Jarrunesteiden vaihto on siis puhtaasti rahastuskeino ja tätä potaskaa meille on syötetty vuosikymmenet ja sen olemme hyväuskoisina uskoneet. Onneksi tämä salaliitto paljastui nyt.
Ketjussa on yksi kirjoittaja kertonut että nesteet keittäneet. Taustat jäi epäselväksi, tässä yhteydessä siis se oliko ne joka neljäs vuosi vaihdettu kokonaan, vai vain mittailtu, eikä vettä muun virheen takia päässyt, vai joku 10v vanha auto jossa ei koskaan kokonaan vaihdettu, tehty mitään jarruille.
Ja kärry oli ha autossa, mutta oletus että ihan Suomessa ennakoivaa ajoa.
Onnettomuus tarinoissa nesteet ei ole jääneet mieleen, vaan monet muut , vaikka meillä tarinoiden mukaan paljon autoja liikenteessä jossa nesteitä valutetaan pois lähinnä muun jarrurempan yhteydessä ja osassa vain silloin jos ihan pakko.
Eli jos nyt yleinen mielipide on se että Teslan 4v ei ole liianpitkä, ja nuo vuoden kahden välein vaihdot tavanomaisessa Suomia käytössä ei sinänsä perustu tarpeeseen. ja sen aika raha kannattaa käyttää ihan niiden jarrujenherkistelyyn.
Mutta ilmeisesti tuota neljävuotta ei ole liioittelua, eli ihan hyvä jos silloin ihan oikeasti vaihdetaan.
Jarrujen häviämiseen vanhoilla nesteillä riittää vähän pidempi jarrutus liukkaalla tiellä, ensin abs hakkaa muutaman sekunnin ja sitten poljin painuu pohjaan.
Jos tapahtuman kulku on se että palat lämpiää ja sitä kautta sylinteri ja siellä oleva neste. Liukkaalla jos naputetaan ABS vasten, niin tehoa on paljonpienempi, vs pitävällä. mutta onko tuossa ajatus se että rajusti pienemmästä tehosta huolimatta lämpöä johtuu enemmän sylinteriin.
No sekin ero mitä renkaaseen.