En juuri Polestarin osalta tilannetta tunne, mutta itse olen juuri autoa vaihtamassa Honda e:stä -> ID.3 suurelta osin lämpöpumpun puuttumisen takia. Toinen iso syy oli tilanpuute, mutta se on asia erikseen.Miten järkevä tuo plus paketti on siihen jossa tulee lämpöpumppu mukana? Onko ihan must?
Honda e alkoi heti nollan tienoilla kuluttamaan lämmitykseen lähes puolet kokonaisenergiasta. Eli range tippui 120 kilometrin tienoille jos piti lämmön 20 asteessa (140 kilometriä 17 asteella) ja lämmön sammuttaessa kokonaan nousi takaisin 200+ kilometriin. Jännästi se sama 120-140 kilometriä oli range vielä -10 asteessakin. Olen järkeillyt usealla palstalla keskustelujen perusteella että isona syyllisenä on juuri se lämpöpumpun puute..
Sinulla tilanne on tietysti paljon parempi, kun lähdet lämpimästä tallista liikkeelle. Itse en kuitenkaan enää Suomeen ostaisi lämpöpumputonta sähköautoa.
Hyvä valinta kyllä muuten varmasti tuo Polestar 2. Harri Salo youtuben puolelta juuri sellaisen pari päivää sitten osti itselleen, joten jos yleisesti kiinnostaa kannattaa vilkuilla miehen kokemuksia: