Täytyypä testata eco modea. Tuo Enyaqin automaattiregeni vaikuttaa kyllä fiksulta! Ja ei mitään lisäläpysköjä tarvitsisi kun olisi vaan asetus valikossa jota voisi muuttaa yhden polkimen ajoon, ja oikealla jarrulla loput vauhdit pois.Leafissa kun laittaa Eco-moden päälle niin regen toimii loistavasti, eli lyhyellä kaasun helläyksellä hidastuvuus on maltillista ja jos kaasua ei paina uudestaan muutaman sekunnin kuluessa, niin hidastuvuus kasvaa. Talvella Eco-moden kanssa on muutenkin helpompi ajaa kun tehoa ei tule liikaa pienellä kaasun painamisella. Yhden polkimen ajossa regeniä säädetään nilkalla ja jalan nosto polkimelta saa oletettavasti maksimi regenin käyttöön. Uskoisin saman logiikan olevan käytössä myös muissa autoissa joissa on yhden polkimen ajo.
Eniten hasarditilanteita tuon lefan kans aiheuttaa kun jos et käytä e-pedalia ja pitää pysäyttää auto tarkasti on vähän arvoitus miten pysähtyy. Siis kun jossain vaiheessa vaihtuu regeni etenpäin vetäväksi ryöminnäksi ja siinä samalla survoo jalkaa siihen mummolan hetekalta tuntuvaan jarrupolkimeen. ei ole vielä kolissut mutta ihmeen vähä näistä sähköautojen jarruista on puhuttu arvostetuissa autojulkaisuissakaan mitä ihmettelen.