Yleistä keskustelua sähköautoista


Tarkoittaahan se "markkinnoinnissakin" kevyttä metallia. Vai tekeekö ne muka vanteita oikeasti raudasta, lyijystä tai kullasta ja markkinoi niitä kevytmetallivanteina.

Mutta tietenkään kevytmetallivanne ei välttämättä ole kevyt.

Yritin sanoa ettei välttämättä tarkoita kevyt, esim verrattuna siihen "peltivanteeseen" , toki taitava markkinoija ei väitä vaan ratsataa mauualla syntyneellä mielikuvalla
 
No ihan talvirenkaat siinä autossa oli, mitä ajoin. Kaupunki nopeuksissa vielä meni, mutta kehällä jos oli vähänkään lunta niin kaksin käsin sai ohjata että pysyi kaistalla.

Satasen vauhti motarilla oli jo sen verran pelottavaa, että mentiin vanhaa tietä pitkin ja mua ei ihan helpolla pelota neli tai kaksi pyöräiset ja kova vauhti.

Ihan hyvin on ainakin i3s:llä pärjännyt talvella. Ei ole pelottanut ajaa ollenkaan. Alla Nokian kitkat.
 
Tarkoittaahan se "markkinnoinnissakin" kevyttä metallia. Vai tekeekö ne muka vanteita oikeasti esim. raudasta, lyijystä tai kullasta ja markkinoi niitä kevytmetallivanteina?

Mutta tietenkään kevytmetallivanne ei tarkoita sitä että vanne olisi kevyt.
No kyllä ne alunperin oli kevyitä, mutta nopeasti valmistajat tajusivat ettei se paino kiinnosta kuin kilpakäytössä.
 
Ihan hyvin on ainakin i3s:llä pärjännyt talvella. Ei ole pelottanut ajaa ollenkaan. Alla Nokian kitkat.
En kyllä itsekään ymmärrä kommentteja i3 talviominaisuuksista, itsellä jopa yhden talven oli alla keski-Euroopan kitkat ja mitään ongelmia ei täällä etelä-Suomen talvessa ollut. Auto on toki korkea ja kapea ja herkkä tuulelle moottoritienopeuksissa, mutta tuo johtuu enemmän kapeahkosta akselileveydestä kuin alla olevista renkaista.
 
En kyllä itsekään ymmärrä kommentteja i3 talviominaisuuksista, itsellä jopa yhden talven oli alla keski-Euroopan kitkat ja mitään ongelmia ei täällä etelä-Suomen talvessa ollut. Auto on toki korkea ja kapea ja herkkä tuulelle moottoritienopeuksissa, mutta tuo johtuu enemmän kapeahkosta akselileveydestä kuin alla olevista renkaista.

Sama. Ainoa missä tuo kapea rengas vaikuttaa on jos esim risteysalueelle on tullut asfalttiin tai kovaan lumeen urat niin niistä ei mennä yhtä helposti yli.

Mutta i3 ei ajo-ominaisuuksiltaan ole mikään M3 mainitsemistasi syistä johtuen. Tosin alhaalla oleva painopiste helpottaa.
 
RGB-valot, tuuletetut penkit ja hieno ilmastoinnin ohjausnäyttö takamatkustajille, mutta HUDia ei ole saatavilla edes lisävarusteena ja toinen viiksi puuttuu o_O

Ei tainnut Autogefuhlin videota tuosta Y:stä myöskään olla vielä täällä.
 
Kohtuullinen latauskäyrä Zeekr:n autossa, LFP-akun koko 75kWh. Latausnopeus 10-80% alle 10min.

Latausnopeus muutamilla eri varausprosenteilla:

5%:410kW
40%: 400kW
60%: 350kW
80%: 235kW


Ei voi kieltää etteikö Kiinalaiset olisi kaikkia muita edellä akkutekniikassa. Saa tosin nähdä mikä tuollaisen 6C akun elinikä on. Lupauksethan on tällä hetkellä kovia.
 
Ei voi kieltää etteikö Kiinalaiset olisi kaikkia muita edellä akkutekniikassa. Saa tosin nähdä mikä tuollaisen 6C akun elinikä on. Lupauksethan on tällä hetkellä kovia.
Euroopassa ollut jo kohtuu kauan trendina etta vehkeet eivat kunnolla 200tkm kesta ja silti vaan firmat porskuttaa. Esim fordin ecoboost ja vw dsg vaihdelaatikko. Ei ketaan kiinnosta enaa kestavyys.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 521
Viestejä
4 612 190
Jäsenet
75 864
Uusin jäsen
Parpador

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom