- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 20 376
Jos noin tyypilisiä toteutuksia verrataan niin en tuota allekirjoita. Saati sitten jos se mittarista on keskimääräistä onnistuneempi.Ihan yhtälailla sen katseen joutuu irroittamaan tiestä oli nopeusmittari perinteisellä paikalla tai M3/MY tyyliin keskellä.
Ei se nopeusmittari ole ainoa mitä joutuu sieltä keskinäytöltä kuikuilee
Toki nopeusmittarin katsomisen tarve vaihtelee mallien ja kuskien välillä. Mutta jos perinteisestä mittaristo pitäisi korvata niin heijastusnäytöllä. Ajo tavoissa on eroja, mutta monelle ihan oikeasti juttu missä mittaristosta hyötyä.
Nopeus, vakkari, ajomatka, jäljellä oleva matka/aika /kantama, ulkolämpötila, tikkari rajoitus, opastus (*. Sitten ne huomioita vaativat jutut. mitkä siis näytetään jos tarve.
Osa pitää (puhe)äänistä, ja puheohjauksesta, se nyt aina käy, saati olisi asia mikä korvaisi.
(*
Isokartta erikseen.
Jokos kaikissa muissa pl. Tesla, on HUDit vakiokamaa?
Se että kaikkiin ei saa heijastusnäyttö ei tee keskinäytöstä hyvää mittariston korvaajaa.
Heijastusnäyttöjen saatavuus on lisääntynyt, joissain vakkari, moneen lisävaruste, jälkimmäisen valintaa rajoittaa hinnoittelu.
Vuosikymmenten saatossa markkinoilla on ollut malleja joissa ei ole perinteisellä paikalla mittaristoa, hyvin haravassa ne missä haettu jotain parempaa paikkaa kuskin kannalta ja niissä harvoissa se ei ole ollut keskellä.
Mittaristosta voitu nuukailla säästösyistä, mutta kyllä niissä havloissa jotain ollut.
Viimeksi muokattu: