksoin 84,90 € vaahdotin-suutinputki-alustapesuri jne. kombosta kun oli alessa. Se alustapesuri on kyl oikeesti näppärä (kulmasuuttimellahan peset helmojen alta/pyöräkotelot helposti kyl mut auton alta et).

Noissa vaahdottimissa on sitten suuria eroja, että millanen verkko/suutin/vesimäärä/viuhka/säädöt/jne on. Noita kun katellut aikojen alusta asti, niin en ostais muuta ku Projectechin tai Duden kunnollisia, mihin löytyy varaosia jne... Siis jos oikeesti pesee autoja ja tykkää hommasta. Tokihan noita markettivaahdottimia saa parilla kybällä mut joku niissä mättää aina. Mullakin autotallissa monia eri (esim. Motonetin parinkybän vaahdottimen nakkasin mäkeen kun oli niin paska) mut käytössä Duden G2 ja toisena Projectechin orggis, mihin kerran vaihdettu verkko ja suutin mut käytetty ihan pirusti (3 autoa säännöllisesti + muita epäsäännöllisesti). Mä kun oon hullu friikki joka kokeilee kaiken mitä tulee autonhoitoon ja voimanostovarusteisiin rahasta riippumatta, niin just siivoilin toista autotallia ja totesin et nyt lentää kyllä roskikseen vanhoja laikkoja, pestyjä liinoja missä edes jotain tahraa, aineita ja vajaita pulloja, sekoituspulloja jne. niin tulihan niitä 220 l roskapöntöllinen poistettua + muovinkeruuseen kaikenlaista :D

Viel ku Nilfisk E 140.2-9 suostuis hajoamaan joskus, niin ostaisin kunnon kuumaa kestävän painepesurinkin (Kränzle) mut ei prkl hajoo vaikka läpi vuoden peseskelen eli talvellakin pihalla. Nilsun orggiskahva ei toki kestä kuumaa/hajoo about heti.
 
Onko olemassa mitäään "pumppuvaahdotinta", johon saisi jonkinlaisen sähköisen ilmapumpun liittimen kiinni? Esimerkiksi polkupyörien / autonrenkaiden venttiiliin tulevan "venttiilin". Esimerkiksi tämmöisen:


-Keissi on se, että käyn jynssäämässä romujani "teeseitse" -pesuloissa, joissa ei ole mahdollista liittää mitään omaa foam lancea. Ainoa mahdollisuus auton minkäänlaiseen vaahdotteluun on oma pumppupullo.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 382
Viestejä
4 506 180
Jäsenet
74 391
Uusin jäsen
Miqz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom