- Liittynyt
- 14.07.2018
- Viestejä
- 887
Tuoltahan se vahvasti juuri vaikuttaa, että Elroq on suunniteltu mahdollistamaan kilpailukykyisen hinnan alapäähän, mutta jos kaipaa nelivetoa ja isoa akkua, niin ei olekaan enää erityisen kilpailukykyinen muihin vastaaviin nähden. EX30 ja EV3 ihan sama juttu. Id4, Model Y, Ariya, Explorer yms saa sitten kuitenkin nelivedolla ja isolla akulla suunnilleen sinne viiteen kymppiin alkaen.
Niin. Pienemmät autot on kai ostettu tyypillisesti perusmalleina ja isommat sitten paremmin varusteltuina, tehokkaampina ja ehkä nelivetoisinakin. Oman mausteensa soppaan heittää vielä halpenevat akut - saa nähdä, laskeeko Elroqin hinnat vähän ajan kuluttua, vaikka ei niissä ilmaa niin paljoa varmaan olekaan kuin isommissa sisaruksissa.
Siinä mielessä Skodalta hieno saavutus, että Elroqin hinnat painettiin polttomoottorivastineen (Kodiaqin) luokkaan. Suomen autovero huomioiden Elroq on nyt jopa selvästi halvempi kuin Kodiaq. En hämmästy, jos Elroq on ensi vuoden kolmen myydyimmän täyssähköauton joukossa tässä maassa...
Seuraavan jännitysnäytelmän päärooleissa taitavat näytellä VW ID2, ID2 SUV ja Skoda Epiq. LFP-akuilla noiden hinnat alkaen -mallit taidetaan varustaa, mutta ainakin 25k€ hintaluokkaan kaavailtu Epiq voi olla karu koppi. Ei kai sitä muuten katumaasturia ja Euroopassa tehtynä saa tuohon hintaan, ellei säästä ja karsi ihan kaikesta...
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: