Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En kyllä itsekään ymmärrä kommentteja i3 talviominaisuuksista, itsellä jopa yhden talven oli alla keski-Euroopan kitkat ja mitään ongelmia ei täällä etelä-Suomen talvessa ollut. Auto on toki korkea ja kapea ja herkkä tuulelle moottoritienopeuksissa, mutta tuo johtuu enemmän kapeahkosta akselileveydestä kuin alla olevista renkaista.Ihan hyvin on ainakin i3s:llä pärjännyt talvella. Ei ole pelottanut ajaa ollenkaan. Alla Nokian kitkat.
En kyllä itsekään ymmärrä kommentteja i3 talviominaisuuksista, itsellä jopa yhden talven oli alla keski-Euroopan kitkat ja mitään ongelmia ei täällä etelä-Suomen talvessa ollut. Auto on toki korkea ja kapea ja herkkä tuulelle moottoritienopeuksissa, mutta tuo johtuu enemmän kapeahkosta akselileveydestä kuin alla olevista renkaista.
Kohtuullinen latauskäyrä Zeekr:n autossa, LFP-akun koko 75kWh. Latausnopeus 10-80% alle 10min.
Latausnopeus muutamilla eri varausprosenteilla:
5%:410kW
40%: 400kW
60%: 350kW
80%: 235kW
Euroopassa ollut jo kohtuu kauan trendina etta vehkeet eivat kunnolla 200tkm kesta ja silti vaan firmat porskuttaa. Esim fordin ecoboost ja vw dsg vaihdelaatikko. Ei ketaan kiinnosta enaa kestavyys.Ei voi kieltää etteikö Kiinalaiset olisi kaikkia muita edellä akkutekniikassa. Saa tosin nähdä mikä tuollaisen 6C akun elinikä on. Lupauksethan on tällä hetkellä kovia.
Jep. Tuossa vaiheessa Läntisessä Euroopassa auto on jo vaihdettu pois täysin palvelleena. Toisin kuin täällä itäblokin maissa jossa ajellaan vanhoilla ritsoilla.Euroopassa ollut jo kohtuu kauan trendina etta vehkeet eivat kunnolla 200tkm kesta ja silti vaan firmat porskuttaa. Esim fordin ecoboost ja vw dsg vaihdelaatikko. Ei ketaan kiinnosta enaa kestavyys.
Huikee auto, alkaen 50k€. Luottanevat kestoon, kun ovat autoa tuomassa markkinaan.Ei voi kieltää etteikö Kiinalaiset olisi kaikkia muita edellä akkutekniikassa. Saa tosin nähdä mikä tuollaisen 6C akun elinikä on. Lupauksethan on tällä hetkellä kovia.
Ihan oikeasti kuinka tyhmiä ihmiset ovat kun eivät sen vertaa näe nenäänsä pidemmälle että jättäisivät pahimmat maailman dikatatuurit tukematta. Ahneet idiootit myyvät vaikka mummonsa.Osallistunko väkisin pussistani CCP-projektiin syödä Euroopan autoteollisuus hengiltä? Taidan passata, vaikka mitä hattiwatteja lupaavat. Puolueen väriä tunnustaville varmaan hyvä diili.
Yleisestä tulotasostahan tuo on kiinni. Jos katsoo tilastoja autojen keski-iästä se menee aika käsi kädessä yleisen varallisuuden kanssa.Jep. Tuossa vaiheessa Läntisessä Euroopassa auto on jo vaihdettu pois täysin palvelleena. Toisin kuin täällä itäblokin maissa jossa ajellaan vanhoilla ritsoilla.
Liittyy myös korjausmahdollisuuksiin. Euroopassa äärettömän harva asuu maaseudulla isoissa omakotitaloissa joissa on autotallia ja tilaa työkaluille jne.Yleisestä tulotasostahan tuo on kiinni. Jos katsoo tilastoja autojen keski-iästä se menee aika käsi kädessä yleisen varallisuuden kanssa.
Siellä on otettu takuussa vähän takapakkia. Olen siis käsittänyt, että Zeekrillä on ollut ns 10-10-10 kamppis. Eli 10 vuoden takuu, premium yhteyspaketti ja ilmaiset huollot kaupan päälle.Huikee auto, alkaen 50k€. Luottanevat kestoon, kun ovat autoa tuomassa markkinaan.
Takuu 5v./100tkm ja jatkettavissa 10v./100tkm. Akkutakuu 8v./200tkm.
Pure Electric Vehicle Brand | Zeekr
Zeekr enters Europe and selects global premium EV segment markets in due course. With support from global partners, Zeekr is able to produce the best-in-class vehicles with leading dynamics, connectivity, intelligence and shared functionality, bringing premium zero-emission transportation to...www.zeekr.eu
RGB-valot, tuuletetut penkit ja hieno ilmastoinnin ohjausnäyttö takamatkustajille, mutta HUDia ei ole saatavilla edes lisävarusteena ja toinen viiksi puuttuu
Ei tainnut Autogefuhlin videota tuosta Y:stä myöskään olla vielä täällä.
Tuossa on vilkkuviiksi.Tuohon kun saisi kuskille mittarit ja vilkku viiksen niin tuo olisi jopa ihan harkinnan arvoinen vaihtoehto. Tesla ampuu itseään jalkaan pahasti tuolla oksettavalla suunnittelulla.
Eiku vaan kättä taskuun sitten jos haluaa kuskille mittaria. S ja X malleista löytyy ihan oma mittaristo kuskille."Kuskin mittari" olisi aivan varmasti iso juttu. Siirtyminen Teslaan helpottuisi paljon.
Eiköhän se sieltä tule joskus.
Tulee mittarille hintaa vähän liikaaS ja X malleista löytyy ihan oma mittaristo kuskille.
Voi myös ostaa jonkun toisen merkkisen auton jossa mittaristo löytyy. Ei tarvitse välttämättä edes maksaa enempää.Tulee mittarille hintaa vähän liikaa![]()
"Kuskin mittari" olisi aivan varmasti iso juttu. Siirtyminen Teslaan helpottuisi paljon.
Eiköhän se sieltä tule joskus.
Pointtihan tällä keskustelulla oli, että kuskin mittaristolla tai HUDilla (+toisella viiksellä) Tesla loisi itselleen selvästi entistä isomman asiakaskunnan. Nyt on kuitenkin keskitytty johonkin turhakkeisiin tai vähemmän tärkeiden ominaisuuksien lisäämiseen mitä tuossa ylempänä lueteltiinkin.Voi myös ostaa jonkun toisen merkkisen auton jossa mittaristo löytyy. Ei tarvitse välttämättä edes maksaa enempää.
Juu ja lisäämällä polttomoottorin valikoimaan niin vielä suuremman asiakaskunnan. En jaksa uskoa että HUD, mittaristo tai vaihdeviiksi on kellekkään dealbreikkeri... Vilkkuviiksi saattoi olla, siksipä kait jättivätkin sen MY:hyn.Pointtihan tällä keskustelulla oli, että kuskin mittaristolla tai HUDilla (+toisella viiksellä) Tesla loisi itselleen selvästi entistä isomman asiakaskunnan. Nyt on kuitenkin keskitytty johonkin turhakkeisiin tai vähemmän tärkeiden ominaisuuksien lisäämiseen mitä tuossa ylempänä lueteltiinkin.
Hep, ilmoittaudun heti. Mittaristo on diilreikkeri.En jaksa uskoa että HUD, mittaristo tai vaihdeviiksi on kellekkään dealbreikkeri..
Johtuu vain siitä kun et ole koskaan ajanut Model 3/Y.Mittaristo on diilreikkeri.
Mitä daattaa jäi uupumaan?Ajanut olen lyhyesti, mutta en omistanut.
Mutta ei sillä ole väliä olenko ajanut vai ei. Jos mittaristoa ei ole, auto ei pääse esikarsinnasta jatkoon. Olkoot keskinäyttö vaikka kuinka hieno ja iso.
Mitä jos ei vaan tykkää tuijotella sivuviistoon vaan suoraan ajoradalle hudin läpi? Onhan noita keskinäyttöjö ollut sitikoissa ja nissaneissa ainakin, jostain kumman syystä eivät ole yleistyneet. Ihan samat syyt pätee edelleen, oli moottorit sitten sähköisiä tai ei.Mitä daattaa jäi uupumaan?
Ei kai kukaan nyt sitä mieltä ole, että keskinäytön lisänä oleva mittaristo tai HUD on huono asia? Puhdasta halpuutustahan tuo oli/on Teslalta (ja muilta valmistajilta). Mutta nyt kun on kuitenkin kaikennäköistä turhahkoa ominaisuutta saatu tuohon faceliftiinkin, niin miksi ei ennemmin sitä mittaristoa tai HUDia?toisille ei käy pelkkä keskinäyttö kun taas toiset vannoo sen ylivertaisuuteen.
Käyttömukavuus.Mitä daattaa jäi uupumaan?
Yksittäisten ihmisten mielipiteet on yksi asia, ja sille ei tietysti kenenkään tarvitse laittaa painoarvoa jos ei halua.En väheksy mitään näistä, itsellänikin omat jutut, mutta mielenkiintoista kun mielipiteitä on laidasta laitaan.
Taitaa olla aika harvassa joille ok (* pelkkä keskinäyttö, saati vannoisivat sen ylivertaisuuteen, varsinkaan jos tarkoitetaan pelkkää kosketusnäyttöä.toisille ei käy pelkkä keskinäyttö kun taas toiset vannoo sen ylivertaisuuteen.
Jos on HUD ei joudu. Ja vaikka olisi vain mittaristo, niin sillä on tutkitusti merkitystä missä se on.Ihan yhtälailla sen katseen joutuu irroittamaan tiestä oli nopeusmittari perinteisellä paikalla tai M3/MY tyyliin keskellä.
Jokos kaikissa muissa pl. Tesla, on HUDit vakiokamaa?Jos on HUD ei joudu. Ja vaikka olisi vain mittaristo, niin sillä on tutkitusti merkitystä missä se on.
Ei luulisi tulevan yllätyksenä, että ihmiset keskimäärin ostavat auton omien, eivätkä sinun mieltymysten mukaan?Ihan yhtälailla sen katseen joutuu irroittamaan tiestä oli nopeusmittari perinteisellä paikalla tai M3/MY tyyliin keskellä.
Yksittäisten ihmisten mielipiteet on yksi asia, ja sille ei tietysti kenenkään tarvitse laittaa painoarvoa jos ei halua.
Ei välttämättä kaikissa vakiona mutta mahdollista saada optiona/rahalla.Jokos kaikissa muissa pl. Tesla, on HUDit vakiokamaa?
Ei herneitä kaveri. Miten tämä liittyy keskusteluun?Ei luulisi tulevan yllätyksenä, että ihmiset keskimäärin ostavat auton omien, eivätkä sinun mieltymysten mukaan?
Ei joudu. Kuten sanottu, tästä on tutkittua tietoa. Pään kääntely sivuttain on huono asia.Ihan yhtälailla sen katseen joutuu irroittamaan tiestä oli nopeusmittari perinteisellä paikalla tai M3/MY tyyliin keskellä.
Jos noin tyypilisiä toteutuksia verrataan niin en tuota allekirjoita. Saati sitten jos se mittarista on keskimääräistä onnistuneempi.Ihan yhtälailla sen katseen joutuu irroittamaan tiestä oli nopeusmittari perinteisellä paikalla tai M3/MY tyyliin keskellä.
Jokos kaikissa muissa pl. Tesla, on HUDit vakiokamaa?
Uudessa Model Y:ssä on etupuskurikamera ja sille pesuri joka helpottaa keula edellä parkkeerausta. Olisivat saaneet kyllä lisätä myös takakameralla pesurin. Joku lippa/tötterö siihen takakameraan lisättiin jo aikaisemmin estämään likaroiskeet linssiin.Vaikka Tesla on ihan ok niin en sulata epävarmuutta avustimien suhteen. Jos ei puhuta APsta niin tämä ”parkkitutka”. Se on vain epävarma ja siihen ei voi luottaa. En vain ymmärrä miksi toimiva tekniikka piti riisua.
Koukku lienee pienen asiakaskunnan juttu mutta se että vieläkin manuaalinen ja saa kuralammikossa asentaa.
Mutta käytetäänkö sitä kameraa tunnistukseen? CTssa ei ja eikä ole myöskään FSDn käytössä. Tällöin itse ohjelma ei kerro jos kolahtaa vaan se on itse kuskista kiinni katsoa kameraa ja tunnistaa mahdollinen törmäys. Avustimisen tarkoitus on toimia kuskia avustavana tekijänä ja seurata ympäristöä sillä hetkellä kun kuskin katse ei siellä ole.Uudessa Model Y:ssä on etupuskurikamera ja sille pesuri joka helpottaa keula edellä parkkeerausta. Olisivat saaneet kyllä lisätä myös takakameralla pesurin. Joku lippa/tötterö siihen takakameraan lisättiin jo aikaisemmin estämään likaroiskeet linssiin.
Mutta eikö se kamerakuva ole juuri sitä varten että sitä katsotaan kun pysäköidään?Mutta käytetäänkö sitä kameraa tunnistukseen? CTssa ei ja eikä ole myöskään FSDn käytössä. Tällöin itse ohjelma ei kerro jos kolahtaa vaan se on itse kuskista kiinni katsoa kameraa ja tunnistaa mahdollinen törmäys. Avustimisen tarkoitus on toimia kuskia avustavana tekijänä ja seurata ympäristöä sillä hetkellä kun kuskin katse ei siellä ole.