Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun tuon Toyota bZ4X:n ominaisuuksista ja puutteista on ollut keskustelua, niin pistipä tänään silmään paikallisessa mainoslehdessä O.K Auton mainos.
Joko nämä on niin huonoja että ei muuten mene kaupaksi, tai sitten tämä on oikeasti hyvä tarjous.
![]()
Lappiin matka vastaakin loistavasti tuota testirataa, 10-15 asteen lämpötilaa ja 29 km/h keskinopeutta.Lataamatta Lappiin sähkövolkkarilla......mutta pääseekö kusematta, se on toinen juttu.
![]()
Volkswagenin näpäytys epäilijöille – täyssähköinen ID.7 liikkui 941 kilometriä ilman välilatausta
Täyssähköinen Volkswagen ID.7 Pro S eteni saksalaisvalmistajan mukaan 941 kilometriä ilman välilatausta Nardòn testikeskuksessa Italiassa. Volkswagenin mukaan testiautoon ei tehty etukäteen mitään teknisiä muutoksia, vaan se oli tuotantolinjalta poimittu vakioauto.www.ksml.fi
Sä et nyt ymmärrä, numerot myy, älä pilaa hyviä numeroita faktoilla!Lappiin matka vastaakin loistavasti tuota testirataa, 10-15 asteen lämpötilaa ja 29 km/h keskinopeutta.
Hyvin vahvasti täysin turha testi mihinkään muuhun kuin auton maksimi rangen selvitykseen millä ketään ei tee mitään, koska eivät ikinä tule ajamaan samalla tavalla.
Minkä valmistajan ensimmäinen sähköauto on ollut täydellinen, tai edes hyvä?Kun tuon Toyota bZ4X:n ominaisuuksista ja puutteista on ollut keskustelua, niin pistipä tänään silmään paikallisessa mainoslehdessä O.K Auton mainos.
Joko nämä on niin huonoja että ei muuten mene kaupaksi, tai sitten tämä on oikeasti hyvä tarjous.
![]()
Toiset liikkeet myy nollakorolla ja latauslaitteella asennettuna. Lisäksi talvirenkaat 290€. Esim. Juhan auto.Kun tuon Toyota bZ4X:n ominaisuuksista ja puutteista on ollut keskustelua, niin pistipä tänään silmään paikallisessa mainoslehdessä O.K Auton mainos.
Joko nämä on niin huonoja että ei muuten mene kaupaksi, tai sitten tämä on oikeasti hyvä tarjous.
![]()
Kannattaa katsoa tuo video ja sen jälkeen liikkeessä vielä varmistua mitä saa, ettei ole mitään parivuotiasta varastoautoa.
Jos on mallivuoden 2024 autoja niin hyvä diili.
Tämä sun marttyyri-asenne alkaa pikkuhiljaa rasittamaan. Jätä pois.Tuohon hintaan on saanut Subarua pidemmän aikaa.
Täällä halveksitaan silti auton ominaisuuksia ja nauretaan kuinka arvo laskee vuodessa 2 alkavaan lukemaan.
Ignorea vaan jos ei jaksa. Alehinnat on vasta julkaistu niin silti pystyt jo sanomaan että isolle osalle silti liian kallis. Tämä teidän asenne alkaa olemaan uskomaton.Tämä sun marttyyri-asenne alkaa pikkuhiljaa rasittamaan. Jätä pois.
Kylmä fakta on, ettö noiden autojen myyntiä on jouduttu avittamaan hinnalla, kun ominaisuudet ei ole kunnossa. Sekin on kylmä fakta, että ominaisuuksiltaan sellaiset 5 vuotta muuta tarjontaa perässä olevalle mallille jölkimarkkinoitakin on hankala löytää eli varmasti arvo tulee tippumaan ripeästi, oli Toyota tai ei.
Näistäkin faktoista huolimatta kaikki on puhtaasti ostajasta kiinni mikä on tarpeeksi halpa hinta, että moisen huolii. Isolle osalle porukkaa tuntuu edelleen alehinnoillakin olevan aivan liian kallis. Sinulle taisi jo kelvata vai menikö nimimerkit sekaisin? Kovaa ajoa vaan.
Halusin vain huomauttaa, ettö muiden mielipiteistä jatkuva itkeminen ei hyödytä keskustelua mitenkään. Eikä se autokaan yhtään miksikään muutu vaikka miten hehkuttaisi.Ignorea vaan jos ei jaksa. Alehinnat on vasta julkaistu niin silti pystyt jo sanomaan että isolle osalle silti liian kallis. Tämä teidän asenne alkaa olemaan uskomaton.
Täydellistä autoa ei olekaan, mutta Rolls-Roycen ensimmäinen sähköauto Spectre on saanut ihan kohtalaisia arvosteluita. Myös Polestar ensimmäinen malliversio 2 on aivan kelpo sähköauto, ainakin tuohon Toyotan kötöstykseen verrattuna.Minkä valmistajan ensimmäinen sähköauto on ollut täydellinen, tai edes hyvä?
Jos hullu pösöö ei lasketa niin kerro mikä automalli on loppuunmyyty parissa päivässä?Halusin vain huomauttaa, ettö muiden mielipiteistä jatkuva itkeminen ei hyödytä keskustelua mitenkään. Eikä se autokaan yhtään miksikään muutu vaikka miten hehkuttaisi.
Jos se alehinta olisi oikea/sopiva, niin tämäkin ketju olisi täynnä pohdintaa ehdinkö tilata ajoissa ja mistä vielä saa tilattua. Loppuunmyytyhän tuon pitäisi jo olla, jos hinta on oikein.
VIN koodilla pääsee kärryille ainakin vuosikerrasta.. ( ja monesta muustakin asiasta)Se olisikin ihan hyvä käytännön ohje, että miten ostaja voi selvittää sekä varmistaa että mikä on auton valmistusjankohta.
Vagin tripleteissä tuli 3-4 kk toimitusaikaa lisää päivässä kunnes puhalsivat pelin poikki. Pöhinä ketjussakin oli melkoinen, samanlailla kuin hullu-pösöissä. Hiljattain pieni erä relluja isolla alella taisi kadota tunneissa. Bassadonen pösön hinnoitteluvirhe oli voimassa muutaman tunnin ja silti niitä ehti porukka tilata (ei kyllä niitä saa). Ts. kyllä jos hinta on oikein, niin kauppa käy.Jos hullu pösöö ei lasketa niin kerro mikä automalli on loppuunmyyty parissa päivässä?
Ei vittu, mää vertaamassa Toytoaa, Rolls-RoyceenTäydellistä autoa ei olekaan, mutta Rolls-Roycen ensimmäinen sähköauto Spectre on saanut ihan kohtalaisia arvosteluita. Myös Polestar ensimmäinen malliversio 2 on aivan kelpo sähköauto, ainakin tuohon Toyotan kötöstykseen verrattuna.
Onhan tuo nyt ihan yleisesti hyväksytty mielipide, että burzum/solterra on hintaansa nähden huono sähköauto.
-Heikko lataus, joka on parantunut vain keskinkertaiseksi.
-Suuri kulutus
-Sähköisiin ominaisuuksiin nähden korkea hinta.
Paljon ajavallehan tuo on huono joka tapauksessa, kun sähköiset ominaisuudet on mitä on ja lisäksi tarvii olla käyttämässä huollossa 15tkm välein, josta tulee lisävaivaa.
Autona tuossa ei ilmeisesti ole mitään vikaa siinä missä rav4:kin on kansansuosikki. Eli hinta vastaamaan ominaisuuksia niin eiköhän ostajia olisi enemmän.
Mikä sit ois sun valinta burzumin sijaan? Eikö se nimenomaan mee niin et jos tarttee pitkää rangea ja tulee paljon pitkää ajoa ni sit toi burzumi ei välttis oo järkevä valinta? Etenkin jos talvikaudella ajaa pitkää ajoa paljon?Ehkä voisi täsmentää, että se on huono omassa kategoriassaan.
Ja jos pitkää rangea ei tarvita niin miksi ottaisi juuri burzumin eikä jotain kilpailijaa joka on merkittävästi halvempi?
Itse suosittelisin jotain sellaista autoa, jossa on akun lämmitys laturille ajettaessa. Voi olla jälleenmyyntiä ajatellen aika isokin juttu? Toyotasta tuo puuttuu.Entä jos omassa käytössä tolla heikolla latauksella ei ole merkitystä (en aja talvikaudella pitkää (yli rangen) matkaa kuin ehkä max kerran)?
Ja jos toi range riitää kuitenkin nykykäytössä useammankin päivän käyttöön ja on mahdollisuus ladata kotona?
Muuttuuko tuo sit huonosta sähköautosta hyväksi sähköautoksi? Kysyn siksi, kun tuo tai Solterra kiinnostelisi, koska muutenhan ton pitäs olla tosi jeppis auto.
Jos auto on muuten hyvä mutta sen sähköiset ominaisuudet on kilpailijoita jälessä, ni "huono sähköauto" yksistään on vähän provomainen heitto, imo.
Ajattelitko siis hankkia ihan uuden Model 3 takavedon?Toisena samalla moodilla arvoin M-3 SR hinnat alkaen -mallia. Olisin kolmen vuoden liisarikaudelle säästänyt 11-12k, jolla olisi ollut mahdollisuus hommata kakkos/kolmosauto millä ajella pidemmät matkat. Sitten siinä alkoi kuitenkin jännittelemään, että ei hitto kun autossa on kiinni seuraavat vuodet ja jos etukäteen jo jännittelee ja nyppii niin tulee 3v. Syksyn mittaan aivan laidasta laitaan oli arpomiset käynnissä ja nyt auton valinta näemmä on muuttunut tiettyjen juttujen fiilistelystä siihen, että valitaan vaan se missä ei mikään erityisesti ärsytä. Tänne osui sitten ID.7 vaikkakin siinäkin lätkäisty iso keskinäyttö pilaa kabiinin Zen-fiilistä. Tällä hetkellä näyttäisi olevan noin 4,5kk menevän lasikattoisen kanssa kun tulee linjalta.
Akun esilämmitys on parasta heille ketkä ajavat paljon ja navigointi ei osaa lämmittää akkua ajoissa/laisinkaan latauspisteelle. Tai niille ketkä haluavat että nyt voisi ladata kun pysähtyy seuraavan kerran ja laittaa lämmityksen päälle. Aina ei sitä kuitenkaan navilla aja.Mulla on kiinalaiset ja Tesla boikotissa, mutta onhan tuota valinnan varaa silti.
Akun esilämmitys kuulostaa kivalta, mut onks sillä merkitystä jos ei talvella ajele yli rangen?
Uuteen tuskin on kuitenkaan varaa, että sikäli turha edes miettiä mitä vuoden 2024 tai 2025 mallit tarjoaa parin kolmen vuoden takaisiin. Varmasti kaikenlaista uutta ja hyödyllistä, mut aika kova hintalappu niillä myös on.
Ajattelitko siis hankkia ihan uuden Model 3 takavedon?
Siinä ehkä kannattaisi hieman odottaa, että lisäävät siihen vilkkuviiksen. Ilmeisesti myös uudistetussa yyssä on vilkkuviiksi. Muuten 3 voisi olla ihan hyvä. Itse en ole edes ajanut sellaisella.
Ei tarvitse kyllä kauaksi ajella, että pientä latausta kaipaa akkuun? Vaikka siis ajattelee, että kyllä se ajomatka voisi talvellakin riittää?Mulla on kiinalaiset ja Tesla boikotissa, mutta onhan tuota valinnan varaa silti.
Akun esilämmitys kuulostaa kivalta, mut onks sillä merkitystä jos ei talvella ajele yli rangen?
Uuteen tuskin on kuitenkaan varaa, että sikäli turha edes miettiä mitä vuoden 2024 tai 2025 mallit tarjoaa parin kolmen vuoden takaisiin. Varmasti kaikenlaista uutta ja hyödyllistä, mut aika kova hintalappu niillä myös on.
Bassodonen hinnoitteluvirhe oli aikamoinen. Taisi olla lähemmäksi 20 000e e-5008 mallissa.Vagin tripleteissä tuli 3-4 kk toimitusaikaa lisää päivässä kunnes puhalsivat pelin poikki. Pöhinä ketjussakin oli melkoinen, samanlailla kuin hullu-pösöissä. Hiljattain pieni erä relluja isolla alella taisi kadota tunneissa. Bassadonen pösön hinnoitteluvirhe oli voimassa muutaman tunnin ja silti niitä ehti porukka tilata (ei kyllä niitä saa). Ts. kyllä jos hinta on oikein, niin kauppa käy.
14 k€ ne taisi olla, että meni varmaan vähän kalavaleen puolelle sun jutut. Jos Toyota haluaisi autot myydä, niin 20 k€ ale kyllä varmasti tekis temput.Bassodonen hinnoitteluvirhe oli aikamoinen. Taisi olla lähemmäksi 20 000e e-5008 mallissa.
Loistavia esimerkkejä pystyit antamaan![]()
Pahoittelut taisi olla 17k. Taisi sinultakin lipsahtaa vale jälleen...14 k€ ne taisi olla, että meni varmaan vähän kalavaleen puolelle sun jutut. Jos Toyota haluaisi autot myydä, niin 20 k€ ale kyllä varmasti tekis temput.
Itse lähdin hakemaan kesärenkaita Seinäjoki - Tampere. S 90D vajaalla akulla. Sopivasti silti pääsin Tamprereelle lataamaan (180km). Seuraavana päivänä jo Vaasaan jakemaan renkaita. Tosiaan tuolla tosi hitaalla 3kW latauksella pääsi hyvin vain Vaasaan asti (85km).Miten kauaksi tarttee ajella että kaipaa pientä latausta akkuun, riittääkö 90km? Vaikka täällä maalla välimatkat voi olla pidemmät kuin kaupungissa, ni silti joku 15km työmatka eestaas on todella lyhyt, talvellakin. Kaupunkiin tulee ylöspäin reilusti pyöristäen tuo 90km, toki jos lähtee huvittelureissulle ni sithän se voi olla vajaa 200km suuntaansa, mutta tollaisella reissulla pitää kuitenkin pysähtyä vähintään tunniksi ruokailemaan ja on sit jotain Ikea- tai vastaavaa kauppakeskusreissua kuitenkin.
Toi 3kw lataus kyl kuulostaa hitaalta, jos on suoraa matikkaa että 10h lataa 30kw? Eihän tuo vastaa vielä edes akun puolikasta?
E: Meillä on talossa voimavirtaa saatavilla, en tosin ole ihan varma meneekö se talliin asti, roikalla nyt viimeistään, joten kait ton 11kw latauksen pitäs onnistua.
Tästä pääsi tahaton naurahdus. Ei tuollainen 144 km kovin paha pitäisi olla, kun lataustauko pysyy 15-20 min tasolla vaikka latausnopeus ei päätä huimaa.Talvella joutui ajamaan rajoitusten mukaan
Tästä pääsi tahaton naurahdus. Ei tuollainen 144 km kovin paha pitäisi olla, kun lataustauko pysyy 15-20 min tasolla vaikka latausnopeus ei päätä huimaa.
Eikö tuossa vaasa-tampere välillä ole kolme superchargeria? Navigoi yhdelle sellaiselle hetkeksi lataamaan ja kaikki rangeahdistukset voi unohtaa? Mitä niillä hienoilla sähköauto-ominaisuuksilla (akun esilämmitys, hyvä pikaltausnopeus) tekee jos ei edes käytä niitä?Itse lähdin hakemaan kesärenkaita Seinäjoki - Tampere. S 90D vajaalla akulla. Sopivasti silti pääsin Tamprereelle lataamaan (180km). Seuraavana päivänä jo Vaasaan jakemaan renkaita. Tosiaan tuolla tosi hitaalla 3kW latauksella pääsi hyvin vain Vaasaan asti (85km).
Mutta edellisella Pösö e-2008 teki todella tiukkaa käydä Alajärvellä (144km yhteensä). Talvella siis, kesällä ei toki mitään ongelmaa. Talvella joutui ajamaan rajoitusten mukaan 80km/h ja sen lisäksi lämmitystä piti säätää pienemmälle.
Täällä hidaslataus taitaa olla lähelle 2800W, eli ei edes ihan täyttä 3kW. Eli tosiaan kuten laskit, niin tosi kauan kestää 90KWh akun lataaminen sillä. Siinä olisi parannettavaa. Edellisessä talossa vedin voimavirta roikalla talon autotallista katokseen johdon ja latasin 11kW. Täällä talossa vaatii uudet kytkennät, että saisi saman 11kW latausta.
No juu, siis jos ilman taukoa pärjää, niin toki se on parempi. Lähinnä ajattelin siis, että jos on pakko ladata, niin jääkylmänäkin 20-30 kW tehollakin saa kyllä yhdellä kusitauolla ladattua sen verran, että akuutti rangeahdistus katoaa. Miillä kun satunnaisesti ajelin 170 km pätkää, niin lyhyt stoppi puolivälin jälkeen toimi hyvin.Itse päättelin, että nopeammin pääsen ilman lataustaukoa. Jos siis yksin liikenteessä. Kerran ajettiin tuo 144km kyllä kahdestaankin ja päätettiin yhdessä, että ei pysähdytä lataamaan.
Tuossa siis akku oli kylmentynyt noin 24h, niin olisi luultavimmin aika hitaastikin ladannut. Ja ei ehditty lataamaan enää siinä menomatkan aikana lämpöiseen akkuun.
Model S 90D sama matka ja täyteen ladattuna, niin akkuun jäi vielä muistaakseni 50%. Lämpöpumppua ei ole, mutta ei nyt järkyttävää eroa tule kulutuksessa.
Teslan puhelin sovelluksesta myös saa lämmityksen autoon/akkuun päälle. Eli siinä lataus olisi ollut nopeampi. Jos siis vain muistaa käyttää sovelluksen esilämmitystä.
Totta. Teslan huonoutta esim lämpöpumppujen rikkoontuminen ja rikkoontuvat alustan osat.Auto voi olla hyvä auto, mutta huonohko sähköauto. Näin Toyota mielletään.
Auto voi olla hyvä sähköauto, mutta huonohko auto. Näin Tesla mielletään.
Kumpikin auto voi sopia vallan hyvin jollekin riippuen kriteereistä.
Itse en enää koske ilman akun lämmitystä oleviin sähkäreihin, koska näen niiden arvostuksen laskevan muita autoja nopeammin kansan syvien rivien sähköautoymmärryksen kasvaessa. Lisäksi vaikka itselläni on vain vähän tarvetta pitkän matkan ajolle, niin kylmän akun kanssa vehtaaminen ottaa aika tavalla päähän.
Auto voi olla hyvä auto, mutta huonohko sähköauto. Näin Toyota mielletään.
Auto voi olla hyvä sähköauto, mutta huonohko auto. Näin Tesla mielletään.
Kumpikin auto voi sopia vallan hyvin jollekin riippuen kriteereistä.
Itse en enää koske ilman akun lämmitystä oleviin sähkäreihin, koska näen niiden arvostuksen laskevan muita autoja nopeammin kansan syvien rivien sähköautoymmärryksen kasvaessa. Lisäksi vaikka itselläni on vain vähän tarvetta pitkän matkan ajolle, niin kylmän akun kanssa vehtaaminen ottaa aika tavalla päähän.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.