En ole jaksanut seurata et miten tuo MY nyt menee missäkin olosuhteissa, mutta veikkaan et Teslamiehiltä on jäänyt kertomatta et akku&ohjaamo pitäisi lämmitellä ennakkoon töpselistä et kulutus olisi merkittävästi pienempi?
EV-database:
Kesällä +23 C, 110 km/h:
Vanhat:
Ioniq AWD 74,0/77,4 kWh, 21,1 kWh/100 km => 350 km
Model Y AWD 75,0/78,1 kWh, 18,1 kWh/100 km => 415 km
Uudet:
Ioniq AWD 80,0/84,0 kWh, 19,8 kWh/100 km => 405 km
Model Y AWD 75,0/78,1 kWh, 17,9 kWh/100 km => 420 km
Talvella -10 C, 110 km/h, lämmitys päällä:
Vanhat:
Ioniq AWD 74,0/77,4 kWh, 26,9 kWh/100 km => 275 km
Model Y AWD 75,0/78,1 kWh, 23,4 kWh/100 km => 320 km
Uudet:
Ioniq AWD 80,0/84,0 kWh, 25,4 kWh/100 km => 315 km
Model Y AWD 75,0/78,1 kWh, 23,1 kWh/100 km => 325 km
Vanhoilla Ioniq kulutti kesällä 16,6 % Model Y:tä enemmän ja akku oli 1,3 % pienempi. Talvella kulutus oli 15 % suurempaa.
Uusilla malleilla Ioniq kuluttaa kesällä 10,6 % ja talvella 10,0 % Y:tä enemmän. Kasvanut akku on 6,7 % suurempi kuin Teslassa, joten rangessa on enää pieni 10-15 km ero Teslan hyväksi.