- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 5 662
Mutta onko minkälainen bisnes hankkia kymmenien megawattien sähköliittymiä ja saako niitä mihin vaan? Lähinnä siis mietin tuossa sitä että jos tulee 500kW lataavia autoja niin kuinka realistista olisi olettaa saavansa oikeasti ladattua 500kW teholla? No varmaan pääteiden varsilla, mutta ei ehkä jossain syrjemmässä. Ja toisaalta minkälainen bisnes on hankkia isoja akkuasemia johonkin missä ei sitten ehkä kuitenkaan ole niin isoa käyttäjäkuntaa?Olisikohan tässä jo 5 vuotta tullut lueskeltua spekulointeja ongelmista sähköstä ja pikalatauksesta ja niistä ei ole mikään realisoitunut. Suomen sähköverkon piti olla riittämätön ja verkkon ei pitänyt kestää. Sähköautoilijoiden raha on ollut hyvä korjaamaan ongelmia. Latauskentälle operaattori homma akkuja tukemaan latausta jos niikseen tarve on. 1GWh akku aseman kylkeen niin 2-3 Zeekriä ei tuota mitään ongelmaa.
Kyllähän nytkin on ongelmia monessa paikassa saada edes 100kW teholla ladattua kun ison kentän jaettu teho saattaa olla vaina 400kW tms.
En usko siis että lataaminen sinänsä tulee ongelmaksi koskaan, mutta veikkaan kuitenkin että lataustehot eivät kovin helposti nouse yleisesti mihinkään 500-1000kW tasolle. Vaikka autot tuota tukisivatkin.