Täällä jälleen sähköautoilun noviisi kyselisi näkemystä. Maxus Euniq 6 on koeajettu ja sille annettu reilu mahdollisuus, mutta se ei päässyt jatkoon. Siitä pykälää kalliimpi auto on KGM Torres EVX. Onko kenelläkään kokemusta tai näkemystä kyseisestä autosta? Verrattain uusi ilmestyshän tuo on.
Siinä olisi jälleen oikein tilavan oloinen perheauto. Lisäksi takuu on sellainen, joka tuo kyllä mielenrauhaa sähköautoon siirtymiselle.
Huonona puolena näkisin nelivedon puutteen, mutta lähes kaikki autoni ovat olleet etuvetoisia, joten mikään kynnyskysymys tuo ei ole. Merkkihuollon saatavuus on myös vähän heikommanlainen, Lahti on minua lähin kaupunki, mutta siellä ei taida valuutettua huoltoa olla. Kouvolassa olisi, joka on reilu 60km päässä, joten ei mikään älytön rasti, mikäli käynnit rajoittuisivat määräaikaishuoltoihin. Jos autossa sattuisi ilmenemään paljon muutakin takuunalaista vikaa, niin sitten tuo etäisyys alkaa vähän enemmän haittaamaan.
Sellainen nyanssi, että minulla on ollut vähän aikaa käytössä 2018 vuoden SsangYong Rexton, josta tykkäsin todella paljon lyhyen tuttavuuden ajan. Sitä autoa oli mukava ajaa, toki se oli neliveto diesel, mutta silti positiivisena yksityiskohtana tässä pohdinnassa.
KGM Torresista muistan lukeneeni jonkun koeajon pari kuukautta sitten ja se lähinnä katselemaan muita vaihtoehtoja. Ei jättänyt kovin hyvää kuvaa, vaan kerrottiin sen olevan merkittävä parannus merkin ensimmäiseen sähköautoon nähden, mutta silti olevan kovin alkeellinen verrattuna muihin sähköautoihin. Sittemmin tuo koeajo ei ole eteeni osunut, vaan muut vähän positiivisemmassa valossa kirjoitetut ja jälleen kiinnostus on palannut. Olisikohan TM tehnyt jonkun suuren koeajon kyseisestä mallista, mutta sitä en ole vielä päässyt lukemaan.
Eli mitä mielipiteitä herättää auton ominaisuudet? Nyt myynnissä olevat vaihtoautot näyttäisivät asettuvan 40-45k välimaastoon.