Ioniq 6 konsepti oli hieno, koska se oli leveämpi. Minusta Ioniq 6 on saippuapalan lisäksi otetettu huomioon suuresti mukavuutta, joka tuo taas kupolimaisen muodon. Btw. Elon Musk Walter Isacsonin kirjassa kertoo, että oli heittänyt roskiin ensimmäiset luonnokset Model ässän muotoilusta, koska auto muistutti kanamunaa. No
Model Y sai luvan olla se kanamuna. Model S on todella linjakas auto, mutta se tulee etenkin takatilojen kustannuksella, takapenkki on aika matalalla suhteessa jalkatilaan.
Mercedes tekee saman virheen, painottaa liikaa sisätiloja.
Taycanissa asia ratkaistiin poistamalla akkumoduuli takajalkatilasta -> €€€.
Ioniq 6 on oikeasti melko korkea auto ja sillä ajaminen tuntuu melkein kuin ajaisi katumaasturilla. Mielestäni
Model 3 on uudessa mallissa onnistunut yhdistämään virtaviivaisuuden ja urheilullisuuden, ilman että auto näyttää huonosti muotoillulta. Taas Ioniq 6 epäilen ajatelleen keskimääräistä autonostajaa, joka ei halua tippua auton penkeille edessä tai takana, ja jolla saadaan edullisesti sisätiloja isommiksi: on päätetty nostaa koko kattolinjaa ylöspäin ja myös auton istuimia. Model 3 pitää laskeutua, ei niinkään Ioniq 6 joka tuntuu ajoasennoltaan aikalailla minusta Ioniq 5.
Tesla sais vaan antaa Muskille CEO:n paikalta kenkää, laittaa hänet vaikka joksikin neuvonantajaksi. Parantaisi Teslan brändiä, kun 20 % omistava ei kiikkuisi kokoajan Politiikan piirissä, yleensä CEO ja politiikka sopii huonosti yhteen, etenkin jos olet CEO, joka tahallaan heittää retoriikkaa + random meemejä, sekä liioittelee ja osin valehtelee.