Toi range kyllä kuulostaa vähän huolestuttavalta. Mä ajattelisin, että Helsinki-Kuopio väli pitäisi mennä heittämällä kesäkelillä ilman, että tarvitsee katsella koko ajan mittaria. Oletin että tuon kokoisella akulla onnistuu, mutta en tosiaan oikein googlailemalla löytänyt mitään fltp tms. real-life testejä vahvistukseksi.Millaista ajoa ja missä kelissä 500 km? Ehkä kesällä kun tie on kuiva, ei tuule vastaan, lämpö sama ulkona kuin sisällä, ei esilämmitetä akkua, ei aurinkoa ja ajellaan tasaista tietä noin 80 kmh.
Normi kotimaisessa maantieajossa 80-120 kmh, ohituksia, mäkiä, vaihtelevaa keliä, kuormaa autossa, 21C AC ja/tai lämmitys ym. ehkä 400 km lähempänä maksimia? Sitten vielä siitä pois jos ei uskalla ihan nollille ajaa.
Kaistavahti ja itsestään ajo aika kuppaisia MEB verrattuna, tosin nyt talvella ehkä aavistuksen paremmin KIAssa pysyy sensorit käytössä. Onneksi kaistavahdinkin saa ratin napista pois.
Yhden polkimen ajosta en tykkää missään joten en käytä.
Se kaistavahti tuntui heti koeajollakin todella ärsyttävältä jopa Teslaan verrattuna, jossa se myöskin on ärsyttävä. Tuntui että alkoi puuttumaan pelin jo puoli metriä ennen viivaa eikä vasta sen päällä. Hyvä jos saa helposti pois. Onko tuossa mitään autopilotin tapaista avustusta? En tuon koeajon aikana katsonut kun en sitä muutenkaan paljoa käytä, mutta kesällä olisi hiljaiselle maantielle ihan kiva lisä.
Itse käytän yhden polkimen ajoa aina jos käytössä ja se toimi tässä hyvin -> jarruun ei tarvinnut koskea jos ei halunnut.
Esilämmitys tässäkin ilmeisesti navin takana?sen akun esilämitysnapin puuttuminen. Tai no tietysti enemmän dataa pitäisi saada jostain esiin mutta se taitaa koskea kaikkia autoa. Takana hyvin tilaa etenkin pituussuunnassa ja kallistuva selkänoja myös kiva lisä.
Kontti on vaikka siihen Y verrattuna reilu 10 cm lyhyempi mutta noin 5 cm leveämpi ja 5 cm korkeampi. Mitään kauhean nokkelia koloja tässä ei kyllä ole minkään välipohjien alla ja frunkkiin mahtuu nelivedossa lähinnä AC kaapeli.
Mulla kolmostesla ja vähän yllätyin noista säilytystiloista. Korkeutta toki paljon enemmän, mutta se alatila tosiaan puuttui ja frunk myös. En huomannut että sinne olisi mahtunut mitään, mutta ilmeisesti siis kaapelin mentävä lokero löytyy. Päältäpäin oletin isommaksi. Meille tuo kyllä riittää helposti anyway, joten ei tuolla väliä ole. Kunhan ihmettelin.