Teslalla näköjään jotain alennettuja hintoja Model Y varastossa oleviin autoihin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Täytyypä testata eco modea. Tuo Enyaqin automaattiregeni vaikuttaa kyllä fiksulta! Ja ei mitään lisäläpysköjä tarvitsisi kun olisi vaan asetus valikossa jota voisi muuttaa yhden polkimen ajoon, ja oikealla jarrulla loput vauhdit pois.Leafissa kun laittaa Eco-moden päälle niin regen toimii loistavasti, eli lyhyellä kaasun helläyksellä hidastuvuus on maltillista ja jos kaasua ei paina uudestaan muutaman sekunnin kuluessa, niin hidastuvuus kasvaa. Talvella Eco-moden kanssa on muutenkin helpompi ajaa kun tehoa ei tule liikaa pienellä kaasun painamisella. Yhden polkimen ajossa regeniä säädetään nilkalla ja jalan nosto polkimelta saa oletettavasti maksimi regenin käyttöön. Uskoisin saman logiikan olevan käytössä myös muissa autoissa joissa on yhden polkimen ajo.
Teslalla näköjään jotain alennettuja hintoja Model Y varastossa oleviin autoihin.
Itse en keksi V2L oikein mitään käyttöä vaikka ihan hellyyttäviä ne videot on kahvin keittämisestä auton latauspistokkeesta. Saman ajaa invertterilläkin ja monessa polttiksessakin on ihan suojamaadoitettu pistorasia sähkölaitteiden kytkentää varten.
V2G ja V2H on asia erikseen, niissä on oikeasti jotain järkeäkin.
Kiinalainen CCS -chademo adapteri saatu toimimaan ilmeisesti!
On hiukan eri asia käyttää valmistajan omaa adapteria, kuin jotain alibabasta tilattua viritystä.
Mikä nyt on järkevä hinta kenellekin. En katso että 30-50k autokaan olisi kovin ”järkevän” hintainen. Jos budjetit on satasia, niin autosta puhuminen ”halpana” on kyllä aika erikoista. Osta 3000€ halvempi auto ja kaksi 48V akkua.Olishan se aika hienoa jos auto toimis mökin pääasiallisena akkuna. Ihan lyijyakustollakin akusto on mökin kallein yksittäinen komponentti eikä silti mahdollista esim. jäähdytystä tai lämmitystä sähköllä. Aurinkopaneelit ei maksa juuri mitään, mutta niitä ei kannata olla määrättömästi kun akustoa ei pysty järkevään hintaan laajentamaan.
Sähköautossa on luonnostaan helvetin suuri akusto joka mahdollistaisi vaikka ja mitä siellä mökillä ja aurinkopaneelit latais autoon öiden ja pilvisten päivien energian kyllä takaisin.
Ioniq 5:ssa ryöminta menee automaattisesti päälle (asetuskysymys) kun laittaa pakin päälle tai lähtee parkkipaikalla liikkeelle. Taitaa korealaisissa muutenkin olla kattavin valikoima valita eri regen tapojen välillä. Löytyy one pedal driving, säädettävä regeni, auto regeni, täysin vapaa rullaus, jarrutus vain mekaanisilla jarruilla. Tesloissa esim. paljon niukemmat säätömahdollisuudetonko autoissa joissa on ns. yhden polkimen ajo tyypillisesti mitään tapaa aktivoida ryömintää?
Varmaan tottumiskysymys, mutta itse tykkään varsinkin pysäköidessä ja liikkelle lähtiessä että auto hiipii eteenpäin.
Itseasiassa teslan chademo adapteri muuttaa chademon type2 pääksi. Vanhemmissa model s ja x malleissa on vain type2.Teslaanhan on kai jo pitkään ollut saatavilla adapteri joka muuntaa Chademo -> CCS eli voi ladata CCS Teslaa Chademo-laturilla.
Kai tuo jotenkin luulisi onnistuvan toisinkin päin rakentaa. Ihmettelen miksi ei ole jo tällaista tehty vuosia sitten. Jos tällainen adapteri olisi ollut edellisen autonvaihdon aikaan niin todennäköisesti itselläkin olisi Enyaqin sijaan Leaf.
Itseasiassa teslan chademo adapteri muuttaa chademon type2 pääksi. Vanhemmissa model s ja x malleissa on vain type2.
Höpö höpö, kyllä saa. Seal 750kg/1500kg.Näihin uusiin BYDeihin ei saa vetokoukkua. Vie ainakin mielenkiinnon itseltäni kokonaan, jos autoon ei saa koukkua (edes jälkiasennettua).
Jos oli kyse pienemmistä malleista, niin ei saa. Vain Seal ja Tang. Pahoittelut jos ymmärsin väärin.Kannattaisi varmaan lukea keskustelu kokonaan.
Uudet halvemmat LFP akut alkaa olla aika vahvoja suorittajia. Viimeisimpänä massatuotantoon pääsi Zeekrin "kultapatteri". Zeekr 007 näyttäisi muutenkin aika kivalta ja hinnatkin tuolle LFP mallille jotain 31k$ vain.
Lataus mahdollista 500kW tehoilla ja Suomelle hyvänä uutisena, -10C asteessa lataus on vielä 25% nopeampaa. Enää ei lämmitetä akkuja laturille ajaessa vaan mielummin jäähdytetään.
Zeekr launches 800V Golden Battery, can charge 500 km in 15 minutes and withstand 1000°C
Zeekr drove a 22-ton roller over it, and it still worked.carnewschina.com
Polestarissa on erikseen asettavisa OPD toiminta sekä ryömintä:onko autoissa joissa on ns. yhden polkimen ajo tyypillisesti mitään tapaa aktivoida ryömintää?
Varmaan tottumiskysymys, mutta itse tykkään varsinkin pysäköidessä ja liikkelle lähtiessä että auto hiipii eteenpäin.
Eihän tuo vielä riitä, Hangosta on Utsjoelle melkein 1400 km. Ja varmasti kulutus nousee kun samalla on joku Rosella trailerilla.Nio ET7 with 150 kWh semi-solid state battery achieves a 1,044 km range
Nio ET7 with 150 kWh semi-solid state battery achieves a 1,044 km range
Nio ET7 with 150 kWh semi-solid state battery achieves a 1,044 km range
Nio previously set a world record for mass produced BEVs, reaching range 1,145 km with the new 150 kWh battery.carnewschina.com
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Tuo oli vaan toimarin ja pomon kahdestaan ajama matka 100 % -> 3 %.Onkohan tämä sen armeliaamman Kiinalaisen kulutusstandardin mukaan mitattu? Artikkelissa ei sitä muistaakseni sanottu. Liekö se on WLTC / CAFC?
Mikä nyt on järkevä hinta kenellekin. En katso että 30-50k autokaan olisi kovin ”järkevän” hintainen. Jos budjetit on satasia, niin autosta puhuminen ”halpana” on kyllä aika erikoista. Osta 3000€ halvempi auto ja kaksi 48V akkua.
Esim. 3000€:llä saa 9kWh akustoa jolla pyörii kesällä mökki kuin mökki aurinkopaneeleilla ja saa olla about kaikki sähkövehkeet mitä voi kuvitella.
Kai meillä on vaan eri näkemys kun musta 1500-3000€ on halpaa verrattuna 50000€ hintaan ja susta päinvastoin.Tuo linkkaamasi vain alleviivaa pointtini.
Se akusto sinne mökille maksaa vitusti sen käyttömäärään nähden, kun kuitenkin sähköautoilijalla on se akku siinä autossaan aina mukana. Lisäksi se autossa oleva akku on käytettävissä myös talvisin vaikkakin niukemmin kun se pitää ladata kotona auringon sijaan (toisin kuin se mökin oma akusto)
Eri asia olisi jos täsmälleen samasta autosta olisi kaksi muuten identtistä versiota joista se ulostulolla varustettu auto maksaisi 3k enemmän jolloin 3k akku mökille olisi "ilmainen" mutta niin tuskin tulee koskaan käymään vaan niissä autoissa joissa on ulosotto energialle se ei ole hintaa nostava ominaisuus vaan on sitten todennäköisesti kaikissa saman mallin autoissa.
Kai meillä on vaan eri näkemys kun musta 1500-3000€ on halpaa verrattuna 50000€ hintaan ja susta päinvastoin.
Yhdessäkään Suomessa markkinoilla olevassa autossa ei tietääkseni ole mitenkään järkevästi toimivaa V2H toimintoa. Hyundai-konsernin vehkeistä saa 230V 16A ulos, mutta sekään ei toimi mitenkään fiksusti hybridi-inverttereiden / paneelijärjestelmien kanssa yhteen - ts. Akkua ei voi ladata samalla kun se on purkumoodissa.
Eikai nyt kukaan kuvittele, että valmistajat puhuisi etukäteen tulevista hinnanalennuksista? Tottakai ne vakuuttaa, ettei hintoja tarvitse laskea, muutenhan se vähäinenkin myynti loppuisi.Miksi kaikki nämä valmistajat nyt pudottavat hintojaan kun moni on vakuuttanut että ei niiden tarvitse?
En nyt viitannut tuolla kommentilla automyyjiin ja valmistajiin vaan Teslan hinnanalennusten yhteydessä käytyihin somekeskusteluihin, joissa moni kovaan ääneen vakuutti että muiden valmistajien ei tätä tarvi tehdä kun kauppa käy kun siimaa ja muut valmistajat kuin Tesla eivät halua paskoa asiakkaidensa muroihin.Eikai nyt kukaan kuvittele, että valmistajat puhuisi etukäteen tulevista hinnanalennuksista? Tottakai ne vakuuttaa, ettei hintoja tarvitse laskea, muutenhan se vähäinenkin myynti loppuisi.
Onhan ennenkin ollut mallin oltua myynnissä hetken kaikenlaisia neliveto tai automaattivaihteisto tai vaikka molemmat perusmallin hinnalla kampanjoita ja erikoismalleja. Eipä ne nyt niin kauheasti alennuksista eroa paitsi ID.7 osalta joka on uusi malli.
Toisaalta auttaako ID mallejakaan parin tonnin alennus jos siinä on jotain häiritseviä ominaisuuksia? Eli jos vaikka ne kosketussäätimet tai sisustan muovisuus häiritsee niin onko väliä onko hinta 49 vs 55k€?
Kyllä ne uutisoinnin mukaan laskivat kautta linjan. Jossain näin linkin, jossa oli kerrottu jonkun yksittäisen hyvin varustellun mallin pudottaneen hintaansa 9000€:lla alkuperäiseen verrattuna.Vaikuttaa ennemmin että perusmalli tuotiin normaalihinnaston alle ja keskimmäistä laskettiin vähän. Parhaiten varusteltu ei ilmeisesti muuttunut ollenkaan (tästä en mene takuuseen kun ei itselläni käsitystä mitä se aiemmin on maksanut). Mahtoiko laskea id7:n hintaa ollenkaan kun sen verran uusi automalli että tuskin tässä vaiheessa on tarvetta laskea hintaa kun ko. auto on ihan hyvin hinnoiteltu omaan segmenttiinsä (ja kiinnostus on ollut sen mukaista).