Kyllä minä olen ajanut ja tiedän missä kohtaa se on. Ei se silti muuta sitä faktaa, että tutkistusti se on optimipaikasta sivussa. Ihan samanlainen tilanne kuin mittaristo on hudiin nähden heikommassa paikassa. Faktaa ei sinun tai minun mielipide muuta.
Olikos tästä "faktasta" jotain painavampaa? Tuossa aiemmin postatussa tutkimuksessa ( joka ei toki tismalleen nopeusmittaridatasta puhu, vaan visualisoinnista ), kun tuo Teslan nopeusmittarin paikka on tutkimuksen mukaan parempi keskimääräisen reagointiajan osalta, kuin perinteinen mittariston paikka. Eli tässä: https://www.researchgate.net/figure/The-Five-Display-Locations_fig1_328432564
Tulkitsen itse nopealla silmäilyllä, että hajontaa vähemmän, muutoin liki yhtä hyvä paikka myös tuo mittaristo visuaalisille näytöille, vaikka hieman huonompi onkin. Ja omat kokemukset tukevat tätä väitettä.
Sitten jos aletaan vertailemaan kaikenlaisia ikonien yms. yhdistelmiä tai datan esitystä yleensä eri autoissa, niin tutkimusta tuskin on kovin hyvin ja/tai se ei ainakaan ole vertailukelpoista?